Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:12
|
|
Citaat: Hoe betrouwbaar is Derby Star op AN?
Hij heeft volgens mij contacten binnen Ajax. Postte voorheen onder een andere naam.
Hij postte eerst onder Helikopter las ik al...
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:16
|
|
Overheersend gevoel: moedeloosheid. Weer een nieuwe trainer, weer een kut jaar. Ik heb vorig jaar met een paar gabbers van me afgesproken niet meer uit te gaan van een kampioenschap voordat het weer zover is. Maar in de praktijk is het uiteindelijke ongeloof toch altijd groter dan realisme.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:18
|
|
Citaat: Hoezo zou De Boer vanuit Ajax geen realistische optie zijn? Men heeft duidelijk een hoge pet van hem op.
En Blind passeren?
Hopelijk kiest hij dan enorm sterke assistenten uit.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:27
|
|
Oh, hiervan ga ik balen! Dit wordt weer een kut seizoen. Gaat Jol weg (wat nu wel voor ongeveer 90% zeker is), zullen Suárez, Steek en Van der Wiel ook wel weggaan. OF Ajax moet Cruyff even halen, maar dat zie ik niet gebeuren.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:28
|
|
Eigenlijk wilde ik het niet over dat oefenpotje tegen Porto van gisteren hebben. Maar het zal de laatste herinnering zijn geweest wat betreft Jol-Ajax. En dan zo je eigen ploeg te kijk laten zetten, te misbruiken. Kan je als Ajax zijnde niet over je heen laten gaan. Zal ook niet gebeuren, zie ze onmogelijk buigen. Maar Jol heeft zichzelf gisteravond vreselijk te schande gezet. Waarom ging hij eigenlijk nog in z'n pakkie op die bank zitten? Het is dat Emanuelson nog geblesseerd raakte, anders zullen we zijn laatste daad herinneren in het inbrengen van zijn spits-aankoop Suk. Waarom zet hij zijn lievelingetje eigenlijk niet in de spits? Het zegt genoeg dat hij niet Blind maar Oleguer rechtsback zette. En wat wilt 'ie met Sarpong? Een statement over de rug van de jongen die het het moeilijkst heeft gehad van iedereen. Laat hem vertrekken, Advocaat achterna gaand. De laffe Hagenees heeft vanaf minuut één laten blijken met zijn kortetermijnbeleid en vriendjespolitiek niet goed te zijn voor Ajax.
Met daarbij de miljoenen voor een De Zeeuw waar je geen winst meer op maakt en een Lodeiro die niet speelt en dus minder waard wordt kan ook de mislukte Jol-periode als rampzalig worden beschouwd. En wat gaan we nu doen met Cocky, Stam, en Van der Dussen?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:29
|
|
Citaat: Oh, hiervan ga ik balen! Dit wordt weer een k*t seizoen. Gaat Jol weg (wat nu wel voor ongeveer 90% zeker is), zullen Suárez, Steek en Van der Wiel ook wel weggaan. OF Ajax moet Cruyff even halen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Blind zal wel trainer worden. Haalt vervolgens met het schaarse transferbudget alleen maar misperen ala Rosenberg. Kwalificeert zich niet voor de CL en is na oktober al uitgeschakeld voor de titel. Klaar...af...op naar de volgende trainer
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:43
|
|
Citaat: Hopen dat Fulham, Ajax en Jol er snel uit komen. Dat Jol weg wil, mag nu wel duidelijk zijn. Die zit niet meer met zijn gedachten bij Ajax. Bovendien is de (vertrouwens)relatie tussen hem en Ajax volledig naar de kloten. Als Fulham afketst, gaan ze wel op zoek naar een andere club.
Laat het dan maar z.s.m. gebeuren, dan kan Ajax tenminste verder.
Idd, zeer duidelijk nu dat het einde oefening is tussen Jol en Ajax, beter nu duidelijkheid dan over een week.
|
10Oele
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:46
|
|
Bij het zeer waarschijnlijke vertrek van Jol is dit wel een vreemd bericht: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=113068
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:49
|
|
Maar Oele, lees eens het bericht wat Marco plaatste. Jol is onderweg naar een onbekende onderhandelingslocatie. Dit duidt er eigenlijk niet op dat Jol in onderleg is met Fullham. Hij is met iemand in onderhandeling over iets. Supporters vullen het gelijk in, wat (weliswaar) het meest logisch is. Ook ik denk dat Jol vertrekt, maar toch heb ik ergens lichte hoop dat hij blijft. Als hij deze transfer kan waarmaken, zou ik echt ZO blij zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:51
|
|
Citaat: Met daarbij de miljoenen voor een De Zeeuw waar je geen winst meer op maakt en een Lodeiro die niet speelt en dus minder waard wordt kan ook de mislukte Jol-periode als rampzalig worden beschouwd. En wat gaan we nu doen met Cocky, Stam, en Van der Dussen?
Ja, een regelrechte ramp...
Plus dat de waarde van spelers zoals Van der Wiel, Vertonghen etc. omhoog zijn geschoten.
Lijkt me sterk dat Lodeiro een idee was van Jol en het is veel te vroeg om die jongen af te serveren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:52
|
|
Citaat: Als hij deze transfer kan waarmaken, zou ik echt ZO blij zijn.
Hoe zou Jol dat moeten doen? AJAX heeft geen geld.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:54
|
|
Ajax had geen geld (ik geloof minder dan een miljoen) over voor Bouhlarouz, maar wel 4,5 voor Lodeiro. Vreemd he?
Overigens, als Jol in onderhandeling is met Fullham, waarom meldt VI nog steeds niets als het al een uur bekend is?
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:57
|
|
We hadden verdedigers zat. Alleen de aanvoer naar de spitsen stokte. De Jong kwam pas de 2e seizoenshelft los en Eriksen is nog een beetje bleu. Verder...regeren is vooruitzien. Lodeiro nu kopen voor AZ hem haalde zou ons waarschijnlijk geld besparen in de toekomst.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:01
|
|
Verdedigers zat?
Ajax: Stekelenburg; v.d.Wiel, Oleguer, Anita, Emanuelson, Gabri, De Jong, Enoh, Suarez, Pantelic, Eriksen
Opstelling van Ajax tegen RKC uit, toen Vertonghen en Aldewereild geschorst waren. Dus een (gelegenheids)linksback centraal, en een aanvaller op de linksback positie. Ziet er naaruit inderdaad dat we zat verdedigers hadden. Als aanvallende middenvelders hadden we denk ik wel genoeg. Aisatti had een leuke periode. Eriksen ontwikkelde zich, en De Jong stond in een keer op. Eigenlijk is Lodeiro tot nu toe nog overbodig.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:02
|
|
Citaat: Plus dat de waarde van spelers zoals Van der Wiel, Vertonghen etc. omhoog zijn geschoten.
Lijkt me sterk dat Lodeiro een idee was van Jol en het is veel te vroeg om die jongen af te serveren.
Zijn onder Van Basten de waarden van Van der Wiel die rechtsback en Vertonghen die centraal achterin werd gezet dan niet gestegen? Het is logisch dat die talentvolle jongens zich verder ontwikkelen. Hoewel Vertonghen ook nog eventjes op het middenveld werd gezet tegen PSV, daar Atouba en Wielaert erin kwamen te staan. Zie onder ogen dat Jol er met zijn beleid een zooitje van heeft gemaakt en Ajax nu aan het misbruiken is. Het is toch zo duidelijk als wat dat de man niet bij Ajax past?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:02
|
|
Het blijft een raar wereldje, zaterdag verzekerde iemand die dicht op het vuur zit me nog dat Jol niet zou vertrekken. Naja.
Anyway de kans dat het Danny Blind wordt is natuurlijk levensgroot. Danny ligt goed bij de huidige kliek zou het waarschijnlijk al geworden zijn als Jol vorig seizoen niet was gekomen en zou volgens het rapport Jol moeten opvolgen. Misschien dat De Boer dan naar voren geschoven wordt als assistent of een duo wordt met Blind.
Ik hoop dat ik er naast zit maar vooralsnog ga ik er vanuit de we D.B gewoon terugzien..
|
jamesgf
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:08
|
|
Citaat: Ik hoop dat ik er naast zit maar vooralsnog ga ik er vanuit de we D.B gewoon terugzien..
Jij wilt de CL niet in?
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:11
|
|
Citaat: Verdedigers zat?
Ajax: Stekelenburg; v.d.Wiel, Oleguer, Anita, Emanuelson, Gabri, De Jong, Enoh, Suarez, Pantelic, Eriksen
Opstelling van Ajax tegen RKC uit, toen Vertonghen en Alderweireld geschorst waren. Dus een (gelegenheids)linksback centraal, en een aanvaller op de linksback positie. Ziet er naaruit inderdaad dat we zat verdedigers hadden. Als aanvallende middenvelders hadden we denk ik wel genoeg. Aissati had een leuke periode. Eriksen ontwikkelde zich, en De Jong stond in een keer op. Eigenlijk is Lodeiro tot nu toe nog overbodig.
Je vergeet Wielaert, kon er ook nog in bij nood. Emanuelson kon op de backpositie uit de voeten. Met Lindgren is daar ook al geexperimenteerd. Pure aanvallende middenvelders waren nogal schaars.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:13
|
|
Citaat: Ik hoop dat ik er naast zit maar vooralsnog ga ik er vanuit de we D.B gewoon terugzien..
Jij wilt de CL niet in?
Ik wil natuurlijk de CL in en het liefst wordt ik ook nog kampioen, maar voor dat laatste hoef ik ook geen Ronald Koeman te zien. Vertel waar komt jouw vertrouwen in Blind vandaan?
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:16
|
|
Citaat: Verdedigers zat?
Opstelling van Ajax tegen RKC uit, toen Vertonghen en Alderweireld geschorst waren. Dus een (gelegenheids)linksback centraal, en een aanvaller op de linksback positie. Ziet er naaruit inderdaad dat we zat verdedigers hadden. Als aanvallende middenvelders hadden we denk ik wel genoeg. Aissati had een leuke periode. Eriksen ontwikkelde zich, en De Jong stond in een keer op. Eigenlijk is Lodeiro tot nu toe nog overbodig.
Je vergeet Wielaert, kon er ook nog in bij nood. Emanuelson kon op de backpositie uit de voeten. Met Lindgren is daar ook al geexperimenteerd. Pure aanvallende middenvelders waren nogal schaars.
Emanuelson kan er uit de voeten. Wil nog niet zeggen dat die er volstaat. Lindgren was destijds geblesseerd. En Wielaert... Dan kun je er net zo goed een verdediger van de E-tjes erin zetten. Grote kans dat dat jochie het beter doet...
En of we nu die spelers wel of niet hadden, het blijft raar dat er voor minder dan een miljoen niet de portemonnee getrokken kon worden, en voor 4,5 miljoen wel. En dan zeuren dat Ajax flinke schuld heeft opgebouwd.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:24
|
|
Punt is dat de leidinggevenden dat wel vonden. Blijkbaar ook wat betreft Wielaert. En blijkbaar vond men de afstand in kwaliteit tussen Wielaert/Emanuelson aan de ene kant Kopper/Kappelhof/Van Rhijn een stukje groter dan Aissati aan de ene kant en Overtoom aan de andere kant.
Verder is Lodeiro een jong toptalent en Boulahrouz een gemankeerde mandekker van 28.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:35
|
|
[list">AT5 meldt: onderhandelingen Jol en Fulham in volle gang. Onzin. Jol kan zo tekeken. Hij twijfelt alleen nog #Ajax [/list">
http://twitter.com/MikeVerweij
Broer van je Toby?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:38
|
|
Kan Ajax eigenlijk transfergeld vragen? Als die geldschieter daar Zlatan wil halen, dan moet je gewoon 5 miljoen vragen als afkoopsom voor Jol.
Als Blind dan de plek van Jol overneemt bespaar je 2.2 miljoen per jaar salaris.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:40
|
|
Volgens mij kan dat ook, RG. Ze moeten toch eerst dat contract afkopen van Jol en die verdient behoorlijk. Hopelijk heeft hij geen clausule.
|
10Oele
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 15:41
|
|
Citaat: Kan Ajax eigenlijk transfergeld vragen? Als die geldschieter daar Zlatan wil halen, dan moet je gewoon 5 miljoen vragen als afkoopsom voor Jol.
Als Blind dan de plek van Jol overneemt bespaar je 2.2 miljoen per jaar salaris.
Volgens mij heeft Jol een clausule in zijn Ajax contract staan waarin dus een vast bedrag als afkoopsom is opgenomen. Hoe groot deze som is weet ik niet, iemand anders misschien?
|