Auteur
|
Bericht
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:42
|
|
En dan hebben we nog de kwestie van een vertrekkende trainer die mogelijk spelers meeneemt..
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:42
|
|
Laat hem Atouba maar weer eens meenemen dan
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:45
|
|
Nog even en we weten of hij blijft of vertrekt...
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:46
|
|
Atouba: Bei Jol kassiert er richtig:
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:47
|
|
Volgens de T. heeft Jol in ieder geval een clausule.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:47
|
|
Citaat: En dan hebben we nog de kwestie van een vertrekkende trainer die mogelijk spelers meeneemt..
Dat doet hij echt zomaar niet. Wie zou hij moeten meenemen naar Fulham? Van der Wiel? Suarez? Vertonghen? Stekelenburg? Gaat echt niet gebeuren. Of ze betalen de prijs wat de andere clubs betalen.
Nee, inderdaad...neem Atouba en Verhoeven maar mee, Jolletje.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:52
|
|
Ik zat meer te denken aan middenvelders.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:54
|
|
Citaat: er richtig:
Zijn contract ook open en bloot in de Bild
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:55
|
|
[list">[*">Jol heeft in zijn contract met Ajax een gelimiteerde afkoopsom staan. Struikelblok in de onderhandelingen met Ajax zou echter de wens van Jol kunnen zijn om zijn broer Cock Jol en conditietrainer Michael Lindeman mee te nemen naar Fulham. Beiden staan tot 2012 onder contract bij Ajax en kunnen in tegenstelling tot Jol niet vertrekken voor relatief weinig geld[/*">
[*">Rond 15.45 uur is Jol in gezelschap van zijn zaakwaarnemer en zijn broer aangekomen in de ArenA.[/*">[/list">
http://www.at5.nl/artikelen/44965/onder ... volle-gang
Het dikgedrukte doet hem dus twijfelen! Echter is die teruggekomen. Is het dus met Fullham wie die onderhandelde?
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:01
|
|
Citaat: Volgens de T. heeft Jol in ieder geval een clausule.
De T. heeft de laatste jaren niet echt goede bronnen bij Ajax.
Citaat: En dan hebben we nog de kwestie van een vertrekkende trainer die mogelijk spelers meeneemt..
Dat doet hij echt zomaar niet. Wie zou hij moeten meenemen naar Fulham? Van der Wiel? Suarez? Vertonghen? Stekelenburg? Gaat echt niet gebeuren. Of ze betalen de prijs wat de andere clubs betalen.
Nee, inderdaad...neem Atouba en Verhoeven maar mee, Jolletje.
Ik zie hem nog wel komen voor onze net-niet toppers: Vertonghen, Toby, Enoh, Zeeuw, Siem etc.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:06
|
|
Citaat: Vertel waar komt jouw vertrouwen in Blind vandaan?
Ach, vertrouwen is een groot woord. Maar waar is het wantrouwen jegens Blind op gebaseerd? Het simpele gegeven dat Blind succes had en iets beters achterliet dan toen hij aankwam moet toch deugd doen? Zoals verder in de laatste jaren enkel Adriaanse erin slaagde zijn opvolger iets moois achter te laten. Zoals bijvoorbeeld Olsen een rotzooi achterliet, Koeman een rotzooi achterliet en Jol nu een rotzooi achterlaat moet je niet willen. Toen Jol aan werd gesteld, waren de vooruitzichten en mogelijkheden beter dan nu. Zijn kortetermijnbeleid heeft Ajax geen steek verder geholpen. Het aanblijven van de man of de komst van Olsen of Koeman is aldus niet gewenst. Blind heeft in tegenstelling tot de drie eerder genoemde vertrouwen in de jeugd en dat is zeker in deze tijden gewenst. Kan je natuurlijk twisten over de man die Chivu, Manucharyan, Eriksen en Enoh haalde zijn aankoopbeleid. Maar dat is een structureel probleem bij Ajax. Of je moet sterke mensen hebben die de vrije hand krijgen en, in tegenstelling tot een Jol, wél een goed beleid ten uitvoer spreidde, zoals een Adriaanse. Maar dan nog ben je niet zeker van grote successen, daar de organisatie van Ajax nog steeds beroerd is.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:07
|
|
Heb de hele dag tijdens mn werk mn nos, vi en nusport applicaties in de gaten gehouden. Baal er flink van mocht hij vertrekken, kan hiddink ajax en turkije niet combineren?
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:18
|
|
Heeft iemand trouwens enig idee waarom VI nog niks meldt?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:21
|
|
Citaat: Heb de hele dag tijdens mn werk mn nos, vi en nusport applicaties in de gaten gehouden. Baal er flink van mocht hij vertrekken, kan hiddink ajax en turkije niet combineren?
Zou zeker een optie zijn, zeker als je dit leest!
@ Fregge, geen idee, meestal melden zij als een van de eersten iets.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:23
|
|
Arnold Mühren aan het woord.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:27
|
|
Bruckner op AN:
Ik hoor geruchten dat Jol Fulham afhoud en Ajax een ultimatum stelt, hij wil woensdag een nieuwe nr 9 (El Hamdaoui) hebben en daarna wil hij nog 15 miljoen besteden van het geld dat binnenkomt bij verkoop Gren en Luis. Die dus beiden weggaan.
Mike Verweij @ Twitter
a, hij hoopt alsnog een (transfervrije of goedkope) spits en buitenspeler te halen. Dan blijft hij beslist #Ajax
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:37
|
|
Over verstoorde verhoudingen gesproken..
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:44
|
|
afca__cbs op AN:
[list">LAATSTE NIEUWS: Net doorgekregen dat Jol niet alleen een nieuwe spits en buitenspeler wil, maar ook een nieuwe keeper bij vertrek van stekelenburg, en tevens een nieuwe rechtsback bij vertrek vd Wiel. Dit is Ajax te gortig en men vindt dat er al spelers in huis zijn die vd wiel en stekelenburg op kunnen volgen. [/list">
bolle2 op AN:
[list">Een reactie voor Ajax Showtime:
De kogel is door de kerk Martin Jol blijft bij Ajax, Ajax gaat er nu alles aan doen om El Hamdaoui te halen voor as woensdag, wat betekent dat Martin Jol zijn gewenste nummer 9 binnen heeft. om 17.00 uur zal officieel bekent gemaakt worden dat Martin Jol aanblijft als trainer van Ajax.
Voor wat het waard is. [/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:47
|
|
Citaat: Bruckner op AN:
Ik hoor geruchten dat Jol Fulham afhoud en Ajax een ultimatum stelt, hij wil woensdag een nieuwe nr 9 (El Hamdaoui) hebben en daarna wil hij nog 15 miljoen besteden van het geld dat binnenkomt bij verkoop Gren en Luis. Die dus beiden weggaan.
Mike Verweij @ Twitter
a, hij hoopt alsnog een (transfervrije of goedkope) spits en buitenspeler te halen. Dan blijft hij beslist #Ajax
Compleet verschillende teksten.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 16:48
|
|
Dit wordt een beetje veel allemaal.....
Overigens ligt het aandeel al de hele dag stil.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 17:30
|
|
@jamesfg
Nouja laat ik het zo zeggen.
Ik ben inderdaad niet het prototype supporter, zodra een speler als trainer of bestuurder begint start hij bij mij weer vanaf 0. Waarom? Omdat we Ajax zijn en in elke positie behoren te streven naar het hoogste. Nu kan je van clubiconen houden maar daarom moet je ze nog wel kritisch beoordelen. Het is net zoals met kinderen, je kunt heel veel van ze houden maar daarom moet je af en toe nog wel streng kunnen zijn en ze niet zomaar verwennen. Kinderen die je alleen maar verwent help je daar namelijk ook niet mee, die worden vervelende/zwakke persoonlijkheden en krijgen later in hun leven daar weer problemen mee. Dat is de reden dat ik niet zomaar blind achter iemand aanhol. Danny Blind verdient een kritische houding,punt is dat Blind niet leert van zijn fouten. Had in het verleden niet de ervaring opgedaan om de zware functies te vervullen en heeft daar nu ook niets aan gedaan. Dan zie ik geen reden waarom we straks geen herhaling van zettenn krijgen. En uiteindelijk wordt Blind daar ook niet beter van, juist uit zelfbescherming zou iemand nu tegen Blind moeten zeggen dat hij zich eerst elders waarmaakt als hoofdtrainer om dan met een zak ervaring terug te komen. Blind heeft echter gedurende zijn na-spelers carrière bewezen dat hij vooral teert op zijn netwerk/vrienden om ergens binnen te komen.
Maar waar is het wantrouwen jegens Blind op gebaseerd is?
Oh dat is simpel, het is een optelsom van zaken die ik zie bij Blind in verschillende functies hij bekleed heeft. Ik zie drie problemen onder Blind.
1. Vriendjespolitiek
2. Gebrek aan inzicht op vlak van aankopen
3. Gebrek lange termijnbeleid
Om maar met vriendjespolitiek te beginnen, Danny Blind is natuurlijk destijds niet voor niets zonder ook maar enige bestuurlijke ervaring als TD aan de ‘macht’ gekomen, maar dat begreep ik nog wel. Dat hij later een andere functie bij Ajax kreeg, hoofd jeugdopleidingen kon ik ook nog wel ergens snappen. Maar op de keeper af had hij natuurlijk ook geen ervaring om de belangrijkste directiefunctie van de jeugd van Ajax in te kleden. Dat hij dat combineerde met het trainerschap van Ajax A1 nog tot daaraantoe. Ik vind dat persoonlijk erg veel verantwoordelijkheid. Dat hij toen met statements kwam dat alle spelers van zijn selectie die qua discipline voldoende presteerden (Blind haalde het voorbeeld van niet te laat komen) en daarom wel een contract verdienden vond ik vrij schadelijk. Zijn elftal was namelijk helemaal niet zo talentvol, en puur een contract alleen vanwege die zaken is soft beleid. Hoe vervelend dat ook is, maar de ajaxopleiding is juist zo goed omdat er het beste van je wordt verwacht voor je in aanmerking van een contract komt. Wat daarna gebeurde was dat Ajax2 een nieuwe trainer nodig had, Blind als hoofdjeugdopleidingen adviseerde vriendje John Van den Brom. John Van den Brom die welgeteld een jaartje ervaring had als trainer bij VV Bennekom. Vervolgens wordt Blind aangesteld als trainer en brengt hij als hoofd jeugdopleidingen nog een advies uit over zijn opvolger: John van Den Brom. Dat was sowieso al krom iemand zonder noemenswaardige prestaties die die twee belangrijke functies binnen de Ajaxjeugd mocht combineren. Het hoeft verder geen betoog dat Van Den Brom toen volledig faalde. Blind was intussen bij Ajax 1 aan de slag, kreeg een conflict met Van Geel, speelde dat via de media uit. Nam actief de slachtofferrol in, ging zelfs zo ver dat hij gesprekken met Arsenal aanknoopte om daar Daley Blind onder te brengen (echte Ajacied?). Later is Blind dus naar Sparta gegaan en een ander vriendje van hem Fred Grim ging uiteraard mee. Grim die altijd keeperstrainer was geweest werd zonder trainerservaring ineens assistent bij Sparta. Ok, goede stap? Blijkt van niet want na een jaar is Blind weg bij Sparta en no surprise Fred Grim is ineens weer terug als keeperstrainer bij Ajax. Men zit nu nog steeds met grim in de maag want echt gepresteerd heeft Grim voorheen ook niet.
Gebrek aan inzicht
Ga de carrière na van Blind en je ziet dat hij verantwoordelijk is voor de grootste miskopen uit de historie van Ajax. Ik hoef ze niet allemaal meer op te noemen, in de eerste periode Blind zijn de harde feiten dat er op aankoopbeleid minimaal 50 miljoen gulden verlies is geleden. Die fout kan je dan maken maar wat gebeurt er dan wanneer Blind trainer wordt? Hij wacht niet tot de TD er al zit maar besluit op eigen houtje aankopen te doen; gevolg Rosenberg en Lindenberg. Dan leer je dus niet van je fouten, je kan als eerste een 442 spits halen (Machlas) en een uitgebluste middenvelder (Winter) maar dat je dat daarna gewoon opnieuw doet, tenenkrommend. Misschien ngo wel meer frustrerend was dat Blind ook maar besloot spelers af te danken. Van der Vaart was zelfs derde keuze op zijn positie geworden ten kostte van Boukhari! Nou hoor je mij niet zeggen dat Van der Vaart zelf ook geen verantwoording had maar zijn talent had nooit zo afgedankt mogen worden Gevolg? Van der Vaart werd de beste speler van zijn club en Escude won wtee maal de Uefacup als basisspeler. Arveladze die zich transfervrij aangeboden had bij Blind werd vervolgens een van de steunpilaren bij AZ. Ik zie dus iemand die twee keer gefaald heeft als TD en wat doet Blind vervolgens? Hij weet niet hoe snel genoeg hij moet terugkeren om opnieuw Technisch Manager bij Ajax te worden. Gevolg, Blind haalt net zoals in zijn tweede periode weer een jeugdspeler die hij zelf getraind had, was dat eerst Krohn Dehli toen werd het Sno. Enoh was een toevallige reddingsboei, was eigenlijk al eerder rond met de Israelische club. De geluiden waarin hij aangeraden werd waren tot dan toe altijd genegeerd. Sowieso haal je niet eerst Sno en dan pas Enoh. Dat zowel Van Basten als Blind zich daarna in allerlei bochten zijn gaan wringen en aangaven dat Sno ineens ook als pinchhitter gehaald was was natuurlijke complete bullcrap.
Gebrek aan lange termijnbeleid.
Blind heeft zich bij Ajax altijd via de interne weg naar boven willen werken. Dat is een keuze. Maar wat Blind wel eens mocht doen was in de spiegel kijken, zonder ervaring ineens TD worden, zonder ervaring ineens hoofd jeugdopleidingen worden, zonder ervaring ineens trainer worden. Ergens dacht ik dat Blind het eindelijk begrepen had toen hij naar Sparta vertrok als Technisch Directeur. Ik hoef jou hopelijk niet uit te leggen in welke mate dat een lange termijnbaan is. Exemplarisch dat Blind daar na een jaar al weer opstapte om bij Ajax TM te worden. Nu noemen velen Jol een baantjesjager – terecht – maar dit was een actie die natuurlijk evenzeer in die categorie valt. Niet dat men er bij Sparta zo’n spijt van had want als TD was Blind nu geen rots in de branding. Maar dat gebrek aan lange termijn zie ik bij Blidn ook terug als trainer, het was niet voor niets dat hij opportunistisch begon te rommelen met 4-4-2 midden in het seizoen. Dat Pienaar en Rosenberg ineens vleugelspelers waren. Onder Blind stond helemaal geen fundament om op verder te bouwen. De enige credits die ik Blind echt moet geven zijn de ‘doorbraak’ van Emanuelson en Maduro. Daartegenover stond een hoop geswitch met posities en een hoop – ontevreden – vertrekkende spelers. Ironisch dat je Manucharyan aanhaalt, die kwam onder Koeman op stage en het was toen al lang duidelijk dat hij zou blijven. Echter was Blind ook van hem gecharmeerd, de fout die Blind gemaakt heeft is Manucharyan te gebruiken in periode waarin de medische staf aangegeven had dat hij er nog niet geheel klaar voor was (medisch gezien) maar Blind had wat nodig Utrecht uit. Manucharyan werd uit de wedstrijd getrapt.
De enige nuance die ik daarbij nog heb was dat de omstandigheden voor Blind als trainer ook niet makkelijk waren. Deslaniettemin was zijn ontslag terecht, de prestaties en het spel waren ondermaats. Ajax speelde een verloren seizoen, dat Blind door heel veel mazzel (CL poule en play-offs) nog wat goedmaakte doet niets af aan de eerste conclusie. Blind is een opportunist, zo zie ik hem nu ook wel weer aan een trainersbaantje komen. Als Blind echt met lange termijnvisie bezig zou zijn dan zou hij eerst eens als trainer moeten beginnen of had hij op zijn minst ergens stage moeten lopen. Want daar ontwikkel je jezelf en heb je nog de ruimte om de fouten te maken die je bij Ajax niet mag maken. Blind weigert echter in zijn carrière te investeren op dat vlak, en dat is dom.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 17:35
|
|
Volgens AT5:
Citaat: UPDATE: Ajax: Vandaag geen nieuws over Jol
Ajax laat AT5 weten dat het maandag geen persconferentie heeft gepland over een eventueel vertrek van trainer Martin Jol en dat het verder ook niet naar buiten wil treden over de zaak.
Volgens De Telegraaf neemt Jol vandaag een besluit over zijn toekomst. De trainer staat nadrukkelijk in de belangstelling van het Engelse Fulham. Een delegatie van de Britten zou al in Amsterdam zijn gespot. Eerder meldde het Britse The Mirror dat Jol persoonlijk al rond zou zijn met de Engelsen. Ook Newcastle United zou de coach willen inlijven.
Jol, die zondag in een bedroevend slecht oefenduel met Ajax van FC Porto verloor, zou gefrustreerd zijn over de geringe financiële mogelijkheden in de ArenA. De enige kans dat hij toch aanblijft, is volgens De Telegraaf dat hij garanties krijgt van de Ajax-leiding over versterkingen voor komend seizoen.
Jol komt vandaag met de selectie terug uit Portugal. Spelers en staf hebben de rest van de dag vrij.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 17:51
|
|
Ajax gaat nu Mounir halen voor Woensdag en anders is ie weg?
Hij moet graag Ajax willen coachen! Vorig jaar zei hij nog dat spelers trots moeten zijn voor Ajax te mogen spelen.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 17:58
|
|
Citaat: Oh, hiervan ga ik balen! Dit wordt weer een k*t seizoen. Gaat Jol weg (wat nu wel voor ongeveer 90% zeker is), zullen Suárez, Steek en Van der Wiel ook wel weggaan. OF Ajax moet Cruyff even halen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Wat is dat toch met die blinde adoratie voor Cruijff? Zo'n wonderdokter is het niet hoor. Bovendien is het een lafaard. Of ben je alweer vergeten hoe Cruijff zijn functie bij Ajax alweer neerlegde na 1 week vanwege een meningsverschil met van Basten?
|
DIMC85
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 18:01
|
|
Liever een kutseizoen onder blind dan weer met Cruijff aan komen!
Ben echt klaar met die maan nadat hij als een kleinkind weg liep toen zijn mening verschilde van die van MvB. Daarnaast heeft ie eerder dit seizoen weer kritiek geuit op Ajax.... Die man moet overal zijn mening over geven maar is zelf bang dat hij z'n handen brand aan Ajax!
|