Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 20:33
|
|
Citaat: Eerste seizoenshelft een 5,5, tweede seizoenshelft een 7. Mogelijk zijn er nog wat plusjes te verdienen tegen Feyenoord en als Ajax kampioen wordt, maar ik baseer mijn conclusie liever op een groot aantal wedstrijden.
Hoe kan je in godsnaam de 2e seizoenshelft een 7 geven als cijfer, Ajax heeft indrukwekkend gepresteerd en Ajax heeft veel progessie geboek ten opzichte van andere jaren, als je vind dat ik er naast zit, zeg het dan, dan ga ik uitgebreid mijn mening geven, maar ik ben het totaal niet met jou eens, laat dat duidelijk zijn!
2de seizoenshelft was er puntverlies tegen NAC en Feyenoord, beide een gelijkspel. In de uitduels werd er vaak gewonnen maar het spel was niet denderen. Persoonlijk vind ik een 7,5 hoog zat. De eerste seizoenshelft krijgt van mij zelfs een 5. Onnodig puntverlies tegen Sparta en Roda JC. Verder door verkeerde tactische keuzes verloren van PSV.
Utrecht en Twente zijn we afgetroefd..
|
woekie
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:31
|
|
Gemiddeld dus een 6,25. Een kritische blik op de prestatie mag altijd, maar je kunt ook overdrijven. Als ik jou mag geloven moet Ajax alles winnen. Een gelijkspel is waardeloos om nog maar te zwijgen van een nederlaag.
Dan heb ik slecht nieuws voor je. Het is nog nooit voorgekomen in een serieuze competitie waar ook ter wereld dat op het hoogste niveau een titel werd veroverd met het maximum van het aantal punten. In Nederland is het maar twee keer voorgekomen dat de kampioen niet verloor, maar dan speelde die nog altijd een paar keer gelijk. In het seizoen 1918-19 deed Ajax dat 8 keer op in totaal 30 wedstrijden, in het seizoen 1994-95 remiseerde Ajax 7 keer op 34 duels. Hoe zullen we die resultaten dan beschouwen?
Op VI.nl las ik net dat Ajax wel eens zou kunnen afstevenen op een record seizoensproductie. Nu al 145 treffers in drie verschillende competitie met nog drie wedstrijden te gaan, terwijl in het seizoen 1997-98 Ajax in drie verschillende competities 152 keer scoorde.
Daarnaast heeft nog nooit een club zo weinig tegentreffers geďncasseerd in thuiswedstrijden als Ajax dit seizoen: 4 in totaal. Moeten we die tegentreffers ook negatief beoordelen?
Ajax kan nog kampioen worden en de beker winnen, en dat terwijl halverwege de competitie Ajax bijna uitzichtloos derde stond. Dan toch blijven gaan voor een titel is een mentale topprestatie die als zodanig moet worden beoordeeld.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 21:47
|
|
Citaat: Gemiddeld dus een 6,25. Een kritische blik op de prestatie mag altijd, maar je kunt ook overdrijven. Als ik jou mag geloven moet Ajax alles winnen. Een gelijkspel is waardeloos om nog maar te zwijgen van een nederlaag.
Dan heb ik slecht nieuws voor je. Het is nog nooit voorgekomen in een serieuze competitie waar ook ter wereld dat op het hoogste niveau een titel werd veroverd met het maximum van het aantal punten. In Nederland is het maar twee keer voorgekomen dat de kampioen niet verloor, maar dan speelde die nog altijd een paar keer gelijk. In het seizoen 1918-19 deed Ajax dat 8 keer op in totaal 30 wedstrijden, in het seizoen 1994-95 remiseerde Ajax 7 keer op 34 duels. Hoe zullen we die resultaten dan beschouwen?
Op VI.nl las ik net dat Ajax wel eens zou kunnen afstevenen op een record seizoensproductie. Nu al 145 treffers in drie verschillende competitie met nog drie wedstrijden te gaan, terwijl in het seizoen 1997-98 Ajax in drie verschillende competities 152 keer scoorde.
Daarnaast heeft nog nooit een club zo weinig tegentreffers geďncasseerd in thuiswedstrijden als Ajax dit seizoen: 4 in totaal. Moeten we die tegentreffers ook negatief beoordelen?
Ajax kan nog kampioen worden en de beker winnen, en dat terwijl halverwege de competitie Ajax bijna uitzichtloos derde stond. Dan toch blijven gaan voor een titel is een mentale topprestatie die als zodanig moet worden beoordeeld.
Ik kan me hier zeker in vinden en kijkend naar waar Ajax vandaan komt vanuit de eerste seizoenshelft is dit gewoon een heel goed seizoen waarin Ajax nog steeds kans maakt op de twee hoofdprijzen in Nederland met een goal productie waar je u tegen mag zeggen en een verdediging die een ontzettend goede reeks maakt waarin de 0 steeds word gehouden. Riejuh, je kijkt misschien iets teveel naar losse wedstrijden, je noemt alleen wedstrijden op waarin iets fouts is gegaan, op die manier kun je Twente en PSV ook zo beoordelen. Kijk naar het geheel, denk erover na en je zult denken 'Het is uiteindelijk toch heel knap hoe Ajax is teruggekomen en hoe sterk Ajax op het moment is' ;)
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 22:55
|
|
Seaman, ik heb 30 wedstrijden van Ajax live op tv in de eredivisie gezien, enkele niet vanwege verplichtingen.
Een competitie zoals deze dit jaar wordt in de topwedstrijden beslist. Daarin heeft Ajax niet goed genoeg prijs gegeven. Vooral uit. Voor de thuiswedstrijden krijgt ajax van mij zeker een 8 enkelen zelfs hoger. Het probleem lag hem echter in de uitwedstridjen, daarbij waren we in het begin niet in balans (te afhankelijk van Luis). Hierdoor zijn we tegen een zeperd (PSV-uit) aangelopen.
Deze wedstrijd had op het eind van de competitie nooit verloren geworden. Misschien beslis ik mijn cijfer op het wat individuele wedstrijden maar in de eerste competitie helft is er wel ( 3x verloren en 2x gelijkgespeeld). Voor mij 1 verlies partij teveel...
Neemt niet weg dat ik het knap van dat er +100 goals gescoord zijn en maar 19 tegen. Best voetballende ploeg is Ajax geen twijfel over mogelijk. Maar ik vrees ervoor dat Twente ermee van door gaat..
Doet me aan een opmerking denken:
"Voetbal is een spel dat 90 minuten duurt en aan het eind winnen de Duitsers"..
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 23:27
|
|
Zoals je het nu formuleert ben ik het totaal met je eens Riejuh
Inderdaad op cruciale momenten in het eerste seizoenshelft is het zeker fout gegaan, PSV was een grote klap aangezien je 3 keer scoort in een uitwedstrijd maar je het niet voor elkaar krijgt te winnen. Op dat moment kijk je naar de huidige stand van zaken maar op het einde breken die momenten op, eens eens eens.
Mochten we toch kampioen worden? dan verwacht ik wel een plusje meer Riejuh
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 23:32
|
|
Citaat: Zoals je het nu formuleert ben ik het totaal met je eens Riejuh
Inderdaad op cruciale momenten in het eerste seizoenshelft is het zeker fout gegaan, PSV was een grote klap aangezien je 3 keer scoort in een uitwedstrijd maar je het niet voor elkaar krijgt te winnen. Op dat moment kijk je naar de huidige stand van zaken maar op het einde breken die momenten op, eens eens eens.
Mochten we toch kampioen worden? dan verwacht ik wel een plusje meer Riejuh
In principe als je de dubbel wint is het gewoon een 9 je hebt nationaal alles behaald. Over 4 jaar weet niemand meer hoe, die 3de ster telt dan gewoon.. Net internationaal mocht er meer. Het verlies tegen Anderlecht is b.v. niet meegenomen in mijn beoordeling. De zwakke pot tegen Timisoara b.v. ook niet.
Een 10 zou Ajax alleen krijgen als het ook internationaal wat heeft gepresteerd. Lastig zat natuurlijk tegen Juve, maar die zijn ook gewoon uitgeschakeld door de nummer 10 van Engeland..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 08:52
|
|
Een tien krijg je als je ongeslagen alle prijzen wint met spectaculair voetbal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 09:15
|
|
Al met al ben ik bijzonder tevreden over dit seizoen. Met 82 punten wordt je normaal gesproken ruim kampioen, maar we hebben de pech dat Twente buitengewoon veel punten heeft gehaald. In de Arena hebben we goed spel gezien met veel doelpunten. Het Europese verhaal was iets minder, maar dat vind ik persoonlijk op dit moment nog niet zo belangrijk.
De enige kanttekening die ik maak is het kapitaalverlies. Fred Rutten heeft bij PSV verloren kapitaal nieuw leven ingeblazen, Jol heeft een aantal spelers direct afgeschreven. In het 2e stond gister weer voor ruim 30 miljoen aan transfersommen te spelen. Het is jammer dat Jol deze jongens niet aan het voetballen heeft gekregen. Aan de andere kant zijn de basisspelers wel in waarde gestegen, dus ik weet niet of we dat Jol kwalijk kunnen nemen.
Mijn conlusie is dat ik het niet altijd eens ben met de keuzes van Jol, maar dat hij wel uitstekend gepresteerd heeft. We zijn een stuk verder dan vorig jaar om deze tijd: we maken nog zeer grote kans op de titel. De beker winnen we 100% zeker
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 09:28
|
|
In de winterstop had ik getekend voor de (sportieve) situatie waar we nu in zitten, maar als we geen kampioen worden dan blijf je toch met dat wrange na-smaakje zitten dat het toch weer een jaar (net) niet is gelukt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 10:18
|
|
Nou er zijn twee standaarden waarop je kunt beoordelen
1. Heeft Ajax over de hele goed gevoetbald.
2. Heeft Ajax voldoende progressie geboekt, rekeninghoudend met waar het vandaan komt.
Als ik punt 1 aanhoud dan kun je Riejuh gelijkgeven, de ploeg schiet nog te kort af en toe in voetballend opzicht. Er is nog ontzettend veel progressie te boeken. En over de hele zijn er fouten gemaakt; PSV uit was bagger. Als je dan kijkt dat Wielaert achterin met Atouba stond, met Vertonghen op het middenveld dan is het ook verklaarbaar. Belangrijk vind ik dat Jol wel van die fouten geleerd heeft.
Als ik punt 2 aanhoud dan kan ik rustig stellen dat de weg naar omhoog duidelijk is ingezet. De helft minder tegendoelpunten, 25% meer doelpunten. Voorlopig 14 (straks mogelijk 17) doelpunten. Dat is een heel erg hoge progressiemarge voor een ploeg hoor (kan niemand in Europa zeggen voorlopig). Zeker wanneer je gaat kijken naar de eigenlijke transformatie: Vermaelen, Donald, Van der Heijden, Cvitanich en Schilder weg en De Zeeuw, Pantelic en Atouba als versterking erbij. Relatief gezien was dat allemaal niet zo groot, natuurlijk waren spelers een jaar meer ervaren. Anita, Alderweireld zijn basisspelers geworden, gewoon erg knap. Het Ajax dat onder Koeman 2001-2002 kampioen werd speelde bv. een stuk slechter daar waar die groep daarna een enorme stap zette. Daarop terugkijkend denk ik dat Ajax ook wel een stap kan zetten.
Het allerbelangrijkste vind ik dat Ajax een lijn naar omhoog heeft ingezet. Dat was ook het grote verschil met Van Basten vorig seizoen. De media scoorden rond de winterstap nog makkelijk met ‘Er zit tussen Van Basten en Jol weinig verschil want ze hebben evenveel punten.’ Afgezien van het moeilijkere programma van Jol heb ik daar toen al tegen geageerd. Punt was namelijk dat Ajax onder Van Basten de tweede seizoenshelft alleen maar slechter ging spelen en minder punten pakte dan de eerste seizoenshelft. Bij Jol zie je het omgekeerde de weg omhoog zet zich i.i.g. in punten gewoon gestaag verder, en dat verklaart het enorme verschil van straks 14 (mogelijk 17) punten tussen de 2.
Verder zag ik nog de opmerking over de kapitaalvernietiging zoals JariLitmanen10 het aanhaalde. Rutten heeft een paar spelers opgevist, wat best knap is, maar laten we niet vergeten dat er onder Rutten evengoed spelers juist minder waard zijn geworden. Ik noem b.v. toptalent Manco die hij ook niet aan de praat kreeg. Ik denk aan Dirk Marcellis die minder waard is geworden en er volledig naast is komen te staan. Timmy Simons die met een duur salaris als aanvoerder op de bank zit. En ook spelers als Amrabat hebben geen spectaculaire ontwikkeling doorgemaakt.
Je zou kunnen discucieren over Sulejmani en Wielaert. (Namen als Sno en Wielaert krijgt niemand aan de praat op dit niveau). Maar bij die twee krijg ik toch vooral het idee dat het probleem bij hen zelf ligt en de mogelijkheden voor coaches beperkt zijn.
Als je Jol wil beoordelen op zijn presteren dan moet je volledig zijn en dat aan de hand van meerdere criteria doen.
HOOFDZAKEN
1. De harde resulaten de competitie: enorme verbetering; Een 9
1b De zachte prestaties in Europa: het spel was agressief en pro-actief. De verdediging gaf weinig weg door het werk op het middenveld. Op dat middenveld was er soms nog te weinig voetbal te vinden. Een 6,5
2. De harde prestaties in Europa: De vernedering tegen Anderlecht was heel zuur. Verder heeft Ajax het een paar keer laten liggen. Anderzijds kwalificeerde Ajax zich wel voor overwintering. Tegen Juve is leergeld betaald. Een 6
2b De zachte prestaties in Europa: Het spel was nog niet altijd goed in Europa. Paar acceptabele en mindere wedstrijden. Een 6
3. Gemotiveerdheid van de ploeg: Ajax heeft een paar off days gehad maar veel minder dan andere jaren. Een 7,5
Een 7,25 voor de hoofdzaken
RANDZAKEN
4. Selectiebeleid: Jol heeft aanvankelijk fouten gemaakt met b.v. Wielaert. Verder hebben we een redelijk vreemde capriool gezien met Lindgren. Tenslotte is er ook nog te veel bellast. Anderzijds staan jonge talenten in de ploeg die wel het talent hebben en is er toegewerkt naar een stabiele basis. Een 6,5
4b talentontwikkeling: Alderweireld, Van der Wiel, Eriksen, Anita hebben stapjes gemaakt in hun ontwikkeling. Jol heeft jeugdspelers de kans gegeven zonder daarin roekeloos te worden; Een 6,5
5. Tactisch vermogen: Jol liep tegen PSV tactisch in een mes. Verdere echt tactische fouten heb ik niet heel veel gezien. We hebben wel in de eerste seizoenshelft wat te verdedigend gespeeld. Cruciale uitwedstrijden is het nog te veel misgegaan helaas. Verder heeft Jol het redelijk gedaan.
Een 6
6. Aankoopbeleid: Een goede aankoop met De Zeeuw. Een nuttige aankoop met Pantelic. Een miskleun met Atouba. Een onnodige reserve met Verhoeven. Een 6,5
7. Vertegenwoordiging van Ajax in de pers: Wist goed de druk van de ploeg te houden. Komt ook sluw op voor zijn spelers en brand niemand af. Wel kinderachtige optredens in de media af en toe. Een 6
Conclusie een 6,3 voor de zaken er omheen
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Vr 23 apr 2010 19:40
|
|
Het is natuurlijk dood en doodzonde dat Ajax zo laat op gang is gekomen, want het Ajax van nu had makkelijk kampioen geworden als ze zo het hele seizoen hadden gespeeld. Jol heeft Ajax voor het eerst in jaren weer een beetje de glans kunnen geven die ze horen te hebben. Belangrijk is vooral dat Ajax nu meer dan Suárez is, en meerdere spelers hebben die individueel onwijs veel toevoegen. Bijvoorbeeld Enoh en Gregory van der Wiel.
Het belangrijkste is dan ook vooral de selectie zo vast te houden. Hoogstens 1 basisspeler verkopen, maar ik vrees dat het er meer zullen worden.
Wat ik wel jammer vind is dat Aisatti en Mickey het niet hebben kunnen waarmaken. Al heb ik Mickey toch meerdere malen iets leuks zien doen.
Ik ben wel erg blij met Lodeiro, Suk en Eriksen. Die drie kunnen komend seizoen denk ik erg veel voor Ajax betekenen.
En of we kampioen worden, ik heb er nog steeds alle vertrouwen in. Ik vind FC Twente een prima ploeg, maar niet één die speelt als een kampioen.
|
jaryzlatano
Forum berichten: 32
|
Geplaatst: Vr 23 apr 2010 23:09
|
|
Als we de Beker winnen is het seizoen wat mij betreft Meer dan Geslaagd !
Worden we daarnaast ook nog Kampioen .. dan kan 2010 voor mij niet meer stuk :)!
Dat zou echt SUPER zijn !!!!
Worden we tweede .. zonder prijzen .. dan nog, heeft AJAX na de winterstop Zeer Goed gepresteerd !
Ik zou wel balen .. maar ik vindt het dan nog steeds Geen Slecht Seizoen !
Nou, aftellen naar Zondag 18.00 uur .. heb er echt zin in !
Tot Later ...
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 27 apr 2010 17:48
|
|
Ajax is er denk ik op elk vlak wel vooruitgegaan, dit seizoen. Of dat komt door de aanstelling van Martin Jol, dat weet ik niet. We zijn nog in de race voor 2 prijzen, tot de laatste wedstrijd, de kans is groot dat we één van de twee niet winnen. Worden we tweede, maar winnen we de beker, vind ik nog dat wij het goed gedaan hebben. Helemaal als je kijkt hoe het elftal is gegroeid. Als we dan ook nog door de voorrondes van de Champions League komen, zitten we gebakken.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 08:44
|
|
Citaat: AD elftal van het jaar: Ajax en FC Twente domineren.
ROTTERDAM - De prestatie van FC Twente door voor het eerst in geschiedenis van de club landskampioen te worden, blijkt er vooral een van het collectief. In het AD.nl Elftal van het Jaar zitten 'slechts' drie spelers van de Tukkers, één minder dan de nummer twee, Ajax (vier afgevaardigden). De beste trainer komt ook uit Enschede.
Verdediger Douglas Franco Teixeira, middenvelder Theo Janssen en aanvaller Brian Ruiz, allen FC Twente, maken deel uit van het elftal.
Douglas wordt gezien als de leider van de verdediging van FC Twente, dat slechts 23 doelpunten moest toestaan. De Braziliaan wordt in het centrum vergezeld door Ron Vlaar van Feyenoord, die bezig is aan zijn sterkste seizoen sinds zijn komst naar Rotterdam. De twee centrale verdedigers staan voor Oranje-doelman Maarten Stekelenburg (Ajax), de minst gepasseerde keeper van het afgelopen seizoen.
Rechtsback is Gregory van de Wiel (Ajax), pas 22 en op deze positie vaste waarde bij het Nederlands elftal. Jan Vertonghen, ploeg- en leeftijdsgenoot van Van der Wiel, speelt aan de andere kant van de verdediging.
Op het middenveld krijgt Janssen gezelschap van Stijn Schaars, die ondanks zijn teleurstellende seizoen met AZ - de landskampioen van vorig seizoen deed dit jaar nooit mee om de plekken bovenin - toch nog als vijfde wist te eindigen. Ook Ibrahim Afellay had ontwijfeld een hogere eindklassering met zijn PSV verwacht, opnieuw derde, maar de aanvoerder van de Eindhovenaren behoort zonder twijfel tot de beste drie middenvelders in de Eredivisie.
Dat Ruiz, 24 doelpunten, voorin een koppel vormt met Eredivisie-topscorer Luis Suárez (35 goals), mag geen verrassing heten. Dat het tweetal om Bas Dost heen geposteerd staat, zullen echter maar weinigen aan het begin van dit seizoen voorspeld hebben. De spits van Heracles staat met zijn veertien doelpunten symbool voor het verrassende presteren van de ploeg van Gertjan Verbeek, die op de zesde plaats eindigde en nog om play-offs om Europees voetbal zal gaan strijden.
De knappe prestatie van Verbeek, volgend seizoen trainer van AZ, is niet genoeg om tot beste coach verkozen te worden. Die titel gaat ook niet naar Martin Jol van Ajax, die een indrukwekkende inhaalrace en een gigantisch doelsaldo (106-20) neerzette. Nee, de beste coach van het seizoen is logischerwijs Steve McClaren, de Engelsman die FC Twente voor het eerst in de historie naar een landskampioenschap leidde.
(ad.nl)
Het elftal in overzicht:
Stekelenburg
van der wiel-Douglas-Vlaar-Vertonghen
Schaars-Affelay-Jansen
Ruiz-Dost-Suarez
Coach: McClaren
Ik vind dit een redelijk terecht gekozen elftal.
Toch mis ik een de Zeeuw of Enoh!
De Zeeuw is naar het eind van de competitie wel iets terug gevallen maar Enoh heeft -vind ik- toch wel een beter seizoen gedraait dan Schaars en Jansen.
Nu kiest AD voor een 4-3-3 en is dat waarschijnlijk de reden dat Enoh er niet bij zit.
(Ik wist overigens niet in welk topic ik dit het beste kon plaatsen?)
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 09:22
|
|
Afellay heeft echt niets in dat elftal te zoeken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 12:04
|
|
Citaat: Afellay heeft echt niets in dat elftal te zoeken.
Schaars eigenlijk ook niet en Vertonghen had gewoon centraal moeten staan in plaats van Vlaar.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 23:35
|
|
Mwah, voor Schaars valt nog wel wat te zeggen. Die heeft nog gewoon een ijzersterke tweede seizoenshelft gespeeld. Ik vind het wel vreemd dat spelers als Enoh, El Ahmadi en Fer over het hoofd gezien worden.
Vlaar vond ik centraal ook beter dan Vertonghen, maar het is onzinning om Vertonghen dan maar als linksback te plaatsen. Daar heeft hij vrijwel niet gespeeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 08:53
|
|
Citaat: Mwah, voor Schaars valt nog wel wat te zeggen. Die heeft nog gewoon een ijzersterke tweede seizoenshelft gespeeld. Ik vind het wel vreemd dat spelers als Enoh, El Ahmadi en Fer over het hoofd gezien worden.
Vlaar vond ik centraal ook beter dan Vertonghen, maar het is onzinning om Vertonghen dan maar als linksback te plaatsen. Daar heeft hij vrijwel niet gespeeld.
El Ahmadi, die heb ik ook zien schutteren een paar keer. Hij kan veel met de bal maar hij weet er weinig functioneels mee te doen. Die zou ik dus never nooit in dat elftal zetten. Enoh is inderdaad over het hoofd gezien door die ...krant. En Vertonghen op linksback dat kan natuurlijk niet als die er misschien maar 3x heeft gespeeld dit seizoen. Vlaar of Vertonghen lijkt me geen issue, je kunt beter zeggen Douglas of Vertonghen. Vlaar is een rechter centrale verdediger en de heren Douglas en Vertonghen spelen links centraal. Hieronder mijn beoordeling van die opstelling van het AD.
Stekelenburg (goede keuze)
Van der Wiel (goede keuze)
Vlaar (goede keuze, maar Alderweireld had ook gekund)
Douglas (goede keuze)
Vertonghen (geen linksback)
Schaars (had ook Brama kunnen zijn of Enoh)
Janssen (goede keuze maar had ook Brama kunnen zijn of Enoh)
Afellay (heeft eigenlijk niet vaak op 10 gespeeld, kies dan Siem de Jong)
Ruiz (onomstreden)
Suarez (goede keuze)
Dost (goede keuze)
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 12:15
|
|
Ik zou eerder Bakkal hebben gekozen in plaats van Afellay. Zoals jij al terecht stelt speelde Afellay zelden als aanvallende middenveld. Bakkal heeft op die positie langer een hoog niveau gehaald dan De Jong, mijns inziens. Sowieso vond ik De Jong het best toen hij iets meer vanuit het middenveld kwam met zijn loopacties.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 6 mei 2010 08:55
|
|
Het lijkt ook wel alsof dit Ajax goed met een klap om kan gaan. In de Spits stond namelijk het volgende:
Citaat: Liep je dinsdagochtend over de Toekomst, en je wist niet beter, dan zou je denken dat Ajax kampioen was geworden. Er heerste een ontspannen sfeertje.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 16:29
|
|
Top 10 mooiste goals dit seizoen:
[list">Afgelopen week was er op Ajax.nl een verkiezing voor Ajax' mooiste doelpunt dit seizoen. Hieronder de Top 10:
Volgorde van rijtje: Doelpuntenmaker - Doelpunt zorgde voor de stand - Tegenstander - Datum
10. Siem De Jong 2-0. Heracles 18-04-10
9. Siem de Jong 2-0. Feyenoord 25-04-10
8. Urby Emanuelson. 1-2. Dordrecht 29-10-09
7. Toby Aldewereild 0-1. ADO Den Haag 04-04-10
6. Siem de Jong 2-0. Groningen 28-03-10
5. Urby Emanuelson 2-0. Feyenoord 01-11-09
4. Gregory van der Wiel 2-0. Sparta 07-03-10
3. Urby Emanuelson 1-1. AZ 25-10-09
2. Demy de Zeeuw 2-0. Heerenveen 22-11-09
1. Urby Emanuelson 2-0. PSV 14-03-10[/list">
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 17:15
|
|
10 en 9 mogen vervangen worden door: De Jong tegen Sparta en Vertonghen tegen Nac of de andere goal van De Zeeuw tegen Heerenveen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 17:41
|
|
Die geplaatste effectvolle boogbal van Suarez tegen Nec (0-1) hoort er ook tussen.
|
MarcxD
Forum berichten: 170
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 17:42
|
|
Citaat: 10 en 9 mogen vervangen worden door: De Jong tegen Sparta en Vertonghen tegen Nac of de andere goal van De Zeeuw tegen Heerenveen.
Inderdaad, ook al vond ik die 9 ook wel knap hoor.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 17:51
|
|
Ojaa.. Die goal was ik vergeten. Hmm, Mijn top 10 dan even:
10. De Jong ( Sparta uit)
9. Vertonghen ( Nac thuis)
8. Alderweireld ( ADO uit)
7. Urby ( Feyenoord thuis)
6. De Zeeuw (Heerenveen thuis (1e))
5. Van der Wiel (Sparta uit)
4. Suarez ( Nec uit)
3. De Zeeuw ( Heerenveen thuis ( 2e))
2. De Jong ( Groningen thuis)
1. Urby ( Psv thuis)
Over de volgorde ben ik er nog niet helemaal uit dus het is min of meer in willekeurige volgorde.
|