Auteur
|
Bericht
|
Spoon
Forum berichten: 152
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:16
|
|
Vrij verrassend. Martin Jol heeft het tot nu toe bij iedere club goed gedaan. Bij de Spurs twee keer vijfde en dat is behoorlijk knap, bij HSV aardig wat kunnen laten zien ondanks dat de beste spelers steeds vertrokken.
Jol wil prijzen, Ajax wil dat ook. 1 +1 = 2.
Hopelijk komt Ricardo Moniz ook mee. Heb vroeger van hem nog techniek training gehad bij de plaatselijk voetbal vereniging :)
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:21
|
|
Citaat: Vrij verrassend. Martin Jol heeft het tot nu toe bij iedere club goed gedaan.
Ow god dit had je nou niet zo expliciet moeten vermelden .
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:30
|
|
Citaat: Voormalig assistent: ‘Jol doet het niet voor het geld’
Het is te hopen dat Martin Jol op zijn eerste werkdag als trainer van Ajax het kunstje herhaalt dat hij in 2004 bij Tottenham Hotspur opvoerde. Jol belegde een bijeenkomst met de spelers van de Spurs om over de toekomst te praten. Een memorabel moment, aldus zijn toenmalige assistent Hans Segers.
Miljonair
In zijn biografie ‘Martin Jol, voor de duvel niet bang' vertelt Segers waarom hij de ochtend waarop de aanstelling van Jol als manager van de Spurs werd bevestigd nooit meer zal vergeten. Jol trainde Tottenham tussen 2004 en 2007 en leidde de Spurs twee keer naar de vijfde plaats in de Premier League.
"De hele groep moest bij elkaar komen voor een kennismaking. Iedereen was er, alle spelers, en hij ging staan. Het is een grote kerel met een enorme uitstraling en hij begon de spelers toe te spreken op een manier die me nog steeds een lachstuip bezorgt."
"Hij zei: ‘Jongens, ik ben hier met één doel. Ik heb geld zat. Als ik mijn geld zou uitleggen over het veld op White Hart Lane en het in brand stak, zou het twee weken later nog branden.' Ik zat daar maar en dacht: dit geloof ik niet. Waar heeft hij het over?"
Volgens Segers is Jol een zeer slimme kerel, die het financieel heeft gemaakt en weet dat hij tegen spelers praat die stuk voor stuk miljonair zijn. "De boodschap die hij wil overbrengen, is dus: ik ben hier niet voor het geld, want ik heb geld zat. Ik ben hier om iets voor elkaar te krijgen."
"Hij wilde dat de spelers de mentaliteit achter die boodschap zouden overnemen. De spelers vonden het geweldig. Ze lachten zich kapot. Vanaf dat moment had hij ze in zijn zak; ze wilden voor hem spelen."
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:48
|
|
Deze man heeft natuurlijk niet alleen een goede reeks prestaties neer gezet, maar heeft in de loop der jaren ook veel contacten gemaakt in de voetbalwereld, hopelijk kan hij weer de betere spelers naar Ajax halen.
(denk nu bij betere spelers niet meteen dat ik spelers bedoel als modric etc.)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:52
|
|
Citaat: Top!!!
Ik ga met een goed gevoel het nieuwe seizoen in!
Gaan we elk seizoen!
Ik zeg al 5 seizoenen dat Ajax kampioen ging worden.
Voor de volgend Seizoen:
Ajax wordt kampioen :p
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:55
|
|
Jack Gelder zei net overigens dat Petrovic niet met hem mee verhuist. Hoop wel dat Ricardo Moniz komt.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:58
|
|
Ik denk dat het zo'n 6 jaar geleden was, kort voordat Jol naar de Spurs vertrok..
RKC Waalwijk speelde in de voorbereiding altijd een wedstrijd bij ons op het sportpark, ook die avond waren Boularouhz en Jol aanwezig.. Ik was ballenjongen en heb een half minuutje met beide staan praten...
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:01
|
|
Dit betekend waarschijnlijk ook het einde voor de overgang van Elia naar Hamburg. Ben benieuwd of Jol nog wat leuke spelers kan ritselen om de overstap naar Ajax te maken.
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:39
|
|
Citaat: Voormalig assistent: ‘Jol doet het niet voor het geld’
Het is te hopen dat Martin Jol op zijn eerste werkdag als trainer van Ajax het kunstje herhaalt dat hij in 2004 bij Tottenham Hotspur opvoerde. Jol belegde een bijeenkomst met de spelers van de Spurs om over de toekomst te praten. Een memorabel moment, aldus zijn toenmalige assistent Hans Segers.
Miljonair
In zijn biografie ‘Martin Jol, voor de duvel niet bang' vertelt Segers waarom hij de ochtend waarop de aanstelling van Jol als manager van de Spurs werd bevestigd nooit meer zal vergeten. Jol trainde Tottenham tussen 2004 en 2007 en leidde de Spurs twee keer naar de vijfde plaats in de Premier League.
"De hele groep moest bij elkaar komen voor een kennismaking. Iedereen was er, alle spelers, en hij ging staan. Het is een grote kerel met een enorme uitstraling en hij begon de spelers toe te spreken op een manier die me nog steeds een lachstuip bezorgt."
"Hij zei: ‘Jongens, ik ben hier met één doel. Ik heb geld zat. Als ik mijn geld zou uitleggen over het veld op White Hart Lane en het in brand stak, zou het twee weken later nog branden.' Ik zat daar maar en dacht: dit geloof ik niet. Waar heeft hij het over?"
Volgens Segers is Jol een zeer slimme kerel, die het financieel heeft gemaakt en weet dat hij tegen spelers praat die stuk voor stuk miljonair zijn. "De boodschap die hij wil overbrengen, is dus: ik ben hier niet voor het geld, want ik heb geld zat. Ik ben hier om iets voor elkaar te krijgen."
"Hij wilde dat de spelers de mentaliteit achter die boodschap zouden overnemen. De spelers vonden het geweldig. Ze lachten zich kapot. Vanaf dat moment had hij ze in zijn zak; ze wilden voor hem spelen."
Geweldig stukje!! En de spelers weten, dat ze onweer zien als ze niet doen wat hij zegt:
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:50
|
|
JOLly good!
|
iron_dennis
Forum berichten: 70
Nieuws reacties: 34
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:56
|
|
Gelukkig ik was al bang dat er geen enkele toptrainer meer voor AJAX zou kiezen. Jol moet nu echt een paar jaar de kans krijgen! Dat is nu het allerbelangrijkste!
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:00
|
|
Citaat: Gelukkig ik was al bang dat er geen enkele toptrainer meer voor AJAX zou kiezen. Jol moet nu echt een paar jaar de kans krijgen! Dat is nu het allerbelangrijkste!
Dat had van Basten ook, hij moet niet na een jaar de handdoek in de ring gooien mocht het slecht gaan, waar ik natuurlijk niet vanuit ga ! Dat lijkt me nog belangrijker.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:02
|
|
Ik ben vooral benieuwt welke aankopen Jol gaat doen. Ik hoop echt op onbekende pareltjes uit de balkan en omstreken. What Revo ook al zei.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:14
|
|
Citaat: Jack Gelder zei net overigens dat Petrovic niet met hem mee verhuist. Hoop wel dat Ricardo Moniz komt.
Ik wist het wel; D-skilled is Ajacied aan het worden.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:27
|
|
Citaat: Jack Gelder zei net overigens dat Petrovic niet met hem mee verhuist. Hoop wel dat Ricardo Moniz komt.
Ik wist het wel; D-skilled is Ajacied aan het worden.
Hahaha zat er ook aan te denken!
|
iron_dennis
Forum berichten: 70
Nieuws reacties: 34
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:37
|
|
Dan zitten we toch mooi goed! Wil wel eens weten wie er liever Koeman dan Jol heeft?!
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:37
|
|
Citaat: Dan zitten we toch mooi goed! Wil wel eens weten wie er liever Koeman dan Jol heeft?!
Niemand
Edit: Kaaskoppen ">
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:40
|
|
Ik ben goed bevriend met een kaaskop die ook echt helemaal blij is met Koeman en Martin Jol maar matig vindt.
Ongelooflijk. Maargoed, die discussie ga ik niet eens meer aan.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:48
|
|
Citaat: Ik ben goed bevriend met een kaaskop die ook echt helemaal blij is met Koeman en Martin Jol maar matig vindt.
Precies xD, wacht maar tot het einde van het seizoen.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:14
|
|
Natuurlijk is Jol een geweldige Coach, maar we moeten ook niet vergeten dat hij het bij de Spurs aardig verneukt heeft het laatste jaar. Koeman heeft dat ook bij Valencia gedaan. Maar ik klaag zeker niet! Jol is tactisch veel sterker en heeft meer ervaring en meer gezag. Eigenlijk is hij bijna op elk punt beter dan Koeman!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:17
|
|
Citaat: Natuurlijk is Jol een geweldige Coach, maar we moeten ook niet vergeten dat hij het bij de Spurs aardig verneukt heeft het laatste jaar. Koeman heeft dat ook bij Valencia gedaan. Maar ik klaag zeker niet! Jol is tactisch veel sterker en heeft meer ervaring en meer gezag. Eigenlijk is hij bijna op elk punt beter dan Koeman!
Leer de feiten kennen, Jol werd opgezadeld door spelers die hij niet wilde hebben. Dat had hij meerdere keren duidelijk gemaakt en die jongens kwamen ook erg onzeker binnen omdat ze wisten dat hun trainer ze niet goed genoeg vond. Daarbij wilde Jol een paar posities versterken en daar werd juist niets aan gedaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:17
|
|
Dat had ook zijn redenen waarom Jol niet zo goed presteerde in het laatste Spurs-jaar, AFL.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:38
|
|
Citaat: Ik ben goed bevriend met een kaaskop die ook echt helemaal blij is met Koeman en Martin Jol maar matig vindt.
Hey, volgens mij ken ik die ook... Hij was echter razend enthousiast over diezelfde Jol toen die nog 'in beeld was bij AZ'. Volgens azfanpage dan, zijn enige bron van 'objectieve' informatie.
Ik ben in ieder geval blij met Jol! Met Koeman of Blind had ik mijn seizoenskaart in de verhuur gezet.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:47
|
|
Citaat: Natuurlijk is Jol een geweldige Coach, maar we moeten ook niet vergeten dat hij het bij de Spurs aardig verneukt heeft het laatste jaar. Koeman heeft dat ook bij Valencia gedaan. Maar ik klaag zeker niet! Jol is tactisch veel sterker en heeft meer ervaring en meer gezag. Eigenlijk is hij bijna op elk punt beter dan Koeman!
Leer de feiten kennen, Jol werd opgezadeld door spelers die hij niet wilde hebben. Dat had hij meerdere keren duidelijk gemaakt en die jongens kwamen ook erg onzeker binnen omdat ze wisten dat hun trainer ze niet goed genoeg vond. Daarbij wilde Jol een paar posities versterken en daar werd juist niets aan gedaan.
Okee dan Naja, maakt niet uit, ik ben dik tevreden!
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:53
|
|
Eindelijk weer eens zwaargewicht naar Amsterdam
Na jaren met Koeman, Blind, Van Basten was dit eindelijk een zeer goede zet. Ten Cate waardeer ik ook nog altijd, maar lijkt me toch iets opvliegender van aard.
Al met al een goede keus, beter dan Adriaanse (want minder hard naar buiten toe).
|