Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 11:14
|
|
Gracias!
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 18:20
|
|
Citaat: Ik heb al best veel voor het project. Het is eigenlijk al af. Bijna iedereen moet nog een beetje op gang komen. Heb alleen nog een paar weken dus ben bezeg met andere onderwerpen als ''voetbal'', ''valuta'', ''sport'' en ''klimaat'' bijvoorbeeld.
Weten jullie mooien gebouwen/natuurmonumenten van Argentinie? Zeg maar de Big Ben's en de De Eiffeltoren's van Argentinie. Ik heb uiteraard El Monumental en La Bombonera al.
Verder heb je in Argentina de berg Aconcagua. Met 6962 meter de hoogste berg van de America's en dan ook 1 van de hoogste van de wereld.
Bekend en indrukkende gebeurtenis daar in de buurt in De Andes vond plaats op 13 oktober 1972. Alweer 37 jaar geleden.
Een rugbyteam uit Uruguay was onderweg naar Chile om daar een wedstrijd te spelen. Vlogen met een militair vliegtuig.72
16 Van de 45 mensen aan boord hebben het 72 dagen overleeft, o.a. om de doden op te eten. Ze moesten wel want ze hadden niet genoeg eten.
Hier is een bekende film van gemaakt, Alive.
Heb zelf meerdere malen overlevende ontmoet en dat is zeer indrukwekkend. Ben ook op die plaats wezen kijken. Alle 16 leven nog en hebben goed geboerd en zitten goed in de slappe was.
Alleen over eentje waar door iedereen over gezwegen wordt.
Maar het is meer dan de belevenis alleen.
Er is enorm tegen gewerkt vanuit Argentijnse kant met de reddingsoperatie. Zelfs erna noch, een delegatie vanuit Uruguay is daarnaartoe gevlogen met o.a. famillie om de doden op te halen.
Ze hebben toen een maand in de gevangenis gezeten voor lijken pikkerij.
Was andere periode in de 70 jaren.
Punten wat je ook in je werk kunt nemen is uiteraard
Eva Peron of ook wel Evita.
Haar graf is nog altijd een soort bedevaartsoort. Als ik in BA ben ga er altijd even kijken. Je verwacht dat ze dan als eerste ergens ligt maar ze ligt helemaal verstopt achterin in een steegje.
Ze is de enige die onder de grond begraven ligt, dacht zo'n 7 meter.
Bijzonder aan kerkhof is de Tombe's, lijkt wel een stad.
Evita ligt onder de grond om haar lichaam te beschermen, die ooit gestolen is geweest. Ze ligt in het familliegraf van Duarte.
Ander mooi onderwerp is Tango en dan met name de Koning van de Tango Carlos Gardel. Hij is niet in Argentina geboren maar vlak na zijn geboorte met zijn ouders daar naartoe gegaan. Heeft wel de Argentijnse nationaliteit gekregen. Men gaat er vanuit dat hij in Uruguay is geboren maar Frankrijk ontkent dat en zegt dat die daar geboren is.
Maar al met al is Tango net zo als voetbal een vorm van leven en zeer belangrijk.
De tango plaatsern worden Milonga's genoemd. Heerlijke avond heb je dan als je dat bezoekt.
Eten ook niet onbelangrijk en met name de Asado. Gezellig met vrienden en famillie veel vlees eten.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 23:43
|
|
Ik heb die film eens gezien op school en tal van documentaires. Echt ongelooflijk hoe ze het overleefd hebben. Iedereen in de klas zat met en grote ogen en vol verbijstering te kijken. In zo'n toestand toch nog bergen beklimmen, ik zou het niet gekund hebben. Bij die film hebben zelfs de mensen die het zelf hebben meegemaakt aan gewerkt, dat vond ik echt moedig.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 16:52
|
|
Over het voetbal. Alle winkels enzo worden gesloten als het nationale team speelt. Maar is er nog iets anders op tv behalve voetbal als Argentinie speelt? En zo ja, wordt daar veel naar gekeken?
Wat zijn trouwens de kijkcijfers van het nationale team? In de VI staan ze elke week van de Nederlandse velden maar hoeveel miljoenen mensen gaan er bijv. kijken naar Uruguay - Argentinie?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 17:50
|
|
Of alle winkels gesloten worden weet ik niet hoor, misschien wel. Toen ik in Argentina was ging ik juist in de kroeg kijken, heel gezellig. Denk net zoals hier. Maar dat kwam misschien ook omdat veel mensen het niet konden ontvangen, net zoals hier Eredivisie live. Maar sinds een tijdje heeft Christina Kirchner (de presidente)er voor gezorgd dat het op Canal 7 is, dus net als hier rtl4 of ned.3 en dat kan iedereen ontvangen. Voor de rest zijn er ong 80 kanalen te ontvangen!
Hoeveel mensen er kijken? Kijk maar even hoeveel mensen er in Argentina wonen en haal er daar een stuk of 3 af of zo.....
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:34
|
|
Argentinie - Uruguay, zal wel heel erg veel kijkcijfers krijgen, volgens mij is '' heel de wereld'' geïnterresseert in die wedstrijd. Wordt natuurlijk ook een geweldige wedstrijd, dat kan bijna niet anders. Hoelaat word die wedstrijd trouwens gespeeld, moet morgen trainen en ben bang dat het op die tijd komt.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:34
|
|
Citaat: Ik heb die film eens gezien op school en tal van documentaires. Echt ongelooflijk hoe ze het overleefd hebben. Iedereen in de klas zat met en grote ogen en vol verbijstering te kijken. In zo'n toestand toch nog bergen beklimmen, ik zou het niet gekund hebben. Bij die film hebben zelfs de mensen die het zelf hebben meegemaakt aan gewerkt, dat vond ik echt moedig.
Vandaag 37 jaar geleden.
Twee van de overledenen zijn hier vandaag en ik heb begrepen dat ze met een delegatie naar boven zijn gegaan om hun kameraden te herdenken. Vanavond wordt er een lezing gegeven door deze 2, ben er alleen nog niet achter waar anders ga ik zeker kijken.
Iets zeer wrangs gebeurde afgelopen zaterdag en overschaduwde de overwinning van Uruguay in Ecuador en dat was dat er een Uruguayaans VN vliegtuig is neergestort in Haiti met 11 man aan boord. Geloof dat er 7 man uit Uruguay, de andere uit Jordanië
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:35
|
|
Citaat: Argentinie - Uruguay, zal wel heel erg veel kijkcijfers krijgen, volgens mij is '' heel de wereld'' geïnterresseert in die wedstrijd. Wordt natuurlijk ook een geweldige wedstrijd, dat kan bijna niet anders. Hoelaat word die wedstrijd trouwens gespeeld, moet morgen trainen en ben bang dat het op die tijd komt.
24.00uur Nederlandse tijd morgenavond. Dus je kan met gerust hart gaan kijken.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:37
|
|
Citaat: Of alle winkels gesloten worden weet ik niet hoor, misschien wel. Toen ik in Argentina was ging ik juist in de kroeg kijken, heel gezellig. Denk net zoals hier. Maar dat kwam misschien ook omdat veel mensen het niet konden ontvangen, net zoals hier Eredivisie live. Maar sinds een tijdje heeft Christina Kirchner (de presidente)er voor gezorgd dat het op Canal 7 is, dus net als hier rtl4 of ned.3 en dat kan iedereen ontvangen. Voor de rest zijn er ong 80 kanalen te ontvangen!
Hoeveel mensen er kijken? Kijk maar even hoeveel mensen er in Argentina wonen en haal er daar een stuk of 3 af of zo.....
Ga ook in de kroeg kijken, veel zaken zullen dicht zijn. Laatste tijd weinig mensen in kroegen etc omdat het vrij op publieke kanaal is.
Godoy Cruz heeft sinds dit geouwehoer meer dan 10.000man minder in het stadion. Kunnen die tv opbrengsten niet tegenop.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:52
|
|
Citaat: Argentinie - Uruguay, zal wel heel erg veel kijkcijfers krijgen, volgens mij is '' heel de wereld'' geïnterresseert in die wedstrijd. Wordt natuurlijk ook een geweldige wedstrijd, dat kan bijna niet anders. Hoelaat word die wedstrijd trouwens gespeeld, moet morgen trainen en ben bang dat het op die tijd komt.
Dat word 's middags slapen
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 19:53
|
|
Dat wordt helemaal niet slapen
Nouja, als het afgelopen is...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:23
|
|
Vrijdag 23.45 SBS6 : ALIVE.............
Kon hem al nergens huren, dus kan ik het ook eindelijk eens zien
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:23
|
|
Dat wordt helemaal niet slapen
Nouja, als het afgelopen is...
Dat wordt stiekem kijken en op school slapen. Moet er weer om 6:00 uit ''de volgende dag''.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:24
|
|
Citaat: Vrijdag 23.45 SBS6 : ALIVE.............
Pracht film, mooi dat ze hem juist tijdens deze week uitzenden.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:36
|
|
Ga partijtje paddle spelen nu.
Ciao allemaal!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:44
|
|
Huh?!hock:
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 20:16
|
|
Citaat:
Si si señor, ben weer uitgespeelt.
Liep gisteren nog langs hotel waar de dames van Las Leonas verblijven en er kwamen er 6 naar buiten gerent met een voetbal. Tegenover hotel is een park, dames gingen nog even voetvolleyballen. En ook dat kunnen ze. Jammer dat Aymar erniet bij was.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 20:38
|
|
Lekker fris onderwerp ;) Moet een goede film zijn, de HDR er maar eens op instellen.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Do 15 okt 2009 20:25
|
|
Citaat: Mooie informatie, als dan wordt het de weg van Colombia naar Panama. Panama enorm in opkomst na het terug krijgen van het kanaal. Valt genoeg te doen daar, die eilanden aan de oostkust schijnen paradijs te zijn.
Ook de 'Aliëns' schijnen Panamá ontdekt te hebben.
http://momento24.com/en/2009/09/16/pana ... d-an-alien
@ Gallina:
Bedankt voor de kijktip.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Do 15 okt 2009 22:05
|
|
Zo vals als wat. Iedereen die de film E.T heeft gezien denkt direct aan het stukje waar E.T aan de rivier ligt op die rots, heel bleek en op sterven. Iemand die gewoon de mensen wilt shockeren geloof ik..
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 11:04
|
|
Dit moet je zien. Haha, moet je eens zien hoe er verdedigd wordt.
Citaat: Onderzoek naar negen goals in negen minuten
De regionale voetbalbond in de Braziliaanse provincie Maranhãos gaat een duel uit de tweede divisie onderzoeken op mogelijke fraude. Titelkandidaat Viana Esporte Clube kroonde zich iets te verrassend tot kampioen van de competitie, door in de laatste negen minuten van het duel negen keer te scoren, waarmee de titel werd behaald.
Tot de tachtigste minuut stond Viana met 2-0 voor tegen Chapadinha, waarna het duel ontaardde in een show voor Viana. Die ploeg scoorde negen keer in negen minuten, waarbij de verdediging van Chapadinha op den duur niet eens de moeite nam nog fatsoenlijk te verdedigen. Daardoor werd een 11-0 eindstand werd behaald; precies genoeg om de landstitel op doelpunten naar zich toe te trekken.
"We hadden ineens last van kortsluiting", verkaarde Chapadinha-voorzitter Gil Lopes de merkwaardige slotminuten van de wedstrijd na afloop. Viana-trainer Braide Ribeiro was zich ook zogenaamd van geen kwaad bewust. "Viana heeft zijn plicht gedaan. Wilt u ons bestraffen omdat we gewonnen hebben?"
Aartsrivaal Moto Clube, die ook nog kans maakte op eremetaal, lijkt trouwens ook niet helemaal gevrijwaard van fraude. De club won haar beslissende duel met 5-1, waarbij de scheidsrechter Moto Clube liefst vier keer een strafschop toekende. Uiteindelijk bleek het echter niet voldoende voor de titel, gezien de absurde winstpartij van Viana.
Bron: VZ.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 12:33
|
|
"Mogelijke fraude".
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 15:13
|
|
Puik acteerwerk.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 17:48
|
|
Bij de laatste 5 doelpunten rennen de verdedigers niet eens meer. Misschien hadden ze het beter wat kunnen verspreiden
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 20:24
|
|
En?
|