Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 11:50
|
|
Citaat: Volgens de telegraaf zou hij nu ook al afwezig zijn bij de training van AZ. Lijkt me dus inderdaad een kwestie van tijd voordat hij wordt gepresenteerd...
Dat lijkt mij ook, Melvin. Welkom trouwens op het forum!
Inderdaad, Guy. Dit lijkt mij het beste;
Stekelenburg;
Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Atouba;
Enoh, De Zeeuw, Aissati, Emanuelson;
Suarez, Sulejmani.
Vooral het middenveld is zeer beloftevol en vult elkaar goed aan.
Met een goede jonge bank met Vermeer, Alderweireld, Lindgren, De Jong, Anita, Sarpong, Cvitanich en de rest wegsnijden of verhuren....
Ziet er best goed uit, hoor. AJAX heeft een toekomst zo!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 11:59
|
|
Citaat: Ik denk dat hij het waard is.
26 jaar, zal dus geen investering zijn om flink op te kunnen verdienen.
Maar geef hem een meerjarig contract en je hebt iemand om mee op te bouwen.
Hij is 26 en speelt in een goed op elkaar ingespeeld elftal waar is de winst op die jongen te pakken. Hij is al op zijn top en zeg hij speelt nu 3 goede jaren voor Ajax dan is hij toch al 29 en blijft het geen topper. Hij zal nooit een topper worden en alleen middenvelders die toppers zijn of kunnen worden verkoop je voor meer dan 10 miljoen dus waar denk je dat je flink op hem kan verdienen?
Waarom moeten we op iedereen geld verdienen? We hebben juist spelers nodig om op te bouwen. Dat is de reden waarom PSV jarenlang zo stabiel was. Bijvoorbeeld Bouma Vennegoor en Ooijer zijn niet de meest opvallende voetballers, maar juist daardoor zijn ze jaren gebleven door een gebrek aan interesse. Dat is toch erg belangrijk in een team.
De Zeeuw wordt ontzettend ondergewaardeerd. Het is niet toevallig dat AZ vorig jaar zo goed draaide op het moment dat de Zeeuw centraal stond. Het seizoen daarvoor was de Zeeuw erg lang wisselspeler en stond hij aan de zijkant. In de voorbereiding loopt het bij AZ tot nu toe ook totaal niet. Je ziet aan alles dat Schaars het niet alleen kan op het middenveld en een speler als de Zeeuw naast hem mist. Veel mensen schrijven het succes van AZ toe aan Schaars El Hamdaoui Dembele en Romero, maar de Zeeuw was veruit de belangrijkste speler. Zonder hem zal het daar flink in elkaar donderen. Voor mij zou dat een belangrijke reden zijn om flink in hem te investeren.
Het is een vreselijk irritant ventje, maar ik zie hem ontzettend graag bij Ajax. Hij is precies wat we nodig hebben op het middenveld. Een spelverdeler en een aanjager. De Zeeuw is echt een topper, maar hij wordt door veel mensen zwaar ondergewaardeerd (ook bij AZ). Waarschijnlijk een van de redenen waarom hij weg wilt.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 12:07
|
|
Thomas, dit mini-middenveld herbergt wel meer kwaliteit en fysiek. Als je het zo neerzet:
De Zeeuw
Enoh - Emanueslon
Aissati
Heb je dus gewoon een puik middenveld. Laat ze dan maar klein zijn. Tegen L'OM zagen we dat dit met het nodige fysiek en voetballend vermogen op te vangen is. Verder vind ik Schaars ook niet groot, maar ook de kartrekker van AZ Alkmaar.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 12:12
|
|
Citaat: Volgens de telegraaf zou hij nu ook al afwezig zijn bij de training van AZ. Lijkt me dus inderdaad een kwestie van tijd voordat hij wordt gepresenteerd...
Dat lijkt mij ook, Melvin. Welkom trouwens op het forum!
Inderdaad, Guy. Dit lijkt mij het beste;
Stekelenburg;
Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Atouba;
Enoh, De Zeeuw, Aissati, Emanuelson;
Suarez, Sulejmani.
Vooral het middenveld is zeer beloftevol en vult elkaar goed aan.
Met een goede jonge bank met Vermeer, Alderweireld, Lindgren, De Jong, Anita, Sarpong, Cvitanich en de rest wegsnijden of verhuren....
Ziet er best goed uit, hoor. AJAX heeft een toekomst zo!
Een ruit op tmiddenveld neem ik aan?
Maar ik heb liever Alderweireld al sOleguer, maar Oleguer heb ik minder moeite mee als Wieleart!
En dat Suárez, Cvitanich en Sulejmani niet lang zijn boeit niet. Die 2 Zuid-Amerikanen kunnen echt wel hun mannetje staan hoor! Die kunnen incasseren en uitdelen let maar op, daarbij zijn ze fysiek sterk en kunnen ze ook goed koppen, zeker Cvitanich die heeft volgens mij meer goals met het hoofd gemaakt als met z'n voeten bij Ajax. Sulejmani is gewoon snel dus dat is geen probleem.
Ik zeg wel dat ik Suárez en Sulejani voorin wil, maar als Cvitanich zijn kans grijpt voor Sulejmani vnid ik het ook best! Geef hem maar een eerlijke kans.
Overigens vind ik het raar dat mensen De Zeeuw een ''iritant mannetje'' vinden en hem daarom niet bij Ajax willen zien. Suárez is [of was"> ook zo hoor! Maar hij speelt bij ons, de supporters van andere clubs denken precies zo over Suárez, liever mét hem dan tégen hem. Maar dat durven ze dan weer niet toe te geven.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 12:17
|
|
@ JariLitmanen10: er moet niet op iederen verdiend worden, maar Ajax moet wel genoeg inkomsten genereren voor al die verloren seizoenen zonder Champions League. Geld investeren in De Zeeuw kan ik zeker in komen, maar kijkend naar de prutspelers zonder restwaarde waar Ajax de laatste seizoenen in heeft geïnvesteerd zal Ajax op moeten passen.
Schaars en De Zeeuw zijn allebei enorm belangrijk, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik voor Schaars kiezen.
Citaat: Zoals net aangegeven missen we bij Ajax wat fysiek op het middenveld in de zin van lengte. Toch denk ik dat je met jongens als Enoh en eventueel de Zeeuw fysiek gezien een krachtig en agressief middenveld hebt.
Wat ook mooi is dat we in ieder geval wel een achterhoede hebben met lengte. 2 jongens boven de 1.90m en 2 jongens die gewoon boven de 1,8m zijn.
De backup middenvelers zijn ook vrij lang zoals De Jong, van Der heijden en Donald.
Ik heb een hekel aan de Zeeuw en dat meen ik. Maar als hij mijn club kampioen kan maken dan ben ik voor.
De verdediging zit fysiek goed in elkaar. Alderweireld, Vertonghen en Atouba zijn boven de 1,90 en met Enoh en De Zeeuw heb je genoeg aggresiviteit om de tegenstander het vuur aan de schenen te leggen. Suárez is wel klein, maar fysiek behoorlijk sterk. Sulejmani ook. Dit elftal zit fysiek prima in elkaar, technisch ook, tactisch wat minder en mentaal moet nog blijken (hoe groot de invloed van De Zeeuw is binnen een week).
Vertonghen is geen pure verdediger, kan makkelijk gepasseerd worden over z'n rechter en is zwak door de lucht. Alderweireld is niet de meest wendbare en in de zestien vind ik hem tot dusver ook niet geweldig. Wel twee jongens met een mooie crosspass. Atouba is tactisch gezien chaotisch en haalt rare capriolen uit. Vander Wiel is één op één niet zo sterk en defensief ook zeker niet de hardste. Je kan Oleguer of Wielaert in het centrum zetten, maar dat zijn ook allebei alibiverdedigers.
Citaat: Thomas, dit mini-middenveld herbergt wel meer kwaliteit en fysiek. Als je het zo neerzet:
De Zeeuw
Enoh - Emanueslon
Aissati
Heb je dus gewoon een puik middenveld. Laat ze dan maar klein zijn. Tegen L'OM zagen we dat dit met het nodige fysiek en voetballend vermogen op te vangen is. Verder vind ik Schaars ook niet groot, maar ook de kartrekker van AZ Alkmaar.
Enoh en De Zeeuw zijn in ieder geval wel hard, maar Emanuelson moet in welke rol dan ook vooral de flank bestrijken (heb hem z'n slechtste wedstrijden zien spelen als linkshalf op een driemansmiddenveld) en Aissati schakelt slecht om. De Zeeuw kan in een goed draaiend elftal voor 8 goals zorgen, maar Urby en Aissati zullen echt meer moeten gaan scoren. Ik voorzie nog wel de nodige problemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 12:18
|
|
In een ruit inderdaad, Guy.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 12:55
|
|
Citaat: Vertonghen is geen pure verdediger, kan makkelijk gepasseerd worden over z'n rechter en is zwak door de lucht. Alderweireld is niet de meest wendbare en in de zestien vind ik hem tot dusver ook niet geweldig. Wel twee jongens met een mooie crosspass. Atouba is tactisch gezien chaotisch en haalt rare capriolen uit. Vander Wiel is één op één niet zo sterk en defensief ook zeker niet de hardste. Je kan Oleguer of Wielaert in het centrum zetten, maar dat zijn ook allebei alibiverdediger.
Over Verthongen en Alderweireld ben ik het met je eens. Maar wie moeten er dan CV? Alderweireld kan nog beter worden/groeien en Oleguer en Wieleart niet. Verthongen is opbouwend heel goed, kan ook op t middenveld maar daar hebben we er al zat.
Ik denk ook dat een drama wordt..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:03
|
|
Dit kreeg ik zonet gsmst "De Zeeuw is rond tekent voor 4 jaar wordt waarschijnlijk morgenmiddag gepresenteerd. Transfersom van 6,2 Miljoen"
Nou hou ik zelf nog even een slag om de arm, maar de persoon van wie ik dit heb heeft wel vaker primeurs gehad.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:04
|
|
[onder voorbehoud"> Die prijs valt me mee. [/onder voorbehoud">
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:05
|
|
YES!
Redelijk laag bedrag ook nog.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:06
|
|
Citaat: Dit kreeg ik zonet gsmst "De Zeeuw is rond tekent voor 4 jaar wordt waarschijnlijk morgenmiddag gepresenteerd. Transfersom van 6,2 Miljoen"
Nou hou ik zelf nog even een slag om de arm, maar de persoon van wie ik dit heb heeft wel vaker primeurs gehad.
Zou erg mooi zijn persoonlijk denk ik dat hij wel een belangrijke schakel kan zijn in ons team!
Stekelenburg
vdWiel-Alderweireld-Verthongen-Atouba
De Zeeuw
Enoh-Emanuelson
Aissati
Suarez-Sulejmani
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:31
|
|
[onder voorbehoud"> nice [/onder voorbehoud">
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:43
|
|
Citaat: Dit kreeg ik zonet gsmst "De Zeeuw is rond tekent voor 4 jaar wordt waarschijnlijk morgenmiddag gepresenteerd. Transfersom van 6,2 Miljoen"
Beter! (onder voorbehoud dan), hier kwam ik even voor langs, voor nieuws als dit. Hoop dat je bron gelijk krijgt, Pushkin!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:43
|
|
Voor Az-begrippen een laag bedrag voor De Zeeuw. Zou hij dan toch een clausule in zijn contract hebben?
|
H+10
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:49
|
|
Maar wat ik niet helemaal begrijp, inzake de Zeeuw, is dat er bij AZ de hele tijd werd/wordt geroepen dat er over een overgang naar Ajax niet te praten valt, tenzij er een enorm bedrag (of woorden van gelijke strekking) op tafel komt. Om dan vervolgens een (volgens het AD geloof ik) bedrag te noemen van 6 á 7 miljoen. Toch niet echt een wereldschokkend bedrag als je het mij vraagt. of ligt dit aan het feit dat er een onwerkbare situatie is ontstaan ofzo? of een clausule idd?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:57
|
|
Citaat: Maar wat ik niet helemaal begrijp, inzake de Zeeuw, is dat er bij AZ de hele tijd werd/wordt geroepen dat er over een overgang naar Ajax niet te praten valt, tenzij er een enorm bedrag (of woorden van gelijke strekking) op tafel komt. Om dan vervolgens een (volgens het AD geloof ik) bedrag te noemen van 6 á 7 miljoen. Toch niet echt een wereldschokkend bedrag als je het mij vraagt. of ligt dit aan het feit dat er een onwerkbare situatie is ontstaan ofzo? of een clausule inderdaad?
Heeft AZ eigenlijk ooit zo'n bedrag ontvangen? Voor subtoppers is dit een behoorlijk bedrag hoor.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 17:57
|
|
[onder voorbehoud">zwarte dag voor Ajax, ruim 6 miljoen verkwist[/onder voorbehoud">
|
H+10
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:01
|
|
Citaat: Maar wat ik niet helemaal begrijp, inzake de Zeeuw, is dat er bij AZ de hele tijd werd/wordt geroepen dat er over een overgang naar Ajax niet te praten valt, tenzij er een enorm bedrag (of woorden van gelijke strekking) op tafel komt. Om dan vervolgens een (volgens het AD geloof ik) bedrag te noemen van 6 á 7 miljoen. Toch niet echt een wereldschokkend bedrag als je het mij vraagt. of ligt dit aan het feit dat er een onwerkbare situatie is ontstaan ofzo? of een clausule inderdaad?
Heeft AZ eigenlijk ooit zo'n bedrag ontvangen? Voor subtoppers is dit een behoorlijk bedrag hoor.
Da's waar ja.. Net of je een Tokkie-famile de staatsloterij laat winnen
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:03
|
|
Why? Why?! Why!
100% Anti De Zeeuw!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:05
|
|
Omdat hij een kwaliteitsinjectie voor ons middenveld is?
Zo, nu nog een prima centrale verdediger en we kunnen er tegen aan. Prima aankoop.
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:06
|
|
Nu maar hopen dat hij het ook echt kan brengen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:06
|
|
Citaat: Why? Why?! Why!
100% Anti De Zeeuw!
Waarom? Goede speler toch. Brengt ervaring, werklust, kan het spel versnellen en verplaatsen, zo'n speler hebben we nog niet.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:50
|
|
Citaat: Why? Why?! Why!
100% Anti De Zeeuw!
Ik denk dat we de enige twee zijn hier John, op dit moment. Over een paar maanden roept iedereen dat ze altijd tegen de transfer van De Zeeuw waren.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:57
|
|
Goede, erg goede aankoop. Heeft ervaring en zorgt voor strijdlust in het elftal. Is veelal onzichtbaar in het veld, maar wel ontzettend nuttig. Deze man hebben we nodig in het nieuwe 4-4-2 systeem.
In principe is de selectie nu rond, al zou ik nog wel graag een sterke linksbenige verdediger zien komen. Vertonghen zie ik meer als middenvelder en Alderweireld (is toch links) is nog wel erg jong om wekelijks in de basis te staan. Daarnaast hebben we geen alternatief voor Atouba (al deed Anita het redelijk in de voorbereiding). Ik zou dus nog graag een verdediger zien komen, al is het niet noodzakelijk.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 18:58
|
|
Totaal onnodig om aan zo'n speler 6 a 7 miljoen uit te geven.... Begrijp me niet verkeerd, het is een goede speler, maar naar mijn mening niet 10 stappen beter dan een Enoh een Anita of een Lindgren... het verschil is iig geen 6 a 7 miljoen waard.
Verkoop nou maar eens eerst wat, dan zou ik het een prima speler vinden, maar op dit moment moet de focus op de verdediging zijn gericht.
|