Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:26
|
|
Hoe kom je daar nou weer bij, Ajaxspanje?
De verhoudingen aangaande de verdeling van de transfersom liggen als volgt. Lodeiro krijgt 20%, z'n bemiddelaars 10% en BBC Sports 25 %.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:30
|
|
Citaat: Hoe kom je daar nou weer bij, Ajaxspanje?
De verhoudingen aangaande de verdeling van de transfersom liggen als volgt. Lodeiro krijgt 20%, z'n bemiddelaars 10% en BBC Sports 25 %.
Moet Ajax bij verkoop ook een percentage aan BBC geven? Nacional krijgt 15% bij een verkoop van Lodeiro (verkoop bij Ajax dus) en Ajax krijgt de rest? Afgezien van bemiddelaars natuurlijk.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:37
|
|
Citaat: Hoe kom je daar nou weer bij, Ajaxspanje?
Jol zal ongetwijfeld een deel krijgen van BBC Sports. Maar goed ik zal het nooit kunnen bewijzen, net zoals met Atouba b.v. Hoe dan ook, het blijft een gevoel van mij kant. Maar ik zeg het je, ik zie het in zijn ogen. Het is niet iets waar je op kan bouwen, maar ogen veraden veel.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:44
|
|
Heb je trouwens ook al gehoord dat Osama Jol heeft betaald om straks met een bom in het vliegtuig naar Turijn te stappen? Ik heb hier natuurlijk geen bewijs voor maar zijn linkerhand verraade het plan van Jol. Niet te vertrouwen die vent.
|
Leonel
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 23:29
|
|
Citaat: Heb je trouwens ook al gehoord dat Osama Jol heeft betaald om straks met een bom in het vliegtuig naar Turijn te stappen? Ik heb hier natuurlijk geen bewijs voor maar zijn linkerhand verraade het plan van Jol. Niet te vertrouwen die vent.
Je kan er wel lollig over doen, maar je weet best hoe zijn relatie is met Riola en het is gewoon een smerig wereldje en ik ben van mening dat hij daar gebruik van maakt. Maar goed, ik zal er niet meer over hebben, want er valt niet te discusieren met mijn mening.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 00:34
|
|
Ik heb nog weinig reden om te geloven dat de komst van Lodeiro iets met het netwerk van Jol te maken heeft hoor, Ajaxspanje.
En je hebt nog niet op m'n post over de scouting gereageerd, JD.
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 04:39
|
|
Citaat: Ik heb nog weinig reden om te geloven dat de komst van Lodeiro iets met het netwerk van Jol te maken heeft hoor, Ajaxspanje.
En je hebt nog niet op m'n post over de scouting gereageerd, JD.
Sluit jij de connectie uit tussen BBC en Raiola?
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 05:20
|
|
Misschien dat Jol niets verdiend aan deze transactie en is er (nog) geen connectie tussen BBC en Raiola . Toch blijft de rol van Jol dubieus bij transfers. Atouba, Pantelic, Kerlon en Ze Eduardo allemaal via het gebruikelijke netwerk.
Godzijdank dat Mido niet komt, want dat is weer van het zelfde netwerk. Iemand die Jol wederom graag zag komen. Waarom ziet Jol Mido graag komen? We hebben Pantelic, Suk en Castellion als pure nr 9, daarnaast kan Suarez en de Jong daar spelen. Niet ideaal maar toch mogelijk. Dubieus noem ik dat. Ik vertrouw hem totaal niet wanneer het op transfers aankomt. En Jol doet het echt niet omdat hij Raiola zo'n goede pik vind. Er zit gewoon wat achter en ik persoonlijk denk dat het geld is.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 05:25
|
|
Citaat: En je hebt nog niet op m'n post over de scouting gereageerd, JD.
Ik kan daar kort en simpel over zijn, ik ben het met je eens.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 10:01
|
|
Citaat: Ik zei het op die manier omdat we er net een hele discussie over hadden gehad, Ajacied.
Ja, dat las ik maar volgens mij heeft de scouting dus een negatief advies gegeven ipv. dat de scouting is overgeslagen. Of de scouting wordt sowieso overgeslagen maar ze hebben ook nog eens een negatief advies gegeven.
Citaat: Jol bedoelt te zeggen dat de scouts in het verleden spelers ook goed hebben gevonden. Spelers die niet goed genoeg bleken.
Hij twijfelt aan de kwaliteit van de scouts. Hij haalt nu Lodeiro dus lijkt het mij dat de scouts twijfelde over Lodeiro.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 10:36
|
|
Dat er onenigheid is tussen de scouting en Jol betekent natuurlijk nog niet dat Jol een speler gaat halen die de complete scouting juist afraadt (in gevallen als Atouba etc, zou dat wel kunnen, maar de kans is groter dat dat soort spelers überhaupt niet recent bekeken zijn door de scouting en hun oordeel dus niet meegenomen wordt). Maar dat is hier sowieso niet het geval. Gewoon een smerige en onterechte sneer van Jol richting de scouting over het verleden, omdat de scouting niet achter de komst van Pantelic stond (zoals de scouting vrijwel nooit achter dat soort aankopen zal staan).
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 10:42
|
|
En zoals de scouting ook niet achter de komst van Mido stond. Vd Boog heeft ze deze keer gesteund, die heeft ook geleerd van de 'zaak Atouba'.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 11:23
|
|
Voor een speler als Mido wordt de scouting niet ingeschakeld hoor. Dat is nergens voor nodig als je een speler al door en door kent.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 13:00
|
|
Volgens het rapport Coronel, op basis waarvan vd Boog is aangesteld, zou dat wel moeten.
Overigens is dat 'nieuws' over Mido volgens mij van afgelopen zomer.
|
Edmund Dantes
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:38
|
|
Ik vind trouwens de beeldvorming rond de scouting van Ajax ook verdraaid. Media brullen maar over het geweldige spelersbeleid bij bijvoorbeeld FC Twente, maar buiten Bryan Ruiz doen die ook geen geweldige aankopen. Nicky Kuiper staat er vaak niet eens in en Miroslav Stoch is hun eigendom niet, die wordt dus lekker veel waard en Chelsea profiteert.
Twente heeft dit seizoen met Bernard Parker, Wellington, Nikita Rukavtsya, Nashat Akram ook gewoon miskopen gedaan. Die jongens spelen bijna nooit. En Peter Wisgerhof is toch ook niet echt geweldig. Verder moet die Javadov zich nog maar bewijzen en staan Osei (ook hun eigendom niet) en Luuk de Jong voornamelijk in Jong Twente. Alleen daar hoor je niks over. Groningen, dat het zo geweldig deed (al hadden ze pech met Biram Diouf naar Manchester) idem dito. Van Morten Nordstrand, Tim Sparv en Theo Lucius gaat je hart ook niet sneller kloppen, to say te least.
Daar tegenover is de transferprestatie van Ajax toch helemaal niet zo gek sinds Van den Boog er zit. Eriksen, Boilesen, Ze Eduardo zijn spelers voor de toekomst, die worden veel geld waard, helaas dat het met Mats Rits niet doorging...Daarnaast is Pantelic maar 1 seizoen, is De Zeeuw in de roos en is Lodeiro (gezien de restwaarde en zijn talent) ook een verstandige aankoop. Alleen Atouba is dan een miskleun en Kerlon kostte niks maar raakte helaas geblesseerd....En dan is er ook Suk nog !
Het gaat echt wel de goede kant op. Komende zomer kunnen we hopelijk af van een boel spelers en krijg je een bak centen voor Suarez. Het wordt een unieke kans om de selectie te herbouwen en hopelijk gebeurt het dit keer goed. Solide spits kopen, nieuwe rechtsbuiten erbij met Josefzoon erachter, Eriksen laten doorontwikkelen en met Boulah en Braafheid twee goede vlerdedigers erbij! EEn ik blijf gecharmeerd van Falkenburg
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:48
|
|
Nicky Kuiper is door Twente in eerste instantie ook niet gehaald om direct basisspeler te worden, had ik het idee.
|
biglaars
Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 22:54
|
|
Lijkt me zeer falend beleid , kijk alleen al naar vorig jaar dan zeg ik denk al genoeg!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 23:02
|
|
Waar heb je het over?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 09:56
|
|
De komende maanden zullen mogelijkerwijs mijn vraag beantwoorden: heeft Ajax een slechte scouting of een falend beleid. Als er wederom een naam uit de hoge hoed getoverd wordt die Jol (persoonlijk) kent of een aangeboden afdankertje is, dan komt de scouting kennelijk niet met namen die bijvoorbeeld een Pantelic zouden kunnen vervangen. De onzekerheid omtrent Pantelic is namelijk al tijden bekend en Ajax zou haar shortlist dan ook al lang en breed klaar moeten hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 10:06
|
|
Ajax heeft geen rode duit, vorige zomer ving ik hier en daar wel eens wat op over wat er gaande was, maar ik kan je verklappen nu is het windstil. Ik verwacht ook geen transfers deze zomer, tenzij er iemand verkocht wordt.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 10:12
|
|
Citaat: Ajax heeft geen rode duit, vorige zomer ving ik hier en daar wel eens wat op over wat er gaande was, maar ik kan je verklappen nu is het windstil. Ik verwacht ook geen transfers deze zomer, tenzij er iemand verkocht wordt.
Ajax zal dus eerst gaan zorgen dat ze de financien weer op orde hebben, dus geen structureel verlies leiden van tientallen miljoenen euro's?
Logisch besluit, er maar vanuit gaan dat de jeugd de toekomst heeft. Tenslotte hebben we hiermee ook de grote successen behaald in het verleden.
Misschien zal het qua resultaten dan wat tegenvallen omdat je toch een speler á la Pantelic gaat missen maar eerst maar eens een gezond lichaam voor ons Ajax en dan pas verder kijken.
Hopelijk word er dan wat verkocht zodat we wel iets kunnen, een zomerstop zonder aankopen is vaak vrij saai.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 10:17
|
|
Precies. De scouting kan wel met duizend namen komen, zolang Ajax niet kan investeren heb je er niets aan.
Overigens is RvdB as we speak bezig met het reorganiseren van de scouting. Daar ben ik wel benieuwd naar.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 10:20
|
|
Citaat: Overigens is RvdB as we speak bezig met het reorganiseren van de scouting. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Volgens mij met alles te reorganiseren zodat het salarishuis gewoon structureel lager wordt, dus overbodige selectiespelers eruit, minder contracten aanbieden aan jeugdspelers ( het moet weer een eer worden om voor Ajax te spelen).
Verder gaat volgens mij ook het beleid op de toekomst op de schop. Ik vernam via een oud-teamgenoot dat zijn broer gaat werken als video-analist bij Ajax, hij komt van Haarlem af.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 11:08
|
|
Citaat: Ajax heeft geen rode duit, vorige zomer ving ik hier en daar wel eens wat op over wat er gaande was, maar ik kan je verklappen nu is het windstil. Ik verwacht ook geen transfers deze zomer, tenzij er iemand verkocht wordt.
Sterk beleid is dat dan weer. Wel Lodeiro halen (ik besef dat er voor hem in termijnen betaald wordt) maar geen vervanger voor Pantelic aantrekken (vooralsnog), terwijl in de winterstop al duidelijk was dat hij mogelijkerwijs zou vertrekken. Zou zijn komst dan toch echt met de verlenging van Suarez gepaard zijn gegaan?
Er zal hoe dan ook een spits moeten komen - desnoods met geleend geld - anders zal de CL-campagne snel ten einde komen en de titelstrijd ook en als Ajax daadwerkelijk een lange-termijn beleid voert, dan beseft het belang om dit en volgend seizoen Champions League voetbal veilig te stellen. Die paar miljoen die geleend wordt verdient zich sneller terug door het halen van CL-voetbal dan door een paar miljoen te besparen op een spits en dus geen CL-inkomsten te hebben.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 9 jun 2010 11:42
|
|
Citaat: Sterk beleid is dat dan weer. Wel Lodeiro halen (ik besef dat er voor hem in termijnen betaald wordt) maar geen vervanger voor Pantelic aantrekken (vooralsnog), terwijl in de winterstop al duidelijk was dat hij mogelijkerwijs zou vertrekken. Zou zijn komst dan toch echt met de verlenging van Suarez gepaard zijn gegaan?
Lodeiro diende zich aan. Welke spits met vergelijkbare potentie diende zich aan?
Ook als scout ben je altijd afhankelijk van het aanbod.
|