Auteur
|
Bericht
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 18:15
|
|
'Koeman laat De Zeeuw gaan': "Maar we laten hem natuurlijk niet zomaar de concurrent sterker maken. (...) Als je hem wilt hebben, dan moet je betalen", aldus Koeman.
AZ praat met De Zeeuw over Ajax: Aangezien een overstap voor De Zeeuw (26) geen sportieve verbetering inhoudt, wil de Alkmaarse clubleiding graag horen welke mogelijke onderhuidse irritaties er bij de middenvelder sluimeren.
Als je wilt, kan je rustig stellen dat AZ bezig is deze transfer aan haar achterban te verkopen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 18:41
|
|
Ik verwacht niet dat de Zeeuw naar Ajax toe komt. AZ probeert de Zeeuw nu aan een buitenlandse club te verkopen omdat ze in zien dat de Zeeuw bij Ajax een versterking is. Daarom zou het me niks verbazen dat ze gelekt hebben na de telegraaf dat Ajax interesse zou hebben in de Zeeuw. Later op de dag word het dan bevestigt dat Ajax interesse heeft in de Zeeuw. Waardoor de buitenlandse clubs er ook weet van hebben en daardoor de clubs die interesse hebben in de Zeeuw sneller zullen met handelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 18:50
|
|
Citaat: ': "Maar we laten hem natuurlijk niet zomaar de concurrent sterker maken. (...) Als je hem wilt hebben, dan moet je betalen", aldus Koeman.
AZ praat met De Zeeuw over Ajax: Aangezien een overstap voor De Zeeuw (26) geen sportieve verbetering inhoudt, wil de Alkmaarse clubleiding graag horen welke mogelijke onderhuidse irritaties er bij de middenvelder sluimeren.
Als je wilt, kan je rustig stellen dat AZ bezig is deze transfer aan haar achterban te verkopen.
AZ gaat cashen, dat idee krijg ik.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 18:55
|
|
Is ook best wel logish. Speelt AZ goed, dan worden de spelers verleid door grotere clubs met geld. Verstandig is dan maar het geld pakken, om zo toch vervangers te zoeken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 19:52
|
|
De Zeeuw beschouw ik als een meerwaarde, en als box to box player ook iemand die voor het nodige evenwicht kan zorgen. Dat was wat er bij Ajax ana ontbrak, stylisten hebben we wel. Afjagers ook. Maar iemand die beide beheerst niet.
Het enige is inderdaad dat alle boven de 7 Miljoen eigenlijk te veel is voor De Zeeuw in mijn ogen. Ajax zal hoe dan ook te veel betalen (ik zie het makkelijk 10 miljoen of meer worden), maar dat heeft weer alles te maken met het gebrek aan geschikte opties.
AZ gaat cashen dat is duidelijk, AZ krijgt weer een royale kapitaalinjectie en ik denk dat dat voor Koeman wel eens het excuus zou kunnen worden om de in zijn ogen gewenste versterking te halen. Alhoewel Koeman ook aan de leiband zal liggen bij de Technisch directeur en consorten.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 20:13
|
|
Citaat: Als je naar zijn marktwaarde kijkt op Transfermarkt.de, moet hij €6.5 miljoen kosten.
Je kan net zo goed naar www.sesamstraat.nl kijken, die zijn net zo betrouwbaar als het om waarde van spelers gaat als de site die jij noemt.
|
Afcan
Forum berichten: 16
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 20:42
|
|
Ik kan het nergens vinden dat hij binnen is. Het klinkt ook een beetje onbetrouwbaar.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 21:27
|
|
Citaat: Tja, een controlerende middenvelder hoeft voor mij niet zoveel te scoren, daar zijn immers de aanvallers voor. Het is gewoon een speler die in mijn ogen van harstikke grote waarde KAN zijn, mits hij die druk aan kan.
Trouwens, onder het motto Hate him or Love Him! Ik neem jullie terug naar 25 februari 2007:
Als hij de druk aan kan, is De Zeeuw zeker een meerwaarde. Ik twijfel echter over de prijs die we voor hem moeten betalen. Is er nergens anders een gelijkwaardige speler te halen voor minder dan 10 miljoen?
En over dat filmpje, hij kan er natuurlijk vrij weinig aan doen, hij gaat gewoon vol voor de bal. De scheids (zal wel Vink zijn geweest) had dit doelpunt gewoon nooit goed mogen keuren. Overigens vind ik dit niet de reden dat we het kampioenschap de door de neus geboord zagen worden. Dat was de wedstrijd tegen Sparta, waarin Ten Cate in mijn ogen een cruciale fout maakte. Op het moment dat Ajax met 3-0 voorkomt nog aanvallender gaan spelen? Volgens mij waren we toen juist goed bezig, uiteindelijk schoot hij er dus niks mee op, want het werd 5-2..
|
Dario
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 22:01
|
|
Wil toch even reageren op dit onderwerp.
Ongeacht of dat Demy een box to box player is zie ik hem niet graag in ons mooie AJAX shirt spelen.
Ajax moet en zal altijd vooruit willen voetballen ongeacht welke tegenstander er langs komt.Demy houd in mijn ogen te vaak in,zoekt het te vaak breed,en haalt daarmee het tempo uit de wedstrijd.Het Hoge baltempo,techniek,en aanvallend voetbal zijn de juiste woorden voor ons AJAX.De laatste jaren speelde AJAX vaak met de lange uittrappen,iets wat vaak leed tot balverlies.Onder MVB was het opbouwend stukken beter,echter misten we toen ook al paar belangrijke pionen.
Nee AJAX kan beter voor een echte killer gaan,een man met body en een gevoel voor techniek,iemand met de juiste pass in de benen en een goed shot.
Ik gok op Prediger.Scheelt weer een paar miljoen.
Ook vraag ik me af of Honda niet de juiste man is voor die positie.
Ajax please ga niet voor Demy,je graaft je eigen graf.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 22:54
|
|
Citaat: Demy houd in mijn ogen te vaak in,zoekt het te vaak breed,en haalt daarmee het tempo uit de wedstrijd.
Da's opvallend over iemand die door velen juist wordt gezien als een 'spelversneller'. Geroemd zelfs. Laat ik hem dan nog maar 'veelkunner' noemen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 09:49
|
|
Citaat: Wil toch even reageren op dit onderwerp.
Ongeacht of dat Demy een box to box player is zie ik hem niet graag in ons mooie AJAX shirt spelen.
Ajax moet en zal altijd vooruit willen voetballen ongeacht welke tegenstander er langs komt.Demy houd in mijn ogen te vaak in,zoekt het te vaak breed,en haalt daarmee het tempo uit de wedstrijd.Het Hoge baltempo,techniek,en aanvallend voetbal zijn de juiste woorden voor ons AJAX.De laatste jaren speelde AJAX vaak met de lange uittrappen,iets wat vaak leed tot balverlies.Onder MVB was het opbouwend stukken beter,echter misten we toen ook al paar belangrijke pionen.
Nee AJAX kan beter voor een echte killer gaan,een man met body en een gevoel voor techniek,iemand met de juiste pass in de benen en een goed shot.
Ik gok op Prediger.Scheelt weer een paar miljoen.
Ook vraag ik me af of Honda niet de juiste man is voor die positie.
Ajax please ga niet voor Demy,je graaft je eigen graf.
Volgens mij heb jij AZ vorig jaar niet zien voetballen want dan had je die uitspraak echt NOOIT gedaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 10:43
|
|
Ik zou maar eens naar het aantal assists van De Zeeuw kijken afgelopen seizoen, denk dat dat wel wat zegt.
http://www.voetbalkrant.com/nl/spelers/de-zeeuw-demy
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:18
|
|
Om de een of andere reden bestaat er een 'haat' tegen de Zeeuw. Mensen kunnen niet accepteren dat dit simpelweg een topaankoop zou zijn voor Ajax die het al jaren niet meer heeft gedaan.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:23
|
|
Citaat:
Opvallend in dit overzicht is het aantal assists in de voorgaande jaren!?
Een piek kan altijd, maar zo'n groot verschil is wel opmerkelijk. Voor de duidelijkheid, ik vind hem wel een aanwinst hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:27
|
|
Citaat: Om de een of andere reden bestaat er een 'haat' tegen de Zeeuw. Mensen kunnen niet accepteren dat dit simpelweg een topaankoop zou zijn voor Ajax die het al jaren niet meer heeft gedaan.
De Zeeuw zette zich nogal af tegen Ajax, eerst dacht ik ook dat het een tweede Van Bommel was. De Zeeuw is echter van het type dat hij in het veld alles tegen Ajax geeft en provoceert etc. Maar hij heeft naar mijn weten geen haat t.o.v. Ajax, en woont ondanks dat hij voor AZ speelt - gewoon in Amsterdam -.
Er zijn mensen die z'n betere afgelopen seizoen (en dat van AZ) ophangen aan Schaars, maar dat is mij wat te makkelijk. De Zeeuw is een nuttige voetballer, mij overtuigde hij op het WK 2006, toen vond ik hem in de kleine dingen al echt goed 'debuteren' op dat niveau.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:41
|
|
Laat ik het zo zeggen: Schaars was mijns inziens net zo veel verantwoordelijk voor het goede seizoen van De Zeeuw als Cocu in 2004/2005 verantwoordelijk was voor het goede seizoen van Van Bommel.
Wat mij betreft betekent dat dat Schaars in grote mate verantwoordelijk was voor het goede seizoen van De Zeeuw. Doet dit iets af aan de kwaliteiten van De Zeeuw en Van Bommel? Nee, zijn allebei goede voetballers. Maar wel voetballers die baat hebben bij een bepaalde rol. Met Schaars die De Zeeuw in zijn rug dekte hoefde De Zeeuw zich niet meer te bekommeren om diep spelende aanvallende middenvelders (iets wat Enoh bij Ajax zou kunnen doen) en Schaars bepaalde tevens het tempo bij AZ (iets wat Aissati bij Ajax kan doen). De Zeeuw kon zich nu op zijn sterke punten richten (bijsluiten, de diepte zoeken en de tegenstander vastzetten). Wat mij betreft kunnen wij een dergelijke speler uitstekend gebruiken. Of die speler De Zeeuw moet zijn hangt wat mij betreft van de prijs af, maar ik zie zo snel geen alternatief.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:45
|
|
Citaat: Laat ik het zo zeggen: Schaars was mijns inziens net zo veel verantwoordelijk voor het goede seizoen van De Zeeuw als Cocu in 2004/2005 verantwoordelijk was voor het goede seizoen van Van Bommel.
Wat mij betreft betekent dat dat Schaars in grote mate verantwoordelijk was voor het goede seizoen van De Zeeuw. Doet dit iets af aan de kwaliteiten van De Zeeuw en Van Bommel? Nee, zijn allebei goede voetballers. Maar wel voetballers die baat hebben bij een bepaalde rol. Met Schaars die De Zeeuw in zijn rug dekte hoefde De Zeeuw zich niet meer te bekommeren om diep spelende aanvallende middenvelders (iets wat Enoh bij Ajax zou kunnen doen) en Schaars bepaalde tevens het tempo bij AZ (iets wat Aissati bij Ajax kan doen). De Zeeuw kon zich nu op zijn sterke punten richten (bijsluiten, de diepte zoeken en de tegenstander vastzetten). Wat mij betreft kunnen wij een dergelijke speler uitstekend gebruiken. Of die speler De Zeeuw moet zijn hangt wat mij betreft van de prijs af, maar ik zie zo snel geen alternatief.
Prima verwoord Bert. De laatste zin is denk voornamelijk ook het probleem van Ajax, er zijn geen alternatieven heb ik het idee (Prediguer?), dus de kans dat er veel neergelegd wordt - Ajax kennende - is erg aanwezig.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 14:21
|
|
Citaat: Maar hij heeft naar mijn weten geen haat t.o.v. Ajax, en woont ondanks dat hij voor AZ speelt - gewoon in Amsterdam -.
Ik had het over de haat van ajacieden tegenover de Zeeuw, niet over het feit of de Zeeuw wel of geen haat heeft jegens ajax.
Menigeen ziet t als een versterking, de hoogte van de transfersom zal altijd een discussie blijven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 21:23
|
|
Heeft de pa van de Zeeuw vorig jaar niet een keer verteld dat Demy zelfs posters van Ajax had hangen als klein jochie?
|
MrGuide
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 12:36
|
|
Tja, dat zeggen ze allemaal. Zodra spelers naar een topclub verhuizen, zijn ze er al jaren fan van, en hoopten ze als kleine jongen daar ooit nog is te spelen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 14:30
|
|
Speciaal voor 343
Openingsbod van Ajax bedroeg 6 miljoen euro. De Zeeuw vind Ajax een interessante optie, maar het is eerst aan de clubs om eruit te komen.
Bron: VI van deze week
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 14:33
|
|
Bedankt, Skippy!
Tsja, 6 miljoen...zal dus wel niets worden.
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 15:01
|
|
Tjah, leg 7 max 7.5 neer, daarna afwachten wat AZ doet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 15:04
|
|
Is nog niet genoeg. Lijkt me sterk dat Az niet tussen de 13 en 15 miljoen euro gaat vragen voor De Zeeuw.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 19:38
|
|
Dat zijn belachelijke bedragen die Ajax never nooit voor Demy moet betalen. Het is wel begrijpelijk dat ze zo veel vragen, Az is ons directe concurent met PSV. Een concurent wil je natuurlijk niet versterken. Dus ik schat de kans niet echt groot in dat Demu naar Ajax komt. Verstandig is om toch verder te zoeken, als is het een moeilijke zoektocht.
|