| | |
Forum
Onderwerp: Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Maker: GertJan020Bekeken: 83108 Status: InactiefBerichten: 1690
|
Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 12:03
|
|
Ja, maar AJAX heeft ook verloren van Jong AZ en Jong NEC. En dat zegt niets over het doorstromen van talent.
Welke talenten die nu in Jong AJAX spelen zouden kunnen doorstromen dan?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 12:53
|
|
Citaat: Ja, maar AJAX heeft ook verloren van Jong AZ en Jong NEC. En dat zegt niets over het doorstromen van talent.
Welke talenten die nu in Jong AJAX spelen zouden kunnen doorstromen dan?
Eigenlijk zeggen die wedstrijden tegen Jong AZ en Jong NEC niets aangezien er tegen Jong NEC sowieso maar 2 echte Jong Ajax spelers mededen. De wedstrijd tegen Ajax Zaterdag zegt veel meer aangezien daar gewoon alleen maar Jong Ajax spelers aan mee deden.
Ik verwacht toch wel redelijk veel van Claasen, Danilo, Castillion en Bonevacia en Kappelhof (als rechtsback), V.d. Meulen, Shakison en Padt/Bizot zouden het met wat geluk ook wel kunnen redden. Kappelhof is te licht als centrale verdediger maar voor de rechtsback positie is hij prima, Shakison is een beer als linksback en aangezien we nu alleen maar knudde linksbacks hebben in Ajax1 zou hij daar best van kunnen profiteren, V.d. Meulen is fysiek maar ik verwacht dat hij de pech krijgt dat Alderweireld voor hem staat want die blijft nog wel een aantal jaar dus dat zal V.d. Meulen blokkeren, etc. etc..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 13:01
|
|
Volgens mij gaan Alderweireld en v/d Meulen 'het' allebei niet halen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 14:42
|
|
Citaat: Volgens mij gaan Alderweireld en v/d Meulen 'het' allebei niet halen.
Alderweireld heeft al en basisplaats en doet het behoorlijk goed.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 14:42
|
|
Citaat: Volgens mij gaan Alderweireld en v/d Meulen 'het' allebei niet halen.
Hoe bedoel je? Alderweireld heeft nu toch al ''gerenomeerde'' spelers als Oleguer en Wielaert verslagen? Hij speelt toch wekelijks in de basis bij het eerste.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 15:00
|
|
Ach, gewoon ook die 5 op de bank zetten bij Jong AJAX en de grootste talenten zo nu en dan mee laten trainen met AJAX 1 of in de winterstop verhuren en dan is er echt niets aan de hand.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 16:28
|
|
Citaat: Ach, gewoon ook die 5 op de bank zetten bij Jong AJAX en de grootste talenten zo nu en dan mee laten trainen met AJAX 1 of in de winterstop verhuren en dan is er echt niets aan de hand.
Ja alleen meetrainen zal niet zo erg zijn zolang ze maar geen basisplaats krijgen bij Jong Ajax. Ik vind dat Jong Ajax best veel talent in zich heeft en die moeten zo veel mogelijk wedstrijden in een seizoen spelen. Daar leren ze in deze periode in hun ontwikkeling het meest van.
Ik heb Huistra een paar trainingen zien geven en ik vind dat hij dat heel goed doet. Veel meer dan Koster en Winter voor hem neemt hij spelers even apart en deelt hij de training op in kleine groepen van spelers met overeenkomende zwaktes.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 15:18
|
|
Stukje uit een artikel op Parool.nl:
[list">Ajax krijgt vaste vorm
Zondag speelt Ajax de zevende competitiewedstrijd van het seizoen. Trainer Martin Jol brengt steeds meer vastigheid in het elftal. ''Er zitten nu al zeven of acht arrivés in het team.''
Met 'arrivés' doelt de coach op de voetballers die hij zonder meer aan de wedstrijd laat beginnen. Zo is de achterhoede langzaam toegegroeid naar een bezetting met keeper Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen en Urby Emanuelson.
Ook Demy de Zeeuw en Luis Suarez zijn zogeheten zekerheidjes voor Jol. Daarmee begint de Scheveninger vorm te geven aan het elftal dat hij sinds 22 juni onder zijn hoede heeft.
Jol heeft al vanaf zijn eerste schreden in de Arena gezegd dat hij naar een vaste vorm streeft. Daarbij liet hij weten dat hij voor elke positie streeft naar de beste speler van Nederland. ''En wij hebben steeds meer spelers die andere topploegen zich zouden wensen,'' aldus de coach.
De aankopen Marko Pantelic en Thimothée Atouba beschouwt Jol als spelers die nog tijd nodig hebben voor ze op niveau zijn. Pantelic mocht invallen tegen Timisoara en Atouba behoorde donderdagavond niet tot de selectie. ''Pantelic heeft vanaf mei geen wedstrijd meer gespeeld en dat zie je,'' aldus Jol. ''Maar ik heb liever dat ze halfweg beginnen en hoog eindigen dan andersom.''[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 15:23
|
|
Enoh is ook een zekerheidje als hij beschikbaar is. Voorin nog het vertrouwen vol naar Sulejmani en ik hoop naar De Jong als aanvallende middenvelders.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 22 sep 2009 18:44
|
|
VI Clubwatcher (...) over Jol's Ajax.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 15:38
|
|
Jol: 'Sulejmani miste kansen die Suárez zou maken'
Citaat: Ondanks felle tegenstand van het thuisspelende AGOVV Apeldoorn plaatste Ajax zich donderdagavond voor de derde ronde van de KNVB Beker, waarin de ploeg weer een eerstedivisionist zal treffen: FC Dordrecht. De Amsterdammers wonnen met 1-2. De ploeg van Martin Jol kwam met 0-2 voor door een blunder van AGOVV-doelman Stefan Postma en een eigen doelpunt, maar kwam daarna nog bijna in de problemen.
"We zijn door naar de volgende ronde, maar ik werd er niet warm van", citeerde De Telegraaf Jol na afloop. "We moeten dit maar snel vergeten en naar de volgende wedstrijd kijken. Het was een apart veld, af en toe net een ijsbaan, en vooral in de eerste helft hebben we gecreëerde kansen niet benut. Gelukkig begon AGOVV pas na rust opportunistisch te spelen, want zij kregen net als wij zes à zeven kansen."
"Achterin is er goed gespeeld, er werd pressie gezet, maar voorin vond ik het niet best", vervolgde Jol. "Mirael Sulejmani had twee à drie kansen die hij niet kon binnen schieten. Luis Suárez doet dat normaal gesproken wel." Toch maakte de trainer zich geen zorgen. "Ook al wordt het gelijk, dan zijn wij nog in staat om te winnen. Maar ik vind dat het verschil dermate groot moet zijn dat we met grote cijfers winnen."
Ajaxfans.net
Heel verstandig, een speler met veel potentie en heel weinig zelfvertrouwen die al ruim een jaar -door verschillende redenen- niet presteerd, zo af te vallen. Het klopt wel, maar dit houd je toch wel intern? Geef die jonge 5 wedstrijden het voledige vertrouwen en laat hem 90 min staan.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 16:06
|
|
Och, die kop is agressief, het artikel valt daarentegen reuze mee. Als trainers dit soort dingen ook al niet meer kunnen zeggen, kunnen we persconferenties e.d. net zo goed afschaffen.
Dat Jol het voorin niet zo best vond, kan hem toch nauwelijks verrassen. Buiten Suárez is er nog altijd geen aanvaller die enige houvast heeft. Laat hem zich daar eerst eens op focussen..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 09:45
|
|
Ik snap eigenlijk ook niet waarom Jol afgelopen donderdag Emanuelson opeens weer linkshalf zette. Emanuelson heeft het redelijk tot goed gedaan als LB, heeft aangegeven zich op die positie te willen richten en ook als LB mee te willen naar het WK. Waarom zet je hem dan opeens weer op het middenveld neer? Laat hem lekker daar staat zou ik zeggen.
Ik vind het ook belachelijk dat Jol zoveel transfers mag bepalen; wel zeiken over ''de erfenis'' van Van Basten, maar zelf doet hij precies hetzelfde.
Ik vraag me af waarom Verhoeven moest komen, iemand (niet specifiek Verhoeven, meer een 3e keeper) waarvan je hoopt dat hij niet speelt. Het is je 3e keeper een 3e keus op een postitie kan -bij Ajax- toch wel uit de eigen jeugd komen?
Atouba is eigenlijk wel een miskoop gebleken, dat heeft Jol -niet letterlijk- ook wel toegegeven na Bratislava thuis, en hij zit niet voor niks vaak niet eens bij de selectie.
En dan meneer Pantelic. Ik geloof best dat dat een aardige speler is hoor, heft wat doelpuntjes gemaakt in Duitsland. Maar wat voegt hij toe bij Ajax? Hij voegt toch niks toe op de huidige spitsen? Hij is ook niet de makkelijkste jongen gebleken voor in de groep. En potentie heeft hij niet meer. Z'n slaris zal ook geen minimum loon zijn. Terwijl Jol wel zeurt over ''te duren spelers op de loonlijst van zijn voorganger''.
Tsja, Suárez in de spits voor meer rendement kan ik snappen, hoewel ik het anders zou doen is het logisch. Dan hebben we niemand die als rechtsbuiten kan spelen (ik weet het, Suárez is geen rechtsbuiten maar heeft het toch goed gedaan vorig seizoen), Dus dan Rommedahl die de bal over de achterlijn rent, 0,0 techniek heeft en geen man kan uitspelen behalve die bal naar voren te trappen en er achteraan rennen. Maarja hij heeft wel een goede mentaliteit hé. Of Kennedy, iemand waarvan je hoopt dat het mee zit, dat hij een voorzet geeft, niet door z'n man uit te spelen -iets wat hij ook niet kan-, maar door een bal met zijn rechterbeen om het linkerbeen van de linksback te krullen.
Sorry hoor, maar dit vind ik gewoon belachelijk. Dat je die 2 opstelt, als je ze een heel seizoen opstelt dan spelen ze inderdaad wel één of twee keer goed, maar dat doet iedereen als hij er een heel seizoen in staat.
De Zeeuw vind ik overigens een klasse aankoop!
En als ik Jol was zou ik proberen om Sulejmani aan de praat te krijgen. Als dat lukt wordt het een stuk makkelijk er voor Ajax, die gast kan
écht goed voetballen maar dat wisten we al van zijn Heerenveen periode.
Van enige Amsterdamse arrogantie of bluf is bij Jol geen sprake, altijd maar de underdog spelen.
Ik vind dat de leiding Jol niet de transferrechten moet geven, hij is maar een passant. Bij FCG is dat goed geregeld, ''Jans hoopt dat ze met een cadeautje terug komen''.
Jol is een heel goede trainer, veel ervaring en veel mee gemaakt, maar ik vind hem geen échte Ajax-trainer. Al denk ik wel dat hij ons -eindelijk- weer eens kampioen kan maken.
|
Marco
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 13:12
|
|
Citaat: Ik snap eigenlijk ook niet waarom Jol afgelopen donderdag Emanuelson opeens weer linkshalf zette.
Goed punt. Hele rare beslissing van Jol. De enige uitleg die ik kan bedenken is dat ie een creatieve speler op het middenveld wilde, omdat ie Anita daar niet aan een middenvelder van AGOVV kon koppelen. De afwezigheid van Aissati zal mee gespeeld hebben. Laten we maar hopen dat ie in de competitie dit soort fratsen acterwege laat.
Citaat: Ik vind het ook belachelijk dat Jol zoveel transfers mag bepalen; wel zeiken over ''de erfenis'' van Van Basten, maar zelf doet hij precies hetzelfde.
Same here. Is al eens aan de orde gekomen in een topic omtrent wel of geen TD. Jammer genoeg geef je geen mogelijke oplossing. Iemand moet op een gegeven moment een fiat geven voor een transfer. Dus hoe dan wel? Ik ben ook voor een beperking van een trainer's macht op dit vlak en zie zelf dan meer in een soort technische afdeling.
Citaat: En dan meneer Pantelic.
Gister naar Voetbal International gekeken, guy? Al het gezeik van de heren aan die tafel breng jij hier te berde. Je bent toch geen familie ván, hè?
V.w.b. Pantelic; we zullen zien. V.w.b. Rommedahl, da's een voetbalmiljonair met een karrenvracht aan internationale ervaring en interlands, die, ondanks het feit dat er ook met hem gesold wordt, niet klaagt, zich 100% inzet en op een goeie dag nog wel eens van nut kan zijn. Ik zie daar ook liever een andere speler, maar al dat gezeik op hem is i.mo. niks meer dan het standaard supporterszuur. Dapper, hoor. Het talent van Sulejmani is groot, de minnen van Rommedahl idem, maar vooralsnog is de inbreng van de Deen op het spel van Ajax echt wel even wat groter dan dat van Sulejmani.
Citaat: Dan hebben we niemand die als rechtsbuiten kan spelen (ik weet het, Suárez is geen rechtsbuiten maar heeft het toch goed gedaan vorig seizoen)
Jol wil in ieder geval één flank om het spel breed te houden, heb ik het idee. Daar valt wat voor te zeggen, want dat trechtervoetbal dat hier in de opstellingen voorbij komt, is echt om te huilen. Suárez zou best meer van rechts kunnen spelen, maar dan heeft Jol een speler op links nodig die de flank houdt. En daar liggen de opties toch wat anders. Sulejmani is onopvallend en onzichtbaar, Zeegelaar is jong en grillig. Jol is er voorin nog niet uit en de aanvallers die er zijn maken het hem ook niet gemakkelijk. Buiten Suárez is er per slot van rekening geen aanvaller die een basisplaats heeft weten af te dwingen. Ook Cvitanich overtuigt niet. Tja, het is een linie die zich nog moet uitkristalliseren, laten we het daar maar bij houden, voorlopig..
Citaat: En als ik Jol was zou ik proberen om Sulejmani aan de praat te krijgen.
Is ie daar dan niet mee bezig? Laat me raden, Jol moet Verbeek bellen?
Citaat: Van enige Amsterdamse arrogantie of bluf is bij Jol geen sprake, altijd maar de underdog spelen.
Tsja. Het begint er nu op te lijken dat je besloten hebt om maar eens kritiek te leveren en er allerlei dingen bij bedenkt om dat te onderstrepen. Zoiets heeft op mij een averechts effect en doet je betoog dan ook geen goed. Nog even en Jol is 'te dikkig'..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 17:47
|
|
De Jong is toch ook een creatieve speler en De Zeeuw ook wel.
Heb naar VI gekeken ja, en was het er roerend mee eens. Maar heb al eerder gezecht dat ik de aankoop niet snap.
Dat van dat Verbeek bellen weet ik niet; maar gewoon 5 wedstrijden 90 minuten laten staan en het voledige vertrouwen geven. Gewoon veel complimentjes geven tijdens de wedstrijd en trainingen. Die jonge voelt zich niet thuis en is onzeker.
Dat van dat te dik maakt mij niet uit, en het trainignspak ook niet. Al zie ik liever iemand die afgetraind is en strak in het pak, maar dat is niet echt belangrijk, heeft niks met voetbal te maken.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 21:33
|
|
Vanuit Rommedahl's topic:
Citaat: Inderdaad, Rommedahl is best bruikbaar met zijn snelheid en stiffies, maar in wat voor spel? Het spelletje wat Ajax nu aan het spelen is, 4-4-2 met twee hangende aan de zijkanten, is niet om aan te zien.
True, maar dat is het hier en nu en daar hebben we het maar mee te doen. Ik zie dingen ook graag anders, maar ik kan nu wel wollig gaan verklaren dat dit, dat, zus en zo niet goed is, maar wat dan wel? Alles wat jou (en mij) aanspreekt in Ajax voetbal heeft de status talent. Alleen Zeegelaar is als echte linksbuiten in de A-selectie beland. De andere kandidaten zitten in Jong Ajax en de A1. De Ajax selectie heeft een jonge linksbuiten, geen diepe spits en geen knappe rechtsbuiten. Ze zijn er simpelweg niet. Ik wil dus maar zeggen dat wanneer je gaat roeien met de riemen die je hebt en kijkt naar wat Jol aan opstellingen de mat opstuurt, je met Rommedahl een speler hebt die nog wel eens wat wil bewerkstelligen. Dat i.t.t. Kennedy die met de staart tussen zijn benen verstoppertje speelt.
Citaat: Een systeem wat allemaal gebaseerd is op Suarez (zie geld)
True as well en vrij logisch ook, maar niet lang meer. Die gaat voor een bom duiten elders zijn geluk beproeven en daar gaan jij en ik t.z.t. op proosten. Wanneer dat zo is, is er wat geld om te investeren, zijn de aanvallers die ik hier eerder aanhaalde en waar jij naar smacht misschien iets verder en, nou ja, enzovoort, enzovoort. Of Jol daar wat mee gaat doen, is uiteraard een tweede. Ik hoop 't en put dat uit zijn uitlatingen -naïef als ik wil zijn en bewust tegen beter weten in- over een diepe spits/aanspeelpunt en de bezetting op de flanken. Ik weet wel dat je me met namen als Atouba (schandalig) en Pantelic (...) om de oren kan slaan en je het inkoopbeleid kan bekritiseren, maar Jol was ook dichtbij Elia.
Citaat: en waar zoals al eerder gezegd een Aissati, Anita en Zeegelaar de dupe van wordt
Eerlijk gezegd vind ik het al heel wat dat Jol die 3 spelers serieus neemt, met Donald aan de slag is gegaan en Alderweireld tot basispeler heeft gebombardeerd. Spijtig dat ie Sarpong links laat liggen, maar hij negeert een bepaalde categorie spelers niet. De volledige Ajax verdediging bestaat uit eigen kweek. Dat móét jou goed doen, kan niet anders. Ik geef grif toe dat het in aanvallende zin pover is.
Citaat: Nu mag het Deense loopwonder weer even aanmodderen, maar aan wie is het dan de beurt?
Ik heb eerder even gedacht dat ie van kant ging wisselen, om het zo maar te zeggen. I.p.v. een lijnenplakker op rechts, eentje op links (voor zover aanwezig), Suárez meer vanaf rechts en iets wat door moet gaan voor een centrumspits.
Citaat: Nee, van dit Ajax wordt je niet vrolijk.
Afgaande op je eerdere posts denken we wel ongeveer hetzelfde over het spelletje en Ajax, wat meteen betekent dat ik ook niet al te vrolijk word van dit Ajax. Maar als ik alles langs 'onze' meetlat leg, zou ik op elke wedstrijddag schuimbekkend zitten te kijken, snakkend naar het volgend prozacje. Dat doe ik mezelf liever nog niet aan, er zijn ook een paar positieve ontwikkelingen te ontdekken en kijkend naar deze selectie is er ook niet veel anders te verwachten.
Je zou het middenveld anders kunnen inrichten door met een nummer 10 te gaan spelen, maar een logische 3-mans aanval is met deze groep simpelweg niet te vormen. Ik zou althans niet weten hoe. Zolang Suárez bij Ajax speelt, krijg je dit te zien. Cvitanich jaagt nog wel eens een bal tegen de touwen, maar aan de eisen voldoet ie niet, om niet te zeggen dat ie een stoorzender is. Over Sulejmani verschillen we enigszins van mening, Pantelic zal ook niet in het ideaalplaatje passen, over de rechtsbuitens in de A-selectie hoeven we het niet te hebben. Ok, Zeegelaar hoort ie in de wedstrijdselectie te hebben en, zoals gezegd, de situatie van Sarpong vind ik zonde, maar verder? In die opmerking van Jol over 'De Erfenis' zit natuurlijk wel enige waarheid. Hoe dan wel, James?
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 20:24
|
|
Om te beginnen, goede post, geen woord aan gelogen.
Het is eigenlijk heel simpel, het wordt een overgangsjaar. Heb het al eerder gezegd in dit topic en het is enigszins bevestigd in dat stukje met Joep. Er zit niet veel anders op dan van wedstrijd tot wedstrijd leven en jezelf blijven verbijten. Hopend dat je met horten en stoten wint en dat Suarez er maar veel mag maken, spelers die zich en passant ontwikkelen is daarbij voor Jol mooi meegenomen. Dat er niets anders opzit geeft aan waarom ik een tijd geleden kritiek had op het beleid van Jol. Voor spelers als Anita, Van der Heijden (was toch zo’n typische Ajaxspeler die zeker zou blijven?), Bodul (waarom?), Castillion, Aissati (komt doordat Atouba zoals verwacht door de mand valt en Emanuelson nog even linksback blijft) zit er bij Ajax op dit moment niet veel op. Vallen met dit systeem voor het merendeel uit de boot. Maar van dat soort spelers moet Ajax het uiteindelijk wel hebben. Maargoed, ik herhaal nu voor het merendeel mijn eerdere posts in dit topic. http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... &start=250 Valt verder niet veel aan toe te voegen. Zijn nog best actueel.
Kan wel weer beginnen over dat Jol dit jaar al had moeten beginnen met bouwen, daar hij al beschikte over een goede verdediging (Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen, Van der Wiel), een puik middenveld (Aissati, Anita, Enoh) echter over een zwakke aanval. Kennedy, Rommedahl en Cvitanich had hij eveneens van de hand moeten doen en daarvoor in de plaats Elia maar vooral een balvast aanspeelpunt. Uiteraard die Braziliaan en Pantelic laten zitten. En wellicht had je ook De Zeeuw achterwegen kunnen laten. Neemt natuurlijk niet weg dat hij bij Ajax ten alle tijden goed te gebruiken is en het nu dus samen met Enoh als stofzuigers fantastisch doet. In dit systeem komt hij geweldig uit de verf, netzoals dus Enoh, Rommedahl, Suarez, waarschijnlijk Pantelic en ga zo maar door. Kom ik weer terug bij dat wat Jol doet logisch is, echter is het wel zoals gezegd te veel denkend aan de korte termijn. Want van een selectie vol Ajax-onwaardige, best bruikbare spelers met nog maar een kort contract word je niet vrolijk. Van een wervelende Zeegelaar bij Jong Ajax die buiten de selectie zit, Anita op de bank en een misbruikte Aissati evenmin. Een Castillion die terecht lichte kritiek uit, doet zelfs lichtjes pijn. Wanneer Jol andere keuzes had gemaakt in de transferperiode, had dit allemaal niet hoeven gebeuren.
Maarja, Jol haalt op deze manier wel het optimale rendement uit een groot aantal andere spelers. De defensieve zekerheid is zo zoals voorspeld wel bewerkstelligd, en dat komt echt niet enkel door het formidabele Belgische duo. Er zit nu balans in het elftal, bij balverlies speelt Ajax doorgaans zeer goed. Nu nog in balbezit. En laat het spel maken, simpel voetballen, nu het moeilijkst zijn. Daarvoor blijft het wachten op een balvast aanspeelpunt, met vervolgens een creatief middenveld daarachter en buitenspelers als een Zeegelaar ernaast. Had je nu al kunnen hebben… Zo blijven we achter de feiten aan lopen. Had vorig jaar deze jonge defensie er al moeten staan (met Vermaelen als linksback), moet nu de zwakste linie, de aanval eens flink onder handen worden genomen. Echter zijn we nu wachtende op het grote geld voor Suarez, wat eens te meer wordt bevestigd met de komst van bliksemafleider Pantelic. Dat terwijl een Zeegelaar en Castillion ongeduldig wordt. Hopen dat de twee laatstgenoemde en de andere Ajaxtalenten het kunnen opbrengen en niet al te lang stil staan in hun ontwikkeling. Want als dat gebeurt, is het eind voor de zoveelste keer zoek. Mais bon, we doen het er maar mee… Er valt meer te zeggen wanneer Suarez is verkocht. Dan heeft Ajax inderdaad pas de toekomst en kan er eindelijk worden gebouwd.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 20:56
|
|
Ik ben daarentegen nog niet 100% overtuigd van Zeegelaar. Ik zie wel potentie maar ik vind hem wel erg wisselvallig. Daarbij heb ik hem nog niet een keer tegen een tegenstander van betekenis, overtuigend zien spelen. Jij hebt daar blijkbaar een andere kijk op?
Na Suarez zal meer duidelijk worden waarschijnlijk, de interesse in Elia was er niet voor niets. Blijkbaar ziet Jol het wel zitten in een klassieke buitenspelers. En ook in Josefzoon ziet hij het zitten, het lijkt er steeds meer op dat hij met buitenspelers wilt gaan werken in de toekomst.
Kerlon en Pantelic zijn niet voor niets gehuurd of hebben een eenjarig contract, je hebt weinig te verliezen. Of ben jij er van overtuigd dat Pantelic niets gaat brengen als aanspeelpunt?
Dit jaar gokt Jol op het kampioenschap en wilt hij het optimale uit de selectie halen, geen gekke gedachte. Na Suarez zullen Zeegelaar en Castillion een hoger niveau halen, die zullen dan ook wel een vaste plek in de selectie krijgen. Castilion moet trouwens niet zo zeiken, hij is lang niet zo goed als een Pantelic in vorm.
De toekomst voor Ajax is nog verschrikkelijk onduidelijk, het zal afhangen van Sulejmani, Suarez en een kampioenschap.
Duidelijke minpunten voor Jol; Het niet zien zitten in Sarpong en Lindgren. Daarbij denkt hij dat Gabri wel belangrijk gaat worden, dan gaat het de verkeerde kant op.
|
Amargo
Forum berichten: 111
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:03
|
|
Kan een Ajax trainer met een petje en trainingspak op de bank gaan zitten?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:14
|
|
Als er geen punaise op zijn stoel ligt, wel ja.
|
Johnny Guitar
Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:16
|
|
Zelfs dan kan hij nog gewoon zitten, het wordt alleen wat pijnlijk.
Ik weet trouwens niet wie de trend startte met de apenpakkies, maar een TRAININGSPAK bij een TRAINER lijkt me een stuk logischer dan wat de meeste trainers hebben. Het is geen gala, kom nou.
|
Amargo
Forum berichten: 111
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:18
|
|
Je zou het gewoon kunnen houden bij je club kleding voor wedstrijd dagen
|
Johnny Guitar
Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:18
|
|
Citaat: Je zou het gewoon kunnen houden bij je club kleding voor wedstrijd dagen
Wat is er geen clubkleding aan een trainingspak dan?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:33
|
|
Zelfde reden waarom Verhoeven geen buikje mag hebben denk ik. Ook eerlijk gezegd onzin. Hij is keeper, hoeft niet snel te lopen, dus hoeft ook niet dun te zijn, in mijn ogen dan.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:41
|
|
Citaat: Je zou het gewoon kunnen houden bij je club kleding voor wedstrijd dagen
Amargo, waarom post jij echt alleen dingen waar een negatieve toon in zit...ZEER irritant en erger me kapot aan je instelling hier.
Je loopt alleen maar te zeiken op Ajax en op dingen die mensen hier posten!
|
| | | |
|
|
|