Auteur
|
Bericht
|
Krapel
Forum berichten: 48
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 19:28
|
|
Als ik van een toernooi hoor dat me wel interesseert dan wil ik het ook graag helemaal volgen. Toen ik hier over dit toernooi las ben ik het dus maar goed gaan volgen Voor de rest volg ik wel vaker uitslagen en standen in Zuid-Amerika, maar gaat mijn voorkeur van het kijken naar wedstrijden toch uit naar de grotere Europese competities en de Nederlandse vooral. Dit simpelweg ook omdat ik er weinig tijd voor heb.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 01:58
|
|
Inmiddels ruim drie maanden geleden dat dit toernooi plaatsvond. In die tussentijd zijn er allerlei spelers in verband gebracht met Europese (top)clubs. Een overzicht:
Lazio scoutte Gilbert Alvarez en deed hem - als we de media moeten geloven - een aanbieding. Werd kort geleden opgeroepen voor het grote Bolivia. Ook Udinese heeft interesse.
Galindo. Kampte met enorm veel interesse uit Italië, Spanje en Engeland. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een vijfjarig contract bij Fiorentina, terwijl Italiaanse clubs als Genoa en Udinese ook meestreden om zijn handtekening. Blijft overigens omwille van de regelgeving tot 2010 in eigen land totdat hij achttien wordt.
Wilson Cuero is nog zo'n naam die door Udinese begeerd werd en ook uiteindelijk vastgelegd is. Z'n transferrechten gaan vanaf 2010 over van club.
Robinho. Ronaldinho. Cicinho. Allemaal namen die eindigen op 'inho'. Ditmaal is er een andere opkomende ster die ook eindigt op de bekende eindklank in de persoon van Zezinho. Heeft over belangstelling niet te klagen, zowel Arsenal als Liverpool zouden hem dolgraag naar Engeland willen halen, maar tot dusver zijn de geboden bedragen resoluut van tafel geveegd.
Dodo luidt zijn naam. Begin juni gecontracteerd door Manchester United en dat tot grote ongenoegen van Alberto (aanvoerder van het Braziliaans elftal die in 1970 wereldkampioen werd). Dit waren zijn uitspraken omtrent deze zaak: “Het is verschrikkelijk om te zien dat United gewoon in staat is om het Braziliaanse voetbal te verkrachten”, brieste Alberto. “De grote clubs in Europa hebben nu eenmaal meer geld en pikken alle talenten weg. Dit is een enorm probleem voor het Braziliaanse voetbal.”
Luis Guilherme. Beetje stil rondom hem. Liep eind vorig jaar samen met Wellington (niet die van de Sudamericano Sub-17) op stage bij Arsenal. De reden is omdat Arsenal de keuze heeft laten vallen op een andere jonge, zeer talentvolle keeper uit Zuid-Amerika, Damian Martinez. Was in mei op proef en dat mondde uit in een overeenkomst. Hij kostte de club uit Noord-London rond de 1,3 miljoen.
Mezquida was al in januari bekend dat die naar Schalke 04 zou verkassen.
Sebastian Gallegos naar Atletico Madrid. Komt daar in het tweede.
Gonzalo Barreto werd vaag vaag gelinkt aan Arsenal. Kan je nemen met een korreltje zout.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 09:28
|
|
Dodo is inmiddels overigens weer verhuurd aan Corinthians.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 10:03
|
|
Klopt, omdat hij geen EU-pas heeft moet hij wachten tot hij achttien wordt. Ik had het erbij moeten zetten, mijn fout.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:53
|
|
Citaat: Galindo. Kampte met enorm veel interesse uit Italië, Spanje en Engeland. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een vijfjarig contract bij Fiorentina, terwijl Italiaanse clubs als Genoa en Udinese ook meestreden om zijn handtekening. Blijft overigens omwille van de regelgeving tot 2010 in eigen land totdat hij achttien wordt.
Toch niet. Het is Arsenal geworden:
Citaat: Arsenal haalt Boliviaanse middenvelder Galindo
16/01/2010 18:45
Arsenal heeft zich versterkt met Samuel Galindo. De zeventienjarige Boliviaanse middenvelder wordt voor achthonderd duizend euro overgenomen van Real America.
'Hij heeft veel techniek, hij is intelligent, groot en linksvoetig', vertelt coach Arsène Wenger, die Galindo eerst wil stallen in de Spaanse competitie. 'Het klopt dat hij op stage was bij Everton, maar ze boden hem bij me aan om ook bij ons op proef te komen. Het beviel me wat ik zag en toen heb ik besloten hem aan te trekken.'
VI.nl
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 08:50
|
|
Komt niet door de keuring. Galindo is 20 jaar, in plaats van zeventien. Bron
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 11:07
|
|
Citaat:
Hoe doen dat soort gasten dat eigenlijk? Deden ze de eerste drie jaar van zijn leven alsof hij niet bestond ofzo?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 11:17
|
|
Vervalste documenten. Lees dit.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 12:24
|
|
Hmm, raar. Hij heeft dus vorig jaar een paspoort laten vervalsen en was toen 5 jaar jonger? Er zou toch genoeg bewijs moeten zijn dat hij in 1989 geboren zou zijn in plaats van 1994. Maar zo zullen er wel meer jongens in Zuid-Amerika en Afrika lopen.
|
NFP
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Wo 23 maa 2011 22:16
|
|
Zijn er mensen die dit toernooi momenteel weer aan het volgen zijn?
|
NFP
|
Geplaatst: Do 24 maa 2011 20:33
|
|
Waar zijn alle liefhebbers gebleven op dit forum?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 00:16
|
|
Die zijn ergens anders werkzaam.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 00:31
|
|
Citaat: Die zijn ergens anders werkzaam.
Snap hem niet.
Maar dat tournooi niet aan het volgen. Is wel live op tv hier maar is er niet van gekomen om te kijken.
|
NFP
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 15:23
|
|
Haha ik snap hem wel ;) maar er waren toch nog meer liefhebbers?
Jammer.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 15:34
|
|
Jij al begonnen met kijken, NFP?
Ik heb momenteel geen tijd, zit namelijk met m'n tentamens. Ik zal waarschijnlijk een paar wedstrijden downloaden en later alsnog bekijken.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 15:39
|
|
Heb gisteren wel wk club strandvoetbal zitten kijken wat gehouden wordt in Sao Paulo. Pracht voetbal.
|
NFP
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 18:23
|
|
Ja ik ben deze week begonnen, elke dag ongeveer 1 wedstrijdje gezien.
Altijd leuk.
|