Auteur
|
Bericht
|
Leonel
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 22:30
|
|
Ik ben benieuwd. Ik vraag me alleen af of het een aanspeelpunt is. Ik heb namelijk het gevoel dat er op zijn alleen scoringsvermogen wordt beoordeelt. Jammer voor Cvitanich (was een voorstander van hem, heeft eigenlijk geen kans gehad), dit is wat Jol blijkbaar wilt (Alleen hebben we het nog niet officieel gehoord van Ajax).
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 22:33
|
|
Misschien is Bodul over 1 jaar wel de centrum spits van ajax?
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 22:40
|
|
Mwah, denk dat Bodul eerst maar eens meer moet spelen, talentvolle en veelbelovende speler maar eerst spelen voor dat hij een vaste waarde zou kunnen worden,
En Guy, damn, of je hebt gewoon een gigantische zwak en wil je gewoon graag geloven dat Dario DIE spits is die Ajax nodig heeft of je volgt de duitse competitie wekelijks, met name Hertha om zo al over Pantelic te kunnen oordelen...ik weet 't niet. Pantelic is een naam die ik best wel wil zien spelen in een Ajax shirt hoor, gelijk bestempelen als een afgeschreven iemand die z'n centjes maar bij Ajax komt ophalen, ik denk toch echt dat dit wel een versterking is.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 23:52
|
|
Hoog salaris en een 1 jarig contract....
Alles wijst erop, dat Ajax korte termijn visie hanteert om kampioen te worden. Een kampioenschap geeft toch enige rust om het jaar daarna misschien echt te gaan bouwen aan een nieuw Ajax.
Ik mag hopen, dat Ajax een verdere optie in het contract heeft, om hem na dit seizoen voor langere tijd vast te leggen mits hij voldoet. Na dit seizoen vertrekt na alle waarschijnlijkheid Saurez en wellicht Pantelic weer en Cvitanisch is ook afgeschreven (als hij daadwerkelijk verhuurt wordt).
Ik snap het aantrekken van dit soort spits maar voor 1 jaar???
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 02:36
|
|
Waarschijnlijk hebben ze het hele Luque verhaal nog in hun hoofd en kiezen ze nu voor de 'veilige' weg door een korte verbintenis aan te gaan om na dit jaar, bij een positieve beoordeling, misschien verder te gaan.
Als ik het zo redeneer dat dit alleen een oplossing voor de korte termijn is, dan valt er best mee te leven. Een redelijke spits, waarvan ik nooit had verwacht dat hij (ooit) in ons roodwit zou ballen. Ik ben geen fan, laten we dat voorop stellen, want ik heb hem ondertussen jarenlang zien spelen in Duitsland, maar op mij heeft hij nooit indruk gemaakt.
Ik zie overigens wel wat Jol in hem ziet en, zoals ik al zei, met bovenstaande redenering in gedachten, lijkt het een zeer interessante eerste seizoenshelft te worden. Het kan matig blijven gaan, maar het kan ook zomaar blijken dat Pantelic net is wat de jongens nodig hebben. Dan trek ik mijn woorden in en laat ik een dikke tattoo van de man op m'n rug zetten.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 07:37
|
|
Citaat: Servische spits geeft morgen antwoord
AJAX ZET IN OP PANTELIC
UTRECHT – Ajax heeft goede hoop Marko Pantelic (30) vast te leggen. De spits van Hertha BSC is transfervrij, voerde al een telefonisch gesprek met trainer Martin Jol en geeft de Amsterdammers uiterlijk morgen uitsluitsel. Indien hij ja zegt, tekent hij in de hoofdstad een contract voor één seizoen. Dat werd gistermorgen besproken tijdens een onderhoud in de Amsterdam ArenA met onder meer zaakwaarnemer Karel van Burik en een delegatie van Ajax.
Met de komst van de Servische recordinternational zou één van de wensen van Jol in vervulling gaan. De coach geeft vanaf het begin van de voorbereiding aan graag een extra aanvaller en een centrale verdediger aan zijn selectie te willen toevoegen.
Naast het ’koopje’ Pantelic richtte Ajax zijn pijlen ook op oud-Heerenveenspeler Afonso Alves. Middlesbrough vraagt echter de hoofdprijs voor de Braziliaan en dat is op dit moment te veel voor Ajax.
Dat Pantelic op het punt staat in Amsterdam te tekenen, is eigenlijk een wonder. Op het moment dat zijn contract in Berlijn afliep, stonden de clubs in de rij, maar het salaris dat de langharige aanvaller vroeg was de meeste clubs te gortig. Nu de interesse verflauwde, kan Ajax hem voor heel wat minder loon vastleggen.
Pantelic ziet het jaartje in Amsterdam als een ideale gelegenheid om zijn aangetaste imago op te poetsen. De spits is – ondanks slechts zes treffers het afgelopen seizoen – een doelpuntengarantie, maar staat in Duitsland bekend als een lastige jongen.
De carrière van Pantelic is een opmerkelijke. De goaltjesdief gold in zijn jeugd in Belgrado als groot talent, maar verhuisde op zijn vijftiende noodgedwongen van Partizan naar het Griekse Iraklis, omdat zijn vader een baan kreeg in Thessaloniki. Daarna speelde hij onder meer voor Paris Saint-Germain, Celta de Vigo, Partizan Belgrado en Hertha BSC. In de Bundesliga scoorde hij 44 keer in 109 duels.
Telegraaf
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 08:48
|
|
Citaat: Ondanks zijn overtuigende spel wilde Hertha niet aan zijn persoonlijke eisen voldoen. Zodoende werd zijn contract niet verlengd.
uit het nieuwsartikel.
wat zouden die persoonlijke eisen zijn ?
Gestopt
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 09:02
|
|
Citaat: Ondanks zijn overtuigende spel wilde Hertha niet aan zijn persoonlijke eisen voldoen. Zodoende werd zijn contract niet verlengd.
uit het nieuwsartikel.
Waarschijnlijk het salaris.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 09:19
|
|
Stekelenburg
Van der Wiel-Nieuwe speler-Vertonghen-Anita
Enoh-De Zeeuw
Rommedahl-Sulejmani
Suárez-Pantelic
Sulejmani moet wel begrijpen dat hij veel moet lopen en als het kan moet hij achter de spits opduiken. Als ik de verhalen moet geloven is Pantelic een goede speler, dus hebben we voorin een uitstekend duo. Enoh-De Zeeuw is ook een geweldig duo en de backs zijn ook goed. Als die nieuwe speler een topper is maken we veel kans op die derde ster.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 09:44
|
|
uit het nieuwsartikel.
Niet echt. Hertha bood een salaris van 4 miljoen per jaar omdat hij onmisbaar zou wezen in 2008...
|
Sandersoccer
Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 09:59
|
|
Citaat: Stekelenburg
Van der Wiel-Nieuwe speler-Vertonghen-Anita
Enoh-De Zeeuw
Rommedahl-Sulejmani
Suárez-Pantelic
Sulejmani moet wel begrijpen dat hij veel moet lopen en als het kan moet hij achter de spits opduiken. Als ik de verhalen moet geloven is Pantelic een goede speler, dus hebben we voorin een uitstekend duo. Enoh-De Zeeuw is ook een geweldig duo en de backs zijn ook goed. Als die nieuwe speler een topper is maken we veel kans op die derde ster.
Waarom staat Atouba niet in je elftal..??
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 10:04
|
|
Waarschijnlijk omdat die niet goed genoeg is. Verder zie ik als Pantelic komt Ajax in een 4-3-3 systeem voetballen met Suarez en Sulejmani aan de buitenkanten.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 10:30
|
|
Citaat: Telegraaf: Panteli? geeft Ajax maandag uitsluitsel
De Telegraaf meldt dat Marko Panteli? telefonisch met Martin Jol heeft gesproken. De voorwaarden van een contract voor een seizoen zijn gisteren in de Arena besproken tussen diens zaakwaarnemers en Ajax. Panteli? zal Ajax uiterlijk morgen uitsluitsel geven, zo meldt de krant. Panteli? zou via het jaar bij Ajax zijn imago willen oppoetsen. Vanwege zijn imago als lastige jongen, haakten veel clubs deze zomer af op het enorme salaris dat hij vroeg. Aan het einde van de transfermarkt zou Ajax nu een stuk minder hoeven te betalen, aldus De Telegraaf.
De bal ligt bij Panteli?. Nog maar de vraag of hij daarop in gaat. Het zou zomaar kunnen gebeuren dat hij maandag Ajax beteuterd achter laat en tekent bij een club waar hij meer kan verdienen. Zou wel een achterbakse streek zijn, want Ajax lijkt helemaal op zijn komst te rekenen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 10:31
|
|
uit het nieuwsartikel.
Niet echt. Hertha bood een salaris van 4 miljoen per jaar omdat hij onmisbaar zou wezen in 2008...
dankje :)
Gestopt
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 10:31
|
|
Jammer dat de Telegraaf niet verder inhaakt op de komst van een nieuwe centrale verdediger.... Het is op zijn minst heel vreemd dat Ajax wel in onderhandeling is mbt Oleguer zodat ze er wellicht nog eentje kwijtraken. Vertonghen, Alderweireld en Wieleart is zelf in Nederland niet genoeg.
Of Ajax moet ons weer verrassen net zoals nu met Pantelic.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 11:41
|
|
Citaat: Ex-Herthaner nach Holland
Ajax schnappt sich Marko Pantelic
zuletzt aktualisiert: 30.08.2009 - 10:39 Amsterdam (RPO). Der serbische Fußball-Nationalspieler Marko Pantelic, Ex-Profi von Bundesligist Hertha BSC Berlin, wechselt zum niederländischen Rekordmeister Ajax Amsterdam.
Hat doch noch einen neuen Arbeitgeber gefunden: Marko Pantelic. Foto: AP"Ich freue mich sehr auf die neue Herausforderung. Ajax ist ein großer Klub. Ich hoffe, dass ich dem Verein in den nächsten Jahren weiterhelfen kann", sagte der 30-Jährige der Berliner Zeitung BZ. Pantelic trug von 2005 bis zum 30. Juni dieses Jahres das Trikot des Hauptstadtklubs. In 114 Bundesligaspielen für Hertha erzielte Pantelic 45 Tore.
http://www.rp-online.de/public/article/sport/fussball/international/andere_ligen/751184/Ajax-schnappt-sich-Marko-Pantelic.html
Wellicht toch een optie voor meerdere jaren?
Off Topic: @ Marco: ik zei toch dat er nog meer punten zouden volgen: Magnia Frisia - Heerhugowaard 158 -2
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 11:45
|
|
Ik hoop dat ze een contract voor 1 jaar aanbieden met een eenzijdige optie (vanuit Ajax dus) om er 2 jaar aan te plakken.
Zo is het risico op een miskoop minimaal en heeft Ajax de mogelijkheid te verlengen als Pantelic brengt wat er van gehoopt wordt.
Ik hoop dat hij zich nog wil bewijzen en niet de 'vedette' gaat uithangen. Mits het eerste dan heeft Ajax een erg goede spits binnen!
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 11:54
|
|
Citaat: Ik hoop dat ze een contract voor 1 jaar aanbieden met een eenzijdige optie (vanuit Ajax dus) om er 2 jaar aan te plakken.
Zo is het risico op een miskoop minimaal en heeft Ajax de mogelijkheid te verlengen als Pantelic brengt wat er van gehoopt wordt.
Ik hoop dat hij zich nog wil bewijzen en niet de 'vedette' gaat uithangen. Mits het eerste dan heeft Ajax een erg goede spits binnen!
Ja dat lijken mij ook ideale voorwaarden. Maar als je het bericht zo leest lijkt het erop dat het al officieel is. Lijkt me een hele goede zaak. Goed voor Sulejmani en Suarez. Goed voor Ajax.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 11:57
|
|
Citaat: Jammer dat de Telegraaf niet verder inhaakt op de komst van een nieuwe centrale verdediger.... Het is op zijn minst heel vreemd dat Ajax wel in onderhandeling is mbt Oleguer zodat ze er wellicht nog eentje kwijtraken. Vertonghen, Alderweireld en Wielaert is zelf in Nederland niet genoeg.
Of Ajax moet ons weer verrassen net zoals nu met Pantelic.
wat betreft verdediger, zie ik het zomaar gebeuren dat daar ook nog een verrassende naam uit de hoge hoed komt.
Tot nu toe hebben ze transfers zo stil kunnen houden dat er in 24uur tijd (voor de media) alles in kannen en kruiken was.
Ik verwacht toch dat dat voor de CV ook is.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 12:04
|
|
Citaat: Ik ga ervan uit dat Ajax echt een hoog salaris heeft neergetikt voor hem anders was hij niet gekomen.
Veilige veronderstelling bij een 1-jarig contract voor een dergelijke speler zonder twijfels omtrent fitheid e.d. Hij helpt Ajax een seizoen uit de brand, Ajax biedt hem de gelegenheid om zich nog een keer in de kijker te spelen voor een vet contract elders. I'll scratch your back, you scratch mine, zoiets.
Een tussenpaus dus. Voordeel is dat je een jaar lang kan doorselecteren (lees: spelers lozen) en oriënteren op nieuwe spelers. Nadeel is dat je volgend seizoen je aanval behoorlijk moet vertimmeren.
Kleurrijk figuur als je zo de berichten leest en de clippies ziet. Als type ken ik hem niet, ben benieuwd..
Behoorlijk slim, ietwat traag, ietwat zelfzuchtig, goed voor de goal en in de zestien, aardig balvast.
Verder een goed verhaal hier over de omstandigheden. Denk dat het WK ook nog een rol speelt. Die jongen kan als hij het goed doet een jaar knallen in een matige competitie. Toch vraag ik me af of salaris de enige reden is dat Pantelic 8 maanden lang geen gebruik heeft kunnen maken van z'n transfervrije status. Zit er verder geen addertje onder het gras? Zou typisch zijn voor de combinatie Ajax en gearriveerde spelers. Eens kijken of Ajax nog een optie tot verlenging heeft voor het geval de samenwerking erg bevalt. Op dit moment is het niet zo heel gek dat Ajax voorzichtig is, aangezien Cvitanich aan het einde van het seizoen zeer waarschijnlijk gewoon weer terug is en z'n salaris weer gaat opstrijken. Eens kijken of Jol er dan nog zit.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 12:07
|
|
Kun je je niet voorstellen dat Ajax iets goeds gedaan heeft, Enganche?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 12:08
|
|
Moeilijk, maar ik ben niet per se pessimistisch hoor. De omstandigheden wijzen mij er achter op dat er nog wel wat haken en ogen aan deze transfer zouden kunnen zitten.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 12:14
|
|
Citaat: Pantelic: "Ik kijk uit naar de uitdaging bij Ajax"
Het zit er dik in dat Marko Pantelic de nieuwe spits van Ajax zal worden. Zaterdag was het eredivisielive die met het nieuws naar buiten kwam. Zondag reageerde de speler in de Duitse media.
De komst van Servisch International Marko Pantelic lijkt slechts een formaliteit. In Amsterdam ligt een éénjarig contract klaar voor de transfervrije speler.
"Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging. Ajax is een grote club. Ik hoop dat ik de club in de komende jaren verder kan helpen," aldus de 30-jarige spits tegenover de Berliner Zeitung
Pantelic speelde de laatste vier jaar voor Hertha BSC en schoot in 114 competitieduels 45 raak. Zijn contract liep af aan het eind van het seizoen 2008/2009. Na onenigheid met trainer Lucien Favre werd het contract niet verlengd.
www.goal.com
Hij heeft het zelf ook over meerdere jaren. Maar dat hij komt is dus zeker.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 12:18
|
|
Citaat: Pantelic: "Ik kijk uit naar de uitdaging bij Ajax"
Het zit er dik in dat Marko Pantelic de nieuwe spits van Ajax zal worden. Zaterdag was het eredivisielive die met het nieuws naar buiten kwam. Zondag reageerde de speler in de Duitse media.
De komst van Servisch International Marko Pantelic lijkt slechts een formaliteit. In Amsterdam ligt een éénjarig contract klaar voor de transfervrije speler.
"Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging. Ajax is een grote club. Ik hoop dat ik de club in de komende jaren verder kan helpen," aldus de 30-jarige spits tegenover de Berliner Zeitung
Pantelic speelde de laatste vier jaar voor Hertha BSC en schoot in 114 competitieduels 45 raak. Zijn contract liep af aan het eind van het seizoen 2008/2009. Na onenigheid met trainer Lucien Favre werd het contract niet verlengd.
www.goal.com
Hij heeft het zelf ook over meerdere jaren. Maar dat hij komt is dus zeker.
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen! Heb d'r zin in hem in een Ajax-shirt op het veld te zien!
Hij weet in ieder geval hoe te scoren tegen die boeren.
Hopelijk wordt het wel een 1-jarig contract met een optie voor nog 2. Zo voorkom je Luque-capriolen.
Overigens, zo zie je maar weer, heeft Ajax nog altijd een grote naam in het buitenland.
Kan Pantelic trouwens niet wat Service talenten aansporen naar Ajax te komen? (verdediger bijv.)
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 13:32
|
|
uit het nieuwsartikel.
Dan zal 't vast wel iets in de richting van z'n privé-situatie zijn ofzo. Anders zou ik het niet weten, ik heb ze nummer ook niet dus bellen gaat dan moeilijk .
@Sincere: Is Mickey daar ook niet voor trouwens? (Of is dat geen serviër)
|