Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Edson Braafheid
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Edson Braafheid
Maker: Eto'oBekeken: 9127
Status: InactiefBerichten: 81
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
GertJan020

Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 10:54
Ik denk dat Braafheid zelf liever naar PSV gaat. Hij was al rond met Ajax in de zomerstop, waadoor de Ajacieden hem minder zullen respecteren. Hij heeft ons wel een beetje genaaid.
Alhoewel ik hem liever zie komen als Khalid. Die is veel te vaak geblesseerd.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 10:57
Ik zie Braafheid graag komen. De gang van zaken in de zomer verdiend niet de schoonheidsprijs maar dat hij een paar klasse beter is als linksback dan Urby en Anita is 1 ding wat zeker is.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 11:10
Met Braafheid is het probleem ook opgelost dat je geen goed verdedigende back hebt. Edson kan zijn "mannetje" wel staan in de verdediging.. Hierdoor zal ook Vertonghen weer beter aan zijn spel toekomen. Omdat hij toch minder moet uitstappen(doet hij nu ook niet/nauwelijks). Echter het grote verschil met nu en als Braafheid zou komen is dat we defensief op links niet meer kwetsbaar zijn..
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 11:24
Citaat:
Ik denk dat Braafheid zelf liever naar PSV gaat. Hij was al rond met Ajax in de zomerstop, waadoor de Ajacieden hem minder zullen respecteren. Hij heeft ons wel een beetje genaaid.
Alhoewel ik hem liever zie komen als Khalid. Die is veel te vaak geblesseerd.

Hoezo heeft ie ons genaaid? Die jongen had groot gelijk om voor Bayern te kiezen. Wat zou jij doen als je kon kiezen tussen 2 banen: 1 leuke en interessante baan met een goed salaris of een baan welke een geweldige uitdaging vormt met een top salaris. Waarbij je weet dat als die topbaan te hoog gegrepen blijkt, je altijd nog terug kan naar de interessante baan.

Keuze lijkt me makkelijk..........

De Zeeuw heeft in het verleden genoeg geroepen over Ajax en ook Louis van Gaal in zijn AZ-tijd. Worden die bijvoorbeeld ook minder gerespecteerd door Ajacieden?
GertJan020

Geplaatst: Vr 29 jan 2010 11:54
Nee, Braafheid was rond met Ajax. Om dan op het laatse moment toch iets anders te kiezen is toch triest.

Toen ik bij het AT stond hoorden ik genoeg mensen roepen van "wat doet die kk kaasboer hier". De Zeeuw was in het begin bij sommige supporters niet echt geliefd. Maar dat heeft hij gelukkig allemaal ongedaan gemaakt.
Peter79

Geplaatst: Vr 29 jan 2010 12:03
Citaat:
Nee, Braafheid was rond met Ajax. Om dan op het laatse moment toch iets anders te kiezen is toch triest.

Toen ik bij het AT stond hoorden ik genoeg mensen roepen van "wat doet die kk kaasboer hier". De Zeeuw was in het begin bij sommige supporters niet echt geliefd. Maar dat heeft hij gelukkig allemaal ongedaan gemaakt.

Het AT zegt niet zo heel veel over de gemiddelde Ajax supporter maar klopt dat men sceptisch was, maar goed niets zo vergankelijk als de mening van een supporter als de ddesbetreffende speler het goed doet......

Tja zo werkt de markt nu eenmaal, blijft het goed recht van Braafheid. Dan vraag ik jou wat jij en het overgrote deel van de supporters van Frank Rijkaard vindt/ vond? De man die zowel bij Ajax als PSV een contract tekende..........

Dan vraag ik nogmaals aan jou, wat zou jij doen in mijn genoemde voorbeeld? Ook al heb je op maandag toegezegd te zullen komen bij dat ene bedrijf en krijg je op dinsdag de aanbieding voor die enorme uitdaging met een veel hoger salaris?
GertJan020

Geplaatst: Vr 29 jan 2010 12:37
Ik zeg ook niet dat het niet logisch is wat Braafheid heeft gedaan, ik had hetzelfde gedaan. Maar dan zullen er alsnog veel Ajacieden wat terughoudender staan tegenover de komst van Braafheid. Je cluppie wordt als 2e optie gebruikt, wat niet altijd in goede aarde valt.
Peter79

Geplaatst: Vr 29 jan 2010 12:45
Citaat:
Ik zeg ook niet dat het niet logisch is wat Braafheid heeft gedaan, ik had hetzelfde gedaan. Maar dan zullen er alsnog veel Ajacieden wat terughoudender staan tegenover de komst van Braafheid. Je cluppie wordt als 2e optie gebruikt, wat niet altijd in goede aarde valt.

Tot Braafheid een versterking blijkt te zijn en bijvoorbeeld de winnende maakt tegen Feyenoord, istie ineens de held. Niets vergankelijker dan de gemiddelde kortzichtige voetbalsupporter.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 13:47
Citaat:

Tot Braafheid een versterking blijkt te zijn en bijvoorbeeld de winnende maakt tegen Feyenoord, istie ineens de held. Niets vergankelijker dan de gemiddelde kortzichtige voetbalsupporter.

Precies Peter. Op oude sentimenten moet je je aankoopbeleid niet inrichten, er is slechts een bepalende factor en dat is kwaliteit. (nouja afgezien van een aantal spelers die zich in het verleden totaal onmogelijk hebben gemaakt richting Ajax, Van Bommel in Amsterdam is natuurlijk wel vloeken in de kerk.)

Ik vond Braafheid bij Utrecht niet van het Ajaxniveau, bij Twente is hij vooral in positioneel opzicht gegroeid en momenteel acht ik hem wel een nuttige aanvulling. (maar geen klapper)
Vooral ook omdat Braafheid de linksback vanuit verdedigend perspectief benaderd, Emanuelson doet dat bv. vanuit een aanvallend perspectief. Braafheid kan je bij nood ook als centrumverdediger gebruiken, dus hij is zeker bruikbaar.

Dat Ajax bij Braafheid informeert is natuurlijk een teken aan de wand voor wat betreft de situatie van Atouba. Braafheid zou het naar mijn mening wel kunnen, linksback bij Ajax. I.t.t. die gemanekeerde Afrikaan.
Het liefst was ik voor een goedkoop talent gegaan, maar we kennen inmiddels allemaal wel de routes die Ajax bewandeld.
GertJan020

Geplaatst: Vr 29 jan 2010 15:35
Citaat:

Tot Braafheid een versterking blijkt te zijn en bijvoorbeeld de winnende maakt tegen Feyenoord, istie ineens de held. Niets vergankelijker dan de gemiddelde kortzichtige voetbalsupporter. Ik heb het ook niet over mezelf. Ik zie Braafheid heel graag komen, maar toch denk ik dat PSV een streepje voor heeft.
JaszaAFCA

Forum berichten: 93
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:52
Zit niet bij de selectie van Bayern vandaag...
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:10
Is verdedigend wat sterker dan Anita en Emanuelson. Anita kan volgend jaar mooi de 2e linksback worden. Emanuelson mag vertrekken hoop ik.
sincere1983

Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:12
Wat ik ook op de frontpage zei. Een jongen als braafheid word nodig gemist (zie de wedstrijd tegen 010 maar) dus wat mij betreft komt Edson zo snel mogelijk.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:19
Hij zat niet bij de selectie van Bayern gisteren en afgelopen week werd in de Duitse media reeds gespeculeerd dat hij mogelijk terug naar Nederland zou komen. Het is stil, maar het zou mij niets verbazen als hij vandaag of morgen naar Amsterdam komt.

Zou erg goed zijn, de LB is imo een positie met prioriteit om versterkt te worden.
Edmund Dantes

Forum berichten: 14
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:53
Jol ontkent tegenover de NOS in alle toonaarden, terwijl de journalist al hoorde van onderhandelingen met Braafheid zelf. Afwachten dus wat er gebeurd, afgaande op wat Jol zei moet er nog iemand weg.

Ogararu misschien naar Boekarest?
Rinus

Forum berichten: 1713
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:59
Dan moeten ze opschieten, want vandaag sluit de transferperiode toch?
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:03
Morgen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:07
Welkom, Edmund Dantes!
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:15
Dat stukje op de frontpage dat Braafheid naar Ajax gaat volgens Bild is nergens terug te vinden op de site van Bild... Ik denk dat Ajax 'm pas zal proberen te halen wanneer het nog een speler a la Wielaert weet kwijt te raken deze transferperiode, maar dat zie ik niet meer gebeuren...
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:22
Ik heb het wel gelezen op de site van Bild, Niels.
Citaat:
Weitere Bayern-Nachricht: Holland-Flop Edson Braafheid (kam erst im Sommer aus Enschede) steht vorm Blitz-Wechsel zu Ajax Amsterdam. Er ist zu schwach für die Super-Bayern. Genau wie die Mainzer gestern ...

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... oblem.html
Edmund Dantes

Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:24
Citaat:
Dat stukje op de frontpage dat Braafheid naar Ajax gaat volgens Bild is nergens terug te vinden op de site van Bild... Ik denk dat Ajax 'm pas zal proberen te halen wanneer het nog een speler a la Wielaert weet kwijt te raken deze transferperiode, maar dat zie ik niet meer gebeuren...

Is wel terug te vinden. Je moet kijken in het wedstrijdverslag tegen Mainz dat vanochtend om 10:14 op de site verscheen. Onderaan dat verslag wordt nog wat restnieuws gegeven over Braafheid en Ajax. Het tweede bericht (uit de Wandelgangen van Voetbalzone) is in tegenstelling tot het andere NIET terug te vinden op Bild, al moet ik zeggen dat de zoekfunctie ronduit ruk is, want hij zet alle artikelen met Braafheid niet op volgorde van datum:

Bild over Braafheid: http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... oblem.html

Weitere Bayern-Nachricht: Holland-Flop Edson Braafheid (kam erst im Sommer aus Enschede) steht vorm Blitz-Wechsel zu Ajax Amsterdam. Er ist zu schwach für die Super-Bayern. Genau wie die Mainzer gestern ...

Jol erover: http://eredivisie.nos.nl/nieuws/artikel ... 45-645932/

En dan rechts de vido over Jol selecteren
Edmund Dantes

Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:28
Het lijkt me overigens een verstandige versterking. Ervaren linksback van 26 jaar die het niveau van Ajax aankan, international is en met druk naar voren kan spelen. Eindelijk weer eens goede vleugelverdedigers.

Die Atouba dat wordt nooit wat. Doldrieste voetballer, zag m bij HSV heel vaak ballen uit onmogelijke hoeken het stadion uitperen. En het vervelende is dat je die volgend jaar dus nog 1.6 miljoen euro moet doorbetalen (contract tot 2011) en dit jaar hetzelfde bedrag betaald voor een paar ongeinteresseerde optredens bij Jong Ajax en een wanprestatie tegen PSV
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 16:34
Ik vind Braafheid op dit moment niet nodig. Mijn doel zou zijn om Emanuelson deze zomer te verkopen. De positie waarop hij voor veel clubs interessant is, is als linksback. Daardoor moet hij het komende halfjaar spelen als linksback. Je moet op de koop toenemen dat hij verdedigend een drama is, maar in het buitenland komt hij nooit een rechtsbuiten tegen. Dus Urby in de etalage en van dat geld proberen een vervanger te halen.

Braafheid kan interessant zijn, omdat hij ook centraal achterin kan spelen. Hij mag alleen niet al te veel geld kosten (salaris en transfersom), omdat hij niet de speler is die ons kampioen maakt. Het is een degelijke goede verdediger, maar meer ook niet.
sincere1983

Geplaatst: Zo 31 jan 2010 17:07
Bayern München weigert Edson Braafheid te laten gaan. Alhoewel Ajax en PSV afgelopen week naar de beschikbaarheid van de linksback informeerden, wil de Zuid-Duitse topclub geen medewerking verlenen aan een transfer. Braafheid komt niet veel aan spelen toe en zet daardoor zijn plaats in de WK-selectie op het spel. Afgelopen zomer had Ajax al interesse, maar toen koos hij voor een avontuur in Beieren

Wandelgangen voetbalzone.nl
Edmund Dantes

Geplaatst: Zo 31 jan 2010 17:55
Citaat:
Bayern München weigert Edson Braafheid te laten gaan. Alhoewel Ajax en PSV afgelopen week naar de beschikbaarheid van de linksback informeerden, wil de Zuid-Duitse topclub geen medewerking verlenen aan een transfer. Braafheid komt niet veel aan spelen toe en zet daardoor zijn plaats in de WK-selectie op het spel. Afgelopen zomer had Ajax al interesse, maar toen koos hij voor een avontuur in Beieren

Wandelgangen voetbalzone.nl

Klopt, maar van dit bericht valt op Bild niks terug te vinden, enkel het bericht van deze ochtend dat Braafheid naar Ajax gaat.

Jol ontkende de interesse voor Braafheid niet, AD heeft de berichtgeving inmiddels overgenomen en de journalist van de NOS had het over onderhandelingen met Braafheid. Het lijkt er sterk op dat een eventuele komst van Braafheid afhangt van de situatie van Wielaert. Ik lees net op AjaxShowtime dat er morgen meer duidelijk wordt over zijn situatie. Ik denk dat men doelt op een verhuur aan ADO Den Haag. Of misschien is er toch een Duitse club of Heerenveen nog tussen gekomen. En we mogen nog hopen op Ogararu en Steaua Boekarest.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.337 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Edson Braafheid
Ga
Zoeken: