Auteur
|
Bericht
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 15:59
|
|
Ik weet werkelijk niks over deze competitie, op een paar clubs na. Maar wat ik vandaag in de krant en op het internet kon lezen was genoeg om er een topic voor te openen. Schijnt daar een 12-jarige z'n debuut te hebben gemaakt bij de club Aurora. Niet toevallig is de coach van Aurora de vader van het jongetje. Het is te gek voor woorden.
http://www.gva.be/nieuws/sport/voetbal- ... lasse.aspx
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 17:39
|
|
Meteen een koekie. Twaalf, iets zegt me dat dit niet fris is..
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 00:07
|
|
Heb er niet zoveel verstand van als jullie maar volgens mij debuteerde dit manneke in een club in Argentina.
Zijn vader is daar trainer en ze wonnen met 1-0 en de 'Sobre Nombre' van deze club is 'Bolivianos'.
Maar misschien zit de 'Nederlandse Buitenlandse pers' beter dan mijn informatie. Wie weet?
En als ik het goed heb zitten ze niet meer dan 15 km van waar ik zit nu. Kan het uiteraard verkeerd hebben, denk alleen van niet!
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 01:17
|
|
Citaat: Heb er niet zoveel verstand van als jullie maar volgens mij debuteerde dit manneke in een club in Argentina.
Zijn vader is daar trainer en ze wonnen met 1-0 en de 'Sobre Nombre' van deze club is 'Bolivianos'.
Maar misschien zit de 'Nederlandse Buitenlandse pers' beter dan mijn informatie. Wie weet?
En als ik het goed heb zitten ze niet meer dan 15 km van waar ik zit nu. Kan het uiteraard verkeerd hebben, denk alleen van niet!
De pa van dat manneke staat nog in een panini album van de mundial 94 waar de Bolivianen aan meededen. Op een andere foto op het wereldwijde web, is toch duidelijk het stadion van La Paz te herkennen, wat zeker na de 6-1 oorwassing toch geen onbekend terrein meer zal zijn.
Woensdag wordt ie alweer dertien.
De ontgroening op de velden heeft ie dan toch al mooi gehad.
Citaat: “I’m very proud, he’s got a lot of talent,” said the boy’s father, Aurora coach and Bolivian 1994 World Cup midfielder Julio Cesar Baldivieso.
Baldivieso senior, in the stands serving a suspension, was much less happy though with the rough marking by Henry Alaca that left his son in tears, calling the defender a criminal and slamming the referee for not booking him.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 02:23
|
|
Citaat: Heb er niet zoveel verstand van als jullie maar volgens mij debuteerde dit manneke in een club in Argentina.
De pa van dat manneke staat nog in een panini album van de mundial 94 waar de Bolivianen aan meededen. Op een andere foto op het wereldwijde web, is toch duidelijk het stadion van La Paz te herkennen, wat zeker na de 6-1 oorwassing toch geen onbekend terrein meer zal zijn.
Woensdag wordt ie alweer dertien.
De ontgroening op de velden heeft ie dan toch al mooi gehad.
Citaat: “I’m very proud, he’s got a lot of talent,” said the boy’s father, Aurora coach and Bolivian 1994 World Cup midfielder Julio Cesar Baldivieso.
Baldivieso senior, in the stands serving a suspension, was much less happy though with the rough marking by Henry Alaca that left his son in tears, calling the defender a criminal and slamming the referee for not booking him.
Kilommmmmmmmmmmmmmmmmbo
In Venlo lopen ze voor op de wereldpers.
Dacht ben nog op tijd, net de OLE onder me ogen gehad maar kan het niet meer weg halen.
Boliviaan op en top, hoop dat die het gaat redden.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 12:28
|
|
Citaat: Kilommmmmmmmmmmmmmmmmbo
In Venlo lopen ze voor op de wereldpers.
Dacht ben nog op tijd, net de OLE onder me ogen gehad maar kan het niet meer weg halen.
Boliviaan op en top, hoop dat die het gaat redden.
Heb het ook maar van het net geplukt Lute, Het dagelijkse rondje langs de digitale kranten, en stond er vanmorgen nog wel een stukje van in de plaatselijke krant dus wat betreft lopen ze weer een dag achter.
Wel een stunt natuurlijk en tevens weer aandacht voor de minst aansprekende clubcompetitie van Zuid Amerika.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 22:48
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=BshCJ5wGrEo&feature=fvw
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 11:55
|
|
Citaat: Video: Boliviaan wacht zware straf na karatetrap
26/08/2009 11:31
Sergio Jauregui dreigt voor lange tijd van de voetbalvelden te worden verbannen. De Boliviaanse verdediger van Blooming hangt een zware schorsing boven het hoofd voor het uitdelen van een karatetrap.
Jauregui raakte buiten zinnen tijdens de thuiswedstrijd van Blooming tegen Oriente Petrolero. De verdediger werd bij een kans voor de gasten aan het hoofd geraakt door tegenstander Leonardo Medina. Jauregui speelde nog tijdens de wedstrijd voor eigen rechter. Hij ging verhaal halen bij Medina en duwde de aanvaller tegen de grond.
Daarmee was voor Jauregui de kous nog niet af. Na afloop van de wedstrijd velde hij zijn opponent opnieuw, nu met een karatetrap vol in het gezicht van Medina. Het slachtoffer moest zich in het ziekenhuis aan zijn verwondingen laten behandelen en is naar verwachting twee weken uitgeschakeld.
Oriente Petrolero spreek schande van de agressieve daad van Jauregui. 'Wij willen dat hij de maximale straf krijgt opgelegd', aldus Richard Mendez, directeur van de club. Voor Jauregui betekent het dat hij voor drie jaar van de velden kan worden geweerd. De verdediger zelf heeft inmiddels publiekelijk zijn excuses gemaakt, maar de kans is zeer klein dat hij daardoor een hoge straf ontloopt.
Bekijk de agressie van Jauregui via YouTube
VI.nl
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:34
|
|
Op de brandstapel is voor mij al goed genoeg...
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 19 dec 2010 23:20
|
|
We zijn er ook achter dat we een aktief lid hebben in het mooie Bolivia, in La Paz wel ter verstaan. Volg je het voetbal daar Soren?
|
soren
Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Ma 20 dec 2010 05:15
|
|
Hoi Lute. Ik woon hier nog niet lang, nog maar een paar maanden. Daarvoor was ik heel lang in België, maar elk jaar altijd voor werk 2-3 maanden in Z-Am, vooral Colombia en Peru. In de jaren '90 woonde ik al een paar jaar in Bolivia. Ik volg het nog steeds, maar ben vooral voetballezer geworden ... De internetverbinding is hier zo slecht, dat ik vaak zelfs de samenvattingen nauwelijks kan zien. Een samenvatting op internet van 7 minuten duurt al gauw 20 minuten, als je begrijpt wat ik bedoel. Heel frustrerend ! Maar ik volg het toch heel erg op de voet, vooral het lezen van artikelen en de bekende Ajax-sites.
En jij ?
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 20 dec 2010 22:47
|
|
Citaat: Hoi Lute. Ik woon hier nog niet lang, nog maar een paar maanden. Daarvoor was ik heel lang in België, maar elk jaar altijd voor werk 2-3 maanden in Z-Am, vooral Colombia en Peru. In de jaren '90 woonde ik al een paar jaar in Bolivia. Ik volg het nog steeds, maar ben vooral voetballezer geworden ... De internetverbinding is hier zo slecht, dat ik vaak zelfs de samenvattingen nauwelijks kan zien. Een samenvatting op internet van 7 minuten duurt al gauw 20 minuten, als je begrijpt wat ik bedoel. Heel frustrerend ! Maar ik volg het toch heel erg op de voet, vooral het lezen van artikelen en de bekende Ajax-sites.
En jij ?
Wat internet is het hier wat beter geregelt maar ook niet altijd top.
Verder heb ik o.a. Direct TV wat bijna alle wedstrijden uit zend. Zoals met de CL kan ik alle wedstrijden ontvangen.
Maar zit het liefste in het stadion, elke week toch minimaal 1 keer.
Wat Boliviaanse voetbal weinig op de hoogte. Weet dat Evo Morales voetbalt. Van de week was Argentina - Bolivia sup 20 op tv. 1 -0 voor Argentina maar niet echt gevolgt. Als ik had geweten dat jij hier zit had ik wat beter opgelet.
De nederlaag van Argentina in Bolivia met de kwalificatie kwam hard aan moet ik zeggen, zal wel een enorm volksfeest in Bolivia zijn geweest.
|