Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 19:19
|
|
Wie is dat Luutje?
Weet waar de pologrounds zijn. Was alleen vorig jaar iets te vroeg, seizoen was nog niet begonnen. Zit vlakbij waar ik woon, 20 min.lopen of zo denk ik.
Jammer van Codoy-Cruz..... maar ze staan er gelukkig niet zo slecht voor
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 19:19
|
|
Deze jongen is weg, ga protest mars kijken van motorrijders. Altijd leuk met veel vuurwerk. De Harley club is erook bij vandaag.
Ze hebben hier altijd zonder helm mogen rijden, nu is erineens een wet dat ze een helm opmoeten vanwege de vele ongelukken.
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 19:21
|
|
Citaat: Wie is dat Luutje?
Weet waar de pologrounds zijn. Was alleen vorig jaar iets te vroeg, seizoen was nog niet begonnen. Zit vlakbij waar ik woon, 20 min.lopen of zo denk ik.
Jammer van Codoy-Cruz..... maar ze staan er gelukkig niet zo slecht voor
Dit is Batistuta Gallina:
http://www.batistuta.com/
oud voetballer en goed polo speler.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 12:49
|
|
Eeeeej.
Ben nu op school en moet voor Aardrijkskunde een werkstuk maken over cultuur etc. Je moest een land kiezen uit Zuid- Amerika, Afrika of Azie, ik heb natuurlijk Argentinie gekozen.
Misschien kunnen jullie me een beetje helpen? Hoeft niet uigebreid te zijn, gewoon een paar zinnetjes en de rest doe ik. Deze deelvragen moeten O.A beantwoord worden. Kan het ook op zoeken, maar de latino onder ons weten het natuurlijk beter!
Wat is de godsdienst en de invloed daarvan op het dagelijks leven?
Wat zijn de bestaansmiddelen?
Hoe zijn de familiebanden en wat is de verhouding tussen man en vrouw?
Wat is kenmerkend wat betreft de cultuuraspecten eten en kleding?
hoe is de politiek systeem/de politieke situatie?
Alvast bedankt!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 13:11
|
|
Citaat: Wat is de godsdienst en de invloed daarvan op het dagelijks leven?
De geesten zijn alomvattend.
Citaat: Wat zijn de bestaansmiddelen?
Bospaddestoelen en loslopend wild.
Citaat: Hoe zijn de familiebanden en wat is de verhouding tussen man en vrouw?
Familiebanden zijn er in de vorm van stammen. De mannen jagen en de vrouwen verzamelen vruchten, noten etc.
Citaat: Wat is kenmerkend wat betreft de cultuuraspecten eten en kleding?
Dat men sinds kort het vlees boven het vuur hangt voordat men het eet en dat men in dierenhuiden loopt.
Citaat: hoe is de politiek systeem/de politieke situatie?
Grote dieren zijn lastige politieke tegenstanders.
Citaat: Alvast bedankt!
Graag gedaan!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 14:11
|
|
Precies Bertje, ik had de antwoorden niet beter kunnen omschrijven!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 14:13
|
|
Moet wel gezegd worden dat ik nooit in Argentinië ben geweest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 15:42
|
|
Lache Bertje........
Godsdienst:
Voor 90 % katholiek, maar boven alle godsdiensten staat Maradona en voetbal(en dat is geen grapje)
Wat bedoel je met bestaansmiddelen?
Dat ze leven van die heerlijke koeien en die zalige wijn?
Familiebanden:
Familiebanden zijn erg sterk, net zoals je dat ziet in zuid-europese landen.
Er is respect voor elkaar. Er wordt veel met elkaar gedaan.
Cultuuraspecten en kleding?
Gaucho's
Kleding hetzelfde als in Europa (maar lekker veel goedkoper) alleen in het noordwesten lopen ze misschien in wat traditionelere kleding, maar dat weet ik niet zeker, denk aan poncho's. Voor de rest nietveel verschil met Europa. Ze lopen daar niet achter of zo!
Politiek
Christina maakt er een potje van, heeft 600.000.000 uitgegeven aan het voetbal zodat iedereen dat kan zien op de publieke zender.
Voor de rest, vraag maar aan Luut
En niet meer op school op het forum, dat hoort niet!
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 18:26
|
|
Ik denk dat op het gebied van cultuur Argentina toch wel een mengelmoes is van alles ongeveer? Oorspronkelijk een land van indianen en later kwamen de Europeanen. En natuurlijk, de tango mag je niet vergeten als je over cultuur praat. En over religie, ik denk niet dat een Argentijn wekelijks in de kerk ziet, in vergelijking met Brazilianen, alhoewel ze wel sterk in God geloven.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 19:22
|
|
Gallina en El_Millonario bedankt! Dit is wel genoeg, de rest kan ik zelf makkelijk doen samen met een maat.
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 3 okt 2009 20:04
|
|
Citaat: Gallina en El_Millonario bedankt! Dit is wel genoeg, de rest kan ik zelf makkelijk doen samen met een maat.
Uitmuntende keuze dat je Argentina hebt genomen, kan alleen maar pluspunten opleveren.
Laat je weten wat er van is geworden Guy?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 3 okt 2009 20:27
|
|
Ik laat zeker weten wat het is geworden. Weet alleen niet wanneer ik het moet inleveren aangezien we er pas één les mee bezig zijn geweest. Heb al redelijk wat en heb ook andere onderwerpen als Voetbal, Sport en de Valuta. Maar er komt nog veel meer.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 12:24
|
|
Mercedes Sosa, de vrouw met een van de mooiste stemmen ter wereld, is helaas vandaag overleden op 74-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Buenos Aires.
El Pais
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 14:24
|
|
Citaat: Mercedes Sosa, de vrouw met een van de mooiste stemmen ter wereld, is helaas vandaag overleden op 74-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Buenos Aires.
El Pais
Je was me voor.
Vind het heel erg, kippenvel muziek
Kon me ook niet meer concentreren tijdens de wedstrijd
http://www.youtube.com/watch?v=SIrot1Flczg
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 14:29
|
|
Citaat: Mercedes Sosa, de vrouw met een van de mooiste stemmen ter wereld, is helaas vandaag overleden op 74-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Buenos Aires.
El Pais
Je was me voor.
Vind het heel erg, kippenvel muziek
Kon me ook niet meer concentreren tijdens de wedstrijd
http://www.youtube.com/watch?v=SIrot1Flczg
Je moet echt haar laatste cd's kopen: Cantora 1 + 2. Duetten met onder andere Shakira, Fito Paez, Charly Garcia, Jorge Drexler, Victor Heredia, Calle 13, etc. Zijn echt fantastisch! Ze zou dit jaar in Utrecht komen optreden, maar helaas... Puntverlies is toch net wat minder belangrijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 14:34
|
|
Gracias, misschien doe ik dat wel, maar dan in Argentina eh! Veel goedkoper.
Utrecht, ja dat zag ik vlakvoor dat ik wegga, maar helaas, het kan niet meer...........
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 17:24
|
|
Ze wordt opgebaart in het Congresgebouw zodat mensen afscheid kunnen nemen. Worden wachttijden van uren want daar gaan duizenden mensen heen.
Deze vrouw was meer dan alleen zangeres.
http://www.tn.com.ar/
Het land is er kapot van van dit nieuws. Alle programma's hebben het erover. Zelfs de sportzenders hadden het erover.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 17:52
|
|
Citaat: Ze wordt opgebaart in het Congresgebouw zodat mensen afscheid kunnen nemen. Worden wachttijden van uren want daar gaan duizenden mensen heen.
Deze vrouw was meer dan alleen zangeres.
http://www.tn.com.ar/
Het land is er kapot van van dit nieuws. Alle programma's hebben het erover. Zelfs de sportzenders hadden het erover.
Als ik daar was geweest, had ik in de rij gaan staan. Mooi gezegd! "Meer dan alleen zangeres." Ben er eigenlijk wel een beetje kapot van. Had haar graag nog eens live zien optreden. Gelukkig blijft haar muziek voortbestaan.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 18:04
|
|
Citaat:
Als ik daar was geweest, had ik in de rij gaan staan. Mooi gezegd! "Meer dan alleen zangeres." Ben er eigenlijk wel een beetje kapot van. Had haar graag nog eens live zien optreden. Gelukkig blijft haar muziek voortbestaan.
Was ook in die rij gaan staan als ik in Buenos Aires was geweest.
Ze was al dagen heel erg slecht, haar zoon gaf persconferentie vrijdagavond en zei het enige dat nog kan helpen is met zijn alle bidden.
De 'Romantiek' van Argentina komt weer boven drijven met het verlies van Mercedes Sosa, hoop Argentijnen zijn er kapot van. Heeft een enorme impact dit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 20:44
|
|
Ik moet er de hele dag aan denken, het was zo'n belangrijke vrouw voor Zuid-Amerika.
Als ze zong, voelde je dat in je hele lichaam. Heb even gekeken via TN.
Als ik in Buenos Aires ben ga ik haar graf bezoeken.
Had zo graag een keer naar een concert van haar gegaan.
Maar dit is wel weer echt wat voor Argentina:
http://www.ole.clarin.com/notas/2009/10 ... 12096.html
CHAU, NEGRA QUERIDA!
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 00:08
|
|
Sportkrant, mooi hoor.
Bij de wedstrijden 1 minuut stilte.
Bij San Lorenzo - River Plate hadden ze tijdens de 'stilte' een lied van Mercedes Sosa opgezet. Kippevel.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 15:01
|
|
Had het gezien tijdens de rust van de wedstrijd. Ze lag daar in de kerk en ik dacht 'die ken ik!', echt kippevel. Niet dat ik haar muziek goed ken, maar wist wel wie het was. Ze straalde sowieso iets uit dat er vredevol uitzag. RIP
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 04:58
|
|
Citaat:
Als ik in Buenos Aires ben ga ik haar graf bezoeken.
Ze gaat in 3 termen uitgestrooit worden. In ieder geval in Mendoza waar ze een tijd heeft gewoond. Daarnaast ik dacht in Buenos Aires en Tucuman.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 19:22
|
|
Ik heb al best veel voor het project. Het is eigenlijk al af. Bijna iedereen moet nog een beetje op gang komen. Heb alleen nog een paar weken dus ben bezeg met andere onderwerpen als ''voetbal'', ''valuta'', ''sport'' en ''klimaat'' bijvoorbeeld.
Weten jullie mooien gebouwen/natuurmonumenten van Argentinie? Zeg maar de Big Ben's en de De Eiffeltoren's van Argentinie. Ik heb uiteraard El Monumental en La Bombonera al.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 19:35
|
|
Citaat: Ik heb al best veel voor het project. Het is eigenlijk al af. Bijna iedereen moet nog een beetje op gang komen. Heb alleen nog een paar weken dus ben bezeg met andere onderwerpen als ''voetbal'', ''valuta'', ''sport'' en ''klimaat'' bijvoorbeeld.
Weten jullie mooien gebouwen/natuurmonumenten van Argentinie? Zeg maar de Big Ben's en de De Eiffeltoren's van Argentinie. Ik heb uiteraard El Monumental en La Bombonera al.
Als je El Monumetal maar boven aan zet.
In Buenos Aires de Obelisco, Plaza de Mayo, Congresco, googel maar even.
Natuurmonumenten, eigenlijk een park, Iguazu , de mooiste, grootste watervallen van de wereld.
Salinas in/bij Salta, hele grote zoutvlakten. Perito Moreno, een hele grote gletsjer bij El Calafate, ga zo maar door
Pesos is nu ong.5.6 dus 1 euro is 5.6 pesos
|