Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 13:42
|
|
Hier verder over de voormalige assistent van MVB en de huidige assistent van Jol.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 14:45
|
|
Zal hij wel een rol krijgen onder Jol? Ik bedoel Van 't Schip deed onder Van Basten volgens mij al helemaal niets. Waarom zou hij bij Jol wel wat doen?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 14:47
|
|
Citaat: Zal hij wel een rol krijgen onder Jol? Ik bedoel Van 't Schip deed onder Van Basten volgens mij al helemaal niets. Waarom zou hij bij Jol wel wat doen?
John was onder Marco juist heel belangrijk, hij was zijn echte rechterhand. Volgens mij is hij als trainer veel beter dan Marco en ik begrijp de keuze om hem er bij te houden.
|
Rinus
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 14:50
|
|
Wat deed hij dan? Maakte hij de spelers beter? Of deed Marco dat?
Jol heeft toch ook al andere assistenten aangesteld?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 14:50
|
|
John lijkt me in ieder geval nhiet het type om aan iemands stoelpoten te zagen. Dat is al heel wat. Trouw en eerlijkheid zijn misschien wel de belangrijkste eigenschappen van een assistent.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 14:52
|
|
Citaat: Wat deed hij dan? Maakte hij de spelers beter? Of deed Marco dat?
Jol heeft toch ook al andere assistenten aangesteld?
Blind en Van 't Schip zijn zijn assistenten. Cock Jol is zijn persoonlijke assistent, dat wil zeggen dat hij wordt ingezet waar Martin het nodig acht.
Van 't Schip moest volgens mij vaak de partijtjes leidden en soms ingrijpen om aanwijzingen te geven. Van Basten keek vaak toe en analyseerde het allemaal.
Zo heeft iedereen een eigen taak in een technische staf.
|
Rinus
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 15:02
|
|
Oke, bedankt! Dat wilde ik weten.
Wie is zijn ''1ste'' assistent? Of gaat hij net als Van Basten met Witsche en Van 't Schip het veld op?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 15 jun 2009 15:08
|
|
Citaat: Oke, bedankt! Dat wilde ik weten.
Wie is zijn ''1ste'' assistent? Of gaat hij net als Van Basten met Witschge en Van 't Schip het veld op?
Blind zal ook vaak in z'n kantoor te vinden zijn om technische zaken te regelen. Van 't Schip is wel fulltime-assistent.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 21:54
|
|
Citaat: Jol 'kan wel leven' met Van 't Schip als assistent
22 juni 2009
Martin Jol wekte maandag niet bepaald de indruk, dat John van 't Schip zijn gedroomde assistent is. De oud-Ajacied had nog een doorlopend contract en maakt daarom ook komend seizoen deel uit van de technische staf.
"Meestal neem ik mijn eigen assistenten mee", zei Jol. "Maar mij is gevraagd om het doorlopende contract van John te respecteren. Nou, daar kan ik best mee leven. Als hij zich kan vinden in zijn nieuwe rol, is het wat mij betreft prima."
De aanwezigheid van Van 't Schip, die vorig seizoen ook al nauw samenwerkte met deze selectie, heeft bovendien ook voordelen. "John kan mij veel informatie geven, met name over spelers en vorig seizoen. Hij is een sympathieke jongen."
http://www.fcupdate.nl/nieuws/2009/06/22/jol-kan-wel-leven-met-van-t-schip-als-assistent_122845/
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 09:28
|
|
Niet alleen Donald, maar ook John. Heerst er een Mexicaanse griep bij ons Aller Ajax?
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 11:19
|
|
Ik hoop toch dat het niet de mexicaanse griep is he
|
Robusto
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 12:18
|
|
al is het wel Mexicaanse griep, wat dan nog? Vooralsnog is de gewone griep dodelijker.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 12:28
|
|
Citaat:
Melbourne Heart lijkt zijn campagne op het hoogste niveau van het Australische profvoetbal perse met een Nederlandse hoofdcoach te willen aanvangen. Nadat de nieuwkomer voor volgend seizoen nul op het rekest kreeg van Henk van Stee, wil het nu volgens The Sydney Morning Herald John van 't Schip contracteren.
De afgelopen jaren fungeerde de oud-international van Oranje als rechterhand van Marco van Basten bij het Nederlands elftal en Ajax. Na het vertrek van Van Basten uit de Amsterdam ArenA, in mei '09, stond Van 't Schip kortstondig voor de groep. Sinds de komst van Martin Jol is hij echter weer assistent-coach bij de hoofdstedelingen.
Melbourne Heart hoopt Van 't Schip binnen enkele dagen vast te leggen.
Fcupdate.nl
|
Robusto
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 13:09
|
|
En dat zet de deur wagenwijd open voor Petrovic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 11:09
|
|
Citaat: En dat zet de deur wagenwijd open voor Petrovic.
Grappig ja, dat was ook het eerste wat ik dacht. Toen Van 'T Schip aangesteld werd was Jol ook niet laaiend enthousiast.
Let maar op dat Petrovic straks een zeer wazige functie krijgt waarbij hij ook wat met de 'scouting' gaat doen.
|
Robusto
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:03
|
|
En mooie Johnny heeft toegegeven dat hij gesproken heeft met de club en interesse heeft in de baan. Dan hoeft hij tenminste niet meer met duidelijke tegenzin in een trainingspak op de bank te zitten :)
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:12
|
|
Misschien krijgt hij Sulejmani wél aan het voetballen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:19
|
|
Mocht John van 't Schip echt vertrekken dan hoop ik dat Jol een echte techniektrainer aan de technische staf toevoegt. Moniz wilde deze zomer de overstap naar Ajax niet maken maar misschien kan Jol hem nog een keer polsen en anders maar zoeken naar een andere Coerver-protégee.
Volgens mij zou het heel goed kunnen uitpakken als jongens als Aissati en Sulejmani een techniektrainer om 1 op 1 mee te werken krijgen. Nu traint Aissati af en toe met Vink maar het is natuurlijk veel beter als er iemand is die Aissati ook elke dag op de training ziet.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:47
|
|
Misschien krijgt hij Sulejmani wél aan het voetballen.
Je hebt Pantelic amper een kans gegeven. Ik leesde hier dat hij hem 'onder handen' zou nemen
|
Robusto
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 13:23
|
|
Citaat: John van 't Schip is niet met de selectie van Ajax meegereisd naar Brussel, waar donderdag het Europa League-duel met Anderlecht gespeeld wordt. De assistent-coach is achtergebleven in Amsterdam, in afwachting van een fax uit Australië.
Van 't Schip is een belangrijke kandidaat om hoofdcoach te worden van de nieuwe Australische club Melbourne Heart en zo gauw de Australiërs hun contractvoorstel faxen, stapt de oud-international in het vliegtuig naar Melbourne. Bij Ajax zit Van 't Schip op een dood spoor sinds Marco van Basten de club verliet. Eerder was de voormalig rechtsbuiten trainer van FC Twente en assistent-bondscoach van Oranje.
FC Update.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 13:50
|
|
Mooi, dat is binnenkort 1 salaris minder van iemand die geen functie binnen de staf of spelersgroep heeft.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 13:52
|
|
Citaat: Mooi, dat is binnenkort 1 salaris minder van iemand die geen functie binnen de staf of spelersgroep heeft.
Hoe weet jij wat de functie van John van 't Schip is. Misschien licht hij wel zeer goed in de spelersgroep of is hij een briljante analyticus. Omdat hij niet naast Jol op de bank zit betekend echt niet automatisch dat hij geen nut heeft voor Ajax.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 14:27
|
|
Volgens de verhalen laat Jol van 't Schip links liggen, vandaar. Het staat ook in dat artikel; 'dood spoor'. Alles wijst er toch wel een beetje op dat van 't Schip er maar een beetje bij hangt, hij lijkt dat zelf ook zo te voelen.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 20:46
|
|
Citaat: Mooi, dat is binnenkort 1 salaris minder van iemand die geen functie binnen de staf of spelersgroep heeft.
Hoe weet jij wat de functie van John van 't Schip is. Misschien licht hij wel zeer goed in de spelersgroep of is hij een briljante analyticus. Omdat hij niet naast Jol op de bank zit betekend echt niet automatisch dat hij geen nut heeft voor Ajax.
Nee, hij heeft het zo naar zijn zin, dat hij graag naar Australie wil.
En precies zoals Marco al zegt, overal valt het te lezen, dus doe jij de wiskunde?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 30 sep 2009 21:07
|
|
Nee, hij heeft het zo naar zijn zin, dat hij graag naar Australie wil.
En precies zoals Marco al zegt, overal valt het te lezen, dus doe jij de wiskunde?
Het is toch logisch dat iemand die is opgeleid als trainer liever echt trainer wordt dan dat hij analyticus is voor Ajax.
|