Auteur
|
Bericht
|
peterdop
Forum berichten: 4
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 14:53
|
|
hij is gewoon een goeie aanwinst
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 14:55
|
|
De Zeeuw is een goede aankoop geweest maar om hem nou het kloppend hart van Ajax te noemen is overdreven.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 15:38
|
|
Citaat: Hij is dat gejammer niet afgeleerd, maar hij speelt nu voor onze club en jammert tegen andere ploegen . Demy is ijzersterk. Verder eventjes op hoofdletters letten (in andere topics bv) Robusto, dat ziet er wat verzorgder en beter uit.
Ik let altijd op hoofdletters Pablo, ik snap niet waar dit commentaar vandaan komt. Je lijkt nu een beetje op die dwaas die in de Stekelenburg topic riep dat ik commentaar vanwege een interview, terwijl ik dat hele interview niet gelezen had.
En dat gejammer is stukken minder dan de vorige seizoenen, toen hij zelfs aan het schoppen was (wat hij nog steeds doet) maar bij het minste of geringste krokodillentranen stond te huilen bij de scheidsrechter.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 15:40
|
|
[list">Demy de Zeeuw legt de lat nog hoger
Demy de Zeeuw, vanavond voor de beker terug bij zijn oude club AGOVV, is de enige zomeraankoop van Ajax die wekelijks speelt. ,,Hij is niet weg te denken bij ons," vindt trainer Martin Jol.
Hoe verloopt voor jouw gevoel je aanpassing bij Ajax?
Demy de Zeeuw: ,,Ik kan redelijk tevreden zijn, al had ik gehoopt dat mijn bijdrage al wel groter zou zijn. Wat mij betreft ben ik nog iets te wisselvallig in mijn prestaties.''
Waar doel je op?
,,Ik lijd nog te veel balverlies, terwijl het zuinig omgaan met de bal mijn grootste kwaliteit is. Tot nog toe heb ik iets te geforceerd de diepte gezocht in de passing. Je doet dat, omdat je met één dieptepass iemand vrij voor het doel kunt zetten. De trainer vindt het niet zo'n punt als zo'n pass balverlies oplevert. Hij stimuleert me om het initiatief te blijven nemen en zo spelers als Suarez, Cvitanich of Pantelic in de één-tegen-één te brengen. Maar ik vind dat ik het risico op balverlies toch beter moet afwegen.''
Als je naar het spel kijkt, waar kan Ajax dan tevreden over zijn en wat moet verbeteren?
,,De wedstrijd tegen NAC was wat mij betreft onze beste wedstrijd. Hoe we toen speelden, met veel druk vooruit en iedereen die vanaf de aftap meedeed, dat is hoe ik het graag iedere wedstrijd zie. Als je dat als team opbrengt, win je met Ajax in de eredivisie thuis van elke tegenstander. In sommige wedstrijden zijn we te afwachtend geweest. We lieten de dingen over ons heen komen. Er staat dan niet echt iemand op die zegt: Nu is het genoeg, wij bepalen wat er gebeurt.''
Past die rol van aanjager jou?
,,Ja. Ik vind dat ik dat wel in me heb. Ik heb ook het gevoel dat andere jongens luisteren naar wat ik zeg en vraag. Het is goed om te zien dat het elftal steeds meer vaste vorm krijgt. Spelers en trainers weten steeds beter wat ze aan elkaar hebben. Ik neem aan dat we met Ajax stukje bij beetje gaan groeien.''
Wie van jullie concurrenten maakt de beste indruk op jou?
,,Voorlopig PSV en FC Twente. PSV staat na een moeilijk seizoen weer op de rails. En Twente, tja, daar blijven ze stappen maken. Als club en als elftal. Ik zie Twente weer tot op het eind meedoen.''
Vanavond keer je voor de beker terug naar AGOVV.
,,Ik heb er in de jeugd gespeeld, toen AGOVV nog een profclub moest worden. Ik vind het leuk om er terug te komen, maar ik heb meer met Go Ahead. Daar ben ik als prof doorgebroken. AGOVV-uit is ook voetballen op kunstgras. Dat is altijd aanpassen. Ballen stuiten anders. Maar Ajax-spelers moeten techniek genoeg hebben om er goed uit de voeten te kunnen.''
# bron: Sportwereld[/list">
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:28
|
|
Heb genoten van hem, duidelijk een aanwinst voor ons!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:09
|
|
Ja, een 'simpele' voetballer, maar met zulke mensen word je team veel sterker en stabieler. Iedere beweging maakt hij met een bedoeling die in dienst staat van het team. Hij loopt niet als een blind paard. Zie Urby. Hij geeft de bal snel af aan de spitsen als het kan en temporiseert als het team niet in balans staat. God, wat hou ik van zulke spelers. Met zulke spelers win je prijzen. Nooit met de Urby's, de Van der Wiel's....dat zijn blinde paarden die geleid moeten worden en dan komen hun kwaliteiten nog beter aan het licht en hun tekortkomingen wat minder. Beste aankoop voor het team sinds Chivu, denk ik.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:16
|
|
Citaat: Ja, een 'simpele' voetballer, maar met zulke mensen word je team veel sterker en stabieler. Iedere beweging maakt hij met een bedoeling die in dienst staat van het team. Hij loopt niet als een blind paard. Zie Urby. Hij geeft de bal snel af aan de spitsen als het kan en temporiseert als het team niet in balans staat. God, wat hou ik van zulke spelers. Met zulke spelers win je prijzen. Nooit met de Urby's, de Van der Wiel's....dat zijn blinde paarden die geleid moeten worden en dan komen hun kwaliteiten nog beter aan het licht en hun tekortkomingen wat minder. Beste aankoop voor het team sinds Chivu, denk ik.
Misschien een beetje vroeg geoordeeld, maar je zou maar zo gelijk kunnen hebben!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:20
|
|
Nee, dit is zijn niveau. Op dit niveau of hoger zal hij blijven. Zo nu en dan 2 of 3 keer per jaar een offday, maar dan heb je het ook wel gehad.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:26
|
|
de Zeeuw is absoluut de ontbrekende schakel geweest in de afgelopen jaren op het middenveld. Dat riep ik bij zijn komst, en nu nog steeds.
Wat een verademing deze jongen. Prima aankoop geweest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:33
|
|
Citaat: Nee, dit is zijn niveau. Op dit niveau of hoger zal hij blijven. Zo nu en dan 2 of 3 keer per jaar een offday, maar dan heb je het ook wel gehad.
Ik bedoel ook niet dat hij nog moet doorontwikkelen. Ik bedoel dat we nog moeten zien of hij zo veel extra's brengt voor het team als Chivu destijds deed. Ik denk persoonlijk ook wel dat dat gaat lukken hoor, ben erg gecharmeerd van De Zeeuw!
Citaat: de Zeeuw is absoluut de ontbrekende schakel geweest in de afgelopen jaren op het middenveld. Dat riep ik bij zijn komst, en nu nog steeds.
Wat een verademing deze jongen. Prima aankoop geweest.
Het eerst wat ik dacht toen ik Jol hoorde zeggen dat Elia niet kwam omdat Jol dat niet nodig vond ivm Sulejmani is: 'Gelukkig maar, anders hadden we waarschijnlijk Demy niet gehad.' Hoe goed Elia het ook doet nu, zonder Demy hadden we aan een Elia ook niet bijster veel gehad vrees ik.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 23:01
|
|
Demy was de enige die niveau haalde. Dat moet geen gewoonte worden.
Wat ben ik blij dat we de Zeeuw hebben zeg.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 00:40
|
|
Citaat: Demy was de enige die niveau haalde. Dat moet geen gewoonte worden.
Wat ben ik blij dat we de Zeeuw hebben zeg.
Hij had ook een sterke Enoh naast zich. Een heerlijk koppel .Zo verwoordde Jol het ook na de wedstrijd dat hij blij mag wezen dat Enoh en Demy wel scherp waren.
Ik vond de Zeeuw overigens wel zwak op het einde. Van dat doelloze balverlies op momenten dat Anderlecht en het stadion in vuur en vlam staan zijn zulke dingen levensgevaarlijk.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 13:49
|
|
Op het laatst was De Zeeuw niet scherp en maakt hij twee dekkingsfouten.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 00:10
|
|
Is sinds Anderlecht uit wat dieper gaan spelen, geloof ik.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 07:38
|
|
Nou tegen Roda vond ik Emanuelson ook zeer sterk spelen als back. Ik begin steeds meer in hem te geloven als back. Tuurlijk hij laat afentoe zijn mannetje lopen en doet niet alles goed, maar hij begint het steeds beter op te pikken naar mijn mening.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 09:02
|
|
Citaat: Nou tegen Roda vond ik Emanuelson ook zeer sterk spelen als back. Ik begin steeds meer in hem te geloven als back. Tuurlijk hij laat afentoe zijn mannetje lopen en doet niet alles goed, maar hij begint het steeds beter op te pikken naar mijn mening.
Af en toe een mannetje lopen? Systematisch hoor. Ik las gisteren een stuk over Foppe waarin hij Urby niet als een verdediger vindt denken. Daarin heeft ie wel een punt, mijn inziens.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 09:22
|
|
Foppe moet niet zo seniel doen. De enige keer dat één van zijn ploegen met enigszins acceptabel voetbal een prijs won was met Urby als linksback.
Urby doet vooralsnog niet zo heel veel fout als linksback. Natuurlijk is hij geen Ashley Cole, maar iedere back heeft belang bij een sterk verdedigingscentrum. Daar ligt de crux vooralsnog. Als je ziet hoe Vertonghen zich weer laat uitspelen vandaag...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 09:32
|
|
Tuurlijk Bert. Emanuelson vind ik wel beter spelen op de linksback positie dan indertijd. Urby is enorm gebaat aan rugdekking, maar dat is ook van elementair belang om een goede organisatie te formeren. Elkaars sterke- en zwakke punten aanvullen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 10:07
|
|
Kijk naar Dani Alves bij Barcelona. Absoluut geen geweldige verdediger, maar in de organisatie bij Barcelona en met Abidal op links die doorsluit werkt het uitstekend.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:26
|
|
De beste Ajax aankoop van dit jaar.
Hij was gisteren met Enoh en Suarez de beste van het veld en is inmiddels onmisbaar voor Ajax.
Valt het jullie niet op dat vooral de spelers die niet uit de Ajaxopleiding komen, aanzienlijk beter zijn dan de Ajax jongens uit de eigen prut opleiding.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:29
|
|
Citaat: De beste Ajax aankoop van dit jaar.
Hij was gisteren met Enoh en Suarez de beste van het veld en is inmiddels onmisbaar voor Ajax.
Valt het jullie niet op dat vooral de spelers die niet uit de Ajaxopleiding komen, aanzienlijk beter zijn dan de Ajax jongens uit de eigen prut opleiding.
[sarcasme">
Inderdaad de verdediging is al een aantal weken een grote gaten kaas. Komt allemaal door die eigen opgeleide spelers. [/sarcasme">
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:36
|
|
Wat zijn nou op dit moment eigenlijk de zwakke posities dan? De rechtshalf, geen eigen jeugd. De sterke spits naast Suarez, geen eigen jeugd. De linkshalf, geen eigen jeugd. Maar de rest van het elftal staat wel degelijk met 5 jeugdspelers achterin (Keeper en 4 verdedigers), een speler van een satellietclub, wat ook enigszins als jeugd gezien kan worden. Daarnaast nog 2 spelers die goed draaien in de zin van deZeeuw en Suarez. Dus van de 'lekker draaiende spelers' is maarliefst 75% eigen jeugd. Op de minder draaiende posities hebben we ook geen jeugdspeler staan.
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:44
|
|
Citaat: De beste Ajax aankoop van dit jaar.
[sarcasme">
Inderdaad de verdediging is al een aantal weken een grote gaten kaas. Komt allemaal door die eigen opgeleide spelers. [/sarcasme">
En wat heeft Ajax met al die eigenjeugd opleiding gasten gewonnen de laatste 12 jaar?.
En vergeet niet... Ajax heeft pas een echte tegenstander gehad dit seizoen, dat was PSV... de club die sowieso al 30 jaar het beter doet in Nederland dan Ajax met zijn eigen tekortkomende jeugd gastjes.
Dat PSV ramde er wel meteen 4 erin bij die Ajax eigen opleiding wonders... kijken of die jongens de komende wedstrijden tegen AZ, Twente en Feyenoord ook de 0 houden, natuurlijk zijn die clubs niet zo sterk als PSV... maar het is wel andere koek als de gemakkelijk wedstrijden die Ajax tot nu toe gehad heeft.
Trouwens nog niet zolang geleden was laagvlieger Roda Jc ook een kwelgeest voor de Ajax jongens.
De allezwakste van de eredivisie heeft Ajax nu gehad, want zo mogen we Sparta, Roda, Willem2, Ado en Heracles toch wel noemen.
Kortom we gaan het zien.
Ik vind vooral Vertonghen een tekortkomende centrum verdediger.
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:49
|
|
Citaat: Wat zijn nou op dit moment eigenlijk de zwakke posities dan? De rechtshalf, geen eigen jeugd. De sterke spits naast Suarez, geen eigen jeugd. De linkshalf, geen eigen jeugd. Maar de rest van het elftal staat wel degelijk met 5 jeugdspelers achterin (Keeper en 4 verdedigers), een speler van een satellietclub, wat ook enigszins als jeugd gezien kan worden. Daarnaast nog 2 spelers die goed draaien in de zin van deZeeuw en Suarez. Dus van de 'lekker draaiende spelers' is maarliefst 75% eigen jeugd. Op de minder draaiende posities hebben we ook geen jeugdspeler staan.
Die eigen jeugd laat toch al veel jaren zien dat ze tekortkomen of niet?"
Al vele jaren krijgt Ajax regelmatig klop van tegenstanders van het niveau VVV,Excelsior, Sparta, ado etc..
Als je van dit soort clubs geregeld wedstrijden verliest, of met veel geluk wint dan kom je echt wel kwlaiteit tekort hoor.
Ajax heeft de afgelopen 12 jaar alleen Sneijder en Vaart als topspelers voort kunnen brengen, en zelfs deze beide zijn niet de absolute top.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:50
|
|
Jij bekijkt het op jou eigen manier. De 3 spelers die nu waarschijnlijk het beste van Ajax spelen op dit moment, namelijk Enoh, de Zeeuw en uiteraard Suarez.
Dan zeg je de 5 spelers die uit de jeugd van Ajax komen zijn minder. Waar horen de 3 spelers die je voor het gemak vergeet dan bij? Dan moet je toch concluderen dat als je bij Enoh, de Zeeuw en Suarez optelt bij bij Pantelic, Rommedahl en Aissati, dan is onze jeugd toch niet zo slecht
|