Auteur
|
Bericht
|
jamesgf
Forum berichten: 420
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 20:38
|
|
Precies. Naar buiten toe doen ze alsof alles koek en ei is en backen ze elkaar, maar ik weet welhaast zeker dat Coronel net zoals onder Van Basten (hoewel niet publiekelijk gedaan) ook kritiek heeft op Jol. Maar Coronel wil ook blijven zitten, gaat niet net zoals échte clubman Van Basten zijn eigen falen toegeven. De van de club houdende Van Basten dacht dat het het beste was voor Ajax dat hij op zou stappen, Coronel ziet niet eens bepaalde problemen en wil niet eens een belletje plegen naar Barcelona en een bepaalde groep mensen (die de club daadwerkelijk groot heeft gemaakt) bij Ajax betrekken. Het voorbeeld van Van Duivenbode is zo duidelijk, geeft de situatie zo schrijnend goed weer dat je wel enigzins bij dit of dat je bedenkingen als voorzitter van de club en de voormalige commissie zou moeten hebben. Maar nee, zoals we laatst bij Studio Sport hebben kunnen horen; we hebben vorig seizoen zoveel punten gehaald, zoveel doelpunten voor bla bla... Het is om ziek van te worden, maar als de resultaten zo door blijven gaan heeft zo'n Coronel echt helemáál niets meer om op te staan. En misschien is dat maar het beste ook. Laten we tegen nog maar een aantal zeperds aanlopen, elk nadeel heb immers z'n voordeel.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 21:44
|
|
Het wordt met de dag duidelijker dat Ajax alleen een stap vooruit kan zetten als ze eerst een stap terug zetten. Onze club moet vanaf de grond af herbouwd worden en dat moet worden gedaan worden door mensen die daar verstand van hebben en daarbij moeten alle neuzen in één richting staan.
Coronel en V.d. Boog weten zelf vast wel dat hun dagen geteld zijn en dat het alleen maar een kwestie van tijd is voordat hun tijdperk bij Ajax ten einde zal komen. Als ze slim zijn en Ajax echt in hun hart hebben maken ze ruim baan voor Cruijff en de zijne.
|
razzz
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 22:13
|
|
Het wordt tijd dat we een trainer krijgen die met jeugd kan omgaan. Korte termijn visie hebben we gehad. Jol had natuurlijk met zijn 1-2 jaar contract aanwisten gehoopt dat hij kampioen zou worden en zodoende een status zou krijgen omdat hij Ajax na zoveel jaar kampioen gemaakt heeft. Echter dit beleid heeft ons nog meer van onze huisstijl doen verwijderen dan dat we al waren. Olv de vorige trainers braken er tenminste nog spelers door die we vervolgens met winst verkochten. Olv Jol hebben is er geld uitgegeven aan oude spelers en is de jeugd niet beter geworden. Sterker nog, het kapitaal op het veld is minder geworden. Het afgelopen seizoen hadden we alles aan Suarez te danken, ook het feit dat andere spelers aantrekkelijk werden voor andere clubs was de verdienste van Suarez. Jol heeft werkelijk waar geen enkele speler beter gemaakt en heeft geen enkele jeugdspeler geintroduceerd. Het feit dat Jol op deze manier mag werken reken ik het bestuur aan. Dus de conclusie: weg bestuur en weg Martin Jol.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 12:56
|
|
Jol moet echt de talenten meer de kans geven want tot nu toe is er onder hem helemaal niemand doorgebroken terwijl een jongen als Blind toch nadrukkelijk op de deur stond te kloppen. Een jongen als Alderweireld die onder Marco van Basten is doorgebroken moet nu opeens een enorme stap terug doen. Een van de belangrijkste taken die een Ajax coach heeft is het zorgen voor voldoende doorstroom van talenten uit de jeugdopleiding naar het eerste en in dit faalt Jol enorm. Hij heeft Eriksen, Bonevacia en Jozefzoon laten debuteren maar laat ze veel minder vaak spelen dan mogelijk is. Als een coach zegt dat hij geen buitenspelers heeft terwijl Zeegelaar, Jozefzoon, Lukoki en De Sa in de jeugdopleiding rondlopen dan is hij geen echte Ajax coach. Zeegelaar en Jozefzoon zijn zeker al klaar om een veel grotere rol te spelen bij het eerste dan ze nu doen.
Marco van Basten heeft veel verkeerd gedaan maar onder hem zijn wel Alderweireld, V.d. Wiel en Anita doorgebroken. Natuurlijk Anita had al veel eerder zijn debuut gemaakt maar onder Van Basten pas werd hij echt bij het eerste gehaald. V.d. Wiel had al wat meer wedstrijden dan Anita gespeeld maar onder Van Basten kreeg hij een basisplaats.
Een Ajax coach moet zorgen dat de talenten die bijna klaar zijn voor het eerste dat laatste stapje kunnen maken en daarin faalt Jol.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 14:56
|
|
Helemaal mee eens, er word nu veel gezegd dat Ajax geen spelers meer opleidt maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Alderweireld krijgt geen kans, terwijl ik Ooijer echt niet beter vind. Ik vind Alderweireld in zijn dip toch gelijkwaardig aan onze ex-psver. Daarom snap ik niet dat Jol Toby niet opstelt, als die jongen in vorm is is ie echt wel beter dan Ooijer. Als van der Wiel dan uitvalt met een blessure brengt Martin doodleuk Oleguer in! Dit terwijl Toby in het Belgische elftal op de rechtsbackpositie speelt!
Daarnaast vind ik het jammer dat talenten als Blind, Bonevacia en Jozefzoon amper kansen krijgen. Waarom niet als Suarez slecht speel hem na 70 minuten wisselen en Jozefzoon in brengen? Omdat Luis dan boos wordt?
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 16:53
|
|
In België zijn ze volgens mij niet echt overtuigd van Alderweireld's kwaliteiten op rechtsback hoor. Maar dan nog, Ooijer werd gehaald als stand-in voor de rechtsbackpositie dus wanneer Ooijer speelt en Van der Wiel uitvalt lijkt mij de meest logische optie (vanuit Jol's oogpunt natuurlijk) dat Ooijer zijn positie overneemd en Alderweireld invalt en centraal komt te staan. Maarja...
Er wordt hier vaak gezegd: 'Breng wat jonge jongens er in bij een 3-0 voorsprong'. Hoelang is het alleen wel niet geleden dat wij met 3-0 voorstonden na zo'n 60 minuten spelen? Mijn mening blijft alleen wel dat Blind, Bonevacia en Jozefzoon speeltijd verdienen als je het niveau van hun concurrenten ziet, ongeacht de stand op het scorebord.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 18 nov 2010 17:18
|
|
Trainer Jol legt in de nieuwe Ajax Lifekrant zijn keuze uit. "Daley is nog niet het type dat heel kort dekt en de bal gemakkelijk afpakt. Je hebt bij Groningen kunnen zien dat hij in balbezit heel goed is, zijn functionele techniek is fantastisch. Maar zonder balbezit denk ik dat de tegenstander te ver door kan lopen zonder een speler als Anita." (tekst: Voetbalzone.nl)
Hieruit blijkt maar weer eens dat Jol geen Ajax-trainer is. Jol denkt namelijk altijd in balverlies, maar draai dat eens 100% om en ga denken in balbezit!!! Dat is waar een Ajax-trainer vanuit moet gaan.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 18 nov 2010 18:02
|
|
Ja maar goed....primair is Blind op de backpositie een verdediger. Urby kan dus wel kort dekken en ballen afpakken. Z'n tackles zijn natuurlijk legendarisch inmiddels. Blind zal dus ook in zichzelf moeten investeren, hoe weinig kansen hij dan ook krijgt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 18 nov 2010 18:30
|
|
Citaat: Ja maar goed....primair is Blind op de backpositie een verdediger. Urby kan dus wel kort dekken en ballen afpakken. Z'n tackles zijn natuurlijk legendarisch inmiddels. Blind zal dus ook in zichzelf moeten investeren, hoe weinig kansen hij dan ook krijgt.
Urby dekt juist vaak niet goed. Over zijn tackels ben ik het eens, maar ik vind Urby verder niet heel bijzonder als linksback.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 18 nov 2010 22:05
|
|
Ik vond eigenlijk dat Blind bij FC Groningen vooral opviel omdat hij door durfte te dekken. Als zijn man naar achteren schoof schoof hij naar voren. Hij is inderdaad geen mandekker maar het is onzin dat een Ajax back daar uitstekend in moet zijn.
Zoals ik eerder al zei zal Ajax met Blind in de basis tactisch sterker staan omdat hij in tegenstelling tot Anita het veld wel breed houdt. Daarbij zou ik Anita heel graag als middenvelder willen zien spelen dus is het een win-win situatie.
----- Emanuelson ------ De Zeeuw --------
Blind ----------- Anita ---------- V.d. Wiel
----- Vertonghen ----- Alderweireld -------
Zo kan Emanuelson Blinds positie overnemen en Anita de positie van V.d. Wiel als zij mee opkomen. Trouwens zou ik momenteel Eriksen in de basis zetten in plaats van De Zeeuw aangezien de laatste niet in vorm is. Lindgren, Enoh en De Jong zijn in mijn boek afgeschreven en mogen deze winter vertrekken. Anita, Bonevacia en Eriksen vind ik betere spelers en hebben veel meer potentieel.
|
fjonkman
Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Vr 19 nov 2010 12:16
|
|
Citaat: Ja maar goed....primair is Blind op de backpositie een verdediger. Urby kan dus wel kort dekken en ballen afpakken. Z'n tackles zijn natuurlijk legendarisch inmiddels. Blind zal dus ook in zichzelf moeten investeren, hoe weinig kansen hij dan ook krijgt.
Dat Blind in zichzelf moet investeren is natuurlijk logisch en voor de hand liggend, maar hoe kun je dat doen als nooit de kans krijgt om het in het veld te laten zien? Die jongen staat sinds hij terug is bij Ajax stil in zijn ontwikkeling, omdat Jol stelselmatig weigert hem op te stellen. En dat terwijl hij met alle geweld moest terugkomen afgelopen zomer, nadat hij een ijzersterk seizoen bij Groningen had gespeeld. Als Jol niet van plan was om hem daadwerkelijk te gebruiken, had hem dan nog een jaar bij Groningen laten spelen, waar ze lyrisch over hem zijn (nog steeds ja).
Op deze manier word er een talent zeer effectief de nek omgedraaid....
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 20 nov 2010 16:29
|
|
Ik word net ook geinformeerd dat in de papieren versie van het AD staat dat Jol heeft aangegeven dat hij niet jeugdige spelers (Bonevacia, Blind) wil brengen omdat hij al met 7 jeugdspelers speelt.. Kan iemand dit bevestigen?
Verder ook weer de vete tussen Jol en Blind. Niet bepaald netjes ook van Rick en Uri om dit weer door te spelen maar toch.
Gisteren kwam ik overigens nog een interessant stuk tegen in de pers, Laatste twee Pagina's
Ik begin steeds meer te twijfelen of Jol wel de goede trainer is voor Ajax. Niet alleen qua persoon maar ook qua type. Ajax moet geen trainer meer hebben die over heel het technische gedeelte bepaald, of dit moet duidelijk afgebakend zijn (lees: rapport Coronel moet gevolgd worden). Een trainer mag geen volledige vrijheid meer krijgen. Er moet binnen de RvC duidelijke voetbal knowhow aanwezig komen die meebeslissen over aankopen (talentvolle of met ECHT meerwaarde voor het team). Gisteren had Molenaar/VI het erover dat Jol over het rapport Coronel aangaf dat dit van voor zijn tijd was. Ik vind dat BS, hij had dit net moeten OPVOLGEN! (Faal van het bestuur)
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 20 nov 2010 16:38
|
|
Citaat: Ik word net ook geinformeerd dat in de papieren versie van het AD staat dat Jol heeft aangegeven dat hij niet jeugdige spelers (Bonevacia, Blind) wil brengen omdat hij al met 7 jeugdspelers speelt..
Hij zal die 7 jeugdspelers wel gewoon weer als excuus hebben gebruikt, want daar is hij wel goed in: Excuses verzinnen. Hij doet niet anders. Als je hem hoort praten bijvoorbeeld na de blamage tegen Real Madrid zou je nog bijna geloven ook dat we eigenlijk 'gewoon' daar met 8-0 horen te verliezen. Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Real straks zal hij ook wel weer zeggen dat we zeker kansen hebben om mnimaal een punt te pakken, waarna hij 2 uur later, 0 doelpunten en 5 tegendoelpunten rijker weer tegen een journalist zal verkondigen dat wanneer Suarez in de 5e minuut nou gewoon een centimeter lager had gemikt de wedstrijd totaal anders was geweest, Ajax het niet slecht heeft gedaan, Real Madrid gewoon een klasse beter is en dat de contractbesprekingen met 'worst man on the field' Emanuelson nog in volle gang zijn en hij één van de grootverdieners van Ajax kan worden.
Nee ik ben hem zat. Vorig jaar zat er een trotse trainer op de bank. Nu zit er een mietje, iemand die zijn eigen fouten niet toe durft te geven en haaks staat op het beleid van Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 00:38
|
|
Wat Jol vandaag weer heeft laten zien was bij de beesten af. De wissel Lindgren is een groot schandaal. Met deze man bouwen we nooit iets op. Onvoorstelbaar dat deze Hagenees trainer is van ons aller Ajax.
Cruijff heeft alles gezien op de tribune. Het zal pijn hebben gedaan aan zijn ogen. Nu is het hopen op een afstraffing tegen Madrid, dan wordt de sitaute steeds uitzichtlozer voor Jol. Afscheid in de winter is het beste oor beide partijen
|
PSJ23
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 10:35
|
|
En wie gaat er dan zitten???
Er is bij deze club meer fout dan alleen het beleid van de trainer.
Ze dekken elkaar allemaal. neem dat verhaal blind. die hoort het verteld het door aan die en die loopt weer naar jol en hoppa cirkel is rond. nee fijne cultuur om in te werken...
Zolang er geen echte veranderingen doorgevoerd worden blijven we aankloten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 11:47
|
|
Natuurlijk is er veel meer aan de hand. Het gaat mij er om dat deze passant alles doet met het oog op de korte termijn. Hij wil dit jaar kampioen worden, want volgend jaar is hij toch weg. Al die oude spelers en defensieve middenvelders voor de zekerheid.. Gister heeft Alderweireld Jol gelukkig in zijn hemd gezet met zijn keuze voor Ooijer.
Ajax heeft nu iemand nodig die denkt aan volgend seizoen. Het is bijvoorbeeld belachelijk dat Emanuelson nog speelt. Hij heeft geen toekomst meer, presteert slecht en staat andere jongens in de weg. Jol laat elke week hetzelfde team opdraven, terwijl iedereen kan zien dat het totasl niet loopt. Siem de Jong is daarvan het pijnlijke dieptepunt. Ik heb het eerder al gezegd: de armoedigste nr 10 uitbonze geschiedenis. Waarom ook nog steeds het noodverbandje Anita. Als die jongen zijn linkerbeen had ontwikkeld was er nog wat voor te zeggen, maar nu... Een avondje Ajax is dit seizoen een avondje ergeren aan al die Ajax onwaardige voetballers (die zich niet ontwikkelen) en die vreselijke geitenneuker voorin. Ik leg de lat misschien te hoog, maar ik heb nog nooit een afkeer gehad tegen het eigen team. Dat heb ik nu helaas wel
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 11:53
|
|
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Over Urby heb ik ook gezegd niet meer laten spelen. Kan me wel voorstellen dat je dit tot aan de winterstop doet met oog op een eventuele transfer. Ik vond Urby trouwens redelijk als linksback.
Je zegt nu dat Siem de Jong de armoedigste nummer 10 is, maar als Lindgren er voor hem in komt dan is dat ook niet goed. Vraag me af wie je daar liever ziet staan?
Het is inderdaad ergeren de laatste tijd, dat maakt het houden van ons aller Ajax niet altijd even makkelijk maar toch ben ik ervan overtuigd dat het niet helpt om Jol te ontslaan. wat is het verschil dan met de 2e seizoenshelft van vorig seizoen?
Het is nu makkelijk om te zeggen dat we een Rommedahl of Pantelic missen. Dat ligt niet aan Jol. Die had deze mannen volgens mij graag behouden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 12:31
|
|
Ajax heeft simpelweg niet zo'n goede selectie. Jol vervangen lost dan ook weinig tot niets op.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 12:36
|
|
Dat zei ik vorige week ook, maar echte verbetering zit er ook niet in.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 13:51
|
|
Twee wedstrijden, twee rode kaarten en iemand die bijt. Ik vind het een belediging voor het Chinese leger.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 16:22
|
|
Citaat: Ajax heeft simpelweg niet zo'n goede selectie. Jol vervangen lost dan ook weinig tot niets op.
Jol heeft deze selectie nu voor het tweede seizoen. Hij is de eerste trainer in jaren die zijn team vrijwel intact heeft kunnen houden. Hij heeft zo'n 20 miljoen aan transfersommen en salarissen mogen investeren, maar het resultaat is een elftal wat totaal uit balans is.
Een simpele inschatting is dat Ajax dit jaar geen kampioen wordt. Daarom heeft Ajax behoefte aan een opbouwtrainer (even zonder namen te noemen). Als Jol dit jaar afmaakt, zal het daarna een zootje zijn en hebben we dan een 'overbruggingsjaar'. Om geen jaar te verliezen zullen dit jaar spelers de kans moeten krijgen en worden klaargestoomd voor volgend seizoen. Het zit niet in Jol zijn aard om dat te doen. Kortom, het lost wel degelijk iets op. Het probleem is dat er geen geld is voor een afkoopsom.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 16:55
|
|
Opbouwtrainers, prestatietrainers; ik geloof er allemaal niet in. Wat opgebouwd moet worden, is het niveau van de selectie. Dat kost een aantal jaren. We zitten nu in een dergelijk proces.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 18:40
|
|
Sorry, maar dit slaat nergens op. Het niveau van de selectie wordt opgekrikt door jeugdspelers een kans te geven, door gerichte aankopen te doen, of door spelers beter te maken. We kunnen niet zeggen dat Jol daar goed in slaagt. Tenminste, ik vind van niet.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 18:52
|
|
Goed in slaagt. Wat is goed?
Ik vind dat de selectie vooruit gaat. El Hamdaoui vind ik nog steeds een uitstekende aankoop. Eriksen ontwikkelt zich. Net als bijvoorbeeld Stekelenburg en v/d Wiel voor hem. Om maar wat te noemen.
En misschien zou dit onder een andere trainer ook gebeuren, hoor. Daar gaat het me verder niet om. Het gaat me er juist om dat juist het niveau van de selectie nu de prioriteit moet zijn, niet trainer A, B, C, D, E of Z.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 18:54
|
|
Helemaal mee eens JL10. Maar zolang onze vriend Martin blijft, zal er niks met de jeugd gaan gebeuren en zal er zeker géén gerichte aankoop worden gedaan.
|