Auteur
|
Bericht
|
kimika
Forum berichten: 44
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 23:11
|
|
Citaat: Wat wil je hiermee zeggen? Dat Atouba op zeker moment tot een waardevolle speler uit zal/kan groeien?
Ik denk het wel jah..
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 08:23
|
|
Nee, dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 09:49
|
|
Atouba is gewoon niet fit/geblesseerd, die jongen is een paar keer opgesteld in het begin van het seizoen, en omdat die niet fit was heeft hij er ook helemaal niks van gebakken. Het is dat hij transfervrij is gehaald anders was het een hoop weggegooid geld geweest, al zit je nog steeds met zijn salaris. Voorlopig moeten we het doen met Vurnon Anita, waar ik niet van onder de indruk ben maar die nog wel het beste alternatief is in de selectie voor die positie.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 14:25
|
|
Citaat: Nee, dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen.
Aan spelers die niet of nauwelijks aan het (of 'mijn', wat je wilt) profiel van een Ajax speler voldoen, spendeer ik geen lieve woordjes omdat hij niet (wedstrijd)fit zou zijn. Ook een okselfrisse (voor zover we dat überhaupt nog gaan meemaken) Atouba is dat geld en ons shirt niet waard. Er is wat mij betreft geen enkele voetbaltechnische aanleiding om te veronderstellen dat hij ooit van enige waarde zal zijn. Als jij die wel ziet, dan hoor ik het graag.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 14:37
|
|
Die heb ik ook nog niet gezien, maar ik heb te weinig van hem gezien om daar al een oordeel over te maken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 14:47
|
|
Ik heb gezien dat hij eruit ziet als een veertigjarige. Nou, dan houdt het dus op.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 13:37
|
|
Volgens Jol zal hij dit seizoen niet meer in actie komen. Echt heel dramatisch.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 14:02
|
|
Tsjonge, jonge, jonge.....dat had niemand kunnen voorzien. Maar wel weer 1,4 miljoen euro door de gootsteen.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 16:08
|
|
Voordeel is wel dat Jol 'm niet kan opstellen..
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 16:19
|
|
Citaat: Voordeel is wel dat Jol 'm niet kan opstellen..
Kan er geen regeling komen in contracten als je minder dan 10% van je wedstrijden speelt dat je nog maar 50% salaris krijgt ofzo, Dat zou een pak kosten schelen.. Of is dit nogal onmenselijk. Als een "normale" werknemer nooit presteert (lees: A-selectie spelers geen wedsrijden in eerste elftal spelen) krijgt hij op den duur toch een het fiat.. Of chronisch ziek dan zeggen ze ook van we moeten je niet meer, zit je daar met je WAO-uitkering..
Edit: Dit is trouwens kannonnen-vlees voor Derksen, hij mocht dan gisteren wel positief zijn over Ajax maar vanavond is het goed raak met de jaarcijfers en het nieuws over Atouba.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:13
|
|
Citaat: Edit: Dit is trouwens kannonnen-vlees voor Derksen, hij mocht dan gisteren wel positief zijn over Ajax maar vanavond is het goed raak met de jaarcijfers en het nieuws over Atouba. Dat is Derksen zijn goed recht. Dit is gewoon een grote fout binnen Ajax geweest en dan heeft die daar alle recht commentaar op. Gezien de financiële situatie mocht hij nooit gehaald worden gezien zijn salaris.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 14:51
|
|
Zoals belooft aan Marco, hier nogmaals mijn mening over Atouba .
Ik verwacht echt niet meer dat Atouba dit seizoen nog (veel) zal spelen en ons in positieve zin zal verrassen, maar het stoort mij gewoon enorm dat er zoveel 'fans' zijn die anderen maar napapegaaien wanneer het over Atouba gaat.
Ik heb dit topic zoals belooft even doorgelezen en zie toch dat er wel meer mensen dan ik had gedacht negatief over de komst van Atouba waren. Zo'n drie mensen kwamen ook met goede argumenten, die nu ook (gedeeltelijk) uit zijn gekomen. Atouba werd vooraf bestempeld als blessuregevoelig, lastpost, ongedisciplineerd en tactisch onvoldoende. Op basis van zijn blessuregevoeligheid mogen we hem duidelijk een miskoop noemen. We zijn een jaar verder, er is 1,4 miljoen euro van de bankrekening geschreven en meneer heeft twee wedstrijden gespeeld. Natuurlijk weggegooid geld.
Over de andere punten vind ik het persoonlijk heel moeilijk mijn mening te geven. Ik heb hem voor zijn Ajaxtijd nooit zien spelen, maar zijn cv is toch behoorlijk. Als je echt zo'n slechte speler bent of was dan kom je niet tot 83 wedstrijden bij een subtopper in Duitsland. Toen hij bij Ajax tekende waren de meningen dus verschillend, maar op een enkeling na wisten we nou niet echt wat voor speler van wat voor niveau we hadden gehaald. We moesten maar afwachten hoe zijn debuut zou gaan.
PSV – Ajax: Atouba begon in de basis en zijn debuut was bedroevend slecht. Iets wat iedereen zag en wat iedereen benadrukte. Alleen er waren ook andere dingen te zien. Je kon aan hem zien dat hij ontzettend onzeker was. Als hij moest ingooien wist hij maar niet waar hij de bal kwijt kon en als hij de bal kreeg, wou hij hem ook zo snel mogelijk weer kwijt. Hij haalde wat kansloze trucjes uit die maar nét goed afliepen, maar had (herinner ik mij nog) ook nog een paar goede intercepties. Het totaal was natuurlijk onvoldoende en dat hij misschien wel zenuwachtig was mag niet als excuus worden gebruikt, maar het was een moeilijke wedstrijd voor hem. Daarna mocht hij nog een keer meedoen tegen Slovan Bratislava, speelde weer niet goed en daarna hebben we hem nooit meer iets van hem gezien. Een derde kans wordt hem niet eens meer gegund.
Als ik dit zo doorlees van mezelf type ik hier gewoon dingen die we met z’n allen allemaal al wel weten, maar om die punten gaat het me gewoon niet. Zo vaak lees ik hier dingen waarvan ik denk: Wat is nou jouw mening? Op maandag is Sulejmani met een hattrick bij Jong Ajax opeens de opvolger voor Suarez en op dinsdag is hij weer de miskoop als vanouds nadat hij weer geen potten kon breken in de thuiswedstrijd tegen NEC. Natuurlijk is niet iedereen hier gelukkig zo, maar er zijn er genoeg die wel zo kortzichtig naar onderwerpen kijken. Zo ook rond Atouba. Nooit de moeite hebben genomen om maar eens een voorstelling te krijgen wat voor speler hij is en wat zijn problemen nou precies zijn. Ze hebben alleen die mislukte trucjes van hem gezien tegen PSV en omdat de wat betere kenners van Atouba hem dan een miskoop noemen, vinden zij dat natuurlijk ook. Dat stoort mij enorm. Zo was er iemand die na PSV-Ajax even stoer zijn gelijk wou komen halen en zei dat hij het altijd al een belachelijke aankoop had gevonden. Echter kon ik dat niet terug vinden in zijn topic van datzelfde persoon.
|
Marco
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 14:55
|
|
Chapeau, Niels!
|
Fregge
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 14:57
|
|
Ik ben het compleet met je eens Niels! Ik ga ook geen oordeel geven op Atouba op basis van wat ik heb gezien. En 1 wedstrijd beleefde ik eurofie omdat ik toen op de F-side zat richting Suárez te zingen!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 19:52
|
|
Citaat: http://www.youtube.com/watch?v=43mz2rdaRfk 3 minuut 7 duurt hij. T is wel een speler die van dollen houd zeg, en truckjes doet die niet nutig zijn, wil graag opvallen..
Citaat: Ik denk dat Atouba typisch zo'n speler is die véél te nonchalant is. En daarom alleen Europees [tegen (sup)toppers) zijn mannetje staat. In de competitie laat hij zich verrassen.
Citaat: Tsja.. toch even m'n gelijk halen. Waar zijn nu de mensen die dachten dat Jol die k*t mentaliteit er wel even uit zou halen? Die jonge leert het nooit, net als meneer ''diva'' Panteli? met dat oortje.
En ja, mijn mening over Pantelic is inmiddels anders.
Citaat: Ik hoop dat Atouba een één jarig contract heeft, ik heb het altijd al een belachelijke aankoop gevonden. Het is gewoon een miskoop, als Jol zelfs zíjn aankoop niet laat spelen kan je concluderen dat het een miskoop is. Pantelic laat hij immers wél spelen boven Cvitanich, en op basis waarvan?
Atouba is geen tweede LB achter Emanuelson, nee, hij is 3e LB, zelfs een rechter middenvelder (!) staat hoger in de ''ranking''.
Enkele quotes van mij in dit topic, heb in andere topics ook nog meer over hem gezecht. En ja, ik heb het altijd al een belachelijke aankoop gevonden. Vanaf dag 1 had ik de mening al dat ik liever de jonge talentvolle Obradovic moesten halen. Die gozer is toch gewoon een clown? Zeker weten dat we Atouba gecontracteerd hebben en niet z’n broer die in het circus zit?
Mijn argumenten waren dat hij tactisch slecht was. Geen overzicht etc. en tot nu toe is het tegendeel niet bewezen. Ook niet bij Tottenham en HSV. Over zijn blesuregevoeligheid weet ik niet of ik iets heb gezecht. Hij is het tenminste wel. En ik dacht dat Jol hem kwa mentaliteit wel in bedwang kan houden. Vooralsnog heeft hijg een problemen veroorzaakt (behalve z’n salaris), maar dat is vrij normaal.
Als hij bij PSV wekelijks zou spelen, zou ik zelfs naar wedstrijden van PSV gaan kijken! Hij is beter dan Borat en Theo Maassen bij elkaar!
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 20:32
|
|
Ik heb jouw mening over hem niet gelezen in andere topics en daar ga ik ook niet om zoeken. Je was in het begin voorzichtig met je mening over Atouba en hoorde je in het desbetreffende topic geen één keer over zijn tactisch inzicht en overzicht. Maar later was je wel heel duidelijk met je oordeel.
Citaat: Ik denk dat Atouba typisch zo'n speler is die véél te nonchalant is. En daarom alleen Europees [tegen (sup)toppers) zijn mannetje staat.
En dit is natuurlijk geen argument om aan te duiden dat je iemand 'een clown' of 'een belachelijke aankoop' vind.
Maar ja, misschien heb je die dingen als 'tactisch inzicht' en 'overzicht' dan ergens anders wel aangeduid. Prima. Ik heb even mijn mening gegeven en klaar.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 17:52
|
|
Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld? Sulejmani 10 keer zoveel, koste 16 miljoen en mensen vragen nog steeds om een extra kans voor hem.
Je mening over Pantelic is veranderd, misschien heeft Atouba daar ook wat wedstrijden voor nodig.
Hoelang moet hij nog revalideren?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 18:27
|
|
Nu ben ik geen voorstander voor die oneindige kansen voor Sulejmani, maar hij heeft in ieder geval talent. Atouba heeft niets. Ja, een oud lichaam.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 19:19
|
|
Dus? Atouba heeft vast en zeker ook talent om te voetballen, dan kan je hem niet afschrijven op 2 wedstrijden.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 19:23
|
|
Ik schrijf het niet zo zeer af op de wedstrijden die hij speelde voor Ajax1 maar op de wedstrijden die hij speelde voor Jong Ajax en waarin hij elke keer zeker de minste van het veld was.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 19:24
|
|
Citaat: Dus? Atouba heeft vast en zeker ook talent om te voetballen, dan kan je hem niet afschrijven op 2 wedstrijden.
Nee, Atouba heeft geen talent.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 19:41
|
|
Citaat: Dus? Atouba heeft vast en zeker ook talent om te voetballen, dan kan je hem niet afschrijven op 2 wedstrijden.
Je mag jezelf wel wat beter formuleren, want dit is toch een nutteloze opmerking? Natuurlijk heeft deze jongen talent voor voetbal, hij verdient al jaren zijn brood er mee.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 19:41
|
|
Dat kun je geen voetballen noemen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 19:44
|
|
Voordat hij bij Ajax kwam had ik hem al afgeschreven. Op basis waarvan is hij gehaald? En waarom verdient hij een kans? Omdat hij onder contract staat? Misschien moeten we Demouge en De Groot ook maar een kans geven!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:13
|
|
hij verdient al jaren zijn brood er mee.
Wel 1,4 miljoen broden per jaar.
Verder ben ik het wel met Bertje en Guy eens.
|