Auteur
|
Bericht
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 22:57
|
|
Vi.nl: Jol hoopt vrijdag tegen Chelsea meer keuzemogelijkheden te hebben. 'Woensdag komen de WK-gangers terug, onder wie Suarez. Ik hoop dat hij honderd procent inzetbaar is, ook omdat de spitspositie dun bezaaid is. Suk is nog niet klaar om vast in de spits te staan. Siem kan in de spits, maar speelt natuurlijk liever op zijn eigen positie.'
Of hij blijft of doet goed z'n best het zo te laten lijken...
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:02
|
|
Citaat: Alleen Pantelic mis ik, hoor. Is een gemis, maar misschien komt die er nog bij als hij niet bij Trabzonspor kan tekenen.
Berg is een flutspits. Past totaal niet bij AJAX en heeft gefaald in de Bundesliga waar Pantelic een ster was.
Er is Jol helemaal niets toegezegd.
VDB moet de financiele situatie weer rechttrekken wat door zijn voorgangers is veroorzaakt. Of ga je liever de kant van Feyenoord op, Ad?
Alleen Pantelic?........dat vind ik nogal wat en geloof jij nou echt dat vd Wiel, Stekelenburg en Suarez blijven?.........Ajax kennende is het de poen binnen harken en proberen ergens voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten of niks te halen.
En dan komen met figuren als Stam.......
Of Jol niks is toegezegd weten we niet Toby. Als hem is beloofd dat de huidige selectie in takt blijft, dan is hij al voorgelogen.
En Ajax zal nooit de kant van Feijenoord op gaan Toby, dat is nou het enige waar ik niet bang voor ben. Sportief misschien wel, maar financieel niet, omdat Ajax nog altijd een kapitaal op het veld heeft staan en het huidige bestuur ven ratten en graaiers dan nog eerder de beste spelers verpatst dan kapot te gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:07
|
|
Ik vind het ook wat, maar als hij voor 3 jaar zou bijtekenen en na dit jaar is hij versleten en hij moet nog 2 jaar contract voor 1,5 miljoen euro dan zou jij ook weer klagen.
Ja, Jol komt met Stam.
De belofte dat de selectie intact zou blijven. Is helemaal niet beloofd. Hoe kun je bij een club als AJAX nu beloven dat je selectie intact blijft....is compleet onmogelijk.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:18
|
|
Jol is wel erg onduidelijk. Hij zegt niet dat het 'onzin' is of dat hij 100% blijft. Dus gesprekken zijn gaande lijkt mij? het is een rare periode, zullen 'spannende' dagen worden maar er moet wel snel iets gebeuren willen ze Jol een selectie bieden die mee kan doen op 3 fronten komend seizoen.
Trouwens, wat er wel 100 keer gezegd is binnen Ajax is (Zoals bij iedere club en elk jaar weer) dat ze 'Proberen om de selectie bij elkaar te houden, en dat het liefst willen'' Maar dat is natuurlijk onmogelijk, daar ben ik het mee eens. Behalve Stam, is er iets concreets voor de spitspositie? of alleen geruchten. Wat heeft Jol bijv. gezegd over eventuele aankopen?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:21
|
|
Las dit op AN en was het er volledig mee eens:
Citaat: Zondagavond zat Martin Jol voor het laatst als trainer van ons aller Ajax op de bank. In een trieste ambiance, een elftal dat opgevuld moest worden met een traage spaanse mandekker als rechtsback. Een nummer 10 als spits, en jongens als Lindgren en Sarpong die gewoonweg tekort komen voor de eerste 18 van Ajax. Jol zag zijn Ajax in een door de commercie verkracht shirt, dat eens heilig was, verliezen van FC Porto, dat aan het veldspel te zien gisteravond iets te lang doorgezakt had in de plaatselijke kroeg.
Een troosteloos afscheid voor Martin Jol, die echt de intentie had bij Ajax te blijven. Maar tegen een bestuur dat je liever kwijt dan rijk is, valt niets te beginnen. Waar concurrenten van Ajax aankoop na aankoop presenteerden (PSV: Lens, Hutchinson enz.. Twente Jancko enz..) blijkt het voor Ajax niet eens mogelijk een degelijke centrumspits te contracteren. Hoe kunnen wij van Jol verwachten dat hij zijn selectie, zonder spits klaar kan stomen voor de titel en overwintering in de Champions League.
Was Ajax er nou in geslaagd de selectie bijelkaar te houden dan konden we het ‘’nog’’ niet aantrekken van een spits misschien iets relativeren Ajax slaagt er echter zelfs niet in voetballers als Pantelic en Rommedahl te behouden. Deze jongens hebben allebei aangegeven in te willen leveren om in Amsterdam te kunnen blijven. Misschien zijn het geen typische Ajax voetballers, worden ze niet door de gehele aanhang gesteund. Dat is echter helemaal het punt niet. Waar het om gaat is dat we een trainer in huis hadden, die Ajax aanvallend en verzorgd liet voetballen, en het elftal duidelijkheid gaf qua afspraken. Dit alles met een duidelijk idee achter de speelwijze. Jol geeft spelers vertrouwen in de achterste linie door ze te laten staan en fabriceerde een Ajax dat naarmate het seizoen vorderde meer en meer geen scoren en misschien nog wel belangrijker, ook steeds minder afhankelijk werd van topspeler Suarez. Het punt was dus dat Jol deze jongens graag wilde behouden!!! En dat het bestuur Rommedahl en Pantelic bewust schoffeerde door ze een contract voor te leggen dat spelers als ‘’met alle respect’’ Dost en El akkchoui bij Heerenveen niet zouden tekenen.
Jol wordt dus tegengewerkt in zijn ambitie van Ajax weer een topclub te maken. Laat het bestuur zich niet verschuilen achter bezuinigen, de falende financieel directeur Slop had zijn salaris toch kunnen inleveren. Want is er ook maar 1 bedrijf dat het accepteert als een begroting van 60 miljoen op 21 miljoen wordt gemist? Daarnaast hebben we ook een algemeen directeur, die als geblesseerde voetballer vast en zeker beter gepresteerd had dan als algemeen directeur. Alles wat de beste man aanraakt gaat namelijk failliet.
De gevolgen van het vertrek van Jol zullen hoogstwaarschijnlijk ook gevolgen hebben voor de selectie. Voor Ajax begrippen geariveerde topspelers als Suarez, Stekelenburg, Verthongen en Van der Wiel. Zullen niet willen trainen onder een onervaren trainer als Blind. Dit is overigens geen aanval op de oerajacied Blind. Maar een topspeler, maakt nog geen topcoach.
En Uri Coronel dan? Die man met het schitterende rapport ‘’de weg naar winst’’ waarin 10 jaar wanbeleid besproken wordt. Welke aanbevelingen die ons hoop gaven deed hij ook alweer?
= De fans voelen zich niet serieus genomen. Dit moet veranderen.
= Ajax moet zich terugtrekken van de beurs.
= De algemeen directeur moet het boegbeeld van de club zijn
= Er moet gewerkt worden met een sterke 1e elftal trainer met managementcapaciteiten en een technische actergrond. Zodat hij zich ook direct kan bemoeien met het aan- en verkoopbeleid. En op voetbaltechnisch gebied de lijnen duidelijk zijn. De resultaten komen dan vanzelf
= Het gevoel bestaat volgens Coronel, dat voetbal niet meer het belangrijkste binnen Ajax is.
= De scouting voelt zich niet serieus genomen.
= Ajax is gebaat bij rust en resultaat
Zin om alle aanbevelingen door te nemen heb ik niet. Laat ik het zo zeggen de enige waar invulling aan gegeven is, nummer 4 de sterke manager die resultaat boekt wordt door het bestuur in snel tempo teniet gedaan door het wegpesten van Martin Jol.
Wij als Ajacieden mogen dit niet accepteren en eisen van het bestuur het volgende:
= Martin Jol blijft Ajacied. Het bestuur verzet zich in allen toonaarden tegen een vertrek!
= Ajax doet er alles aan een leegloop van talentvolle voetballers te voorkomen. Over de gebeurtenissen geeft zij volledige openheid van zaken jegens haar supporters. Mocht een speler onverhoopt niet te behouden zijn. Wordt geeist dat daar adequate vervanging voor is.
= Het Ajax bestuur realiseert zich dat niet zij Ajax zijn, maar wij, de supporters! Het bestuur dient haar beleid dus te laten toetsen door de supporters.
= Gabri krijgt een afscheid in de 1e competitiewedstrijd thuis, en niet in een oefenpotje tegen Chelsea. Wij eren voetballers die iets betekend hebben voor onze club namelijk.
= Ajax stopt met het wegkopen van middelmatige voetballers bij andere club uit de eredivisie. In het recente verleden kan hierbij verwezen worden naar Sulejmani, Wielaart en Aissati. Voor de toekomst betekend het dat Stam in Enschede mag blijven. Wij hebben het duurste scoutingsapparaat van de eredivisie, laat hen maar een talentvolle rechtsback opsnorren. Of geef Daley Blind een kans.
= Er wordt gepoogd het shirt de oude uitstraling en het oude logo terug te geven. Dit moet in verband met commerciele belangen uiteraard in samenwerking met Adidas.
= Ajax schoffeerd niet alleen haar supporters maar ook haar hoofdsponsor Aegon. Al jaren staat een voor Ajax, maar vooral voor Aegon lucratief tripje naar China op het programma. Het is onacceptabel dat Ajax Aruba boven China verkiest. Met een hoofdsponsor als Aegon dient rekening gehouden te worden.
= Het bestuur realiseert zich dat Ajax een voetbalclub is, waarbij het bedrijfsresultaat altijd ondergeschikt is aan de sportieve aspiraties. Waar Twente en PSV een keurige voorbereiding draaien. Aardige spelers aantrekken. Moet Ajax een middenvelder in de spits opstellen. Totaal onwerkbaar voor een club met de ambities van Ajax.
bron
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:21
|
|
Citaat: Jol is wel erg onduidelijk. Hij zegt niet dat het 'onzin' is of dat hij 100% blijft. Dus gesprekken zijn gaande lijkt mij?
De BBC en The Guardian.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:24
|
|
Misschien onderhandelt Ajax wel me een spits maar wil het niet te veel naar buiten brengen om zo in alle rust te kunnen kijken naar de optie's? Vorig jaar zei vdB dat er een schaduw lijstje was voor als er spelers weg vallen dus lijkt me dat ze wel ergens mee bezig zijn!
Jol was volgens de media in gesprek met Fulhamm misschien gingen die gespreken wel over de koop van Zamora
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:27
|
|
Met welk geld moet Ajax een spits halen? Word eens wakker...
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:28
|
|
Heb het woord kopen niet gebruikt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:36
|
|
Geld voor salaris voor een goede spits is er ook niet. ER IS GEEN GELD. Sterker: we hebben al te veel geld uitgegeven. Er is simpelweg niets mogelijk totdat er meer weg is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:40
|
|
En het verhuren met optie tot verkoop van Sarpong (die waarschijnlijk niet verder zal groeien dan het niveau dat hij nu laat zien) zien ze ook niet zitten, en dat met dit geldtekort?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:41
|
|
Sarpong zal nodig zijn als back-up.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 23:42
|
|
Citaat: Geld voor salaris voor een goede spits is er ook niet. ER IS GEEN GELD. Sterker: we hebben al te veel geld uitgegeven. Er is simpelweg niets mogelijk totdat er meer weg is.
Geen onnodige caps Bertje, Ik denk dat Ajax heus wel met iets bezig is, zowel in de ver als aankoop van spelers.
|
woekie
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 01:26
|
|
Vertrekt Jol? Iedereen gaat er maar van uit, maar ik vraag het me af. Omdat het in de krant staat betekent nog niet dat het waar is, zeker als het een Engelse krant is. In de Engelse voetbalpers wordt veel geroepen. Op de voetbalpagina van de BBC-website vallen elke dag in de rubriek Gossip de jongste geruchten te lezen. Soms zijn de berichten juist, vaak niet. Best mogelijk dat het loos alarm is. Dus zolang het nieuws niet wordt bevestigd ga ik ervan uit dat er niets aan de hand is.
Maar als het waar is, jammer dan. Ajax verkeert niet meer in een situatie dat het zich van alles kan permitteren. Financieel wanbeleid in het verleden noopt het huidige bestuur tot voorzichtigheid en terughoudendheid. Supporters kunnen wel van alles eisen, maar een club kan niet verder reiken dan zijn polsstok lang is.
Eerst moet de overbodige ballast weggewerkt worden. Ajax zit immers niet meer in de klasse van de gezondste clubs, en doen alsof dat wel zo is werkt op den duur averechts. Dus als spelers met financiële eisen komen waar de club niet aan kan voldoen, dan heeft die eigenlijk zelfs de plicht daar niet op in te gaan. Nu is dat misschien vervelend, op termijn pluk je daar de vruchten van.
Bovendien, zelfs al zou Ajax met geld willen smijten, het kan niet op tegen de financiële slagkracht van clubs in het buitenland. De spelers die Ajax maar wat graag zou hebben zijn onbetaalbaar en de spelers die Ajax wel kan halen zijn vervolgens niet goed genoeg, of krijgen het vertrouwen van de supporters niet. En als Ajax zo dolgraag een titel wil na jarenlang in de wildernis, kan het zich dan permitteren om met de jeugd aan de slag te gaan? Ook daar bestaat twijfel over. Dus wat het bestuur ook doet, niet iedereen zal het er mee eens zijn.
Maar wordt het door alles voor Ajax een waardeloos seizoen? Vorig jaar verloor Ajax tenslotte ook zijn aanvoerder, die ook nog eens als de beste verdediger werd beschouwd. Er kwam geen fatsoenlijke vervanger en iedereen begon al te somberen. En wat gebeurde er? Ajax maakte in defensief opzicht één van zijn beste seizoenen ooit door. Het kan dus verkeren.
En dat het centrum van de verdediging en het defensieve blok op het middenveld intact is gebleven is wat mij betreft nog veel belangrijker dan het feit dat de ene aanvaller of de andere er niet meer bij is. Je wordt geen kampioen omdat je de meeste doelpunten maakt, maar omdat je verdediging zo vaak overeind blijft dat een enkele treffer voldoende is. En ook al zitten er geen 106 doelpunten meer in, er is genoeg kwaliteit om vaak genoeg aan de goede kant van de score te blijven.
Dus met of zonder Jol, het moet niet zo veel uitmaken. Het geraamte dat hij heeft gezet, staat nog steeds. Daar kan hij op voortbouwen en anders zijn eventuele opvolger wel.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 02:49
|
|
Citaat: Zou Marcelo Bielsa een goede opvolger zijn? Hij doet het goed bij Chili, is voor jeugd en mooi voetbal. Heeft in het verleden ook goede resultaten neergezet dacht ik. Hij spreekt alleen geen Nederlands vrees ik. Maar hij is wel een Ajax (school) fan!
Die gaat 3 miljoen verdienen in Chile als die blijft.
Heb hem gevolgt tijdens dit WK, de man is een autist van de hoogste vorm.
Zelfs hilarische aanvaring gehad met de President van Chile, Piñera, Bielsa is niet goed snik.
Jol moet gewoon blijven, kan die als die ouwe bij M.U. de pijp uit gaat daar aan de bak.
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 08:20
|
|
Bron Vi.nl
Citaat: Van den Boog: 'Ajax is gebaat bij rust rond de club'
19/07/2010 08:11
De kans dat Martin Jol de deur bij Ajax achter zich dicht zal trekken, lijkt groter en groter te worden. Maandag beslist de coach of hij Ajax voor het Engelse Fulham zal verruilen.
Algemeen directeur van de Amsterdammers, Rick van den Boog, hoopt vooralsnog dat zijn hoofdtrainer aanblijft. 'Het is wat Ajax betreft niet wenselijk dat Jol vertrekt, want hij heeft het goed gedaan', laat de directeur weten aan het AD. 'Hij heeft van de selectie een team gemaakt en spelers individueel beter gemaakt.'
'Ajax is er gebaat bij dat er rust is rond de club en dat de continuïteit wordt bewaakt. Aan de andere kant kunnen wij voorstellen dat er voor een trainer als Martin Jol immer belangstelling is.'
Na afloop van het vorig seizoen, waarin Ajax maar ternauwernood naast de landstitel greep, wees niets erop dat Jol een aftocht uit Amsterdam zou overwegen. In mei, kort na de bekerwinst, ging hij in de Voetbal International in op geruchten over een aanstaand vertrek. 'Ik kan helemaal niks met dit soort verhalen', aldus Jol. 'Dit is volstrekt niet aan de orde. Ik kan er niks aan doen dat buitenlandse kranten mij met van alles en nog wat in verband brengen. Maar ik wil best wel even duidelijk zijn: ik ben volgend jaar gewoon trainer van Ajax.'
In de zomer is er echter een hoop veranderd bij Ajax. Jol, die bij Fulham aanmerkelijk meer kan verdienen dan in Amsterdam, zag aanvallers Dennis Rommedahl en Marko Pantelic vertrekken. Bovendien is de toekomst van Luis Suarez, Gregory van der Wiel en Maarten Stekelenburg hoogst onzeker. Geld voor waardige vervangers is er (nog) niet, een probleem waar bij Fulham geen sprake van is. Mocht Jol naar Londen vertrekken, dan krijgt hij beschikking over een miljoenenbudget.
Wanneer Jol besluit voor Fulham te kiezen, komt zijn vertrek voor Ajax op een uiterst ongelukkig moment. Op 28 juli staat de eerste wedstrijd in de voorronde van de Champions League, het thuisduel met PAOK Saloniki, op het programma.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 09:18
|
|
Citaat: Geld voor salaris voor een goede spits is er ook niet. ER IS GEEN GELD. Sterker: we hebben al te veel geld uitgegeven. Er is simpelweg niets mogelijk totdat er meer weg is.
Kennedy, Ogararu, Pantelic, Gabri, Rommedahl, Luque, Manucharyan. Ik denk, ik noem even wat spelers op die je flink wat geld besparen nu ze weg zijn. Dit zal toch gauw zo'n 5 a 6 miljoen per jaar schelen! Gebruik daar max drie kwart miljoen voor, en je hebt een aardige transfervrije spits lijkt me.
Zelf ga ik gewoon NIKS geloven totdat het op Ajax.nl / NOS Teletekst / NU.nl komt. Overigens hou ik ook fullhamfc.com in de gaten.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 09:59
|
|
Laten we hopen dat het allemaal een grote truc van Jol is om geld los te weken bij het bestuur voor de broodnodige versterkingen voorin....
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:32
|
|
Citaat: Laten we hopen dat het allemaal een grote truc van Jol is om geld los te weken bij het bestuur voor de broodnodige versterkingen voorin....
Haagse bluf Ik hoop het, maar geloof het niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:33
|
|
Citaat: De enige kans dat Jol toch aanblijft, is dat hij garanties krijgt van de Ajax-leiding en toch werk kan maken van bijvoorbeeld Mounir El Hamdaoui, die weg wil bij AZ en graag onder Jol wil voetballen. .
Hier wordt e ook niet blij van.
Citaat: Laten we hopen dat het allemaal een grote truc van Jol is om geld los te weken bij het bestuur voor de broodnodige versterkingen voorin.....
Niet als de versterkingenen, Stam en El Hamdaoui zijn. Laat hem dan maat weg gaan.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:35
|
|
Citaat: De enige kans dat Jol toch aanblijft, is dat hij garanties krijgt van de Ajax-leiding en toch werk kan maken van bijvoorbeeld Mounir El Hamdaoui, die weg wil bij AZ en graag onder Jol wil voetballen. .
Hier wordt e ook niet blij van.
Citaat: Laten we hopen dat het allemaal een grote truc van Jol is om geld los te weken bij het bestuur voor de broodnodige versterkingen voorin.....
Niet als de versterkingenen, Stam en El Hamdaoui zijn. Laat hem dan maat weg gaan.
Dus jij hebt liever een selectie waarin Bodul eerste spits is, en er een trainer voor de groep staat die er waarschijnlijk een stukje minder van kan?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:39
|
|
Volgens The Sun issie weg:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... z0u7AerwTI
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:42
|
|
En The Sun staat, in het stukje van Pushkin, onder het kopje Onbetrouwbaar. Geloof ik dus niet.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:48
|
|
Citaat: Haagse bluf Ik hoop het, maar geloof het niet.
Dan hoop ik dat de directie niet toegeeft. Dat zou geen beleid zijn. Ajax moet bezuinigen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:52
|
|
Citaat: Dus jij hebt liever een selectie waarin Bodul eerste spits is, en er een trainer voor de groep staat die er waarschijnlijk een stukje minder van kan?
Het gaat er niet om wat iemand liever heeft, maar wat het enige juiste is met het oog op de toekomst van Ajax: bezuinigen.
Speciaal voor jou en iedereen die vindt dat Ajax maar even wat geld moet uittrekken voor spelers:
Citaat: Jol beslist vandaag over toekomst
Door Mike Verweij
PORTO - Het is zeer de vraag of Martin Jol zijn klus bij Ajax zal afmaken. De trainer bezorgde de Amsterdammers de nationale beker, eindigde met 85 punten een punt achter landskampioen FC Twente en wil graag doorbouwen, maar loopt in Amsterdam voortdurend tegen muren op. Financieel is er nauwelijks iets mogelijk en de meer dan serieuze belangstelling van het Engelse Fulham, dat de gelimiteerde afkoopsom in het contract van Jol wil overmaken en bereid is aan de financiële eisen te voldoen, stellen de Scheveninger voor een duivels dilemma.
Of Jol in de Amsterdam ArenA blijft, wordt de komende dagen duidelijk, zodra Fulham er in slaagt om contact te krijgen met Rik van den Boog, die momenteel vakantie viert in Italië. De coach beslist vandaag over zijn toekomst.
Dat Jol, die eerder in Londen werkte bij Tottenham Hotspur, überhaupt nadenkt over een vertrek naar de laagvlieger in de Premier League, is veelzeggend. De oud-trainer van onder meer RKC Waalwijk, Roda JC en Hamburger SV, werd na het vertrek van Marco van Basten binnengehaald met betere vooruitzichten, maar betaalt de rekening voor jarenlang financieel wanbeleid bij Ajax. Extra wrang voor Jol was dat hij HSV verliet omdat er geen investeringsruimte zou zijn. Direct na zijn overgang naar Ajax ging de Hamburgse geldbuidel alsnog open. Nadat zijn voorganger Van Basten in Amsterdam nog ruim 34 miljoen euro had mogen besteden, bleek er behalve de komst van de transfervrije Marko Pantelic, Timothée Atouba en AZ'er Demy de Zeeuw vrijwel niets mogelijk.
Ajax - dat gisteravond in Portugal met 1-0 verloor van FC Porto - werd afgelopen jaar geconfronteerd met een nettoverlies van 21 miljoen euro. Jol zag Gabri, Dennis Rommedahl, Pantelic en Kennedy Bakircioglu met lede ogen vertrekken, alhoewel hij daar begrip voor had, omdat hun salarissen zwaar op de begroting drukten. Met name de overgang van Rommedahl naar Olympiakos Piraeus was in Jols ogen niet nodig geweest, omdat de Deen graag in Nederland wilde blijven en bereid was de helft van zijn salaris in te leveren. Zelfs met die wetenschap slaagde Van den Boog er niet in de buitenspeler langer vast te leggen.
Bij Jol knakte er iets toen Van den Boog aangaf dat er geen nieuwe spits en rechtsbuiten mochten worden aangetrokken. Zelfs niet als zij transfervrij waren, een laag salaris hadden, of konden worden gehuurd. Pas bij de verkoop van Gregory van der Wiel, die serieus in de belangstelling staat van Bayern München, mocht de Scheveninger naar een nieuwe spits uitkijken. De opmerkingen dat Ajax de bezetting van de voorste posities en de rechtsbackplek intern zou moeten opvullen, lieten de moed verder in Jols schoenen zakken. De trainer zag PSV, dat er financieel ook niet heel rooskleurig voorstaat, inmiddels Marcelo, Jeremain Lens en Marcus Berg vastleggen. De eis van Ajax om kampioen te worden en met deze selectie de Champions League te halen, lijkt Jol een onredelijke, waardoor hij mogelijk eieren voor zijn geld kiest.
Bij slechte resultaten met een uitgeklede selectie bestaat zelfs het risico dat hij zou worden ontslagen en dat is zijn eer te na. De enige kans dat Jol toch aanblijft, is dat hij garanties krijgt van de Ajax-leiding en toch werk kan maken van bijvoorbeeld Mounir El Hamdaoui, die weg wil bij AZ en graag onder Jol wil voetballen.
Bron: Telesport
Er is simpelweg geen rooie cent. Waarom denken jullie dat Ajax eventueel moest lenen om de salarissen te moeten betalen? Er zijn geen liquide middelen! Geen liquide middelen betekent dat men dus geen geld heeft voor tekengeld, salarissen, transfersommen; niets! Al dat geld dat nu wordt bespaard op Kennedy, Gabri etc. valt hier dus niet onder, want dat is enkel geld dat niet uitgegeven hoeft te worden. Ajax krijgt daardoor niet opeens meer bestedingsruimte. Daarvoor moeten er eerst liquide middelen opgebouwd worden. Door van der Wiel te verkopen, bijvoorbeeld.
|