Auteur
|
Bericht
|
Rinus
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:02
|
|
Citaat: Droevig dat Pantelic uitgefloten werd.
Jongen rent de poten uit zijn reet en verzorgd 3 keer een assist. Je staat riant voor en hij mist een aantal kansen, waaraan je ziet dat Pantelic totaal nog niet scherp is. Het onbreekt hem aan wedstrijdritme en samenspel met het team.
Kansloos klote publiek ook in dat stadion.
Spelers die er echt geen reet van kunnen en de kantjes er vanaf lopen is een ander verhaal, maar dat kun je van Pantelic niet zeggen.
Leuk dat je ons een kansloos klote publiek noemt, en waar was jij gister? Pantelic deed het aardig gister maar lang niet goed genoeg. Als spits moet je niet mee naar je eigen 16 als feyenoord een vrije trap heeft. Hij hoort voor in te blijven, aangezien hij dat niet doet stond toen alle spelers van feyenoord op onze helft. Dat kan de bedoeling niet zijn. Daarnaast, als spits moet je goals maken als je daar de kans voor krijgt. Hij mist een paar grote kansen, dat is misschien ongelukkig en behoorlijk veel pech ,maar als spits zijnde moet je scoren, dan kun je het publiek niet aanrekenen dat hun dat irriteert. Ik vond zelf dat hij gister aardig speelde, maar ik heb ook grote fouten gezien waar absoluut aangewerkt moet worden.
Ook bedankt inderdaad, ik ben het eens met ML, en dat fluiten viel best mee.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:10
|
|
Jongen rent de poten uit zijn reet en verzorgd 3 keer een assist. Je staat riant voor en hij mist een aantal kansen, waaraan je ziet dat Pantelic totaal nog niet scherp is. Het onbreekt hem aan wedstrijdritme en samenspel met het team.
Spelers die er echt geen reet van kunnen en de kantjes er vanaf lopen is een ander verhaal, maar dat kun je van Pantelic niet zeggen.
Leuk dat je ons een kansloos klote publiek noemt, en waar was jij gister? Pantelic deed het aardig gister maar lang niet goed genoeg. Als spits moet je niet mee naar je eigen 16 als feyenoord een vrije trap heeft. Hij hoort voor in te blijven, aangezien hij dat niet doet stond toen alle spelers van feyenoord op onze helft. Dat kan de bedoeling niet zijn. Daarnaast, als spits moet je goals maken als je daar de kans voor krijgt. Hij mist een paar grote kansen, dat is misschien ongelukkig en behoorlijk veel pech ,maar als spits zijnde moet je scoren, dan kun je het publiek niet aanrekenen dat hun dat irriteert. Ik vond zelf dat hij gister aardig speelde, maar ik heb ook grote fouten gezien waar absoluut aangewerkt moet worden.
Ik zat thuis op de bank, teletekst in de gaten te houden.
Ik heb zo mijn (opgelegde) redenen dat ik niet meer naar Ajax kan of ga, maar was altijd mee, zowel thuis, uit en Europees. Vaak buiten de combi om, dat dan weer wel.
Dus voordat je daar je conclusies wilt uittrekken, denk eerst maar even goed na.
Het grootste gedeelte in die arena zit lekker een eitje te pellen of een mandarijntje te eten en lekker het rolletje mentos over het vak te verdelen. Zulke lui staan ook te fluiten als er een terugspeelbal wordt gespeeld.
Totaal geen beleving en passie, dat zijn geen supporters maar toeschouwers.
Bovendien zeg ik niet dat iedereen kansloos publiek is in de Arena.
|
Rinus
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:13
|
|
Daar geef ik je gelijk in, heel west eerste ring stond niet op toen er werd gezongen: Sta op, als je voor Ajax bent. Dezelfde mensen die ook klapten toen Feyenoord scoorde. Het was een mooie goal, maar je gaat niet klappen als je in de Arena zit.
Over de mensen die fluiten bij een terugspeelbal kan ik niets zeggen, er zit altijd wel een ''fluiter'' in een vak.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:19
|
|
Citaat: Daar geef ik je gelijk in, heel west eerste ring stond niet op toen er werd gezongen: Sta op, als je voor Ajax bent. Dezelfde mensen die ook klapten toen Feyenoord scoorde. Het was een mooie goal, maar je gaat niet klappen als je in de Arena zit.
Over de mensen die fluiten bij een terugspeelbal kan ik niets zeggen, er zit altijd wel een ''fluiter'' in een vak.
Dat is natuurlijk echt een kwalijke zaak.
Het is dat het op de eretribune is, want dat had elders niet hoeven gebeuren, ongeacht wie het is.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:20
|
|
Overigens speel je als spits niet goed als je zeker 2 100% kansen mist. Leuk dan dat je 2 en een halve assist geeft. Een daarvan kwam nog niet eens goed aan. Die kreeg De Zeeuw met geluk mee, die nog met geluk de goal in rolde.
|
Rinus
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:21
|
|
Citaat: Daar geef ik je gelijk in, heel west eerste ring stond niet op toen er werd gezongen: Sta op, als je voor Ajax bent. Dezelfde mensen die ook klapten toen Feyenoord scoorde. Het was een mooie goal, maar je gaat niet klappen als je in de Arena zit.
Dat is natuurlijk echt een kwalijke zaak.
Het is dat het op de eretribune is, want dat had elders niet hoeven gebeuren, ongeacht wie het is.
Ja, toen konden ze wel opstaan, er werden wat lelijke dingen naar geroepen vanuit ons vak!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 11:56
|
|
Je eigen spelers individueel uitfluiten is sowieso triest. Waar het ook gebeurt.
Kijk trouwens nog maar eens goed naar die 'assist' op Van der Wiel. Die bal was zonder die 1 of 2 Feyenoord-benen gewoon achter of op de hakken van Van der Wiel gekomen. Die eerste assist was goed en die laatste vrij makkelijk te geven. Uiteindelijk stonden er tegenover ieder goed balcontact minstens drie slechte.
Verder gaf ik hier twee weken geleden al aan dat ik die wissel van Jol tegen Dinamo maar raar vond. Gisteravond kwam Jol weer met de opmerking dat als hij Pantelic naar Hertha zou laten gaan, hij zelf in de spits zou moeten gaan staan. Jol is Cvita een beetje aan het pesten en beschermt z'n eigen aankoop, heb ik het idee. Verder natuurlijk enorm slecht van Cvitanich dat hij er tegen Dordrecht geen zin in had, maar wel enigszins begrijpelijk dat het in zo'n wedstrijd (met een ploeg om zich heen die er ook niets van bakte) moeilijk is om zich te bewijzen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:29
|
|
Citaat: Verder gaf ik hier twee weken geleden al aan dat ik die wissel van Jol tegen Dinamo maar raar vond. Gisteravond kwam Jol weer met de opmerking dat als hij Pantelic naar Hertha zou laten gaan, hij zelf in de spits zou moeten gaan staan. Jol is Cvita een beetje aan het pesten en beschermt z'n eigen aankoop, heb ik het idee.
Als dat soort opmerkingen/incidenten ten koste van iemand als Kennedy gaan, valt het je waarschijnlijk niet eens op. Je lijkt verdomd (ook) wel hypergevoelig te zijn voor alles wat er met die 2 gebeurt. Jol is een bully die Cvitanich pest? Thomas toch..
Citaat: als spits zijnde moet je scoren, dan kun je het publiek niet aanrekenen dat hun dat irriteert
Dan kan je het mij niet aanrekenen dat ik me irriteer aan die tjilpende paupers. Het fluitvee presteerde het ooit zelfs om een aanstaande grootheid als Ibrahimovic te trakteren op diverse concerten. Tijdens nota bene Ajax - Feyenoord je eigen spelers uitfluiten, dan heb je geen uit-publiek meer nodig. Waanzin.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 14:13
|
|
Precies. Georkestreerde debieligheid. Natuurlijk was ik ook teleurgesteld en zei ik: "Sh*t! F*ck! Sh*tf*ck!" maar om hem dan te gaan uitfluiten vind ik walgelijk.
Een Pantelic die nog niet 100 procent is is al geschikter dan Cvita. Jammergenoeg voor Cvita, want ik vind hem, net als Rosales, een prima gozer. Maar ze hebben het allebei net niet.
Citaat: Pantelic bewijst: Zo'n gekke aankoop ben ik niet
Bron: AD.nl
Marko Pantelic kreeg zondag de vraag of 5-1 winnen met drie assists, maar geen doelpunt voelt als seks hebben zonder klaar te komen. De spits van Ajax keek de vraagsteller geďntrigeerd aan. Hij leek even 'ja' te gaan zeggen, maar antwoordde toen toch maar dat je de zaken niet met elkaar moet vergelijken.
,,Ik ben tevreden met een aandeel in drie doelpunten,'' sprak de Serviër. ,,Of ik zelf scoor, maakt me niet meer uit. Status hoef ik op mijn 31ste niet meer te vergaren, net zo min als geld.''
De meningen over de Serviër zijn al sinds zijn eerste dag bij Ajax verdeeld. Op treinstation Bijlmer-Arena scandeerden plukjes Ajax-fans gisteren op weg naar huis uitbundig zijn naam. Maar andere supporters klaagden na de Klassieker nog steeds hun nood. Zij vinden Pantelic te traag en te flegmatiek en ze bespeuren in zijn spel te weinig een 'klik' met de acties van Luis Suarez. Waarom koopt Ajax geen betere spits dan deze?
Een tijdje geleden maakte Tonny Bruins Slot, ex-Ajacied en toen in dienst van PSV, een aardige analyse van hoe je de positie van Nederlandse clubs op de tegenwoordige spitsenmarkt moet zien. De eerste 100 spitsen, ervoer Bruins Slot, worden weggekaapt door de rijkste Europese clubs of door andere clubs uit de top-vier competities.
Bij de honderd die daarna komen maken Nederlandse clubs kans, maar wel samen met nog een rijtje clubs uit kleinere competities. En dan heeft de Nederlandse vertegenwoordiger in de Champions League (jarenlang was dat PSV) nog weer een betere categorie om te kiezen dan eredivisieclubs die uitkomen in de Europa League.
Vorig seizoen kocht Ajax op die transfermarkt Dario Cvitanich om zich alvast in te dekken tegen het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar. 6,5 miljoen euro werd er betaald voor een onbekende Argentijn die op zijn 24ste nog altijd uitkwam voor een bescheiden provincieclub in eigen land.
Als je Cvitanich anderhalf jaar na zijn komst een plaats moet geven op de lijst van Bruins Slot zeg je: hooguit de staart van het tweede rijtje van honderd. Zet dat af tegen de staat van dienst van Marko Pantelic en er is hoe dan ook verschil.
Pantelic kwam 38 keer uit voor de nationale ploeg van Servië, maakte 44 Bundesliga-goals in 109 duels voor Hertha BSC en was eerder dit jaar in gesprek over een transfer naar AS Roma. Bovendien kostte hij geen euro aan transfersom.
Gezien alle beperkingen heeft trainer Martin Jol Ajax echt niet zo'n gekke spits bezorgd. In een periode dat er ook nog eens bezuinigd moet worden en de opleiding nog steeds geen nieuwe Kluivert voortbrengt.
Tegen Feyenoord legde Pantelic in de openingsfase meteen een bal neer voor Urby Emanuelson die bijna raak schoot. Buiten zijn aandeel bij drie doelpunten om raakte Ajax' nummer 9 nog twee keer de paal. En inderdaad: Pantelic verspeelde ook ballen en heeft met het klimmen der jaren aan (handelings)snelheid ingeboet. Maar dat een deel van het Ajax-publiek hem zelfs bij een 3-1 voorsprong nog uitfloot, was ongepast.
Deels komt dat fluiten trouwens ook door hoe Suarez reageert als medespelers hem voorin niet goed aanspelen. De topscorer van Ajax begint dan opzichtig te schelden en wegwerpgebaren te maken.
,,Luis en ik hebben echter geen probleem met elkaar,'' gelooft Pantelic. ,,We moeten nog wel aan elkaar gewend raken. Maar het komt goed, omdat Luis zal merken dat ik geen spits ben die op eigen succes uit is.''
Inmiddels is duidelijk dat Hertha BSC, hopeloos laatste in de Bundesliga, Pantelic in de winterstop terug wil halen. Martin Jol wil daar echter niets van weten. ,,Een paar wijsneuzen op tv zijn steeds negatief over hem en blijkbaar wordt een deel van ons publiek daardoor beďnvloed. Maar we hebben het niet over een krullenjongen, maar een spits die met Servië naar het WK gaat.
,,Ik ben blij dat Pantelic vandaag belangrijk was. Het is niet makkelijk om bij Ajax centraal in de aanval te spelen. Na Kluivert heeft alleen Klaas-Jan Huntelaar het op die positie tot ieders tevredenheid gedaan. Zelfs Ibrahimovic kreeg kritiek. Ik hoop dat onze fans Pantelic blijven steunen en dat hij weer het vertrouwen voelt dat hij in de Bundesliga kreeg.''
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 14:26
|
|
Inderdaad 343.
en ik roep het hier al weken: Pantelic is de sleutel naar de landstitel.
|
Rinus
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 14:29
|
|
Dat is wat overdreven, ik denk eerder dat De Zeeuw de sleutel-aankoop is.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 14:51
|
|
Citaat: Verder gaf ik hier twee weken geleden al aan dat ik die wissel van Jol tegen Dinamo maar raar vond. Gisteravond kwam Jol weer met de opmerking dat als hij Pantelic naar Hertha zou laten gaan, hij zelf in de spits zou moeten gaan staan. Jol is Cvita een beetje aan het pesten en beschermt z'n eigen aankoop, heb ik het idee.
Als dat soort opmerkingen/incidenten ten koste van iemand als Kennedy gaan, valt het je waarschijnlijk niet eens op. Je lijkt verdomd (ook) wel hypergevoelig te zijn voor alles wat er met die 2 gebeurt. Jol is een bully die Cvitanich pest? Thomas toch..
Dit soort dingen vallen mij juist altijd enorm op. Ik riep twee weken geleden al dat Pantelic enorm op de zenuwen van Suárez werkte. En Jol heeft gewoon een duidelijke voorkeur, waardoor Cvitanich geen echte kans meer krijgt en Pantelic wel erg in bescherming wordt genomen. Gisteren was de eerste enigszins acceptabele wedstrijd van Pantelic en zelfs dat kwam alleen omdat hij bij drie goals betrokken was (waarbij iedereen die laatste pass op De Zeeuw kan geven en waarbij hij die assist op Van der Wiel totaal ergens anders heen wilde spelen).
Maar goed, het grootste probleem is dus de irritatie tussen Suárez en Pantelic. Dan is de keuze sowieso al snel gemaakt.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 15:01
|
|
Dit soort dingen vallen mij juist altijd enorm op. Ik riep twee weken geleden al dat Pantelic enorm op de zenuwen van Suárez werkte. En Jol heeft gewoon een duidelijke voorkeur, waardoor Cvitanich geen echte kans meer krijgt en Pantelic wel erg in bescherming wordt genomen. Gisteren was de eerste enigszins acceptabele wedstrijd van Pantelic en zelfs dat kwam alleen omdat hij bij drie goals betrokken was (waarbij iedereen die laatste pass op De Zeeuw kan geven en waarbij hij die assist op Van der Wiel totaal ergens anders heen wilde spelen).
Maar goed, het grootste probleem is dus de irritatie tussen Suárez en Pantelic. Dan is de keuze sowieso al snel gemaakt.
Hoe kom je er bij dat een eventuele irritatie het grootste probleem is? Heb je een van de twee gesproken?
En ook al was 1 assist een "lucky", dan heeft hij er alsnog 2 op zijn naam staan.
Cvitanich had met een enorm gemotiveerde uitstraling de wedstrijd in Dordrecht kunnen oppakken. Maar niets van dat was te zien bij Cvitanich. Hij liep verveeld in de voorhoede en heeft geen bal fatsoenlijk geraakt.
Natuurlijk kan Cvitanich scoren en hij heeft dat in bepaalde wedstrijden prima gedaan, maar Jol is de trainer en Jol heeft een idee in zijn hoofd.
Ik kan ook wel iedere keer gaan zaniken dat Stekelenburg op het goal staat, maar Jol beslist. Dan kan ik wel gaan denken dat Jol een hekel heeft aan Vermeer of Verhoeven, maar dat slaat ook nergens op.
En natuurlijk heeft Jol een voorkeur voor bepaalde spelers. Dat is toch logisch? Je stelt immers de in jouw ogen beste spelers op.
Pantelic heeft lang niet gespeeld, en mist daarom wedstrijdritme. Als hij bijvoorbeeld na de winterstop nog geen deuk in een pakkie boter schopt zal ik ook gaan twijfelen of hij nog wel kan brengen wat hij bij Hertha deed.
Nu is het daar gewoonweg nog te vroeg voor in mijn optiek.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 15:05
|
|
Het gaat me om de kansen die Cvitanich krijgt in vergelijking met Pantelic en hoe Jol Cvitanich al een paar keer heeft besproken in de pers. Zeggen dat je zelf in de spits moet gaan staan indien Pantelic vertrekt is natuurlijk weinig respectvol en nergens voor nodig. Cvitanich liep er in Dordrecht inderdaad net zo bij als de rest van het team. Fout, maar ik kan het me wel voorstellen. Bij alle spelers trouwens. Hoe dan ook, je tweede spits kan je wat makkelijker de kans geven dan je tweede doelman.
Wat de irritatie tussen Suárez en Pantelic betreft, die was gistermiddag wéér overduidelijk en zorgde er voor dat aanvallen niet goed liepen of niet goed werden afgerond.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 15:37
|
|
Citaat: En Jol heeft gewoon een duidelijke voorkeur
Dat heeft Jol in de verdediging ook, maar ik heb jou nog niet horen klagen over de verdedigers die buiten de boot zijn gevallen.
Citaat: waardoor Cvitanich geen echte kans meer krijgt
Dat geldt wel voor meer spelers. Bovendien, we weten toch wat hij wel en niet kan? Cvitanich kan die rol niet aan. Of ben jij van mening dat Sonck ook te weinig kansen kreeg?
Citaat: en Pantelic wel erg in bescherming wordt genomen.
Zou ik ook doen als ik het idee heb dat hij voor Ajax de meest geschikte kandidaat is, maar nog niet uit de verf komt.
Citaat: Gisteren was de eerste enigszins acceptabele wedstrijd van Pantelic en zelfs dat kwam alleen omdat hij bij drie goals betrokken was (waarbij iedereen die laatste pass op De Zeeuw kan geven en waarbij hij die assist op Van der Wiel totaal ergens anders heen wilde spelen).
En als Gabri die bal met links er net wel in had gegleden, had Pantelic een geniale assist op z'n naam gehad.
Citaat: Maar goed, het grootste probleem is dus de irritatie tussen Suárez en Pantelic.
Prima. Wat ik me in ieder geval niet kan voorstellen is dat Jol het zover laat komen dat zijn grote vedette het laat afweten. Daar is Jol te pragmatisch voor.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 15:39
|
|
Citaat: Het gaat me om de kansen die Cvitanich krijgt in vergelijking met Pantelic en hoe Jol Cvitanich al een paar keer heeft besproken in de pers. Zeggen dat je zelf in de spits moet gaan staan indien Pantelic vertrekt is natuurlijk weinig respectvol en nergens voor nodig. Cvitanich liep er in Dordrecht inderdaad net zo bij als de rest van het team. Fout, maar ik kan het me wel voorstellen. Bij alle spelers trouwens. Hoe dan ook, je tweede spits kan je wat makkelijker de kans geven dan je tweede doelman.
Wat de irritatie tussen Suárez en Pantelic betreft, die was gistermiddag wéér overduidelijk en zorgde er voor dat aanvallen niet goed liepen of niet goed werden afgerond.
Dit is natuurlijk niet het eerste jaar van Cvitanich bij Ajax. Het lijkt me best een sympathieke kerel, maar het is niet zo dat hij nooit een kans heeft gehad.
Die opmerking van Jol was niet echt slim nee, dat ben ik met je eens.
Voorlopig lijden die vermeende irritaties nog niet tot wanpresteren bij Suarez, dus het zal allemaal wel enigszins meevallen.
Zodra dit Suarez gaat opbreken is de keuze uiteraard snel gemaakt, dan is het over voor Pantelic bij Ajax.
En als we dan toch in "als" situaties gaan praten, wat dan "als" Pantelic er zo even 3 ballen inknalt/inkopt? Hieraan zie je toch dat het aan scherpte ontbreekt bij hem, maar dat hij kennelijk wel kwaliteiten bezit om op het juiste moment op de juiste plaats te staan?
Hij is niet snel nee, maar dat was Huntelaar ook niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 16:18
|
|
Dit las ik vanmorgen in de gratis krant op mn werk:
http://www.depers.nl/sport/349579/Niema ... c-kan.html
En jullie kunnen er lang of kort over discusiëren, Pantelic ligt niet echt goed in de groep, dus ook niet bij Suárez.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 17:55
|
|
Citaat: En Jol heeft gewoon een duidelijke voorkeur
Dat heeft Jol in de verdediging ook, maar ik heb jou nog niet horen klagen over de verdedigers die buiten de boot zijn gevallen.
Jol heeft zich in de media dan ook niet zo negatief en enigszins denigrerend uitgelaten over één van die verdedigers. Daarnaast geloof ik niet dat Jol niet snapt dat het totaal nutteloos is voor een jongen die als tweede spits fungeert om hem even twee minuutjes voor het einde in te brengen. Daar heeft echt niemand wat aan.
Citaat: waardoor Cvitanich geen echte kans meer krijgt
Dat geldt wel voor meer spelers. Bovendien, we weten toch wat hij wel en niet kan? Cvitanich kan die rol niet aan. Of ben jij van mening dat Sonck ook te weinig kansen kreeg?
Cvitanich kan beter dan Dordrecht uit en dat heeft hij ook laten zien. Thuis tegen NAC, bijvoorbeeld. Tegen een centrum waardoor Huntelaar zeer regelmatig uit de wedstrijd is gespeeld. Cvitanich heeft weer kwaliteiten die Pantelic niet heeft en aangezien Pantelic tot nu toe ook absoluut niet voldoet had ik wat meer speelminuten (desnoods als invaller) voor Cvitanich verwacht.
Citaat: en Pantelic wel erg in bescherming wordt genomen.
Zou ik ook doen als ik het idee heb dat hij voor Ajax de meest geschikte kandidaat is, maar nog niet uit de verf komt.
Prima, maar ondertussen is hij wel overdreven hard voor Cvitanich. Volgens mij is Jol als de dood dat hij straks voor 5 van z'n 6 aankopen moet verantwoorden als miskopen.
Citaat: Gisteren was de eerste enigszins acceptabele wedstrijd van Pantelic en zelfs dat kwam alleen omdat hij bij drie goals betrokken was (waarbij iedereen die laatste pass op De Zeeuw kan geven en waarbij hij die assist op Van der Wiel totaal ergens anders heen wilde spelen).
En als Gabri die bal met links er net wel in had gegleden, had Pantelic een geniale assist op z'n naam gehad.
Geweldig balletje, inderdaad. Eén van z'n 4 of 5 geslaagde acties.
Citaat: Dit is natuurlijk niet het eerste jaar van Cvitanich bij Ajax. Het lijkt me best een sympathieke kerel, maar het is niet zo dat hij nooit een kans heeft gehad.
Die opmerking van Jol was niet echt slim nee, dat ben ik met je eens.
Voorlopig lijden die vermeende irritaties nog niet tot wanpresteren bij Suarez, dus het zal allemaal wel enigszins meevallen.
Zodra dit Suarez gaat opbreken is de keuze uiteraard snel gemaakt, dan is het over voor Pantelic bij Ajax.
En als we dan toch in "als" situaties gaan praten, wat dan "als" Pantelic er zo even 3 ballen inknalt/inkopt? Hieraan zie je toch dat het aan scherpte ontbreekt bij hem, maar dat hij kennelijk wel kwaliteiten bezit om op het juiste moment op de juiste plaats te staan?
Hij is niet snel nee, maar dat was Huntelaar ook niet.
Het klopt dat Cvitanich eerder ook de kans heeft gehad. En dat wisselde vaak van een dikke voldoende tot dramatisch.
Gistermiddag speelde Suárez overigens behoorlijk onder de maat. Hopelijk voor Ajax was dat geen voorbode.
Die kopbal op de lat had overigens weinig te maken met een gebrek aan scherpte, maar meer met het spitseninstinct en het assertieve dat ontbreekt bij die jongen. Een echte spits gaat agressief naar zo'n bal toe in plaats van zo ver naar achteren te lopen.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 17:55
|
|
Als je Pantelic uitfluit ben je gewoon een puslul, period. Je bent een supporter. Support betekent steun. Als je het niet kan opbrengen om achter je spelers te staan moet je t misschien maar bij internet houden.
|
tommy
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 18:00
|
|
Geef die jongen tijd...
Jullie zien toch ook wel dat hij wat kan met de bal, en hij moet nog wennen, aan het nederlandse voetbal, hij heeft weinig wedstrijdritme, en heeft wat pech. Ik volg de mening van Seduction
Wat we met z'n allen moeten doen is hem aanmoedigen, aan dat fluiten heb je niets echt niets. dan zijn we net zo erg als die kl*.. op Tv altijd maar liggen zeiken over Ajax.
Het gaat nu redelijk goed met ons, we winnen met 5-1 tegen Feyenoord en het team is in opbouw. Over spelers als Kennedy (met alle respect) mag je zeggen dat ze het niveau niet aankunnen, maar hoor eens 1995 komt toch niet meer terug en niet elke spits is een Zlatan.
En over de irritatie tussen SuĂrez en Pantelic kan ik heel kort zijn; Suarez is een winnaar en die wil dat elke bal erin gaat en terrecht.
Als Pantelic gaat scoren worden het beste maatjes.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 18:42
|
|
Citaat: Jol heeft zich in de media dan ook niet zo negatief en enigszins denigrerend uitgelaten over één van die verdedigers.
Toen Jol het had over de Wielaert en de winterstop deed ie het ook af met een grapje wat je anders kan uitleggen. Als een niet fijn moment bijvoorbeeld.
Citaat: Daarnaast geloof ik niet dat Jol niet snapt dat het totaal nutteloos is voor een jongen die als tweede spits fungeert om hem even twee minuutjes voor het einde in te brengen. Daar heeft echt niemand wat aan.
Mug en olifant.
Citaat: Cvitanich kan beter dan Dordrecht uit en dat heeft hij ook laten zien.
Dat gaf ik onlangs al aan met die maar dat het momenteel even niet zo is. Hoe vervelend zo'n wedstrijd ook is, en ik leg de lat echt niet hoog hier, het is wel een kansje.
Citaat: Thuis tegen NAC, bijvoorbeeld. Tegen een centrum waardoor Huntelaar zeer regelmatig uit de wedstrijd is gespeeld.
Wil je een voetbaltechnische uitleg of mag ik het afdoen met 'Huntelaar was ook al niet mijn spits'?
Citaat: Prima, maar ondertussen is hij wel overdreven hard voor Cvitanich.
Een grapje. Misplaatst en/of ongelukkig wellicht, maar toch niet veel meer dan dat. Je zou kunnen zeggen dat ie daarmee aantoont dat Cvitanich voltooid verleden tijd lijkt, maar nieuw nieuws is dat nou ook weer niet.
Citaat: Volgens mij is Jol als de dood dat hij straks voor 5 van z'n 6 aankopen moet verantwoorden als miskopen.
Giswerk. Pantelic werd aangekondigd als een niet ideaal buitenkansje. Verdedigbaar, als het mislukt.
Citaat: Geweldig balletje, inderdaad. Eén van z'n 4 of 5 geslaagde acties.
Om de balans te bewaren vond ik het wel nodig. Jij focust je per slot van rekening wel erg op de dingen die niet goed gaan of die per ongeluk goed gaan. Er zijn ook dingen die hij goed doet.
Citaat: Cvitanich heeft weer kwaliteiten die Pantelic niet heeft
Zeker, maar binnen Jol's opvatting heeft hij kennelijk die kwaliteiten niet nodig. Althans niet als centrumspits. Zonder aanspeelpunt spelen wil Jol kennelijk niet.
Citaat: aangezien Pantelic tot nu toe ook absoluut niet voldoet had ik wat meer speelminuten (desnoods als invaller) voor Cvitanich verwacht
Ok, kan, maar AZ uit vertelt een ander verhaal. Kennelijk ziet Jol Cvitanich niet als eerste alternatief, dat lijkt iemand op rechts en Suárez centraal te zijn. Jammer dat Rommedahl nu in de kreukels ligt, maar zo'n gekke optie is dat toch niet? Misschien is het wel de sterkste..
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 18:47
|
|
Deze is écht geniaal.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 18:49
|
|
Maar per wedstrijd kent hij toch wel minimaal drie of vier keer zoveel slechte momenten als goede momenten. Zelfs in z'n beste wedstrijd tot nu toe, die al met al toch nog erg matig was. Gisteravond waren de heren aan tafel bij Studio Voetbal het bijvoorbeeld ook roerend met mij eens (heb even gebeld met m'n stelling ).
Overigens zal ik de eerste zijn die hier toegeeft dat ik Pantelic te snel heb beoordeeld hoor. Ik zie wat ik zie en dat is tot nu toe gewoon erg weinig, maar misschien kan die jongen een stuk beter. Ik kende hem niet echt.
Je kan je overigens ook nog afvragen of Suárez niet gelijk heeft wanneer hij het liefst centraal wil spelen. Binnen het voetbal dat Jol voor ogen heeft past Suárez best aardig in het centrum, al vind ik Suárez zelf het beste vanaf rechts.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 18:50
|
|
Wie is die gast samen met Pantelic?
|
TvP