Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 21 aug 2010 15:41
Dure grap, die Zeeland promotie. Ik zou daar juist een bedrag voor moeten krijgen! Om over gevarengeld maar te zwijgen..
@Riejuh Ik ben altijd wat huiverig voor dubbels/bruin. Ik heb daar om e.o.a. reden een (te) zoete associatie mee. Als ik dan weer eens voor het bierrek sta, ga ik toch het liefst voor de tripels. Ben wat dat betreft nog op zoek naar de Affligem Tripel, nog niet gehad. Maar ik zal nog eens een paar Leffe Dubbels meenemen. O wee als het..
Geregistreerd: 08-12-2007 Forum berichten: 3606 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 21 aug 2010 20:50
Citaat:
Een van de betere Whisky's die ik heb gedronken is hoe raar ook, een Nederlandse!
Van Kleef. Heerlijk.
Zit hier in een van de grootste wijngebieden van de wereld. In Argentina tegen de Andes gebergte aan. Is enorm iets hier die wijnhandel. De Bodega's (wijn campo's) schieten hier dagelijks uit de grond. En een van de grootste is ook een Nederlands. Salentyn, zit daar zo'n 70 km vanaf.
Is heerlijk toeven op zo'n bodega, Salentyn ben ik nog niet geweest. Weg van de wereld ellende in uitstekende atmosferen.
Zelf had ik jaren geleden, ijskasten en kasten vol met drankgoed. Had een zooi verschillende biermerken en whiskeys, van elk had ik minstens 12 glazen. Was zelf fan van J&B, vond wel mooie kleuren.
De gelukkige eigenaresse van al dit moois nu is mijn ex-vriendin. Was me een collectie maar het is haar gegunt. Mooie tijden. Bijna iedereen wilde Duvel drinken thuis, was stoer gezicht vonden ze.
Geregistreerd: 26-01-2009 Forum berichten: 1354 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 17:10
@ Marco:
De van Kleefjes zijn als het goed is gewoon nog te verkrijgen. Welliswaar alleen in Den Haag dat ik dacht.
@El_lute
Ja, de "nieuwe wereld" landen zijn in opkomst. Zeker in Zuid-Amerika tref je gebieden aan waar de ideale omstandigheden zijn om de druif te kweken.
Toevallig heb ik thuis een mooie Pinot Noir uit 2006 liggen uit Chile.
Van het wijnhuis Matetic EQ, gelegen in de San Antonio vallei.
Het aardige van deze wijn is dat het echte Pinot Noir karakter qua smaak ontbreekt.
Er is zelfs een leuke toon van Chocola uit de afdronk te halen.
Rijpingspotentieel, dus mijn laatste fles ligt lekker op zijn zij.
Verder kan ik voor de liefhebbers een vrij "onbekende" druivensoort aanraden.
De "Primitivo" welke uit Italië komt. Relatief jonge wijnen hebben al een flinke body en volle neus. Voor gemiddeld 12,95 de fles heb je een prima wijn, waar ook kenners vrolijk van worden!
Geregistreerd: 26-01-2009 Forum berichten: 1354 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 sep 2010 00:40
Een echte kenner ben ik niet, maar Tullamore heeft een lange geschiedenis van Whiskey maken. Tullamore zelf kende ik wel. Welke Dew heb jij? Volgens mij is de Old reserve triple distilled. Heb hem zelf nog niet geproeft.
Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 sep 2010 19:49
Nog nooit gehad. Bushmills is de enige Ier met wie ik ervaring heb. Triple Distilled is gebruikelijk voor Ierse whiskey (de Schotten houden het bij twee), dat maakt hun whiskey doorgaans zacht van smaak en wat gemakkelijker drinkbaar. Bij doorgewinterde slobberaars zal Tullamore Dew wel niet zo hoog scoren (ook al omdat het een blend is), maar net als Jameson is het wel een heel gangbaar sapje. Een keurige instapper, zeg maar.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 22 sep 2010 20:42
Citaat:
Hoeveel jaar is hij?
Hoeveel jaar? weet niet, komt ook gewoon van Gall&Gall af, heb hem verkregen he..
Uhh Triple destilled. Verder niets speciaals gewoon, niet lang gerijpt op vat volgens..
Geregistreerd: 08-12-2007 Forum berichten: 3606 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 18:13
Citaat:
Toevallig heb ik thuis een mooie Pinot Noir uit 2006 liggen uit Chile.
Van het wijnhuis Matetic EQ, gelegen in de San Antonio vallei.
Het aardige van deze wijn is dat het echte Pinot Noir karakter qua smaak ontbreekt.
Er is zelfs een leuke toon van Chocola uit de afdronk te halen.
Kom nog wel eens in Chile en dan altijd aan de kust, Reñaca, Viña del Mar of Valparaiso. Zit daar een restaurant aan zee, als je dan een fles witte wijn bestelt komt er een ober in duikpak aan. De eerste keer denk je wat gaat er nu gebeuren maar die gast gaat dus de zee in en die is gruwelijk koud daar, als je je hand erin stopt kleurt die blauw van de kou. Maar goed, paar tellen later komt die terug met de fles wijn die je wilde hebben.
Prima gekoeld en machtig mooi om te zien. Die gast verdient honderden dollars fooi, vooral van die maffe Amerikanen, die hebben geen idee hoe ze daar mee om moeten gaan.
Geregistreerd: 22-12-2007 Forum berichten: 1455 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 19:28
Haha, heb dit topic nog nooit gezien!
Mijn top 3:
Vino tino..... het liefst van Norton,of Latutid34, de Malbec
Quilmes cerveza, het lekkerste bier dat ervolgens mij bestaat.
Fernando..... dat is cola met Fernet, een soort kruidenbitter.
Geplaatst: Vr 24 sep 2010 19:44
Krijg die Fernet niet weg, niet te zuipen.
De prijzen zijn het laatste jaar flink omhoog gegaan, in uitgaanswijk betaal je nu toch wel 20 Pesos voor liter Quilmes/Andes.
In Godoy Cruz gewoon 6 Pesos. Iets meer dan 1 Euro. Blijft toch wel lachen, voor 10 Euro heb je 10 liter bier.