Auteur
|
Bericht
|
Ché
Forum berichten: 250
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 01:12
|
|
De Sudamericano sub 17 is zojuist in Chile van start gegaan waarin de tien Zuid Amerikaanse landen in toernooivorm gaan uitmaken wie zich met deze lichting Zuid Amerika's sterkste mag noemen, en waar wellicht weer een aantal behoorlijke talenten te bewonderen zullen zijn.
Enganche en NFP die altijd wel in zijn voor dit soort evenementen en in de komende weken dit toernooi ook zeker zullen gaan volgen.
Programma Groep A
17.04.09
Paraguay - Brasil
Bolivia - Colombia
20.04.09
Brasil - Perú
Bolivia - Paraguay
23.04.09
Colombia - Brasil
Paraguay - Perú
26.04.09
Paraguay - Colombia
Bolivia - Perú
29.04.09
Brasil - Bolivia
Colombia - Perú
Groep B:
18.04.09
Argentina - Venezuela
Chile - Uruguay
21.04.09
Venezuela - Ecuador
Chile - Argentina
24.04.09
Argentina - Ecuador
Venezuela - Uruguay
27.04.09
Uruguay - Argentina
Chile - Ecuador
30.04.09
Uruguay - Ecuador
Chile - Venezuela
Net als onlangs bij de sub-20 weer 4 startbewijzen voor de wk onder 17 dat later dit jaar in Nigeria plaats zal vinden. Meen ergens gelezen te hebben dat bij dit evenement de groepswinnaars zich wél rechtstreeks plaatsen voor de wk, en de overige teams onderling strijden voor de resterende 2 plekken. Eind van de rit zou er dan nog een finale gespeeld worden tussen de beide groepswinnaars maar hoe dat nu precies zit, wordt binnenkort wel duidelijk.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 01:35
|
|
Enganche wil voor de zekerheid bij deze ook aan iedereen hier een oproep doen: beelden, beelden, beelden, graag!
Is er in jullie omgeving veel aandacht voor dit toernooi? Op wie gaan jullie speciaal letten?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 08:55
|
|
Ik zou ook graag de beelden willen hebben zodat ik dit toernooi ook een beetje kan volgen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 11:21
|
|
Volgens mij zendt GolTV het toernooi uit.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 19:47
|
|
Eerste speeldag is inmiddels achter de rug.
Helaas ligt FBTZ er uit momenteel, althans bij mij, dus nog geen mogelijkheid om het beeldmateriaal te downloaden.
|
Ché
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 10:20
|
|
Citaat: Volgens mij zendt GolTV het toernooi uit.
GolTV zendt de wedstrijden live uit, en is er via diverse streams nog live beeldmateriaal van dit evenement.
MaXxed kampt al dagen met problemen. Ook bij mij, NFP.
Gezien de aanvangstijden en dat het weekend alweer bijna is afgelopen toch geen verkeerde uitkomst wanneer de maestro van de sub 20 de opgenomen wedstrijden weer op het net publiceert.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 17:58
|
|
Citaat:
Programma Groep A
17.04.09
Paraguay - Brasil 0-4
Bolivia - Colombia 1-1
20.04.09
Brasil - Perú 3-0
Bolivia - Paraguay 1-0
23.04.09
Colombia - Brasil
Paraguay - Perú
26.04.09
Paraguay - Colombia
Bolivia - Perú
29.04.09
Brasil - Bolivia
Colombia - Perú
Groep B:
18.04.09
Argentina - Venezuela 2-0
Chile - Uruguay 1-3
21.04.09
Venezuela - Ecuador
Chile - Argentina
24.04.09
Argentina - Ecuador
Venezuela - Uruguay
27.04.09
Uruguay - Argentina
Chile - Ecuador
30.04.09
Uruguay - Ecuador
Chile - Venezuela
|
muhaha
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 14:47
|
|
Zijn er mensen die al wat wedstrijden gezien hebben?
Ik heb het wat druk gehad de laatste dagen en begin vanaf vanavond met mijn inhaalslag op gebied van dit toernooi.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 17:22
|
|
Ik ben nu bezig aan m'n derde wedstrijd.
Grappig om een Bolivia te zien spelen met een aantal jongens die een paar maanden geleden ook al meededen met de Sudamericano sub-20. Je merkt wel dat een aantal spelers grotere weerstand gewend zijn dan hier het geval is.
|
Ché
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 19:40
|
|
Citaat: Zijn er mensen die al wat wedstrijden gezien hebben?
Ik heb het wat druk gehad de laatste dagen en begin vanaf vanavond met mijn inhaalslag op gebied van dit toernooi.
Van de week een wedstrijd bijna in z'n geheel via de stream gekeken, op dit moment de 1e helft opstaan van Argentina vs Chile van afgelopen nacht. De overige 3 wedstrijden die tot nu toe integraal te zien zijn kijk ik nog wel met terugwerkende kracht.
Bij de selectie van Bolivia zitten idd een stuk of 4-5 spelers die er 2 maanden terug bij de Sub-20 in Venezuela ook al bij waren, was me destijds al opgevallen dat er een aantal 16-17 jarige bijzaten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 23 apr 2009 23:10
|
|
Poeh, Chili bakt er erg weinig van zeg.
Toch wel een rare actie van de scheidsrechter. Hij geeft een penalty voor een handsbal op de doellijn van de Argentijn Cirigliano, maar trekt vervolgens geen rood. En ik kon toch zweren dat het kwam doordat hij en z'n assistenten de dader kwijt waren. De scheids liep namelijk nog naar z'n grensrechter én de vierde man, maar die leken hem niet te kunnen helpen. Was nog een rel geworden indien hij op advies van de vierde man rood had getrokken, want die had er helemaal geen beter zicht op dan de grensrechter. Tenzij hij natuurlijk gebruik maakte van de videoherhaling, maar dat is verboden...
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 13:22
|
|
Leuk om te zien dat Colombia (en naar ik verwacht ook Bolivia) het Brazilië nog lastig kunnen maken in groep A. Moet wel zeggen dat Colombia ook op dit niveau weet op te dagen met een aantal reuzen waar je u tegen zegt. Volgens mij kunnen een aantal van die 'jochies' achterin bij Colombia fysiek gezien nu al mee op profniveau. Bizar.
Wel irritant dat de CONMEBOL-site er zo lang over doet om de opstellingen neer te zetten. Zit je dan toch een beetje op te wachten. Nou ja, dan maar even iets uit Argentinië of Brazilië uitzoeken.
|
Ché
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 19:10
|
|
Citaat: Leuk om te zien dat Colombia (en naar ik verwacht ook Bolivia) het Brazilië nog lastig kunnen maken in groep A. Moet wel zeggen dat Colombia ook op dit niveau weet op te dagen met een aantal reuzen waar je u tegen zegt. Volgens mij kunnen een aantal van die 'jochies' achterin bij Colombia fysiek gezien nu al mee op profniveau. Bizar.
Wel irritant dat de CONMEBOL-site er zo lang over doet om de opstellingen neer te zetten. Zit je dan toch een beetje op te wachten. Nou ja, dan maar even iets uit Argentinië of Brazilië uitzoeken.
Meer wedstrijden beschikbaar als tijd neem ik aan.
Conmebol is zelden aan de snelle kant met dit soort info. Met de Copa Libertadores kan het weleens dagen duren voordat er eindelijk een opstelling opstaat.
Heb zelf een behoorlijke achterstand, qua wedstrijden. Wil Argentinië nog wel aan het werk zien tegen de iets sterkere tegenstanders dan in de 2e winstpartijen.
Colombia wel aardig tegen Brazilië die buiten de laatste 7-8 minuten weinig klaarspeelden. Die tien met z'n 'afro' kapsel is een erg handige speler en zou volgens het commentaar bij Internazionale getekend hebben?
Bij de Cafeteros weer een aantal sterke jonge kerels. Diaz viel me niet tegen evenals Cuéllar (met nummer 8 ) en de sterke en snelle Cuero die in z'n eentje voorin speelde, (al heeft ie wel een behoorlijk zwak schot). Met de 2-0 fraai teruggelegd van laatstgenoemde op Cardona die hard en hoog binnenschoot.
De winnaars van iedere groep automatisch geplaatst voor de WK in Nigeria. om dan een dag of tien? te moeten wachten voordat de finale plaatsvindt wie zich Zuid Amerika's sterkste mag noemen.
Gisteren duur puntverlies -met het oog op een eventuele finaleplaats- tegen Paraguay, ondanks dat een 0-1 achterstand met z'n tienen weggepoetst werd.
Vannacht, Uruguay vs Argentina.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 20:22
|
|
Coutinho heeft inderdaad al bij Internazionale getekend. Hij zit al bij de selectie van Vasco, maar speelt niet. Is natuurlijk ook een beetje een rare situatie wanneer je als clubverantwoordelijken al weet dat zo'n jongen op z'n 18de meteen weg is.
Die Cuero is een beetje een one trick pony, maar hij heeft wel vier verschillende directe tegenstanders gehad en hij holde ze er allemaal uit.
|
Ché
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 12:13
|
|
Coutinho stak er wel met kop en schouders bovenuit bij z'n teamgenoten. Brazilië dus toch naar de finale waarin ze Argentinië tegen komen. Bij laatstgenoemde ploeg zit toch wel wat meer toekomst in dan het merendeel wat het land onlangs op de sub-20 vertegenwoordigde.
Colombia moet wat ik van de eerste groepsduels heb gezien toch wel in staat zijn om zich bij de overige 2 landen te spelen die eind dit jaar Zuid Amerika op de WK in Nigeria vertegenwoordigen.
Uruguay, Colombia Ecuador en Bolivia dus naar de poulefase en over anderhalve week de finale tussen Brazil en Argentina.
Komt wel mooi uit, zometeen de laatste groepswedstrijd van de Argentijnen nog eens bekijken en dan zijn we wat dit toernooi betreft weer helemaal up to date.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 14:27
|
|
Ik ben trouwens blij dat Ecuador en Bolivia door zijn in plaats van Chili en Paraguay. Met name die Chilenen bakten er eigenlijk niets van.
Vind verder dat er veel gemarchandeerd wordt door de scheidsrechters. Ik heb nu al een paar keer gezien dat een scheids op een speler af loopt om hem geel te geven, maar zich bedenkt omdat hij zich ogenschijnlijk realiseert dat die speler al geel heeft. Erg vervelend.
Wat ook onvoorstelbaar is is dat dat ene veld er nog best aardig bij ligt. Tijdens de Sudamericano onder-20 waren er (natuurlijk vooral dankzij de regen) veel meer wedstrijden waarin het veld onbespeelbaar was. In Iquique heb ik nog weinig spelers echt last zien hebben van het veld.
|
Ché
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 12:25
|
|
Chile was idd bedroevend zwak als thuisland.
In Venezuela en Colombia hoef je in de meeste gebieden nooit lang op regen te wachten, vandaar de beroerde velden. In Bogotá eens een knollentuin gezien waar ze nog doodleuk Copa Libertadores op speelden, met jawel regen. De dag erna kon er na een aantal jaren aanmodderen toch een nieuwe grasmat in.
De finale duurt nog een weekje. Wel lang wachten voor Brazilie en Argentinië voordat zij weer in actie komen. Blijft wennen die nieuwe formule.
Gisteren via de stream een stuk van Colombia vs Ecuador live meegepikt.
Edwin Cardona met een hattrick voor rust en daarmee de zesde treffer van het toernooi van Colombia's spelmaker. 3-0 was tevens de einstand.
Bolivia vs Uruguay 1-1 en het lijkt het erop dat deze 2 landen samen gaan uitmaken wie het 4e ticket naar Nigeria wint.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 14:28
|
|
Heb de finale Brasil - Argentina gezien en de Brazilianen waren toch wel veel sterker. 2-0 voorsprong voor Brazilië en toen gingen ze zitten kloten en showen en toen kwam Argentina terug op karakter en werd het 2-2.
Laatste paar minuten waren goed spannend en vooral de Argentijnen speelden op winst.
Penalty's, de eerste 2 werden gemist door de Argentijnen maar weer kwamen ze terug. Ze moesten doorgaan tot ieders 10 penalty's die uiteindelijk de winst gaven aan Brazilië.
|
muhaha
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 21:58
|
|
Ben zelf nog niet helemaal klaar met de beelden van dit toernooi, maar over het algemeen viel het niveau me niet echt mee. Maar het blijft erg interessant om deze spelers nu al in het vizier te hebben natuurlijk.
Wat vinden jullie nou van die Galindo van Bolivia?
Was ook al aanwezig op de sub20 als aanvoerder.
|
Krapel
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 00:25
|
|
Galindo viel mij ook al op, is idd goede speler, lijkt mij trouwens ook geschikt als verdedigende middenvelder. Door zijn lengte krijgt hij overal zijn voet wel tussen gezet. Zie ook in dit filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=Ge2peLBazHM
Het enige jammere is het volgende...
http://www.tribalfootball.com/man-city- ... ndo-241458
http://www.tribalfootball.com/fiorentin ... eal-242519
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 01:47
|
|
Leuk dat je het ook hebt gevolgd, Krapel. Welke spelers vond je nog meer opvallend?
Galindo is inderdaad een getalenteerde jongen. Doet qua dynamiek helaas wel teveel aan Engelaar denken. Maar goed, dat kan zich nog ontwikkelen. Wanneer z'n fysieke voorsprong kleiner wordt kan hij er zelfs toe gedwongen worden het te ontwikkelen. Voorlopig is hij qua behendigheid en handelingssnelheid op dit niveau in ieder geval al opvallender dan Engelaar. Maar goed, deze spelers hebben vrijwel allemaal nog een hele lange weg te gaan.
Ik ben het overigens niet met NFP eens dat het niveau zo beroerd is. Er waren vooral een paar ploegen echt héél erg matig.
|
Krapel
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 11:35
|
|
Deze spelers vielen mij tijdens het toernooi ook op;
Gilbert Alvarez (Bolivia); Deze man viel net als Galindo op door zijn fysiek, is toch wel een 1 meter 90 groot. Hij kan in mijn ogen nog wel leren, maar lijkt me een goede spits.
Edwin Corona (Colombia); Is me vooral bijgebleven door zijn doelpunten. Hij scoorde bijna elke wedstrijd.
Sergio Araujo (Argentinie); Is een snelle, zeer behendige spits en goed op de vierkante meter. Ik heb gelezen dat hij vaker de 'jonge Aguero' wordt genoemd.
Damian Martinez (Argentinie); Dit is de goalie, viel me op vooral door zijn lengte, zal wel boven de 1,90 zijn en had goede reddingen.
Daniel Villalva (Argentinie); De tweede Argentijnse spits, lijkt qua spel een beetje op Tevez.
Philippe Coutinho (Brazilie); Aanvallende middenvelder, heeft een geweldige techniek en groots inzicht, stak ver boven zijn teamgenoten uit. Heeft jammer genoeg al bij Inter getekend.
Romario (Brazilie); Viel me natuurlijk als eerste op door zijn naam, maar hij lijkt me een goede opkomende rechtsback, die er verdedigend ook staat. Beetje te vergelijken met Cafu.
Diego Polenta (Uruguay); Fysiek vergevorderde centale verdediger, jammer genoeg ook al spelend bij een Italiaanse clubs; Genoa.
Tijdens het toernooi heb ik op een paar spelers extra gelet, dit omdat ik er al over het gelezen of er al iets van had gezien;
Juan Pena (Bolivia); Viel me voor het toernooi al op in een wedstrijd tegen de VS, speelde daar erg goed, zeer getalenteerde aanvaller.
Jorge Salinas (Paraguay); Had al wat gelezen voor het toernooi over hem, kan een zeer goede speler worden. Hij is trouwens een aanvallende middenvelder.
Gerson (Brazilie); Is een sterke centrale verdediger, ook geen onbekende in de jeugdelftallen van Brazilie, hij speelde namelijk ook al in de Sub 15 én - 16.
Wellington (Brazilie); Zeer talentvolle aanvaller, klein, behendig en snel. Hij heeft ook al een week stage gelopen bij Arsenal. Daar ken ik hem ook van, scoorde toen 4x in een oefenduel tegen de jeugd van Norwich.
(Die stage liep hij met nog een Braziliaan; Luis Gustavo Conte , dit was in mijn ogen ook een zeer goede speler, een centrale verdediger)
Hoop dat je hier wat aan hebt Enganche
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 13:31
|
|
Maak je maar geen zorgen om mij hoor. Leuke lijst, Krapel. Ik vond zelf Paraguay echt he-le-maal niets.
Dat Araujo een talentvolle jongen is ziet iedereen zo, maar ik vond het wel een ontzettend vervelend mannetje. Op ongepaste momenten trucjes doen, z'n tegenstander na een overtreding vragen of hij z'n shirt wel hebben en een gebaar maken dat hij het uit gaat trekken, constant mekkeren en voor de finale even een heel opvallend kapsel nemen. Typisch haantjesgedrag van een speler die zo snel mogelijk op wil vallen.
Villalva heeft z'n debuut in 't eerste van River al gemaakt. Eén van de weinige spelers die al eerste elftal ervaring heeft.
Romario was volgens mij de jongste speler van het toernooi. Ik vond hem in ieder geval niet minder dan Crystian, die eerst rechtsback stond bij Brazilië.
|
Krapel
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 14:13
|
|
Dat van Araujo klopt inderdaad, hij moet wel, ook daarom, snel naar een grotere club of hoger elftal. Met betere begeleiding kan dat (móét dat) worden verminderd. Paraguay was ook echt slecht, dat ben ik met je eens. Hoop wel dat Ajax beetje op Bolivia heeft gelet
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 18:10
|
|
Bolivia heeft, net als Colombia bijvoorbeeld, wel het licht gezien met betrekking tot de jeugd. De meest talentvolle spelers moeten zoveel mogelijk uitdaging tegemoet gaan in eigen land (Colombia) of op dit soort toernooien (Bolivia).
Met welke insteek heb jij dit toernooi eigenlijk gevolgd, Krapel? Volg je meer Zuid-Amerikaans voetbal?
|