Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 00:22
|
|
Van Bommel speelt natuurlijk wel erg zwak bij Bayern. Maar goed, Van Marwijk kijkt, in tegenstelling tot wat hij bij z'n aanstelling beweerde (zoals de meeste bondscoaches overigens), zeker niet alleen naar prestaties. Daarnaast zijn zowel Van Bommel als De Zeeuw geen echte topspelers, dus of Oranje nu echt heel veel beter zou worden met De Zeeuw in plaats van Van Bommel, dat betwijfel ik.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:26
|
|
Citaat: Van Bommel speelt natuurlijk wel erg zwak bij Bayern. Maar goed, Van Marwijk kijkt, in tegenstelling tot wat hij bij z'n aanstelling beweerde (zoals de meeste bondscoaches overigens), zeker niet alleen naar prestaties. Daarnaast zijn zowel Van Bommel als De Zeeuw geen echte topspelers, dus of Oranje nu echt heel veel beter zou worden met De Zeeuw in plaats van Van Bommel, dat betwijfel ik.
Aan de bal zeker, het enigste wat mij opvalt is dat hij in 90 min 15 ballen verovert. Dit kan de Zeeuw ook, maar met spelers als Van Bommel en De Jong worden wij geen kampioen en dan heb ik het nog niet eens over de verdediging.
Off-topic:
Ik was het met van der Gijp eens dat er het volgende wk een hele andere achterhoede in moet. Hij sprak al over het centrum Bruma, Douglas. Dit lijkt me wel wat:
Linksback, Bruma, Douglas, V/D Wiel
Jonge achterhoede met potentie om ooit weer eens iets te winnen. Over 4 jaar spelen Douglas en Van der Wiel in de Premier League en Bruma speelt bij Chelsea. HOOP!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:39
|
|
Nederland wordt met deze verdediging (en enorm blessuregevoelige aanval) sowieso geen kampioen. Met Van Bommel niet, met De Jong niet en met De Zeeuw niet.
Een verdedigingscentrum Bruma-Douglas klinkt natuurlijk wel een stuk beter dan waar Nederland nu over beschikt.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:47
|
|
Wat is Douglas toch enorm overschat. De huidige Mathijsen is beter, denk ik.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:50
|
|
Nouja, ik vind die Bruma meer overschat. Heeft volgens mij 1 wedstrijdje ingevallen bij Chelsea. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen voor hij bij Oranje in de basis komt. Douglas is wel een prima verdediger, maar niet beter dan Mathijsen. Ik zou die 2 wel als duo willen zien, of Mathijsen naar de linksback.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:53
|
|
Het verhaal Bruma slaat natuurlijk sowieso nergens op inderdaad, al kan ik die jongen inhoudelijk niet beoordelen want ik heb hem amper aan het werk gezien. Maar dat geldt dus ook voor 80% van de mensen die hem ophemelen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:54
|
|
JustFerro, je bazelt maar wat. Je kent hem niet eens. De mensen die hem wél kennen zijn lovend over hem. Bruma is een uniek talent.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:55
|
|
Heb je het nu tegen mij? Of hij nu een uniek (ieder individu is uniek) talent is of niet, om hem nu (hij heeft amper een wedstrijd op het hoogste niveau gespeeld) in de basis van het Nederlands elftal te schrijven slaat nergens op. Er kan zo veel met een jonge voetballer gebeuren...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 15:00
|
|
Nee, ik had het tegen JustFerro. Natuurlijk is het nog vroeg om die jongen bij het Nederlands elftal te betrekken. Daarvoor zal ie eerst moeten spelen op het hoogste niveau. Maar ik twijfel er niet aan dat hij het Nederlands elftal gaat halen. Vrij complete speler.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 16:51
|
|
Citaat: Wat is Douglas toch enorm overschat. De huidige Mathijsen is beter, denk ik.
Ik vind Douglas ook overschat. Mathijsen is op dit moment beter. Wat Nederland verder heeft niet. Ik bedoelde met mijn post in ieder geval niet te zeggen dat Bruma-Douglas een centrum voor het huidige WK is. Moet wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben geraakt van Bruma. Als hij een half jaar ergens basisspeler kan zijn en het daar goed doet, dan is het een optie.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 17:40
|
|
Ik ken Bruma en ik denk dat ik best mag oordelen dat hij 1000x beter is dan Ooijer bijvoorbeeld. Bruma is een uniek geweldig talent. Douglas is overschat, maar wel goed.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 15:06
|
|
Waar heb je Bruma zo ongeveer allemaal zien spelen Pablo? Jeugdteams van Chelsea of Jong Oranje? Of bij Feyenoord in de jeugd?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 15:53
|
|
Jeugdteams van Chelsea wedstrijden gedownload en Jong Oranje. Geloof me, dit is puur uniek. Ik heb zelden zo'n goede verdediger op die leeftijd gezien. Zeg maar gewoon niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 15:50
|
|
Citaat: Nederland wordt met deze verdediging (en enorm blessuregevoelige aanval) sowieso geen kampioen. Met Van Bommel niet, met De Jong niet en met De Zeeuw niet.
Een verdedigingscentrum Bruma-Douglas klinkt natuurlijk wel een stuk beter dan waar Nederland nu over beschikt.
Precies, dat zei ik ook. Onze verdediging is te slecht op alle posities maar over 4 jaar:
Citaat: Linksback, Bruma, Douglas, V/D Wiel
Jonge achterhoede met potentie om ooit weer eens iets te winnen. Over 4 jaar spelen Douglas en Van der Wiel in de Premier League en Bruma speelt bij Chelsea. HOOP!
Dan kunnen we weer eens iets winnen, hoeft niet het volgende WK te zijn, maar misschien het EK erop ofzo.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 14:31
|
|
Citaat: De Zeeuw: 'Het moet scherper bij Ajax'
AMSTERDAM ¿ Demy de Zeeuw gelooft nog heilig in de titelkansen. Daarvoor hoeft Ajax wat hem betreft in de winterstop geen nieuwe spelers tekopen. De middenvelder waarschuwt zijn ploeggenoten wel. ''Het moet scherper. De laatste weken werden we wat te gemakkelijk.''
Of De Zeeuw nu naar de wedstrijden van de concurrentie gaat kijken, nu hij op vrijdag al gespeeld heeft? ''Liever niet. Ik heb toch geen invloed op het resultaat. Vorige week heb ik naar FC Twente gekeken. Die wonnen pas in de laatste minuut. Dat is alleen maar frustrerend.''
De tegenstander van Twente heette toen ook NEC. De Tukkers wonnen nipt,met 4-3. Ajax deed het gisterenzakelijk af met een3-0 zege. Schijn bedriegt echter, vindt ook De Zeeuw. ''Ons spel was heel erg slecht. Het is dat we vlak voor rust op voorsprong komen, anders krijgenwehet nogheelmoeilijk.''
Het slaapverwekkende spel van gisteren laat zich moeilijk verklaren, vindt De Zeeuw. Na de zeperd tegen FC Utrecht (2-0) vorige week, had ook hij op een getergd Ajax gehoopt.
Maar behalve een beloftevolle eerste minuut kon Ajax de eerste helft geen druk naar vorenzetten. De Zeeuw: ''Bij NEC stond het goed. Daarbij speelden wij in een veel te laag tempo en waren we ook nog eens erg onzorgvuldig.''
Ook de De Zeeuw was vaak slordig in zijn voortzetting. Dat had mede te maken met de samenstelling van het middenveld. Zijn vaste maatje Eyong Enoh zat aan de kant met een schorsing. Mitchell Donald nam de honneurs waar. Ismaïl Aissati moest na een kwartier spelen al geblesseerd van het veld. Hij werd vervangen door Siem de Jong. Dit trio speelde nog maar amper samen dit seizoen, en dat was te merken.
De Zeeuw: ''Het was moeizaam om met deze twee jongens te spelen. Het zijn toch andere types. Je moet veel naar elkaar kijken. Dat vergt meer concentratie. Dat ging niet altijd even goed. Maar het is positief dat ze allebei een doelpunt maken.''
De doelpunten kwamen letterlijk uit de lucht vallen, net als de openingstreffer van Luis Suarez. De Zeeuw liep op dat moment al met het lood in de schoenen over het veld. ''Ik hoopte dat deze avond zo snel mogelijk afgelopen zou zijn. In de 90ste minuut zei ik tegen de scheidsrechter dat hij snel moest affluiten. Het ging nergens over.''
Halverwege de eerste helft had De Zeeuw nog wat proberen te forceren. Met een tackle op het scheenbeen van Lorenzo Davids wilde de kleine middenvelder de boel een beetje opschudden. De Zeeuwkreeg terecht de gele kaart, maar dat vond hij niet erg. Het was een signaal. De Zeeuw had gemerkt dat sommigen te afwachtend waren.
''Soms zijn we te naïef. Dan laten we het te gemakkelijk op ons afkomen, zoals dat vorige week in Utrecht, in de tweede helft. Wemoeten scherper zijn. De laatste weken zijn we te gemakkelijk geworden.''
De Zeeuw is er van overtuigd dat deze groep goed genoeg is om zich weer in de strijd om de titel te vechten. Er hoeven wat hem betreft geen spelers bij in de winterstop en de clubleidingheeft ook al laten weten dat er geen geld is. ''Maar ik weet dat er jongens weg willen en ook zullen vertrekken. Misschien dat er dan toch weer spelers bijkomen.''
Parool.nl
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 18:18
|
|
Wel veel excuses over z'n laatste pot. Tegen Utrecht speelde hij ook erg slecht. Toen had hij Enoh wel met zich. Ik denk dat het tijd wordt dat hij meer op zijn eigen spel let dan op z'n omgeving. Ik heb liever een sublieme De Zeeuw dan een organisator. Dat is gewoon meer waard
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 19:34
|
|
De Zeeuw denkt sinds die twee doelpunten tegen Heerenveen en Feyenoord dat hij een soort Zidane is bij wie iedereen de bal moet inleveren. Hij probeert zich mijns inziens teveel te profileren als spelverdeler. Hij verdedigd weinig terug, vind ik. Aan het begin speelde hij in een dienende rol, pakte veel ballen af en was ook aanvallend zeer aanwezig.
Een middenveld Donald, De Jong en De Zeeuw is verdedigend veel te zwak.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:55
|
|
Citaat: De Zeeuw denkt sinds die twee doelpunten tegen Heerenveen en Feyenoord dat hij een soort Zidane is bij wie iedereen de bal moet inleveren. Hij probeert zich mijns inziens teveel te profileren als spelverdeler. Hij verdedigd weinig terug, vind ik. Aan het begin speelde hij in een dienende rol, pakte veel ballen af en was ook aanvallend zeer aanwezig.
Een middenveld Donald, De Jong en De Zeeuw is verdedigend veel te zwak.
Zie deze post nu pas, maar ben het er helemaal mee eens. Zou het de opdracht zijn van Jol om dieper te gaan spelen. Het ging toen uit bij Anderlecht al een keer zo en ik kan me niet voorstellen dat De Zeeuw zich anders zoveel vrijheden kan permitteren op het veld. Hij speelt regelmatig compleet z'n eigen wedstrijd.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 14:08
|
|
Citaat: Zou het de opdracht zijn van Jol om dieper te gaan spelen.
Het lijkt er verdomd veel op dat de Zeeuw mag doen wat ie wil en dat Enoh zich uitsluitend moet beperken tot puinruimen. Zal wel iets te maken hebben met Jol's zoektocht naar de derde middenvelder en zijn hang naar die 'echte 10'. Neemt niet weg dat deze (tussen)oplossing steriel uitvalt. Ook veel gemakkelijker te verdedigen dan een meer dynamische invulling. Geen goede ontwikkeling.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 02:02
|
|
Tijdje geleden dat er gepost is in het topic van onze aanvoerder van vanavond. Nu zie ik zelden meer wedstrijden van Ons Mooie Ajax maar heb vandaag de 2e helft tegen die klootzakken uit Italië gezien en vond toch echt dat de Zeeuw tekort komt. Alke vrije bal komt niet aan maar het meest trieste is zijn omschakeling, kost elke keer seconden als hij de bal aan neemt, niets gaat automatisch en levert dus geen verrassing op. Dit is iets dat heb je of heb je niet, Demy heeft dat niet en dat was dan onze aanvoerder vannavond.
Kunt toch verdomme meer uithalen uit dode spelmomenten. Ongelooflijk.
o,o percentage.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 02:12
|
|
Sowieso lijkt het er op alsof er onder Jol niet of nauwelijks op dode spelmomenten wordt getraind. Bij defensieve dode spelmomenten is Ajax kwetsbaar en bij offensieve dode spelmomenten is het nauwelijks gevaarlijk. Al heeft dat natuurlijk ook met de aanwezige kwaliteit te maken.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 10:29
|
|
Dat heeft meer met de kwaliteiten van de spelers te maken dan dat erop getraind word. Als je erop gaat trainen moet je ook wel tegenstand hebben en dan heb je niks aan spelers van 1.60 die helemaal geen tegenstand kunnen bieden.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 10:42
|
|
Nee, beide Dijk. Je kunt ook een andere opzet van vrije trappen maken dan alleen maar een voorzet geven. Voorzetten heeft nauwelijks nut bij Ajax. Alleen Siem De Jong en Pantelic kunnen een bal tegen hun hoofd aankrijgen. Niemand anders. De eerstgenoemde moet trouwens even kopoefeningen krijgen, want hij krijgt er zo vaak 1 op z'n hoofd
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 12:40
|
|
Citaat: Tijdje geleden dat er gepost is in het topic van onze aanvoerder van vanavond. Nu zie ik zelden meer wedstrijden van Ons Mooie Ajax maar heb vandaag de 2e helft tegen die klootzakken uit Italië gezien en vond toch echt dat de Zeeuw tekort komt. Alke vrije bal komt niet aan maar het meest trieste is zijn omschakeling, kost elke keer seconden als hij de bal aan neemt, niets gaat automatisch en levert dus geen verrassing op. Dit is iets dat heb je of heb je niet, Demy heeft dat niet en dat was dan onze aanvoerder vannavond.
Kunt toch verdomme meer uithalen uit dode spelmomenten. Ongelooflijk.
o,o percentage.
Zeer zeker. Tot op de dag van vandaag is het onbegrijpelijk dat De Zeeuw wel en Elia niet werd gehaald. Elia kan op 70% van zijn kunnen taakbewust spelen en nog een elftal beter maken. De Zeeuw tracht dingen te doen die hij niet beheerst en drijft zo door in ongedisciplineerd spel. Want ook in de omschakeling van balbezit naar balverlies laat hij heel wat steekjes vallen. Maar zo verassend vind ik dat niet. Lange tijd speelde Ajax met Enoh en De Zeeuw als defensief blok voor de verdediging en met twee spelers hangend aan de zijkanten, veelal Emanuelson hangend op links. Op voorhand geen goed systeem, daar verzorgd spel onmogelijk is. De voorspeling dat om alles te belopen overbelasting en blessures zouden ontstaan, is niet ongegrond gebleken. Alle drie hebben (tot voor kort) last (gehad) van pijntjes. En of daar men nu nog steeds last van heeft kan niet anders. Wat wordt er zwak gespeeld! Jol treft hier alle blaam. Want ik vraag me af, als jij zoveel moet lopen en vermoeid raakt, hoe je nog een bal fluweel kunt aannemen. Zeker nadat je als middenvelder voor de goal moet komen na een sprint van zoveel meter, kan het niet anders dat zo’n schot niet goed is.
Citaat: Sowieso lijkt het er op alsof er onder Jol niet of nauwelijks op dode spelmomenten wordt getraind. Bij defensieve dode spelmomenten is Ajax kwetsbaar en bij offensieve dode spelmomenten is het nauwelijks gevaarlijk. Al heeft dat natuurlijk ook met de aanwezige kwaliteit te maken.
Jamaar, wat wil je als Ajax spelers aflevert die geen goede functionele techniek hebben? Alles heeft te maken met kwaliteit. De Boer gaf laatst al aan dat hij schok van het kopniveau. Toch ongelofelijk? Balletje aannemen op de borst, zelfs de controle in de voeten laat te wensen over. Laat staan het één keer raken. Daarbij de juiste snelheid en net voor iemand om zo de vaart in het spel te houden. Zie je gewoon niet meer, simpel voetbal. Meest schrijnende tegen Juve was misschien wel Enoh. Hoe vaak hij wel niet een slechte pass afleverde… Dan weer ver achter de man, dan weer te hard en met een vreselijke curve. In dat opzicht is simpel voetballen het moeilijkst wat er is. En als je dan dat soort dingen niet beheerst, wordt het inderdaad moeilijk. Kijk, gebrek aan kopkracht kun je nog verbloemen door zo min mogelijk overtredingen en corners weg te geven -> aanvallend en dominant te spelen. Maar veel gekker met zoals Enoh in deze rol moet het niet worden. Kan ook niet. Dat zien we de laatste zoveel jaar. Je kunt onmogelijk tevreden zijn over de jeugdopleiding van Ajax.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 13:23
|
|
Ik vind De Zeeuw dus wel een goede voetballer, alleen vind ik hem geen leider. James heeft het over de matige techniek van spelers maar techniek zit wel snor bij De Zeeuw. Hij wordt alleen verkeerd gebruikt. Hij mag nu over het veld lopen als een prima donna en mag alle ballen komen ophalen en opeisen.
Hij is ook een van de weinige die om de bal vraagt bij de opbouw, dit valt Jol te verwijten en niet De Zeeuw. Jol geeft hem ook niet op z'n kloten als dit wel nodig is. Een uitstekende teamvoetballer als je het mij vraagt.
James, heb je mijn privé bericht nog gelezen die ik naar je gestuurd heb?
|