Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 18:30
|
|
Afgelopen zondag 9 bevingen op 1 dag in Chile, ook weer in de buurt waar die mijnwerkers vast zitten. De zwaarste was 4.1.
Ze zijn benauwd na zoveel schokken dat er een zware gaat komen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 19:11
|
|
De Colombiaanse regering heeft flink toegeslagen tegen de FARC, dit onder leiding van de nieuwe Colombiaanse President Santos die het werk van zijn voorganger Uribe voortzet.
Bombardement geweest op kampement van de FARC waarbij o.a. de leider Mono Jojoy is gedood. Het schijnt dat de Nederlandse FARC strijdster Tanja Nijmeijer ook aanwezig was, wat er met haar is gebeurt is vooralsnog onbekent.
Daar gaat ooit nog wel eens een film van komen over deze Tanja, interessante meid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 19:21
|
|
Ja heb het gelezen, ze is hier ook in het nieuws, beetje gevaarlijke hobby heeft ze
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7739 ... tml?p=30,2
Niks is dus nog zeker
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 19:28
|
|
Ik heb dus weer gehoord vanochtend, dat ze daar een aantal lichamen hebben gevonden en die Tanja scheen er niet bij te zitten!
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 19:33
|
|
Is toch wel veel op het nieuws hier over de FARC.
Zou wel wat voor mij zijn om die Tanja op te zoeken, benieuwd na haar gedachtegoed. Schijnt toch wel een belangrijk persoon te zijn binnen de FARC al is het alleen al om haar taalvaardigheden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 20:30
|
|
Citaat: Afgelopen zondag 9 bevingen op 1 dag in Chile, ook weer in de buurt waar die mijnwerkers vast zitten. De zwaarste was 4.1.
Ze zijn benauwd na zoveel schokken dat er een zware gaat komen.
En dat zou betekenen dat heel de boel instort en dat ze opnieuw moeten beginnen met uitgraven zeg maar?
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 22:29
|
|
Weet het niet, maar die ruimte is een stevige bunker blijkbaar die tegen een stootje kan. Die gasten zitten nu al 50 dagen vast op 700 meter onder de grond.
Gaan een hoop geld tegemoed als ze eruit komen, waarschijnlijk gaat dit nog minstens een maand duren. Een eigenaar van een andere mijn heeft alle 33 famillies al een donatie gemaakt van 100 Miljoen Chileense Pesos. Maar er gaat nog meer kpomen, eerst naar boven halen.
Zit ook een ex profvoetballer tussen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 27 sep 2010 17:25
|
|
Oké, ik weet wel dat ik gillend gek zou worden in die mijn, respect voor de mannen daar!
Er gloort hoop:
Citaat: Reddingscapsule geeft Chileense mijnwerkers hoop
Aan de ingestorte mijn in Chili is vanochtend een eerste metalen reddingscapsule aangekomen. De families van de getroffen mijnwerkers onthaalden het reddingstuig op gejuich
.De capsule is het eerste van drie toestellen die werden gebouwd door de Chileense marine. "Ik ben zo gelukkig, we wachten hier al vijftig dagen op de redding", verklaarde Elizabeth Segovia, de zus van een van de opgesloten mijnwerkers, bij de aankomst.
Arts en reddingswerker
"Het gaat om een cilinder van vier meter lang, met een diameter van 53 centimeter. Het tuig weegt 460 kilo", lichtte Sergio Navarro, een van de ontwerpers, toe. Om de terugtocht van de mijnwerkers voor te bereiden zullen eerst een arts en een reddingswerker afdalen in de mijn. Daarna worden de slachtoffers een voor een naar boven gebracht, tijdens een tocht die tot anderhalf uur kan duren.
November
Omdat de schachten waardoor de capsules moeten glijden nog niet voltooid zijn, duurt het nog even voor de operatie kan worden aangevat. Er wordt voorlopig gemikt op de eerste dagen van november.
Bron
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 17:57
|
|
Citaat: Oké, ik weet wel dat ik gillend gek zou worden in die mijn, respect voor de mannen daar!
Mannen zijn gewend om onder de grond te zitten. Schint dat ze er binnen 2 weken uit zijn. Je ziet een groot verschil hoe de Chilenen dit aanpakken met betrekking tot de Argentijnen. Chilenen halen gewoon de hulp waar die voorhande is en dat is dus niet in Chile, zelfs 8 enorme vrachtwagens met hulp goederen uit Argentina zijn er bij gehaald maar het echte werk kont van de NASA. Mag wat kosten maar ook Duitsland is er met hulpploegen. Veel mijnen in Duitsland.
Meer dan 1000 journalisten aanwezegen, 24 uur per dag en uit de hele wereld.
Misschien moeten we de naam van dit topic veranderen in een algemenere naam. Welke maakt me niet uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 19:27
|
|
Meer dan 1000(!) en ja, het is nog al wat daar, als ik dat zo lees. 8 vrachtwagens en noem maar op.
Citaat: Misschien moeten we de naam van dit topic veranderen in een algemenere naam. Welke maakt me niet uit.
Lijkt me inderdaad een goed idee, nu lijkt t net of we het nog over de aardbeving in Haïti hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 20:01
|
|
Wellicht dat "De grillen van moeder Aarde" een optie is?
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 20:17
|
|
Vind het een mooie. Al moet ik zeggen dat dit gebeuren in Chile een ongeluk is. Misschien dit overplaatsen naar offtopic Zuid-Amerikaans geleuter.
De kosten om die gasten vrij te krijgen zijn nu bijna tot 10 miljoen US Dolar opgelopen. De famillie leden hebben de mijn eigenaar en de Chileense Staat nu aangeklaagt voor 12 Miljoen US Dolar ieder.
Die gaan daar een hoop geld uitslepen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 20:30
|
|
Citaat: Ik heb dus weer gehoord vanochtend, dat ze daar een aantal lichamen hebben gevonden en die Tanja scheen er niet bij te zitten!
Laatste nieuws uit Colombia is dat ze heeft kunnen vluchten, weet niet of het waar is. Er schijnt nog een Nederlander actief te zijn binnen de FARC.
Gisteren overigens de pleuris uitgebroken in Ecuador, dat soort fratsen kan dus ook zo gebeuren in Argentina. Corea, net zo'n mafkees als Chavez gewond geraakt en dag in ziekenhuis gelegen.
Gevaarlijke toestanden daar die je van mijlen ver aan zag komen.
Afgelopen maanden al veel buitenlander weggegaan die daar al zeer lang woonde en werkte.
Levensgevaarlijk voor al die backpackers die geen idee hebben waarin ze beland zijn.
Heb ooit mee gemaakt in Sucre en zijn toen met een zooi backpackers via via naar Argentina kunnen vluchten. Over barricades, millitair versperringen etc.
Veel moeten betalen om er door te mogen. Zelfde nu daar in Quito en daar zullen een zooi backpackers zitten.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 23:58
|
|
Citaat: Wellicht dat "De grillen van moeder Aarde" een optie is?
Citaat: Vind het een mooie. Al moet ik zeggen dat dit gebeuren in Chile een ongeluk is. Misschien dit overplaatsen naar offtopic Zuid-Amerikaans geleuter.
Bij deze. Berichten/reacties staan wel wat door elkaar, maar volgens mij is het te volgen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 3 okt 2010 19:43
|
|
Bedankt Marco!
Die President van Ecuador Correa zat toch wel heel erg in het nauw deze week.
Oproer van de politie en de man moest ontzet worden door militairen.
http://www.youtube.com/watch?v=YyiUeCia5Y0
Hij is of wel goed gek of hij heeft wel erg veel lef om dit zo op te zoeken. Niet erg slim met zoveel vijandigheid naar hem toe.
Hij heeft 12 uur in ziekenhuis gelegen en is geopereerd dacht aan zijn been. Daar leek het ook even mis te gaan. Had die zijn grote vriend Chavez aan de lijn, President van Venezuela die vroeg of Venezuela hun leger moest inzetten om Correa bij te staan. Chavez heeft wel zin in een beetje actie maar Correa wees de hulp af.
Zo bang dat dit ooit weer in Argentina gaat gebeuren zoveel onrust onder de mensen.
Vandaag verkiezingen in Brazilië.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 7 okt 2010 20:16
|
|
Gallina, hele fijne reis straks/mañana en geniet ervan met zijn tweetjes.
Zal de verhalen volgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 7 okt 2010 20:49
|
|
Gracias guapo....... jammer dat ik Japon-Argentina niet kan zien.
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Do 7 okt 2010 21:23
|
|
Adios!
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 17:45
|
|
Citaat: Gracias guapo....... jammer dat ik Japon-Argentina niet kan zien.
Hahaha was het vergeten en ben net wakker.
Omdat je het erover hebt de uitslag opgezocht.
Japon - Argentina 1-0
Einde Baptista, haha, Maradona is flink aan het lobbiën om terug te keren.
Ze zit nu in de vliegtuig.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 10 okt 2010 22:22
|
|
Waarschijnlijk dinsdag gaan ze beginnen met die mijnwerkers naar boven te halen.
Piñera, President van Chile zal tesaam met Evo Morales, President van Bolivia daarbij zijn. Morales vanwege dat 1 van die 33 mijnwerkers Boliviaan is.
Het schijnt dat er een of andere rijk figuur 1 Miljoen US Dolar betaald aan elk van de 33 mijnwerkers. Hij wil er een film over maken.
Ze hoeven dus nooit meer een mijn in.
Ander mooi iets is dat 1 van die gasten getrouwd blijkt te zijn met 2 vrouwen en bij allebij kinderen heeft. Die heeft van de week dan weer wat uit te leggen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 17:51
|
|
Gisteren avond/afgelopen nacht uren live de reddingsactie van die mijnwerkers zitten volgen. Heb de eerste paar boven zien komen waar ze opgewacht werden door famillie, vrienden en President Piñera met zijn vrouw.
Die waren al uren precent en hebben zich mateloos populair gemaakt nu. Wat een geweldig leuke vrouw heeft die Piñera. Normaal onder die famillie leden begeven zonder ook maar dat het is omdat er overal camera's waren. Echt en niet gespeeld.
Piñera zelf blijft natuurlijk een dubbel figuur maar deed het goed, drong zich niet naar voren en zat heerlijk mee te zingen met volksmuziek uit Chile aan een kampvuur om te wachten. Was er rond de 0 graden.
Zat in een toko met een man of wat en toen die capcule voor de 1e keer omhoog ging was het muisstil en iedereen maar naar die klok kijken. Mooi om mee te maken.
Al met al geweldige televisie.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 18:42
|
|
Ik heb het ook live gezien. Kippenvel toen de eerste naar boven kwam. Prachtig de ontlading bij de 2e man.
De media maakt er wel iets heel overdrevens van, maar het is mooi om te zien.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 14 okt 2010 23:18
|
|
Citaat: Ik heb het ook live gezien. Kippenvel toen de eerste naar boven kwam. Prachtig de ontlading bij de 2e man.
De media maakt er wel iets heel overdrevens van, maar het is mooi om te zien.
Prachtig was het, gisteren de laatste paar gekeken en het was gewoon spannend.
Toen de leider naar boven kwam hoorde je waar ik was uit alle lokalen geluid en geschreeuw. Weet niet of het overdreven was, Chile staat nu op de kaart, hebben niet zo'n geweldige historie en wat hier afgelevert is is nog nooit vertoond en met zoveel camera's tot onderin toe.
De emotie bij de helpers (redders etc) en vooral de minister van mineria van Chile was enorm. Hier leven en komen dagelijks honderden Chilenen, vooral omdat het veel goedkoper is hier. Woon zelf vlakbij de route Panamericano en paar 100 m naar de tunnel, de weg naar de grensovergang.
1 Colonne van toeterende auto's.
Heb ademloos en met enorme spanning zitten kijken.
Mooiste die minister van mineria (weet NL woord niet), de vrouw van Piñera (wereld wijf) de burgermeesteres van dat dorp daar zo en de laatse, nr 33 die naar boven kwam. Wat een held was dat, en toen voor de zoveelste keer, en nu het complete Chileense Volkslied, maar nu, geloof niet dat er ooit met zoveel overgave een Volkslied is gezongen.
Historisch dit, dit was in Argentina nooit zo gegaan. Voornamelijk direct hulp van buitenaf halen. Andere landen en met name NASA (Amerika). En geen ruk uit wat het kosten zal.
O ja vergeet ik Evo Morales, HELD en INDIAAN uit Bolivia die zijn landgenoot kwam verwelkomen. Wat een emotie en absoluut niet gespeeld.
Er was nogal wat famillie van deze Boliviaan aanwezig, Presidentieel voliegtuig staat ter beschikking voor deze mensen, wat ze ook willen. Krijgt een huis cadeau in de beste wijk van La Paz en een baan voor het leven.
Blijft Zuid-Amerika hier, mooi allemaal.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 14 okt 2010 23:59
|
|
De nieuwe President Santos heeft nu de Nederlandse regering ingeschakeld (nieuwe of ouwe, ik weet het niet) om Tanja Nijmeijer te vinden. Heb het uiteraard over 1 van de mooiste landen in dit continent, Colombia.
Net of er in ''onze regering'' iemand weet hoe ze Tanja Nijmeijer kunnen bereiken.
Zelfs haar famillie niet, misschien doen ze wel alsof uit het veilige Denekamp.
Ongelooflijk verhaal van een ''meisje'' uit Denekamp die het tot zo ''groote'' hoogte heeft kunnen brengen. Film, oke, minstens een boek waard.
Het schijnt dat ze aanwezig was op dat kampement waar die leider (de 2e) van de FARC gedood is. Schijnt 1 van de weinige overlevende te zijn. Doet ze toch goed.
En Santos maar denken dat ''Onze'' Tanja zich gaat overgeven voor gratie. Wat denkt die nou zelf.Ze zal die jungle niet meer uitkomen maar overgeven nooit, nooit en nooit niet.
Hoop haar echte verhaal ooit te kunnen horen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 15 okt 2010 08:17
|
|
Wat vind jij van de FARC, Lute?
|