Auteur
|
Bericht
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 00:52
|
|
FC Groningen speelde met Sankoh en Granqvist. 2 lange, statische, trage verdedigers. Dan is het heel slim om met Suarez centraal te starten. Logische keuze. Ook de keuze om Eriksen op de bank te houden ten gunste van Emanuelson is logisch aangezien Blind veel opkomt en Emanuelson meer verdedigt dan Eriksen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 09:49
|
|
[list">Marko Pantelic en Dennis Rommedahl krijgen deze week - net als onder meer George Ogararu en Albert Luque - een ontslagbrief van Ajax. "Dat moet formeel bij spelers met een aflopend contract en wel voor 1 april", aldus trainer Martin Jol, die desondanks niet uitsluit dat het tweetal volgend seizoen nog in de ArenA valt te bewonderen.
Een akkoord met Pantelic, die in Engelse en Duitse belangstelling staat, lijkt lastiger dan met Rommedahl. De Serviër heeft een aanbieding voor één seizoen met een optie voor nog één jaar, maar wil langer bijtekenen. Daar kunnen beide partijen elkaar vooralsnog niet vinden.[/list">
Van de Telegraaf.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 10:33
|
|
Het was vooral de bedoeling om Emanuelson en Rommedahl aan de zijkanten de backs van Groningen op te laten vangen. Suárez moest dus centraal. Dan is het een keuze tussen De Jong en Pantelic om hem te assisteren.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:10
|
|
Daarnaast wilde Jol, net als gedurende de wedstrijd in Groningen, het centrum van FC Groningen uit elkaar trekken met Suárez die vanuit het centrum uit zou wijken en Rommedahl die de zijlijn aan zou houden.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 14:35
|
|
Citaat:
'Hertha wil Pantelic terug naar Berlijn halen'
Hertha BSC is Marko Pantelic nog niet vergeten. De spits van Ajax staat in de belangstelling van zijn oude werkgever, zo schrijft de Berliner Zeitung woensdag.
Volgens de krant wil Hertha de Servische aanvaller komende zomer terug naar Berlijn halen. Voordat Pantelic de overstap naar Ajax maakte, stond hij vier seizoenen onder contract bij de Duitse club.
Pantelic praat momenteel met Ajax over een nieuw contract in de hoofdstad. De spits heeft zijn zinnen echter gezet op een driejarig dienstverband, terwijl Ajax inzet op een korter verblijf van de spits in Amsterdam.
De spits, die afgelopen zomer transfervrij overkwam van Hertha BSC, laat in zijn eerste seizoen bij Ajax een uitstekende indruk achter. De Serviër scoorde in 21 duels 9 keer.
Bron: Voetbalprimeur
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 14:41
|
|
Daarop inhakend stond bij Voetbalzone in de wandelgangen dat Pantelic zijn vrouw ook in Berlijn is gespot tijdens huizenjacht.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 09:39
|
|
Ik denk niet dat Pantelic 2.Bundesliga wil spelen of de geldboom bij Hertha moet enorm goed gevuld zijn wat ik me niet zo kan voorstellen........
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 09:49
|
|
Citaat: Ik denk niet dat Pantelic 2.Bundesliga wil spelen of de geldboom bij Hertha moet enorm goed gevuld zijn wat ik me niet zo kan voorstellen........
Ook dat stond op voetbalzone . Dat een en ander wel afhankelijk is van het aanblijven van Hertha in de 1.Bundesliga. Voorzitter van Hertha had het daarbij voornamelijk over het financiele deel.
Edit: Hier de stukjes uit de voetbalzone wandelgangen:
Tatjana Pantelic, de eega van Ajax-aanvaller Marko, zoekt al sinds enkele dagen in Berlijn naar een nieuw onderkomen. Een terugkeer van de Servisch international bij Hertha BSC ligt dan ook voor de hand. Pantelic wil uitsluitend bij Ajax blijven als hij een meerjarig contract mag ondertekenen. Pantelic speelde tussen 2005 en 2009 reeds voor de Berlijners en is onder de supporters van de Bundesligist zeer geliefd. (Berliner Zeitung)
--
Michael Preetz, algemeen directeur van Hertha, sluit niets uit. "Zijn kwaliteiten staan niet ter discussie." Veel zal echter ook afhangen of de ploeg zich op het hoogste niveau handhaaft. Momenteel is Hertha de rode lantaarndrager op het hoogste podium van Duitsland. Om aan zijn financiële eisen te voldoen, zal de club bovendien een speler van de hand moeten doen. In 114 duels voor Hertha scoorde Pantelic 45 keer. (Berliner Zeitung)
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 11:29
|
|
VZ wandelgangen (4/5 van vandaag):
Marko Pantelic keert vrijwel zeker terug naar Duitsland. Volgens een zegsman van het zaakwaarnemersbureau Seven Stars Agency is een langer verblijf van de spits bij Ajax vrijwel uitgesloten. "Als Ajax Marko een contractaanbieding doet van twee jaar, dat niet lijkt te gebeuren, zal alles anders zijn. We zijn al met een aantal Bundesliga-clubs in gesprek. Hertha BSC is alleen een optie als men degradatie weet af te wenden."
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:13
|
|
Vierde gesprek tussen Pantelic en Ajax aanstaande..
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:29
|
|
1 miljoen bieden voor één seizoen met optie op één seizoen meer plus een bonusclausule waarbij als Ajax kampioen wordt hij 250.000 euro extra krijgt, als Ajax de beker wint nog eens 150.000 euro extra en als Ajax in Europa overwintert nog eens 100.000 euro.
Doet Ajax het sportief dus goed dan kan hij 1.5 miljoen euro verdienen in één seizoen, toch een aardig salaris voor een speler van zijn kwaliteiten. En als Ajax de dubbel wint plus overwintert is de kans erg groot dat ze die optie in zijn contract zullen lichten dus dan kan hij nog eens een seizoen 1.5 miljoen euro verdienen als Ajax het goed doet.
Waarschijnlijk zal hij zo'n contract niet accepteren maar het moet maar een 'take it or leave it' aanbieding zijn. Wilt hij vertrekken dan kan Ajax die 1.5 miljoen gebruiken om Dost te kopen (ongeveer 1 miljoen, lijkt mij) en zijn salaris te betalen (ongeveer 500.000 per seizoen, lijkt mij).
|
Superspits
Forum berichten: 23
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:35
|
|
Ik vind Pantelic heel belangrijk voor dit huidige Ajax. En ik zou het helemaal niet erg vinden om hem een langdurig contract te geven. Hij gaat echt nog wel drie vier vijf jaartjes mee op dit niveau.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:36
|
|
Citaat: Ik vind Pantelic heel belangrijk voor dit huidige Ajax. En ik zou het helemaal niet erg vinden om hem een langdurig contract te geven. Hij gaat echt nog wel drie vier vijf jaartjes mee op dit niveau.
Hij heeft het nu al moeilijk om een hele wedstrijd te spelen, over drie, vier, vijf jaar zal hij misschien 10 minuten kunnen rennen meer niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:39
|
|
Citaat: Ik vind Pantelic heel belangrijk voor dit huidige Ajax. En ik zou het helemaal niet erg vinden om hem een langdurig contract te geven. Hij gaat echt nog wel drie vier vijf jaartjes mee op dit niveau.
Give me a break.
Hij heeft het qua snelheid nooit aan gekund en speelt nu al vaker matig dan echt goed. Alleen z'n rendement en spel uit stand is prima, tenzij hij zichzelf gaat overschatten. En het kon allemaal niet slechter dan z'n eerste vijf wedstrijden, waardoor het nu allemaal mee lijkt te vallen.
|
Superspits
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:52
|
|
Ik ben het hier niet mee eens. Zijn snelheid wordt ook overdreven. Hij is inderdaad niet snel, maar het is ook weer niet zo dramatisch. Hij start vooral slecht, maar als hij eenmaal op snelheid is valt het absoluut mee. En in balbezit is het de belangrijkste speler van Ajax op dit moment.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 18:58
|
|
Z'n snelheid valt niet mee. Ik denk dat het de langzaamste Ajax-spits is die ik ooit heb gezien. Je kan ook proberen alles goed te praten.
In balbezit de belangrijkste Ajax-speler? Vind ik ook zwaar overdreven. Hij heeft absoluut een belangrijk aandeel gehad in de verbetering van de aanval (en met name de balvastheid) voorin, maar hij lijdt zelf ook nog zeer regelmatig balverlies hoor. Zeker op de momenten dat hij zichzelf overschat en weer eens probeert een tegenstander uit te spelen (is hem nog nooit gelukt). Daarnaast doet hij bij balbezit tegenstander en dus in de omschakeling vaak helemaal niets.
|
Superspits
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:05
|
|
Citaat: Z'n snelheid valt niet mee. Ik denk dat het de langzaamste Ajax-spits is die ik ooit heb gezien. Je kan ook proberen alles goed te praten.
Jij overdrijft het wel schromelijk! En dan vergeet je Gerald Sibon nog. Maar ik vind Pantelic in balbezit van ontzettend grootte waarde voor Ajax en ik geloof er heilig in dat hij nog jaren van waarde kan zijn.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:04
|
|
In balbezit is die wel van waarde. Alleen als die niet in balbezit is heeft die nog maar weinig waarde voor Ajax. Verdedigend doet die niet veel en als die moet uitwijken naar de hoeken word het heel moeilijk. Het is wel een speler die een redelijk overzicht heeft voor zijn medespelers.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 09:45
|
|
Citaat: Ik ben het hier niet mee eens. Zijn snelheid wordt ook overdreven. Hij is inderdaad niet snel, maar het is ook weer niet zo dramatisch. Hij start vooral slecht, maar als hij eenmaal op snelheid is valt het absoluut mee. En in balbezit is het de belangrijkste speler van Ajax op dit moment.
Kijk de beelden van zijn eerste klassieker maar eens terug waar hij een sprintduel verliest van Bahia of Vlaar terwijl hij begint met een voorsprong waar de gemiddelde vrouw een touringcar achteruit in kan parkeren. Zo snel als dikke stront istie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 10:32
|
|
Hij was in ieder geval snel genoeg om dat hakje te geven en de derde goal te scoren.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 11:59
|
|
Citaat: Ik ben het hier niet mee eens. Zijn snelheid wordt ook overdreven. Hij is inderdaad niet snel, maar het is ook weer niet zo dramatisch. Hij start vooral slecht, maar als hij eenmaal op snelheid is valt het absoluut mee. En in balbezit is het de belangrijkste speler van Ajax op dit moment.
Kijk de beelden van zijn eerste klassieker maar eens terug waar hij een sprintduel verliest van Bahia of Vlaar terwijl hij begint met een voorsprong waar de gemiddelde vrouw een touringcar achteruit in kan parkeren. Zo snel als dikke stront istie.
En dan toch nog zo bepalend kunnen zijn op aardig wat momenten. Dat is dan toch pure klasse?
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 12:52
|
|
Ja, heel knap, een paar verdwaalde ballen in het netje schieten in de Eredivisie. Dat lukt maar weinig spelers, hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 13:40
|
|
We kunnen veel zeggen over Pantelic, (en er is ook genoeg op hem aan te merken)maar hij heeft zijn waarde voor Ajax. Zo is hij de eerste spits in jaren die anderen beter laat functioneren. Vooral in de topwedstrijden is hij van groot belang geweest. Daarnaast staat er echt iemand. Al speelt hij dramatisch blijft hij uitstralen dat hij een topspits is. Op de een of andere manier straalt dat ook uit op de rest.
Wat ik jammer vind is dat Ajax een heel jaar de tijd heeft gehad om een opvolger te vinden, maar nog niemand heeft gevonden. Al heeft dat natuurlijk ook met financiën te maken. Pantelic mag van mij nog een jaar blijven, maar niet onder zijn voorwaarden. Dat is helaas niet mogelijk
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 13:45
|
|
Op een gegeven moment dacht ik dat hij een stijgende lijn te pakken had, maar dat is ook als sneeuw onder de zon verdwenen. Geen contante factoor helaas.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 13:47
|
|
Huntelaar liet Sneijder ook beter functioneren. Zlatan liet ook iedereen beter functioneren. Zelfs Charisteas en Anastasiou lieten medepelers beter functioneren. Het is maar net hoe laag je de lat legt.
|