Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 20:40
|
|
Citaat: Ja die Sandro, hij was al ziek toen ik in Argentina zat en het de hele dag wel op TV was. Ik ken de beste man niet, kon hij een beetje zingen?
En ja, uitvallen van de electra, haha had ik in BA ook een keer, moesten we in het aarde donker 14 trappen af om beneden te komen, best wel eng.
De dagen erna durfde ik eigenlijk niet meer in de lift, stel je voor dat dat net gebeurd als je in de lift staat?
Is het nog zo heet bij je?
Het is hier veel te koud, bah!
Gisteren is Sandro overgebracht naar het Congresso waar die opgebaaard ligt. Ze hebben hem gebalsemt (net zoals Evita) zodat zijn lichaam in goede staat blijft.
Alleen gisteren hebben 25.000 mensen afscheid genomen van Sandro. Zat in een restaurant waar ze tv aan hadden en om 01.00uur vannacht stond er een rij van meer dan 8 kwadra's.
Maar hij kon mooi zingen moet ik zeggen, kende niet veel van hem maar je ho0ort het nu overal, verder was die een groot acteur met veel humor. Ook enorm geliefd in alle Latijnse landen. In elk Zuid-Amerikaans land was het voorpagina nieuws.
Gisteren was het snikheet, vandaag is het rond de 30 graden, blijft nog wel even zo.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 23:23
|
|
Arme kerel, RIP
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 21:44
|
|
Gisteren een 21 jarige Nederlander opgepakt op Ezeiza (internationale luchthaven van Buenos Aires) met 22.600 XTC pillen.
http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article ... enos-aires
Die zit hier dus nog wel of een tijd of hij moet geld hebben.
En ik hoorde net dat de piloot van Transavia, Poch, uitgelevert is door Spanje. Blijft een duister verhaal en zou zijn verhaal wel eens willen horen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 07:22
|
|
22.600 Pillen! Dat is ongelofelijk veel zeg. Ik snap niet waarom drugssmokkelaars zo'n groot risico nemen door zo'n grote hoeveelheid bij één persoon te stallen. Je kunt dat beter verspreiden lijkt mij.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:48
|
|
Citaat: 22.600 Pillen! Dat is ongelofelijk veel zeg. Ik snap niet waarom drugssmokkelaars zo'n groot risico nemen door zo'n grote hoeveelheid bij één persoon te stallen. Je kunt dat beter verspreiden lijkt mij.
Spreekt daar een ervaren man?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 16:02
|
|
Citaat: 22.600 Pillen! Dat is ongelofelijk veel zeg. Ik snap niet waarom drugssmokkelaars zo'n groot risico nemen door zo'n grote hoeveelheid bij één persoon te stallen. Je kunt dat beter verspreiden lijkt mij.
Omdat er 1 gepakt wordt met 22.600 pillen maar er lopen er 10 door met 22.600 pillen .
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 16:37
|
|
Opsluiten en niet meer vrij laten.
Het wordt een steeds groter probleem in Argentina, wat betreft de drugssmokkel vanuit Nederland. Er zitten momenteel een aantal, zo'n 30 nederlanders in de gevangenis daar. Eigen schuld, dikke bult.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 21:05
|
|
Wendy in Peru:
http://www.youtube.com/watch?v=DbQxT2Nq ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=DBzpSafG6w0
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 22:34
|
|
Omdat er 1 gepakt wordt met 22.600 pillen maar er lopen er 10 door met 22.600 pillen .
Helaas waar. Het controle-systeem is in Argentinie nou niet bepaald van een hoogstaand niveau. Met wat contacten ben je zo de gevangenis weer uit, maar als je die niet hebt, zit je een aantal jaar niet in zo'n 5-sterrencomplex zoals we in Nederland hebben. Gelukkig hebben we 'futbol para todos'; kunnen ze in elk geval voetbal kijken .
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 22:37
|
|
Citaat:
Helaas waar. Het controle-systeem is in Argentinie nou niet bepaald van een hoogstaand niveau. .
Klopt, maar dat is niet alleen in Argentinie maar overal zo. Gewoon om af en toe te laten zien dat ze wel wat drugs pakken.. De douane in de meeste landen is zo lek als een mandje, maar soms "spreken" ze af dat ze er één uitpakken voor de schijn..
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:51
|
|
Citaat: Wreed ongeval maakt WK onzeker voor Cabañas
25/01/2010 17:59
Bij een overval is Salvador Cabañas in zijn hoofd geschoten. De 45-voudig international van Paraguay ligt momenteel op de intensive care van een ziekenhuis in Mexico-City.
De 29-jarige aanvaller van het Mexicaanse América werd maandag bij het verlaten van een nachtclub in de Mexicaanse hoofdstad overvallen en beschoten. 'Hij is zijn hoofd geschoten en de eerste berichten zijn dat de kogel in de voorkant is binnengekomen en niet naar buiten is gekomen', meldt nieuwszender Televisa.
De makkelijk scorende Cabañas is een vaste waarde bij Paraguay dat op het WK in de poulefase Italië, Slowakije en Nieuw-Zeeland ontmoet.
Sick!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:55
|
|
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... 777#133777 , Silvo.
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 19:16
|
|
Ow oke, dat had ik nog niet gelezen.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 13:23
|
|
De Argentijnse overheid gaat fijn door met haar populistische manier van 'regeren'. Op initiatief van Kirchner wordt er 12,5 miljoen dollar uitgegeven zodat een Argentijns coureur kan deelnemen aan de Formule 1! In elk land zou dit redelijk vreemd overkomen, maar zeker in een land als Argentinië waar steeds meer mensen onder de armoedegrens leven, is het echt schandalig. Een regering mag sporters ondersteunen, maar dit is het andere uiterste. Daarnaast wordt het Olympische sporters financieel alleen maar moeilijk gemaakt.
http://www.nrc.nl/sport/article2468064. ... F1-coureur
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 13:18
|
|
Citaat: De Argentijnse overheid gaat fijn door met haar populistische manier van 'regeren'. Op initiatief van Kirchner wordt er 12,5 miljoen dollar uitgegeven zodat een Argentijns coureur kan deelnemen aan de Formule 1! In elk land zou dit redelijk vreemd overkomen, maar zeker in een land als Argentinië waar steeds meer mensen onder de armoedegrens leven, is het echt schandalig. Een regering mag sporters ondersteunen, maar dit is het andere uiterste. Daarnaast wordt het Olympische sporters financieel alleen maar moeilijk gemaakt.
http://www.nrc.nl/sport/article2468064. ... F1-coureur
Joh, Cristina denkt gewoon dat het niet erg is om nóg een dagje honger te hebben, begrijp dat dan!
Auto's zijn toch veel belangrijker.....
En nu ook varkens, wat dacht je hier van:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5895 ... tml?p=39,2
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 19:17
|
|
Haha, dat mens is dan president. Even seksuele opvoeding aan haar burgers geven, goed bezig...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 20:11
|
|
Hola El Lute!
Las net dat er een aardbeving was rondom Mendoza.
Gaat alles goed?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 13:50
|
|
Jeetje, alles goed Lute?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 14:29
|
|
Wat is de schade? Toch geen doden?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 17:40
|
|
Nee, er zijn geen doden, ik was gewoon benieuwd, want ik las het op het Argentijnse nieuws. Er was wel schade en zo.
Maar in die streek gebeurt het wel meer. Was iets van 5.6 op de schaal van Richter.
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 21:16
|
|
Heb het overleeft allemaal, heb het zelfs niet gemerkt. Las het hier.
Gisteren ook 2 kleinere bevingen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:40
|
|
Gisterenavond laat met wat Chinezen uit eten geweest, wat een drama. Had eerst geen idee maar leek me wel wat om naar de Tenedor Libre te gaan. Daar kun je zoveel vreten wat je maar wilt voor een paar centen, dus ook veel Chinees eten.
Eentje sprak er gebrekkig Engels, niet eentje spreekt er Spaans maar daarnaast het meest dramatische, die gasten zijn nog erger dan Amerikaanse tafelgasten. Met 1hand eten en vreten of het leven er vanaf hangt. Ben blij dat ze me daar niet kennen, alle tafels in de buurt volgde de taferelen.
Verder niet 1 die er alcohol dronk, maar wel een stuk of 6 flesjes frisdrank de man.
Raar volk, van de week nog paar keer mee op stap.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 21:04
|
|
Zo, en de Argentijnse regering gaat nog even door. 144 miljoen pesos om het 'Futbol para Todos' mogelijk te maken. Misschien zou 'Comida para Todos' een betere besteding zijn. Ik zeg maar wat geks...
http://www.clarin.com/diario/2010/02/17 ... 142190.htm
Overigens las ik dat de Formule 1-rijder die ook door de regering zou zijn gesteund, toch niet het stoeltje in die nieuwe F1-stal krijgt.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 21:05
|
|
Citaat:
Overigens las ik dat de Formule 1-rijder die ook door de regering zou zijn gesteund, toch niet het stoeltje in die nieuwe F1-stal krijgt.
Dat is interessant, wist ik nog niet. Ongelooflijk.
Maar er is leuk nieuws uit Chile.
Ze hebben in 2008 duizenden nieuwe 50 pesos munten uitgegeven (=10 US Cent). En nu pas zijn ze erachter gekomen dat de naam Chile verkeerd gespeld staat op de munt. Ipv Chile staat er Chiie, de verantwoordelijke directeur is van de week hierdoor de laan uitgestuurt. Mooi vezamel object voor muntverzamelaars.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 17:10
|
|
In 1994 werd Eduardo López gekozen als president van Newell´s Old Boys. Toen zijn termijn na 8 jaar ten einde liep, waren de leden van de voetbalclub erg ontevreden over zijn werk. López bleek een grote maffiabaas te zijn en gebruikte het geld van de club voor zijn eigen duistere zaakjes. Toen men daar achterkwam, begonnen de protesten. Toen het tijd werd voor nieuwe verkiezingen zei López tegen de rechter dat de clubleden geweld gebuikten om hem weg te krijgen en dat hij dus niet per sé verkiezingen hoefde uit te roepen. De rechter gaf hem gelijk en zo bleef hij aan de macht. Hij liet geen nieuwe leden meer toe, want dat zou alleen maar voor meer tegenstand zorgen. Na jaren succesvol de regels te hebben ontweken, was een rechter hem in 2008 eindelijk te slim af en werd López afgezet en opgepakt.
Toen Marcelo Bielsa (ex-coach Newell’s, nationale elftal Argentinië en nu een groot succes als coach van Chili) ooit in opstand kwam tegen het ´regime´ van López, werd hij met de dood bedreigd en weggestuurd als coach. Toentertijd had Bielsa gezegd dat hij nooit meer terug zou komen in het stadion van Newell’s als López er nog president was. Nu López er niet meer is, komt Bielsa gelukkig met enige regelmaat naar een wedstrijd kijken. Bielsa is een soort van de Guus Hiddink van Argentinië. Een van de succesvolste coaches van het land. Een held, en hij is fan van Newell´s. Het stadion is afgelopen december dan ook naar Bielsa genoemd.
Wraak met mitrailleurs
Eind goed al goed? Niet helemaal. López was namelijk niet alleen. Niet alleen heeft hij vriendjes in de politiek, ook heeft hij een hele grote groep volgelingen. De hooligans van Newell’s. Bijna twee weken geleden speelde Newell’s een wedstrijd in Buenos Aires. Toen de bus met voetbalsupporters ’s avonds terugkwam in Rosario, stonden er een aantal van die volgelingen met mitrailleurs langs te snelweg op hen te wachten. Ze schoten de hele bus omver waarbij er ‘slechts’ een jongen van 14 jaar om het leven kwam.
Doodsbedreigingen
Sindsdien zit Rosario met smacht te wachten op de rechtszaak tegen deze hooligans. Vandaag las ik echter dat de rechter die de zaak in handen heeft is opgestapt. Ze werd met de dood bedreigd door hooligans… Wel zijn er al vele anderen dingen aan het licht gekomen. De mitrailleurs waren geregeld door een oom van een van de hooligans, die een politieagent is. Wat ook aan het licht is gekomen, is dat een aantal hooligans drugssmokkelaars zijn. Zij hebben dit jarenlang kunnen doen omdat ze drieduizend pesos per maand aan de politie betaalden. Die lieten hen dan rustig hun gang gaan.
Ik weet niet of het allemaal waar is, zou me niks verbazen....
Bron: weblog van iemand....
|