Auteur
|
Bericht
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 13:52
|
|
Pantelic valt alleen door de mand als Ajax de onderliggende partij is. Dan valt zijn gebrek aan snelheid op.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 13:56
|
|
Citaat: Huntelaar liet Sneijder ook beter functioneren. Zlatan liet ook iedereen beter functioneren. Zelfs Charisteas en Anastasiou lieten medepelers beter functioneren. Het is maar net hoe laag je de lat legt.
Ja, de assists vlogen je toen ook echt om de oren. Onzin argumenten.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 15:21
|
|
Ik noem nergens assists. Overigens gaf ook een speler als Huntelaar gewoon een stuk of zes assists per seizoen. Ongeveer even veel als Pantelic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 15:27
|
|
Alleen heeft Pantelic er al iets van 8 in zijn eerste seizoen en het seizoen is nog niet afgelopen. Daarbij zijn zijn slimme overstapjes nog niets eens meegerekend. Huntelaar was een prima afmaker, maar Pantelic heeft veel meer oog voor zijn medespelers.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 17:02
|
|
Citaat: Ik ben het hier niet mee eens. Zijn snelheid wordt ook overdreven. Hij is inderdaad niet snel, maar het is ook weer niet zo dramatisch. Hij start vooral slecht, maar als hij eenmaal op snelheid is valt het absoluut mee. En in balbezit is het de belangrijkste speler van Ajax op dit moment.
Kijk de beelden van zijn eerste klassieker maar eens terug waar hij een sprintduel verliest van Bahia of Vlaar terwijl hij begint met een voorsprong waar de gemiddelde vrouw een touringcar achteruit in kan parkeren. Zo snel als dikke stront istie.
En dan toch nog zo bepalend kunnen zijn op aardig wat momenten. Dat is dan toch pure klasse?
Tis weleens moeilijk inschatten zo vanachter de pc maar mag toch hopen dat dat cynisch bedoelt is....... Ik denk dat Sibon veel bepalender geweest zou zijn in dit Ajax dan onze Servische vriend.......
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 16:08
|
|
Zijn sprintsnelheid compenseert hij aardig met zijn handelingssnelheid vind ik.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 16:10
|
|
Van mij mag Pantelic tegen VVV op de bank beginnen want ik zie De Jong liever in de spits aangezien die tenminste nog een beetje kan voetballen. Vond Pantelic samen met Suarez en Emanuelson de slechste man op het veld vandaag.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 16:11
|
|
Pantelic heeft helemaal niet zo'n hoge handelingssnelheid.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 16:49
|
|
Wat een prutser.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 17:21
|
|
Pantelic heeft ook last dat zijn aanvalsmaatje uit vorm geraakt. Deed het in de maanden februari en maart aller aardigst. Marko zocht vooral dat het team rondom hem beter gaat spelen, maar als die nog geen bal in de voeten kunnen spelen gaat het ook bij Pantelic verkeerd.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 17:36
|
|
Pantelic maakt het verschil niet. Ook niet combinerend. Als hij minder ruimte krijgt heeft hij totaal geen waarde meer. Zijn handelingssnelheid ligt niet hoog genoeg (meer). Die man is versleten, voor zover hij ooit goed genoeg is geweest.
Ajax moet op zoek naar een spits die wél in de dekking aanspeelbaar is. Ajax heeft Suarez namelijk al als spits die het op beweging zijn tegenstander lastig kan maken.
|
Superspits
Forum berichten: 23
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 23:42
|
|
Citaat: Pantelic heeft helemaal niet zo'n hoge handelingssnelheid.
Pantelic heeft wel een hoge handelingssnelheid en hij heeft altijd al gekeken waar de bal naar toe moet. Daarnaast beweegt hij intelligent en is vrijwel altijd aanspeelbaar.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 23:49
|
|
Bovenstaande staat lijnrecht tegenover Pantelic' neiging om vanuit stilstand een tegenstander te proberen te passeren.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 12:53
|
|
Citaat: Bovenstaande staat lijnrecht tegenover Pantelic' neiging om vanuit stilstand een tegenstander te proberen te passeren.
Wat ie tot mijn frustratie elke wedstrijd wel een paar keer probeert..........
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 15:15
|
|
Wie bewijs heeft van één moment waarop het hem bij Ajax is gelukt om één op één een tegenstander uit te spelen, die krijgt van mij een virtueel biertje.
Het is inmiddels alweer weken drama met die vent. Ajax gaat hem natuurlijk ook gewoon lozen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:02
|
|
Citaat:
Het is inmiddels alweer weken drama met die vent. Ajax gaat hem natuurlijk ook gewoon lozen.
Terecht ook, Pantelic is een aardige tussenoplossing gebleken. Heeft ons toch wat extra's bezorgt in december,januari en maart. Maar er zit geen toekomst meer in Marko, daarom ook logisch dat zijn contract niet zo makkelijk verlengt wordt. Er zal een jeugdige opvolger voor Pantelic komen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 11:01
|
|
Reportage van de NOS met Pantelic: http://nos.nl/video/149614-pantelic-twente-laat-punten-liggen.html.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 11:57
|
|
Prachtvent. Het hart op de tong.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 20:45
|
|
Laatste aanbieding Ajax. Ze houden voet bij stuk: 1 jaar, met optie voor nog 1 jaar. Volgens de Snor.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 12:27
|
|
Citaat:
'Ik krijg veel aanbiedingen, maar Ajax blijft mijn eerste gesprekspartner'
Marko Pantelic kreeg een aantal weken geleden zijn ontslagbrief van Ajax binnen. De Amsterdammers moeten volgens de regelgeving voor 1 april aangeven welke contracten er wel en niet worden verlengd. Ajax is er vooralsnog niet uitgekomen met de Serviër, waardoor de ontslagbrief noodzakelijk was. Toch zijn beide partijen nog in onderhandeling.
Het is allemaal spaak gelopen op de duur van het contract. Waar de 31-jarige Pantelic een contract van drie jaar wil tekenen bij Ajax, willen de Amsterdammers niet verder gaan dan een contract voor de duur van een jaar. Dat komt omdat de Amsterdammers geen oudere spelers van een meerjarig contract wil voorzien.
Pantelic heeft, naar eigen zeggen, echter niets te klagen over interesse. De aanvaller zou al meerdere keren gevraagd zijn door andere clubs. “Ja, ik krijg veel aanbiedingen”, aldus de Serviër tegenover spox.com. “Maar ik ga niet in op individuele namen. Ik wil geen geruchten aanwakkeren. En daarbij: Ajax blijft mijn eerste gesprekspartner.”
Het zou dus mogelijk zijn dat Pantelic volgend seizoen bijvoorbeeld weer in de Bundesliga gaat spelen. Mocht hij daar aan de bak komen, dan heeft hij een gouden tip voor de Duitse formaties: Christian Eriksen. “Hij gaat een hele grote carrière tegemoet.” En ook Luis Suárez zou prima in Duitsland aan de slag kunnen. “Over hem hoeven we het eigenlijk niet te hebben. Hij is een sensatie.”
Bron: Voetbalzone
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 13:03
|
|
Ik hoop dat hij inziet dat Ajax hem niet veel kan bieden en dat hij genoegen neemt met een contract van één seizoen en een salaris van één miljoen euro. Vind hij dat te kort of te weinig dan moet Ajax hem maar uit hun hoofd zetten want hoewel ik hem een leuke speler voor Ajax in de spits vind is hij zeker geen topspeler.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 03:19
|
|
Nou, vandaag weer een doelpunt en eigenlijk ook een assist voor Pantelic. Die assist zal echter niet zo geteld worden omdat het een strafschop is geworden maar de cijfers liegen er niet om:
23 wedstrijden gespeeld, 13 goals en 9 assists.
Die cijfers zijn beter dan Zlatan in zijn beste seizoen en dan te bedenken dat Pantelic 9 wedstrijden heeft gemist waaronder het grootste gedeelte van de opening van het seizoen.
Pantelic is geen Messi en ook geen Shevchenko maar hij maakt ze voorlopig wel. En in tegenstelling tot Cvitanich maakt hij ze niet alleen maar tegen Willem II, ADO Den Haag en RKC maar ook tegen PSV, Heerenveen en FC Twente en was hij met o.a. 2 assists tegen Feyenoord ook erg belangrijk tijdens de 5-1 overwinning, de grootste overwinning thuis op de aardsrivaal in ruim 10 jaar.
Ik zie dat sommigen wat negatief zijn over Pantelic en soms heeft hij een mindere wedstrijd maar als hij weggaat, wie moet er dan komen? Het is zo fijn dat we een ervaren man voorin hebben. Anastasiou had ook zijn waarde ondanks zijn ontbrekende extra kwaliteiten.
Laten we in godsnaam hopen dat hij bijtekent want zonder Pantelic zijn we lam voorin. Dan zijn we helemaal overgeleverd aan Suarez.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 03:45
|
|
Ik vond dit de beste wedstrijd van Pantelic in dienst van Ajax.
Mensen die doen alsof Ajax zonder Pantelic voorin niets voorstelt, daar snap ik dan weer weinig van. Voor een club als Ajax moet in principe beter te vinden zijn dan Pantelic. Tenzij men echt geen euro te makken heeft, natuurlijk.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 03:59
|
|
Ik ben gewoon bang dat Pantelic straks weggaat en we geen waardige vervanger kunnen vinden. Castillion, Bodul, Suk en Cvitanich komen allen (nog) tekort. Dat lijkt me duidelijk. De vraag is welke spits haalbaar en goed genoeg is. In mijn ogen is Dost dat niet. Dat is een spits voor de toekomst. Die kan niet vanuit Almelo ineens basisspits worden in het eerste van Ajax. Dat gaat ongetwijfeld fout.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 08:33
|
|
Pantelic is de beste spits die AJAX de laatste jaren heeft gehad. Qua resultaat. Vanavond weer een assist waaruit de penalty valt en een goal. En qua spel. AJAX had inderdaad ook geen euro te makken, Enganche. Perfecte tussenoplossing.
|