Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 17:58
|
|
Citaat: Dat is het ook, maar het is ook een deel van de jeugdopleiding, he. Betaalde jeugdspelers, talenten uit de A-jeugd, reserves uit de A-selectie, maar Jong in Jong AJAX zegt het al: jeugd.
Er is natuurlijk niets jongs aan Jong Ajax en de spelers die daar in spelen zijn allen boven de 18 dus is het geen jeugd meer. Een betere benaming is Ajax2 en als het niet onder Jan Olde Riekerink valt dan valt het dus niet onder de jeugdopleiding. Altands dat is mijn mening maar ik begrijp dat je daar over kan discussiëren.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 11:04
|
|
Grim kan assistent worden van Pieter Huistra.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 07:08
|
|
BREAKING NIEUWS: Giel Beelen op 3FM: "Pieter Huistra wordt per juni de nieuwe coach van Groningen, Ajax zou er al mee ingestemd hebben".
Huistra dus weg, laat Frank de Boer dan maar een ploeg hoger trainen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 09:05
|
|
Ik zou op deze belangrijke positie binnen Ajax een ervaren trainer nemen die de klappen van de zweep kent. Frank de Boer doet het redelijk bij de A1, maar laat hem daar nog maar zitten. Gerard van de Lem lijkt me wel een goede trainer voor Jong Ajax. Hij heeft gezegd dat die geen hoofdtrainer meer wilt worden, maar wel iets met de jeugd wil doen. Daarnaast heeft die al een keer trainer geweest bij Jong Ajax, toen Ronald Koeman trainer was bij Ajax. In dat team speelde Sneijder mee toen en heeft aan Koeman geadviseerd om hem zo snel mogelijk naar de A-selectie te halen. Daarnaast kun je ook kiezen om geen trainer van buitenaf te halen, maar het te zoeken interm. Dan zou je kiezen voor Danny Blind want Jol wil toch alles op zijn eigen manier doen bij het eerste. Soms loopt Danny Blind er doelloos rond. Zo kan die zich ook bewijzen aan de leiding van Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 12:49
|
|
Persoonlijk vind ik de A1 in de huidige structuur een belangrijker elftal dan het tweede elftal. Als men bij Ajax tevreden is over Frank de Boer, dan zou ik hem zeker niet weghalen bij de A1.
Sowieso is de positie van trainer bij Jong Ajax vooral een goede carrièremove geweest voor een jaartje of twee. Olde Riekerink ging naar Gent, Van 't Schip naar Twente, Van Basten naar het Nederlands elftal, Koster naar Club Brugge, en nu dus Huistra naar Groningen.
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 13:49
|
|
Citaat: Huistra en Van de Looi nieuwe technische staf FC Groningen
22-12-09 - 13:59 - Categorie: Home featured
Pieter Huistra wordt met ingang van het seizoen 2010/2011 de nieuwe hoofdtrainer van FC Groningen. De 42-jarige achtvoudig international wordt in het nieuwe seizoen geassisteerd door Erwin van Looi, de huidige trainer van Jong FC Groningen. Beide voormalige spelers van de club tekenen een tweejarig contract.
Huistra, geboren in het Friese Goënga, speelde over twee periodes in totaal 28 officiële wedstrijden voor FC Groningen en daarin scoorde de linksbenige aanvaller drie keer. Huistra kwam tijdens zijn actieve carrière tevens uit voor BV Veendam, FC Twente, Glasgow Rangers (Schotland), Sanfrecce Hiroshima (Japan) en Lierse SK (België). Hij speelde in totaal 397 officiële wedstrijden, waarin hij 71 keer scoorde.
Huistra komt over van Ajax. Hij is dit seizoen in Amsterdam trainer van Jong Ajax, nadat hij vorig jaar door Marco van Basten bij het eerste elftal was gehaald en voor dit seizoen op voorspraak van de voormalige bondscoach en manager voetbalzaken Danny Blind werd aangesteld als trainer van het Beloftenteam in Amsterdam. Daarvoor was Huistra drie seizoenen assistent-trainer bij Vitesse. Hij begon zijn trainerscarrière in 2001 bij de jeugd van FC Groningen. Daarna leidde Huistra drie seizoenen het A1-elftal van de FC.
Erwin van de Looi is aan zijn derde seizoen bezig als trainer van Jong FC Groningen. Daarvoor trainde de 37-jarige voormalige verdediger uit het Gelderse Huissen de A1 en C1 bij de Trots van het Noorden. Als speler kwam Van de Looi in het seizoen 2000/2001 tot twintig officiële wedstrijden in het shirt van FC Groningen. Zijn actieve carrière leidde langs BVV Den Bosch, Vitesse, NAC en het Duitse Stuttgarter Kickers.
Manager technische zaken Henk Veldmate licht de keuze voor het nieuwe trainerskoppel als volgt toe: “Na acht jaar Ron Jans moesten we uiteraard op zoek naar een opvolger. We hebben ons breed georiënteerd, waarbij Pieter Huistra voor ons vanaf het begin een potentiële kandidaat was. Afgelopen weekeinde hebben we voor het eerst uitvoerig met elkaar gesproken over het trainerschap bij FC Groningen en kregen wij de bevestiging dat zijn visie en ideeën passen bij die van ons. Wij kennen Pieter en Pieter kent ons. Hij is een jonge, frisse trainer met ambitie en een enorme drive. Daarnaast heeft Pieter affiniteit met FC Groningen.”
“De keuze voor Erwin van de Looi is voor ons een logische”, gaat Veldmate verder. “Wij kennen Erwin al jaren als trainer binnen onze jeugdopleiding en de laatste seizoenen bij de Beloften. Wij hebben zijn ontwikkeling als trainer/coach dus van dichtbij meegemaakt. Wij denken dat hij toe is aan een nieuwe stap en verwachten dat Erwin een prima duo zal gaan vormen met Huistra. De twee werkten in het seizoen 2003/2004 al succesvol samen bij FC Groningen A1.”
FC Groningen.nl
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 16:55
|
|
Citaat: Ajax gunt Huistra transfer naar FC Groningen
Ajax gunt Huistra transfer naar FC Groningen.FC Groningen heeft aangekondigd dat Pieter Huistra trainer Ron Jans opvolgt. Dit betekent dat Ajax voor de derde keer in drie seizoenen op zoek moet naar een nieuwe coach voor het tweede. Jol: "Zolang je ieder jaar kampioen wordt, hoeft dat geen probleem te zijn."
Jong Ajax
In eerste instantie wilde Jol niet bevestigen dat Huistra naar Groningen vertrekt, maar later gaf hij alsnog toe. "We willen Pieter deze kans niet ontnemen," antwoordt hij op vragen van Ajaxlife.nl. "Pieter is hier in ieder geval nog tot de zomer, dus we kunnen in alle rust een opvolger zoeken."
Vervolgens grapte Jol wat over Guus Hiddink, die hij wel een geschikte kandidaat vindt, voordat hij aangaf dat het vertrek van Huistra geen desastreuze gevolgen hoeft te hebben. "Het gaat er vooral om dat de trainer met deze groep spelers kan werken. Dat is het belangrijkste."
Eerder verruilde Adrie Koster Jong Ajax na het veroveren van de landstitel voor Club Brugge. Trainers bij Jong Ajax zijn elders dus in trek. Vandaar dat Jol samen met het technische kader in alle rust een opvolger zoekt. Sowieso gaat er volgend seizoen één en ander veranderen bij Jong Ajax.
Jol: "Het is voor Pieter dit seizoen niet altijd even makkelijk geweest. Hij kreeg te maken met vijf of zes teleurgestelde spelers, voor wie in het eerste geen plek was. Het heeft even geduurd voor alles goed stond. Daarom is dit voor Jong Ajax een soort overgangsjaar. Volgend seizoen wordt dit anders als de selectie hopelijk is afgeslankt en we alle talenten gewoon speelminuten kunnen geven Ajaxlife.nl
Laten we het hopen, Jol. Je kunt ook gewoon nu al wat meer talenten speeltijd geven. Niet iedere week moeten die oudere spelers spelen. Ik ben er trouwens bang voor dat dit bij mooie woorden blijft.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 17:20
|
|
Ik hoop dat Frank de Boer volgend seizoen de nieuwe trainer van Jong Ajax gaat worden. Samen met Grim en misschien nog een goede techniek trainer voor de wat meer individuele aandacht.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 22 dec 2009 17:22
|
|
Citaat: Ik hoop dat Frank de Boer volgend seizoen de nieuwe trainer van Jong Ajax gaat worden. Samen met Grim en misschien nog een goede techniek trainer voor de wat meer individuele aandacht. Dan verschuif je toch alleen maar het probleem, JD. Wie zou je dan als trainer in de A1 neerzetten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:29
|
|
Sowieso zou ik Vink volgend seizoen als trainer van de A1 aanstellen en verder zeg ik ook nergens dat er niet een nieuwe trainer ergens in de jeugdopleiding kan komen.
Trouwens ben ik erop terug gekomen dat Frank de Boer trainer van Jong Ajax moet worden. Ik denk dat het beter is als Blind trainer van Jong Ajax wordt en daarnaast assistent van Jol blijft. Blind is niet geheel tevreden volgens de geruchten en deze echte Ajacied moet wel worden behouden. Assistent plus trainer van Jong Ajax zijn rollen waar Blind genoeg kwaliteiten voor heeft. Frank de Boer kan dan als tweede assistent van Jol worden aangesteld.
Verder hoop ik dat Moniz naar Ajax komt aangezien zijn contract bij HSV afloopt en hij goed met jongens als Eriksen en Aissati zou kunnen werken.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:44
|
|
Hoe zie jij die rol verdeling, JD. De A-selectie traint regelmatig op dezelfde tijden als Jong Ajax. Dan zal Blind moeten kiezen wie die gaat trainen. Ook kom je in de problemen als een van beide teams in trainingskamp gaat.
Ajax moet een profiel gaan opstellen. Wie kan goed met jonge jongens werken. Spelers beter maken zowel tactisch als technisch. Ook moet die persoon ongeveer hetzelfde denken als Jol, wat betreft het voetbalgebied.
Verder is de A1 belangrijker voor mijn dan Jong Ajax omdat de grotere talenten meteen de stap maken zonder Jong Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:56
|
|
Citaat: Hoe zie jij die rol verdeling, JD. De A-selectie traint regelmatig op dezelfde tijden als Jong Ajax. Dan zal Blind moeten kiezen wie die gaat trainen. Ook kom je in de problemen als een van beide teams in trainingskamp gaat.
Ik ben voorstander van een drastische vermindering van het aantal spelers van Ajax1 en Jong Ajax. Zoals ik al een paar keer eerder heb laten zien zou Ajax volgend seizoen naar een selectie van 34 spelers moeten waar zowel spelers van Ajax1 als van Jong Ajax bij horen. Dat betekend dus dat Ajax1 en Jong Ajax makkelijk samen zouden kunnen trainen. Op dit moment traint Ajax ook vaak meer meer dan 30 man samen.
Citaat: Ajax moet een profiel gaan opstellen. Wie kan goed met jonge jongens werken. Spelers beter maken zowel tactisch als technisch. Ook moet die persoon ongeveer hetzelfde denken als Jol, wat betreft het voetbalgebied.
Blind is nu al assistent van Jol en zou bij Jong Ajax de lijn die Jol wil aanhouden kunnen doortrekken. Ook blijven de lijntjes dan kort en kan Blind Jol van de prestaties van Jong Ajacieden op de hoogte houden.
Citaat: Verder is de A1 belangrijker voor mijn dan Jong Ajax omdat de grotere talenten de meteen de stap maken zonder Jong Ajax.
Het lijkt me nog altijd sterk dat de grotere talenten van de A1 direct naar Ajax1 zullen gaan. Kijk naar Castillion en Bonevacia die spelen ook bij Jong Ajax en ook die hadden tijd nodig zich aan te passen. Castillion is nu wel meteen een topper van Jong Ajax maar Bonevacia heeft het nog altijd wat moeilijker terwijl hij wel duidelijk de kwaliteiten heeft.
Trouwens als Ajax1 en Jong Ajax samen zouden gaan trainen dan zal de stap van de A1 naar Jong Ajax qua trainingen net zo zwaar zijn. Jongens die dat niet aankunnen moeten dan ook worden verhuurd aan een club in de Jupiler League. Zo wordt iedereen steeds getest op het top van hun kunnen en zo word je het snelst beter.
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 12:16
|
|
Citaat: Ik ben voorstander van een drastische vermindering van het aantal spelers van Ajax1 en Jong Ajax. Zoals ik al een paar keer eerder heb laten zien zou Ajax volgend seizoen naar een selectie van 34 spelers moeten waar zowel spelers van Ajax1 als van Jong Ajax bij horen. Dat betekend dus dat Ajax1 en Jong Ajax makkelijk samen zouden kunnen trainen. Op dit moment traint Ajax ook vaak meer meer dan 30 man samen. Zo makkelijk is dat niet te combineren om tijdens het seizoen met Jong Ajax samen te trainen. Vooral niet als je twee keer in een week speelt, zoals dat meestal bij Ajax is. Je speelt meestal op zondag een wedstrijd waardoor je op zaterdag een lichte training hebt. Maandag heb je dan weer een uitlooptraining waar weinig gebeurt. Bij Jong Ajax word er meestal op zondag een lichte training gedaan(wedstrijddag eerste) en dinsdag uitlooptraining. Als het eerste dan weer Donderdag aan werk moet heb je op Dinsdag een gewone training. Op Woensdag weer een lichte training terwijl Jong Ajax een gewone training heeft. Ook als je Europees uit moet kunnen ze niet samen trainen.
Citaat: Blind is nu al assistent van Jol en zou bij Jong Ajax de lijn die Jol wil aanhouden kunnen doortrekken. Ook blijven de lijntjes dan kort en kan Blind Jol van de prestaties van Jong Ajacieden op de hoogte houden. Blind moet dan keuzes gaan maken. Als Ajax ver weg moet naar een uitwedstrijd zal Blind keuzes moeten maken waar die bij blijft. Daarbij als je gewoon een goede trainer hebt bij Jong Ajax zal die gewoon goed moeten communiceren met Jol. Zo blijven de lijntjes ook kort.
Citaat: Het lijkt me nog altijd sterk dat de grotere talenten van de A1 direct naar Ajax1 zullen gaan. Kijk naar Castillion en Bonevacia die spelen ook bij Jong Ajax en ook die hadden tijd nodig zich aan te passen. Castillion is nu wel meteen een topper van Jong Ajax maar Bonevacia heeft het nog altijd wat moeilijker terwijl hij wel duidelijk de kwaliteiten heeft. Bonevacia en Castillion noem ik dan ook geen toptalenten, maar gewoon een goede talenten. Ze hadden trouwens perfect nog in de A1 kunnen voetballen.
|