Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:14
|
|
Heeft iemand Radio 1 opstaan? Zo ja, is het waar dat ze hebben gezegd dat Pantelic op het punt staat om een 2 jarig contract te tekenen? Mijn bron. Ik weet het, bijzaken en geruchten, maar het zou wat zijn joh.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:16
|
|
Ajaxshowtime bijzaken en geruchten; zie daar uw antwoord.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:17
|
|
Nieuwsbericht niet gevonden!
Dit nieuwsbericht bestaat niet (meer).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:18
|
|
Citaat: . Ik weet het, bijzaken en geruchten, maar het zou wat zijn joh.
Staat aan bij mij, radio tour. Echter ben ik rond de klok van enen toen dit gemeld zou zijn niet in de buurt van de radio, de honden moetsen hier ook even naar de wc.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:18
|
|
Pantelic kan je uit je hoofd zetten, die verlangt 3 miljoen salaris op jaarbasis. Waarom denk je dat hij nog geen club heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:29
|
|
Knap staaltje poker van Jol. Hij heeft het bestuur min of meer gechanteerd. Of het slim is dat het bestuur dit laat gebeuren zal achteraf blijken. PSV speelt immers ook een vorm van poker en is bijna all-in gegaan. De selectie van PSV is op dit moment de sterkste in Nederland. Bovendien is er, op affelay na, ook weinig dreiging van belangrijke spelers die verkocht kunnen worden. Echter, als ze komend seizoen geen CL halen hebben ze een serieus probleem.
Het is nu de vraag of Ajax met PSV mee gaat, of afhaakt. Om kampioen te worden moet er hoe dan ook een nieuwe spits bij die zo'n 20 goals maakt. De minst pijnlijke oplossing is dan om van der Wiel te verkopen en van dat geld een topspits binnen te halen.
Ik zou dan persoonlijk voor Dembele gaan. Dat is een speler die (vanwege zijn dreiging) altijd zijn waarde houdt en nooit geblesseerd is. Bovendien, als hij echt gaat scoren zullen de Reals van deze wereld binnen no time op de stoep staan. Het is een vrij risicoloze investering in een speler die in een 4-3-3 systeem goed uit de voeten kan. Daarnaast verwacht ik dat hij bij Ajax wel aan de 20 goals komt. Bij AZ werd hij vaak gebruikt al nummer 10, maar daarvoor mist hij het overzicht. In mijn ogen is het echt een diepe spits. Als Ajax investeert, kan het zich niet permitteren om veel risico's te nemen. Vandaar dat dit een ideale oplossing is.
Met Dembele voor van der Wiel (en Steek en Suarez die blijven) zijn we in mijn ogen direct weer kampioenskandidaat nummer 1. Dembele brengt een hoop balvastheid en diepte met zich mee, waardoor het hele elftal makkelijker gaat voetballen. Lijkt mij een ideale oplossing. Aan El Hamdaioui zou ik nooit beginnen. De combinatie met Suarez lijkt mij bijzonder slecht.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:31
|
|
Ik weet niet zeker, maar het lijkt er wel op dat Martin Jol nog steeds in Ajax-oogpunt denkt en handelt:
[list">'Sulejmani niet naar West Ham'
Uitgegeven: 20 juli 2010 13:11
Laatst gewijzigd: 20 juli 2010 13:16
AMSTERDAM - West Ham United wil Miralem Sulejmani voor een jaar huren van Ajax. De Servische aanvaller heeft hier zelf wel oren naar en het zou Ajax wat meer lucht geven op de salarisbalans.
© ANPMaar Ajax-trainer Martin Jol is in het magazine NUsport een andere mening toegedaan. "Wat heb je eraan om hem op huurbasis naar Engeland te laten gaan?"
Opties
"We zijn vorig jaar iedere week met hem bezig geweest. Nou laat-ie het zien in de voorbereiding en daar wil je van profiteren. Hij komt echt wel aan spelen toe. Zoveel opties zijn er momenteel niet voorin."
Stok
Het is een van de punten die dezer dagen besproken worden door Jol en de Ajax-directie.
De Ajax-trainer is ontevreden over de dreigende uitholling van zijn selectie en heeft de interesse van Fulham als stok achter de deur. Met name in de aanval wil hij meer opties tot zijn beschikking krijgen.
Strand
Jol is in NUsport overigens zeer te spreken over de instelling van Sulejmani in de voorbereiding. "Hij vliegt over het veld, presst en jaagt, is enorm doelgericht en fitter dan ooit."
"Ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft in zijn vakantie, maar volgens mij heeft hij niet veel op het strand gelegen," aldus Jol na het duel tegen FC Horst. Sulejmani raakte kort daarna geblesseerd aan zijn linkerhamstring.
[/list">
http://www.nusport.nl/engeland/2296422/ ... t-ham.html
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:50
|
|
De BBC met een iets ander geluid: Ajax and Fulham battle over Martin Jol.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 13:53
|
|
@ JL10: Onze situatie is natuurlijk wel wat anders dan die van psv.
Wij hebben een ongekend kapitaal op het veld staan waar bij psv eigenlijk alleen affellay op het moment een redelijk bedrag vertegenwoordigd.
Bij Ajax zijn de risicos veel kleiner om nu wat extra centen uit te geven dan bij psv omdat wij bij de verkoop van 1 van de belangrijkere spelers al gelijk weer nagenoeg 'kiet' draaien dit seizoen.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:11
|
|
Citaat: Ik vind zowel De Zeeuw als Lodeiro een goede aankoop
Dat mag jij vinden, maar een speler individueel goed vinden betekent nog niet dat het een goede aankoop is. Sibon was een, laten we zeggen, redelijke speler maar was een topaankoop geweest. En een Elia was een topper en zou eveneens een topaankoop zijn geweest.
Citaat: en met die twee op het middenveld voor Enoh als verdedigende middenvelder heb je een prima middenveld. Een stuk beter dan met Enoh, Lindgren en De Jong
Een prima middenveld zeg je. Nou fijn, maar hoe zit het met de aanval? En daar gaat het nu toch om? Dan heeft de man dus wanbeleid gevoerd. We hadden een prima middenveld en hebben dat nu nog steeds. We hadden een waardeloze aanval en hebben dat ook nog steeds. Geen aanvallend talent uit de jeugd door laten stromen en ook geen Sibon en Elia gehaald. Dan heb je het slecht gedaan.
Citaat: Jol staat nu even in een slecht daglicht
Even in een slecht daglicht? De gevolgen van zijn beleid komen nu pas bovenwater, maar dit kon je afgelopen seizoen al voorzien.
Citaat: Lens, Berg, Dzsudzsak is ook een leuke aanval maar ik vind alle drie de spelers overschat en ik denk dat de Ajax drie aanvallers beter zijn.
Als het middenveld goed staat is er geen houden meer aan. Maar dat is voor ons onbelangrijk. Kampioen worden moet geen doel opzich worden. Ajax moet terug naar de basis en dat betekent saneren, jeugd inbrengen en weer gezond worden. Er zit niets anders op.
Citaat: Anderhalf jaar geleden maakte Kennedy Bakircioglu nog een wereldgoal tegen Fiorentina, en nu zou die nooit meer zo'n goal kunnen maken? Wat een onzin! De wedstrijd tegen Marseille was een uitschieter onder van Basten (wie enkel die wedstrijd bekijkt heeft absoluut geen juist beeld van zijn gehele periode als hoofdtrainer en van de kwaliteit van de drie heren voorin), en uiteindelijk verloren we ook nog van Marseille over twee wedstrijden, dat eerder ook nipt psv en twente uit had geschakeld. Laten we eerlijk zijn, individueel zijn het drie goede spitsen, maar in het samenspel stelt het niet zoveel voor.
Van Basten zijn aankoopbeleid, het inbrengen van Vermeer en het aantal blessures heeft hem de das omgedaan. Doordat hij Cvitanich, Sulejmani, Wielaert, Oleguer heeft gehaald, moesten ze wel in de basis. Het topmiddenveld Aissati, Anita en Enoh dat wilde combineren kon echter niet samenspelen met Sulejmani, Cvitanich en Suarez voorin en met de achteruitlopende Oleguer, Wielaert en daarachter Vermeer moet je concluderen dat er geen houden meer aan was. Linies te ver uitelkaar, middenveld inderdaad overlopen ect. maar dat lag dus niet aan de 'kabouters' van destijds. Met Alderweireld, Vertonghen en Stekelenburg ipv Oleguer, Wielaert en Vermeer stond je er achterin beter voor en in plaats van de niet-taakbewuste en immer snel balverlies lijdende Sulejmani, Cvitanich en Suarez een aanval met meer voetbalintelligentie was eveneens gewenst. Een spits als Sibon in plaats van Cvitanich en een buitenspeler als Elia in plaats van Rommedahl en Kennedy was gewenst. Zoals ook doorontwikkelde spelers als Ozbilliz, Zeegelaar, Castillion en Jozefzoon gewenst waren.
Citaat: Moet eerlijk zijn de voorhoede varieerde nog wel, maar een bijna identiek elftal als het groepje dat tegen Marseille mee mocht doen, faalde opzichtig tegen PSV en Sparta en speelde gelijk tegen AZ.
Heb je dus geen gelijk in. Een bijna identiek elftal bestaat niet. Een Cvitanich in plaats van Emanuelson voorin is een wereld van verschil. Sowieso niet verstandig geweest om de Zuid-Amerikaan ook maar op te stellen. Eveneens een Wielaert in plaats van Alderweireld is een slok op een borrel en ga zo maar door. Zoals gezegd, het aankoopbeleid heeft Van Basten de das omgedaan. Jol had daar geen last van en kon dus een Cvitanich, Oleguer, Wielaert ect erbuiten laten en zijn eigen weg inslaan. En die weg met zijn kortetermijnbeleid was niet goed. Nu gaan we erop door met het huren van ervaren spelers als De Ridder. Terwijl je een in potentie betere buitenspeler nu al van gelijkwaardig niveau had kunnen hebben. En diezelfde jeugdspeler zal nu nog meer de dupe zijn, daar De Ridder geregeld zal moeten spelen... Zo wordt het ook nooit wat.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:14
|
|
Waar blijft die bevestiging nou!
|
Marco
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:19
|
|
Dat zullen ze zich bij Fulham ook wel afvragen..
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:21
|
|
Staat / stond er iets gepland vandaag? Een persconferentie ofzo?
|
Marco
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:25
|
|
Ik weet niet meer dan dat er in dat BBC-artikel staat. Ik vraag me alleen af hoe ze dit bij Fulham vinden. Als Jol inderdaad wacht op groen licht van de RvC, speelt ie een vies spelletje waarbij hij Ajax onder druk zet en Fulham aan het lijntje houdt. Met zo'n man hoeft het voor mij niet meer.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:33
|
|
Ken je de uitdrukking; 'Je schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt gekocht'. Waarom zou hij het anders doen. Ik geloof dat hij de wens heeft om bij Ajax te blijven, maar er moet wel wat eer te behalen zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Jol alleen maar spelers mag verkopen om de financiele gaten van de afgelopen 10 jaar op te vullen. Dan zou ik zelf ook weg gaan.
Fulham kan, graag zelfs, die geldwolf van een Eriksson aannemen.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:36
|
|
Citaat: Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Jol alleen maar spelers mag verkopen om de financiele gaten van de afgelopen 10 jaar op te vullen.
O nee? Vraag het de technische mensen van Feyenoord.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:43
|
|
Op de Engelse wiki:
Chairman: Uri Coronel
Technical Manager: Danny Blind
Teammanager: David Endt
Manager:
Assistant manager: Danny Blind
Waar is Jol? Op de Nederlandse staat die er nog wel bij.
Op z'n persoonlijke pagina is die ook nog gewoon manager bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:44
|
|
Wikipedia....
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:46
|
|
Citaat: Wikipedia....
...the free encyclopedia that anyone can edit.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:50
|
|
Het duurt allemaal weer te lang. Ik krijg er een slecht gevoel bij. Het zal toch niet dat het Ajax bestuur dwars gaat liggen doen.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:52
|
|
Citaat: Wikipedia....
...the free encyclopedia that anyone can edit.
Kan de nederlandse versie wel aan passen? Messi als selectie speler ofzo ;)
@ Fregge: Wiki is geen goede bron , weet je zeker dat zijn naam er heeft gestaan?
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:54
|
|
Ik weet dat Wikipedia door iedereen is aan te passen. Maar je kunt er wel iets uitleiden toch?
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:55
|
|
Citaat: Het duurt allemaal weer te lang. Ik krijg er een slecht gevoel bij. Het zal toch niet dat het Ajax bestuur dwars gaat liggen doen.
Is er dan gemeld dan iemand met een persconnferentie zou komen of met een officieel statement? Als Jol gewoon blijft gebeurt er toch eigenlijk niets? Waarom zou je dat via een persconferentie moeten gaan melden?
En uit wiki kun je helemaal niets afleiden. Als je wilt kun je daar nu Cruiff of Hiddink invullen als trainer.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:56
|
|
Citaat: Ik weet dat Wikipedia door iedereen is aan te passen. Maar je kunt er wel iets uitleiden toch?
Fregge, wiki is geen betrouwbare bron, zou jij toch moeten weten als je bijna je diploma hebt..
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 20 jul 2010 14:57
|
|
Citaat: Het duurt allemaal weer te lang. Ik krijg er een slecht gevoel bij. Het zal toch niet dat het Ajax bestuur dwars gaat liggen doen.
Is er dan gemeld dan iemand met een persconnferentie zou komen of met een officieel statement? Als Jol gewoon blijft gebeurt er toch eigenlijk niets? Waarom zou je dat via een persconferentie moeten gaan melden?
En uit wiki kun je helemaal niets afleiden. Als je wilt kun je daar nu Cruiff of Hiddink invullen als trainer.
Dat zat ik dus ook te denken. Waarom een persconferentie of een officiele mededeling? Jol heeft gezegd dat hij blijft en dus zal die dan gewoon blijven.
Ajax hoeft hier toch niet officieel iets over naar buiten te brengen, er verandert verder niets namelijk.
|