Auteur
|
Bericht
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 22:17
|
|
XD
wie zijn jullie, wat doen jullie én vooral wà à arom in godsnaam.....?
ziehier het standaard vragenlijstje.......
1) hoe erg oud ben je?
2) wie had je altijd al willen zijn?
3) kan je een gloeilamp vervangen?
4) wat wil je ooit nog gaan doen?
5) ...........................................
6) ...........................................
7) ...........................................
5,6 en 7 = wees creatief een deel eens iets mee!
1) 42
2) Niet iemand. Maar groot zanger sprak me altijd wel aan. Als kind gaf ik altijd commentaar bij het voetbal. Ik was natuurlijk altijd een beroemdheid.
3) Uiteraard!
4) Nog meer reizen samen met Syl. Volgend jaar al Kenia/Tanzania, maar Patagonië is ook een grote wens
5) Een grote ambitie is eigenlijk al levenslang om schrijver te worden. Helaas mis ik het vermogen te neuzelen zoals schrijvers dat doen. Ik ben over het algemeen na 1 pagina al bij het plot aangekomen, daar waar echte schrijver nog zeiken over de exacte vorm van elk kiezelsteentje op het grindpad op de oprijlaan waar de gruwelijke moord heeft plaatsgevonden
6) Ik heb onlangs besloten op mijn oude dag toch nog vader te worden, daar waar ik een paar jaar geleden dat idee compleet uit mijn hoofd had gezet
7) Ik ga nog eens in de provincie wonen. Dat had ik nooit gedacht nadat ik een paar jaar geleden terugkeerde naar Amsterdam met het idee er nooit meer weg te gaan
|
Kaboem!
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 22:35
|
|
Citaat: XD
1) hoe erg oud ben je?
1. 35
2. M'n vader natuurlijk. Of m'n broer. Ook al zo'n held. Wel een beetje een kakker, maar toch een held.
3. Vroeguh, na een avondje stappen vast en zeker.
4. Trouwen. Nog meer kinderen krijgen. Kippen, geiten, varkens, the works! Succesvol zijn in m'n vak. De wereld veroveren!
5. Ik heb twee kinderen (third on the way) en een pracht van een vrouw (ook wel door mij betiteld als een 'lekker wijf').
6. Eigenlijk ben ik een mislukte basketballer. Ik had het talent, maar toch is het mis gegaan. Ik reis nu door Nederland, Europa en de rest van de wereld om op zoek te gaan naar mensen. Mensen voor de handel. Ik handel dus in mensen. Ook mooi!
7. Bij ons staat de TV bijna nooit meer aan. En dat terwijl ik pas 2 jaar gleden een lcd'tje van weetikveel hoeveel inch had gekocht. Misschien moet 'ie de deur maar uit. Derhalve zie ik Ajax eigenlijk nooit meer. Ben meer en meer aan het afstompen van voetbal in het algemeen en Ajax in het bijzonder. Basketball is een veel mooiere sport, pussies!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:17
|
|
Hoe lang ben je eigenlijk, Boem? Ben je echt zo'n toren?
1. Achttien
2. Toen ik klein was wilde ik m'n leraar uit groep twee zijn. Die man was ál-tijd vrolijk. M'n zusje heeft nu ook les van hem. Nu wil ik eigenlijk vooral mezelf zijn.
3. Vast wel. Het ziet er niet echt moeilijk uit.
4. Ooit wil ik drie dochters. Indien nodig zal de moeder net zo lang op d'r rug moeten liggen tot ik mijn drie dochters heb. En waarschijnlijk dan ook een X aantal zoontjes. Ook leuk.
5. Hoe leuk het ook wordt in Amsterdam, ik wil sowieso later weer in Leiden gaan wonen. En als ik dan zelf een gezin heb, wil ik eigenlijk aan de ene kant mama en aan de andere kant papa als buren. En dan heel veel met z'n allen doen enzo. Maarja, ik vrees dat ik niet de enige ben die daarover mag beslissen.
6. Mijn dochters moeten op ballet. Daarnaast mogen ze doen wat ze willen, maar geen voetbal! De jongens moeten voetballen. Uiteraard zal ik er geen halszaak van maken.
7. Als ik ooit meer tijd (en zin) heb, wil ik weer wat met Latijn gaan doen. Wát een geweldige taal is dat. Enorm complex en toch zó duidelijk. Ik zie mezelf al in m'n vrije tijd teksten vertalen.
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:21
|
|
Citaat: Hoe lang ben je eigenlijk, Boem? Ben je echt zo'n toren?
Een kleine 1.90 meter. Ik was, zeg maar, de spelverdeler. Ook wel het brein of de technicus genoemd.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:22
|
|
Oh, dat valt nog wel mee. :cool:
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:27
|
|
Er moet er altijd één de kleinste van het team zijn, hè.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:27
|
|
Het kunnen er toch ook meerderen zijn?
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:29
|
|
Nee, Bert, dat kan niet. Dat tolereer ik niet!
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 sep 2007 23:31
|
|
Controlfreak!
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 00:40
|
|
1) hoe erg oud ben je?
1. 36
2. Ik ben zeer gelukkig binnen mijn beperkingen dus zou ik niet weten met wie ik zou willen ruilrn. Misschien alleen met Luuk, want hij heeft een van de allerliefste vriendinnen die je je kan wensen.
3. Nee, maar ik weet dat uit te besteden.
4. Lucas verslaan in de eindsprint van Amsterdamse marathon.
5, 6, 7 doe ik morgen wel.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 01:26
|
|
1) hoe erg oud ben je?
1) 35
2) Mezelf, en dat lukt me prima
3) Ik heb een hekel aan gloeilampen, ik draai ze liever de nek om
4) Mijn eigen tabaksplantage hebben in het Caraibisch gebied en topsigaren maken met de namen van legendarische Ajacieden.
Maar Curliewurlie, het is heel onbeleefd om van alles aan mensen te vragen zonder iets over jezelf te vertellen.
|
SylvievdVaart
Forum berichten: 764
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 08:48
|
|
Citaat:
1) hoe erg oud ben je?
1) Bijna 24
2) Ik wilde vroeger als klein meisje vooral zangeres worden van een rockband. Vanaf mijn tiende kwamen daar kunstschaatster, dierenarts, Nietzsche en politica bij. Aan het eind van de middelbare school wilde ik net zo'n goede leraar worden als mijn toenmalige geschiedenisleraar. Inmiddels heb ik wat idealen van die geschiedenisleraar in mijn leven gestopt (geschiedenis en PABO gestudeerd).
3) Ja, dat kan ik.
4) Ik heb nog zoveel wensen... het lijkt me leuk om eens de muziek te verzorgen rondom een wedstrijd van Ajax in de ArenA. Ik word zo moe van steeds maar weer die Amsterdamsche muziek. Gezellig hoor, maar iédere wedstrijd? Nee. Ik zou muziek uit de sixties selecteren en hier en daar wat hedendaagse rock erdoorheen gooien (White Stripes). Verder wil ik nog mooie reizen maken met Luuk, vooral naar Afrika, Zuid-Amerika en Australie. Nieuw-Zeeland lijkt me ook te gek trouwens. En o ja, ik wil nog een keer naar New York. En Rusland ook. Verder zou ik nog een keer een kwartet willen doen, heel spannend.
5) Bas Haring vind ik geweldig. Ik lees graag zijn boeken. Hij is een afgestudeerd filosoof en heeft ook televisieprogramma's gemaakt, getiteld 'Stof' en 'Haring'. Zo rond mijn achttiende kwamen die programma's op tv. Het heeft me stiekem bij allerlei dingen geholpen. Er worden vragen gesteld aan het begin van het programma, die Haring dan probeert te ontleden en beantwoorden. (alhoewel je natuurlijk nooit dergelijke vragen kunt beantwoorden, daar zijn ze nog teveel vraag voor). Afgelopen studiejaar had ik onder andere het vak filosofie. Ook dat vak heeft me stiekem geholpen dingen in het leven anders te zien, of in ieder geval op een bepaalde manier te beschouwen. Ik ben nogal van de emotionele kant, mijn ratio gebruik ik vooral als ik studeer. Soms zou ik wel eens meer mannenratio in dagelijkse dingen willen hebben, dat lijkt me zo heerlijk! Het laatste boek van Haring gaat over succes; belangrijk of niet? In hoeverre heb je succes nodig? Waarom wil de mens succes? Dit soort boeken vreet ik op en het geeft me richtlijnen in mijn leven.
6) Ik studeer Onderwijskunde. Vorig jaar had ik de combinatie Pedagogische Wetenschappen / Onderwijskunde en mijn propedeuse heb ik gehaald. Op 8 oktober krijg ik zelfs een feestje aangeboden van de universiteit, omdat ik alle vakken in één keer heb gehaald! Mijn gezin uit Noord-Drenthe komt dan naar Amsterdam, dat vind ik echt leuk. Hiervoor heb ik dus geschiedenis en aan de PABO gestudeerd. Ik heb mezelf wel eens verweten dat ik niet gelijk op mijn achttiende Onderwijskunde ging studeren. De studie past zo perfect bij me: ik heb affiniteit met het onderwijs, het lesgeven; maar ook met het onderwijs op bestuurlijk niveau, het plannen en het delegeren. De wetenschappelijke manier van het bestuderen van onderwijs en alles wat er mee te maken heeft, is een uitdaging. Ik heb uitdagingen nodig om dingen te begrijpen. Zoals het er nu voorstaat, heb ik nog iets minder dan twee jaar te gaan. Ik heb het gevoel dat ik dan echt klaar ben om de arbeidsmarkt op te gaan. Inmiddels heb ik van mezelf geleerd dat het studeren van geschiedenis en PABO me hebben geholpen om te zijn zoals ik nu ben. Onderwijskunde sluit er gewldig op aan en ik heb het gevoel steeds meer bij de kern van mezelf te komen. Alhoewel ik dat vast op mijn tachtigste pas echt heb bereikt, maar dan nog is de vraag waarom een mens dat zou willen. Ik ben aan het leren tevreden te zijn met mezelf, wat ik kan geven en wie ik ben. Maar ontwikkeling/vorming vind ik daarbij wel belangrijk.
7) Ik kom oorspronkelijk uit Noord-Drenthe. Ik ben de oudste in een gezin van drie kinderen. Tot mijn achttiende heb ik met dat gezin in een verbouwde woonboerderij gewoond, met een grote tuin, paardenbak, eigen weilanden (voor de paarden, geiten en het hooien) en een stal. We woonden (mijn zusje Amanda woont er nog steeds!) heerlijk afgelegen. Urenlang heb ik in de bossen om ons huis gespeeld, op de zandpaden achter ons huis, en geschaatst op de slootjes om ons huis. Vaak organiseerde ik 'Olympische Spelen' voor de 'buurtkinderen' (die 300 meter verderop woonden ;) ) en maakte ik zelf de medailles. De verjaardagsfeestjes van mijn broertje en zusje wilde ik altijd verzorgen. Meestal zette ik speurtochten uit en waren de kids urenlang zoet (ik liet ze nogal een eind lopen). Er waren/zijn altijd veel dieren om het huis: gemiddeld 4 katten, paarden, geiten, konijnen, kippen, hanen, honden, visjes, cavia's, vogels, pauwen, hamsters... maar die ruimte is er nou eenmaal. Met Kerst is het altijd heel gezellig bij ons thuis. Mijn moeder komt ook uit een Kerstgezin, waar ze altijd het hele huis versieren, en er veel gezelligheid is. Mam maakt meestal ook een Kerstdorpje, compleet met nepsneeuw, watten, kleine huisjes, poppetjes... ik kan niet wachten tot het weer Kerst is, dat geeft me altijd een speciaal gevoel. Als het bijna Kerst was, ging ik samen met mama en Amanda boodschappen doen. En met Kerst was dat extra bijzonder, omdat we dan naar de Albert Heijn gingen. Daar haalden we speciale dingetjes die we in andere winkels nooit konden kopen. Nu ik inmiddels met Luuk samenwoon, doen we elke dág boodschappen bij de Albert Heijn. Nog steeds geeft me dat een gevoel van luxe en waardeer ik die spullen enorm. Ik kan dingen niet 'for granted' aannemen. Maar ik ben blij met mijn opvoeding en trots op waar ik vandaan kom. Dat plattelandsmeisje, uit een normaal, niet groot verdiendend gezin, die nooit tekort kwam, altijd leuke spulletjes kreeg, zelfs een keer een eigen paard, die uit een gezin komt waar niemand academisch niveau heeft, leeft inmiddels in hartje Amsterdam en studeert aan de universiteit. Alhoewel ik inmiddels leer om trots te zijn op mezelf, zal ik nooit mijn achtergrond vergeten. Ik zal nooit vergeten dat ik kansen heb gekregen. Het meisje / jongetje van Lucas en mij zullen we veel dingen van het platteland laten zien, maar ook van de stad. Uiteindelijk hoop ik in een mooi, vrijstaand huis met een grote tuin te wonen. Dan leest Lucas de krant aan de houten buitentafel en speelt onze kleine in de tuin met katten, of is hij/zij lekker in het zwembadje aan het spelen. Dan komt tante Amanda langs (met natuurlijk een groot zak snoep), zet ik de muziekboxen buiten en zet ik muziek op. Je kan nog zoveel denken aan het verleden, en dromen over de toekomst, en ik kan me drukmaken over mezelf, maar uiteindelijk wil ik gewoon doen wat ik leuk vind en wil ik gewoon zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 09:42
|
|
Syl, waarom help je Luuk niet met die droom om schrijver te worden? Poeh! En dat op de vroege ochtend. :bored1:
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 09:45
|
|
Ik kan het niet Bert! :girl_cry:
Gelukkig kan mijn meissie het wel!
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 10:25
|
|
Luuk wil op de boerderij achter een schrijfmachine en een fles rode wijn zitten. 's Ochtends vroeg!
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 10:29
|
|
Ik ben van de witte wijn, Boem!!
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 10:50
|
|
Echte schrijvers drinken rode wijn!
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 10:58
|
|
Je hebt niet goed opgelet! Ik heb de ambitie weliswaar uitgesproken, maar gelijk gemeld dat ik elke vorm van talent, in ieder geval in die richting, mis!
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 10:59
|
|
Valse bescheidenheid! Je mist gewoon doorzettingsvermogen! :666:
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 11:01
|
|
Is ook een talent, Boem!
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 19 sep 2007 11:21
|
|
Citaat: Je hebt niet goed opgelet! Ik heb de ambitie weliswaar uitgesproken, maar gelijk gemeld dat ik elke vorm van talent, in ieder geval in die richting, mis!
Ik heb diverse boeken gelezen van schrijvers die ook elke vorm van talent ontbraken, maar dat heeft ze niet gestopt, helaas.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 1 okt 2007 17:19
|
|
Maar Curliewurlie, het is heel onbeleefd om van alles aan mensen te vragen zonder iets over jezelf te vertellen.
Groot gelijk.......heel even dan....
1) 24
2) zal ik tijdens een extra lange badsessie eens overpeinzen
3) als de beste !!!!!!
4) een opvangcentrum voor geestelijk gehandicapten oprichten in Zuid-West Afrika
|
Kaboem!
|
Geplaatst: Ma 1 okt 2007 17:20
|
|
Wat een karige antwoorden op zulke prikkelende vragen! Straffen, 343!
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 1 okt 2007 17:21
|
|
zie jij een post van 343 dan ????? :666:
|
Anoniem
Gedeactiveerd