Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Edson Braafheid
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Edson Braafheid
Maker: Eto'oBekeken: 9128
Status: InactiefBerichten: 81
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 4 jun 2009 12:28
Deze speler verdient wel z'n eigen topic. Hier dus verder over Braafheid, waar inmiddels ook Bayern interesse in heeft.

Seizoen Club Land Competitie Wedstrijden Doelpunten
2003/04 FC Utrecht Nederland Eredivisie 14 0
2004/05 FC Utrecht Nederland Eredivisie 23 0
2005/06 FC Utrecht Nederland Eredivisie 31 2
2006/07 FC Utrecht Nederland Eredivisie 13 0
FC Twente Nederland Eredivisie 11 0
2007/08 FC Twente Nederland Eredivisie 32 0
2008/09 FC Twente Nederland Eredivisie 33 1

Totaal 157 3
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:28
Citaat:
Braafheid vindt Bayern zeer interessant
Bayern München lijkt wel eens de belangrijkste kandidaat te worden om Edson Braafheid over te nemen van FC Twente. De zaakwaarnemer van de verdediger noemt de Duitse topclub 'zeer interessant'.

Zaakwaarnemer Sigi Lens bevestigt tegenover Sportweek dat Bayern München zich bij hem heeft gemeld. "Dat klopt, Bayern is geďnteresseerd. Dat is natuurlijk een zeer interessante optie voor Edson. Vooral omdat er een Nederlandse trainer zit die je zelf wil halen. We gaan zeker met ze praten."

De 26-jarige back is dankzij een clausule in zijn contract een koopje voor topclubs. Braafheid kan Enschede voor circa twee miljoen euro verlaten. Naast Bayern München zijn ook Ajax en PSV bijzonder gecharmeerd van de in Suriname geboren Nederlander. Schalke 04 en enkele Engelse ploegen zouden hem ook op het lijstje hebben staan.

Bron: VoetbalPrimeur
Ik denk dat Ajax zich vooral op Obradovic zal moeten richten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:35
Ik hoop het! Zolang ze maar een goede linksback halen en het liefst buiten Nederland.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:11
Ik hoop ook dat Obradovic komt (puur alleen omdat de leden hier lyrisch zijn over hem), maar ik zou het geen schande vinden als Braafheid komt. Ik zie hem wel als versterking voor de linksback positie.
TheRealMisterAjax

Forum berichten: 112
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:20
Het heeft er alle schijn van dat Braafheid niet in één team samen met Vermaelen gaat spelen. Ik mag hopen dat ze de juiste volgorde hanteren en eerst Braafheid binnen halen voordat ze Vermaelen (overigens in mijn ogen onterecht) verkopen. Braafheid is volgens mij wel de enige die Ajax voor deze positie kan halen. Of eventueel El Akchaoui....alleen is dat iets te veel kakkerlak
Micky

Forum berichten: 120
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:29
El Akchaoui?? Alsjeblieft niet zeg!!! Hadden we beter een Delorge kunnen houden als we over zulke namen gaan beginnen!

Ik denk niet dat het nu aan Ajax ligt dat het wat langer duurt, maar gewoon dat Braafheid denk tijd wil. Dus als hij Ja zegt dat Ajax dan niet gaat wachten hoe het met Vermealen afloopt maar hem gewoon binnen haalt hoor!
RosarioCentral

Forum berichten: 454
Geplaatst: Do 4 jun 2009 16:56
Ik hoorde net op het Radio1 journaal dat Braafheid in gesprek is met Bayern en dat hij zowel Ajax als PSV heeft laten weten niet geinteresseerd te zijn in een overgang naar laatsgenoemde clubs. Obradovic dan maar.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 00:16
Leuk voor Braafheid, en als Van Gaal het team goed neerzet zal hij leuk mee kunnen draaien. Echter heeft Braafheid niet het talent nog de groeimogelijkheden om internationaal in de top mee te draaien. Bayern is een echte topclub die CL ambities heeft. In dat plaatje past geen Braafheid, zo iemand wordt compleet weggespeeld vanaf de kwartfinales CL.
Fernando Redondo

Forum berichten: 80
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 10:00
Citaat:
Leuk voor Braafheid, en als Van Gaal het team goed neerzet zal hij leuk mee kunnen draaien. Echter heeft Braafheid niet het talent nog de groeimogelijkheden om internationaal in de top mee te draaien. Bayern is een echte topclub die CL ambities heeft. In dat plaatje past geen Braafheid, zo iemand wordt compleet weggespeeld vanaf de kwartfinales CL.

Inderdaad.
De enige kans van slagen voor Braafheid bij Bayern is Van Gaal. Als van Gaal de tijd krijgt om een elftal te smeden, kan Braafheid een pion worden in een totaalplaatje zoals vroeger Bogarde en Reiziger bij Ajax waren. Daarnaast zal Van Gaal de huidige selectie hebben doorgelicht en hebben ook topclubs spelers voor de bank nodig.

Maar goed, als ik op de verschillende fora zoal lees, is Obradovic ook geen verkeerde. Alleen bij een verkoop van Vermealen heeft Ajax helemaal geen echte linksbacks meer. Een nieuwe aankoop is eigenlijk de enige linksback, die we krijgen.

Ik ben er niet rouwig om als Braafheid niet komt. Als Vermealen wordt verkocht, vind ik dit zeer jammer maar misschien dat er dan nu eindelijk eens een goede nieuwe echte linksback komt. Daar is Ajax meer bij gebaat. Verder hoop ik dat er dan ook nog een linker centrale verdediger bijkomt.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 10:55
Citaat:

Philip Lahm is toch de vaste LB van bayern? Wordt Braafheid niet gewoon voor de breedte gehaald, wel een goedkope optie voor de breedte overigens en in die rol zal hij zijn nut wel hebben.
Fernando Redondo

Forum berichten: 80
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 11:03
Citaat:

Philip Lahm is toch de vaste LB van bayern? Wordt Braafheid niet gewoon voor de breedte gehaald, wel een goedkope optie voor de breedte overigens en in die rol zal hij zijn nut wel hebben.

Ik heb onlangs ook ergens gelezen, dat Lahm in de belangstelling stond van Barca? En is Lahm van origine eigenlijk geen rechtsback?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 12:15
Braafheid moet je niets kwalijk nemen, als een topclub zich meld dan ben je dom om het niet te doen. Voor Bayern vind ik het niet zo goed. Ze hebben jaren terug dat koopjesbeleid gevoerd en kochten spelers zoals Jan Schlaudrauff die dan geheid weer flopten. Ook al is Braafheid een back-up het is te matig. Het is zoals als Ajax dat Jurgen Colin haalde.

Maargoed een aantal jaar terug stonden we ook voor zo'n dilemma, halen we de bekende Lamey of de onbekende Trabelsi. Nu is de vraag halen we de bekende Braafheid of de onbekende Obradovic. Hoewel Obradovic eigenlijk ook een redelijk bekende speler is voor diegenen die het voetbal in het oosten een beetje volgen.
10Oele

Forum berichten: 386
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 12:20
Citaat:
Braafheid moet je niets kwalijk nemen, als een topclub zich meld dan ben je dom om het niet te doen. Voor Bayern vind ik het niet zo goed. Ze hebben jaren terug dat koopjesbeleid gevoerd en kochten spelers zoals Jan Schlaudrauff die dan geheid weer flopten. Ook al is Braafheid een back-up het is te matig. Het is zoals als Ajax dat Jurgen Colin haalde.

Maargoed een aantal jaar terug stonden we ook voor zo'n dilemma, halen we de bekende Lamey of de onbekende Trabelsi. Nu is de vraag halen we de bekende Braafheid of de onbekende Obradovic. Hoewel Obradovic eigenlijk ook een redelijk bekende speler is voor diegenen die het voetbal in het oosten een beetje volgen.

Ik ben het helemaal met je eens, Braafheid is te licht voor Bayern. Hij is 27 jaar oud en speelt statistisch gezien dus op zien max. Bij Ajax zou hij prima passen maar Bayern wilt meedoen in de absolute Europese top en dan kom je met Braafheid echt te kort.
Voor ons is Obradovic dus nu een betere keuze, dit was hij ook al toen Braafheid concreet was. Maar is hoeverre is deze jongen ook echt bij Jol en Blind in beeld?
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 12:35
Arme Enganche. Heeft ie net een topic gemaakt over Braafheid, gaat ie naar Bayern toe.
Rein

Forum berichten: 1735
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 14:18
Philipp Lahm(25) is inderdaad van origine een rechtsback. Maar hij wordt als linksback gebruikt, aangezien Christian Lell(24) rechtsback staat, geloof ik.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:04
Citaat:

Ik weet eigenlijk nog niet of hij wel zijn top heeft bereikt.
De stap van Utrecht naar Twente heeft hij goed kunnen opvangen en zijn debuut bij Oranje was ook niet slecht. Ik wil wel nog zien of hij het zo slecht gaat doen. Ik vind het alleen een beetje raar dat Bayern hem wilt. Gaat Lahm dan echt weg?
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:08
De stap van Twente naar Bayern is een hele grote. Normaal gesproken zou iedere speler die ambities heeft nog een tussenstop maken. Echter is Braafheid 26 jaar en is het te begrijpen dat hij deze kans gelijk pakt. Ik vrees echter dat dit wel een plek voor het Wk gaat kosten voor hem.
mike_zuid2

Forum berichten: 590
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:15
Prima, de mazzel Braafheid. Ga maar lekker naar de Bierfesten en Bradwurst partijtjes.
Ben klaar met al die niets zeggende namen die nog liever op de bank zitten in het buitenland dan naar Ajax komen.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 16:06
Alsof Ajax tegenwoordig zo'n leuke club is..

Citaat:
De stap van Twente naar Bayern is een hele grote. Normaal gesproken zou iedere speler die ambities heeft nog een tussenstop maken. Echter is Braafheid 26 jaar en is het te begrijpen dat hij deze kans gelijk pakt.

Dat lijkt mij ook. Als ie 't daar niet redt, kan ie altijd nog terug. Ik geef 'm groot gelijk.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 9 jun 2009 15:47
Citaat:
Arme Enganche. Heeft ie net een topic gemaakt over Braafheid, gaat ie naar Bayern toe.

Yup, dus slotje, bi-atch!
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Do 28 jan 2010 20:20
Braafheid is weer/nog in de picture.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 28 jan 2010 21:37
Zou mooi zijn als hij komt! Sinds Maxwell weg is is de LB positie toch altijd een zwakke plek geweest. Vertonghen heeft het goed gedaan maar dat is geen back. Voor Vermealen geldt het zelfde. Daarbij haalt Braafheid behalve het niveau niet naar beneden (wat Anita, Emanuelson wel doen) maar haalt hij het Niveau omhoog. Hij is zeer welkom! Soort dezelfde aankoop als De Zeeuw. Goed genoeg voor Ajax, net tegen de basis aan van het Nederlands elftal, maar maakt waarschijnlijk niet meer de stap omhoog zoals Suárez, Van der Wiel etc. Dus we hebben er ook op langetermijn iets aan!
JaszaAFCA

Forum berichten: 93
Geplaatst: Do 28 jan 2010 22:54
Hmm zal toch wel niet komen.
famey

Forum berichten: 77
Geplaatst: Do 28 jan 2010 23:52
Hij is 26, komt amper aan spelen toe en wil toch mee naar Zuid-Afrika. Een overgang naar PSV of Ajax is zeker plausibel.
Ik zie hem graag ons aller Ajax versterken.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 00:07
Citaat:
Hij is 26, komt amper aan spelen toe en wil toch mee naar Zuid-Afrika. Een overgang naar PSV of Ajax is zeker plausibel.
Ik zie hem graag ons aller Ajax versterken.

PSV? Vind ik verrassend aangezien die met Pieters en Salcido de LB redelijk afgedekt hebben. Of zal laatstgenoemde toch nog vertrekken?
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.345 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Edson Braafheid
Ga
Zoeken: