Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 13:31
|
|
Arsenal "scout" toch ook Vertonghen, vd Wiel etc.. Deze zijn toch ook al bij hen bekend. Scouten kan je ook zien als het inkaart brengen van een speler of deze al dan niet in je systeem past. Dit kan de scouting toch gewoon gedaan hebben bij El Hamdaoui?
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 13:46
|
|
Goede scouting is wat mij betreft het ontdekken van een absolute meerwaarde tegen een relatief lage prijs. Het 'ontdekken' van Arsenal van Jan Vertonghen noem ik geen scouten, net als Mounir door Ajax.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 13:49
|
|
Zullen we gewoon de definities uit het woordenboek erop nahouden? Gaat verwarring tegen.
En dan hoef je dus niet naar de andere kant van de wereld om te scouten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 17:05
|
|
Klopt, maar een goed werkende scouting, ziet ook die talenten die niemand nog in beeld heeft (jonge spelers en exoten, die je vaak voor weinig geld haalt) en dat laatste mis je toch wel bij Ajax. Overigens zijn we al een tijdje off-topic.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 17:59
|
|
Het is een misverstand dat je in exotische landen potentiële toppers in de regel voor minder geld haalt dan in Nederland. Lodeiro en Aissati kostten ongeveer even veel, om maar wat te noemen.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Zo 10 okt 2010 10:48
|
|
Wie zijn de laatste drie spelers die gescout zijn?
Lodeiro scheen heel Zuid-Amerika al te kennen.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Zo 10 okt 2010 11:14
|
|
Eriksen, Boileson, Lodeiro.
Hierbij moet ik zeggen dat ze vaker jeudspelers scouten..
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 6 nov 2010 13:19
|
|
Citaat: Ajax heeft niets gedaan met tips van voormalig hoofdopleidingen John van den Brom, die momenteel hoofdtrainer is bij ADO Den Haag. Tussen 2007 en 2010 was hij trainer van AGOVV Apeldoorn en bij die club werkte hij ook samen met aanvaller Nacer Chadli en aanvallende middenvelder Dries Mertens. Twee spelers die momenteel indruk maken bij respectievelijk FC Twente en FC Utrecht. Van den Brom tipte Ajax over het duo.
In een interview met De Gelderlander liet de oefenmeester weten dat hij Ajax "tot in vervelens toe" tipte over Chadli en Mertens. De hoofdstedelingen zagen echter niets in de rappe aanvaller en behendige middenvelder. Hierdoor lijfde Twente Chadli in voor vierhonderdduizend euro en Utrecht Mertens voor zeshonderdduizend euro.
Volgens Van den Brom zijn er genoeg goede buitenspelers in Nederland die het niveau van Ajax aankunnen. "Als je geen echte buitenspelers hebt in de jeugdopleiding, dan moet je die kopen", aldus de trainer in het dagblad.
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/105179/Aj ... z14VIdRspN
Nou ben ik persoonlijk niet overtuigd of deze spelers bij Ajax zo goed zouden spelen als dat ze bij hun huidige teams doen, maar het geeft maar weer eens aan wat voor beleid Ajax voert. Douglas, anyone?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 6 nov 2010 13:22
|
|
Tipte AJAX....wie is dan AJAX? Zou ik graag willen weten...
|
chrisje110
|
Geplaatst: Za 6 nov 2010 14:17
|
|
Ongeloofelijk weer..
De mensen die hierover een beslissing nemen mogen van mij per direct hun contrackt inleveren. Micky kon voor een appel en een ei gehaald worden... Hetzelfde geld voor Douglas. Nu weer Chadli en Mertens. Ik walg ervan. De slechtste scouting huist in Amsterdam
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 21:00
|
|
Jij weet helemaal niet of het aan de scouting ligt of niet. Ajax is typisch zo'n club waar de trainers het al jarenlang voor het zeggen hebben en de scouting wordt genegeerd. Of denk je dat de scouting met Kerlon, Atouba, Mido en Verhoeven aan is komen zetten?
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 09:17
|
|
Citaat: Jij weet helemaal niet of het aan de scouting ligt of niet. Ajax is typisch zo'n club waar de trainers het al jarenlang voor het zeggen hebben en de scouting wordt genegeerd. Of denk je dat de scouting met Kerlon, Atouba, Mido en Verhoeven aan is komen zetten?
Citaat: Hij was zelfs de enige van de 24 leden die ooit het eerste elftal heeft gehaald. Van Duivenbode was verantwoordelijk voor het technische deel van het Rapport Coronel, volgens mij het belangrijkste hoofdstuk voor de voetbalclub Ajax. Terwijl bestuur en directie vertellen dat het rapport prima is uitgevoerd, is Van Duivenbode vertrokken omdat er volgens hem niets met de aanbevelingen over de opleiding, scouting, transfers en andere zaken is gedaan.
Was getekend: Johan Cruijff
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 09:30
|
|
Dat van Duivenbode is opgestapt is nieuw voor mij, dit is toch redelijk verzwegen tot nu toe geloof ik.
Als blijkt dus dat er niets gedaan wordt aan het falende technische beleid ( volgens het rapport) dan is er inderdaad maar één oplossing en dat is ze buitenschoppen. Ze houden elkaars handje boven het hoofd, vegen hun eigen straatje schoon. Het beginnen weer op praatjes te lijken om de fans te pleasen.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 13:29
|
|
Het volgende valt steeds vaker te lezen:
Het schijnt dat van den Brom al meerdere malen bij Ajax is geweest om Mertens en Chadli aan te bevelen. Dit werd continue weggewuift.
Als je dan bedenkt hoeveel spelers er via Jol vanuit de Raiola stal zijn gehaald, begin ik alleen nog maar meer te twijfelen over de motieven van Jol.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 14:24
|
|
Ik vertrouw al niet sinds vorig jaar December. Duidelijk geval van falend beleid. Wéér.
|
Empulse
|
Geplaatst: Di 9 nov 2010 17:25
|
|
Citaat: Manchester United heeft het 15-jarige Noorse talent Mats Moller Daehli aangetrokken. Ajax en Bayern München grijpen mis. Hij zal vanaf februari voor de Reds gaan spelen.Moller Daehli komt van het Noorse Stabaek en wordt beschouwd als één van de grootste talenten in zijn leeftijdscategorie.
De club van trainer Sir Alex Ferguson was al een tijd bezig om de speler over te halen om naar Engeland te komen. Moller Daehli heeft de garantie gekregen dat hij een professioneel contract krijgt zodra hij zeventien wordt, weet Goal.com. Naar verluidt heeft United met het binnenhalen van de speler onder andere Bayern München en Ajax afgetroefd.
Morten Tveit, trainer van de Moller Daehli bij Stabaek, heeft vrede met de overgang. Dat laat hij weten in gesprek met Goal.com. "We hebben ons best gedaan om hem hier te houden, maar hier wordt al heel lang over gesproken en ik ben dus niet verrast."
"Ik denk dat hij voor het eerste team zal gaan spelen. Elke coach bij Manchester United denkt ook dat hij bij het eerste team gaat spelen," vervolgt Tveit. "Hij is één van de beste spelers in Europa in zijn leeftijdscategorie. Hij is de beste speler die ik ooit heb gezien op deze leeftijd en ik heb heel wat internationale speler van die leeftijd gezien."
"Hij kan zowel rechts als links spelen, zelfs in het midden. Hij kan een beetje Messi en een beetje Xavi zijn", vervolgt de trainer. "Een hoop clubs hebben geprobeerd hem te halen. Bayern Munchen, Ajax en een hoop Premier League-clubs, maar hij had dit al lang geleden bedacht."
Goal.com
Er wordt hiet wel net gedaan alsof het probleem niet bij de scouting ligt, maar het is wel erg opvallend dat als er een dergelijk bericht verschijnt, het vrijwel altijd gaat over een Scandinavisch talent - het cluster van Steen Olsen. Daar houdt het volgens mij dan ook een beetje op.
|
chrisje110
|
Geplaatst: Wo 10 nov 2010 18:41
|
|
Toch is het positief dat met vrijwel elk groot scandinavisch talent Ajax in verband word gebracht. Waarom heeft Ajax geen goede scouts op de andere continenten ?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 11 nov 2010 16:32
|
|
Het is eerder zo dat veel spelers op andere continenten geen trek hebben in Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 11 nov 2010 16:56
|
|
Waarom zouden Zuid-Amerikanen en Afrikanen niet voor Ajax willen voetballen Bertje?
We hebben toch ook een ploeg met Enoh, Suarez en Lodeiro? Het is zelfs zo dat spelers bij Ajax op stage komen die zeer bruikbaar voor Ajax hadden kunnen zijn (Jonathan Reis), maar gewoon worden afgetest.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 11 nov 2010 16:59
|
|
Het gaat om de schaalgrootte. Over het algemeen zijn er natuurlijk veel meer Scandinavische spelers die daadwerkelijk interesse hebben om voor Ajax te komen spelen dan spelers uit andere delen van de wereld.
|
chrisje110
|
Geplaatst: Vr 12 nov 2010 12:00
|
|
Ondanks dat Brazilie platgescout word door alle topclubs, denk ik dat er nog steeds eeen aardige hoeveelheid bruikbaar talent zit wat maar wat graag bij Ajax wil spelen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 12 nov 2010 12:30
|
|
In ieder land zit er genoeg talent. Maar die spelers moeten ook nog Nederland willen komen en ze moeten betaalbaar zijn voor Ajax. Die combinatie gaat haast niet samen, waardoor spelers naar een financieel sterke club gaat.
|
bell
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 15:20
|
|
Een fun-fact die (onder andere) in dit topic wel het vermelden waard is: "Ajax Amsterdam have produced more players appearing in Europe’s top leagues than any other club (54)".
Dit is een quote uit een artikel op de website van the times, wat een greep is uit een zwitsers onderzoek.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 09:46
|
|
Geen idee hoe accuraat dit is, maar het schetst wel een heel erg triest beeld. Als het klopt verklaart het wel waarom we uiteindelijk op Dost, Mertens en Propper zijn uitgekomen.
http://www.depers.nl/sport/542094/Ajax- ... nodig.html
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 10:04
|
|
Dat van Chamakh en Dzeko zal toch niet écht zo zijn?
|