Auteur
|
Bericht
|
Michael
Forum berichten: 79
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:21
|
|
Co was de enige geweest die Ajax weer Ajax had kunnen maken.
Dat is in principe de conclusie, ook voor mij.
Grotendeels ben ik het met je eens, james, al heb ik niks tegen Van der Boog.
|
Eurysaces
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:08
|
|
Goed gesproken jamesgf. Ik ben het helemaal met je eens. Vooral dit stukje:
Citaat: Nee, van dit Ajax wordt je droevig. Van onder tot boven. Met Jol en zijn meegenomen vriendjes en familieleden zie ik er, nu zelfs ook op de korte termijn, geen beterschap in. Ik heb al eens gezegd dat een kampioenschap, wat er zeer dik in zit/zat, dit jaar niet uitmaakt. Misschien is het wel beter om dit jaar weer geen kampioen te worden, zelfs geen Europees voetbal te halen. Het zou namelijk verbloemen dat het wel goed zou gaan met Ajax. Zoals Koning Co zei dat het wel goed zou zijn om 4de, of op een bepaald moment zelfs 7de te worden. Alles voor op de lange termijn, alles in het belang van Ajax.
Dit gevoel begin ik ook steeds sterker te krijgen. De resultaten zijn al jaren slecht bij Ajax, maar nog niet zo slecht geweest dat er een crisis uitbreekt. Goed, de media maakt er al snel een drama van als we 3e staan, maar pas als we in het rechterrijtje staan dan ziet iedereen pas in dat we nog niet bepaald op de weg terug zijn. Verre daarvan. En hoewel ik natuurlijk ons Ajax heel graag kampioen zien worden dit jaar, wil ik misschien nog wel liever dat de pleuris nog meer uitbreekt in Amsterdam, met aan alle kanten mensen die klaarstaan voor de club waarvan ze houden, met El Salvador voorop, want je hebt ook helemaal gelijk met je kritiek op de scouting. Al koop je Messi, Kaká en Henry, het maakt allemaal niets uit.. het werkt gewoon niet. Ik wil niets liever dan dat Martin Jol hier een topelftal van gaat maken, maar in mijn hoofd zie ik dat niet gebeuren. Als we dit jaar kampioen worden, dan is het wat mij betreft een leugen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 02:01
|
|
Zeegelaar die Sulejmani al voorbij zou zijn gestreefd? Ik heb het nog niet gezien hoor. Al vind ik zeker dat Zeegelaar talent heeft. James heeft echter wel een heel extreme voorliefde voor 4-3-3 en eigen jeugdspelers, zeg. Ik vraag me af of hij ook iemand was die spelers als Heitinga en Stekelenburg heel lang verheerlijkte?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 20:42
|
|
Jol is gewoon de lul.
Van der Wiel is een retard eerste klas, maar redelijk bruibaar als rechsback.
Maar de rest....Wielaert is brandhout, Atouba is een clown. Oleguer mag weg.
Alleen Vertonghen/Alderweireld is veel te dun voor een heel seizoen. Dat gaat AJAX en Jol heel veel punten kosten.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 20:45
|
|
Citaat: Jol is gewoon de lul.
Alleen Vertonghen/Alderweireld is veel te dun voor een heel seizoen. Dat gaat AJAX en Jol heel veel punten kosten.
Je slaat de spijker op de kop, Toby.. Ik zie het inderdaad ook droevig gesteld met onze verdediging.. Of er moet nog iemand bijkomen maar dat zie ik niet gebeuren.. Het is te hopen dat een jong-ajax speler een abnormale ontwikkeling doormaakt en zo onze verdediging kan versterken want nu is het niet veel beter dan pakweg Groningen..
Hoe frustrerend ik het wil zeggen maar ik vrees dat zelfs Feyenoord een betere verdediging heeft dan ons....
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 20:46
|
|
Dus eigenlijk zou er nog een Cv en een Linksback bij moeten. Je kan beter Anita/Emanuelson opstellen als Atouba.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 21:36
|
|
Je slaat de spijker op de kop, Toby.. Ik zie het inderdaad ook droevig gesteld met onze verdediging.. Of er moet nog iemand bijkomen maar dat zie ik niet gebeuren.. Het is te hopen dat een jong-ajax speler een abnormale ontwikkeling doormaakt en zo onze verdediging kan versterken want nu is het niet veel beter dan pakweg Groningen..
Hoe frustrerend ik het wil zeggen maar ik vrees dat zelfs Feyenoord een betere verdediging heeft dan ons....
Dat vrees ik niet dat weet ik wel zeker , dat komt vooral door Ron Vlaar, die is zo goed.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 21:40
|
|
Citaat: Zeegelaar die Sulejmani al voorbij zou zijn gestreefd?
Wat dacht jij dan? Ook zo genoten van Sulejmani zijn tijd bij Ajax? Hem heb in Amsterdam nauwelijks op iets denderends kunnen betrappen. Laat staan als linksbuiten. Nee, wanneer Ajax 4-3-3 speelt is Zeegelaar verzekerd van een basisplaats. En in een 4-4-2 Emanuelson.
Citaat: Ik heb het nog niet gezien hoor.
Hoe kun je dat nu niet zien? Kijk dan om te beginnen alleen maar naar Sulejmani: Hij mist snelheid, mentaliteit en intelligentie. De laatste invalbeurten van Sulejmani zijn te belabberd voor woorden. Zelfs Urzaiz schopte een deukje in een pakje boter. Echter Sulejmani eet het zo te zien liever op.
Citaat: James heeft echter wel een heel extreme voorliefde voor 4-3-3 en eigen jeugdspelers, zeg.
Ik heb inderdaad een voorliefde voor Ajax. Dat ga ik niet bestrijden.
Citaat: Ik vraag me af of hij ook iemand was die spelers als Heitinga en Stekelenburg heel lang verheerlijkte?
Ik verheerlijk klasse en kwaliteit. En dat bezat een Heitinga. Was ooit een zeer talentvolle en stijlvolle verdediger. En een Emanuelson was ooit eveneens een groot talent te noemen. Dat ze veel tegenslagen hebben gehad, daar kan ik niks aan doen. Desondanks komen ze uiteindelijk toch goed terecht. Ik voorzie Emanuelson net als een Pienaar floreren bij een Everton of andere Engelse topclub. Kwaliteit komt immers altijd bovendrijven.
Waarom zo licht verbijstert? Je zag dit toch aankomen? Zoals gezegd, ik in ieder geval wel. De falende Hagenees had namelijk (eerder) keuzes moeten maken, echter dat heeft hij nagelaten. Waarom figuren als Oleguer, Kennedy, Cvitanich, Rommedahl, Ogararu en noem maar op nog bij Ajax rondlopen is voor mij als Ajacied zijnde een raadsel. Maar Van der Wiel is natuurlijk een topper. De beste Ajaxspeler die we hebben. Terechte aanvoerder in de tweede helft. Niet voor niets heeft het Atletico van Heitinga interesse in de Amsterdammer.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 22:02
|
|
Ik vind niet dat Jol aan het falen is. Ajax speelt beter dan vorig seizoen en Demy de Zeeuw is de enige echte aankoop geweest en tot nu toe is hij de belangrijkste speler na Suarez. Atouba is een zoutzak maar heeft geen cent gekost dus die kan ook meteen weer worden gedumpt. Er wordt straks nog een linkercentrale verdediger gekocht en dan staat Ajax gewoon solide.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Alderweireld, Aankoop, Emanuelson; De Zeeuw, De Jong, Vertonghen; Rommedahl, Suarez, Sulejmani
Mark my words dit wordt de meest gebruikte opstelling van dit seizoen. Het is een solide opstelling waar nog in de toekomst op gebouwd kan worden. Ajax moet alleen zorgen dat ze dit seizoen een linksback, spits en rechtsbuiten scouten die volgend seizoen vanaf het begin van de voorbereiding mee kunnen draaien. Kan Ajax daar drie toptalenten voor vinden dan zal Ajax vanaf volgend seizoen de aansluiting bij clubs als Sporting, Fiorentina, L'OM en Marseille kunnen maken.
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 22:48
|
|
Ik vraag mij af hoeveel krediet Louis zal krijgen in Munchen. Als de resultaten zo blijven, zie ik een vroegtijdig vertrek aankomen. Misschien dat er dan een verrassende ruil tussen Van Gaal en Jol tot stand kan komen. Jol heeft toch een goede staat van dienst bij onze oosterburen.
Niet dat ik ontevreden ben. En Martin is een geweldige persoonlijkheid om te zien en horen. Maar stiekem zie ik Louis graag nog één keer aan het roer.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 22:52
|
|
Citaat: Ik vraag mij af hoeveel krediet Louis zal krijgen in Munchen. Als de resultaten zo blijven, zie ik een vroegtijdig vertrek aankomen. Misschien dat er dan een verrassende ruil tussen Van Gaal en Jol tot stand kan komen. Jol heeft toch een goede staat van dienst bij onze oosterburen.
Niet dat ik ontevreden ben. En Martin is een geweldige persoonlijkheid om te zien en horen. Maar stiekem zie ik Louis graag nog één keer aan het roer.
De meeste dromen zijn bedrog.. Maar dit zou een te mooie zijn om waar te worden..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 23:05
|
|
Citaat: Zeegelaar die Sulejmani al voorbij zou zijn gestreefd?
Wat dacht jij dan? Ook zo genoten van Sulejmani zijn tijd bij Ajax? Hem heb in Amsterdam nauwelijks op iets denderends kunnen betrappen. Laat staan als linksbuiten. Nee, wanneer Ajax 4-3-3 speelt is Zeegelaar verzekerd van een basisplaats. En in een 4-4-2 Emanuelson.
Citaat: Ik heb het nog niet gezien hoor.
Hoe kun je dat nu niet zien? Kijk dan om te beginnen alleen maar naar Sulejmani: Hij mist snelheid, mentaliteit en intelligentie. De laatste invalbeurten van Sulejmani zijn te belabberd voor woorden. Zelfs Urzaiz schopte een deukje in een pakje boter. Echter Sulejmani eet het zo te zien liever op.
Citaat: James heeft echter wel een heel extreme voorliefde voor 4-3-3 en eigen jeugdspelers, zeg.
Ik heb inderdaad een voorliefde voor Ajax. Dat ga ik niet bestrijden.
Citaat: Ik vraag me af of hij ook iemand was die spelers als Heitinga en Stekelenburg heel lang verheerlijkte?
Ik verheerlijk klasse en kwaliteit. En dat bezat een Heitinga. Was ooit een zeer talentvolle en stijlvolle verdediger. En een Emanuelson was ooit eveneens een groot talent te noemen. Dat ze veel tegenslagen hebben gehad, daar kan ik niks aan doen. Desondanks komen ze uiteindelijk toch goed terecht. Ik voorzie Emanuelson net als een Pienaar floreren bij een Everton of andere Engelse topclub. Kwaliteit komt immers altijd bovendrijven.
Waarom zo licht verbijstert? Je zag dit toch aankomen? Zoals gezegd, ik in ieder geval wel. De falende Hagenees had namelijk (eerder) keuzes moeten maken, echter dat heeft hij nagelaten. Waarom figuren als Oleguer, Kennedy, Cvitanich, Rommedahl, Ogararu en noem maar op nog bij Ajax rondlopen is voor mij als Ajacied zijnde een raadsel. Maar Van der Wiel is natuurlijk een topper. De beste Ajaxspeler die we hebben. Terechte aanvoerder in de tweede helft. Niet voor niets heeft het Atletico van Heitinga interesse in de Amsterdammer.
Sulejmani was te zwaar en heeft knieproblemen waar hij nooit meer bovenop komt, maar tot nu toe heeft Zeegelaar in het eerste niet meer laten zien dan Sulejmani hoor. Vorig seizoen was zelfs de Sulejmani met overgewicht nog betrokken bij iets van 15-20 doelpunten.
Ajax is niet alleen de jeugdopleiding. Ajax is ook Pettersson, Lerby, Vasovic, Chivu, Finidi, Litmanen, Kanu, Maxwell, Ibrahimovic, etc. Op dit moment moet de jeugdopleiding Ajax uit de brand helpen omdat het voor mij vaststaat dat we voorlopig geen goed transferbeleid gaan zien bij deze club. Maar daarbij ga ik niet mee in het verheerlijken van middelmatige spelers als Heitinga (is al verschoven naar rechtsback of moet op de bank plaatsnemen hè) en Stekelenburg. Van der Wiel is inderdaad een goede, maar de beste? Neuh, dat is toch duidelijk Suárez. Die doet ook nog genoeg fout, maar je gaat toch niet met droge ogen beweren dat Van der Wiel geen blunders maakt?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 23:13
|
|
Buiten dat Sulejmani misschien chronisch geblesseerd is vind ik hem in vergelijking tot zijn Heerenveen tijd ook helemaal geen initiatief meer hebben.
Vd Wiel is nog jong en heeft perspectief, maar heeft zeker ook z'n mindere momentjes.
Atlético Madrid is sterker nog uitgekeken op Heitinga. Ze zoeken een concurrent voor hem.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 28 aug 2009 14:20
|
|
Knieproblemen waar hij nooit meer boven op komt?
Heb je hier een goede bron voor Thomas?
Ik zou dat toch wel heel kwalijk vinden. Heel erg voor die jongen natuurlijk maar wel een blunder dat dit bij de medische keuring niet aan het licht gekomen is.
Hij is trouwens zeker weten 4 kilo lichter dan vorig seizoen. De man is gewoon qua gewicht topfit hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 19:32
|
|
Dit kom ik net tegen op AN, goede zaak, is toch een prachtig rijtje met namen:
Citaat: Jol uitgenodigd voor 'Elite Club Coaches Forum' van UEFA
2 september 2009 RvN
Martin Jol is door de UEFA uitgenodigd voor een bijeenkomst aanstaande vrijdag van de 'Elite Club Coaches Forum'. De jaarlijkse bijeenkomst vindt aanstaande donderdagmiddag en vrijdagmorgen plaats. De coaches bespreken daar met de UEFA de laatste trends in het clubvoetbal en hun kijk op de belangrijke zaken die het clubvoetbal betreffen.
Ajax Netwerk
De volgende coaches hebben naast Martin Jol volgens de UEFA hun deelname toegezegd: Arsène Wenger (Arsenal FC), Rafael Benitez (Liverpool FC), Sir Alex Ferguson (Manchester United FC), Manuel Pellegrini (Real Madrid CF), Manuel Jesualdo Ferreira (FC Porto), Claude Puel (Olympique Lyonnais), Ciro Ferrara (Juventus), Didier Deschamps (Olympique de Marseille), Felix Magath (FC Schalke 04), Thomas Schaaf (Werder Bremen), Valeriy Gazzaev (FC Dynamo Kyiv), Walter Smith (Rangers FC), Dan Petrescu (AFC Unirea Urziceni).
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 20:44
|
|
Zo, dat zijn niet de minste... Mooie zaak, ik weet alleen niet of dit erg veel nut heeft?
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 21:27
|
|
Citaat: Zo, dat zijn niet de minste... Mooie zaak, ik weet alleen niet of dit erg veel nut heeft?
Zeker wel, als belangrijke coaches, zoals in dit geval, bij elkaar komen en samen op bepaalde ideeen komen, dan krijgen ze automatisch veel steun van andere clubs en spelers, omdat het coaches zijn van clubs met veel aanzien. Dus de UEFA is min of meer genoodzaakt te LUISTEREN naar hun ideeen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 9 sep 2009 19:54
|
|
Jol gaat asskicken:
http://www.ajaxfans.net/nieuws-3219_Jol ... ectie.html
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Wo 9 sep 2009 20:02
|
|
Zo dat zal wel een signaal afgeven aan de jongens!
Dan word het voor hen of zichzelf terug knokken of vertrekken, want als speler wil je toch spelen.
Ik denk dat het de volgende jongens worden die het veelal zullen worden:
- Oleguer
- Ogararu
- Kennedy
- Gabri
- Lindgren
Wat denken jullie ervan?
In mijn ogen allemaal terecht, alleen Lindgren twijfel ik.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 9 sep 2009 20:07
|
|
Citaat: Zo dat zal wel een signaal afgeven aan de jongens!
Dan word het voor hen of zichzelf terug knokken of vertrekken, want als speler wil je toch spelen.
Ik denk dat het de volgende jongens worden die het veelal zullen worden:
- Oleguer
- Ogararu
- Kennedy
- Gabri
- Lindgren
Wat denken jullie ervan?
In mijn ogen allemaal terecht, alleen Lindgren twijfel ik.
Eerder Wielaert naar Jong Ajax dan Olequer.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 9 sep 2009 20:10
|
|
Ik vind het eigenlijk een heel dom idee van Jol, spelers van Jong Ajax zullen heus niets van ze leren en ik denk eigenlijk dat ze de jeugdspelers alleen maar in de weg zullen zitten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 9 sep 2009 20:26
|
|
Ach, ook spelers van Jong AJAX kunnen doorstromen naar AJAX 1. En zoveel talent zit er ook weer niet in Jong AJAX.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 9 sep 2009 20:59
|
|
En ik neem ook aan dat ze in de wedstrijden niet mee spelen met JongAjax?
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 10:39
|
|
Jongens, wat Atouba tot nu toe heeft laten zien is echt waardeloos dat geef ik toe. Maar om hem nu al af te schrijven enzo dat is denk ik iets te vroeg. Bij de winterstop en het einde van het seizoen kunnen we pas echt oordelen wie wel en wie niets is denk ik. Maar mensen NU al afschrijven is te vroeg. Maar ik geef ook toe, ik zie Urby als linksback wel zitten. Dat is de enige positie waar ik geen commentaar op hem had EN hij haalde het nederlands elftal zelfs toen hij linksback stond dus ja. Maarja het is afwachten of Atouba blijft kloten, of dat hij even flink de sportschool ingaat en niet te veel de circus artiest uit gaan hangen.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 10 sep 2009 10:46
|
|
Citaat: Ach, ook spelers van Jong AJAX kunnen doorstromen naar AJAX 1. En zoveel talent zit er ook weer niet in Jong AJAX.
Wel grappig dat je dit zei terwijl jong ajax met 10-0 won van Jong Ado Las net de VI en daar stond juist dat er talent zat in jong Ajax .
|