Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:00
|
|
Uuh....da's inderdaad precies het stukje waar ik aanstoot aan neem inderdaad. Het betekent namelijk dat er niets veranderd als niet verkocht wordt. Op zich prima en in lijn met de financien, maar dan weet je zeker dat:
1. Je geen centrumspits hebt.
2. De voorste posities 1 aanvaller met de vereiste basiskwaliteit heeft.
3. De rest van de posities uit aanvallende middenvelders moet bestaan.
4. Je dermate veel doelpunten kwijt bent, je tactisch aanpassingsvermogen via specifieke kwaliteiten kwijt bent die niet in de selectie zitten.
5. Je blij mag zijn met een 3e plaats als hoogst haalbaar dit jaar
6. Je je niet voor de Champions League kwalificeert. Niet dit jaar en niet volgend jaar.
7. Je dus nooit uit je financiele malaise komt op deze manier. Je houdt tekorten door het CL-geld.
Ik pas daarvoor
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:02
|
|
Dan moet je naar een andere club verhuizen of je tong inslikken. Ajax heeft geen geld en daar doen alle verhaaltjes over hoe vervelend het is dat Ajax nu geen spits kan halen niets aan af. Speculeren doe je maar op de beurs. Bij een groot bedrijf of grote voetbalclub moet er met het hoofd gedacht worden, niet met het hart.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:02
|
|
Ik vind het best logisch wat Ajax doet. Jol weet net zo goed als wij dat Wiel op korte termijn vertrekt. Naar verluid staat de nieuwe spits al klaar, dus dat is een kwestie van uren/een dag.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:06
|
|
Update 10:55 uur - 'Ajax komt maandag nog niet met nieuws over Jol'
Volgens AT5 komt Ajax maandag nog niet met nieuws naar buiten over een eventueel vertrek van hoofdtrainer Martin Jol. Ajax heeft de Amsterdamse stadszender laten weten dat het vandaag geen persconferentie heeft gepland over de verwikkelingen en dat het verder ook niet naar buiten wil treden over de zaak. Wel heeft Jol inmiddels bevestigd dat hij is benaderd door Fulham. De selectie komt vandaag terug uit Portugal en heeft een vrije dag.
Bron: Voetbalzone.
Die is weg dus.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:06
|
|
Citaat:
Er is simpelweg geen rooie cent. Waarom denken jullie dat Ajax eventueel moest lenen om de salarissen te moeten betalen? Er zijn geen liquide middelen! Geen liquide middelen betekent dat men dus geen geld heeft voor tekengeld, salarissen, transfersommen; niets! Al dat geld dat nu wordt bespaard op Kennedy, Gabri etc. valt hier dus niet onder, want dat is enkel geld dat niet uitgegeven hoeft te worden. Ajax krijgt daardoor niet opeens meer bestedingsruimte. Daarvoor moeten er eerst liquide middelen opgebouwd worden. Door van der Wiel te verkopen, bijvoorbeeld.
En? Zoveel bedrijven lenen geld. Er wordt gesaneerd om Ajax financieel gezond te maken. Door alles weg te saneren en tegelijkertijd niet te investeren is niet de juiste manier om financieel gezond te worden. Het is zeer kortzichtig en als het management enig verstand had van het vak, dan zouden ze dat begrijpen. Ik heb het eerder gezegd en doe het opnieuw: het lenen van een drie tot vijf miljoen voor in ieder geval één versterking is een financieel risico dat verantwoord is en de kansen op CL-voetbal aanzienlijk verhoogd. Een kortlopende lening kan de eventuele verkoop van spelers zoals Van der Wiel zeker overbruggen - het zal maximaal om één seizoen gaan. En er vanuit gaan dat geen enkele cash cow (Van der Wiel, Stekelenburg en Suarez) volgende zomer verkocht wordt voor een hoog bedrag is zeer simplistisch.
Volgende zomer vertrekken er overigens nog een aantal grootverdieners: Emanuelson, Oleguer en Sno. Geen vervangers halen volgende zomer omdat we moeten saneren? Dat is totaal onrealistisch.
Je kunt nu wel geen geld willen lenen voor een aankoop, maar dan moet men volgende zomer nog meer spelers aankopen terwijl de kans op de landstitel en CL-voetbal minimaliseren. Zegt Slop niet altijd dat CL-voetbal van cruciaal belang is voor Ajax? Hoe kan men de kans op CL-voetbal realistisch achten met slechts één aanvaller van kaliber: Suarez.
Jol wordt uiteindelijk afgerekend op de resultaten. Ik ben misschien een van de weinigen op dit forum, maar ik steun hem volledig als hij zijn biezen pakt. Zeggen dat Jol bij zijn komst bewust was van deze armoedige situatie is speculatie. Wat er precies afgesproken is, is onbekend. Het kan zomaar zijn dat men gezegd heeft dat er geen geld is voor nieuwe aankopen, maar dat bij onderbezetting van bepaalde posities door het vertrek van bepaalde spelers er wel nieuwe aankopen gehaald konden worden.
Kortzichtigheid ten top om te denken dat je financieel gezond wordt door enkel en alleen te saneren en tegelijkertijd niet te investeren. Het moet een middenweg zijn, niet één van beiden.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:10
|
|
Amen! Als ik Jol was geweest had ik allang gezwaaid naar VDB. Wel CL moeten halen en kampioen moeten worden, maar geen ruimte daarvoor krijgen in je selectie? Wat een lachertje.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:14
|
|
Citaat: En? Zoveel bedrijven lenen geld. Er wordt gesaneerd om Ajax financieel gezond te maken. Door alles weg te saneren en tegelijkertijd niet te investeren is niet de juiste manier om financieel gezond te worden. Het is zeer kortzichtig en als het management enig verstand had van het vak, dan zouden ze dat begrijpen. Ik heb het eerder gezegd en doe het opnieuw: het lenen van een drie tot vijf miljoen voor in ieder geval één versterking is een financieel risico dat verantwoord is en de kansen op CL-voetbal aanzienlijk verhoogd. Een kortlopende lening kan de eventuele verkoop van spelers zoals Van der Wiel zeker overbruggen - het zal maximaal om één seizoen gaan. En er vanuit gaan dat geen enkele cash cow (Van der Wiel, Stekelenburg en Suarez) volgende zomer verkocht wordt voor een hoog bedrag is zeer simplistisch.
Verschil is dat die bedrijven gegarandeerd zijn van inkomsten. Ajax niet. Ajax draait structureel verlies. En dat Ajax niet kan uitgaan van inkomsten uit transfers heb ik je al eerder uitgelegd.
Citaat: Volgende zomer vertrekken er overigens nog een aantal grootverdieners: Emanuelson, Oleguer en Sno. Geen vervangers halen volgende zomer omdat we moeten saneren? Dat is totaal onrealistisch.
Vertrekken allemaal (hoogstwaarschijnlijk; in het geval van Emanuelson is het zeker) voor niets. Levert dus geen geld op. Alleen het structurele verlies zal daardoor wat afnemen.
Citaat: Je kunt nu wel geen geld willen lenen voor een aankoop, maar dan moet men volgende zomer nog meer spelers aankopen terwijl de kans op de landstitel en CL-voetbal minimaliseren. Zegt Slop niet altijd dat CL-voetbal van cruciaal belang is voor Ajax? Hoe kan men de kans op CL-voetbal realistisch achten met slechts één aanvaller van kaliber: Suarez.
Slop is ook de hoofdreden voor de huidige financiële malaise. Lekker boeiend wat die vent raaskalt.
Citaat: Jol wordt uiteindelijk afgerekend op de resultaten. Ik ben misschien een van de weinigen op dit forum, maar ik steun hem volledig als hij zijn biezen pakt. Zeggen dat Jol bij zijn komst bewust was van deze armoedige situatie is speculatie. Wat er precies afgesproken is, is onbekend. Het kan zomaar zijn dat men gezegd heeft dat er geen geld is voor nieuwe aankopen, maar dat bij onderbezetting van bepaalde posities door het vertrek van bepaalde spelers er wel nieuwe aankopen gehaald konden worden.
De enige verantwoordelijke bij een vertrek is Jol zelf. In hoeverre het te verantwoorden is is voor ons inderdaad onduidelijk. Heb ik dan ook nooit een standpunt over ingenomen.
Het lijkt me in ieder geval sterk dat V/d Boog Jol zou ontslaan als hij de Champions League en/of het kampioenschap niet zou halen, terwijl hij daar simpelweg niet de middelen voor had. Jols eergevoel staat dat alleen waarschijnlijk niet toe. Nou goed, dan zal hij begrijpelijkerwijs weg willen.
Citaat: Kortzichtigheid ten top om te denken dat je financieel gezond wordt door enkel en alleen te saneren en tegelijkertijd niet te investeren. Het moet een middenweg zijn, niet één van beiden.
Ajax heeft al geïnvesteerd. Die investeringen moeten zich eerst uitbetalen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:17
|
|
Maar dan ga je het doen op de PSV manier, Scio. Die versterken nu de selectie gespitst om CL-league voetbal te halen. Als dat ze niet lukt komen ze in de financiële penarie en dientengevolge sportieve achteruitgang.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:25
|
|
Citaat: Maar dan ga je het doen op de PSV manier, Scio. Die versterken nu de selectie gespitst om CL-league voetbal te halen. Als dat ze niet lukt komen ze in de financiële penarie en dientengevolge sportieve achteruitgang.
Die halen meteen 4 spelers en kopen daarbij. Waar ik het over heb is 1 eredivisiewaardige spits huren en volgend jaar maar weer verder kijken hoever Suk en Castillion zijn. That's it. Als er een huursom van tussen de 3 en 500.000 euro niet vanaf kan, terwijl dat de kans op 10 miljoen aan CL-miljoen aanzienlijk verhoogd...
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:33
|
|
Overigens is het wel lekker spannend, hè?
Ook interessante discussies!
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:34
|
|
Hehe....moet eigenlijk al eeuwen aan mn scriptie verder. Komt vrij weinig van
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:54
|
|
Ik ken het Scio
Ondertussen melden Ajax.nl en Fullhamfc.com gewoon HELEMAAL niks. Op AN gaan ze overigens er nu van uit dat Fullham met een plan B is. Dat baseren ze op basis van weddenschappen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:57
|
|
Citaat: Dus jij hebt liever een selectie waarin Bodul eerste spits is, en er een trainer voor de groep staat die er waarschijnlijk een stukje minder van kan?
Nee ik heb liever dat men wacht tot V/D Wiel weg is en men goed rondkijkt op de markt naar een geschikte spits (Dembélé is makkelijke en prima optie) waarmee we nog jaren doorkunnen. Voor de start van de competitie heb je een geschikte spits. Aan Jol de ondankbare taak om de CL te halen, want ook zonder Pantalic moet hij toch echt PAOK wel weten te verslaan. Die volgende voorronde wordt moelijker, maakt mij niet uit hoe, maar die moeten we gewoon winnen. Dan verzekerd Ajax zich van 10+ miljoen inkomsten uit de CL. Dan mag Jol zijn spelers echt wel halen.
Ik wil niet Feyenoord achterna, PSV wel, die hebben 10 miljoen verlies gemaakt, maar halen gewoon nieuwe spelers.
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:01
|
|
Citaat: Ajax heeft vandaag geen persconferentie belegd en wil ook even niets kwijt over de toekomst van Martin Jol. Dat meldt het Amsterdamse AT5. De hoofdstedelingen hebben een vrije dag op het programma staan.
Een woordvoerder van Ajax liet AT5 weten dat de club maandag niets bijzonders heeft gepland. De spelers komen vandaag terug van een trainingskamp in Portugal en hebben allereerst behoefte aan rust.
Jol wordt in de Engelse media in verband gebracht met een terugkeer naar de Premier League. Onder andere Fulham en Newcastle United zouden de Hagenees graag een contract aan willen bieden.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:03
|
|
Citaat: Dus jij hebt liever een selectie waarin Bodul eerste spits is, en er een trainer voor de groep staat die er waarschijnlijk een stukje minder van kan?
Nee ik heb liever dat men wacht tot V/D Wiel weg is en men goed rondkijkt op de markt naar een geschikte spits (Dembélé is makkelijke en prima optie) waarmee we nog jaren doorkunnen. Voor de start van de competitie heb je een geschikte spits. Aan Jol de ondankbare taak om de CL te halen, want ook zonder Panteli? moet hij toch echt PAOK wel weten te verslaan. Die volgende voorronde wordt moelijker, maakt mij niet uit hoe, maar die moeten we gewoon winnen. Dan verzekerd Ajax zich van 10+ miljoen inkomsten uit de CL. Dan mag Jol zijn spelers echt wel halen.
Ik wil niet Feyenoord achterna, PSV wel, die hebben 10 miljoen verlies gemaakt, maar halen gewoon nieuwe spelers.
Jij geeft nou precies de spagaat aan waar Jol inzit en er maar 1 uitweg is. Dit kun je gewoon niet maken. 'Gewoon winnen' in de CL. Jij vraagt onredelijke dingen. Je vraagt dingen die gewoon niet kunnen.
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:23
|
|
Inderdaad. En straks allemaal huilen, het bestuur included, als de CL niet gehaald wordt.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 13:54
|
|
[list">Onderhandelingen Jol en Fulham in volle gang
Spannende uren voor Ajax-fans: de onderhandelingen tussen trainer Martin Jol en het Engelse Fulham zijn maandag in volle gang.
Jols zaakwaarnemer Mino Raiola wil tegen AT5 niets zeggen over de zaak. Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis volstaat op zijn beurt met de verklaring dat het voor Ajax het beste is als er zo snel mogelijk duidelijkheid komt over de toekomst van Jol.
Jol is vanochtend teruggekomen uit Portugal, waar Ajax een oefenduel verloor van FC Porto. Aan het begin van de middag vertrokken Jols broer Cock en zaakwaarnemer Raiola bij de ArenA naar een onbekende onderhandelingslocatie.
De kans dat er voor 17.00 uur uitsluitsel komt over een vertrek van Jol naar Engeland is klein. Als beursgenoteerd bedrijf zal Ajax met dergelijk nieuws willen wachten tot na het sluiten van de beurs, om de koers van het aandeel niet negatief te beïnvloeden.
# bron: AT5
[/list">
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 13:56
|
|
@Pushkin
Hoe betrouwbaar is Derby Star op AN? Hij zegt nl dit:
[list">Vanavond wordt de selectie ingelicht daarna volt de pers. Ze zaakwaarn ~ cockie ~ martin en ajax zijn nu bezig in de finale fase van de onbderhandelingen
De Boer wordt opvolger[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:00
|
|
Lijkt mij onbetrouwbaar, al helemaal als ze De Boer als opvolger aanstellen...
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:02
|
|
Hoezo zou De Boer vanuit Ajax geen realistische optie zijn? Men heeft duidelijk een hoge pet van hem op.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:03
|
|
Over het bericht van Marco. Zou het kunnen zijn dat dat over El Hamdauoi gaat?
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:09
|
|
Citaat: Hoe betrouwbaar is Derby Star op AN?
Hij heeft volgens mij contacten binnen Ajax. Postte voorheen onder een andere naam.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:09
|
|
Citaat: Hoezo zou De Boer vanuit Ajax geen realistische optie zijn? Men heeft duidelijk een hoge pet van hem op.
Of het verstandig is is een tweede. Als ik Frank de Boer was zou ik bedanken. Je kunt je carrière ermee op het spel zetten.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:10
|
|
Hopen dat Fulham, Ajax en Jol er snel uit komen. Dat Jol weg wil, mag nu wel duidelijk zijn. Die zit niet meer met zijn gedachten bij Ajax. Bovendien is de (vertrouwens)relatie tussen hem en Ajax volledig naar de kloten. Als Fulham afketst, gaan ze wel op zoek naar een andere club.
Laat het dan maar z.s.m. gebeuren, dan kan Ajax tenminste verder.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:11
|
|
Mee eens, Marco.
|