Auteur
|
Bericht
|
bell
Forum berichten: 42
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:51
|
|
Natuurlijk hebben we het liefst een allrounder in de spits: én een balletje vast kunnen houden, én een goede kaats, én kopsterk, én oog voor de medespelers, én op snelheid uit kunnen breken, én een goed afstandsschot... ga zo maar door. Ik denk dat men het erover eens is dat dit soort spitsen zeldzaam zijn. Een Dzeko was een aantal jaar terug misschien mogelijk geweest. Zodra er toch gekozen moet worden uit al de gewenste kwaliteiten ben ik zeer tevreden met een meevoetballende spits die op de helft van de tegenstander duidelijk zijn meerwaarde laat zien. Ajax kan ook een type Lens in de spits zetten, kan je die counter wel uitvoeren, maar ik denk dat je daar meer mee verliest dan wint.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:55
|
|
Pantelic scoort ook meer, hoor. En hoe vaak gebeurt het dat je een spits kunt wegsturen door het centrum? Werd daarom Rosenberg niet gekocht?
Snelheid is overgewaardeerd. Pantelic is niet de snelste, Cvita wel....maar heeft hij daarvan gehad? Heeft hij veel goals gescoord nadat hij via een steekpass weggestuurd werd?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 15:06
|
|
Als Luis in de spits staat wordt hij wel vaak weggestuurd. Maar Pantelic is gewoon een hele nuttige speler op dit moment voor Ajax. Een betere spits kunnen we voorlopig niet halen, dus ben ik er voor om zijn contract te verlengen met 1 jaar en ondertussen nog verder zoeken naar een spits die over 1.5 jaar wel betaalbaar, de kwaliteiten van Pantelic heeft + snelheid en voetballend vermogen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 15:09
|
|
Precies. Dat is ook met Suárez. Hij is snel ja. Maar als hij schiet schiet hij 6 van de 10 keer naast of over. 2 keer verprutst hij een kans door een lobje. En 2 keer schiet hij ze er in. Pantelic krijgt zo'n 5 kansen per wedstrijd, en maakt er dan 1 of 2.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 15:43
|
|
Zo snel is Suárez anders niet, hoor.
Citaat: Pantelic scoort ook meer, hoor. En hoe vaak gebeurt het dat je een spits kunt wegsturen door het centrum? Werd daarom Rosenberg niet gekocht?
Snelheid is overgewaardeerd. Pantelic is niet de snelste, Cvita wel....maar heeft hij daarvan gehad? Heeft hij veel goals gescoord nadat hij via een steekpass weggestuurd werd?
Snelheid en diepgang is in het moderne voetbal juist enorm belangrijk voor een spits. Types als Pantelic hadden 20-30 jaar geleden veel meer uit hun carrière kunnen halen. Nu blijven ze hangen in de Europese middenmoot/subtop.
En no offense hoor, maar dit is al de tweede keer op rij dat je iets heel stellig beweert, maar het gewoon een gok blijkt (net ook al met betrekking tot de goals die Pantelic maakte nadat hij werd weggestuurd). Qua doelpuntenmoyenne heeft Cvitanich het tot dusver namelijk beter gedaan. Cvitanich scoorde 13 keer in 24 competitiewedstrijden. Pantelic 8 keer in 16 competitiewedstrijden. 54 om 50 procent. In het vasthouden van de bal is Pantelic beter, dat mag duidelijk zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 15:54
|
|
Felicitaties, een wedstrijd geleden liep Pantelic nog voor, maar ja...te druk met assisten geven en slimme overstapjes maken en de ploeg beter laten spelen, he.
Noem jij maar de goals op van Cvita waaruit hij scoorde na te zijn weggestuurd.
Tsja...op de gok? Pantelic werd toch weggestuurd of niet dan?
Nogmaals; diepgang heeft Pantelic in zijn spel wel, maar dmv zijn slimheid. Maar goed...ik zag al vanaf het begin dat Pantelic het goed zou doen bij AJAX.....al ver voordat jij terug krabbelde en nu alleen zijn 'gebrek' aan snelheid kritisch benadert.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:01
|
|
De vergelijking tussen Cvitanich en Pantelic doe je, qua spel bij Ajax, Pantelic echt tekort mee.
Cvitanich was een typische spits die andere spelers niet zozeer beter laat spelen maar andere spelers nodig heeft om zelf goed te spelen.
Niks mis mee natuurlijk maar totaal niet het type spits wat Ajax nodig had/heeft.
Pantelic is een spits die andere spelers beter laat spelen, een kapstok is voor de aanval en zelf scoort.
Een type spits dus wat Ajax nodig heeft met de opkomende middenvelders.
Goed voorbeeld is het vaker voor de goal komen van de Zeeuw sinds Pantelic er is.
Als je Pantelic zijn acties (dus niet zijn goals) naast die van Cvitanich legt kan je waarschijnlijk ook concluderen dat Pantelic ook nog bij een x aantal goals betrokken is geweest door zijn slimme acties of balvastheid.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:01
|
|
Doet die expres Toby. Tegen Juventus staat Pantelic als een Speedy Gonzalez op het veld
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:06
|
|
Citaat: Felicitaties, een wedstrijd geleden liep Pantelic nog voor, maar ja...te druk met assisten geven en slimme overstapjes maken en de ploeg beter laten spelen, he.
Noem jij maar de goals op van Cvita waaruit hij scoorde na te zijn weggestuurd.
Tsja...op de gok? Pantelic werd toch weggestuurd of niet dan?
Nogmaals; diepgang heeft Pantelic in zijn spel wel, maar dmv zijn slimheid. Maar goed...ik zag al vanaf het begin dat Pantelic het goed zou doen bij AJAX.....al ver voordat jij terug krabbelde en nu alleen zijn 'gebrek' aan snelheid kritisch benadert.
Ongesteld of zo, 343?
Ik heb nergens beweerd dat Cvitanich regelmatig scoorde na te zijn weggestuurd. Heeft ook met je medespelers te maken. Weet wel dat Cvitanich meer dreiging in de diepte heeft dan Pantelic. Jij had het over meerdere goals die Pantelic zou hebben gemaakt na te zijn weggestuurd, maar ik kan er maar eentje voor de geest halen.
Pantelic doet het beter dan Cvitanich en zeker beter dan ik na z'n eerste wedstrijden had verwacht, maar in minimaal de helft van de wedstrijden speelde hij slecht en ook in de goede wedstrijden gaat er meestal net zoveel mis als goed. Al met al zou ik z'n prestaties met een 6/6,5 beoordelen. Het is dus absoluut niet zo dat ik alleen z'n snelheid kritisch benader. Ik vind het ook een speler die z'n waarde heeft zolang hij uit stilstand kan voetballen. Op het moment dat hij acties gaat maken of diepgang wil zoeken gaat het over het algemeen mis.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:08
|
|
@ Enganche: In dat opzicht is Pantelic natuurlijk een veel geschiktere spits voor Ajax dan Cvitanich dat was (of ooit zal zijn).
Hoe vaak gebeurd het namelijk dat Ajax kan profiteren van de ruimte tussen verdediging en keeper van de tegenstander (heel weinig).
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:14
|
|
Citaat: Zo snel is Suárez anders niet, hoor.
Op de 1e meters is Suarez écht snel hoor. Daar pakt hij vaak al een grote voorsprong op tegenstanders.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:19
|
|
Citaat: Ik heb nergens beweerd dat Cvitanich regelmatig scoorde na te zijn weggestuurd. Heeft ook met je medespelers te maken. Weet wel dat Cvitanich meer dreiging in de diepte heeft dan Pantelic. Jij had het over meerdere goals die Pantelic zou hebben gemaakt na te zijn weggestuurd, maar ik kan er maar eentje voor de geest halen.
Pantelic doet het beter dan Cvitanich en zeker beter dan ik na z'n eerste wedstrijden had verwacht, maar in minimaal de helft van de wedstrijden speelde hij slecht en ook in de goede wedstrijden gaat er meestal net zoveel mis als goed. Al met al zou ik z'n prestaties met een 6/6,5 beoordelen. Het is dus absoluut niet zo dat ik alleen z'n snelheid kritisch benader. Ik vind het ook een speler die z'n waarde heeft zolang hij uit stilstand kan voetballen. Op het moment dat hij acties gaat maken of diepgang wil zoeken gaat het over het algemeen mis.
Tsja, maar wie had Pantelic in de rug? Geen spelers met een slimme splijtende pass, he? Geen Eriksen en Lodeiro.
Ja, heel slecht. Was hij toen fit? Was hij toen ingespeeld? Met sommigen zouden we maanden, bijna jaren, geduld moeten hebben moeten hebben.
Ach, ik weet zeker dat hier ook goals bijstaan waarbij hij werd weggestuurd....ik moet niet eens kijken of het wel zo is of niet. http://www.youtube.com/watch?v=Fi-HAEMCMLg
Toen 9 van 10 mensen schaterlachend hem hadden aangeschouwd was ik enthousiast. Ik zag zijn slimheid. Jammergenoeg zijn medespelers nog niet, maar ja...nu wel, he.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:22
|
|
Ook sinds hij wel fit is zitten er nog genoeg waardeloze wedstrijden tussen, maar goed.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:24
|
|
Citaat: Ook sinds hij wel fit is zitten er nog genoeg waardeloze wedstrijden tussen, maar goed.
Enganche, ik meng me misschien in deze discussie maar volg jullie discussie met veel interesse.
Wat ik me vooral afvraag wat vind jij dan specifiek nog vaak slecht gaan bij Pantelic (behalve dus zijn snelheid waar we het allemaal over eens zijn).
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 18:30
|
|
Citaat: Ook sinds hij wel fit is zitten er nog genoeg waardeloze wedstrijden tussen, maar goed.
Juist niet.. Sinds hij z'n conditie op pijl heeft en na zijn blessure , is hij degene die het meeste het Ajax spel beinvloed op een positieve manier . Ok, het ziet er allemaal niet flitsend uit, maar zijn rendement in zijn spel is hoger dan de gemiddelde basisspeler. Daarentegen scoort hij regelmatig tegen de betere clubs en niet alleen tegen VVV/Roda etc..
Zoals ze bij VI en Studio voetbal zeiden, Pantelic brengt rust voorin. Zonder hem is het allemaal te gehaast (zoals tegen Juve)
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 19:16
|
|
Het gaat alleen maar beter met Pantelic. In het begin vond ik het ook maar weinig, maar de laatste wedstrijden doet hij het meer dan uitstekend en ik zie een duidelijke stijgende lijn. Het zou fijn zijn als Suarez Pantelic een keer accepteer, want die ziet hem (ik denk gewild) over het hoofd. Veel liever Pantelic dan Huntelaar. En zijn snelheid is zijn manco, maar op andere punten is het meer dan uitstekend. Dan speel je daar toch op in als team, nu we zeer goede middenvelders hebben?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 20:21
|
|
Juist niet.. Sinds hij z'n conditie op pijl heeft en na zijn blessure , is hij degene die het meeste het Ajax spel beinvloed op een positieve manier . Ok, het ziet er allemaal niet flitsend uit, maar zijn rendement in zijn spel is hoger dan de gemiddelde basisspeler. Daarentegen scoort hij regelmatig tegen de betere clubs en niet alleen tegen VVV/Roda etc..
Zoals ze bij VI en Studio voetbal zeiden, Pantelic brengt rust voorin. Zonder hem is het allemaal te gehaast (zoals tegen Juve)
Ik zal me maar even tot de laatste 2,5 maand te beperken, maar tijdens Utrecht uit, NEC thuis, NAC uit, NEC thuis (beker), Roda thuis en Heerenveen uit was het gewoon ouderwets matig tot niets hoor.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 21:42
|
|
We zien allemaal wel dat Pantelic niet de snelste speler uit de selectie is.. Maar hij heeft andere kwaliteiten dan zijn snelheid.. Deze moet je dan optimaal benutten dus "lopende" mensen rond Pantelic zodat hij deze in de diepte kan sturen of de kaats met deze spelers kan aangaan.
Ik denk niet dat je naar iemands tekortkomingen moet kijken maar naar zijn sterke punten en die optimaal te benutten.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 23:04
|
|
Ik zal me maar even tot de laatste 2,5 maand te beperken, maar tijdens Utrecht uit, NEC thuis, NAC uit, NEC thuis (beker), Roda thuis en Heerenveen uit was het gewoon ouderwets matig tot niets hoor.
Waren dat niet de wedstrijden dat HEEL Ajax matig was? ;)
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 09:23
|
|
Niet meer Toby verwijten dat hij zijn huiswerk niet goed doet he , Pantelic deed helemaal niet mee tegen NAC.
Net zoals Pantelic absoluut niet de verlosser is, is hij ook weer niet de eerste de beste koekenbakker. De beste man heeft dit jaar absoluut zijn waarde gehad maar dit Ajax is gewoon middelmatig en valt of staat bij de grillen van Suarez. Ik hoop dat Ajax ook komend jaar beschikt over een type Pantelic want daar heeft Ajax absoluut behoefte aan. Niet alleen is zo'n type onontbeerlijk om een goed en uitgebalanceerd team te hebben, ook een vertrek van Suarez zou daar aan bijdragen.......
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:19
|
|
In de wedstrijden die Ajax matig speelde kwam omdat Ajax onder druk stond. Daardoor kwam Pantelic ook verder van het doel van de tegenstander te voetballen en heb je een stuk minder aan hem als bijvoorbeeld de wedstrijden als tegen Vitesse waar die een belangrijke rol heeft als aanspeelpunt. Tegen Juventus zal Pantelic ook een redelijke rol invullen omdat ik verwacht dat Ajax vrij vroeg druk zet tegen Juventus en zo dicht bij de goal van Juventus zal voetballen. Daarbij ben ik wel benieuwd naar de combinatie tussen Sulejmani en Pantelic.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 11:28
|
|
Zoals gisteren. Pantelic is een aardige voetballer maar net als Perez heb je hier niet veel aan als de ruimtes kleiner worden door hun gebrek aan handelingssnelheid.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 13:18
|
|
Pantelic kwam ook gister totaal niet in het spel voor, daardoor begon hij te zwerven. Met de ballen die hij kreeg deed hij helemaal niks.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 13:23
|
|
Was gisteren inderdaad wel heel slecht, ik heb hem zowaar niet eens kunnen betrappen op 1 fatsoenlijke pass of kaats.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 13:51
|
|
De ondersteuning en beweging om hem heen was ook heel slecht, overigens. Maar in dit soort wedstrijden, met tegenstanders die zich helemaal insluiten, heb je verder weinig aan Pantelic.
|