| | |
Forum
Onderwerp: Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Maker: GertJan020Bekeken: 83153 Status: InactiefBerichten: 1690
|
Auteur
|
Bericht
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 08:56
|
|
Citaat: Dan is en blijft het zeuren. Onnodig zeiken. Ze staan namelijk ook onder contract bij de tegenstander he!
Daar zit het misverstand. De spelers staan officieel nog onder contract bij de club die ze uitleent. Deze club betaald ook heel vaak nog een deel van het salaris.
Daarnaast geeft het een moeilijk situatie voor de speler zelf (zie Vertonghen na de goal toen voor RKC en het verloren kampioenschap daaropvolgend).
Jol heeft dus zeker een punt en het zou zeker goed zijn als dit zijn doorgang vind. Al is dat voor een groot deel in Ajax zijn voordeel omdat Ajax nogal eens spelers verhuurd.
Wel vind ik dat Jol er niet te lang over door moet blijven gaan.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 10:12
|
|
Er is helemaal niets belachelijks aan dat idee. Groningen speelt met Blind bijvoorbeeld sterker dan zonder hem. Als zijn steekpass op Matavz de gelijkmaker had veroorzaakt, dan had de wedstrijd ook anders kunnen verlopen. Dit terwijl een aanzienlijk deel van het salaris van Blind gewoon nog door Ajax betaald wordt.
Graag of niet. Als Groningen geen Gentlemen's agreement aan wil gaan, dan weet ik zeker dat er andere clubs zijn die dat wel willen onder die voorwaarde.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 11:58
|
|
Ere wie ere toekomt:
[list">Ajax niet langer afhankelijk van Suárez
Met elke stap die Ajax voorwaarts zet, lijkt aanvoerder Luis Suárez minder belangrijk te worden. Was Ajax lang aangewezen op de grillen van de Uruguayaan, na de winterstop scoren vooral zijn teamgenoten. ProVoetbal beschrijft het proces.
Hij heeft er nog altijd elf gescoord in 2010 en dus blijft Luis Suárez uiterst trefzeker voor Ajax. Zijn aandeel wordt echter steeds minder, in een ploeg die de laatste maanden toch aan de lopende band scoort. In de laatste negen competitiewedstrijden maakten de Amsterdammers gezamenlijk al 32 doelpunten.
Vorige week werd eerst Go Ahead Eagles met 6-0 verslagen in de halve finale van het bekertoernooi, op zondag volgde een 3-0 zege op FC Groningen. Negen doelpunten, maar niet één was afkomstig van de topscorer van de Eredivisie. Suárez zegt er zelf niet mee te zitten. "Als we maar winnen, dat is het belangrijkste", aldus de aanvoerder van Ajax. Maar volgens teamgenoot Demy de Zeeuw is de Uruguayaan niet zo nuchter als hij doet voorkomen. "Hij zat wel even te balen in de kleedkamer", aldus De Zeeuw na de thuiswedstrijd tegen FC Groningen. De middenvelder bekeek de laatste minuten van het duel vanaf de bank. "We zeiden al op de bank dat je kon zien dat hij nog moest scoren. Hij was heel gretig. Hij heeft 29 keer gescoord dit seizoen, maar als je ziet hoeveel kansen hij heeft gehad, had ik niet gek opgekeken als hij er zestig had gemaakt."
Ajax wordt steeds minder afhankelijk van Suárez, al mag zijn aandeel in de huidige zegereeks niet gebagatelliseerd worden. Tegen FC Groningen was hij bijvoorbeeld weer goed voor een assist en hij was zeer dreigend. "Ik heb goed gespeeld. Dat ik niet scoorde, maakt voor mij niet uit. Ik kreeg wel steeds een paar verdedigers met me mee, waardoor er ruimte kwam voor andere spelers."
De meest gevierde speler binnen de Amsterdamse ploeg de laatste weken is echter Siem de Jong. De 22-jarige Achterhoeker scoorde al vijf wedstrijden op rij en is daarmee het type middenvelder dat trainer Martin Jol graag ziet: fysiek sterk en doelgericht. De Zeeuw scoort ook geregeld, net als spits Marko Pantelic en vleugelaanvaller Dennis Rommedahl. Daarnaast weet Ajax steeds meer te scoren uit spelhervattingen. De corners zijn gevaarlijker nu Suárez - en niet Urby Emanuelson - deze neemt. "We trainen er de laatste tijd veel op", aldus De Zeeuw. "We scoren nu uit standaardsituaties zelfs tegen tegenstanders die sterk in de lucht zijn. Dat is mooi."
De overwinningen worden daarmee steeds meer een teamprestatie. "We zijn ook steeds meer een eenheid", merkt De Zeeuw. "In het begin van het seizoen was het toch meer dat iedereen met zichzelf bezig was. Nu hebben we veel meer voor elkaar over. Jol heeft erop gehamerd dat we meer als team moesten voetballen." Het teamgevoel is nu zo sterk dat zelfs Suárez het niet erg meer lijkt te vinden als hij niet scoort. Al zal hij komende zondag extra opgelucht zijn als hij bij ADO Den Haag het net weer weet te vinden. Hij blijft toch een spits en scoren tegen de residentieclub is hem zowel met Ajax als FC Groningen nog niet gelukt. "Ik weet niet hoe dat komt. Maar dat maakt ook niet uit. Dat we winnen, is het belangrijkste."
# bron: ELF[/list">
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 22:45
|
|
Het geheim van Martin Jol
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 22:44
|
|
Het ging over de Zeeuw, daarna over Jol:
Citaat: Helaas heeft het zich allemaal ontwikkeld naar iets dat lijkt op meters maken = spel maken. Ook niet mijn idee, maar ja. Jol is wel gaan winnen, hè.
Zeker, maar weet je wat het is… Jol is iemand die wil winnen, ten koste van alles. Ook al ligt er iemand geblesseerd op de grond en staat men stil, moet men nog matenaaierig doorspelen om zo tot scoren te komen en te winnen. Maar eenieder begrijpt, dat als jij niet tegen verliezen kunt, je maar beter geen trainer kunt worden. Men moet niet vergeten dat het voetbal er is voor het publiek, zeker op topniveau. Maar dat vergeten doet jammergenoeg zo’n beetje iedereen, een uitzondering daargelaten. Het veldspel, met wie en hoe diegene zich gedraagt is allesbepalend. Het resultaat volgt daarna.
Goed, dat laatste zijn we met elkaar eens. Ik heb het hier al eens gezegd. Ik heb de jacht op onmiddelijk succes altijd als één van dé oorzaken gezien van het falen van Ajax, maar vandaag de dag is het niet alleen sportieve droogte dat Ajax teistert, er is ook nog eens de financiële glijbaan en een seizoen waarin nooit helemaal afscheid is genomen van de topposities. Het is dus weer zo'n situatie waarin alles geoorloofd is om maar tot dat succes te komen. We kunnen lullen tot we een ons wegen, maar als Jol Ajax op de huidige manier in de CL krijgt, wordt ie op handen gedragen. Of dat succes een lang leven beschoren is, is een ander verhaal.
Citaat: Wat ik zelf ook erg jammer vind is dat Jol geen rustpunt in zijn middenveld heeft ingebouwd.
Dat is al vanaf minuut één duidelijk, tegen FC Groningen. Met dat defensieve blok heb je ogenschijnlijk defensieve zekerheid en evenwicht, maar dus niet. Met een Aissati, Anita en Enoh had Ajax dat vorig seizoen wel, maar was er onrust voorin met een Cvitanich, Sulejmani en Suarez en ook achterin met de onbekwame Vermeer, Oleguer en Wielaert (iets wat zoals gezegd met Alderweireld/Vertonghen gemakkelijk kon worden opgelost). Nu is er voorin inderdaad wat meer rust met Pantelic, maar is het op het middenveld een puinhoop. Zo kom je er natuurlijk nooit.
Ik vond dat helemaal niet zo duidelijk. Dat middenveld is, afgezien van de Zeeuw en Enoh, lange tijd een puzzeltocht geweest. Aissati heeft zijn kansen gehad, maar niet benut. De Jong idem, maar wel benut en er zijn 2 spelers bijgekomen. Mijn idee is dat de oplossing zit in de 2 spelers die er bij zijn gekomen en dat de Jong, over onrust gesproken, het alternatief voor de Zeeuw behoort te zijn. Goed, Jol doet het met een dravende de Zeeuw én de druistige de Jong. Vandaar jammer. Enoh (die iets meer mag doen dan alleen bikkelen wat mij betreft), de Zeeuw (graag ietsje soberder) en een creatief rustpunt, daarmee moet je m.i. goed, verzorgd en snel voor de dag kunnen komen. Zeker als je er 3 aardige aanvallers aan weet te koppelen.
Citaat: Naast een aanspeelpunt, eentje zonder haakjes, naar mijn idee een van de voorwaarden voor verzorgd voetbal.
Absoluut. Niet voor niets zeg ik dat met een creatief middenveld plus een balvast aanspeelpunt voorin een kampioenschap vanzelfsprekend is. Maar je kan variëren met bijvoorbeeld twee buitenspelers die constant diep en breed staan opgesteld en een spits die inzakt en dan nog kan je accenten aanleggen, het ligt er ook maar aan wie de tegenstander is en hoe die speelt.
Dat soort aanvallers dus.
Citaat: Dat kan je hem kwalijk nemen, maar ook hier geldt weer dat de huidige situatie is zoals die is.
Dat valt hem meer dan kwalijk te nemen, want die situatie is niet zoals die ineens is, want die heeft ‘ie zelf geschapen. De man heeft niet voor niets gefaald met bijvoorbeeld het halen van een De Zeeuw ipv een Elia, waarna je nu diepte en breedte aan de zijkant mist, aanspeelpunten mist. Hallo?
O, hoi. Bekend punt van je en deels geef ik je wel gelijk. Ik zit ook wel eens likkebaardend voor TV te kijken naar die TGV. Maar goed, het lijkt me niet erg zinvol om de transfersoap rond Elia nog eens te herconstrueren. Hij kwam niet en gek genoeg kwam Jol ook niet met een andere buitensprinter op de proppen. Joost mag weten wat zijn beweegredenen zijn geweest, maar het zal ook wel íéts te maken hebben gehad met onze peperdure faalhaas. Is verwijtbaar, zoals je hier wellicht uit kunt afleiden. Bovendien speelt een ander aspect mee, iets wat jou wel zal aanspreken. Jol wist van de aanwezigheid van Zeegelaar. Dan had Jol dus een linksbuiten van 17 mio, eentje van 10 mio en het toptalent dat jij in hem ziet. Is dat niet wat teveel van het goede in de wetenschap dat Suarez vanaf rechts iets zou gaan doen en Jol per sé een aanspeelpunt (die wilde jij ook) wilde aantrekken? Wil ik nog aan toevoegen dat zowel Sulejmani als Zeegelaar kansen in het eerste hebben gehad.
Citaat: Je zet zelf aanspeelpunt al tussen haakjes en als ik me niet vergis, ben je ook niet zo happy met Suárez' hoge mate van (onnodig, onhandig) balverlies.
Ik heb het er zelfs liever niet over, beide mannen brengen mij geen vreugde. Maar neem nou eens zo’n statistiek: Suarez heeft voor dit weekend 199 keer doelpogingen ondernomen waarvan er maar liefst 170 mislukten. Tweede op de lijst is El Hamdaoui met 88 gemiste pogingen. Dat is toch niet te geloven? En dan telkens maar roepen dat hij alles er voor doet om te winnen. Wat dacht ‘ie wellicht van een keer dat balletje vaker in het net leggen? De man is veel en veel te belangrijk gemaakt, destijds ook gezegd. Ook in het geval Suarez heeft Jol grove fouten gemaakt.
Gaandeweg het seizoen is daar wel wat verandering in gekomen. Suarez kan zich veel te veel permitteren. Ik ben ook niet blij met die balans in zijn spel en ik heb ook niet het idee dat Jol daar corrigerend in optreedt.
Schokkende cijfers trouwens. Ik was laatst ook naar zoiets op zoek, toen in vergelijking met Ruiz. Om eens te kijken hoevaak de belangrijke spelers daadwerkelijk doorslaggevend zijn. Krijg je toch een iets ander beeld van. Of juist een bevestiging.
Citaat: Een vrij groot deel van Jol's spel is daarmee afgestemd op de afvallende bal. Ik begrijp dat je dat heel vervelend vind, ik ook, maar zo veel anders kan Jol eigenlijk ook niet.
Kom op, tuurlijk had Jol wat anders gekund. Met aan- en verkoopbeleid, je selectiebeleid, noem maar op kun je dacht ik aardig wat uit richten. Maar jij meent dus van niet en dat deze selectie, deze situatie een zomaar gegeven is. God heeft hier Pantelic, De Zeeuw en Atouba gedropt en Aissati en Zeegelaar 500 meter verderop gestuurd.
We verschillen van mening over de Zeeuw, over Atouba hoeven we het niet te hebben (al wil ik wel eens weten wat de mensen binnen Ajax precies hebben gezegd tegen Jol over welke spelers linksback kunnen spelen), over Pantelic nog wel. Jol wilde een aanspeelpunt, jij bent ook voor zoiets. Cvitanich voorop is als tennissen tegen een ribbelige muur; goed voor je conditie en reactievermogen, maar erg fijn is het niet. Ik zou dus niet weten wie van de selectie die Jol kreeg als diepste spits uit de voeten kan, zonder een gevaar voor eigen elftal te betekenen. Dan komt Jol met iemand op de proppen die transfervrij is, die in ieder geval íéts begrijpt van het spelen met de rug naar de goal en die zo af en toe een doffe dreun op het doel weet uit te delen. Ik realiseer me heus wel dat Ajax met Pantelic niet de poster boy voor een midvoor in huis heeft gehaald, maar ik vind het wel beduidend beter, of beter gezegd, geschikter dan welk aanwezig alternatief dan ook. Jol heeft 2/3e van een door jouw fel bekritiseerde aanval vervangen, je geeft zelf aan dat Pantelic iets meer rust brengt, je weet dat het een tussenpaus is die de weg vrij zou kunnen maken voor de door jou geprezen Castillion en toch maak je er een halszaak van. Vreemd.
Waarom zitten Aissati en Zeegelaar 500m verderop? Dat zal niet zijn omdat ze de pannen van het dak hebben gespeeld. Nu ben ik wel van mening dat er bij Ajax nogal wat talenten onbenut worden, maar om alles maar op de trainer af te schuiven is me ook iets tekort door de bocht. Je kan narrig doen over Aissati, maar Jol gebruikt Eriksen dan weer wel. Veel ook. De aanwezigheid van Rommedahl kan je een doorn in het oog zijn, maar hij brengt iets teweeg en is het ideale opstapje voor een speler die jij ongetwijfeld graag ziet debuteren. Jol houdt de Spanjaarden en wat andere miskleunen grotendeels buiten de ploeg, tegelijkertijd heeft eigen kweek een kans gekregen en in sommige gevallen gegrepen. In andere gevallen is er voor een logische omweg gekozen. Ik heb daar niet zoveel op aan te merken. Het gaat me echt te ver om Jol af te fikken op een broos middenveldertje die eens in de spiegel moet kijken en een linksbuitentje die tegenwoordig, naar het schijnt, motivatie-issues heeft. Siem de Jong stond niet bepaald vooraan in de pikorde, ging er anders mee om en speelt tegenwoordig. Zo kan het ook.
Citaat: Laat ik het er dus maar op houden dat er verzachtende omstandigheden zijn. Ook voor de Zeeuw.
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, maar dat er door zowel speler en trainer cruciale fouten zijn gemaakt staat vast. De consequenties zijn vooralsnog uitgebleven, maar hoe lang blijft dit nog goed gaan en pikt men het nog?
Hoezo? Volgens mij is de stemming opperbest en als er de komende weken geen al te gekke dingen gebeuren zal dat niet omslaan.
Ik heb al eerder geaccepteerd dat dit seizoen op hoop van zegen en tussen hoop en vrees zou zijn. Jol is niet rigoreus te werk gegaan, zoals een Adriaanse dat waarschijnlijk gedaan zou hebben. Dat wil nog niet zeggen dat zijn modus operandi dan ook meteen hopeloos en fout is. Een jaartje inventariseren zonder meteen met miljoenen te kunnen strooien is niet zo gek, toch? Wat in ieder geval wel zo is, is dat het spel niet zo aardig is als de uitslagen doen geloven. ADO uit zegt meer over dit Ajax dan Juventus thuis. Qua veldspel draait Jol op energie i.p.v. vernuft, maar dat zit deels wel degelijk opgesloten in hetgeen Jol zo graag 'de erfenis' noemt. Zo verschrikkelijk veel is er niet veranderd t.o.v. de selectie die vorig jaar als een plumpudding in elkaar zakte.
Jol heeft wat mij betreft 3 linies verbeterd. Niet zonder bezwaren, maar wel beter dan voorheen. Het ontbreekt wel (nog?) aan de juiste afstemming. Da's ook niet zo gek met een selectie waarbinnen Jol nog nauwelijks heeft kunnen doorselecteren. Het dilemma wat m.i. opdoemt met deze groep is dat het meest competitieve en weerbare elftal dat hij op de been kan brengen met name op het middenveld een dosis creativiteit mist. Ook al niet gek, want die linie is noodgedwongen een lapmiddel voor voorhoede en ook achterhoede. Heb je killers achterin, kan je je eens een counter permitteren. Heb je de aanvallers die jij eerder schetste, hoef je daarachter minder te stofzuigen. Je kan je afvragen of je met dat gegeven in het achterhoofd ook nog eens een grillige linksbuiten en een speler a la Eriksen op 10 kunt opstellen. Ik heb sterk het idee dat het dan (weer) té fragiel wordt. Zelfs mét de halve middenvelder Emanuelson op links en de noeste arbeid van de Jong centraal is het af en toe al bibberen.
Een beetje logisch en verzorgd spel zie ik er niet van komen zolang Ajax het voorin moet hebben van weerbarstige lieden als Pantelic en Suarez. Zonder weg te willen nemen wat er zoal goed gaat bij beide heren, gaat daarvoor simpelweg veel te veel fout. Gegeven die omstandigheden kan ik op zich nog wel leven met Jol's huidige oplossingen. Het zou fijn zijn als Jol deze twee zou kunnen vervangen met spelers die wat zuiniger spelen. Je levert dan het nodige rendement in, maar dat win je wel terug op andere posities. Bovendien stelt het je in staat een veel verzorgder spelletje te spelen. Die vervanging vind ik eigenlijk veel belangrijker dan het hier en nu en dat hemeltergende gejammer over een derde ster.
Alhoewel ik best wel wat kritiek van je deel, zie ik toch echt wel wat lichtpuntjes. Neem een Lodeiro, die is niet gekomen om heen en weer te hollen, lijkt me. Er is wat talent in eigen huis, Blind jr. klopt nadrukkelijk op de deur, er vloeit wat meuk af, de halfslachtige Emanuelson staat in de belangstelling van andere clubs en wie weet kunnen we binnenkort een flesje openen omdat Ajax een flinke zak geld krijgt voor Suarez (dan heeft dat belangrijk maken ten minste ook nog enig nut gehad ;)). Met de opbrengst van die twee is zo'n aanval nog best aardig te vertimmeren, lijkt me. Mits van den Boog voet bij stuk houdt. De komende transferperiode is daarmee eigenlijk de grootste sportieve uitdaging die Jol dit kalenderjaar te wachten staat, want dat is de blauwdruk van de nabije toekomst. Dan heeft ie een jaar kunnen inventariseren, dan heeft ie -als het ons meezit- een pakje geld om te investeren en dan kan ie met zijn selectie zijn spelletje spelen. Dan zijn de excuses ook meteen op.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 23:13
|
|
Met de spelers die eraan aan het komen (vooral Eriksen, Lodeiro, Jozefzoon en Bonevacia) zijn zal Ajax in de toekomst mooier en technisch beter verzorgt voetbal kunnen gaan spelen maar Jol moet nu roeien met de riemen die hij heeft en doet dat de laatste tijd zeer goed.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 17:47
|
|
Ik raad ik je aan viewtopic.php?f=4&t=1899&start=250 terug te lezen voordat ik weer heel wat zal herhalen. Daar is genoeg geschreven over wat er dit seizoen gebeurde, zou gaan gebeuren en wat de consequenties daarvan zouden zijn.
Citaat: Ik vond dat helemaal niet zo duidelijk. Dat middenveld is, afgezien van de Zeeuw en Enoh, lange tijd een puzzeltocht geweest.
Een puzzel die ik niet graag had willen oplossen. Maar met dat gezegd hebbende hoeft Jol zich niet op de borst te kloppen. Er werden namelijk om onbegrijpelijke redenen stukjes bijgehaald die ik er nooit had bijgehaald, er stukjes juist niet bijgedaan en enkele daarnaast onnodig weggedaan.
Citaat: Aissati heeft zijn kansen gehad, maar niet benut.
Dat zeg je nu wel zo, maar daar klopt niet veel van. Aissati kreeg zijn ‘kansen’ als hangende linksbuiten en één keer tegen RKC-thuis als centrale middenvelder. Zoals eenieder die Ajax vorig seizoen heeft gezien, is dat niet de manier om Aissati zijn kwaliteiten ten volle te benutten. Jol heeft vervolgens een team geformeerd waar duelkracht, loopvermogen en enig doelgerichtheid op het middenveld centraal stond. Ik hoef je niet te vertellen dat Aissati dan bepaald niet optimaal zou functioneren. Maar Jol dacht hiermee het maximale uit zijn selectie te kunnen halen. Een selectie, een puzzel die hij zelf heeft geschapen. Voor mij heeft Aissati dan ook niet teleurgesteld, maar Jol; zoals in augustus al is vermeld natuurlijk wel. De vraag is dan natuurlijk, heeft Jol het dan niet goed gedaan of is dit nu eenmaal hoe hij het graag ziet?
Citaat: De Jong idem, maar wel benut
Das niet gek. Maar moet ik De Jong omdat hij er nu in staat, hard werkt en scoort dan als een betere speler zien dan de Marokkaan? Het is zo kortzichtig…
Citaat: Maar goed, het lijkt me niet erg zinvol om de transfersoap rond Elia nog eens te herconstrueren.
Omdat daar uit zou kunnen blijken dat de Hagenees niet al te best uit de bus zou komen? Zijn reden dat hij niet is gekomen is nog steeds te krankzinnig voor woorden. Hij had hem kunnen halen voor een paar ton erbij, maar dan had dat ten koste gegaan van Sulejmani en zou hij op een zijspoor belanden. Nu moeten we echter constateren dat Sulejmani op een zijspoor is beland en dat Ajax vleugellam is. Zoveelste bewijs dat de woorden van Jol geen waarde hebben. Temeer daar de komst van De Zeeuw en Pantelic ook ten koste is gegaan van aardig wat spelers, de financiën en niet onbelangrijk het veldspel.
Citaat: Bovendien speelt een ander aspect mee, iets wat jou wel zal aanspreken. Jol wist van de aanwezigheid van Zeegelaar. Dan had Jol dus een linksbuiten van 17 mio, eentje van 10 mio en het toptalent dat jij in hem ziet.
Linksbuitens zijn schaars. Zeker goede. Middenvelders zijn er genoeg. Vind maar een buitenspeler van het kaliber Elia. Bovendien zijn aanvallers lustobjecten. Dat kan je zeker zeggen van de flitsende Elia die bij HSV al snel met clubs als Liverpool (remember Babel?) werd gelinkt. Wellicht had je de talentvolle Elia na een jaar al voor een veelvoud kunnen verkopen en kon de invallende Zeegelaar dan zijn rol overnemen. Ik weet dat eigenlijk wel zeker. Zo’n succesverhaal van middenvelder De Zeeuw zal je niet kunnen verzinnen. Ajax is zijn plafond.
Citaat: Is dat niet wat teveel van het goede in de wetenschap dat Suarez vanaf rechts iets zou gaan doen en Jol per sé een aanspeelpunt (die wilde jij ook) wilde aantrekken?
Je moet keuzes maken. Zo is het leven nu eenmaal. Maar met een selectie bestaande uit de aanvallers Elia, Sibon, Castillion, Zeegelaar, Sulejmani en Suarez had ik kunnen leven. Dan had je aardig wat smaak en was het wachten op de verkoop van bijvoorbeeld een Suarez om later de selectie meer in evenwicht te brengen. De bij de selectie tegen VVV zijnde Rommedahl, Kennedy, De Zeeuw en Pantelic waren dan uiteraard niet in de picture geweest.
Citaat: Wil ik nog aan toevoegen dat zowel Sulejmani als Zeegelaar kansen in het eerste hebben gehad.
Dat kan je toch niet menen?
Citaat: Jol wilde een aanspeelpunt, jij bent ook voor zoiets.
Jazeker, maar je moet ten alle tijden kijken naar de situatie.
Citaat: Cvitanich voorop is als tennissen tegen een ribbelige muur; goed voor je conditie en reactievermogen, maar erg fijn is het niet. Ik zou dus niet weten wie van de selectie die Jol kreeg als diepste spits uit de voeten kan
Wat dacht je van niemand? En dat is helemaal niet zo’n probleem.
Citaat: Dan komt Jol met iemand op de proppen die transfervrij is, die in ieder geval íéts begrijpt van het spelen met de rug naar de goal en die zo af en toe een doffe dreun op het doel weet uit te delen. Ik realiseer me heus wel dat Ajax met Pantelic niet de poster boy voor een midvoor in huis heeft gehaald, maar ik vind het wel beduidend beter, of beter gezegd, geschikter dan welk aanwezig alternatief dan ook. Jol heeft 2/3e van een door jouw fel bekritiseerde aanval vervangen, je geeft zelf aan dat Pantelic iets meer rust brengt, je weet dat het een tussenpaus is die de weg vrij zou kunnen maken voor de door jou geprezen Castillion en toch maak je er een halszaak van. Vreemd.
Das helemaal niet vreemd. Ik heb het al vaak genoeg gezegd, toen in die ene periode Ajax tegen Marseille speelde met Aissati, Anita, Enoh als middenveld, Schilder, Oleguer, Alderweireld, Silva als verdediging en als aanval Suarez, Sulejmani met de voor de balans zorgende Emanuelson hangend op links kon ondanks de puike prestatie er nog heel wat gesleuteld worden. Een Vermaelen/eigen jeugdspeler/aankoop voor Schilder, Vertonghen en Alderweireld als centrum en Van der Wiel als rechtsback was een fluitje van een cent. De samenwerking tussen aanval en middenveld diende echter flink te worden verbeterd. Emanuelson werkte goed samen met Aissati, maar met die twee buitenlanders voorin liep het nog niet optimaal. Kijkend naar de situatie had je dat goed moeten managen. Dan had je wellicht een Sulejmani weer op de rails gehad, Suarez die nog beter voetbalde, een Aissati die verder floreerde en een veel spelende Emanuelson die na Suarez het meeste geld vertegenwoordigde. Maar wat Jol deed was het halen van middenvelder De Zeeuw en een duur, krakkemikkig en oud ‘aanspeelpunt’ en daarmee het heel wat afschrijven op aardig wat spelers. Dat kan toch niet de bedoeling zijn in deze nijpende financiële situatie, los van het sportieve? Ajax diende spelers zich te laten ontwikkelen, veel geld te laten worden en Europees wat te laten zien. Met wat aanpassingen aan dat team tegen Marseille en wat meer automatisme was dat dit seizoen absoluut mogelijk. Zowel sportief als financieel. Alleen zullen we het nooit weten. Wat we wel weten is dat qua aanval Pantelic na een jaar een dik salaris te hebben opgestrijkt gratis de deur uitloopt en dat op Sulejmani flink is afgeschreven. Dat noem ik niet rooskleurig, zeker als je kijkt naar wat er gepresteerd is. Als je al een oud aanspeelpunt voorin had willen halen, had je natuurlijk Sibon en niemand anders moeten halen. Het verhaal Pantelic was gedoemd te mislukken. De Serviër maakt zo nu en dan aardig ruimte en geeft soms een aardige bal, maar dat zie ik de oud-Roda JC’er tig keer meer en magnifieker in een wedstrijd doen. Daar kan een Sulejmani over meepraten. Sibon heeft hem laten opbloeien, zijn mede Serviër heeft hem kapot gemaakt.
Citaat: Waarom zitten Aissati en Zeegelaar 500m verderop? Dat zal niet zijn omdat ze de pannen van het dak hebben gespeeld. Nu ben ik wel van mening dat er bij Ajax nogal wat talenten onbenut worden, maar om alles maar op de trainer af te schuiven is me ook iets tekort door de bocht.
Huh? Jij ziet toch ook de kwaliteiten van spelers? Het is aan de trainer om die te benutten en het optimale rendement eruit te halen. Niet andersom. Ze zijn niet voor niets zo ver gekomen.
Citaat: De aanwezigheid van Rommedahl kan je een doorn in het oog zijn, maar hij brengt iets teweeg en is het ideale opstapje voor een speler die jij ongetwijfeld graag ziet debuteren.
Met een marginale rol kan ik leven. De kwaliteiten van de Deen zijn bekend. Bij een voorsprong en als de tegenstander drukt is hij een invalbeurt waardig, maar als je dan ziet dat hij een basisplaats krijgt bij thuiswedstrijden breekt telkens weer je klomp…
Citaat: tegelijkertijd heeft eigen kweek een kans gekregen en in sommige gevallen gegrepen
Hoe kom je daar bij? Spelers als Enoh, Alderweireld, Van der Wiel, Anita presteerden al goed onder Van Basten. De door Van Basten aangekochte Eriksen heeft nu inderdaad een kans gekregen, maar dat is niet verwonderlijk. Dat eigen kweek als Van Rhijn, Zeegelaar, Blind, Bonevacia, Van der Heijden, Jozefzoon en Castilion in geen velden of wegen te bekennen zijn geeft wel te denken. Eigenlijk niet, als je Jol een beetje kent. Je kan wel spreken over de onder Van Basten veel geblesseerd zijnde De Jong die zich goed heeft ontwikkeld. De redenen dat hij er nu staat zijn duidelijk.
Citaat: Het gaat me echt te ver om Jol af te fikken op een broos middenveldertje die eens in de spiegel moet kijken en een linksbuitentje die tegenwoordig, naar het schijnt, motivatie-issues heeft. Siem de Jong stond niet bepaald vooraan in de pikorde, ging er anders mee om en speelt tegenwoordig. Zo kan het ook.
Vergelijkingen van niks. De met Amsterdamse bluf gezegende Zeegelaar is een echte linksbuiten en die zijn nu eenmaal speciaal. Die moet je ook zo behandelen. De Jong daarentegen is een hardwerkende no-nonsense middenvelder. En lijkt het jou niet wat makkelijker voor dit type middenvelder om zijn kans bij Jol schoon te zien dan een echte linksbuiten, waar Jol geen plannen mee heeft?
Citaat: Hoezo? Volgens mij is de stemming opperbest en als er de komende weken geen al te gekke dingen gebeuren zal dat niet omslaan.
Hoe bedoel je? Dat de stemming in de selectie opperbest is zou me niet verbazen. Figuren als Van Basten die je genadeloos een veeg uit de pan gaven als iemand bijvoorbeeld zijn best niet deed heb je niet meer. Misschien ook wel, maar het gebeurt gewoonweg niet meer. Wat betreft een opperbeste stemming onder supporters, daar kan ik met mijn kop niet bij. Als je zo’n Jol bij iedere goal ziet juichen met angstzweet tussen zijn bilnaad in dat trainingspak zou je misschien denken van wel. Week in week uit wordt er hier anders kankerend gekeken naar Ajax. Maarja, het is dan ook maar hoe je het bekijkt. Qua ‘Ajax’ teer ik nog steeds op die periode rond de wedstrijden tegen Marseille. Als ik al vergelijkingen maak, doe ik dat met die periode. En dat zijn dus niet vergelijkingen die iets beter maken dat het daadwerkelijk is, wat tegenwoordig gebruikelijk is. Denk dat dat de laatste keer was dat ik uitbundig gejuicht heb. Maar toch blijf je het volgen en zeker als je gasten als Zeegelaar ziet spelen. Dan denk je toch, verrek ze zijn er nog. Spelers waar je voor naar het stadion komt, die je in Duitsland of Italië zo één twee drie niet tegen zal komen. Of je moet een Elia wegsturen en niet halen… En dan zit je nu een beetje te kankeren op een De Zeeuw omdat hij later een Zeegelaar goed in stelling dient te brengen. Want zeg nu zelf, je ziet toch liever 15 dan 3 acties van de Amsterdammer? Wanneer hij aan de bal kwam tijdens die schaarse invalbeurten die hij had veerde het stadion niet voor niets op. Die willen acties langs de zijlijn zien en wat is er nu mooier dan een puike voorzet? Een goeie is immers niet te verdedigen en dat te voorzien is machtig mooi. Maar nu wordt dat het publiek ontnomen en dat alleen maar omdat één of andere Hagenees zich zo zeer wil bewijzen met een prijs.
Citaat: Alhoewel ik best wel wat kritiek van je deel, zie ik toch echt wel wat lichtpuntjes.
Ik ben benieuwd.
Citaat: Neem een Lodeiro, die is niet gekomen om heen en weer te hollen, lijkt me.
Nee, want van meeverdedigen houdt hij niet. Maar waarvoor is hij dan wel gehaald? Wat niet wil zeggen dat het een slechte voetballer is natuurlijk.
Citaat: Er is wat talent in eigen huis, Blind jr. klopt nadrukkelijk op de deur
Klopt, maar dat kan je moeilijk de verdienste van Jol noemen. Of je moet meer weten dan eenieder.
Citaat: er vloeit wat meuk af
Werd dat maar aan het begin van het seizoen gedaan door de passant. Teneur van het hele verhaal. Toen zijn verkeerde keuzes gemaakt. En daarmee zeg ik niet veel anders dan in de zomer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 00:22
|
|
Citaat: De Jong idem, maar wel benut
Das niet gek. Maar moet ik De Jong omdat hij er nu in staat, hard werkt en scoort dan als een betere speler zien dan de Marokkaan? Het is zo kortzichtig…
Het gaat toch uiteindelijk om rendement? De Jong heeft veel meer rendement dan Aissati, daarnaast is de Jong ook een aanspeelpunt en doet hij mee in balverlies. Als je alles naast elkaar zet heb je meer aan de jong, hoe prachtig Aissati ook een bal onder zijn voet door kan halen. Inzicht hebben overigens beide spelers.
Citaat: Maar goed, het lijkt me niet erg zinvol om de transfersoap rond Elia nog eens te herconstrueren.
Omdat daar uit zou kunnen blijken dat de Hagenees niet al te best uit de bus zou komen? Zijn reden dat hij niet is gekomen is nog steeds te krankzinnig voor woorden. Hij had hem kunnen halen voor een paar ton erbij, maar dan had dat ten koste gegaan van Sulejmani en zou hij op een zijspoor belanden. Nu moeten we echter constateren dat Sulejmani op een zijspoor is beland en dat Ajax vleugellam is. Zoveelste bewijs dat de woorden van Jol geen waarde hebben.
Hier ben ik het volkomen met je eens James. Eveneens met de vergelijking dat Elia in de toekomst meer zal opleveren dan De Zeeuw aan transfergelden.
Citaat: Wil ik nog aan toevoegen dat zowel Sulejmani als Zeegelaar kansen in het eerste hebben gehad. Dat kan je toch niet menen?
Zeegelaar heeft inderdaad niet veel kansen gehad. Hij mocht 3x invallen en daar is het bij gebleven. Sulejmani heeft wel degelijk kansen gehad (was tot half november nog basisspeler), maar het enige goede moment dat mij bijstaat is het doelpunt tegen Juventus. Verder vind ik hem dit seizoen niet geweldig, vorig jaar was het nog iets beter, maar was de teloorgang eigenlijk al ingezet. Verder wat je zegt over Rommedahl dat hij niks forceert op de momenten dat het er toe doet, dat zelfde geld voor Sulejmani. Het is zelfs nog erger op momenten dat het er niet echt meer toe doet is het nog steeds bar weinig.
Citaat: Jol wilde een aanspeelpunt, jij bent ook voor zoiets. Ik zou dus niet weten wie van de selectie die Jol kreeg als diepste spits uit de voeten kan
Wat dacht je van niemand? En dat is helemaal niet zo’n probleem.
Nouja als iets mij is duidelijk geworden is dat sinds er een aanspeelpunt voorin is een aanval opgezet kan worden. Daarvoor was Ajax te veel afhankelijk van de grillen van Suarez, dat is nu over.
Citaat: Pantelic, een duur, krakkemikkig en oud ‘aanspeelpunt’ en daarmee schrijf je heel wat af op aardig wat spelers. Dat kan toch niet de bedoeling zijn in deze nijpende financiële situatie, los van het sportieve? Ajax diende spelers zich te laten ontwikkelen, veel geld te laten worden en Europees wat te laten zien. Met wat aanpassingen aan dat team tegen Marseille en wat meer automatisme was dat dit seizoen absoluut mogelijk.
Als je al een oud aanspeelpunt voorin had willen halen, had je natuurlijk Sibon en niemand anders moeten halen. Het verhaal Pantelic was gedoemd te mislukken. De Serviër maakt zo nu en dan aardig ruimte en geeft soms een aardige bal, maar dat zie ik de oud-Roda JC’er tig keer meer en magnifieker in een wedstrijd doen. Daar kan een Sulejmani over meepraten. Sibon heeft hem laten opbloeien, zijn mede Serviër heeft hem kapot gemaakt.
Volgens mij is Sibon ook een duur aanspeelpunt vandaar dat Heerenveen nu niet meer met hem door wil. Los daarvan kostte Sibon destijds ook een transfersom. Als aankoopbedrag + salaris was je voor Sibon misschien wel meer kwijt geweest. Of het meer had opgelevert (investering in Sulejmani) durf ik niet te zeggen.
Citaat: tegelijkertijd heeft eigen kweek een kans gekregen en in sommige gevallen gegrepen
Hoe kom je daar bij? Spelers als Enoh, Alderweireld, Van der Wiel, Anita presteerden al goed onder Van Basten. De door Van Basten aangekochte Eriksen heeft nu inderdaad een kans gekregen, maar dat is niet verwonderlijk. Dat eigen kweek als Van Rhijn, Zeegelaar, Blind, Bonevacia, Van der Heijden, Jozefzoon en Castilion in geen velden of wegen te bekennen zijn geeft wel te denken. Eigenlijk niet, als je Jol een beetje kent. Je kan wel spreken over de onder Van Basten veel geblesseerd zijnde De Jong die zich goed heeft ontwikkeld. De redenen dat hij er nu staat zijn duidelijk..
Nouja van der Heijden speelt bij Willem II nu ook niet de pannen van het dak, hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Donald. Blind wordt volgend jaar teruggehaald bij Ajax en heeft zich dit jaar goed kunnen ontwikkelen bij Groningen. De andere spelers, die moeten wellicht, mentaal en fysiek nog ontwikkelen voor ze klaar zijn voor het grote werk.
Citaat: er vloeit wat meuk af
Werd dat maar aan het begin van het seizoen gedaan door de passant. Teneur van het hele verhaal. Toen zijn verkeerde keuzes gemaakt. En daarmee zeg ik niet veel anders dan in de zomer.
De meuk is door Jol veelal de erfenis genoemd, en die is opgebouwd door van Basten, Koster, ten Cate en van Geel. Veel trainers hebben de kans gehad het een en ander af te laten vloeien, dat verwijt kan dus ook aan de voorgangers gemaakt worden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 11:49
|
|
Vwb Zeegelaar: Zeegelaar is op basis van een slechte mentaliteit teruggezet naar het tweede, waar hij er vooralsnog ook niets van bakt.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 16:58
|
|
Citaat: Het gaat toch uiteindelijk om rendement?
Tuurlijk, je moet schieten wil je scoren. De Jong is veel doelgerichter, dat is nu eenmaal zo. Maar dat betekent toch niet dat je met een elftal met De Jong meer rendement hebt dan met een elftal met Aissati? Maar laat ik dan als voorbeeld dat van de diepe spits gebruiken, iets wat dus niet hoeft. Ik ben ook voor een balvast aanspeelpunt, simpelweg omdat een creatief middenveld dan wel kan bijsluiten. Nu dat jaren niet het geval geweest is speelde je uiteindelijk met een afbraakmiddenveld. Maargoed, over die diepe spits. Die kan je ook laten inzakken, een beetje zwervende spits. Daarmee bereik je zoveel dingen, het is, natuurlijk kijkend naar de tegenstander, eigenlijk zoveel beter dan een diepe centrale spits omdat die in feite heel goed moet zijn om tegen die twee mandekkers op te kunnen boksen. Als die spits inzakt zal hij inderdaad minder scoren dan een spits die de balletjes een beetje afwacht van de vleugels. Maar als middenvelders dat gat induiken heb je het probleem al opgelost. Dan zal vanuit het middenveld de diepgaande Eriksen of De Jong relatief wat meer scoren. Zo logisch als wat. Met een Aissati speel je weer anders. Maar dat is helemaal geen probleem. Die heeft een puike passing en kan netzoals de leider van Barcelona, Xavi, de ballen op de juiste voet, op de juiste snelheid en rekening houdend met de tegenstander daar neerleggen waar hij wil. Met een buitenspeler als Zeegelaar die diep staat heb je dan een constant gevaar. Als je dan met puik positiespel het zo speelt dat een Zeegelaar op zijn sterke punten wordt benut, de één tegen één en zijn voorzet, heb je voor de goal eveneens een constant gevaar. Het is dus maar hoe je het wil. Maar Jol wil blijkbaar geen voetbal op het middenveld zoals een Barcelona. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het positiespel van dit Ajax… Dat doet toch pijn aan je ogen? Het is tenenkrommend om te zien en ik vraag me af of de Hagenees het er ooit in krijgt. Los van het feit of hij het wil, want spelers als Zeegelaar en Aissati smachten er naar. En daarin zijn ze niet de enige. Ook in het belang van het Nederlandse voetbal, hoor…
Citaat: De Jong heeft veel meer rendement dan Aissati
Sinds wanneer speel je 1 tegen 1? En ik altijd maar gedacht dat er elf man aan de aftrap begonnen…
Citaat: Als je alles naast elkaar zet heb je meer aan de jong, hoe prachtig Aissati ook een bal onder zijn voet door kan halen
Ik zal je eens wat vertellen. Je speelt met een team en dat speelt met een spelconcept. Als je dat begrijpt, kunnen we verder praten.
Citaat: Vwb Zeegelaar: Zeegelaar is op basis van een slechte mentaliteit teruggezet naar het tweede, waar hij er vooralsnog ook niets van bakt.
Leuk. Op basis van een slechte mentaliteit, verklaar dat eens nader. En dat hij er vervolgens niets van bakt, dat ook graag. Veel geluk ermee, want ver zul je ermee niet komen. Ajax heeft teveel incapabele mensen in dienst. En als er dan bepaalde (uiteraard slechte) beslissingen worden genomen ben jij er voor ons om dat goed te praten. Geweldig. Waar zijn de mensen die iets zagen in een Bergkamp in de B2? Je weet wel, die buitenspeler, die er bij wijze van spreken twintig keer uit had kunnen worden geschopt. Maar telkens was er iemand binnen de club die iets in hem zag en mocht hij het volgende jaartje toch maar weer blijven. Uiteindelijk is hij boven komen drijven en let wel, niet vanwege zijn mentaliteit. Bergkamp had eigenlijk helemaal niet zo’n goede mentaliteit, zo was de man veel te bescheiden. Maar hij is er toch gekomen. Door de mensen binnen de club. Door een trainer die hem hielp en beter maakte. Ook terwijl een Derksen wekelijks beweerde dat die jonge Bergkamp er niets van kon. Maar nu is het de omgekeerde wereld en dat zien we aan het niveau. Ajax heeft geen enkele aanvaller met de Nederlandse nationaliteit, kan toch niet? En dat ligt echt niet aan al die Amsterdamse jongens die 20 jaar geleden zijn geboren. Je kunt moeilijk beweren dat een Castillion en Zeegelaar geen talent hebben. Maar het vermogen dat te begeleiden, het eruit te halen en te verbeteren… Daar gaat het fout. Het is toch ongelofelijk hoe telkens maar weer de schuld wordt gelegd bij een Zeegelaar en weet ik wie. Denk toch eens na. De toekomst van het Nederlandse voetbal wordt bepaald door de jeugd, niet door een stel tweederangs buitenlanders die hier binnengehaald worden. Dat is toch een les die je de laatste 15 jaar wel hebt kunnen volgen? Waarom denk je dat het Nederlandse clubvoetbal niets meer voorstelt? Ik zal je maar een hint geven, de situatie rond Zeegelaar is daarvan een aardige personificatie. Dan sijpelt er tenslotte wat door, dus zo’n slechte mentaliteit kun je al niet hebben, wordt er nog niets mee gedaan. Dan houdt het helemaal op en verdien je ook niets.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:08
|
|
James, los van het gegeven dat Zeegelaar nog geen fractie van het talent van Bergkamp heeft, investeerde Bergkamp in zichzelf. Zeegelaar niet. Daar doel ik op met mijn opmerking dat hij een slechte mentaliteit heeft.
Dat Bergkamp daarnaast erg bleu en fragiel was (gaat voor Zeegelaar totaal niet op) betekende niet dat hij een slechte mentaliteit had.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:12
|
|
Citaat: James, los van het gegeven dat Zeegelaar nog geen fractie van het talent van Bergkamp heeft
Dat is een ander verhaal, waar ze overigens bij Ajax anders over dachten. De mensen die echt wat in Bergkamp zagen in de jeugd waren op één hand te tellen. En ze hebben het er echt uit moeten trekken, daar gaat het om. Dat is nu verre van het geval. Hoe je daar mee omgaat is een ander verhaal, maar daar heeft Bergkamp dus niet mee te maken gehad. Die kwam in een team met een vast spelconcept en kreeg één ding mee: ga die back voorbij. Hem werd verteld dat hij de kwaliteiten had en verteld dat die back niet kon verdedigen. Als Zeegelaar, wat ik al die tijd heb beweerd, eveneens een paar wedstrijden achter elkaar het vertrouwen was gegeven, had hij het uiteindelijk ongetwijfeld uitbetaald. Daar heeft hij immers de kwaliteiten voor.
Citaat: investeerde Bergkamp in zichzelf. Zeegelaar niet. Daar doel ik op met mijn opmerking dat hij een slechte mentaliteit heeft.
Verklaar dat dan… Wat heb ik je nou gevraagd? Waar blijkt dat uit? En hoe moet je dan tegen de begeleiding aan kijken? En is het misschien niet zo dat de Amsterdammer bij Ajax simpelweg overbodig is? Zie je dat niet in? Zeegelaar wil absoluut zijn acties en voorzetten op een groter podium etaleren, daar kun je best vanuit gaan, waarom denk je dat hij dat contract heeft getekend? Maar daar moet je dan wel de kans voor krijgen. Passant Jol is niet geïnteresseerd in het beleid van Ajax, hij wil snel prestaties. Jol gaat er ongetwijfeld vanuit dat als je jeugd wil inpassen je eigenlijk geen prijzen kunt pakken. Opbouwen zal dus nog wel even wachten, Pantelic en Rommedahl krijgen allicht een contractverlenging en dan kunnen we na het aantrekken van hun ervaren opvolgers over een tijdje na nu Zeegelaar kankeren op een Ondaan, Jozefzoon of De Sa die er niet aan te pas komen. Jol kan wel weer leuk beweren dat vijf spelers basistoekomst hebben uit die groep, maar we weten wat zijn woorden waard zijn. Als een of andere Hongaarse aanvaller, ene Rudolf kan worden gehaald wordt hij naar een Amsterdams hotel overgevlogen, terwijl ergens op de Toekomst Amsterdammer Zeegelaar op de bank zit te verpieteren. Zo zijn de verhoudingen. Maar jij geeft dus de schuld aan Zeegelaar. Gelukkig werden dat soort dingen vroeger niet gedaan en hebben we later nog iets van Bergkamp kunnen horen. Van een Lens en Elia bij Ajax niet meer, maar voor Zeegelaar bestaat de kans nog.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:15
|
|
Citaat: Als Zeegelaar, wat ik al die tijd heb beweerd, eveneens een paar wedstrijden achter elkaar het vertrouwen was gegeven, had hij het uiteindelijk ongetwijfeld uitbetaald. Daar heeft hij immers de kwaliteiten voor.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt want Zeegelaar is met zijn voorzet, actie en kracht op papier de beste buitenspeler. Het komt er door zijn motivatieproblemen bij Jong Ajax niet uit maar bij Ajax1 heeft hij dit seizoen twee keer Emanuelson vervangen en die twee keer speelde hij ook echt veel beter dan Emanuelson. Als hij bij Ajax1 speelt heeft hij ook geen last van een motivatie probleem en dan heb je een redelijke buitenspeler in hem.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 13:23
|
|
Zeegelaar heeft best een aardige portie aanleg, maar er zijn wel betere spelers gesneuveld op basis van een slechte instelling. Als hij niet eens presteert in het tweede, dan kan je het als hoofdtrainer niet maken om zo'n jongen speeltijd te geven in het eerste. Ben je het daar mee eens, James? Of ligt het allemaal aan de begeleiding?
|
jamesgf
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 20:42
|
|
Citaat: Zeegelaar heeft best een aardige portie aanleg, maar er zijn wel betere spelers gesneuveld op basis van een slechte instelling.
Hier begrijp ik niets van. Ik kan er met mijn kop niet bij als je bij Ajax, nota bene als aanvaller, je zover gekomen bent je dan nog een slechte instelling hebt. Wat moeten een Elia, Lens, Amrabat en noem al die gasten maar op dan wel niet hebben gehad? Kan toch niet? Wat wel kan zijn is dat hij op een gegeven moment begon te zweven, maar dat kan toch ook niet? Of tenminste, dat hoort niet te kunnen. Kom je weer bij de basis… Want daar heb je toch een jeugdopleiding voor? Bijvoorbeeld door goede regels, normen en waarden hoor je ze in het gareel te houden. Want Zeegelaar is hier niet vorig jaar begonnen, hij speelt hier al langer en is op De Toekomst gevormd. Vergeet dat niet. Als een kleine Zeegelaar dan alles zo’n beetje wint en het te hoog in zijn bolletje krijgt, dien je in te grijpen en zet je hem zo nu en dan een elftal hoger/lager of op een andere positie. Werken aan het verantwoordelijkheidsbesef, de weerstand, de tekortkomingen. Een abc'tje, je zet zo'n speler aan het denken. Echter wat je ziet, is dat jeugdtrainers liever dat dribbelaartje behouden om zo te winnen. Die gasten denken meestal aan hun eigen belang, willen hogerop. Als spelertjes zich dan terloops ontwikkelen is dat mooi meegenomen. Goed samenwerken gebeurt daar dus niet, het goed begeleiden van een overstap naar een andere positie/elftal als dat al gebeurt dus evenmin. Ik zeg het al zo vaak, de normen zijn vervaagd. Daarom maak ik me ook zo druk om de situatie rond De Zeeuw, want wat daar gebeurd kan gewoonweg niet. Dat geeft immers verkeerde signalen af, niet alleen bij de eerste selectie zelf maar bovendien naar alle geledingen binnen de club. En het gaat al zo slecht. De toekomstige Zeegelaar zal dan ook wel ‘een slechte instelling’ hebben… Maar ik zeg je, zoiets kun je niet aan die spelertjes verwijten. Echter zal dat wel niet al te snel doordringen, daar Amsterdammers in Amsterdam immers niet meer worden gewaardeerd.
Citaat: Als hij niet eens presteert in het tweede, dan kan je het als hoofdtrainer niet maken om zo'n jongen speeltijd te geven in het eerste.
Maar waarom presteert hij dan niet in het tweede? Kan hij het soms niet opbrengen? Is het niveau te hoog, te laag misschien? Vergeet niet, buitenspelers zijn afhankelijk van hun aanvoer. En als hij dan telkens door een Atouba, Silva, Will of Aszlan wordt aangespeeld, is hij al afgeschoten voordat hij al aan een actie kan beginnen. De realiteit is simpelweg dat hij geen toekomstperspectief heeft onder Jol. Dat zag je al bij de aankoop van De Zeeuw. Anders had buitenspeler Elia wel gekomen en speelden we constant diep en breed op de helft van de tegenstander, daar waarin een Zeegelaar had kunnen excelleren. Spijtig voor de liefhebber.
Citaat: Of ligt het allemaal aan de begeleiding?
Dat heb je goed gezien. Ik zeg het nogmaals, als hij al op het mentale vlak een probleem zou hebben, is dat niet iets van vandaag of gisteren. Hij is hier op ik dacht zijn vijftiende gekomen, vanaf toen had je hem goed kunnen sturen. Dus Zeegelaar kan je nergens de schuld aangeven, het is nu overduidelijk dat de linksbuiten om voetbaltechnische redenen nauwelijks perspectief heeft in Amsterdam. Hoe hij met deze onbegrijpelijke beslissingen (aan het begin van het seizoen gemaakt) omgaat/omging is dus de andere kant van het verhaal. Kom je toch weer bij de begeleiding… Daar begint het allemaal mee, zo belangrijk. Het dient jammergenoeg weer gezegd te worden, de jeugdopleiding is absoluut niet goed te noemen. Eenieder die dat beweert en daar betrokken is, heeft niet het beste met Ajax voor. Maar vergeet wat betreft Zeegelaar de realiteit dus niet uit het oog: ook al zou de Amsterdammer in plaats van een zogenoemde slechte instelling een heel goede instelling hebben, had hij er dan in gestaan? Antwoord lijkt mij overbodig. Jol heeft anders gekozen. Overbodig lijkt het mij ook nog even bij te vermelden dat dit mijn Ajax niet is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 22:24
|
|
Citaat:
Hier begrijp ik niets van. Ik kan er met mijn kop niet bij als je bij Ajax, nota bene als aanvaller, je zover gekomen bent je dan nog een slechte instelling hebt. Wat moeten een Elia, Lens, Amrabat en noem al die gasten maar op dan wel niet hebben gehad?
Amrabat is op voetbaltechnisch inzicht al niet goed genoeg voor Ajax. Die andere jongens hebben duidelijk een paar extra groei jaren nodig gehad, helaas was dat ze bij Ajax niet gegund, want die jongens hadden best meegekund bij Ajax, eventueel met een verhuur periode. Lens had een periode nodig om te wennen aan het eredivisieniveau bij nec voordat hij kon excelleren bij AZ. Elia is ook langzaam naar zijn niveau gegroeid bij Twente.
Ik begrijp zelf wel dat een Jozefzoon en een Zeegelaar niet in de basis staan bij Ajax, deze jongens kunnen niet in een keer klaar zijn voor het topniveau. Moeten wennen aan de stap hoger en wellicht moet er mentaal gesleuteld worden, maar ik begrijp evenmin dat Kennedy Bakircioglu weer bij de selectie zit.
Ik vind het trouwens jammer dat je mijn vorige post maar voor de helft hebt behandeld.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 23:08
|
|
Zeegelaar zat niet voor niets in de A2, James. Echt overtuigd was Ajax dus niet.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 12:25
|
|
Citaat: Nouja als iets mij is duidelijk geworden is dat sinds er een aanspeelpunt voorin is een aanval opgezet kan worden. Daarvoor was Ajax te veel afhankelijk van de grillen van Suarez, dat is nu over.
Vroeger was het vaak nog zo dat de aanval zo’n beetje begon en ook nog eens eindigde bij Suarez, wat doorgaans resulteerde in vroeg balverlies. Dat is inderdaad verbeterd, Suarez is nu meer het eindstation, of in ieder geval staat hij wat dieper met heel wat gasten die achter hem bikkelen en de resultaten zijn ernaar.
Citaat: Volgens mij is Sibon ook een duur aanspeelpunt vandaar dat Heerenveen nu niet meer met hem door wil. Los daarvan kostte Sibon destijds ook een transfersom. Als aankoopbedrag + salaris was je voor Sibon misschien wel meer kwijt geweest. Of het meer had opgelevert (investering in Sulejmani) durf ik niet te zeggen.
Voor bewezen diensten hadden ze Sibon ongetwijfeld een laatste kunstje gegund. Niet voor niets heeft de man het bewerkstelligd een Sulejmani 16 miljoen waard te laten worden. En dat salaris zal natuurlijk een peulenschil zijn in vergelijking met die van de langharige Serviër. Maar los daarvan en waar het om draait, de man is een genot om naar te kijken en het is nog belangijker uiterst effectief. Zo kan ik mij die bal die hij bijvoorbeeld gaf op Beerens tegen Twente nog goed voor de geest halen. Zulke zie je niet vaak en al helemaal niet op de Nederlandse velden. Het gevoel in die lange poten, het gemak ook nog waarmee hij subtiel die ballen klaarlegt… Dat noemen we een balvast aanspeelpunt, iets wat uiteraard niet kan worden zeggen over Pantelic wat kenners als balvast aanspeelpunt De Boer onderschrijven.
Citaat: De meuk is door Jol veelal de erfenis genoemd, en die is opgebouwd door van Basten, Koster, ten Cate en van Geel. Veel trainers hebben de kans gehad het een en ander af te laten vloeien, dat verwijt kan dus ook aan de voorgangers gemaakt worden.
Je hebt altijd te maken met een erfenis. Zo had Wouters met die van Olsen te maken, Adriaanse met die van Wouters en ga zo maar door. De enige die wat beters achterlieten waren Adriaanse en Blind. Het inpassen van jeugdspelers en het ontwikkelen van de jonge spelers is het credo.
Citaat: Amrabat is op voetbaltechnisch inzicht al niet goed genoeg voor Ajax. Die andere jongens hebben duidelijk een paar extra groei jaren nodig gehad, helaas was dat ze bij Ajax niet gegund, want die jongens hadden best meegekund bij Ajax, eventueel met een verhuur periode. Lens had een periode nodig om te wennen aan het eredivisieniveau bij nec voordat hij kon excelleren bij AZ. Elia is ook langzaam naar zijn niveau gegroeid bij Twente.
Het is niet te verkroppen dat het talent ergens anders wel opbloeit. Zal ongetwijfeld jammergenoeg ook het geval zijn bij Zeegelaar en Castillion. Jammerlijk ook voor Ajax, omdat het ooit met spitsen en buitenspelers furore maakten in Europa. Het waren de handelsmerken die ons groot maakten terwijl we nu moeten concluderen dat we het sulletje van de klas zijn. In plaats dat we met de spectaculair ontwikkelende Amsterdammers Lens, Castillion, Zeegelaar Europa wegwijs maakte en spelers als Elia voor grof geld aan gerenommeerde clubs verkochten, moeten we het doen met een Pantelic, Kennedy en Rommedahl. Niet de eigen jeugd bepaalt dus de toekomst van het Nederlandse voetbal, maar tweederangs buitenlanders die voor behoorlijke salarissen ingevlogen worden. En dat merken we uiteraard aan het niveau. Het is alsmaar dalende en er lijkt geen eind aan te komen. Werden laatst in verband gebracht met ene Rudolf uit Hongarije, het is werkelijk waar alsof je tegen een muur praat. Dit soort praktijken hebben ook verstrekkende gevolgen, groter dan je eigenlijk zou overzien. Castillion had Kluivert nog als voorbeeld, maar wie hebben de nieuwe Amsterdammers als idool? Dost? Rudolf soms? Of toch Pantelic? Nee, Torres of Pato. Dat terwijl wij ooit zo groot waren in het opleiden van dat soort talenten. Of tenminste, niet in de weg staan en goed begeleiden van de natuurtalenten. Maar zo raak je nog verder de grip kwijt op je eigen regio, terwijl je daar juist uit moet putten. Levert, naast niet alleen sportieve en financiële, ook maatschappelijke problemen op. Op de pleintjes, het Balboaplein kon je je idool Rijkaard na doen. Je trad graag in zijn voetsporen, men ging op straat voetballen. Het perspectief van het spelen bij Ajax was immers dichtbij, maar nu? De basis wordt verkwanseld.
Het mooiste had natuurlijk geweest dat uit die basis de voeding voortvloeide voor Ajax 1, zoals dat eigenlijk normaal was. Het liefst van een Van der Wiel op rechtsback tot een Zeegelaar linksbuiten. Daar zou het uit moeten bestaan. Met van mijn part ook een Boussoufa erbij. Ook al zo’n speler die je op die pleintjes tegen kon komen. Spelers die je door en door kende, die je door de benen hebt gespeeld. Brutale jongens met flair, die zijn gevormd op straat en passen bij de club. Ik vond het dan ook een tijdje terug schrijnend om te horen dat een Van der Wiel werd beschimpt omdat hij lachend met de Marokkaan na de verliespartij het veld afliep. Die mensen hebben geen verstand! Versterkt mij gedachte dat Amsterdammers in Amsterdam niet meer worden gewaardeerd. Zo’n jongen behoort samen met z’n ‘matties’ bij Ajax te spelen! Behoren samen door het vuur gaan, zoals dat al zovaak is gebeurd als het op straat uit de hand liep op. Om uiteindelijk lachend en met de borst vooruit op de zijlijn af te gaan. Want laten we eerlijk zijn, degene die Ajax op dit moment op het veld écht vertegenwoordigd, is een speler als Gregory. Het spel is niet om aan te gluren, geen buitenspelers die een actie in huis hebben, meer die eerder schuchter hun backje achtergevolgen. Een probleem wordt verlegd, het initiatief ontnomen. Waar is die bluf, die flair? Van der Wiel moet het voor hem doen met de schoppende Enoh en blinde Rommedahl. Daar waar de beste rechtsback sinds Suurbier er met een Boussoufa en Elia, ook al zo’n jongen, had kunnen staan. Aardig rechterkantje. Dat wil ik zien. Uit de grond van mijn hart. En daarin ben ik denk niet de enige. Kan mij nog een fragment met Van der Wiel herinneren. Werd geïnterviewd en Suarez was er de volgende wedstrijd niet bij. Gesteld werd dat Ajax niet zonder de Uruguyaan kon. Lachend en ogenschijnlijk ongeïnteresseerd werd daar negatief op geantwoord. Niet raar, daar de Amsterdammer zich telkens de schompes heeft moeten lopen om al dat onnodige balverlies van de niet taakbewuste Uruguyaan te corrigeren. Temeer wanneer de combinatie met de met een matige techniek gezegende Suarez werd aangegaan. Want meeverdedigen hoefde je vervolgens niet te verwachten, daar er een rouwmomentje met de typerende blik en verwijten op na werd gehouden. Eenieder roemt de mentaliteit van de Zuid-Amerikaan, maar ik zou de Amsterdamse voor geen goud willen missen. Alleen zo blijkt op de Toekomst als kiespijn wel. Die brutale jongens, een Cruijff die rondjes op de brommer van Keizer en zo de tank leeg rijdt, die worden niet meer gewaardeerd en eerder weggestuurd. Waarschijnlijk vertrekt er dit seizoen weer een talentvolle aanvaller of twee, terwijl je het juist van die jongens moet hebben. Voorhoedespelers, in de ware zin van het woord. Grote mond, karakter, vol Amsterdamse bluf. Spelers die je in toon moest houden. Keizer, Cruijff. Van Basten, Rijkaard. Kluivert, Davids. Die gaven tegengas, spraken je de waarheid. Omdat het toppers zijn, wat dus inhoudt dat ze niet gemakkelijk zijn. Daar moet Ajax het van hebben, maar bij de eerste de beste Zuid-Koreaan voor het hek gaat het al mis. Nog een trap naar je eigen jongens, zo gaat het goed. Zeegelaar en Castillion zullen wel extra gemotiveerd zijn. Nee, ze, de Amsterdammers, snappen Ajax niet. Ze hopen op kansen en verstandig beleid, maar worden in werkelijkheid in de steek gelaten. Daarmee laat Ajax zichzelf ook in de steek.
Citaat: Ik begrijp zelf wel dat een Jozefzoon en een Zeegelaar niet in de basis staan bij Ajax, deze jongens kunnen niet in een keer klaar zijn voor het topniveau. Moeten wennen aan de stap hoger en wellicht moet er mentaal gesleuteld worden, maar ik begrijp evenmin dat Kennedy Bakircioglu weer bij de selectie zit.
Ajax speelt niet in een spelconcept dat in het voordeel is van de buitenspelers. Bovendien heeft men een hoofdtrainer in dienst die talloze keren blijk heeft gegeven van angsthazerigheid en het er niet in kunnen rammen van een puik positiespel. De realiteit is dus dat de jeugdopleiding niet aansluit met wat er in het eerste gebeurd. Vroeg of laat zullen de kritische geluiden wel weer oplaaien, want eigenlijk zouden ze in de jeugd beter 8 tegen 8 zonder aanvallers kunnen spelen. Voorhoedespelers redden het toch niet. Geldverspilling om te investeren in al die talenten. Met Suk’s, Rudolven en Pantelicen redt Ajax het wel, toch?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 13:10
|
|
James, ik ben het met je eens dat ik graag zie dat Jozefzoon, Castillion en Zeegelaar een kan moeten krijgen maar op dit moment zijn beide spelers niet goed genoeg voor in de basis bij een Nederlandse topclub of Europese subtopper. Laat Jozefzoon en Castillion vanaf komend seizoen met het eerste meetrainen en verhuur Zeegelaar aan een Eredivisie club en dan verwacht ik dat ze vanaf de voorbereiding van het seizoen 2011/12 een aanspraak gaan maken op een basisplaats.
Zeegelaar, Castillion, Jozefzoon zou ik in een paar seizoenen graag als voorhoede van Ajax zien maar op dit moment zijn ze er niet klaar voor en ze moeten hard aan zichzelf werken zodat ze zich verder ontwikkelen.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 15:59
|
|
Uit de column van Dersken, VI nummer 15:Citaat: “Niet iedereen in dit land geeft eerlijk zijn mening. Ajaxtrainer Martin Jol voert tijdens elke persconferentie een prachtige act op. Hij relativeert alle vragen dood en speelt de rol van onaantastbare topcoach met verve. Ook de collega’s van Studio Voetbal hebben nu kennis gemaakt met de ware Jol. Vóór de uitzending liet hij weten dat Daley Blind niet kon voetballen, maar toen presentator Jack van Gelder de jeugdige Blind ter sprake bracht, was Jol plotseling een hypocriete diplomaat die een pleidooi hield voor de regel in Engeland, waar verhuurde spelers niet uitkomen tegen de club waarvan ze eigendom zijn.”
Tja, we weten hoe Jol is. Hij heeft het goed begrepen, in 2001 terwijl Adriaanse Ajax positief veranderde:Citaat: “Hier in Nederland draait alles om je pr, de manier waarop je jezelf naar buiten toe verkoopt. Kijk naar Co Adriaanse. Hij heeft nu met Ajax net zoveel punten als Jan Wouters afgelopen seizoen. Toch werd Wouters ontslagen. Waar gaat het dan om? Ik prik daar omheen. Net als door mooie praatjes.”
Toen hij zelf op een gegeven moment op evenveel punten stond als Van Basten, was hij de eerste om er allerlei zaken bij te pakken. Maar we weten nu eenmaal hoe de Hagenees is, Ajax-onwaardig. Het is toch geen gezicht om hem bij die interviews voor al die prijzen te zien zitten? Maarja, hij zit er wel mooi effe. Tussen de prijzen die gasten als Blind, Van Basten en Cruijff binnen gesleept hebben. En die tijden zijn ver weg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 16:02
|
|
En jij gelooft Johan Derksen?
Liever Jol dan de trainers Koeman, Blind, Van Basten en Wouters.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 17:26
|
|
Citaat: Vóór de uitzending liet hij weten dat Daley Blind niet kon voetballen, maar toen presentator Jack van Gelder de jeugdige Blind ter sprake bracht, was Jol plotseling een hypocriete diplomaat die een pleidooi hield voor de regel in Engeland, waar verhuurde spelers niet uitkomen tegen de club waarvan ze eigendom zijn.
Wat word hier mee bedoelt dat Jol vindt dat Daley Blind geen goede voetballer is?
|
jamesgf
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 00:07
|
|
Citaat: En jij gelooft Johan Derksen?
Ja, natuurlijk.
Citaat: Liever Jol dan de trainers Koeman, Blind, Van Basten en Wouters.
Dan mag jij vinden, maar maakt dat Jol dan ineens wel geschikt? En het moge natuurlijk duidelijk zijn dat het niet alleen aan al die trainers heeft gelegen. Als bijvoorbeeld een Rijkaard er voor Wouters, voor Blind of voor Van Basten was ingestapt, had hij het ook niet lang volgehouden. Maar dat maakt hem ook niet ongeschikt. Dit Ajax, in ieder geval van de laatste zoveel jaar, is niet geschikt voor dat soort toppers.
Citaat: Wat word hier mee bedoelt dat Jol vindt dat Daley Blind geen goede voetballer is?
Ja, natuurlijk. Waarom denk je dat Blind jr geen enkele kans heeft gehad? Omdat hij hem zo’n goede voetballer vindt? Van Jol is toch wel bekend dat hij voor een tv-uitzending over van alles een mening heeft, maar als de camera’s eenmaal draaien het een ander verhaal wordt? Dit zal ongetwijfeld plaatsgevonden hebben. Blind mist het loopvermogen, de duelkracht en de ervaring om in Jol zijn plaatje te passen. Daarnaast heeft hij een vervelende vader die plaats moet maken voor een Petrovic. Al met al ziet het er dus niet rooskleurig uit voor de ras-Ajacied, maar voor wie wel?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 00:10
|
|
Citaat: Wat word hier mee bedoelt dat Jol vindt dat Daley Blind geen goede voetballer is?
Ja, natuurlijk. Waarom denk je dat Blind jr geen enkele kans heeft gehad? Omdat hij hem zo’n goede voetballer vindt? Van Jol is toch wel bekend dat hij voor een tv-uitzending over van alles een mening heeft, maar als de camera’s eenmaal draaien het een ander verhaal wordt? Dit zal ongetwijfeld plaatsgevonden hebben. Blind mist het loopvermogen, de duelkracht en de ervaring om in Jol zijn plaatje te passen. Daarnaast heeft hij een vervelende vader die plaats moet maken voor een Petrovic. Al met al ziet het er dus niet rooskleurig uit voor de ras-Ajacied, maar voor wie wel?
Er zit een (groot) verschil tussen een goede voetballer en een talent. Waarschijnlijk vond Jol dat Blind een goed talent is, maar nog niet goed genoeg om in Ajax 1 te spelen. Wat moet je dan met zo'n speler? De hele tijd laten spelen in Jong Ajax, of (zoals nu is gedaan) laten spelen bij een Eredivisieclub? Zelfde waarschijnlijk als met Sarpong.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 08:45
|
|
Citaat: Ja, natuurlijk.
Tuurlijk.
Ja, Jol gaat deze zeer gevoelige info wel even aan Jack van Gelder doorgeven en die geeft het door aan Derksen zodat die lekker kan stoken bij AJAX. Dream on.
Citaat: Dan mag jij vinden, maar maakt dat Jol dan ineens wel geschikt? En het moge natuurlijk duidelijk zijn dat het niet alleen aan al die trainers heeft gelegen. Als bijvoorbeeld een Rijkaard er voor Wouters, voor Blind of voor Van Basten was ingestapt, had hij het ook niet lang volgehouden. Maar dat maakt hem ook niet ongeschikt. Dit Ajax, in ieder geval van de laatste zoveel jaar, is niet geschikt voor dat soort toppers.
Het zijn allemaal BOUT-trainers! Een aap zou het nog goed doen bij Barcelona. Jol haalt tenminste een spits die nog enigszins AJAX-voetbal kan spelen. Wie haalde Blind? Rosenberg! Wie haalde Van Basten? Cvitanich! Wie haalde Blind/Wouters? Machlas! Oh, oh, oh.....laten we de verdedigers niet vergeten!!
Blind/Wouters: Verlaat, Van Halst. Blind: Lindenbergh. Van Basten: Oleguer...Wielaert....
Goede genade! WAT EEN TOPPERS, ZEG!! WAUWIE!!
COMPLEET ONGESCHIKT!!! Dat soort toppers.....laat me niet lachen, man!
Citaat: Ja, natuurlijk. Waarom denk je dat Blind jr geen enkele kans heeft gehad? Omdat hij hem zo’n goede voetballer vindt? Van Jol is toch wel bekend dat hij voor een tv-uitzending over van alles een mening heeft, maar als de camera’s eenmaal draaien het een ander verhaal wordt? Dit zal ongetwijfeld plaatsgevonden hebben. Blind mist het loopvermogen, de duelkracht en de ervaring om in Jol zijn plaatje te passen. Daarnaast heeft hij een vervelende vader die plaats moet maken voor een Petrovic. Al met al ziet het er dus niet rooskleurig uit voor de ras-Ajacied, maar voor wie wel?
Omdat hij er nog niet klaar voor was. Dat zag iedereen. Jij vindt Donald en van der Heijden zeker ook helemaal het einde?
Petrovic komt niet.
|
| | | |
|
|
|