Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Maker: GertJan020Bekeken: 83152
Status: InactiefBerichten: 1690
+ Nieuw bericht <<<   <   14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21  |  22   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 29 dec 2009 19:28
Citaat:
Dus Anita, Donald etc worden verkocht neem ik aan?

Want die hebben echt niks te zoeken in het Nederlands Elftal!

Ik denk dat Jol heeft heeft over de langere termijn. Ik word er een beetje gek van dat mensen nu steeds met Ajax spelers komen die het Nederlandse elftal niet kunnen halen. Hij bedoeld natuurlijk dat de jeugdopleiding het niveau moet halen dat alle spelers die ook doorbreken bij Ajax het potentieel hebben Oranje te halen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Di 29 dec 2009 19:39
Ik vind het wat loze kreten van Jol, dat roepen ze al jaren en dan roepen wij weer ja dat vinden wij ook. Al jaren wil men een nieuwe Zlathan scouten, zo ook Van Basten die een of andere Cvitanich haalde en 1 seizoen later is hij alweer weg.

Want als Jol gaat kopen hoop ik dat hij niet weer met Atouba's aan komt. Pantalic is voor weinig geld een goede aankoop geweest, maar het blijkt niet van veel verstand dat je er al jaren mee gewerkt hebt, dat je dan Atouba meeneemt.

Over de coach Jol kan ik niet meer dan tevreden over zijn. Hij heeft alleen niet het beste team van Nederland. Zoals Van den Boog in Studio Voetbal al zei, zijn ongeveer 14 spelers Ajax waardig. Hoop alleen dat hij eens ophoud met Kennedy, Rommedahl, Anita (leuk voor de breedte). Laat Sulejmani eens wat meer spelen en Josefzoon eens mee doen, want zelfs tegen de amateurs erger je je dood aan Kennedy.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Di 29 dec 2009 23:47
Bond jij hebt het over loze kreten. Jij bent degene die enkel reageert op de titel van een nieuwsbericht. Jol heeft niet alleen gezegd, alle Nederlandse Ajacieden moeten Oranje halen. Hij heeft het vast onderbouwt en wat dat betreft kan ik de uitspraak zeker waarderen. Aan spelers met te veel mankementen heb je niks, die moet je dus ook niet opleiden, je moet zorgen dat een speler goed genoeg is om bij Ajax te slagen. En het niveau van Ajax moet net zo hoog, misschien wel hoger liggen dan dat van Nederland.

Jol doet geen loze kreten, hij onderbouwt ze, maar de media pakken natuurlijk alleen de leukste quotes eruit. Lees dus eerst een bericht voordat je met dit soort onzin aan komt. Donald en Anita in Oranje, dat ziet niemand momenteel gebeuren en Jol dus ook niet.
jamesgf

Forum berichten: 420
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 20:28
Citaat:
Jol wil Chinees leger van Ajax maken

Jol wil Chinees leger van Ajax makenDe laatste Ajax Life van 2009 ligt morgen op de deurmat onze leden. Daarin een interview met Martin Jol. Onze trainer vertelt z'n visie in een groot interview. “Ken je het Chinese leger? Als er daar eentje omviel, stond er meteen weer een ander op. Zij waren onverslaanbaar. Zo moet het ook bij Ajax. Als er een speler verkocht wordt, staat er een ander op die beter is. Als je dat weet te bereiken, gaat het alleen nog maar om kwaliteit,” aldus de trainer.

Iedereen in Oranje
Jol vindt dat Ajax op ieder gebied de beste moet zijn. “Het is een cliche, maar als ik op iedere positie de beste speler heb, zijn wij de beste. Ajax heeft nu drie internationals. Greg, Demy en Steek. Ik vind dat straks alle Nederlandse Ajacieden in Oranje moeten spelen.”

Ajaxlife.nl
Zo, zo. Jol die vertelt over zijn visie? En dat in een groot interview? Nou, dat wordt nog wat!

Citaat:
Weer mooie teksten Jol, maar maak die teksten ook is waar. Word een beetje van alle teksten, maar hoe moet dat is laten zien en niet alleen maar mooie praatjes verkopen.

Tja, Jol blinkt vooralsnog enkel uit in leuke teksten. De manier waarop hij bijvoorbeeld in het extra dikke kerstnummer van de VI het feit dat Ajax evenveel punten heeft als onder Van Basten bagatelliseert…
Jullie hebben precies evenveel punten als vorig seizoen na zeventien wedstrijden.
‘Dan trekken mensen meteen de conclusie dat we niks zijn opgeschoten. Daar ben ik het niet mee eens. Dan moet je ook de wedstrijdschema’s van die twee seizoenen naast elkaar leggen. We hebben nu veel zware wedstrijden gehad in de eerste competitiehelft. Als je het positief bekijkt doen we het niet slechter dan vorig jaar, terwijl er toen 35 miljoen euro in de selectie was geïnvesteerd. Wij hebben het met een kleiner transferbudget moeten doen.’’

Zo’n 9 jaar geleden, was er een vergelijkbare situatie bij Ajax. Adriaanse had op een gegeven moment evenveel punten als het seizoen ervoor met Wouters. Wouters had net als Van Basten tientallen miljoenen mogen investeren. Adriaanse nog niet eens een fractie daarvan. Ontnam het publiek zelfs, in tegenstelling tot Jol, de publiekslieveling (Gronkjaer) door hem voor grof geld te verkopen aan… Chelsea. Saneerde, in tegenstelling tot Jol wel terecht de boel en gaf Ajax weer een jeugdig gezicht. Jol destijds met zijn commentaar:

‘‘Hier in Nederland draait alles om je pr, de manier waarop je jezelf naar buiten toe verkoopt. Kijk naar Co Adriaanse. Hij heeft nu met Ajax net zoveel punten als Jan Wouters afgelopen seizoen. Toch werd Wouters ontslagen. Waar gaat het dan om? Ik prik daar omheen. Net als door mooie praatjes.’’

Laat één ding duidelijk zijn. Dat hij nu hoofdtrainer is van Ajax, heeft hij enkel en alleen aan zijn pr te danken. Hij is zo lekker leuk in de omgang… De peoplemanager is zo goed met die spelers, zo praat hij meer met een Suarez en mag hij een uurtje later komen. De dag moet nog komen dat een journalist die op Ajax zit een kritische vraag stelt. Als de dood dat ze niet meer on speaking terms met Ajax kunnen zijn, daar passant Jol de Amsterdamse club geheel in zijn greep heeft. En als dan een keer Adriaanse gefundeerde kritiek levert, voelt Jol de behoefte een steek onder water uit te delen. In plaats van dat hij vertelt en uitlegt dat Ajax ergens mee bezig is(?), ergens naar toe wil(?)… Maar nee, niets van dit. Ik ben zeer benieuwd naar wat Jol verder in het interview te vertellen heeft. Maar ik wek mijzelf geen illusies. Het is waarschijnlijk wel weer gebleven bij leuke praatjes waar niemand wat aan heeft. Behalve de schijnheilige Jol. Vooralsnog is er iets doorgesijpeld over het Chinese leger. Zij waren onverslaanbaar en dat wil hij dus graag ook! Tsjonge jonge… Voor de rest blijft het stil. En misschien is dat maar beter ook.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 5 jan 2010 11:53
Kijk één pagina terug naar mijn stukje en concludeer dan nog eens dat Jol geen progressie heeft geboekt...
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 9 jan 2010 06:57
Citaat:
Acht spelers werden al verhuurd, Rasmus Lindgren, Rob Wielaert en George Ogararu staan op de nominatie om te vertrekken en in de staf voerde Martin Jol met het (aanstaande) afscheid van John van 't Schip, Rob Witschge, Hennie Spijkerman en Pieter Huistra vier wijzigingen door. De Scheveninger haalde in een half jaar tijd de bezem door Ajax. ,,En we zijn nog niet uitgeveegd", zegt hij in het Portugese Albufeira.

Jol zit in een 'moeilijk proces', zoals hij het zelf omschrijft. ,,Ik wil het geen erfenis noemen, maar laat ik zeggen dat ik met een nalatenschap van de afgelopen tien jaar heb te maken. Dat is áltijd zo en ook beslist geen verwijt. Maar ik hoop dat mijn opvolger minder hoeft door te selecteren dan ik. Toen ik binnenkwam hadden we 31 spelers voor het eerste. Twintig plus vier talenten is ideaal."

In een omgeving die al jaren om het kampioenschap schreeuwt, sleutelde Jol aan zijn elftal. ,,Ik heb Maarten Stekelenburg in ere hersteld, formeerde op Gregory van der Wiel na een compleet nieuwe achterhoede en veranderde het middenveld volledig. Voorin ben ik aan het zoeken geweest. Niet als ik over Urby Emanuelson, Marko Pantelic en Luis Suarez kon beschikken. Maar wel als ik noodgedwongen moest wijzigen."

Als Ajax de lastige serie na de winterstop - NAC uit, AZ thuis en Feyenoord uit - niet goed doorkomt, lijkt de landstitel verkeken. De trainer verwacht echter niet dat de sportieve resultaten de revolutie op De Toekomst en in de ArenA tot stilstand zullen brengen. ,,Ik weet waarmee ik bezig ben en laat me niet van de wijs brengen."

Citaat:
Jol: willen weer beste team worden
AMSTERDAM - Bij binnenkomst formuleerde Ajax-trainer Martin Jol op technisch gebied vier doelen. ,,Het hoofddoel is 'proberen goed voetbal te spelen', want als dat lukt, win je in Nederland meestal. Daarnaast wilde ik naar een redelijk vast elftal toe, moest de defensie goed komen te staan en wilde ik offensieve power."

,Dat we nu negen punten achterstaan op FC Twente en zeven op PSV is vervelend, maar zegt me aan de andere kant niet zoveel. Voor mij telt alleen het resultaat onder de streep. En dat is dat we in de winterstop bijna net zoveel punten hebben als het fan-tas-tische AZ van vorig jaar, we nog steeds op drie fronten actief zijn, we thuis onverslaanbaar zijn, we de minste tegen goals kregen en - zelfs zonder die 14 goals tegen WHC - het meeste scoren in heel Europa. En dat is eigenlijk heel gek zonder Klaas-Jan Huntelaar, John Heitinga, Thomas Vermaelen, Wesley Sneijder, Jaap Stam, Edgar Davids en Ryan Babel, die 2,5 jaar geleden nog bij Ajax speelden. En zij behaalden ook geen landstitel. Maar wat kunnen we er nu aan doen dat Twente en PSV nog niet verloren? En was het een waardeloos jaar als wij met 80 punten eindigen en PSV met 82? Voor mij niet."

Ajax - zo betoogt hij - kan zich door het enorme verwachtingspatroon nooit verschuilen. ,,PSV speelt volgens iedereen écht goed, omdat het elftal aan het bouwen is. Hoezo? Twee jaar geleden onder Sef Vergoossen werd die club nog gewoon kampioen. En men vindt FC Twente verbluffend. Dat elftal speelde de afgelopen twee jaar voorronde Champions League! We moeten misschien eerlijk zeggen dat Twente en PSV door hun routine wat verder zijn. Dat ik kampioen was geworden als ik het geld dat twee jaar geleden is geïnvesteerd, ook had mogen besteden, maakt nu niet uit. Ik ben positief over de toekomst. We willen weer de beste van Nederland worden. Dat wil niet zeggen dat je dan wel met de schaal staat, maar dan heb je wel de grootste kans."

,,Belangrijkste is spelers beter maken, de jongens gaan beseffen dat zij ongelooflijk veel kwaliteit hebben én zij een vechtersmentaliteit en iets onoverwinnelijks krijgen. Ze moeten ondanks hun jonge leeftijd álles doen om nu te presteren. Niet over vijf jaar."

Telesport.nl
jamesgf

Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:00
Droevig… Jol stond voorafgaand aan het seizoen voor een keuze. De keuze voor het systeem zou liggen aan de kwaliteit van het middenveld. Hij haalde een De Zeeuw, dus de keuze voor Jol was snel gemaakt. Geen drie middenvelders, maar vier. En nu een half seizoen later, speelden we er zelfs met nog meer. Met alleen de niet balvaste, niet bijster intelligente en met een matige techniek gezegende Uruguyaan als eenzame spits. Waarom overigens geen Castillon bij de selectie? Jol is nu al bezig met overleven, maar kan alleen nog maar verder in het moeras zinken. Lindgren en Eriksen worden bij de selectie gehaald, prompt zijn weer Donald, Aissati en Gabri de pineut. Het laten debuteren van Eriksen is sympathiek, maar onverantwoord. Zo’n speler laat je debuteren wanneer je veelvuldig op de helft van de tegenstander speelt. Met overigens natuurlijk diepstaande spelers aan de buitenkant, zodat het veld breed wordt gehouden en het minder druk is in het centrum. Maar Jol heeft nu eenmaal anders gekozen. Een ingezakte Kennedy krijgt op rechts de voorkeur boven een Rommedahl, daar hij verdedigend zekerder is. Het ging beter toen Sulejmani werd ingebracht en diep aan de linkerzijkant bleef staan. Maar iedereen weet dat de Serviër geen echte buitenspeler is. Gevolg was oa wel dat Alderweireld zijn formidabele lange bal meer ten toon kon spreiden en dat er dus in het centrum meer ruimte werd gecreeërd voor komende mensen. En natuurlijk dat de verdediging nu eindelijk wél meer werd ontlast, omdat er verder naar voren werd gespeeld. Gevolg was ook dat er bij voorzetten vanaf de zijkant nu wel mensen voor de goal stonden, waar dat in de eerste helft eraan ontbrak. Echter neemt het niet weg dat het nog steeds huilen met de pet op is. Positiespel blijft hondsberoerd, Ajax is geen haar opgeschoten tov vorig seizoen. Vorig seizoen nam Aissati Ajax nog op sleeptouw. Remember de rush waarna hij Van der Wiel bediende? Nu staat de Marokkaan ernaast en is een 17-jarige onverantwoord voor de leeuwen gegooid. Hij moet het maar doen. En wat moet een Donald en een Gabri denken van de plotselinge keuze voor Lindgren? De ontevreden gezichten zullen alleen maar toenemen.

Het blijft droevig en lachwekkend dat Jol niet eens een schrijntje uitgaat van eigen kracht. Er wordt niet ingespeeld op de zwakheden van de tegenstander, meer in die van onszelf. Het is nog droeviger dat iedereen een topper als Anita nu weer op de hak neemt. De middenvelder is geen linksback. Kan hij er wat aan doen dat een Atouba wordt gehaald en er een trainer voor de groep staat die niet het maximale rendement uit zijn groep haalt? Blijft zwak dat het telkens maar weer enigszins hersteld moet worden in de rust, als het al gebeurd. Nee, ik zie het niet goed komen. Te meer daar Jol totaal niet bij Ajax past. Zijn verklaring voor de slechte 30 minuten: ‘Verloren op duelkracht’. Alsof wij, Ajax, mee zouden moeten gaan in het spierballengevecht dat overal op de wereld wordt gespeeld. De laffe Hagenees kan andermaal verantwoordelijk worden gehouden voor dit dure puntverlies. Jammer maar helaas, het is een kwestie van tijd.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:19
Citaat:
Droevig… Jol stond voorafgaand aan het seizoen voor een keuze. De keuze voor het systeem zou liggen aan de kwaliteit van het middenveld. Hij haalde een De Zeeuw, dus de keuze voor Jol was snel gemaakt. Geen drie middenvelders, maar vier. En nu een half seizoen later, speelden we er zelfs met nog meer. Met alleen de niet balvaste, niet bijster intelligente en met een matige techniek gezegende Uruguyaan als eenzame spits. Waarom overigens geen Castillon bij de selectie? Jol is nu al bezig met overleven, maar kan alleen nog maar verder in het moeras zinken. Lindgren en Eriksen worden bij de selectie gehaald, prompt zijn weer Donald, Aissati en Gabri de pineut. Het laten debuteren van Eriksen is sympathiek, maar onverantwoord. Zo’n speler laat je debuteren wanneer je veelvuldig op de helft van de tegenstander speelt. Met overigens natuurlijk diepstaande spelers aan de buitenkant, zodat het veld breed wordt gehouden en het minder druk is in het centrum. Maar Jol heeft nu eenmaal anders gekozen. Een ingezakte Kennedy krijgt op rechts de voorkeur boven een Rommedahl, daar hij verdedigend zekerder is. Het ging beter toen Sulejmani werd ingebracht en diep aan de linkerzijkant bleef staan. Maar iedereen weet dat de Serviër geen echte buitenspeler is. Gevolg was oa wel dat Alderweireld zijn formidabele lange bal meer ten toon kon spreiden en dat er dus in het centrum meer ruimte werd gecreeërd voor komende mensen. En natuurlijk dat de verdediging nu eindelijk wél meer werd ontlast, omdat er verder naar voren werd gespeeld. Gevolg was ook dat er bij voorzetten vanaf de zijkant nu wel mensen voor de goal stonden, waar dat in de eerste helft eraan ontbrak. Echter neemt het niet weg dat het nog steeds huilen met de pet op is. Positiespel blijft hondsberoerd, Ajax is geen haar opgeschoten tov vorig seizoen. Vorig seizoen nam Aissati Ajax nog op sleeptouw. Remember de rush waarna hij Van der Wiel bediende? Nu staat de Marokkaan ernaast en is een 17-jarige onverantwoord voor de leeuwen gegooid. Hij moet het maar doen. En wat moet een Donald en een Gabri denken van de plotselinge keuze voor Lindgren? De ontevreden gezichten zullen alleen maar toenemen.

Het blijft droevig en lachwekkend dat Jol niet eens een schrijntje uitgaat van eigen kracht. Er wordt niet ingespeeld op de zwakheden van de tegenstander, meer in die van onszelf. Het is nog droeviger dat iedereen een topper als Anita nu weer op de hak neemt. De middenvelder is geen linksback. Kan hij er wat aan doen dat een Atouba wordt gehaald en er een trainer voor de groep staat die niet het maximale rendement uit zijn groep haalt? Blijft zwak dat het telkens maar weer enigszins hersteld moet worden in de rust, als het al gebeurd. Nee, ik zie het niet goed komen. Te meer daar Jol totaal niet bij Ajax past. Zijn verklaring voor de slechte 30 minuten: ‘Verloren op duelkracht’. Alsof wij, Ajax, mee zouden moeten gaan in het spierballengevecht dat overal op de wereld wordt gespeeld. De laffe Hagenees kan andermaal verantwoordelijk worden gehouden voor dit dure puntverlies. Jammer maar helaas, het is een kwestie van tijd.

Castillion was opgevroten door een centrum Penders-Zwaanswijk. Voor zo'n type, die ook nog eens z'n eerste wedstrijd in het eerste speelt, is dat echt geen fijn duo om tegen te beginnen.

Verder richt je je kritiek vooral op de aankopen en hoor ik weinig kritiek op de jeugdspelers, maar je bent toch niet vergeten hoe Alderweireld stond te schutteren bij de 1-0 en die megakans van Penders?

Ik zou spelers als Eriksen, Josefzoon en Castillion de tweede seizoenshelft brengen, maar dan wel thuis tegen middelmatige clubs laten debuteren en dan daar op voortborduren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:56
Ik begin me steeds meer te verbazen/storen aan Martin Jol. Zijn presentatie in de media is prima en ook zijn omgang met spelers lijkt van een afstand uitstekend.

Waar ik me alleen steeds meer aan begin te storen zijn de opstellingen en zijn wisselbeleid. Neem vandaag tegen NAC nou weer.. Wie moeten de doelpunten maken (naast Suarez) en wie zorgen er voor gevaar vanaf de flanken?

Kennedy is om te huilen zo slecht, een schande dat hij speelt. Gevaar van rechts hoefden we dus niet te verwachten. Emanuelson zakt structureel door het ijs in fysieke wedstrijden, dus ook nu weer. Van links hoefden we dus ook geen gevaar te verwachten. Jol gaf Eriksen de kans, maar tussen al die gemankeerde spelers valt er weinig klaar te spelen. Zeker niet tijdens je debuut met een fysieke tegenstander in een uitwedstrijd. In deze speelwijze had hij de belangrijkste positie, terwijl je er eigenlijk niet te veel van mag verwachten.. Aanvallend lag dus alles weer in handen van de Zeeuw en Suarez. Veel te wankel, want bij een tegendoelpunt heb je dan een groot probleem.

Aangezien het kampioenschap verspeeld is (ik neem aan dat Jol dat ook beseft) moet alles in het teken staan van volgend seizoen, of economische belangen. In het kader van de ontwikkeling is het belangrijk dat Jozefzoon, Castillion en Eriksen speeltijd krijgen. Kennedy of Rommedahl opstellen is onzin geworden, want ze maken geen duidelijk verschil. Sulejmani moet uit economisch oogpunt elke week spelen op links, ook al verdient hij dat totaal niet. Emanuelson moet uit economisch oogpunt linksback gezet worden. Ook al is hij verdedigend dramatisch, linksbacks blijven interessant voor veel clubs. Voor Aisatti is het aanhaken of afvallen, dus hij moet een serie krijgen op zijn favoriete positie (dus niet als linkshalf in een 4-4-2).

Dat betekent de volgende opstelling:
Steek,
Vd Wiel, Alderweireld, Verthongen, Emanuelson,
De Zeeuw, Enoh, Aisatti
Suarez, Pantelic, Sulejmani

Naast deze jongens moeten Castillion Eriksen en Jozefzoon veelvuldig worden ingezet. Lindgren is vervanger van enoh, en het centrum van de verdediging. Anita voor de back posities. De 3 jongelingen voor de 5 aanvallende posities.

Dit is een elftal waar een idee achter zit. Bovendien niet slechter dan de teams die ik dit seizoen binnen de lijnen heb gezien. Daarnaast moet het team vol op de aanval spelen met veel druk naar voren. Dat is goed voor de ontwikkeling van spelers en de waarde van spelers. Persoonlijk lijkt mij dit een veel betere insteek dan waar Jol mee bezig is (Behoudende keuzes met spelers zonder toekomst). Het zal mij ook een worst wezen wanneer we dan af en toe tegen een nederlaag aanlopen. Als er maar een visie achter zit.

In mijn ogen ontbreekt dat totaal op dit moment.
jamesgf

Geplaatst: Zo 17 jan 2010 23:17
Citaat:
Castillion was opgevroten door een centrum Penders-Zwaanswijk. Voor zo'n type, die ook nog eens z'n eerste wedstrijd in het eerste speelt, is dat echt geen fijn duo om tegen te beginnen.

Zeker, had gekund. Maar ik kijk naar de selectie en zie geen vervanger voor de centrale spitspositie. En is het niet zo dat als de eerste man uitvalt (Pantelic), de tweede (Suk of Castillion) erin komt? Heel het elftal is nu overhoop gehaald en dat zonder succes. Je had wel een paar kleine aanpassingen kunnen doen zodat je inspeelt op de zwakheden van de tegenstander. Had ervoor kunnen kiezen om de zwakke plekken van het centrale duo bloot te leggen door geen diepe spits op te stellen en een overtal te creëren op het middenveld. En je had met twee diepe spelers aan de zijkanten kunnen spelen, zodat ook een Schilder en Feher het lastig krijgen. Ach, je had van alles kunnen doen. Maar wat Jol deed, toont een brevet van onvermogen aan. En dat is niet de eerste keer.

Citaat:
Verder richt je je kritiek vooral op de aankopen en hoor ik weinig kritiek op de jeugdspelers

Kritiek richt ik veelal op de aankopen, daar ze iets zouden moeten toevoegen. Zeker op leeftijdzijnde spelers. Als zij dan zelfs specifieke kwaliteiten ontberen die men op die bepaalde positie zou moeten bezitten, is dat een zeer kwalijke zaak. Van de jeugdspelers weet je dat ze bepaalde kwaliteiten hebben en dat ze bij een Ajax eruit zouden moeten kunnen komen. Ze zijn immers bij de Amsterdammers zo opgeleid, om in het eerste te spelen. Maar moet je er wel een daarbij passende trainer bij hebben.

Citaat:
maar je bent toch niet vergeten hoe Alderweireld stond te schutteren bij de 1-0 en die megakans van Penders?

Dat zag er niet best uit nee. Maar bekijk het eens anders. Wat zijn de kwaliteiten van Alderweireld? En van zijn teamgenoten? En vergelijk zijn spel van voor de veranderingen die in de loop van de wedstrijd zijn ingevoerd en van erna. Dan moet je concluderen dat Alderweireld beter uit de verf kwam in de tweede helft en, laten we voor jou zeggen, acceptabel speelde. Maar dat was zo nadat Ajax in de tweede helft op een meer accepteerbare manier ging spelen. Op een manier die past waarin 8(?) van de 11 hebben gespeeld in de jeugdopleiding. De kwaliteiten van menigeen werd beter benut, maar nog steeds verre van optimaal.

Citaat:
Ik zou spelers als Eriksen, Josefzoon en Castillion de tweede seizoenshelft brengen, maar dan wel thuis tegen middelmatige clubs laten debuteren en dan daar op voortborduren.

Je moet wel de voorwaarden creëren om die jeugdspelers goed te laten renderen. En dat heeft Jol vooralsnog niet voor elkaar gekregen. Helemaal niet zelfs. Je kan het een Eriksen eigenlijk niet aandoen. Onverantwoord. Een thuiswedstrijd of een WHC-uit is inderdaad meer op z’n plaats. Neemt niet weg dat het brengen van talentvolle spelers absoluut een positief iets is. Meer van dat!
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 06:21
Ik begin steeds minder onder de indruk te raken van onze grote vriend Jol.
Ik was op het begin positief gestemd maar eigenlijk toen ik terugdacht aan de eerste seizoenshelft tijdens de winterstop verdween dit een beetje.

Jol laat weinig jeugd doorstromen en wanneer hij dit doet is het meestal op niet zulke gelukkige momenten. Je moet een Eriksen niet tegen een fysieke club laten debuteren, maar tegen een Willem 2 bijvoorbeeld waarbij je gewoon ruimte krijgt.

Ook het vertrouwen aan spelers die dit seizoen nogmaals bewijzen gewoon niet Ajax-waardig te zijn stemt me niet tevreden. De wispelturigheid waarmee hij beleid voert (Lindgren).

Ik zie wel verbeteringen in het spel, maar totaal niet in de constantheid. Daarbij staan we maar 2 punten voor op Feyenooit en dat vind ik totaal belachelijk. Ook zijn aankopen zijn niet super, Pantelic is wel oke als tussenoplossing, maar wanneer deze geblesseerd is krijgt zijn toekomstig opvolger geen eens een kans (Castillion/Seok).

Ik wilweer een trainer als Adriaanse, van Gaal, Hiddink, Rijkaard. Die die jonge jongens opstellen en beter maken. Die dezeop hun eigen manier raken en zorgen dat ze meer geven en er ook voor vechten.

Jol roemt de jeugd maar doet er totaal geen beroep op, on plaats daarvan krijgen uitgerangeerde spelers als Kennedy, Rommedahl en Lindgren de kansen. Hij moet echt gaan doorselecteren en aankomen met jonge goede spelers uit de jeugd of van andere clubs die haalbaar zijn.

Ik hoop dat hij komend seizoen goed doorselecteerd en veel jeugdspelers de kans gaat geven, goo ze dit seizoen tegen clubs als Sparta Willem2 e.d. de kans. Anders zie ik namelijk de toekomst somber in.

Beleid is onder Jol even ver te zoeken als onder van Basten. Alleen mensen willen het positief blijven bekijken en Jol verkoopt zicht aardig goed.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 09:37
Citaat:

Verder richt je je kritiek vooral op de aankopen en hoor ik weinig kritiek op de jeugdspelers

Kritiek richt ik veelal op de aankopen, daar ze iets zouden moeten toevoegen. Zeker op leeftijdzijnde spelers. Als zij dan zelfs specifieke kwaliteiten ontberen die men op die bepaalde positie zou moeten bezitten, is dat een zeer kwalijke zaak. Van de jeugdspelers weet je dat ze bepaalde kwaliteiten hebben en dat ze bij een Ajax eruit zouden moeten kunnen komen. Ze zijn immers bij de Amsterdammers zo opgeleid, om in het eerste te spelen. Maar moet je er wel een daarbij passende trainer bij hebben.

Citaat:
maar je bent toch niet vergeten hoe Alderweireld stond te schutteren bij de 1-0 en die megakans van Penders?

Dat zag er niet best uit nee. Maar bekijk het eens anders. Wat zijn de kwaliteiten van Alderweireld? En van zijn teamgenoten? En vergelijk zijn spel van voor de veranderingen die in de loop van de wedstrijd zijn ingevoerd en van erna. Dan moet je concluderen dat Alderweireld beter uit de verf kwam in de tweede helft en, laten we voor jou zeggen, acceptabel speelde. Maar dat was zo nadat Ajax in de tweede helft op een meer accepteerbare manier ging spelen. Op een manier die past waarin 8(?) van de 11 hebben gespeeld in de jeugdopleiding. De kwaliteiten van menigeen werd beter benut, maar nog steeds verre van optimaal.

Tis allemaal leuk en aardig wat je zegt en in een aantal dingen ga ik volledig met je mee maar ik mis je kritische kijk op de eigen jeugd. Ik mis de absolute drive, de absolute wil om te winnen en het karakter om te strijden als het niet loopt. Met alle respect voor de zo geroemde jeugdopleding maar ik zie alleen maar ideale schoonzonen. Ik zie een heel leger aan spelers welke finaal door het ijs zakken als een tegenstander met het mes tussen de tanden speelt. Mentale weerbaarheid, hardheid en de over mijn lijk mentaliteit dat zit er gewoon niet in. Ik zie gelatenheid bij een tegengoal, ik zie het koppie omlaag gaan als een bal verloren wordt, ik zie geen enkele scheldpartij, ik zie neimand gecorrigeerd worden, ik zie niemand een signaal tackle maken (op de aankopen Suarez, De Zeeuw & Enoh na). Dit zag ik in vroegere generaties wel maar waar is dat gebleven? En welke speler kan er nog een mannetje uitspelen?

Jij stelt dat je 'weet welke kwaliteiten jeugdspelers hebben'? Vertel mij dan maar eens wat een Siem de Jong en een Mitchel Donald dan voor specifieke kwaliteiten bezitten welke wat toevoegen aan dit Ajax? De toendertijd als toptalenten bestempelde Vermeer & Stekelenburg blijken maar matige keepers te zijn welke vooral nooit enige training op hoge ballen lijken te hebben gehad. Waarom is elke Ajax verdediger gefocust op de bal als de tegenstander in de aanval is en kan elke tegenstander simpel weglopen uit de rug. Waarom is zelfs een Ellery Cairo ons bewierrookte centrale duo uit de eigen jeugd de baas? Waarom voetballen en denken Anita en Urby alleen als Ajax de bal heeft? Waarom kunnen onze eigen jeugd spelers achterin bijna geen duel winnen zonder overtreding.

Een heel simpele conclusie zou zijn dat men in de jeugd alleen scout op voetballende kwaliteiten, de teams te superieur zijn en er alleen getraind wordt op situaties ín balbezit. Nou wake-up, je hebt niet 90 minuten de bal en je wint geen prijzen zonder winnaarsmentaliteit. De adepten van de Anita's en de Urby's van tegenwoordig wijzen dan vaak naar Barcelona waar het wel kan: 8 spelers uit de eigen jeugd, hoge balcirculatie, kleine spelers op het middenveld, goed positiespel etc. Moeten we alleen niet vergeten dat een Xavi of een Iniesta lachend een tegenstander onder het gras stoppen als het nodig is, dat een Puyol zijn tegenstander opvreet en voorop gaat in de strijd, ze ook nog een Mexicaanse houthakker hebben lopen en met Keita & Toure ook twee fysiek sterke Afrikaanse slopers in kunnen brengen.

Tis ook wel erg makkelijk om te zeggen dat een Alderweireld en de andere eigen jeugd exponenten de tweede helft beter uit de verf kwamen omdat Ajax op een meer acceptabele manier ging spelen. Niet helemaal de verdienste van Ajax lijkt mij. NAC kwam furieus uit de starblokken, speelde met het mes tussen de tanden en daar kunnen de Ajax jonkies gewoon niet mee omgaan. Het enige wat zij doen is zeuren tegen en kijken naar de scheidsrechter en verkeerde beslissingen nemen. Die 1-1 viel volkomen uit de lucht en NAC raakte daarvan van slag en daardoor kreeg Ajax ineens de ruimte om te voetballen en tja dan bloeien ook de mooi weer voetballertjes op. Ineens kunnen ze een bal aannemen, balltje rond laten gaan etc. Was dit de verdienste van Ajax? Mwoah mijns inziens niet! De tweede helft kreeg Ajax het steeds makkelijker omdat de krachten bij NAc ook wel wegvloeiden, logisch ook na zo'n furieus begin. Dan kunnen de binkies ineens wel voetballen, maar is dat een verdienste van de jeugdopleiding? Ik zie het eerder als zwakte: alleen kunnen excelleren als je dominant bent. Die dominantie moet alleen wel met behulp van toeval, de tegenstander of de scheidsrechter tot stand komen aangezien Ajax dit nooit maar dan ook nooit kan genereren in een wedstrijd waar de tegenstander pressing speelt en met het mes tussen de tanden speelt.

Niet alleen brengen de meeste aankopen veel te weinig maar ook de eigen jeugd is veelal veel te kwaliteitsarm en verre van compleet.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 14:04
Overigens was Castilion geblesseerd volgens de commentator van EL. Verder ga ik een heel eind mee met Peter. Stelletje watjes hebben we bij Ajax lopen....helaas....
Eto'o

Geplaatst: Ma 18 jan 2010 14:10
Ook eens met Peter. Achterin heeft Ajax geen enkele defensieve hardheid en weinig tot geen kopkracht. Zet dat voor een mietje in de goal als Stekelenburg en je hebt iedere wedstrijd wel een probleem. De selectie mist gewoon een aantal fundamentele dingen en een aantal spelers is slechts in potentie beter dan wat er bij de clubs rondloopt waar Ajax punten tegen heeft verspeeld (toegegeven, van Sparta en Roda had gewonnen moeten worden, maar verder zaten er weinig schokkende flaters tussen).
jamesgf

Geplaatst: Ma 18 jan 2010 20:13
Als het al aan de basis fout gaat, waar hebben we het dan over? Hoevaak zie je in een wedstrijd bij Ajax nou nog dat een speler goed wordt ingespeeld? Strakke bal op de juiste voet (overigens dat zoveel spelers niet tweebenig zijn is ook al ongelofelijk), goede snelheid en net voor je. Dan komt de aanname, die is gewoon ook al veelal slecht. Ballen springen van voeten af, bij de zestien wordt ie verkeerd aangenomen zodat je niet gelijk in scoringspositie bent en niet goed kunt schieten… Het is belabberd. Als je het dan vervolgens over strijd, defensieve hardheid, over mijn lijk mentaliteit en weet ik veel wat over hebt om alles te corrigeren, bekijk je het simpelweg compleet verkeerd. Het gaat fout aan de basis, ik zou juist willen dat een Ajax minder zou lopen. De bal laten rollen ipv de spieren, slimmer zijn dan de tegenstander. Zoals dat ooit zo was. De denkwijze die Ajax 40 jaar succes heeft opgeleverd, is grotendeels verdwenen. De diepe oorzaken daarvan leiden naar de mensen binnen de club.

Citaat:
Tis allemaal leuk en aardig wat je zegt en in een aantal dingen ga ik volledig met je mee maar ik mis je kritische kijk op de eigen jeugd.

Huh? Ik ben zo kritisch als ik weet niet wat. Wie is degene die vindt dat de jeugdopleiding rigoureus op de schop moet? Die vindt, dat zolang dat niet gebeurd, het armoe troef blijft bij Ajax? Jol en Van den Boog zullen de volgende slachtoffers in het kerkhof dat Ajax heet zijn. Dat heeft juist allemaal met de eigen jeugd te maken, maar het ligt niet aan de eigen jeugd zelf. Maar aan de mensen binnen de club die uiteindelijk die eigen jeugd gaat vormen/hebben gevormd. Een Anita die hier al vanaf zijn tiende rondloopt wordt voor rotte vis uitgemaakt, maar bijvoorbeeld falende (jeugd)trainers en bestuurders niet. Dat klopt toch niet? Maar blijf jij en anderen maar kankeren op een topper als Van der Wiel, ik ben al lang blij dat jij niet bij Ajax rondloopt. Had dan niet onwaarschijnlijk voor zijn vertrek (Haarlem) gestaan.

Citaat:
Ik mis de absolute drive, de absolute wil om te winnen en het karakter om te strijden als het niet loopt.

Jamaar, dit wordt toch elke generatie wel verweten? Een Cruijff was teveel bezig met geld, een Roy hield van patatjes en een Van der Wiel twittert weer teveel. Het zal allemaal wel. Feit blijft dat Ajax op een manier speelt die niet bij de roemruchte club hoort. Daarbij passen woorden als strijden geenzins. Het klinkt allicht aanlokkelijk als jij uit een Zeeland of Limburg komt, dat het enkel moest doen met een Brokamp en Blind, maar het kan niet de bedoeling zijn.

Citaat:
Met alle respect voor de zo geroemde jeugdopleding maar ik zie alleen maar ideale schoonzonen.

Vind je het gek? Die gassies worden van jongs af aan in een keurslijf geperst. Alleen van de echte supertalenten (Van der Vaart, Sneijder) ben je er zeker van dat ze er onderuit komen. Dat soort spelers leren zelfs een trainer eerder wat dan andersom. Maar als je als goed voetballertje een zogenoemde ‘lastige’ mentaliteit hebt, wordt je weggestuurd. Te grote mond. Dat je dat niet begrijpt, stelt mij enigszins teleur. Die straatvoetballers, wellicht niet een type ideale schoonzoon, komen er bij Ajax niet aan te pas. Die hebben just wel karakter, maar dat wordt niet op prijs gesteld. En waarom denk je dat een Van der Wiel bijna bij een andere club zat? Is nu de beste Ajaxspeler. Niks mis met hem. Wel met de jeugdopleiding. De schuld geven aan iemand als Anita, die hier al vanaf zijn tiende speelt, heeft ook geen zin. Aan mensen binnen de club wel. Dat dat niet wordt gedaan, is niet te begrijpen. Trainers en bestuurders komen en gaan. Maar wat blijft is talent dat niet wordt gebruikt ofwel misbruikt.

Citaat:
Ik zie een heel leger aan spelers welke finaal door het ijs zakken als een tegenstander met het mes tussen de tanden speelt. Mentale weerbaarheid, hardheid en de over mijn lijk mentaliteit dat zit er gewoon niet in.

Maar zit er dan veel voetbal in? Staat het goed? Kijk toch eens naar de basis! Daar gaat het al fout. En de basis van Ajax is de jeugdopleiding. Om de levensader weer beter te laten pompen is er werk aan de winkel.

Citaat:
Ik zie gelatenheid bij een tegengoal, ik zie het koppie omlaag gaan als een bal verloren wordt, ik zie geen enkele scheldpartij, ik zie neimand gecorrigeerd worden, ik zie niemand een signaal tackle maken (op de aankopen Suarez, De Zeeuw & Enoh na).

Ik wil wel een eind met je meegaan. Echter zou ik het op jouw beurt leuk vinden als je met mij meegaat met de conclusie dat het niet goed gaat met de jeugdopleiding. Van daaruit kunnen we misschien verder kijken.

Citaat:
Dit zag ik in vroegere generaties wel maar waar is dat gebleven?

Vroeger zag je, laten we zeggen, 8 Nederlanders op het veld. Daarbij een enkele Scandinavier die binnen de kortste keren Nederlands kon spreken en daadwerkelijk wat toevoegde. Nu moeten we het doen met Serviers, Kameroenezen, Roemenen, Uruguyanen, Spanjolen en noem maar op. De toegevoegde waarde tot het Ajaxspel is daarbij nihil. We hangen zelfs ons spel op aan een aantal Serviërs en een Urugayaan. Waar Ajax ooit toonaangevend was en de handelsmerken voorin liepen, geeft het nu toe aan de grillen van een jongetje Luis genaamd. Niet alleen in, maar zelfs buiten het veld. Er wordt nog een Uruguyaanse aanvaller gehaald! De denkwijze die Ajax 40 jaar succes heeft opgeleverd, is grotendeels verdwenen. De diepe oorzaken daarvan leiden naar de mensen binnen de club.

Citaat:
En welke speler kan er nog een mannetje uitspelen?

Dat leer je op straat. En daar wordt ook iemand gevormd.

Citaat:
Jij stelt dat je 'weet welke kwaliteiten jeugdspelers hebben'? Vertel mij dan maar eens wat een Siem de Jong en een Mitchel Donald dan voor specifieke kwaliteiten bezitten welke wat toevoegen aan dit Ajax?

Met deze twee voorbeelden geef je inderdaad aan dat er veel mis is met de jeugdopleiding. Van de veelvuldig geblesseerd geraakte fysiek sterke Donald ben ik bepaald niet onder de indruk en ook de van De Graafschap overgekomen De Jong staat al geruime tijd stil. Beide hebben zich nauwelijks doorontwikkeld sinds hun intrede. Het heeft ook niet veel gescheeld of de twee waren al enkele malen verhuurd, zoals een Sarpong nu. Niet gebeurd, kan ik niets aan doen. Ik had het iets scherper moeten formuleren.

Citaat:
Waarom is elke Ajax verdediger gefocust op de bal als de tegenstander in de aanval is en kan elke tegenstander simpel weglopen uit de rug. Waarom is zelfs een Ellery Cairo ons bewierrookte centrale duo uit de eigen jeugd de baas? Waarom voetballen en denken Anita en Urby alleen als Ajax de bal heeft? Waarom kunnen onze eigen jeugd spelers achterin bijna geen duel winnen zonder overtreding.

De verdediging is in defensief opzicht niet geweldig nee, dat zegt ook niemand. Maar moet die dat perse zijn? Blonk Ajax ooit uit in het hebben van een geweldige verdediging? Nee, wel in gedisciplineerd spel. Het team ontlaste de verdediging. Die stond niet binnen de kortste keren nadat de bal was verloren met de kont tegen zestien. Nee, bij balverlies deed iedereen wat hij moest doen en stond het snel goed. De aanvallers waren de eerste verdedigers en de verdediging begon met de aanval. Zijn backs Maxwell en Alves defensief zo fantastisch? Een Van der Wiel doet absoluut niet veel onder.

Citaat:
Een heel simpele conclusie zou zijn dat men in de jeugd alleen scout op voetballende kwaliteiten, de teams te superieur zijn en er alleen getraind wordt op situaties ín balbezit.

Alleen scout op voetballende kwaliteiten? Nou, dacht het niet. Maar jij wilde toch spelers die een mannetje konden uitspelen? Die acties maken? Acties maken op het middenveld is dodelijk, dat moet voorin gebeuren. En daar ontbreken de straatvoetballertjes. Hallo? En dat teams soms te superieur zijn is niets nieuws. De jongste jeugd heeft daar vooral mee te maken, misschien afschaffen maar? Laat elke jongen op die leeftijd maar z’n eigen bal hebben.

Citaat:
Nou wake-up, je hebt niet 90 minuten de bal

Zeker. Een goede speler heeft pak hem beet 4 minuten in een wedstrijd de bal. De man die goed is zonder bal is de beste op het veld. En dat heeft dan niets met loopvermogen of weet ik wat te maken. Dat heeft met intelligentie te maken. Moet je dat wel herkennen.

Citaat:
De adepten van de Anita's en de Urby's van tegenwoordig wijzen dan vaak naar Barcelona waar het wel kan: 8 spelers uit de eigen jeugd, hoge balcirculatie, kleine spelers op het middenveld, goed positiespel etc.

Zeker. Maar ik kan mij in de voorbereiding ook nog een wedstrijd herinneren tegen de Spurs. Daar speelde het tweede elftal voortreffelijk tegen het eerste elftal van de Londenaren. Dat mag geen toeval heten.

Citaat:
Tis ook wel erg makkelijk om te zeggen dat een Alderweireld en de andere eigen jeugd exponenten de tweede helft beter uit de verf kwamen omdat Ajax op een meer acceptabele manier ging spelen. Niet helemaal de verdienste van Ajax lijkt mij. NAC kwam furieus uit de starblokken, speelde met het mes tussen de tanden en daar kunnen de Ajax jonkies gewoon niet mee omgaan.

Het is een brevet van onvermogen als je als Ajaxzijnde niet onder de pressie meer uit kunt komen. De remedie daarvoor is noch strijden en noch een over mijn lijk mentaliteit. Meer iets dat lijkt op basistechniek en voetbal intelligentie. Blijft onverlet dat je veldbezetting wel goed moet zijn. Zonder driehoekjes ect. kom je ook niet veel verder dan een lange bal. Een lange bal, dat Jol zelfs Stekelenburg stimuleert te geven. Heeft Maarten zelf gezegd. En zo zakken we nog verder de grijze middenmoot/massa in.

Citaat:
Het enige wat zij doen is zeuren tegen en kijken naar de scheidsrechter

Een Cruijff deed vooral als speler niet anders. Vroeg zelfs tijden voor de wedstrijd wie de scheidsrechter was. Zit ook een beetje in de aard van het beestje. Maar de scheidsrechter is wel een essentieel onderdeel van het spel. Echter dat hoeft niet als vervelend te worden ervaren. Als jij op een positieve manier speelt, zou je hem zomaar in je voordeel kunnen krijgen. Als jij aanvallend en ver van je goal afspeelt, de tegenstander laat lopen, dan kan het zijn dat een tegenstander wat agressiever wordt. Een sympathieke speelwijze wordt uiteindelijk beloond.

Citaat:
Niet alleen brengen de meeste aankopen veel te weinig maar ook de eigen jeugd is veelal veel te kwaliteitsarm en verre van compleet.

Een conclusie waar ik mee kan leven. Echter de gedachtekronkels daar naar toe laten in mijn optiek te wensen over.

Citaat:
Achterin heeft Ajax geen enkele defensieve hardheid en weinig tot geen kopkracht.

Dit is, mag ik toch hopen, niet jouw verklaring voor het niet al te best presteren van Ajax? Jij zegt geen defensieve hardheid achterin, maar kijk voor de grap bijvoorbeeld eens voorin. In de voorste linies blinkt men al jaren uit in ongedisciplineerd spel. Iedereen weet dat een Suarez als enige aanvaller de eerste verdediger is. En als je daarnaast weer ziet hoeveel balverlies de beste man met zijn gebrekkige techniek lijdt. En hoe hij vervolgens nog een tijdje een rouwmoment heeft. Ja, leuke mentaliteit. Gister maakte hij net voor het eigen zestien metergebied de zoveelste mislukte actie, netzoals tegen Anderlecht-uit waar destijds zelfs de gelijkmaker uit viel. Alderweireld werd totaal verast en Lukaku kon die omhaal maken. Als zoiets gister weer was gebeurd, had het zeker gelegen aan het ontbreken van defensieve hardheid? Laat me niet lachen! Nee, als je al een linie moet uitspreken waar het niet goed zit, dan is het de aanval. Zonder twijfel. Zolang er bij Ajax nauwelijks capabele aanvallers worden opgeleid, blijft dat waarschijnlijk ook zo. Tijd voor actie.

O ja, dat gezwever over kopkracht. Tuurlijk, er mag wel wat bij. Maar het is natuurlijk voor een groot gedeelte simpel op te lossen. Wat dacht men van verder vooruit spelen? Echter moet je dan niet de volgende counterspits kopen. Zo blijft het maar fout gaan. Zolang er geen aanvallers doorkomen, zit er alleen nog maar een incidenteel kampioenschapje in. En hoe lang is dat ook al weer geleden? Men had destijds de vruchten geplukt van de laatste keer dat er goed beleid werd gevoerd. Maar zelfs met twee middenvelders van de buitencategorie (Sneijder, Van der Vaart; bij Ajax in de hoogste jeugd die klasse voorlopig niet te bekennen) en een balvaste spits van toekomstige wereldklasse (Zlatan; waar blijft nou die balvaste spits?) hield Ajax niet lang stand. En hoe werd Ajax na het al hebben van heel veel geluk uitgeschakeld in de kwartfinale CL? Jazeker, het liep achteruit en de hoge ballen vlogen om Chivu zijn oren. Als je dan een keer uitglijd, verlies je ook. Zo moet Ajax niet spelen, maar ook toen had Ajax een gebrek aan goede aanvallers en bijvoorbeeld backs uit de jeugd. De Jong, Heitinga en Van Damme kwamen er zo nu en dan terecht. En voorin met Sonck, Soataers, Sikora en noem al die aankopen maar op was het ook al niet al te veel soeps. Nee, het gaat niet goed.
peet

Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 21:06
Iemand toevallig Voetbal International aan het kijken?
Waarom speelt Lindgren ineens weer als Gabri fit is?
Anita komt gewoon veel te kort.
Meneer Jol gaat midden in het seizoen ineens aan zijn elftal bouwen

Nu het kampioenschap verspeeld is kun je dat doen ja.
Maar niet als je nog een beetje kans had op de titel voor de wedstrijd tegen Breda.

Helaas lachen ze in Eindhoven weer het hardst dat AJAX weer geen fatsoenlijk efltal op de been kan brengen die voor de titel gaan.
Herbsmeister lijkt al te moelijk.

Iedereen der uit gooien en met een schone lei beginnen is het beste.
Met spelers als Vertonghen, Alderweireld, Anita, Emanuelson, Lindgren,Kennedy,Rommedahl wordt je echt geen kampioen.

Laat Sulejmani toch is staan, praat met die jongen wat het verschil is in het veld tussen Heerenveen en AJAX.
Het kan toch niet dat die jongen ineens niet maar kan voetballen?
Net bij Voetbal International hadden ze de poging tot voorzetten van Sulejmani op een rij.
Krijg der gewoon tranen van in mijn ogen dat je daar 16 miljoen voor betaald.
Geen druk, geen speler in de buurt en dan een voorzet die nergens op lijkt.
Dan weet ik zeker dat elke poster hier nog een beter voorzet kan geven.
Eto'o

Geplaatst: Ma 18 jan 2010 21:49
Ajax heeft nooit een kans op de titel gehad, Peet. En Lindgren is een betere voetballer dan Gabri.
peet

Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 22:50
Toch zie ik liever Gabri op het middenveld hoor.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Di 19 jan 2010 07:28
Citaat:
Toch zie ik liever Gabri op het middenveld hoor.

Maar dan is Lindgren alsnog wel een betere voetballer. De techniek en tactiek is "nul komma nul".
Je kunt bijv. Enoh en Gabri nooit naast elkaar zetten. Dan komt er nooit lijn in het spel van Ajax.
Bart

Geplaatst: Zo 24 jan 2010 09:48
Jol is vanavond te gast in Studio Voetbal.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 09:51
De vragen zullen hem wel om de oren vliegen. De vraag waarom hij Atouba heeft aangetrokken zal ongetwijfeld de revue passeren.
Bart

Geplaatst: Zo 24 jan 2010 10:25
Zal denk het allemaal mee vallen. Als de gast aanwezig is zij ze altijd te aardig zijn voor hem. Na een aantal weken komen weer de verwijten komen, maar dan zijn ze zeker dat er geen rechtstreeks weer woord komt.
Ajacied

Forum berichten: 143
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 10:46
Er zal vast wel een vraag komen over Atouba. Jol zal dan iets zeggen in de trant van 'Ja, het is wel een goede speler, goede techniek en ik ken hem van HSV en de Spurs. Hij heeft het inderdaad tot nu toe wat ongelukkig gedaan en had pech met zijn blessure. Ik heb nog alle vertrouwen in hem, x-aantal interlands gespeeld met Kameroen. Heb wat geduld met hem'.

Kortom het zal nergens over gaan. Logisch ook want anders ontstaat er onrust. Interessanter is te kijken wat hij over de toekomst zegt maar ik vermoed dat hij net als Rik enkel open deuren zal intrappen.
Bart

Geplaatst: Wo 27 jan 2010 23:00
Citaat:
Wat een heerlijk bekeravondje, met dank aan rtl7.
Eerst de GROOTVERDIENERS, incluis de TRAINER.
Klasse Martin, wekelijks laat je zien een TOPPER te zijn, je hebt elke week een moeilijke keuze en toch slaag je er steeds weer in om uit 72 contract spelers er de greetigste 11 te halen, voorwaar een topprestatie, niks lamlendigheid, niks arrogantie nee gewoon erop kletsen vanaf het eerste fluitsignaal. Dan kan het haast niet fout gaan, verleden week al AZ de eerste helft volledig van de mat gespeeld en nu weer NEC. En dat helemaal zonder mazzel, waar wij vroeger bekend stonden om onze mazzel is er in dit Bekertournooi geen sprake van, alles op eigen kracht gedaan, niks hulp van de scheidrechters, nee helamaal zelf gedaan, klasse JOH! Ja en dan MARIO, die brengt me toch een lamlendig stelletje de wei in, niet te geloven, geen klasse en geen bezieling, helemaal niks, geen wonder dat hij een paar miljoen minder verdiendt, je kunt het zien, ja toch? Als Martin er zondag weer in slaagt om de elf hongerigster spelers de kuip in te sturen heeft MARIO geen schijn van kans, kunnen we het net zo goed telefonisch afdoen! En tenslotte nog even de thuisblijvers, ik moet jullie fekiciteren, jullie zijn de winnaars, THANKS MARTIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Za 30 jan 2010 13:38
Citaat:
Wat een heerlijk bekeravondje, met dank aan rtl7.
Eerst de GROOTVERDIENERS, incluis de TRAINER.
Klasse Martin, wekelijks laat je zien een TOPPER te zijn, je hebt elke week een moeilijke keuze en toch slaag je er steeds weer in om uit 72 contract spelers er de greetigste 11 te halen, voorwaar een topprestatie, niks lamlendigheid, niks arrogantie nee gewoon erop kletsen vanaf het eerste fluitsignaal. Dan kan het haast niet fout gaan, verleden week al AZ de eerste helft volledig van de mat gespeeld en nu weer NEC. En dat helemaal zonder mazzel, waar wij vroeger bekend stonden om onze mazzel is er in dit Bekertournooi geen sprake van, alles op eigen kracht gedaan, niks hulp van de scheidrechters, nee helamaal zelf gedaan, klasse JOH! Ja en dan MARIO, die brengt me toch een lamlendig stelletje de wei in, niet te geloven, geen klasse en geen bezieling, helemaal niks, geen wonder dat hij een paar miljoen minder verdiendt, je kunt het zien, ja toch? Als Martin er zondag weer in slaagt om de elf hongerigster spelers de kuip in te sturen heeft MARIO geen schijn van kans, kunnen we het net zo goed telefonisch afdoen! En tenslotte nog even de thuisblijvers, ik moet jullie fekiciteren, jullie zijn de winnaars, THANKS MARTIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Martin heeft die 72 spelers niet allemaal zelf gehaald hoor? Verder vind ik niet dat hij nou zoveel meer brengt dan Van Basten. Hij moet ook stoppen met wijzen naar het verleden. Gewoon vooruit kijken en een goede job doen. Bij psv hebben ze nou niet bepaald een betere selectie en daar slagen ze er wel in om kampioen te worden. Ik zie weinig positiespel bij ajax. Ik had er meer van verwacht maar ik geef hem nog wel de tijd.
+ Nieuw bericht <<<   <   14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21  |  22   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.859 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Ga
Zoeken: