Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 13 nov 2009 20:15
|
|
Zlatan speelt voorlopig niet meer voor 'Zweden'
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 19:20
|
|
Hij doet het (kwa goals en spel) lekker bij Barça het hele seizoen al!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 16:29
|
|
Citaat: Ibrahimovic: 'Ajax was perfecte leerschool'
12/12/2009 15:44
Afgelopen zomer verruilde Zlatan Ibrahimovic Internazionale voor Barcelona. Met tien treffers in twaalf competitiewedstrijden verliep de aanpassing makkelijk bij de Spaanse topclub. 'Ik overdrijf niet als ik zeg dat het soms moeilijker is om op de training overeind te blijven dan in een wedstrijd.'
Bij Ajax had de Zweedse spits meer moeite om zich aan te passen aan de club. 'Ik had vaak het gevoel dat ik de enige was die in mijn kwaliteiten geloofde', vertelt Ibrahimovic aan De Telegraaf. 'Toch blijft Ajax speciaal. Het was een perfecte leerschool. Maar toen speelden ze daar nog op hoog niveau. Sindsdien is het wel wat minder geworden. Met alle respect.'
'Mijn snelle aanpassen bij Barcelona heeft een simpele reden: mijn verleden bij Ajax', vervolgt de 28-jarige aanvaller. 'De manier van voetballen is totaal anders dan ik bij Juventus en Internazionale gewend was, maar nu moet ik weer de dingen doen die ik bij Ajax gewend was. Het draait allemaal om de snelheid van handelen. Dat was bij Ajax niet anders. Alleen ligt het hier een niveau of drie hoger.'
'Soms heb ik het idee dat we bij Barcelona allemaal een pistool in onze schoenen hebben', meent Ibrahimovic. 'De ballen worden zo snel en hard naar elkaar gespeeld. Al vrij snel werd me duidelijk dat deze club de juiste keuze was.'
VI.nl
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 16:10
|
|
In de VI een aardig lang interview met Zlatan, waarin hij Co Adriaanse een veeg uit de pan geeft... Waarmee dat misverstand dat Co dat team zo mooi had opgebouwd voor Koeman met de eer ging strijken maar weer eens een beetje ontkracht wordt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 16:30
|
|
Hoor je het, Jamesfg?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:45
|
|
Heerlijke speler! Ben blij dat hij weg is van dat afschuwelijke Inter (vind het alleen leuk omdat Chivu, Sneijder en Mourinho er zitten). Lekker in Spanje voetballen bij een mooie club, al had ik hem liever bij Real gezien. Maar dat is puur omdat ik Real supporter ben. Maar hij past perfect bij Barça, maakt geweldige goals en heeft geniale acties.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 19:57
|
|
Citaat:
Ajax-fans verkiezen doelpunt Ibrahimovic tot mooiste treffer in clubgeschiedenis
De supporters van de Amsterdammers vinden de indrukwekkende slalom van Zlatan Ibrahimovic het mooiste Ajax-doelpunt aller tijden.
Op de clubsite van Ajax staat vermeld dat de eer naar Ibrahimovic gaat. Op 22 augustus maakte de Zweed van Bosnische afkomst de treffer die is bekroond tot mooiste doelpunt in de geschiedenis van de Amsterdamse topclub.
Kort na zijn prachtige doelpunt werd de aanvaller vastgelegd door Juventus. In Italië speelde Ibrahimovic behalve voor de bianconeri ook voor Internazionale, waar hij zich volledig ontpopte tot sterspeler van internationale topklasse. Inmiddels speelt de Zweed bij FC Barcelona.
Het tweede mooiste Ajax-doelpunt aller tijden komt op naam van Rafael van der Vaart te staan. De Heemskerker scoorde in het seizoen 2003/2004 op artistieke wijze tegen Feyenoord. De fameuze omhaal van Marco van Basten tegen FC Den Bosch (1986) eindigde op de derde plaats.
Bron: Goal.com
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 16:28
|
|
Citaat: Kluivert neemt het op voor Barça-spits Ibrahimovic
Bron: Voetbal International
Zlatan Ibrahimovic ligt onder vuur bij Barcelona. De kritiek op de Zweedse spits neemt de laatste weken toe. Oud-Barça-spits Patrick Kluivert breekt een lans voor de aanvaller.
De Spaanse pers zet vraagtekens bij de manier van spelen van de Zweed en is verontrust door zijn doelpuntendroogte. Met name na de Europese uitschakeling tegen Internazionale kreeg Zlatan veel kritiek te verwerken.
'De hele ploeg heeft tegen Inter problemen gehad', stelt Kluivert in de Spaanse krant El Mundo. 'Toen Zlatan twee keer scoorde tegen Arsenal heb ik niemand gehoord.'
Kluivert verwacht dat Zlatan zijn draai gaat vinden. 'Als hij in de zomer goed zijn rust pakt, zie ik zijn prestaties nog wel verbeteren.'
Daarnaast ziet Kluivert de eventuele komst van David Villa niet als een bedreiging voor Zlatan. 'Zolang ze beiden met duidelijke instructies het veld ingaan, zie ik geen problemen om ze tegelijk op te stellen.'
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 22:25
|
|
Hij heeft duidelijk een mindere periode bij Barça. Het draait niet alleen om hem, ook om andere. Hij moet mee verdedigen en kaatsten ipv doen waar hij zin in heeft.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 22:27
|
|
Hij heeft het moeilijk omdat Barca niet zowel Messi als Ibrahimovic tegelijk optimaal kan gebruiken, dus kiest men veelal voor Messi. En als ze wel allebei spelen lopen ze elkaar vaak in de weg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 23:07
|
|
Ik heb Zlatan nooit een echte spits gevonden voor Barcelona. Die club was gewend aan een spits met veel diepgang zoals Eto'o. Pedro heeft dat ook en past zich daarom goed aan.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 22:07
|
|
Citaat: Ik heb Zlatan nooit een echte spits gevonden voor Barcelona. Die club was gewend aan een spits met veel diepgang zoals Eto'o. Pedro heeft dat ook en past zich daarom goed aan.
Ben het hierin met je eens, deed het halverwege een periode goed en toen dacht ik nog dat het een goede keuze was van Zlatan. Ik vind echter dat hij vooral goed speelt als de rest van het team goed speelt, en hij daardoor minder hoeft in te zakken etc.
Vond Inter qua club beter bij hem passen, al heb ik niks met die club. Wat dat betreft speelt hij nu bij mij Favoriete club na Ajax. Ik denk echter dat hij hier nooit op zijn top niveau zou kunnen draaien doordat hij meer één van het team moet zijn dan dat bij Inter het geval was.
|
Geraldo
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 21:27
|
|
Citaat:
AC Milan bereidt bod voor op Zlatan Ibrahimovic
Zlatan Ibrahimovic is na de komst van David Villa niet zeker meer van zijn toekomst bij FC Barcelona. De Zweed kwam als grote vedette naar Catalonië, maar was niet overtuigend genoeg voor de technische staf van Barça. Volgens Sport wil AC Milan de aanvaller uit die onzekerheid helpen.
FC Barcelona liet tegenover de voormalig Ajacied weten dat hij eventueel mag vertrekken, wanneer er een club met tachtig miljoen euro op de proppen komt. Dit bedrag laat zien dat er toch vertrouwen is in Ibrahimovic, maar dat hij niet langer eerste keus is na de komst van Villa. AC Milan moet de nodige maatregelen nemen wil het met een waardig bod komen voor de international.
Silvio Berlusconi wil ruim een kwart van zijn aandelen verkopen. De miljoenen die de president van AC Milan dan ontvangt van Gazprom moet worden geïnvesteerd in nieuwe spelers. In dit geval staat Ibrahimovic boven aan het lijstje. In Milaan moet laatstgenoemde de concurrentie aan gaan met Klaas-Jan Huntelaar.
Bron: Voetbalcentraal
|
Geraldo
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 13:25
|
|
Citaat:
AC Milan kan salaris Ibrahimovic niet ophoesten
AC Milan zal komende zomer niet proberen Zlatan Ibrahimovic terug naar Italië te halen. Adriano Galliani, vice-president van de Milanezen, heeft namelijk laten weten dat de club niet kan voldoen aan de salariseisen van de Zweed.
AC Milan wil volgend seizoen weer een serieuze gooi doen naar de titel en is dan ook bereid flink te investeren in de spelersgroep, laat Galliani weten aan Football Italia. "President Silvio Berlusconimikt hoog, absoluut. Als we een speler gaan vastleggen dan zal hij van absolute wereldklasse zijn. We zijn klaar om in een grote naam te investeren."
"Helaas maken de salariseisen van Ibrahimovic het voor ons onmogelijk hem terug naar Italië te halen. Vergeet niet dat FC Barcelona en Real Madrid twee keer zoveel inkomsten hebben als de topclubs in de Serie A", aldus de vice-president, die tevens liet weten dat Klaas-Jan Huntelaar voor 99.9 procent bij Milan blijft.
Ibrahimovic vertrok vorig seizoen nog met veel bombarie naar FC Barcelona, dat hem voor veertig miljoen euro plus Samuel Eto'o overnam van Internazionale. De Zweedse spits zakte na een sterke start echter ver terug in Catalonië en sleet de laatste weken van het seizoen zelfs op de reservebank. Inmiddels heeft Barcelona met David Villa alweer een nieuwe spits vastgelegd.
Bron: VoetbalPrimeur
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 15:19
|
|
Ja, maar....
Citaat: 'Guardiola rijp voor gekkenhuis'
Bron: De Telegraaf
Mino Raiola, zaakwaarnemer van Zlatan Ibrahimovic, is niet blij met Barcelona-trainer Pep Guardiola. "Hij is rijp voor het gekkenhuis", zegt Raiolo voor de Spaanse radio. "Het is zeer vreemd dat Guardiola hem op de bank zet, nadat de club 75 miljoen euro heeft betaald." De zaakwaarnemer ziet een eventuele transfer naar Engeland wel zitten.
Ibrahimovic kwam eind vorig seizoen over van Inter naar Barcelona. Bij de Catalanen is hij lang niet altijd zeker van een basisplaats.
Minomite...wat een verschrikkelijke dikke parasiet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 19:14
|
|
Straks gaat de zaakwaarnemer van Sulejmani dat ook nog verkondigen... Heeft Raiola trouwens nog spelers bij Ajax rondlopen? Destijds waren er wel een klein aantal.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 19:19
|
|
Atouba alleen volgens mij. Verder ook wat in de jeugd, meen ik.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 10:53
|
|
Gewoon proberen Zlatan terug te halen! Zou wel een stunt zijn, jammer dat het onhaalbaar is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 22:35
|
|
Citaat: Ibrahimovic sluit terugkeer bij Ajax uit
Bron: Voetbalprimeur.nl
Zlatan Ibrahimovic ziet een terugkeer bij Ajax niet zitten. De aanvaller (2 speelde tussen 2001 en 2004 in Amsterdam, waar hij nog altijd geliefd is. Toch zal hij vermoedelijk nooit terugkeren bij de club.
Ibrahimovic zegt dat niet uit eigen belang, maar naar eigen zeggen uit het belang van Ajax. "Bij Ajax horen de absolute toptalenten te spelen die vervolgens verkassen naar een grote club in het buitenland", spreekt de aanvaller van Barcelona, dat woensdag met het Italiaanse AC Milan praat over een mogelijke overgang van de Zweed, in het Algemeen Dagblad.
Ajax zit nog altijd in zijn hart, laat Ibrahimovic weten. "Natuurlijk kan ik door mijn eigen drukke programma niet alles zien. Maar ik volg altijd de uitslagen en het doet me echt goed als Ajax wint", vertelt hij. Ook in de Champions League gunt hij de Amsterdammers succes. "Ik hoop dat ze winnen van Dinamo Kiev. Ajax is de enige Nederlandse club die op het hoogste Europese niveau thuishoort."
Al sinds 2004 werd Ajax geen kampioen meer. Destijds werd de landstitel behaald met onder meer Ibrahimovic in de gelederen. "We hadden toen een geweldig team, een goede coach, de organisatie was prima en de grootste talenten kozen voor Ajax", oordeelt de spits met veel enthousiasme.
Hoewel de Zweed al jarenlang is vertrokken is ook hem opgevallen dat de Eredivisie flink is veranderd. "Toen ik in Nederland speelde had je weinig te vrezen van AZ en FC Twente. Nu zijn dat echte concurrenten."
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 24 aug 2010 09:43
|
|
Krijgt Ajax weer een bepaald percentage bij een eventuele overgang van hem naar Milan (en mogelijke transfers van Huntelaar of Van der Vaart)?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 24 aug 2010 09:44
|
|
Ze hebben allen voor hun 24ste gespeeld bij Ajax, dus ja.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:47
|
|
Heerlijke speler! Hopelijk gaat hij vlammen bij AC Milan. Hij is een van de beste spelers van de wereld. Fantastische techniek en een geweldige uitstraling.
Morrati zal niet blij zijn met deze transfer. Eerst verkoopt hij tegen z'n zin in zijn beste speler aan Barça, en na een jaar gaat hij terug naar Italië om bij de grootste concurent te voetballen. Ik ben er blij mee als Milanisti zijnde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 2 sep 2010 08:02
|
|
Je kunt het ook anders en realistischer bekijken. Inter heeft vorig seizoen een wereld deal gesloten door Eto'o te ruilen tegen Ibrahimovic en het mooie is ze kregen er nog geld bij om bijvoorbeeld Sneijder en Millito aan te schaffen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet denk dat Inter met Ibrahimovic en zonder deze 3 de CL had gewonnen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 12:32
|
|
Wie trapt die dan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 13:15
|
|
Die donkere jongen, weet niet wie het is eigenlijk. Wat zijn dit voor fratsen
Hij speelde gisteren overigens net als Ronaldinho goed, past hoe dan ook beter in Italië dan bij Barcelona.
Update het ging om Rodney Strasser
http://www.vi.nl/Nieuws-item/186861/Sac ... plaats.htm
|