Geplaatst: Zo 29 maa 2009 19:50
|
|
Ik ben een beetje laat, maar ik vond dit toch zo'n mooi filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=mdW2W5G-6uk
Hun laatste optreden ?
Citaat:
AMSTERDAM - Het Nederlandse rapduo Lange Frans & Baas B gaat uit elkaar. Dat is vrijdagmorgen bekendgemaakt in de radioshow van Giel Beelen op 3FM. Het succesvolle duo treedt de komende maanden nog wel op, maar stopt deze zomer definitief.
Baas B: ‘Na vijf jaar optreden met Frans is het tijd voor een nieuwe droom. Ik ga achter de schermen schrijven voor anderen.’ Lange Frans zei bij Giel het vertrek van zijn partner te hebben zien aankomen: ‘We kennen elkaar van kleins af aan, hij stond nooit te springen om het podium op te gaan. Dat vuur zit wel in mij.’ Lange Frans gaat binnenkort de studio in voor zijn eerste soloalbum. Verder blijft hij tv-programma's presenteren bij de zender Veronica.
Land van...
Vrijdagavond geven Lange Frans & Baas B een speciaal optreden tijdens de liveshow van het RTL-programma X-Factor. Daar vertolken ze een speciale afscheidsversie van hun hit ‘Het land van…’ Tijdens de radioshow was alvast een deel van dit nummer te horen:
De Baas is klaar
Tijd voor een nieuwe start
Ik stap de bühne af
En ben gewoon weer Bart
Diemen-Zuid
Lange Frans en Baas B. begonnen hun samenwerking in 1997 in hun toenmalige woonplaats Diemen-Zuid. Samen met andere rappers vormden ze de groep D-Man. Begin 2004 gaan ze samen verder en verschijnt hun eerste officiële album ‘Supervisie’ uit. De single ‘Moppie’ slaat die zomer aan. Het rapduo breken pas echt door met de hit ‘Zinloos’, over zinloos geweld.
Lange Frans & Baas B scoren daarna nog hits met ‘Het land van…’, ‘Mee naar Diemen-Zuid’ en “Supervisie”. In de prijzenkast staan onder meer een Edison Award, Megaward, twee 3FM Awards en drie TMF Awards.
Bron: Volkskrant
|