Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Maker: GertJan020Bekeken: 83104
Status: InactiefBerichten: 1690
+ Nieuw bericht <<<   <   55  |  56  |  57  |  58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 16:54
60 miljoen niet aan buitenspelers besteed, wat is Sulejmani dan?
jorn

Forum berichten: 3
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:00
Nog een voorbeeld van een mislukte aankoop. Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik wil dat Jol weggaat.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:02
Sulejmani werd door Van Basten aangesteld...
jamesgf

Forum berichten: 420
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:11
Ongelofelijk. Jol zegt dat hij geen buitenspelers heeft… Maar toevallig is de reden waarom dat zo is te vinden bij hemzelf, kijk dit topic er maar op na. Vanaf minuut één aanmerkingen opgemaakt, mijn verontrusting geuit. Dat hij De Zeeuw haalde ipv Elia, een Zeegelaar niet linksbuiten maar buitenspel zette. Creativiteit op het middenveld met z’n power/toevalsvoetbal dwarsboomde, het is allemaal veroorzaakt door het kortetermijnbeleid van Jol. Dat Mertens en Chadli talenten zijn kan iedereen zien, maar Jol gaat liever uit van zekerheid, in alles. Denkt met El Hamdaoui en Pantelic zoveel goals aan te trekken, maar van voetbal gaat’ie niet uit. Van ontwikkelen evenmin. Aan spelers als Zeegelaar, Chadli, Castillion, Dost, Eriksen moet je schaven, maar ze zullen je op de lange termijn verder brengen. Waarom Rommedahl, Oleguer, Kennedy, Gabri en weet ik wie zo vaak hebben mogen invallen vorig seizoen is voor mijn Ajaxhart een raadsel. Voor de niet bij Ajax passende peoplemanager is dat echter de normale gang van zaken om de boel bij elkaar te houden. Een Van Rhijn die zo nu en dan invalt voor Van der Wiel kom niet eens in sprache, de gevolgen zullen we gaan ondervinden. Hoewel, volgens Jol komt het met een zak van 10 miljoen wel weer goed. En daarin geef ik hem niet eens ongelijk, maar dan moet je wel mijn omschrijving van ‘komt het wel goed’ hanteren. En dat is voor Jol-begrippen kampioen worden, die derde ster behalen. Maar wie dat als iets positiefs opvat heeft niet het beste met Ajax voor. In het land der blinden is eenoog koning, een kampioenschap in de Mickey Mouse-league zal verblinden dat het goed gaat met de club. Met het aantrekken van nog meer Jol-spelers voor snel succes help je jezelf zelfs nog verder de vernieling in. Voorspel ik je alvast, als we niet uitkijken en Jol nog jaren de vrije hand geven zitten we binnen drie jaar op het niveau-Feyenoord.

Wat er op dit moment aan de hand is heb ik jammer genoeg allemaal voorzien, waarom de man met het beste overzicht, Van den Boog, niet? Eigen belangetjes? Gebrek aan kwaliteit? Beide? Zeg het maar. Feit is dat hij ons verder de vernieling in heeft geholpen door oa Jol aan het roer te laten en hiermee bovendien een afkoopsom van 7 miljoen laten schieten en het in de zak behouden van een jaarsalaris van 3 milj. Waar blijft de Rood-Witte Olifant?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:23
Jol heeft niet de vrije hand, maar ik ben ook om. Zeker na de uitspraak van 10 miljoen.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:31
Jol moet kappen met zeuren om geld. Hij heeft genoeg mogen uitgeven en wat hij daarmee heeft gedaan, geeft geen reden om hem nog meer te geven. Hij moet maar eens een tactiek gaan bedenken en daarop gaan trainen.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:48
Wat een waardeloze trainer, ben er helemaal klaar mee.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 17:53
Dat wordt een leuke column morgen van Cruijff.

Dat eeuwige calimero-gezeik van Jol is echt niet om aan te zien. Ajax is volgens hem altijd de underdog, waarom niet van eigen kracht uitgaan zoals John Van den Brom dat vandaag geweldig heeft gedemonstreerd? Meer geld?! Hoe durf je! Met z'n eeuwige 'erfenis'. Vandaag hebben we Haagse bluf gezien hoor..

Jamesgf, je lijkt voorspellende krachten te hebben. Hoe nu verder?

Verdere toevoeging: Ik denk dat Clarence Seedorf de enige is die Jol van een voortijdig vertrek kan behoeden.
Raaijkeweske

Forum berichten: 124
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 18:03
Valt het trouwens niemand op dat we de 12.30 wedstrijden altijd slecht spelen.
Bolkestein

Forum berichten: 514
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 18:28
Ik moet James meer gelijk geven dan ik aanvankelijk wilde. Wat een rotte bende.
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 19:00
Ben er ook wel klaar mee onderhand. Vandaag voor de tweede keer sinds ik een seizoenkaart heb eerder vertrokken, de andere keer was Dinamo Zagreb thuis bij 1-3. Het was gewoon echt niet om aan te zien, zo dramatisch.

Het positiespel is gewoon om te huilen, er zijn weinig teams in de eredivisie die een minder positiespel hebben dan wij. Dat wat normaal altijd de kracht van Ajax was is nu onze grootste zwakte. Echt om te huilen. Geen positiespel, geen automatismen, gewoonweg geen enkel idee zit er in het spel. Toevalsvoetbal, puur gericht op de acties van Suarez. Acties die dit seizoen totaal niet uit de verf komen. Zie het resultaat.

Jol zeurt dan wel over de selectie, maar hij heeft gewoon dezelfde selectie als vorig jaar. Toen ging het ook prima toch. In plaats van Pantelic is er nu El Hamdaoui, daar zijn we nou niet bepaald mee achteruit gegaan. Rommedahl mis je als invaller, in de breedte, maar in de basis wordt je daar niet zwakker van.

Hij moet eens ophouden met dat gezeur en eens aan het positiespel gaan werken. Ten eerste weer 4-3-3, want dat kan makkelijk met deze selectie. Het was vandaag niet om aan te zien die drukte in de as van het veld. Op de vleugels zeëen van ruimte, maar iedereen trok naar binnen. Er moeten gewoon spelers zijn die het breed houden, maar dat was totaal niet het geval vandaag. Daarnaast is het nou toch eindelijk wel eens tijd om die verschrikkelijke non-voetballer De Jong uit het team te zetten? Wat is in godsnaam de reden dat hij erin staat? Voetballen heeft hij nooit gekund en nu mist hij ook nog eens de grootste kansen. Onbegrijpelijk dat zo'n waardeloze voetballer bij Ajax op 10 mag blijven ploeteren.

Daarnaast Martin, alsjeblieft, hou eens op met dat belachelijke gedoe rondom corners tegen. Elf spelers terug in het eigen strafschopgebied, waar is dat in godsnaam voor nodig?! Stekelenburg die nooit een bal pakt bij een corner omdat hij eerst over 3 Ajacieden heen moet klimmen, gek he! Nooit een tweede bal omdat al de Ajacieden in eigen 16 staan. Ajax dat vervolgens onder druk komt waarna er weer chaos ontstaat in het strafschopgebied, gek he?! Hou daar godverdomme een keer mee op! Hou op z'n minst 2 mensen voor, die staan toch alleen maar in de weg, dit slaat echt helemaal nergens op! Misschien wel de grootste irritatie bij het huidige Ajax, want ook als we winnen gaat het zo. Echt niet om aan te zien.

Van mij mag Jol weg, aangezien Jol waarschijnlijk helemaal niks doet aan dat positiespel en ook niets aan die corners. Maar goed, wie er dan moet komen.. geen idee.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 19:44
Jamesfg

Citaat:
Ongelofelijk. Jol zegt dat hij geen buitenspelers heeft… Maar toevallig is de reden waarom dat zo is te vinden bij hemzelf, kijk dit topic er maar op na. Vanaf minuut één aanmerkingen opgemaakt, mijn verontrusting geuit. Dat hij De Zeeuw haalde ipv Elia, een Zeegelaar niet linksbuiten maar buitenspel zette. Creativiteit op het middenveld met z’n power/toevalsvoetbal dwarsboomde, het is allemaal veroorzaakt door het kortetermijnbeleid van Jol. Dat Mertens en Chadli talenten zijn kan iedereen zien, maar Jol gaat liever uit van zekerheid, in alles. Denkt met El Hamdaoui en Pantelic zoveel goals aan te trekken, maar van voetbal gaat’ie niet uit. Van ontwikkelen evenmin. Aan spelers als Zeegelaar, Chadli, Castillion, Dost, Eriksen moet je schaven, maar ze zullen je op de lange termijn verder brengen. Waarom Rommedahl, Oleguer, Kennedy, Gabri en weet ik wie zo vaak hebben mogen invallen vorig seizoen is voor mijn Ajaxhart een raadsel. Voor de niet bij Ajax passende peoplemanager is dat echter de normale gang van zaken om de boel bij elkaar te houden. Een Van Rhijn die zo nu en dan invalt voor Van der Wiel kom niet eens in sprache, de gevolgen zullen we gaan ondervinden. Hoewel, volgens Jol komt het met een zak van 10 miljoen wel weer goed. En daarin geef ik hem niet eens ongelijk, maar dan moet je wel mijn omschrijving van ‘komt het wel goed’ hanteren. En dat is voor Jol-begrippen kampioen worden, die derde ster behalen. Maar wie dat als iets positiefs opvat heeft niet het beste met Ajax voor. In het land der blinden is eenoog koning, een kampioenschap in de Mickey Mouse-league zal verblinden dat het goed gaat met de club. Met het aantrekken van nog meer Jol-spelers voor snel succes help je jezelf zelfs nog verder de vernieling in. Voorspel ik je alvast, als we niet uitkijken en Jol nog jaren de vrije hand geven zitten we binnen drie jaar op het niveau-Feyenoord.

Wat er op dit moment aan de hand is heb ik jammer genoeg allemaal voorzien, waarom de man met het beste overzicht, Van den Boog, niet? Eigen belangetjes? Gebrek aan kwaliteit? Beide? Zeg het maar. Feit is dat hij ons verder de vernieling in heeft geholpen door oa Jol aan het roer te laten en hiermee bovendien een afkoopsom van 7 miljoen laten schieten en het in de zak behouden van een jaarsalaris van 3 milj. Waar blijft de Rood-Witte Olifant?

In de kern van de zaak ben ik het met je eens, alhoewel ik Dost hier niet hoef te zien. Het veldspel onder Jol is slecht maar dat was al een tijd bekent, als we zo doorgaan wordt dit inderdaad wel een bottleneck. Echter sec; de trainer eruit gooien lost helemaal niets op.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 20:56
Citaat:
Jol heeft niet de vrije hand, maar ik ben ook om. Zeker na de uitspraak van 10 miljoen.

Zo'n uitspraak hoort niet bij Ajax. Jol heeft dan wel weinig transfergeld uit mogen geven, maar dankzij hem staan of stonden wel jongens als Atouba, Kerlon, Zé Eduardo, Tainio, Mido, De Zeeuw en Verhoeven onder contract. Als hij nou niet koste wat kost via z'n vrienden allerlei prutsers binnen had willen halen, dan had hij wellicht een fatsoenlijke versterking kunnen halen.

Eerst maar eens het maximale uit het huidige materiaal halen. Ook al denk ik dat het huidige materiaal niet toereikend is voor een kampioenschap.
zozoboy

Forum berichten: 6
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 21:07
Die Aissati bloeit weer helemaal op in Vitesse. Denk dat het een domme zet van Jol was om hem weg te sturen, want ik vind hem nog altijd een betere voetballer dan de Jong. Vooral met het spitsenduo el Hamdoui/ Suarez.
RodneyAjacied

Forum berichten: 26
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 21:11
Jol moet gewoon blijven, het ligt echt niet allemaal aan Jol hoor. De spelers moeten eens wat inzet tonen en laten zien wat strijd is, zolang ze dat niet doen, wordt het alleen maar erger. Ook het bestuur moet gewoon oprotten, nieuwe organisatie is noodzakelijk!
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Zo 7 nov 2010 21:44
Volgens mij zijn 'de winter-wedstrijden' iig de laatste jaren niet ons ding. Maar als Ajax nu eens heel onverwachts wint van Milan, dan zal menig bekritiseerder het meeste vergeten en de spelers in genade 'terug nemen'.

Sommige mensen hebben volgens mij echt niets te doen:
http://ajax.hyves.nl/forum/4925020/1pPe/Cruijff_moet_terug_bij_ajax/
http://jcafca.hyves.nl/
http://twitter.com/cruijffbijajax
Gestopt
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 09:47
Citaat:
Ik moet James meer gelijk geven dan ik aanvankelijk wilde. Wat een rotte bende.

Idem aan deze kant. Jamesgf heeft mijn begrip 'gewonnen' na de spreekwoordelijke druppel dit weekend (en Cruijf dus ook). Wat een rotte zooi!
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 10:11
Ik had nog enige twijffel, maar ook ik ben om. Zeker na deze wanprestatie van het elftal.. James zou je niet open gaan solliciteren samen met Cruijff en Molenaar..
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 10:57
Dat Jol niet bij Ajax past, was mij al langer duidelijk. Vooral door zijn aankoopbeleid bij Tottenham was ik vanaf het begin erg sceptisch over Jol. De opmerking 'geef mij 10 miljoen' is voor mij de definitieve druppel.

Jol heeft in 2 jaar tijd voor een vermogen aan spelers gekocht: de Zeeuw, El Hamdaoui + alle salarissen van overbodige voetballers. Dat hij nu loopt de zeuren over aankopen is onvoorstelbaar. In die 4 transferperiodes heeft hij zelf geen buitenspelers gekocht, terwijl Jozefzoon niet eens bij de selectie zat. Voor de salarissen van Ooijer en Tainio had hij Chadli én Boerigter kunnen halen.

Wát is zijn visie? Door de manier van spelen komt niemand tot zijn recht. Er is geen duidelijkheid, geen systeem én we hebben 2 spitsen die niet met elkaar samen kunnen spelen. De Zeeuw is nu vaak de kop van jut, maar je moet er toch niet aan denken middenvelder te zijn in dit team? Altijd maar voor zekerheid kiezen... ik word er niet goed van

Ajax is een onsamenhangend geheel en daarmee heb ik het niet alleen over het eerste elftal. Cruijff werd een paar weken terug door veel mensen verketterd, maar zoals gewoonlijk had hij het gelijk aan zijn zijde. Nu gaan gelukkig meer mensen dat zien. Laten we hopen dat er nu wel wat gaat gebeuren
Shumm.

Forum berichten: 3
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 12:24
Der Tod oder die Gladiolen

De laatste 10 wedstrijden laten goed zien waar AJAX de laatste jaren mee te maken heeft. Geen regelmaat. 13 tegendoelpunten en maar 15 punten zijn de resultaten van deze laatste wedstrijden. Andere resultaten zijn dramatisch slecht voetbal zonder systeem, geïrriteerde personen zoals Suarez, geen vaste basiself door wissels rondom Alderweireld, De Zeeuw, Enoh en Anita, klagende supporters (wat volkomen terecht is) en ga zo maar door. AJAX is niet meer AJAX. Thuis verliezen van Utrecht, uit gelijkspelen bij Excelsior, uit verliezen bij Auxerre en thuis verliezen van Ado. In een maand tijd heeft ajax, zoals het inmiddels ook wel mag worden geschreven, het seizoen al weer verspeeld. Champions League is zo goed als voorbij en in de competitie staat de club uit het verre oosten weer op een comfortabele voorsprong. Geen zorgen voor Jol. Hij gaat uit van eenzelfde inhaalreeks als vorig jaar. Verder heeft hij ook niks om te zeggen, omdat hij zich niet kan vastklampen aan het goede spel dat gespeeld wordt, want er wordt niet goed gespeeld. Oja, hij kan uiteraard nog vermelden dat hij een jong team traint. Dat jonge team is inmiddels al 5 jaar lang jong. Normaal gesproken worden mensen in 5 jaar tijd toch echt 5 jaar ouder, maar dat is bij ajax anders. Natuurlijk zorgen Ooijer, Mido en Oleguer voor bakken aan ervaring, maar je kan net zo goed een plank en twee zakken zand voor hun in de plaats zetten, want ze kunnen helaas niet voetballen.

Dan de andere topper van vorig jaar, Siem de Jong. Ik vraag me af hoeveel kansen die beste jongen nog van Keizer Jol krijgt. Hij speelt dramatisch maar staat toch bijna elke wedstrijd in de basis. Vreemd. Jol heeft er vast wel weer een goed smoesje voor, wat hij dan weer met een ouderwets cliché verwoord. Ik ken een ex-ajacied die inmiddels trainer is bij Bayern München en ook houdt van clichés. Hij had het vorig jaar over ‘der Tod oder die Gladiolen’. Het wordt tijd dat Martin Jol een keer dit zinnetje in z’n mond neemt en hard gaat optreden.

In een interview na de wedstrijd tegen Ado Den Haag had hij het over zijn voorgangers. Ze hadden de laatste jaren veel geld uitgegeven, terwijl hij die mogelijkheid niet heeft. Tegenwoordig houdt meneer Jol het geld liever zelf met zijn achterlijk hoge salaris van meer dan 3 miljoen euro. Toch heeft ook hij zijn aankopen kunnen doen bij ajax. ‘Halfjaar Pantelic’, de ‘onzichtbare talenten’ Ze Eduardo en Kerlon, ‘wisselvaller De Zeeuw’, ‘rare aankoop Lodeiro’, ‘de bijna gestopte’ Ooijer, ‘bankzitter Tainio’, ‘Sumo Mido’ en ‘de-niet-in-het-systeem-passende-maar-wel-scorende El Hamdaoui’. Dat is dus 15,5 miljoen euro aan transferkosten, een dikke boterham aan salariskosten en een hoop overbodige spelers. Alleen De Zeeuw en El Hamdaoui bevallen redelijk. Iets anders wat volgens Jol ook vermeld moest worden als oorzaak van het verlies afgelopen weekend, was dat hij Dennis Rommedahl niet kon inzetten vandaag. Dat komt omdat die inmiddels in Griekenland speelt. Als Jol hem echt zo graag had willen houden had hij toch tot het uiterste kunnen gaan om hem te behouden. Een salaris van 7 ton maakt toch niet zoveel uit op een verlies van 22,5 miljoen euro.

Om even door te gaan op dat enorme verlies van 22,5 miljoen. Er wordt overal gespeculeerd dat ajax dit wel even zal kunnen opvangen door een dragende speler te verkopen. Het hoort toch niet zo te zijn dat er spelers verkocht moeten worden om het wanbeleid van het bestuur op te vangen. De transfersom die eventueel zou worden verkregen voor zo’n speler zou juist weer in de spelersgroep moeten worden gestoken om het team te verbeteren. Helaas denkt men er bij ajax anders over. Op deze manier gaan in de loop der tijd alle goede spelers weg en wordt je al 6 jaar geen kampioen.

Overigens is het nog maar de vraag of een Rommedahl de onthutsend slechte wedstrijd tegen Ado had kunnen veranderen in iets moois. Het was eerder een dramatische teamprestatie. Er werd totaal niet samengespeeld en de ene speler speelde nog slechter dan de ander. Het lijkt wel of dit team zich niet kan opladen voor een duel met mindere tegenstanders in de eredivisie. Dat ligt deels aan de spelers zelf, maar ook zeker aan, jawel, Martin Jol.

Het wordt tijd dat iemand dit ajax echt een keer bij de hand gaat nemen. Wat mij betreft gaan er koppen rollen in het bestuur, de technische staf en de spelersgroep. Het is tijd voor verandering. Laat ajax weer AJAX zijn!
sincere1983

Geplaatst: Ma 8 nov 2010 12:26
Besef me nu ook net dat we na Veendam een aardig ritje krijgen. AZ-uit, psv-thuis, Real Madrid-thuis, VVV-uit.

Als Ajax niet deze week herstel toont ga je gewoon 3x zeker op je bek en verlies je wellicht zelfs punten uit bij vvv (zeker ná een europese wedstrijd heb je die kans).

Met andere woorden, als Ajax deze week geen herstel toont gaan we een héle zware periode in.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 12:36
PSV thuis gaat gewoon gewonnen worden, tegen Real worden we weer overklast en tegen VVV voorspel ik een gelijkspel.
sincere1983

Geplaatst: Ma 8 nov 2010 12:46
Citaat:
PSV thuis gaat gewoon gewonnen worden

'Gewoon'? Op dit moment is thuis winnen, ongeacht de tegenstander (willem II uitgezonderd), niet 'gewoon'.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 20:32
Ik bedoelde het ook lichtelijk sarcastisch, want dat typeert het Ajax van de laatste tijd gewoon. Niet goed genoeg voor de Champions League, winnen van de nederlandse top en het kampioenschap verspelen tegen de middelmaat.
soren

Forum berichten: 35
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 21:10
Misschien moeten we eigenlijk hopen op nog een serie nederlagen. Als Ajax de volgende wedstrijden redelijk doorkomt doen Jol en directie hoogstwaarschijnlijk alsof alles toch nog ok is, en blijft alles zéker bij het oude. Waarschijnlijk moet er eerst een écht diepe crisis komen om te kunnen hopen op grondige veranderingen ...
+ Nieuw bericht <<<   <   55  |  56  |  57  |  58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.690 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Ga
Zoeken: