Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 11:03
|
|
Ik heb genoten van de Zeeuw. Hij gaat heel veel betekenen voor Ajax. Hij had gister verdedigend en aanvallend alles. Eindelijk weer eens een topversterking!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 13:04
|
|
Ben ook heel benieuwd of iemand als Lindgren of Enoh als speler in de punt naar achteren in aanmerking komt wanneer Ajax het bijvoorbeeld tegen Afellay of Honda moet opnemen. De Zeeuw is namelijk niet zo goed met een diep spelende directe tegenstander en zou dan prima als rechtshalf kunnen spelen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 13:10
|
|
AZ liet vorig jaar De Zeeuw dan wat verder vooruit spelen (maar wel als meest centrale middenvelder), met Schaars die schuin in zijn rug speelde om de diep spelende middenvelder van de tegenstander op te vangen. Zo kan Ajax ook prima spelen met Enoh.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 13:11
|
|
Dat zou inderdaad een goede optie zijn, Bert.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:13
|
|
Zeker Bert, maar wat mij opviel en wat de Zeeuw ook zelf aangaf is dat hij zich beter voelt in een verdedigende instelling. Sinds dat de Zeeuw aanvallender ging spelen verloor hij zijn credit bij het Nederlands elftal en ging hij minder spelen . Vooral het 1e jaar bij AZ viel de Zeeuw heel erg op bij de bondscoach, toen hij nog defensief ingesteld was. Hij had zelfs een basisplaats een paar wedstrijden toen. Kan ook natuurlijk zijn dat een v.d Vaart of een van Persie beter fungeert als aanvallende middenvelder natuurlijk...
Eerlijk gezegd vind ik de Zeeuw beter dan Nigel de Jong op bijna alle vlakken
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:25
|
|
De Zeeuw gaf gisteren juist aan dat hij zich gisteren veel meer in aanvallend opzicht had willen laten gelden. Daarnaast is hij juist in opbouwende zin ook erg belangrijk voor z'n teams. Vanwege z'n vermogen om het team te verbinden, maar ook vanwege z'n dynamiek. In defensief opzicht moet hij het vooral van z'n streken en defensief inzicht hebben. Hij heeft vrijwel altijd de tweede bal. Maar zet als tegenstander een goede 10 op hem en hij krijgt het erg zwaar.
|
thyza
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:28
|
|
Citaat: De Zeeuw gaf gisteren juist aan dat hij zich gisteren veel meer in aanvallend opzicht had willen laten gelden. Daarnaast is hij juist in opbouwende zin ook erg belangrijk voor z'n teams. Vanwege z'n vermogen om het team te verbinden, maar ook vanwege z'n dynamiek. In defensief opzicht moet hij het vooral van z'n streken en defensief inzicht hebben. Hij heeft vrijwel altijd de tweede bal. Maar zet als tegenstander een goede 10 op hem en hij krijgt het erg zwaar.
Raar , ik las in de VI van vorige week met een interview dat de Zeeuw juist blij is dat hij meer verdedigend ingesteld weer is ... Misschien bedoelde hij dat hij tegen groningen meer op kon komen omdat ze lam gelegd werden..
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 15:06
|
|
Sportweek, deze week:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 16:20
|
|
Beetje voorbarig misschien die titel, maar eerlijk is eerlijk, het begin was fantastisch. Als je na een weekje meetrainen zó debuteert is dat gewoon grote klasse!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 19:24
|
|
Hij speelde tegen Groningen wel aardig, maar vooral taakbewust. Hij mag nog wat meer dwingender gaan spelen, maar het is nu al een goede aankoop die het balas in het elftal bewaart.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 12:12
|
|
Dit bewijst maar weer eens wat voor een nuttige aankoop Demy De Zeeuw is...
Citaat: De achillespeesblessure waarmee Gabri kampt, is ernstiger dan verwacht. De Ajacied rekende zelf op een snelle rentree, maar is teruggeworpen in zijn revalidatie.
"Hij staat nog wel een paar weken aan de kant", aldus trainer Martin Jol, die op de Spanjaard en Jeroen Verhoeven na over een complete selectie beschikt voor het duel van vanavond met RKC.
aajxfans.net
Zonder De Zeeuw hadden we nu alweer het middenveld om kunnen gooien.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 13:48
|
|
Dan zou Aissati gewoon in de basis hebben gestaan met Enoh en Emanuelson.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 18:43
|
|
Goede aankoop! Denk dat iedereen wel kan zien dat hij iets toevoegt aan ons. Mooie strakke paasses naar voren, versneld het spel en hij kan ook lekker agresief maar wel eerlijk de bal veroveren.
|
thyza
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:44
|
|
Zou hij weer een basisplaats krijgen bij Nederlands Elftal? Als ik eerlijk moet zijn zijn Nigel de Jong en v Bommel prima controleurs , maar ik denk dat v.Marwijk bijna niet om Demy kan als hij deze lijn van spelen vasthoud... In ieder geval goede opvolger voor Mark v. Bommel
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:52
|
|
Citaat: Zou hij weer een basisplaats krijgen bij Nederlands Elftal? Als ik eerlijk moet zijn zijn Nigel de Jong en v Bommel prima controleurs , maar ik denk dat v.Marwijk bijna niet om Demy kan als hij deze lijn van spelen vasthoud... In ieder geval goede opvolger voor Mark v. Bommel
Vind Van Bommel niet geweldig ofzo. Maar hij is ook geblesseerd nu toch?
|
thyza
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 21:59
|
|
Citaat: Zou hij weer een basisplaats krijgen bij Nederlands Elftal? Als ik eerlijk moet zijn zijn Nigel de Jong en v Bommel prima controleurs , maar ik denk dat v.Marwijk bijna niet om Demy kan als hij deze lijn van spelen vasthoud... In ieder geval goede opvolger voor Mark v. Bommel
Vind Van Bommel niet geweldig ofzo. Maar hij is ook geblesseerd nu toch?
Geen idee, maar Mark speelt echt goed in dit Nederlands elftal. Af en toe z'n foutjes, maar heeft mij verbaasd met zijn comeback eerlijk gezegd. Ook een paar prachtige doelpunten zelfs..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 22:00
|
|
Dat wel mooie goals. Maar ik zie liever De Zeeuw en De Jong daar spelen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 17:20
|
|
[list">Blessure voor De Zeeuw
Demy de Zeeuw is niet helemaal ongeschonden uit de uitwedstrijd van Ajax bij PSV gekomen. De middenvelder speelde het door zijn ploeg verloren duel (4-3) helemaal uit, maar hinkte naar de spelersbus. De Zeeuw kon zijn rechtervoet niet pijnvrij bewegen.
De Zeeuw krijgt waarschijnlijk maandag al meer duidelijkheid over de ernst van zijn blessure. Ajax speelt donderdagavond voor eigen publiek in de vierde ronde van de Europa League tegen Slovan Bratislava. De Amsterdammers spelen komende zondag in de competitie thuis tegen Sparta.
# bron: Telesport[/list">
|
thyza
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 18:02
|
|
Ik hoop dat dat verklaard waarom hij zo verschrikkelijk slecht speelde . Elke pass was slecht en Simons had het hele middenveld voor zichzelf..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:28
|
|
Citaat: De Zeeuw voelt zich helemaal thuis
Een dag na de ruime winst op Slovan Bratislava staan de Ajacieden vrijdag weer op het trainingsveld. Het team van Martin Jol traint in aanloop naar het competitieduel met Sparta Rotterdam. ,,Ik denk dat ze heel afwachtend zullen spelen en gokken op de snelheid van de spitsen’’, zegt Demy de Zeeuw vooruitblikkend.
,,Ik denk dat wij wel meer kwaliteit hebben. We moeten er daarom voor zorgen dat het er zondag uitkomt. Hopelijk maken we vroeg in de wedstrijd een doelpunt’’, zegt De Zeeuw na afloop van de vrijdagtraining.
Gezien de recente geschiedenis staat Ajax - Sparta Rotterdam synoniem voor veel doelpunten. Ajax won vorig seizoen met 5-2 van de Rotterdammers. Het jaar daarvoor won Ajax in eigen huis met 6-2. ,,Ik denk wel dat het motiverend is’’, zegt De Zeeuw. ,,Maar ik denk dat Sparta dit seizoen een goed team heeft. Wij hebben net een Europese wedstrijd gespeeld en zij hebben in principe de hele week rust gehad. Het zijn toch dingen waar je rekening mee moet houden. Het kost je nu meer energie om je op te laden voor Sparta.’’
Afgelopen donderdag won Ajax de eerste kwalificatiewedstrijd met 5-0 van Slovan Bratislava. De Zeeuw speelde zijn eerste Europese wedstrijd in het Ajax-shirt. ,,De eerste helft ging moeizaam, maar het werd wel steeds beter’’, zegt de Ajacied terugblikkend. ,,Ik vond wel dat ik veel ballen verloor en iets te geforceerd de diepte zocht. De tweede helft ging wel beter.’’
De 5-0-zege op Slovan Bratislava is een goede uitgangspositie, vindt ook De Zeeuw. ,,Je gaat in ieder geval met een stuk minder stress die kant op’’, doelt hij op de return volgende week. ,,Als je het nu nog weggeeft dan zou het heel erg slecht zijn, maar daar ga ik niet van uit.’’
Al ruim een maand is De Zeeuw in dienst bij de Amsterdammers en het verloopt goed. ,,Het gaat eigenlijk heel goed’’, beaamt hij. ,,Het is nog wel een beetje wennen aan het stadion bijvoorbeeld en de manier van trainen.’’ Maar hij voelt zich helemaal thuis bij Ajax. ,,Ja, vanaf het begin eigenlijk al. Ik kende al veel jongens en een aantal mensen van de technische staf.’’
Als een van de weinigen in de selectie heeft De Zeeuw een kampioenschap meegemaakt. Vorig seizoen won de Apeldoorner de landstitel met AZ. ,,Het was een heel mooie en nieuwe ervaring voor mij. Ik denk dat we met deze groep zeker voor de titel kunnen gaan. Het zou mooi zijn als je die met Ajax kan winnen.’’
De Zeeuw wil een zo goed mogelijk seizoen draaien. ,,En zorgen dat het team goed staat. Als dat waargemaakt kan worden met het kampioenschap, zou dat helemaal mooi zijn’’, zegt hij. ,,Maar landskampioen word je niet zomaar. Het is een heel lange weg en je moet ook een beetje geluk hebben. Het seizoen duurt nog lang, maar ik denk wel dat er zeker potentie is om kampioen te worden.’’
Ajax.nl
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 12:42
|
|
Hij schijnt ziek te zijn? Dat zou echt niet best zijn.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 21:12
|
|
Klopt hij is ziek maar hij verwacht er zondag gewoon bij te zijn.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 19:40
|
|
Ik ben nog steeds geen fan van De Zeeuw, maar hij lijkt zijn gejammer te zijn afgeleerd en hij is heel nuttig voor Ajax.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 19:48
|
|
Hij is dat gejammer niet afgeleerd, maar hij speelt nu voor onze club en jammert tegen andere ploegen . Demy is ijzersterk. Verder eventjes op hoofdletters letten (in andere topics bv) Robusto, dat ziet er wat verzorgder en beter uit.
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 12:32
|
|
Column van Simon Zwartkruis op VI
Citaat: 'Demy de Zeeuw is het kloppende hart van Ajax'
21/09/2009 11:00
Op deze plek gaat het regelmatig over het aankoopbeleid van Ajax. Omdat de Amsterdammers de voorbije jaren verreweg het meeste geld hadden te besteden op de transfermarkt, zonder dat het tot resultaat leidde.
Omdat de vraag zich blijft opdringen waarom Ajax niet vaker vertrouwt op zijn vermaarde jeugdopleiding, in plaats van het voortdurende aanschaffen van vage en vetbetaalde importvoetballers. En omdat de Nederlandse recordkampioen nou eenmaal onder een groter vergrootglas ligt dan welke andere club ook.
Nadat de geldverkwisting van Marco van Basten vorig seizoen niet eens had geleid tot plaatsing voor de voorronden van de Champions League, was het deze zomer interessant te zien hoe zijn opvolger Martin Jol zou gaan roeien met de riemen die hij nog had. Een balvast aanspeelpunt voorin en een ervaren centrumverde-
diger stonden bovenaan op zijn wensenlijst, maar de grootste slag sloeg Jol op het middenveld.
Het liefst had de trainer Clarence Seedorf naar Amsterdam teruggelokt, maar de middenvelder van AC Milan zag daar geen heil in. Waarop de aandacht zich verplaatste naar Demy de Zeeuw. Niet de sturende routinier naar wie Jol op zoek was, wél een speler aan wiens dynamiek en inzicht een jonge ploeg zich kan optrekken. En nog betaalbaar ook.
Vorige week volgde ik De Zeeuw op de voet. Eerst in Schotland, waar hij bondscoach Bert van Marwijk van een kopzorg moest verlossen. Bij afwezigheid van de geblesseerde Mark van Bommel bekeek Van Marwijk de laatste drie interlands wie een goede stand-in aan de zijde van vaste waarde Nigel de Jong zou kunnen zijn.
Tegen Engeland bleek het hoge tempo Stijn Schaars te machtig. De daaropvolgende oefenwedstrijd, tegen Japan, kreeg David Mendes da Silva de kans zichzelf te bewijzen als een van de twee controlerende middenvelders. Hij zakte nog veel opzichtiger door het ijs. Waarna het in Glasgow de beurt was aan De Zeeuw, tegen een landenploeg die streed voor de laatste kans op een WK-ticket.
De slotsom was simpel: het zou bijzonder prettig zijn als Van Bommel volgend jaar tijdens het WK in Zuid-Afrika op geen enkele manier geblesseerd raakt. Mocht dat alsnog gebeuren, dan is De Zeeuw zijn meest logische vervanger.
Als enige van de drie sollicitanten bleef de Ajacied enigszins overeind, op een manier die in de verte deed denken aan het spel van Van Bommel: stevig in de defensieve duels en waar mogelijk doorschuivend voor offensieve inbreng.
Tijdens de laatste eindronde van Oranje, het EK van vorig jaar in Zwitserland en Oostenrijk, zag het er lange tijd ook al naar uit dat De Zeeuw de aangewezen persoon was om de plaats van Van Bommel in te nemen. Totdat toenmalig bondscoach Van Basten te elfder ure Orlando Engelaar de basisopstelling inschoof.
Slachtoffer De Zeeuw voelde zich gepiepeld, vooral doordat hij nooit een duidelijke uitleg kreeg. Dat zou niet zonder gevolgen blijven. Toen Van Basten vorig jaar in zijn hoedanigheid van Ajax-trainer informeerde of De Zeeuw van AZ naar de hoofdstad wilde komen, kreeg hij nul op het rekest. Met Jol aan het roer bij Ajax lagen de kaarten compleet anders en hapte de kleine middenvelder wél toe.
Het is eindelijk weer eens een verstandige aankoop van de Amsterdamse club gebleken. De Zeeuw is in de kleedkamer en op het veld niet de man van het hoogste woord, maar zijn spel werkt inspirerend op zijn ploeggenoten. A leader by example, zoals ze dat in de Amerikaanse topsporten noemen.
Tijdens de veegpartij tegen NAC Breda, afgelopen zondag, heerste De Zeeuw over het volledige middenveld. Uitgerekend op de positie waar Van Basten de meeste experimenten uitvoerde klopt het hart van Ajax
Simon Zwartkruis
|