Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 21 jun 2010 23:58
|
|
Citaat: Ok, dan niet.
Kruijswijk, Viergever, Strootman, Falkenburg. Verder heeft PSV ook nog wat spelers transfervrij opgehaald. De ruil Marcellis -> Lens.
NEC heeft zich versterkt met o.a. Nathanial Will.
Dit komt even uit mn hoofd er zijn er vast nog wel meerdere..
|
Steven_Gerrard
Forum berichten: 63
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 00:39
|
|
Citaat: Ok, dan niet.
Kruijswijk, Viergever, Strootman, Falkenburg. Verder heeft PSV ook nog wat spelers transfervrij opgehaald. De ruil Marcellis -> Lens.
NEC heeft zich versterkt met o.a. Nathanial Will.
Dit komt even uit mn hoofd er zijn er vast nog wel meerdere..
Allemaal alleen nationale transfers. PSV nog Hutchingson of zo maar die zal vast niet veel toevoegen.
Janko is eigenlijk de eerste 'grote' transfer maar Twente is ook 3 basisspelers kwijt en een groot talent
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 00:40
|
|
Strootman is overigens nog niet weg, het zal me ook niet verbazen als een Buitenlandse club daarvoor voorbij komt
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 01:17
|
|
Het gaat niet alleen om transfers. Nederland is een opleidingsland, we ontkomen er niet aan. Zeker niet nu het geld op is. Dan is het dus zaak om te ontwikkelen. Eigen talent of eventueel aangekocht talent. Daar ligt de kracht van Nederland. De spelers die AZ kwijt lijkt te raken, zijn spelers die op zeker moment zijn ingekocht en vervolgens bij AZ beter zijn geworden. AZ heeft nu weer enkele talenten aan zich weten te binden, die het weer naar een hoger niveau wil tillen. Die dynamiek is ontzettend belangrijk als je het hebt over het niveau van de competitie.
Ik lees hier dat Emanuelson wellicht zal vertrekken. Het zal me een rotzorg zijn, Jol heeft Eriksen, Jol heeft Lodeiro. Bas Dost is of kan een interessante spits worden, heeft zich ontwikkeld en kan stappen maken bij Heerenveen. Feyenoord kan niks kopen, maar heeft wel enkele jonge spelers die al goed zijn en normaliter alleen maar beter kunnen worden, incl. een piepjonge spits. Rutten stoeit met jonge spelers bij PSV. Groningen heeft Tadic gestrikt, maar heeft ook Matavz die zich ontwikkelt. Enzovoort. Hoe kan je het nou over het toekomstige niveau in de Eredivisie hebben als je dit aspect negeert?
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 01:36
|
|
Ik heb het over de concurrentiepositie en die gaat met stappen achteruit. Een jaar of 5 geleden waren we nog the best of the rest terwijl over 2,3 jaar de kampioen door de voorronde moet voor de CL.
Als er veel gevestigde namen vertrekken krijg je dat niet opgevangen met spelers uit het 2e en de A. De spelers die je kan kopen zijn derde rangs of je wordt als hoer gebruikt door een club om Sahar, Stoch of Alcides te verkopen
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 09:34
|
|
Citaat: Ik heb het over de concurrentiepositie en die gaat met stappen achteruit. Een jaar of 5 geleden waren we nog the best of the rest terwijl over 2,3 jaar de kampioen door de voorronde moet voor de CL.
Als er veel gevestigde namen vertrekken krijg je dat niet opgevangen met spelers uit het 2e en de A. De spelers die je kan kopen zijn derde rangs of je wordt als hoer gebruikt door een club om Sahar, Stoch of Alcides te verkopen
Goh anders schop jij even een open deur in..... Zolang clubs onbeperkt buitenlanders mogen halen, torenhoge schulden mogen hebben, exoten met dubieus geld clubs blijven opkopen etc etc zal Nederland met het kleine achterland nooit meer een serieuze rol van betekenis spelen op clubniveau. Dit is overigens een trend die versnelt door het Bosman arrest in gang is gezet en dus ook al niet iets van de laatste 5 jaar is.
Het gaat erom dat het rijtje spelers wat jij noemde welke de Eredivisie verlaten totaal NIETS te maken hebben met onze concurrentiepositie. Volkomen onzinnige opsomming die niets met dit fenomeen te maken heeft. Wat heeft het vertrek van enkele oudjes die nog een jaar in een exotisch oord willen afbouwen te maken met onze concurrentiepositie? Gio & Makaay stoppen beide en die noem je denk ik bewust niet omdat ze geen behoefte hebben om ergens af te bouwen. Dus omdat enkele modale tot aardige dikke dertigers ergens willen afbouwen wil jij impliceren dat onze concurrentiepositie afneemt? Omdat Ajax afscheid wil nemen van 2 overbodige spelers neemt onze concurrentiepositie af? Heeft totaal niets, maar dan ook helemaal niets met elkaar te maken. Dat veldvulling als De Graaf, Immers, Hofs, Aerts etc. in het buitenland wil voetballen dat is ook niets nieuws, in het verleden gingen velen hen voor van Rene van Eck tot Mark de Vries, van Fernando Derveld tot Stefan Postma, van Gerard Wiekens tot Leonard van Utrecht en van Nordin Wooter tot Raymond Victoria en zo kan ik nog wel een uur doorgaan.
Louter middelmaat met een aardig salaris wat makkelijk vervangen kan worden door een jongere speler. Uit de eigen A1/ beloftenelftal, uit de A1/ beloftenelftal van een andere club of uit het buitenland.
Dat Gronongen Tadic haalt voor Lovre, dat Twente Janko haalt voor N'Kufo, dat Ajax Lodeiro kortgeleden heeft gehaald, dat AZ met Esteban al een groot talent voor Romero achter de hand heeft (minder dan een jaar geleden gehaald), dat Groningen Ivens haalt voor Sankoh, dat Heerenveen El Akchaoui terughaalt om clown Popov te vervangen en dat er ongetwijfeld nog wel wat talenten gehaald zullen worden daar hoor ik je niet over.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 09:51
|
|
Denk je dat het niveau in de laatste 10 jaar in de eredivisie beter is geworden?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 10:18
|
|
Citaat: Denk je dat het niveau in de laatste 10 jaar in de eredivisie beter is geworden?
Als je mijn stuk leest dan heb je het antwoord op je vraag al........
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 10:25
|
|
Citaat: Denk je dat het niveau in de laatste 10 jaar in de eredivisie beter is geworden?
Als je mijn stuk leest dan heb je het antwoord op je vraag al........
De bekende kop in het zand strategie dus.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 10:50
|
|
Peter doelt op het feit dat de Nederlandse competitie een opleidingscompetitie is. De betere spelers worden altijd verkocht. Sinds het Bosman-arrest is er gewoon geen fatsoenlijke vergelijking meer mogelijk om te maken omdat hierdoor de verhoudingen scheef gegroeid zijn. Verder let de KNVB als een van de weinige bonden erop dat de clubs geen verlies/schuld mogen hebben. In andere landen Spanje/Italie/Engeland gebeurd dit minder waardoor je dus scheefgroei krijgt.
Uiteindelijk resulteert dit dus in dat de clubs in grotere competities meer uitgeven dat erinkomt. In Nederland gebeurd dit niet en ja dan worden de "grotere" spelers steeds eerder verkocht. Ik denk niet dat het niveau van de Nederlandse competitie zoveel minder is geworden, eerder dat de grote europese teams beter zijn geworden. Voor het Bosman arrest bereikte Ajax nog tal van Europese finales, daarna niet meer, Ajax heeft nog steeds de opleiding echter worden de spelers steeds eerder weggekocht.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 10:52
|
|
Volgens mij leven in Nederland de clubs ook gewoon bij de gratie van de belastingbetaler.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 11:01
|
|
Dat gebeurd, maar ook musea, kerken, liefdadigheidsorganisaties worden door de belastingbetaler in leven gehouden. Het is waar je interesses liggen.
Verder als die voetbalwet er eindelijk eens door zou komen bespaar je geld op uitgaven voor veiligheid, dit geld zou dan in de bvo's gestopt kunnen worden.
Gebeurd het totaal niet dan krijg je dus echt scheefgroei met ploegen uit de rest van Europa.. Het moet vanuit de (ma)FIFA of UEFa geregeld worden.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 11:03
|
|
Volgens mij was jij diegene die beweerde dat alleen clubs in het buitenland beter zijn omdat ze schulden kunnen maken. In Nederland klop je gewoon met capuchons aan bij de gemeenteraad.
Lood om oud ijzer.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 11:30
|
|
Ach er zijn zoveel redenen dat er scheefgroei is. Als ik ze allemaal wil gaan opnoemen ben je een dag bezig.. Kun je op afstuderen als je niet oppast.
Ik geef alleen aan dat ze in het buitenland ongeoorloofd schulden kunnen maken en in Nederland niet. Dat ze aankloppen bij de gemeentes gebeurd vast ook in andere landen, kan dit alleen niet bevestigen.
Verder denk ik wel dat 36 BVO's in Nederland gewoon teveel is. Ik denk dat je in de JL weer terugmoet naar semi-profs. Dit gebeurd in principe in de topklasse ook.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 12:45
|
|
Ach die concurrentiepositie - bij ajax -, die wordt uiteindelijk maar door twee aspecten bepaalt. 1. de financiele armslag die je weet te ontplooieen en 2. hoe je dat geld besteed.
Uiteindelijk zit voor Ajax niet eens het probleem in (1) want er zijn weinig clubs waar de trainer zomaar even 35 miljoen mag uitgeven (Van Basten). Als je dan alleen maar miskopen haalt dan zorg je beleidsmatig zelf dat je concurrentiepositie verslechtert.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 14:28
|
|
Citaat: Ach er zijn zoveel redenen dat er scheefgroei is. Als ik ze allemaal wil gaan opnoemen ben je een dag bezig.. Kun je op afstuderen als je niet oppast.
Ik geef alleen aan dat ze in het buitenland ongeoorloofd schulden kunnen maken en in Nederland niet. Dat ze aankloppen bij de gemeentes gebeurd vast ook in andere landen, kan dit alleen niet bevestigen.
Verder denk ik wel dat 36 BVO's in Nederland gewoon teveel is. Ik denk dat je in de JL weer terugmoet naar semi-profs. Dit gebeurd in principe in de topklasse ook.
Wat hebben NEC, NAC, Willem II, MVV en Veendam dan gedaan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 16:41
|
|
Citaat: Volgens mij leven in Nederland de clubs ook gewoon bij de gratie van de belastingbetaler.
Volgens mij leeft de overheid ook weer van de belastingen die gegeheven worden op spelersalarissen. Van alle landen die ons omringen ligt de inkomstenbelasting hier ook het hoogst. Krokodillentranen met andere woorden.
Verder sluit ik me aan bij het heldere betoog van Peter -waar het ook eigenlijk om ging-, geen speld tussen te krijgen.
|
Steven_Gerrard
|
Geplaatst: Di 22 jun 2010 16:48
|
|
Waar kan ik met mijn loodgieterbedrijfje staatssteun krijgen?
Ik betaal altijd al mijn belastingen
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 19:23
|
|
Het valt me op dat Az, Feyenoord, Ajax en Twente met zeer jonge selecties spelen. Echte toptalenten zitten er nog nauwelijks tussen. Het niveau is gedaald, ik ben benieuwd wat de toekomst de Eredivisie te bieden heeft.
Dat hoeft opzich geen slechte ontwikkeling te zijn want het ziet er naar uit dat bovengenoemde clubs de jonge spelers nog wel een tijdje vast kan houden. De Nederlandse clubs moeten er gewoon voor zorgen dat ze hun topspelers langer kunnen behouden. Dat kun je weer doen door financieel onafhankelijk te worden.
Ik denk dat Ajax in de toekomst zal dienen als springplank naar het buitenland, het is een club die binnen Nederland de hoogste salarissen kan bieden. Ajax moet er voor zorgen dat het financieel onafhankelijk wordt, zodat ook die toptalenten nog een jaartje langer blijven
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 00:24
|
|
Ik denk dat clubs zijn geschrokken van hun eigen wanbeleid en daarom verstandig zijn teruggevallen op de jeugd. Ik zie het als 2 stappen terug om vervolgens weer 3 of 4 vooruit te kunnen maken.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 20:04
|
|
[list">Een derde profclubs in zwaar weer
Twaalf Nederlandse profclubs zitten in geldproblemen. Dat meldt RTL Nieuws maandag. Het gaat zo slecht met de twaalf clubs dat ze onder curatele van de KNVB staan.
In categorie 2, wat inhoudt dat de KNVB verscherpt toezicht houdt op de financiën van de club, zitten nog eens twintig teams. Slechts vier teams, Go Ahead Eagles, sc Heerenveen, FC Volendam en Telstar, zijn gezond. Opvallend is dat PSV in categorie 2 is ingedeeld. De Eindhovenaren werden lang als een gezonde club beschouwd. Ook Ajax zakte al enige jaren geleden uit de 'gezonde' categorie 3. Het in geldnood verkerende Feyenoord staat al jaren onder curatele. Met name spelerssalarissen drukken zwaar op de begroting bij de meeste clubs.
Grote problemen
Naast Feyenoord verkeren ook MVV, BV Veendam en RKC Waalwijk, die vorig seizoen bijna failliet gingen, Fortuna Sittard en Roda JC, waar een jaar eerder daar al sprake van was, AGOVV Apeldoorn, Willem II, RKC Waalwijk, RBC Roosendaal, FC Dordrecht en Almere City FC in grote problemen.
Wat ook opvalt is dat FC Twente ingedeeld is in categorie 2 met als kanttekening dat de club wel gezond is. De landskampioen kent aan de spelers geen waarde toe op de balans, waar de andere clubs dat wel doen. RTL meldt dat de KNVB pas woensdag met de lijst naar buiten treedt.
NUsport staat deze week zowel online als in het magazine uitgebreid stil bij de financiële stand van zaken in de eredivisie. Bekijk de special.
# bron: NuSport[/list">
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 20:38
|
|
Geen geld meer, talenten worden weggekocht na een paar goede wedstrijden en er wordt al jaren niks noemenswaardigs meer gepresteerd. Als het zo doorgaat wordt de eredivisie voorbijgestreefd door heel veel Oost-Europese landen. Dit gaat niet langer goed zo.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 13:00
|
|
[list">Dertien clubs onder verscherpt toezicht KNVB
Dertien betaaldvoetbalclubs staan onder verscherpt toezicht van de KNVB. Dat maakte de voetbalbond woensdag bekend. Vijf van die clubs spelen in de eredivisie. Dat zijn Feyenoord, Roda JC, NEC, Willem II en Excelsior. Ook AGOVV Apeldoorn, Almere City FC, Cambuur Leeuwarden, Fortuna Sittard, MVV, RBC Roosendaal, RKC Waalwijk en BV Veendam, die allemaal in de eerste divisie uitkomen, zijn wegens financiële problemen door de KNVB ingedeeld in categorie 1 van het licentiereglement.
De clubs uit categorie 1 dienen op basis van een goedgekeurd plan van aanpak binnen drie jaar orde op zaken te hebben gesteld, anders dreigen ze de licentie voor het spelen van betaald voetbal kwijt te raken.
Het is voor het eerst dat de KNVB de gegevens naar buiten brengt. Het bestuur betaald voetbal wilde af van de geheimhoudingsplicht inzake de (financiële) status van een profclub. Tijdens de voorjaarsvergadering van de profsectie is daarom een reglementswijziging toegepast. Van de nieuwe openheid moet onder meer een preventieve werking uitgaan, zo legde de KNVB eerder uit. De bond vindt het belangrijk dat supporters en sponsors weten dat hun club voorlopig geen gekke dingen kan doen met geld.
Van de overige 23 clubs bevinden zich er liefst negentien in categorie 2. Volgens de KNVB hebben clubs in die categorie een zorgelijke financiële status. Dat zijn, uit de eredivisie, Ajax, PSV, FC Twente, AZ, ADO Den Haag, De Graafschap, FC Groningen, Heracles Almelo, NAC Breda, FC Utrecht, Vitesse en VVV-Venlo. Ook de eerstedivisieclubs FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Eindhoven, FC Emmen, Helmond Sport, Sparta Rotterdam en FC Zwolle zitten in categorie 2.
Vier clubs uit het Nederlandse betaalde voetbal zijn volgens de KNVB gezond en zitten in categorie 3. SC Heerenveen is de enige eredivisieclub die van dat groepje deel uitmaakt. Eerstedivisielubs Go Ahead Eagles, FC Volendam en Telstar behoren ook tot categorie 3.
# bron: Telesport[/list">
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 14:24
|
|
Zullen er komend seizoen nog tot nu toe (redelijk) onbekende spelers een goede indruk gaan maken in de Eredivisie denken jullie? En zo ja, aan wie denk je dan?
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 17:57
|
|
[list">Clubs vinden 'exoten' te duur
De Nederlandse profclubs vinden spelers van buiten de EU te duur. Zij willen af van de regeling die bepaalt dat voetballers van 20 jaar en ouder uit bijvoorbeeld Zuid-Amerika of veel Oost-Europese landen minimaal 150 procent moeten verdienen van het gemiddelde salaris in de eredivisie. 18- en 19-jarigen hoeven 'slechts' 75 procent van dat gemiddelde te verdienen.
De Federatie Betaald Voetbal Organisaties (FBO) stelt voor de leeftijdsgrens voor die 75 procentregel op te trekken tot 21 of 23 jaar. "Dan loopt het meteen synchroon met de regels die gelden ten aanzien van de opleidingsvergoeding, die clubs ontvangen als een door hen opgeleide speler wordt getransfereerd", zegt FBO-directeur Serge Rossmeisl, die hierover op korte termijn om de tafel wil met de vakbonden VVCS en ProProf.
De huidige regeling - halverwege de jaren 90 in het leven geroepen om de doorstroming van eigen jeugdspelers te waarborgen - noemt hij 'achterhaald'. "Ik ben er ook voor de eigen opleiding te beschermen. Clubs moeten zorgen alleen de béste niet-EU-spelers binnen te halen. Maar in de huidige crisis krijgen ze amper nog de mogelijkheid die afweging te maken", stelt hij, verwijzend naar het minieme aantal voetballers dat deze zomer van buiten de EU naar Nederland kwam: "Vorig jaar waren er nog 35 vergunningsaanvragen, deze zomer nog maar tien." Het gaat dan om spelers als Mido (Ajax), Marcelo (PSV) en Dmitry Bulykin (ADO Den Haag). "In de meeste gevallen worden die spelers ook nog eens gehuurd en het salaris (deels) betaald door de buitenlandse werkgever", aldus Rossmeisl, die ook nog wijst op 'exotische' voetballers als Romario, Ronaldo en Luis Suarez, die juist via de Nederlandse eredivisie konden uitgroeien tot wereldsterren.
ProProf-directeur Ko Andriessen laat in een eerste reactie weten dat hij "niet staat te springen" om de bestaande regeling aan te passen. "Die ís al soepeler geworden, door de uitbreiding van de EU. Maar ik ben best bereid naar de argumenten van de FBO te luisteren."
# bron: Telesport[/list">
|