Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 11:16
|
|
Haha, scherp hoor. Dersken wilde blijkbaar even scoren gister. Hij heeft daar vaker een handje van op de maandagavond. Hij pakte het gister wel slim aan, maar uiteindelijk zei hij echt precies hetzelfde als wat in dat bericht staat, maar dan in andere woorden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 12:41
|
|
Citaat:
'Ajax houdt serieus rekening met terugkeer Pantelic in winterstop naar Hertha'
Marko Pantelic was gisteren de onbetwiste uitblinker bij Ajax in Arnhem (1-5 winst). De Servische aanvaller werd beschimpt en bevloekt door opiniemakers, maar liet tegen Vitesse zien dat hij voor Nederlandse begrippen een topspits is en nam drie treffers voor zijn rekening. Jol was al eerder woedend over de scherpe aanvallen op Pantelic en zegt nu: ‘Die jongen kreeg al kritiek voordat hij een bal in Nederland had getrapt. Hij zou arrogant zijn en niet kunnen voetballen. Het zal allemaal wel. Het zijn vooral mensen die hem niet in Duitsland hebben zien spelen, die geen verstand hebben van het buitenlandse voetbal. Ik ben blij dat we hem erbij hebben. Het is bijna ongelooflijk dat zo’n jongen in Nederland speelt.’
De vraag is echter voor hoe lang nog, want in Amsterdam houden ze er serieus rekening mee dat Pantelic in de winterstop terugkeert naar Hertha BSC, zijn vorige werkgever, zo weet althans Dagblad De Pers vandaag te melden. De Duitsers wilden vóór het seizoen niet ingaan op zijn salariseis van drie miljoen euro per jaar, maar lijken daar inmiddels spijt van te hebben. Pantelic heeft in Amsterdam een contract tot het einde van dit seizoen.
AjaxF-Side.nl
Er staat nergens bij waar ze dat op baseren, dus vooralsnog maak ik me geen zorgen. Ik vraag me ook af of Pantelic wel zit te wachten op een terugkeer naar Hertha, helemaal gezien het risico dat hij dan volgend seizoen in de 2. Bundesliga komt te spelen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 13:00
|
|
Dat bericht is al best oud dat Hertha geinformeerd heeft.
De Pers maakt er alleen een interessant verhaal van door te zeggen dat AJAX daar rekening mee houd.
Zoals ik hier al eens op het forum las. Zodra er Ajax in het nieuws vermeld kan worden, doen ze dat en is het voor Nederland interessant.
Zeker als dat dan transfer-technisch of beleid-technisch is.
Iedereen die niet fan is van Ajax leest namelijk graag dat er iets slechts gebeurd bij ons aller Ajax, en aangezien dat op dit moment niet gebeurd (en het juist heel rustig is) verzinnen ze graag wat meer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 13:02
|
|
Wat een bullshit-bericht, inderdaad. Waarom zou AJAX de enige voldoenende centrumspits laten gaan in de winterstop? Zal nooit gebeuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 13:18
|
|
Ze zinspelen daar voornamelijk op de situatie dat Pantelic weg zou willen vanwege het nu wel voldoen aan zijn salariseisen. Persoonlijk denk ik dat ze bij Hertha nu echt wel te laat zullen zijn.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:37
|
|
Ik heb even hiervoor al toegegeven dat het toch een kwestie van een gebrek aan wedstrijdritme lijkt te zijn geweest, maar nu lopen we toch wel weer heel hard en opportunistisch van stapel. Voor Dinamo uit raakte Pantelic werkelijk geen knikker en na die wedstrijd was het uit bij AZ ook dramatisch. Daar doen een paar goede wedstrijden nog niets aan af, al is er op dit moment een stijgende lijn zichtbaar.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:48
|
|
Citaat: Dit wordt een lastige beslissing. Normaal gesproken is Pantelic van een niveau en salarisniveau wat voor Ajax te hoog gegrepen is. Ik had ook nooit verwacht dat hij bij Ajax terecht zou komen. Je zou dan ook zeggen dat het goed is als hij nog een jaar blijft. Toch zit er weinig toekomst in Pantelic en zal hij ook wel salarisverhoging willen hebben.
Er zijn 2 varianten denkbaar:
Pantelic zijn contract wordt voor of in de winterstop verlengt.
Pantelic zijn contract wordt niet verlengd en Ajax legt voor of in de winterstop een spits vast voor volgend seizoen. Ik neem aan dat ze daar nu al volop mee bezig zijn.
Het hangt er dus vanaf of Ajax een nieuwe jongere spits weet te vinden.
Ajax heeft geen geld voor een nieuwe spits. We zullen het, tot een verkoop van Suarez, moeten doen met Pantelic dan wel jeugd.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 23:50
|
|
Haha, als je op Youtube etc. kijkt, zie je onzettend veel reacties van Hertha BSC fans die hem maar wat graag terug zien komen.
Ik begrijp daar niets van, want die gozer kan echt niets
Nee, Marko is een held. Zijn gedrag, arrogantie en uitstraling hoort bij Ajax.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 08:54
|
|
En als het aan hem ligt, speelt hij de rest van z'n cariere in Amsterdam:
[list">Pantelic wil nog vier jaar bij Ajax blijven
Uitgegeven: 2 december 2009 07:54
Laatst gewijzigd: 2 december 2009 07:54
AMSTERDAM - Als het aan Marko Pantelic ligt, speelt hij nog jaren voor Ajax. De aanvaller gaf reeds aan dat hij ondanks belangstelling van buitenlandse clubs, eerst met zijn Amsterdamse werkgever in gesprek wil over zijn aflopende contract.
In De Telegraaf legt de Serviër uit waarom. ''Ik vind het steeds leuker bij Ajax. Ik wil hier nog wel vier jaar blijven'', meent Pantelic.
"Mijn kinderen gaan in Amsterdam naar school en als voetballer kan ik in deze vorm nog jaren spelen. Ik hoop dat ik op dit niveau blijf.''
Bron: Nu.nl[/list">
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 09:00
|
|
Prima nieuws natuurlijk.. Want dan zouden Castillion en/of Boere onder hem rustig kunnen ontwikkelen.. Hopen dat dit gebeurd, zullen er eerst wel wat spelers geloost moeten worden waardoor we zijn salaris kunnen ophoesten..
Er valt natuurlijk komende zomer een grote kostenpost weg(Luque), in mijn ogen kun je dit aan Pantelic geven (betaal hem rond de 1,8-2,0 mil euro) Het voor ajax-normen te hoog maar vergeet niet dat hij transfervrij is binnengekomen.. Is toch iemand die de jonge garde op sleeptouw kan nemen.. Marko kan veel waarde betekenen voor Sulejmani, Castillion en Boere denk ik..
|
Seduction
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 09:15
|
|
Citaat: Prima nieuws natuurlijk.. Want dan zouden Castillion en/of Boere onder hem rustig kunnen ontwikkelen.. Hopen dat dit gebeurd, zullen er eerst wel wat spelers geloost moeten worden waardoor we zijn salaris kunnen ophoesten..
Er valt natuurlijk komende zomer een grote kostenpost weg(Luque), in mijn ogen kun je dit aan Pantelic geven (betaal hem rond de 1,8-2,0 mil euro) Het voor ajax-normen te hoog maar vergeet niet dat hij transfervrij is binnengekomen.. Is toch iemand die de jonge garde op sleeptouw kan nemen.. Marko kan veel waarde betekenen voor Sulejmani, Castillion en Boere denk ik..
Bovendien laat Pantelic zien dat hij een hoger salaris meer dan waard is. Deze jongen kan als hij daadwerkelijk 4 jaar blijft absoluut uitgroeien tot een zeer belangrijke speler binnen de selectie. Wellicht als Ajax weer op Europees topniveau kan gaan meedraaien, Suarez ook wel wil overwegen nog wat langer bij Ajax te blijven. Dan heb je natuurlijk een monsterkoppel voorin lopen.
Eindelijk weer een Ajax waardige voorhoede!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 09:19
|
|
Ik wil best drie miljoen salaris zien hoor voor je absolute sterspelers.. Ben het daarom ook eens wat Seduction zegt. Zulk soort spelers brengen je naar een hoger niveau.. Echter kan dit alleen als je dus die tweede rangs spelers, die op de tribune zitten en overbodig zijn in het eerste verslijt..
Ook al is Suarez nu even wat minder bezig, denk toch dat hij vermoeid aan het raken is..
Jol en vd Boog zullen dit heus wel snappen. Dat je voor je sterspelers net iets extra's neer kan leggen..
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 09:24
|
|
Ik denk dat Pantelic beter presteert doordat Suárez in het verleden gevaarlijk was. Nu wordt Pantelic minder in de gaten te houden dan Suárez. Mochten Suárez en Pantelic dikke vrienden worden, kan geen verdediging ze meer stoppen.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 09:31
|
|
Sinds Suarez naar de rechterkant is gegaan is Suarez "minder" gevaarlijk, dit komt oa ook door de dubbele dekking die hij vrijwel altijd krijgt en omdat je vanaf rechts gewoon minder vaak voor het doel komt. Hierdoor zie je dat Pantelic meer ruimte krijgt en het team beter gaat voetballen.
Het zou echt goed zijn voor Ajax om een ervaren topspeler als Pantelic langer bij Ajax te houden, vooral met het oog op de ontwikkeling van Sulejmani, Bodul, Castillion en straks Boere.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 10:09
|
|
Sowieso moet Suárez niet vanaf rechts spelen, maar als een vrije aanvaller net achter de spits (Pantelic in dit geval). Als je dan vanaf rechts en links een opkomende middenvelder laat komen, heb je gewoon een sterke aanval, aangezien De Zeeuw ook altijd opkomt.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 10:31
|
|
Citaat: Sowieso moet Suárez niet vanaf rechts spelen, maar als een vrije aanvaller net achter de spits (Pantelic in dit geval). Als je dan vanaf rechts en links een opkomende middenvelder laat komen, heb je gewoon een sterke aanval, aangezien De Zeeuw ook altijd opkomt.
Hoe zie je dit dan voor je Fregge? Aangezien je met 2 aanvallende middenvelders speelt (Aisatti, de Zeeuw) die allebei in het centrum spelen op links dan ook nog Emanuelson. De Zeeuw komt meestal op door het centrum, de rechterkant staat Suarez toch best vaak..
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 10:59
|
|
Zo:
------------------ Enoh --------------------------------------
---------------------------- De Zeeuw ----------------------
-- Rommedahl * --------------------------- Urby ** ------
----------------------- Suárez ------------------------------
---------------------------- Pantelic ------------------------
* Of een aankoop / jeugdproduct (ik denk dan aan Sarpong, mits goed genoeg)
** Na een tijd Sulejmani als die aan het voetballen komt.
|
Seduction
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 11:00
|
|
Het team draait aanzienlijk beter nu Pantelic als spits speelt en Suarez vanaf rechts komt. Want waar gaat het nu uiteindelijk om?
Dat Ajax wint, of dat Suarez zijn doelpunten meepikt? Suarez is niet groter dan Ajax. Niemand is groter dan Ajax. Zaak is dat we op dit niveau blijven ballen, zodat we weer eens stabiel kunnen uitgroeien tot een belangrijke club in Europa.
Op een gegeven moment weet geen enkele verdediging meer waar ze het zoeken moeten met 2 van zulke toppers in de voorhoede. Als Sulejmani nou ook nog eens eindelijk gaat doen wat hij kan, kunnen we hele hoge ogen gaan gooien Europees gezien. Stel je eens voor een voorhoede met een goed draaiende Sulejmani:
Sulejmani------------Pantelic----------------Suarez
Niet te stoppen dit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 11:03
|
|
Citaat: Ik heb even hiervoor al toegegeven dat het toch een kwestie van een gebrek aan wedstrijdritme lijkt te zijn geweest, maar nu lopen we toch wel weer heel hard en opportunistisch van stapel. Voor Dinamo uit raakte Pantelic werkelijk geen knikker en na die wedstrijd was het uit bij AZ ook dramatisch. Daar doen een paar goede wedstrijden nog niets aan af, al is er op dit moment een stijgende lijn zichtbaar.
Precies. Ik moet ook zeggen dat ik de reacties nu wel heel grappig vind. Kort geleden was ik hem nog als een van de weinigen aan het verdedigen. Nu ziet iedereen Pantelic als een sterspeler en topvedette. Hij moet al alle jonge spelers bij de hand nemen en een topsalaris krijgen omdat hij onmisbaar is.
We moeten wel realistisch blijven over Pantelic. Pantelic is een speler die hulp nodig heeft van zijn medespelers. Hij is uitstekend in de combinatie, heeft overzicht en is goed in de afwerking. Zijn nadeel is dat hij niet snel is en geen individuele actie over lange afstand heeft. Hij heeft dus goede spelers om zich heen nodig. Zijn plafond is de subtop van Europa zoals AS Roma (wat hem nu ook wil hebben).
Voor Ajax is hij dus een goede spits die zijn doelpunten maakt en andere beter laat spelen. Wanneer je hem jaren kunt houden zou dat mooi zijn. Hij zal nog jaren op hetzelfde niveau blijven, omdat hij het toch al niet moet hebben van zijn snelheid. Bovendien is hij volgens mij niet erg blessure gevoelig. Hij lijkt me alleen een type dat geen genoegen neemt met een plek op de bank. Het is dus de vraag of je een vervanger van hetzelfde kaliber (jonge speler) kunt krijgen. Lukt dat gezien de financiën niet, kun je beter wat extra salaris in Pantelic steken.
Veel mensen noemen Castillion als zijn opvolger. Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van hem. Maar als Jol dat wel is, kun je met Pantelic natuurlijk prima de tijd overbruggen (mits je er qua salaris uitkomt)
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 11:35
|
|
Citaat: Ik wil best drie miljoen salaris zien hoor voor je absolute sterspelers.. Ben het daarom ook eens wat Seduction zegt. Zulk soort spelers brengen je naar een hoger niveau.. Echter kan dit alleen als je dus die tweede rangs spelers, die op de tribune zitten en overbodig zijn in het eerste verslijt..
Ook al is Suarez nu even wat minder bezig, denk toch dat hij vermoeid aan het raken is..
Jol en vd Boog zullen dit heus wel snappen. Dat je voor je sterspelers net iets extra's neer kan leggen..
Drie miljoen aan salaris? Dat heeft Ajax volgens mij nog nooit aan iemand betaald. Dit is echt opportunisme ten top hoor. Tot aan Zagreb uit bakte Pantelic er he-le-maal niets van en ook daarna heeft hij nog matige tot slechte wedstrijden gespeeld (respectievelijk Feyenoord thuis en AZ uit). Twee wedstrijdjes goed spelen en meteen is meneer een sterspeler en moet hij meer verdienen dan welke speler dan ook in de geschiedenis van Ajax.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 11:40
|
|
Citaat: Ik wil best drie miljoen salaris zien hoor voor je absolute sterspelers.. Ben het daarom ook eens wat Seduction zegt. Zulk soort spelers brengen je naar een hoger niveau.. Echter kan dit alleen als je dus die tweede rangs spelers, die op de tribune zitten en overbodig zijn in het eerste verslijt..
Drie miljoen aan salaris? Dat heeft Ajax volgens mij nog nooit aan iemand betaald. Dit is echt opportunisme ten top hoor. Tot aan Zagreb uit bakte Pantelic er he-le-maal niets van en ook daarna heeft hij nog matige tot slechte wedstrijden gespeeld (respectievelijk Feyenoord thuis en AZ uit). Twee wedstrijdjes goed spelen en meteen is meneer een sterspeler en moet hij meer verdienen dan welke speler dan ook in de geschiedenis van Ajax.
Natuurlijk is het erg oppertunistisch van mezelf maar het was ook meer een indicatie, 3mil is veel maar als hij op deze voet doorblijft voetballen.. Verder niet 4 jaar een contract maar 1 jaar met een eenzijdige optie(vanuit Ajax) voor nog een jaar. Ik heb van het begin af gedacht dat Pantelic een meerwaarde zou zijn.. Ik vond Feyenoord-thuis helemaal niet zo slecht (aantal assists), je zag dat hij er in iedergeval al meer van bakte dan Cvitanich.. Elke spits heeft ritme nodig, zie Huntelaar enkele uitzonderingen daargelaten (Zlatan, Drogba).
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 13:11
|
|
Citaat: Zo:
-- Rommedahl * --------------------------- Urby ** ------
* Of een aankoop / jeugdproduct (ik denk dan aan Sarpong, mits goed genoeg)
** Na een tijd Sulejmani als die aan het voetballen komt.
-- Aissati/Sarpong------------------------- Urby/Micky----
Ik zou Enoh vooral voor de controlerende verdedigende bezigheden achterin het middenveld houden. De Zeeuw kan meekomen via het midden. Aissati/Sarpong komt rechts mee op waar het kan, hetzelfde aan de linkerkant met Emanuelson en als Sulejmani gaat renderen kan hij er komen te staan. Suárez kan zwerven om Pantelic en de gaten induiken. Zo weten de verdedigers niet wie ze moeten volgen, en ontstaan er meerdere ruimtes. Suárez kan op den duur alsnog naar de rechterkant gaan en dat Aissati/Sarpong naar binnen snijdt. Hierdoor hou je verrassingen en wordt het lastig om te verdedigen.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 13:21
|
|
Alles is al wel voorbij gekomen op het forum maar wordt nog even herhaald in een filmpje van Clubwatcher van AJAX Simon Zwartkruis. 'Pantelic wordt gezien als voetbalGod'
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 14:29
|
|
Weer Derksen die niet de meerwaarde inziet van Pantelic
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 14:30
|
|
Die kerel is niet meer geloofwaardig.. Filmpje kijk ik straks thuis wel gaat lastig op stage.. Zelfs die boeren hier beginnen dat door te krijgen, ook zij lachen Derksen uit.. Blijkbaar zit er toch nog wat verstand tussen de varkens en de koeien..
|