Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 16:31
|
|
Ligt het nou aan de supporters, het stadion of aan het aantal decibels?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 16:53
|
|
Een combinatie van, natuurlijk.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:20
|
|
Citaat: Veel belangstelling afscheidsduel Stam
Er is veel belangstelling voor de afscheidswedstrijd van Jaap Stam, die op zaterdag 26 juli in het nieuwe stadion van FC Zwolle gespeeld zal worden. Deze week zijn de laatste drieduizend kaarten via internet verkocht.
Bij de lancering van de site werd het grootste deel van de toegangsbewijzen al verkocht. De wedstrijd zal gespeeld worden tussen Ajax en een samengestelde selectie van spelers waar Stam in het verleden mee samenspeelde. De gehele netto opbrengst van de avond gaat naar de stichtingen KWF kankerbestrijding en KiKa (kinderen kankervrij). SBS 6 zal live verslag doen van het duel.
Stam speelde vorig jaar zijn laatste officiële duel als profvoetballer in het shirt van Ajax. Vanwege een gebrek aan motivatie besloot hij zijn voetbalcarrière eind oktober per direct te beëindigen.
voetbalprimeur.nl
Wie zouden er allenmaal mee gaan doen? Keane, van Nistelrooij, Seedorf, Maldini, Cafú, Kaka, van der Sar (Oranje)? Ik hoop een paar grote namen dat zou leuk zijn voor een speler van zijn kaliber, net zoals de wedstrijd voor Bergkamp.
Kan Stam niet terug naar Ajax komen om individueel te werken met Vermaelen, v.d. Wiel en Vertonghen? Volgens mij kunnen zij veel van hem leren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 15:34
|
|
Citaat: Geen kaarten meer voor afscheidsduel Jaap Stam
Bron: ELF
De afscheidswedstrijd van Jaap Stam is volledig uitverkocht. Vanochtend gingen er nog honderd kaarten in de verkoop, maar die waren binnen een paar uur uitverkocht.
Stam neemt op zaterdag 26 juli in Zwolle afscheid als profvoetballer. Hij stopte officieel al in oktober 2007. De wedstrijd wordt gespeeld tussen Ajax en een door Stam samengestelde selectie. Onder meer Romario, Paolo Maldini, Alessandro Nesta, Gennaro Gattuso, Dennis Bergkamp, Filippo Inzaghi, Clarence Seedorf en Edgar Davids
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 16:53
|
|
Citaat: JOL EIST DUELS OP
Eerst gesprek en anders kort geding tegen werkgever KNVB om te fluiten
AMSTERDAM, zaterdag
De KNVB zit maandag met scheidsrechter Dick Jol om de tafel om de ontstane problemen tussen de Scheveningse arbiter en de voetbalbond te bespreken. Beide partijen besloten dit gisteren nadat Jol de voetbalbond had gedagvaard. In een kort geding maandag in Utrecht wilde de winnaar van het Gouden Kaart klassement in Telesport als beste arbiter van het seizoen 2007-2008 eisen dat de voetbalbond de terugtrekking van Jol voor de afscheidswedstrijd van Jaap Stam zou terugdraaien.
Manager competitiezaken Bert van Oostveen, ook belast met scheidsrechterszaken: „Dat gesprek stond voor woensdag gepland, maar hebben we naar voren gehaald om de gang naar de rechter voorlopig te voorkomen. Hoewel soms onvermijdelijk, is het nooit goed als werknemer en werkgever tegenover elkaar staan in de rechtbank.” Of er al geen sprake is van een verstoorde arbeidsrelatie tussen de voetbalbond en Jol anderhalf jaar voor diens afzwaaien, wil Van Oostveen niet zeggen. „Laten we eerst maandag afwachten.”
Jol, die zondag terugkomt van drie weken vakantie in Servië, wilde niet reageren op de jongste ontwikkelingen en verwees door naar zijn advocate mevrouw Bottinga. Jaap Stam had Jol persoonlijk gevraagd voor zijn afscheidsduel en ook een bevestiging van de KNVB ontvangen. Zoals Feyenoord en Sparta die ontvingen voor hun verzoek om de oefenwedstrijd tegen respectievelijk Velo en Vitesse Delft door Jol te laten fluiten. Vorige week donderdag ontvingen alle betrokkenen echter een fax van de voetbalbond dat het Jol was verboden die duels te fluiten. Roelof Luinge is inmiddels aangesteld voor Stams afscheidsduel Omdat Jol een arbeidsovereenkomst heeft met de KNVB als senior-scheidsrechter eiste hij aanvankelijk om de drie duels te mogen leiden. Op straffe van een dwangsom van 10.000 euro als voorschot op te lijden materiële en immateriele schade door aantasting van zijn eer en goede naam als hij de vriendschappelijke duels niet mag fluiten.
Overigens blijft onduidelijk waarom de KNVB ertoe is overgegaan om Jol van de betreffende wedstrijden af te halen. Donderdagavond zei scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg trouwens niets te weten over de achtergrond van de beslissing om Jol van het afscheidsduel van Stam te halen. Achteraf gezien hield Uilenberg de waarheid achter of is zijn gezag als scheidsrechtersbaas ondermijnd op het moment dat hij genoot van een paar dagen vakantie. Hoewel het niet voor de hand ligt dat behoudens Uilenberg of zijn bazen Henk Kesler (KNVB-directeur) of Van Oostveen iemand anders in Zeist zo’n drastische maatregel durft te nemen om een gerespecteerd arbiter als Jol van twee oefenduels en de afscheidswedstrijd van Stam te halen.
Inmiddels zit Luinge behoorlijk met de aan hem opgedrongen afscheidswedstrijd van Stam in zijn maag. ,,Aanvankelijk zei ik: ’ja, graag’. Maar niet toen ik vrijdag in Telesport las dat Jol zou fluiten en hij tegen de zin in van Jaap Stam van de wedstrijd is gehaald. Dan geef ik hem liever terug. Uit sociale overwegingen en collegialiteit”, aldus Luinge, die dit ook vertelde toen hij vrijdagochtend een telefoontje kreeg van de voetbalbond. ,,Er werd me toen verteld dat over anderhalve week alles duidelijk zou worden en daarop heb ik gezegd dat ik dan wel even in de wachtkamer plaatsneem en de ontwikkelingen afwacht.”
Wellicht komt de daadwerkelijke achtergrond van het conflict maandag aan de oppervlakte. Komen beide partijen er niet uit dan is de gang naar de rechter onvermijdelijk, waarbij Jol zich zal laten bijstaan door advocaat Bottinga. Deze raadsvrouw stond Jol al eerder bij in 1995 toen hem werd verweten te gokken op zijn eigen wedstrijden, maar hij door het hooggerechtshof in Amsterdam volledig werd gerehabiliteerd en door de KNVB weer aangesteld moest worden in de eredivisie. Nadien floot Jol nog op EURO 2000 en de finale van de Champions League in 2001 tussen Valencia en Bayern München.
De Telegraaf
|
Wiedes
Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Wo 27 aug 2008 12:45
|
|
Inderdaad een leuk interview. Eens kijken of ik ergens een wedje kan leggen op een aanstaand kampioenschap van Hoonhorst 5.
Overigens vind ik het ergens wel schrijnend dat zijn mooiste tijd bij DOS was. Dat zou bijna betekenen dat elke van de miljoen amateurvoetballers in Nederland het beter getroffen heeft dan een profvoetballer en zelfs international. Ik denk dat hij het in z'n hoofd wel meer geromantiseerd heeft, eerlijk gezegd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 27 aug 2008 13:01
|
|
Dat zou natuurlijk kunnen. Aan de andere kant is Stam wel erg nuchter. Hij heeft werkelijk waar helemaal niets met het voetbalwereldje. Dat roept hij al jaren en niet alleen nu hij gestopt is. k ben benieuwd of het ooit nog een keer gaat kriebelen bij hem.
Eerlijk gezegd lijkt het me een doodsaaie man. Zoveel succes in het voetbal en er dan zo zuur op terugkijken. Gelukkig denken de meeste voetballers er niet zo over. Die verhalen over de reacties van de spelers na het kampioenschap van Manchester, die doen toch wel wat af aan de romantiek.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 13:32
|
|
Ik heb vernomen dat Stam momenteel in Brazili is om bepaalde teams te scouten. Dus als Ajax nog een scout zoekt...
Overigens vind ik het wel opmerkelijk, Stam als scout had ik niet bepaald voorspeld toen ie stopte met voetballen. Grote kans dat ie later dan zaakwaarnemer gaat worden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 14:15
|
|
Voor Manchester United, las ik ergens. Ik vind het ook heel opmerkelijk, aangezien ik dacht dat Stam als speler de trainingskampen maar niets vond omdat hij liever wat vaker bij z'n gezin wilde zijn.
Zo zie je maar weer, de voetbalwereld blijft toch trekken. Stam heeft wel duizend keer beweerd dat hij het niet mist, maar nog geen jaar later is hij alweer aan de slag.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 16:03
|
|
Het is niet voor Man Utd maar voor een sportmanagementbureau. Althans dat weet ik toch bijna zeker.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 17:27
|
|
Ah ok. Thanks for the info. Nou, als Stam het reizen op een gegeven moment weer vervelend begint te vinden zal hij inderdaad wel als zaakwaarnemer eindigen.
Hij stond op een gegeven moment ook op het punt om zich in te kopen in het bedrijf van Van Ginkel, geloof ik.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 17:45
|
|
Citaat: Ah ok. Thanks for the info. Nou, als Stam het reizen op een gegeven moment weer vervelend begint te vinden zal hij inderdaad wel als zaakwaarnemer eindigen.
Hij stond op een gegeven moment ook op het punt om zich in te kopen in het bedrijf van Van Ginkel, geloof ik.
Als je nu een beetje logisch doordenkt zit je op het juiste pad.
edit: als zaakwaarnemer moet je juist veel reizen
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 18:16
|
|
Citaat: Ik vind het ook heel opmerkelijk, aangezien ik dacht dat Stam als speler de trainingskampen maar niets vond omdat hij liever wat vaker bij z'n gezin wilde zijn.
Als speler elke twee weken verplicht op trainingskamp is natuurlijk anders dan eens in de zoveel tijd in een 5 sterren hotel naar wedstrijden kijken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 18:21
|
|
Citaat: Ah ok. Thanks for the info. Nou, als Stam het reizen op een gegeven moment weer vervelend begint te vinden zal hij inderdaad wel als zaakwaarnemer eindigen.
Als je nu een beetje logisch doordenkt zit je op het juiste pad.
edit: als zaakwaarnemer moet je juist veel reizen
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wiens en wat voor zaken je behartigt, h. Zaakwaarnemers zonder al teveel klanten in het buitenland en die zich ook nog eens niet focussen op consultancy, hoeven niet veel te reizen voor werk.
Ik heb niet meer aan Van Ginkel gedacht omdat er destijds in een artikel (van het Parool of het AD) stond dat die deal van de baan was.
Citaat: Ik vind het ook heel opmerkelijk, aangezien ik dacht dat Stam als speler de trainingskampen maar niets vond omdat hij liever wat vaker bij z'n gezin wilde zijn.
Als speler elke twee weken verplicht op trainingskamp is natuurlijk anders dan eens in de zoveel tijd in een 5 sterren hotel naar wedstrijden kijken.
Het ligt er natuurlijk aan in welke competitie je als speler actief bent. Als scout kan je zomaar een week of drie van huis zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 18:07
|
|
Citaat: Jaap Stam aan de slag als scout
KAMPEN - Jaap Stam is weer actief geworden in de voetballerij. De 36-jarige oud-international is ruim een jaar na zijn afscheid bij Ajax als scout in dienst getreden van World Soccer Consult, het bedrijf van onder anderen zijn voormalig zaakwaarnemer Henk van Ginkel.
Feyenoord-doelman Henk Timmer, in een grijs verleden nog ploeggenoot van Stam bij FC Zwolle, gaat in principe over anderhalf jaar als spelersbegeleider bij hetzelfde bureau aan de slag. De reservekeeper van het Nederlands elftal heeft in Rotterdam nog een contract tot juli 2010.
Stam blijft naast zijn werk als 'talentspotter' als tv-analyticus verbonden aan Eredivisie 1 en SBS. Zijn laatste officile wedstrijd dateert van 29 oktober 2007 tegen NEC.
Na de slopende jaren in de Europese top koos de verdediger aanvankelijk voor zijn gezin en rust. Maar het begon steeds meer te kriebelen. Ik wil bij het topvoetbal betrokken blijven, lichtte Stam zijn besluit tot een 'terugkeer' toe. Na een aantal gesprekken met Henk van Ginkel en zijn partners heb ik voor deze optie gekozen. Het is leuk werk en ik kan erin doorgroeien.
Stam heeft zijn eerste scoutingstrip er al opzitten, naar Brazili. Zijn naam en zijn sterke persoonlijkheid openen vele deuren, zei Van Ginkel. Jaap is een grote meneer in de voetbalwereld. Dat is een belangrijke reden geweest hem te vragen. Veel oud-collega's van hem hebben nu leidinggevende functies bij clubs. Dat geeft een enorme voorsprong als hij aanklopt.
Voorlopig concentreert Stam zich op de scouting. Dan kan op termijn veranderen. We zullen in de toekomst meer aan jongere collega's overlaten om voor continuteit te zorgen. We hebben er alle vertrouwen in, dat we daarin met Jaap Stam en straks ook met Henk Timmer zijn geslaagd, aldus Van Ginkel.
Telegraaf
Lijkt me helemaal geen slechte zet voor een bedrijf als WSC. Ben benieuwd hoe Stam het oppikt.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 10:26
|
|
http://www.dumpert.nl/mediabase/34025/e ... stam_.html
ha ha Geweldig
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 22:24
|
|
Citaat: http://www.dumpert.nl/mediabase/34025/ead66631/jaapie_jaapie_jaapie_stam_.html
ha ha Geweldig Wacht even Geen Stijl in je geschiedenis en je geeft 343 gelijk een dikke .. Maar je kijkt wel op Dumpert? Mis ik nu iets ?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 15:58
|
|
Citaat: Stam: "Had nog wel paar jaar kunnen spelen"
Bron: Voetbalprimeur.nl
Jaap Stam besloot in 2008 een punt achter zijn loopbaan te zetten. De verdediger, toen actief namens Ajax, liet dit weekend echter weten dat hij nog wel even door had kunnen spelen.
"Ik train af en toe bij FC Zwolle mee en dan merk ik soms toch wel dat ik nog wel een paar jaartjes had kunnen voetballen", zegt Stam (37) in het AT5-programma Studio Ajax. Spijt dat hij gestopt is heeft Stam echter niet. "Ik sta vol achter mijn beslissing. Op dat moment was het op. Ik ben niet het type om te zakken naar een bepaald niveau."
Stam speelde de laatste twee seizoenen van zijn loopbaan bij Ajax. De tweede voetbaljaargang in dienst van de Amsterdammers maakte Stam niet af. Hij besloot voortijdig een einde aan zijn carrire te maken, die hem onder meer langs PSV, Manchester United, AC Milan en SS Lazio voerde.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 21:29
|
|
Jaap Stam was nog aanwezig als toeschouwer bij de wedstrijd tegen vvv.
Opvallend dat hij niet bij de "topwedstrijd" van eindhoven was
Of wacht, hij had zijn voorkeur voor Ajax natuurlijk al een tijd terug uitgesproken he?
Hij blijft n van de betere Nederlandse verdedigers ooit.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 23:02
|
|
Japie Stam, Held! Was ook tijdens Studio-Ajax te gast tesamen met Ronald de Boer..
|