Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 12 sep 2009 20:05
|
|
Citaat: Nog wat mee gekregen van alle politieke comotie tussen Urribe versus Chaves en Corea?
Van de politieke heibel niet veel meegekregen. In Bogotá, Medellin en de kustplaatsen was dat allemaal ver weg (en zeker op San Andres). Nachtleven ingedoken. Strand, watersporten, uitrusten, tafelen. En in het laatste weekend de klassieker tussen Millonarios en Nacional in Bogotá (met 40.000 mensen in het bouwvallige El Campin) bezocht.
Weinig tv gezien, (buiten een paar wedstrijdjes in het hotel op ESPN) maar toch voelbaar dat er weer iets meer spanningen zijn dan een jaartje terug al is dat vooral aan de orde in gebieden waar het stikt van de para-millitairen. De jungle en grensplaatsen o.a.
Tijdens de Copa America in Venezuela (2007) nog in een stoet terecht gekomen met allerlei tegenhangers van Hugo Chávez. Protestmars, Maar goed. Hij had het over de Colombiaanse 'dreiging' en Lula en cs weer allemaal aan de tafel als ik het goed had. Iets met Amerikaanse militairen in Colombia die ze als dreiging zouden zien.
Citaat: En wil nog wat weten, kun je vanuit Colombia makkelijk de grens over naar Venezuela en van waaruit kun je het beste de boot naar Panama nemen?
Venezuela zal iets lastiger te bereiken zijn dan een jaar of 2 terug. Zal ook wel met de Copa America te maken hebben gehad. Vliegen lijkt me - zeker nu- stukken veiliger dan met een auto-tje of een bus de grens oversteken. Is daar aan die kant van het land toch vrij onrustig.
Dan Panama, wat je via diverse manieren en plaatsen kunt bereiken (zelf via Cartegena geweest en prima bevallen). Wil je wat meer avontuur (via Turbo naar Capurgano), de makkelijkste weg van het vliegen of eventueel met een boot (jacht) rond laten varen met lekkere hapjes en drankjes en genieten van de omgeving? Wanneer we het overdoen gaan we weer via Cartagena. Sommige 'rugzaktoeristen' houden wel van de meer avontuurlijke routes (niet alleen naar Panama), en kijk er dan ook niet gek van op wanneer er af en toe eentje 'zoekraakt' in de jungle.
Wordt alleen maar onrustiger nu tussen Chavez en Urribe. Venezuela die van de week een armada een oorlogstuig heeft gekocht in Rusland waaronder 100 tanks en behoorlijk wat oorlogs vliegtuigen.
Geloof dat ik dan ook niet zo snel nu naar Venezuela zou gaan maar avontuurlijk via Colombia naar Panama met backpack lijkt me dan weer het einde. Wil Panamakanaal doen en dan ergens eindigen op eilandje voor de oostkust.
Dacht ga naar Venezuela, wie weet komen we die Nathalee Holloway wel tegen.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Za 12 sep 2009 20:28
|
|
Citaat: Wordt alleen maar onrustiger nu tussen Chavez en Urribe. Venezuela die van de week een armada een oorlogstuig heeft gekocht in Rusland waaronder 100 tanks en behoorlijk wat oorlogs vliegtuigen.
Geloof dat ik dan ook niet zo snel nu naar Venezuela zou gaan maar avontuurlijk via Colombia naar Panama met backpack lijkt me dan weer het einde. Wil Panamakanaal doen en dan ergens eindigen op eilandje voor de oostkust.
Via Colombia naar Panama of andersom is te gek, Lute.
Capurgana bijvoorbeeld ligt tussen de zee en de jungle voor de avontuurlijke route. (zelf nog nooit geweest, vriendin daarentegen wel).
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 12 sep 2009 20:35
|
|
Citaat:
Via Colombia naar Panama of andersom is te gek, Lute.
Capurgana bijvoorbeeld ligt tussen de zee en de jungle voor de avontuurlijke route. (zelf nog nooit geweest, vriendin daarentegen wel).
Mooie informatie, als dan wordt het de weg van Colombia naar Panama. Panama enorm in opkomst na het terug krijgen van het kanaal. Valt genoeg te doen daar, die eilanden aan de oostkust schijnen paradijs te zijn.
|
Amargo
Forum berichten: 111
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 22:23
|
|
http://www.infobae.com/contenidos/47378 ... oto-holand
Ik weet niet of deze link werkt maar een Argentijnse piloot met een Nederlands paspoort die vloog voor Transavia is gearresteerd in Spanje en wordt misschien uitgeleverd aan Argentinie omdat hij vloog toen terroristen met een steen om hun nek in de rio de la plata werden gegooid.
Ben benieuwd of Nederland nu uitlevering gaat voorkomen. Lijkt me niet eigenlijk en omdat hij vast zit in Spanje zijn de opties ook beperkt of je moet sterke diplomatieke druk uitoefenen op Spanje om hem niet uit te leveren
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 15:44
|
|
Citaat: http://www.infobae.com/contenidos/473781-101096-0-Arrestaron-un-piloto-holand
Ik weet niet of deze link werkt maar een Argentijnse piloot met een Nederlands paspoort die vloog voor Transavia is gearresteerd in Spanje en wordt misschien uitgeleverd aan Argentinie omdat hij vloog toen terroristen met een steen om hun nek in de rio de la plata werden gegooid.
Ben benieuwd of Nederland nu uitlevering gaat voorkomen. Lijkt me niet eigenlijk en omdat hij vast zit in Spanje zijn de opties ook beperkt of je moet sterke diplomatieke druk uitoefenen op Spanje om hem niet uit te leveren
Ben benieuwd als die Poch zijn mond open trekt wat die gaat vertellen. Moge duidelijk zijn dat die het een en ander weet en of het waar is dat die er zo 'trots' op is op zijn werkzaamheden tijdens 1976/1983.
Kan me niet voorstellen dat die heeft op lopen scheppen destijds op Bali tegen zijn colega's, dan zou je niet bijster slim bezig zijn.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je probeert duidelijk te maken in wat voor omstandigheden je destijds moest werken. Zijn genoeg verhalen bekend dat mensen gedwongen werden om mee te werken met het militaire regime onder Videla. (die overigens nog leeft).
Blijkt wel een open figuur te zijn die Poch dus ik denk dat die ook wel gaat spreken en de pers gaat opzoeken. Dit verhaal is nog lang niet ten einde.
Nederland zal geen uitlevering vragen, of die snel naar Argentina zal gaan is ook nog maar de vraag vanwege het feit dat er onder de 'vermisten' een hoop met Spaanse achtergronden/paspoorten zijn. Dus hij zal ook het proces in Spanje moeten ondergaan.
Verder een zeer bedenkelijke rol van Transavia, die mogen wel met een verklaring naar buiten komen en dat moet dan een zeer degelijke zijn want hier zien ze er niet goed uit.
Het doet je wel wat als je De Dwaze Moeders ziet lopen, beetje toeristisch gebeuren geworden maar ook dat is belangrijk om het niet te laten ondersneeuwen. Iets wat zeer moeilijk is omdat er niet veel meer in leven zijn. En degene die nog leven kunnen nauwelijks lopen.
Dat 1976-1983 nooit vergeten mag worden.
Overigens blijken Prins Bernard en de vader van Maxima elkaar te kennen. Dus zo gek is het niet dat Guillermo en Maxima elkaar hebben leren kennen.
|
Amargo
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 16:24
|
|
Bernahard leeft niet meer dus het is sws in de verleden tijd, maar waar kenden ze elkaar van?
Wat is de bedenkelijke rol van Transavia?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 16:31
|
|
Citaat: Bernahard leeft niet meer dus het is sws in de verleden tijd, maar waar kenden ze elkaar van?
Dat de mensen van Transavia al lang wisten wat die boludo geflikt had.
Lees alle artikelen in de Telegraaf online maar, staat er vol mee.
Van mij mogen ze hem ook het vliegtuig uitdonderen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 16:37
|
|
Citaat: Bernahard leeft niet meer dus het is sws in de verleden tijd, maar waar kenden ze elkaar van?
Was me bekend dat Bernard niet meer onder ons. Verder had/heb ik niets tegen Bernard en ook niets tegen de rest van de famillie maar het is algemeen bekend dat Bernard een soort 'dubbel' leven heeft gehad.
En hij blijkt in 1943 de vader van Maxima te hebben ontmoet in Argentina.
http://www.nu.nl/boek/2088114/tomas-ros ... a-hak.html
Ander leuk weetje is dat tijdens de Mundial '78 finale tussen Argentina-Holanda in La Monumental de vader van Maxima naast Videla zat.Maakt me verder niets uit maar dan weet deze man meer dan een piloot van Transavia waarmee ik Poch niet ga goed praten, verre van.
Maar deze Poch gaat zijn mond open trekken. Iets wat in Argentina niet snel zal gebeuren. Het is nog steeds een 'gesloten' cultuur en nog steeds zitten er her en der nog mensen op belangrijke posten uit de tijd van Videla.
En wat betreft Transavia lijkt het erop dat ze ervan af wisten. Of dat wel of niet zo is zouden ze via een verklaring kunnen ophelderen. Nu krijg je een hoop gespeculair. Ik denk dat een hoop mensen nu besluiten omniet met deze maatschappij te vliegen.
|
Amargo
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 16:59
|
|
Citaat:
En wat betreft Transavia lijkt het erop dat ze ervan af wisten. Of dat wel of niet zo is zouden ze via een verklaring kunnen ophelderen. Nu krijg je een hoop gespeculair. Ik denk dat een hoop mensen nu besluiten omniet met deze maatschappij te vliegen.
Je denkt echt dat daarom mensen niet meer met Transavia zullen gaan vliegen?
Weet je overigens wat een roman is?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 24 sep 2009 17:14
|
|
Vertel...............
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 10:54
|
|
Citaat: Vertel...............
Dale Amargo, je hebt nog steeds niet verteld wat een roman is, ben toch heel benieuwd. Laat je het even weten?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:46
|
|
Zal ik het maar even doen dan? Rechtstreeks uit de Van Dale:
Citaat: ro·man
de roman (mannelijk), de romans, het romannetje
1
prozaverhaal waarin lotgevallen en karakter, resp.
karakterontwikkeling van een of meer personen beschreven
worden
betekenisverwante termen
context
2
episch riddergedicht uit de Middeleeuwen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:40
|
|
Citaat: Zal ik het maar even doen dan? Rechtstreeks uit de Van Dale:
Citaat: ro·man
de roman (mannelijk), de romans, het romannetje
1
prozaverhaal waarin lotgevallen en karakter, resp.
karakterontwikkeling van een of meer personen beschreven
worden
betekenisverwante termen
context
2
episch riddergedicht uit de Middeleeuwen
Haha, gracias GF namens Amargo,El Lute en mij.......
Nooit geweten
Weer helemaal blij hè Amargo?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:46
|
|
No hay de qué. (schrijf ik dat goed?)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:53
|
|
Citaat: No hay de qué. (schrijf ik dat goed?)
Hahaha, je moet zeggen: de nada!!! (geen dank)
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:54
|
|
Google Translate dus niet meer gebruiken Corleone
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 18:11
|
|
Citaat:
Je denkt echt dat daarom mensen niet meer met Transavia zullen gaan vliegen?
Weet je overigens wat een roman is?
Eerste berichten zijn er al maar dat wist je al blijkbaar anders had je wel gereageerd Amargo.
Voorlopig nog geen enkele reactie van Transavia. Ben zelf niet zo'n type van zaken boycotten maar voor mij is dit een reden om niet met Transavia te vliegen en ken meer mensen, mensen die hart hebben voor datgene wat er gebeurt is tussen 1976 - 1983 en die dit niet onberoerd laten en niet zomaar dingen gaan lopen schreeuwen.
|
Amargo
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 22:24
|
|
Net alsof het de gemiddelde Nederlandse costa del Sol ganger wat interesseert dat er 35 jaar geleden een paar honderd mensen levend in de zee zijn gepleurd in Argentinie
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 08:54
|
|
Citaat: Net alsof het de gemiddelde Nederlandse costa del Sol ganger wat interesseert dat er 35 jaar geleden een paar honderd mensen levend in de zee zijn gepleurd in Argentinie
Goed Amargo, nu ben ik jou spuugzat!! Ongeloofelijk hoe jij hier het hier presteert om in een paar dagen het hele forum te verzieken. Je doet me denken aan iemand anders, misschien ben je dat wel, maar dat terzijde. Dus ik hoop dat je voortaan wat volwassener uit de hoek wilt komen. Een geintje of plagerijtje op zn tijd prima, maar vooral de laatste posts van jou slaan werkelijk nergens op.
|
Amargo
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 18:38
|
|
Vertel eens, zouden de vluchten van Transavia nu leeg blijven omdat Poch voor Transavia vloog Gallina?
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 18:53
|
|
Citaat:
Ongeloofelijk hoe jij hier het hier presteert om in een paar dagen het hele forum te verzieken. Je doet me denken aan iemand anders, misschien ben je dat wel, maar dat terzijde.
Inderdaad in elk topic waar die verschijnt is het hetzelfde. Volgens mij is die het ook waar jij aandenkt, had precies hetzelfde.
Erg jammer en neemt het plezier hier volledig weg, geen idee wat zijn intensies zijn maar in ieder geval niet positief. Kijk dit paar dagen aan en als dit niet veranderd ben ik hier weg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 18:59
|
|
Citaat:
Ongeloofelijk hoe jij hier het hier presteert om in een paar dagen het hele forum te verzieken. Je doet me denken aan iemand anders, misschien ben je dat wel, maar dat terzijde.
Inderdaad in elk topic waar die verschijnt is het hetzelfde. Volgens mij is die het ook waar jij aandenkt, had precies hetzelfde.
Erg jammer en neemt het plezier hier volledig weg, geen idee wat zijn intensies zijn maar in ieder geval niet positief. Kijk dit paar dagen aan en als dit niet veranderd ben ik hier weg.
Hahaha, jij weg? Echt niet Amargo weg en dat zal gebeuren ook als hij zo doorgaat
Kom net terug van een polo wedstrijd in het Amsterdamse bos. Hoop Argentijnen gesproken echt leuk! Ga in november naar een wedstrijd daar denk ik. Heb altijd wat met paarden gehad, en nu ook Argentijnen haha!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 19:06
|
|
Citaat: Net alsof het de gemiddelde Nederlandse costa del Sol ganger wat interesseert dat er 35 jaar geleden een paar honderd mensen levend in de zee zijn gepleurd in Argentinie
Goed Amargo, nu ben ik jou spuugzat!! Ongeloofelijk hoe jij hier het hier presteert om in een paar dagen het hele forum te verzieken. Je doet me denken aan iemand anders, misschien ben je dat wel, maar dat terzijde. Dus ik hoop dat je voortaan wat volwassener uit de hoek wilt komen. Een geintje of plagerijtje op zn tijd prima, maar vooral de laatste posts van jou slaan werkelijk nergens op.
Amen! Slechte zaak El Lute dat jij misschien vertrekt. Ik denk eerder dat de persoon in kwestie zijn biezen moet pakken als hij zo doorgaat.
Ik probeer iedereen te respecteren, maar als er zulke onzin verschijnt, dan doe ik doe moeite niet eens meer. Zonde, want dit forum is normaal gesproken erg gezellig en vriendelijk.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 19:11
|
|
Nu graag weer vriendelijk tegen elkaar. En verder wat offtopic gaat word verwijderd.
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 19:14
|
|
Het polo stadion zit in Palermo tegenover het stadion waar ze paarden races houden. Is ook geweldige belevenis, helemaal het gokken. Voor paar pesos kun je wedden op die paarden.
Gabriel Batistuta doet nu aan polo, wie weet zie je hem dan.
|