Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Eredivisie » Toekomstige Heerschappij in de eredivisie
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Toekomstige Heerschappij in de eredivisie
Maker: JoboBekeken: 3096
Status: InactiefBerichten: 11
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Jobo

Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 26 maa 2009 12:18
Dit onderwerp is bedoeld om eens te discussiëren over de toekomst van de eredivisie.

Welke rol gaat Ajax in de toekomst spelen. Wie worden de komende 5 jaar de grootste concurrenten van Ajax.
Belangrijkste vraag is natuurlijk wie er kampioen gaat worden. Om kampioen te worden zijn er een aantal zaken belangrijk.
Bij de reacties graag dan ook nadenken over: Jeugdopleiding, aankoopbeleid(en verkoopbeleid), inkomsten(begroting ) en potentiële groei.

Ik stel voor om het in deze topic te hebben over Ajax en de in mijn ogen zijnde concurrenten: AZ, Twente, PSV, Heerenveen en evt. Feyenoord.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 15:37
Zal er binnenkort wat uitgebreider op reageren.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 16:02
Ajax hoort eigenlijk de topclub van Nederland te zijn. Met zo'n hoge begroting en ook de mogelijkheden om een groot bedrag te investeren moet je eigenlijk wel kampioen worden. Probleem is natuurlijk de scouting. Mocht dat op orde zijn kunnen we inderdaad Nederland domineren.

PSV durft niet hoge bedragen te investeren, en de aankopen zijn ook niet echt super. Bij PSV is het einde van het Hiddink-tijdperk in zicht gekomen en nu hebben ze niet de mogelijkheden om de gaten op te vullen.

AZ is geen topclub, maar een topteam. Als de spelers een keer een kans krijgen om naar een grotere club te gaan, denk ik dat ze dat gelijk doen. AZ zal geen hoge salarissen betalen, en de meeste spelers zitten er denk ik alleen voor de trainer.

Feyenoord heeft de aansluiting met de top verloren, doordat ze een aantal keer niet goed geinvesteerd hebben en te weinig verkoopresultaat hebben geboekt. Voor De Guzman konden ze deze zomer 10 miljoen krijgen, maar dat hebben ze afgewezen. De jeugdopleiding is daar prima voor elkaar, dat blijkt ook uit het bedrag dat ze jaarlijks investeren, ruim 9 miljoen (net als Ajax). Feyenoord heeft wel de potentie om een topclub te zijn, en zullen dat ook wel weer worden.

Twente zit in de lift, maar daar moet de groei ook een keer uit zijn. Ze zullen toch uit een ander vaatje gaan tappen als ze echt bij de top willen gaan horen. Met aankopen als Tioté en Janssen kun je niet bij de top blijven. Qua jeugd zit het daar wel snor, maar dat komt natuurlijk ook door de samenwerking met Heracles waardoor ze alle grote regionale talenten kunnen ophalen. Aan de top komen is makkelijker dan er te blijven.

Heerenveen heeft veel geld, maar durven dat ook niet te gebruiken. Ik vind dat ze daar te gereserveerd werken, als je een topclub wil zijn moet je af en toe een risico nemen en dat doen ze niet. Qua verkoopbeleid zit het daar goed, maar de jeugdopleiding stelt niet zoveel voor. Daarom halen ze ook altijd grote talenten uit andere (Oosterse) landen.

Groningen heeft een te smalle selectie om serieus een aanval op de top te doen. Dit heeft natuurlijk ook met geld te maken, ze hebben een aantal goede spelers, maar als deze geblesseerd zijn hebben ze geen goede vervangers. Ze moeten dus een keer flink cashen om een bredere kern te kunnen kopen, misschien Berg verkopen?

Conclusie: Ajax heeft de meeste potentie, daarna Feyenoord. Als de anderen goed met hun geld omgaan kunnen ze daarbij horen. Als Ajax en Feyenoord een goed beleid gaan voeren kunnen ze domineren. Feyenoord moet dan wel zorgen dat ze meer geld krijgen, door investeerders of door spelers te verkopen. Ajax heeft altijd al dat soort spelers en sowieso al veel geld.
Gruijt

Forum berichten: 141
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 16:29
Ik denk dat als Ajax rustig door blijft bouwen we de komende 5 jaar 3x kampioen gaan worden. e andere 2x zal het PSv en heel misschien nog een keer AZ zijn. De rest komt echt te kort voor het kampioenschap.

Twente, Groningen en Heerenveen zitten aardig in de lift, maar zullen denk ik niet mee gaan doen om het kampioenschap.
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 16:31
Heerschappij zal voorlopig niet gebeuren, maar ik denk dat Ajax wel de ploeg is met het meeste potentie. AZ kent een goed seizoen maar zie ik weer net zo snel uit elkaar vallen. PSV is eigenlijk al uit elkaar gevallen, en met waarschijnlijk de komst van Rutten zie ik het ook neit zo snel veranderen. Feyenoord heeft voor mij voorlopig geen toekomst in de top, zeker niet als ze steeds maar oude spelers halen. Twente en Heerenveen zie ik niet constant in de top meedraaien de komende jaren.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 28 maa 2009 14:12
AZ is momenteel met afstand het stabielste elftal van de Eredivisie. Die zullen (als enkele bepalende spelers* blijven) de komende jaren zeer zeker hoge ogen blijven gooien voor wat betreft het kampioenschap. Hebben bovendien een (behoorlijk) stabiele organisatie.
Van hun opleiding ben ik nog niet erg onder de indruk, maar dat is voornamelijk gebaseerd op de spelers die doorstromen naar het eerste elftal (al is het durven geven van kansen aan talenten ook een voornaam onderdeel van opleiden). Wellicht dat dat de komende jaren dus anders zal zijn, dat weet ik niet. Hun scouting kan ik evenmin goed beoordelen, aangezien ik niet kan beoordelen hoe ze bijvoorbeeld aan spelers als Romero en Moreno zijn gekomen.

*Denk dan voornamelijk aan Romero, Schaars en De Zeeuw.

Twente vind ik een goede tweede. Staat een goede organisatie met ruimte voor enkele goede spelers (Elia, Arnautovic en in mindere mate Perez) om beslissend te zijn. Hebben een heel behoorlijke trainer en tevens een stabiele organisatie. Zullen, wil men serieus meestrijden om de titel, wel enkele zwakkere plekken op kernposities moeten vervangen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan N'Kufo, Janssen, Wisgerhof en Boschker. Dergelijke jongens kunnen mee in de subtop, maar wil je meestrijden met topelftallen dan heb je betere spelers nodig.
Hun opleiding kan ik niet beoordelen. Dat Arnautovic is doorgebroken is positief, maar daar kun je een opleidingsinstituut niet op beoordelen. Maar ze durven spelers in ieder geval een kans te geven. Ik heb geen tekenen gehad van bijzonder scoutingswerk, dus vooralsnog ben ik voor wat betreft van hun scouting sceptisch.

Ajax. Moge duidelijk zijn: er staat een jonge groep met potentie die zich op enkele vlakken flink kan verbeteren (controle, killerinstinct). Het elftal lijkt een enorme boost te hebben gehad met de inbreng van Aissati. Interessant om te zien hoe zich dit verder ontwikkelt. Tevens heeft men een coach die de durf heeft om te investeren én om door te selecteren. Nu zal men minder afhankelijk moeten worden van Aissati (zowel qua samenstelling van de selectie als qua veldspel), waarna men zich ook op eerdere kritiekpunten verder kan ontwikkelen. Kan volgend jaar met AZ meestrijden om de titel als men zich weer wat verbetert. Positief is in ieder geval dat de organisatie staat en dat er voor het eerst in jaren rust binnen de organisatie is.
Qua opleiding hoort Ajax nog altijd bij de allerbesten (al heb ik genoeg aan te merken, maar dat is een ander onderwerp) én men is nooit te beroerd om spelers kansen te bieden. Loopt vooral wat dat laatste betreft in Nederland nog steeds (of misschien beter: weer, sinds de komst van Van Basten) voorop. De scouting heeft me de laatste jaren niet overtuigd. Nu is er het afgelopen jaar wat veranderd binnen de technische organisatie. Interessant om te kijken of dit op dit vlak wat heeft opgeleverd.

PSV en Feyenoord zijn wat mij betreft vooralsnog nog niet te beoordelen. Daar gaat de komende periode te veel veranderen om nu een gefundeerd oordeel over die clubs te kunnen vellen. Clubs als Groningen, NAC, Heerenveen zijn geen serieuze bedreiging.
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 14:54
Om nou te gaan denken dat Ajax de komende jaren weer gaat heersen in de Eredivisie vind ik persoonlijk nogal raar, dus ik denk van niet. Het verschil is gewoon te groot de laatste jaren heeft Ajax het zo ontzettend moeilijk (tegen vooral de kleinere clubs). Het is veel te lang geleden dat we kampioen zijn geworden, en om dan opeens te denken dat we weer gaan heersen vind ik nogal wat voorbarig. Laten we nou maar eerst is gewoon een titel halen, en dan analyseren hoe het komt dat we juist dat seizoen wel landskampioen zijn geworden en de seizoenen daarvoor niet.

Ajax is de laatste weken wel weer goed bezig met de terugkomst van Aissati, maar dat weet iedereen. Het gaat natuurlijk wel maar om twee/drie wedstrijden ik hoop daarom met heel mijn hart dat we deze lijn kunnen voortzetten.

Verder vraag ik me af hoe AZ de boel gaat ''managen'', ik kan het me nauwelijks voorstellen dat spelers als El Hamdaoui en Dembele deze zomer niet vertrekken daar. Ik denk daarom dat AZ weer een ''terugval'' gaat krijgen en dat het eenmalig was dat ze dit seizoen zo ''constant'' presteerde!

PSV speelt al jaren afbraak voetbal maar door die geweldenaar Gomes (in zijn PSV-tijd) hebben ze hun voetbalkwaliteiten weten te onderdrukken. Ik vraag me af hoe dat ik de aankomende jaren gaat, maar ik denk dat Fred Rutten wel een geschikte coach is voor hun (als hij komt).

Heerenveen en FC Twente komen wel dichter naar de ''top'' toe maar ik heb daar hetzelfde idee als bij AZ. Spelers blijven daar gewoon veel tekort, ze worden daar (veel) te snel weggekocht. Uiteraard kunnen die clubs daar weinig aan doen.

Tot slot nog Feyenoord, wat moet je daar nou weer van denken als het gaat om ''heerschappij''. De laatste jaren is het natuurlijk erbarmelijk wat ze laten zien, en is het erg onrustig bij die club. Als we het alleen al over hun financiële situatie hebben dan weet iedereen genoeg.

Ik denk niet dat er een club is die gaat heersen de aankomende jaren. Wel denk ik dat Ajax de meeste potentie heeft, aangezien ik nu echt denk dat we de weg omhoog gaan inslaan. Het vertoonde spel van de laatste wedstrijden miste ik al jaren, en dit is gewoon erg goed voor het vertrouwen van de spelers. Een titel kan wonderen doen...
woekie

Forum berichten: 99
Geplaatst: Di 14 apr 2009 01:15
Hoe lastig is het om een antwoord te geven op de vraag hoe het de komende jaren zal lopen in de eredivisie. Ik pretendeer verstand van voetbal te hebben, maar in de toto is het ondanks jarenlange inspanningen nooit bal.
Voetbal valt niet te voorspellen. Wie had bijvoorbeeld kunnen denken dat de kampioen van de afgelopen vier jaar zo ver weg zou zakken of dat de nummer elf van vorig seizoen zo soeverein de titel zou pakken?
Als ik echter een gokje mag wagen, dan zeg ik dat de komende jaren de eredivisie door niemand zal worden gedomineerd. De top is tenslotte een stuk breder geworden, niemand springt er echt boven uit.
Ajax zou dat wel moeten doen gezien alle financiële mogelijkheden, maar dat is nog zo eenvoudig niet.

Het probleem zit hem in de status. Nog zijn clubs als AZ en Twente niet zo aansprekend dat clubs uit het buitenland daar veel spelers willen halen. Daarnaast hebben de genoemde clubs (en ook Heerenveen en Groningen reken ik tot die categorie) nooit de verplichting om kampioen te worden. Ze willen het wel, maar er is geen man overboord als het niet lukt. Dat maakt het makkelijker om spelers te halen die nog niets bewezen hebben en niet tot de absolute top behoren, onbekende grootheden uit een soms exotisch land of een laagvlieger in de eredivisie en soms zelfs de eerste divisie.
Dat kan Ajax zich niet veroorloven. Tenslotte moet iemand er meteen staan en kunnen omgaan met de druk van het kampioen moeten worden.
En dus moet Ajax echte toppers halen. En dat is weer lastig omdat Ajax moet afrekenen met grote buitenlandse clubs die geld teveel hebben.
En ook de status van onze competitie is niet je van het. Ajax spreekt tot de verbeelding en PSV en Feyenoord misschien ook, voor wat daaronder zit halen vele gearriveerde spelers hun neus op. De keuze tussen lakiezen tussen een wedstrijdje Ajax - Volendam of aan de andere kant Everton - Newcastle United, lijkt mij simpel gemaakt.

Als er dus een waardevolle speler vertrekt heeft Ajax een probleem. Wat dat betreft is het aardig om eens te kijken naar de PSV - Ajax van twee jaar geleden. Ajax won dat duel met 1-5. Van die basiself zijn Ogararu, Jaap Stam, Edgar Davids, John Heitinga, Klaas Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Ryan Babel en Tom de Mul er niet meer bij. Over een kwalitatieve aderlating gesproken. In twee jaar zijn zulke klasbakken niet zonder meer te vervangen. En dan klagen wij maar over het feit dat Ajax weer geen kampioen wordt.

En toch: met de beste jeugdopleiding en de beste sponsorcontracten heeft Ajax een basis waarop men kan bouwen aan een serie goede seizoenen. In deze economisch barre tijden zullen andere clubs de broekriem moeten aanhalen, terwijl Ajax (nationaal) kan blijven investeren.
De enige voorwaarde is dat er eindelijk rust in de tent heerst, dat belangrijke posities voor jaren worden bezet en niet om de twee of drie jaar opnieuw naar alternatieven moeten uitzien. Goeie club die Ajax dan kan afstoppen.
Welke clubs zijn dat?
PSV. Fred Rutten is een topper, daar krijgt Ajax nog last mee. Kijken hoe Afellay wordt vervangen.
Feyenoord, maar dat is voor de heel lange termijn. Zo vaak wordt men in Rotterdam tegenwoordig geen kampioen en dat zal met Been en Beenhakker ook niet gebeuren.
AZ zal terugvallen. Als Van Gaal na dit seizoen vertrekt is er niemand in mijn ogen die zijn kunststukje kan herhalen met een selectie van de huidige kwaliteit. Bovendien zullen daar de beste spelers op termijn vertrekken en dan is AZ gewoon een degelijke subtopper die tegen de top zal aanschurken. En misschien dat niet eens.
Twente heeft mijns inziens meer toekomst dan AZ, al was het alleen maar vanwege het stadion. Maar een titel pakken lijkt net een brug te ver. Een tweede plaats zo op zijn tijd zit er denk ik wel in.
Groningen en Heerenveen zullen altijd voor Europees voetbal gaan. Zij doen het prima, vooral dankzij een gedegen organisatie en een ijzersterke scouting. Maar net als voor AZ en Twente geldt dat zij alleen de strijd om de titel kunnen beïnvloeden. De titel pakken lijkt net iets te hoog gegrepen.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 10:24
Ik wil even een stelling ter discussie stellen:

Waarom kan AZ wel spelers uit de Eerste Divisie kopen die ook nog renderen en kan Ajax geen eens het maximale uit hét grote talent van Heerenveen en de rots in de branding van Twente halen?

Zelf denk ik dat het met druk te maken heeft. Bij de subtoppers (wat AZ ook eigenlijk is, maar doordat ze een topcoach hebben klimmen ze een niveau en zijn ze top) mag je winnen en bij Ajax moet je winnen.

Wat kan er gedaan worden om de druk weg te halen? Dat is ontzettend moeilijk, omdat je allerlei organen hebt wie je toch wel druk opleggen. Zoals de media, de fans en de mensen om je heen. Om die druk toch weg te halen moet je een coach hebben die aan de volgende eisen voldoet:

- Zelf in de top hebben gespeeld, dus weten wat er gevraagd wordt. Of veel ervaring als trainer in de top.
- Je spelers de focus kunnen laten leggen op de volgende wedstrijd.
- Spelers het gevoel geven dat ze van iedereen kunnen winnen.
- Spelers verantwoordelijkheid geven en daarmee vertrouwen geven.
- Een warme persoonlijkheid waardoor spelers naar je toe komen met problemen, ipv tegen andere spelers klagen waardoor er groepen komen.
- In staat zijn om een teamgevoel te kweken (dit is de belangrijkste voorwaarde voor succes)

Dit is ontzettend moeilijk voor de meeste trainers. Er zijn er maar een paar die dat kunnen: Hiddink en Van Gaal als Nederlandse voorbeelden. Omdat je hoofdtrainer deze eigenschappen niet beheerst moeten de overige eigenschappen terug te vinden zijn in de rest van de staf. Bij Ajax is het moeilijk om te beoordelen wat de assisten doen, omdat ze altijd gezamelijk 1 mening hebben. Dan is het lastig om te beoordelen wat ze nou precies uitvoeren. In mijn ogen voldoet Van Basten alleen aan de punten 1,2 en 6. Daarom moeten er 2 assisten zijn die de punten 3,4 en 5 hebben. Ik denk dat Witschge wel aan punt 5 voldoet (warme persoonlijkheid). Nu moet er nog iemand komen die spelers zelfvertrouwen geeft. Van Basten kan dit duidelijk niet, omdat je bij hem het ene moment in de basis kan staan en het andere moment op de tribune. Misschien kan Van Basten dat nog leren, daar heeft hij de hele zomer de tijd voor. Misschien kan hij in de leer bij een aantal toptrainers of boeken lezen waarin over dat soort begrippen geschreven wordt. Ik denk dat Van Basten de potentie heeft om een topcoach te worden.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 19:16
Citaat:
AZ is momenteel met afstand het stabielste elftal van de Eredivisie. Die zullen (als enkele bepalende spelers* blijven) de komende jaren zeer zeker hoge ogen blijven gooien voor wat betreft het kampioenschap. Hebben bovendien een (behoorlijk) stabiele organisatie.
Van hun opleiding ben ik nog niet erg onder de indruk, maar dat is voornamelijk gebaseerd op de spelers die doorstromen naar het eerste elftal (al is het durven geven van kansen aan talenten ook een voornaam onderdeel van opleiden). Wellicht dat dat de komende jaren dus anders zal zijn, dat weet ik niet. Hun scouting kan ik evenmin goed beoordelen, aangezien ik niet kan beoordelen hoe ze bijvoorbeeld aan spelers als Romero en Moreno zijn gekomen.

*Denk dan voornamelijk aan Romero, Schaars en De Zeeuw.

De druk factor onderschat je vind ik. Az kon dit seizoen zonder hoge verwachtingen het seizoen beginnen. Daarnaast is Van Gaal vertrokken voor Koeman, die video-analisten zijn vertrokken. En zullen de fans volgend seizoen weer zulk voetbal zien, en waarschijnlijk aanvallender ook.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Do 9 jul 2009 20:04
Een aardig topic waarin ik me mening is zal geven over een aantal clubs.

AZ is voor aankomend seizoen ook weer de een van de favorieten voor de titel het komende jaar. Ze hebben tot nu toe de betere spelers weten te behouden zoals een Romero, Moreno, Schaars en Dembele. Daarop kan Koeman verder bouwen. Verder doet AZ geen rare dingen op de transfermarkt zodat je een mooie groep bij elkaar houd. Misschien worden ze geen kampioen dat kan mede te maken hebben dat er nu meer belasting komt op de spelers omdat ze in de C.L gaan spelen en meer kans hebt op blessures en minder gericht kan trainen naar de wedstrijden toe. Ook staat de structuur van de opleiding goed alleen hebben ze de pech gehad dat vorig seizoen dat de grotere talenten weg gehaald zijn bij AZ zoals een Sporkslede(Ajax) en Isoufi(Feyenoord).

Fc Twente zie ik een stuk minder draaien dan vorig seizoen. Ze hebben behoorlijk wat kwaliteit ingeleverd op de vleugels met Elia en Arnoutovic met hun individuele klasse, wat toch een van de sterkere punten was bij Twente. Ze hebben nog een behoorlijk middenveld, maar met Perez toch een belangrijke factor op het middenveld raakt ook aardig op leeftijd en hopelijk rekt die nog een jaar. Munsterman is tot nu toe een goede voorzitter, al ben ik bang dat het Twente het straks tegen zal gaan werken. Hij heeft een rare manier van zaken doen en heeft verder al wat problemen gehad met Ajax en PSV en zullen wel meer clubs volgen en ook spelers. Ik weet verder niet hoe de jeugdopleiding van Twente in elkaar zit. Ze hebben een samenwerking met Heracles en nu weer met Go Ahead Eagles, al zal Twente de betere tot hun beschikking kunnen hebben.

Ajax zie ik samen met AZ als titelfavoriet. Ze hebben de betere spelers tot hun beschikking, alleen is de verdediging een groot min punt waaraan ze bij Ajax hard moeten werken. Als ze willen domineren wat Ajax spel is. Dan zullen ze met ruimte in de verdediging moet spelen en daar heeft Ajax niet echt de verdedigers voor met Oleguer en Wielaert. Ook de opbouw is niet echt geweldig vanuit achteruit en zullen ze dat flink verbeteren. Ik denk verder dat Ajax 4-4-2 gaat spelen en snap de keuze wel van Martin Jol. Ajax heeft eenmaal daar de spelers voor en niet voor een 4-3-3 systeem. Ook zal het voor de centrale verdedigers makkelijker zijn omdat je meer afspeel mogelijkheden hebt. Daarnaast heeft Ajax verder ook nog een goede bank met een aantal goede spelers zoals een Anita, Sarpong, Alderweireld en de Jong. Jol maakt een redelijke indruk al misschien wel de beste transfer geweest dit seizoen voor Ajax. Ook zit er behoorlijk wat talent in de opleiding alleen nu is de vraag of ze zich door ontwikkelen. Bij sommige spelers heb ik idee dat ze zijn stil gevallen in hun ontwikkeling, hoe jammer dat het ook is. Hopelijk speelt een club als Ajax straks weer C.L voetbal wat ook alleen maar goed is voor het Nederlandse voetbal.

PSV heeft een groot risico genomen deze transferperiode door spelers als Engelaar en Ooijer te halen. Die spelers zullen niks meer opleveren. Je kunt dit alleen aar terug verdienen door C.L te spelen. Ook heb je aantal spelers die niks meer zal opleveren denk maar aan een Simons, Méndez, Lazovic, Koevermans. Hopelijk kunnen ze het redden op financieel gebied al zie ik het somber voor hun in. De spelers die bij PSV geld moeten gaan opleveren zijn er ook niet veel. Afellay zal wel geld kunnen gaan opbrengen maar is bij de grotere clubs toch wel wat twijfel. Hij is regelmatig geblesseerd en komt niet echt sterk over. Marcellis zie ik wel over een paar jaar weg gaan, naar een mooie club zoals die voor de winterstop speelde want na de winterstop was het ook niet goed. Verder ben ik benieuwd naar een van mijn favoriete speler Bakkal wat ze daarmee gaan doen. Hopelijk mag die veel spelen bij PSV al vrees ik er een beetje voor. Hij is zonder bal heel erg goed en kiest op het goede moment de diepte. Ik denk dat PSV te kort voor de titel, maar ze kunnen mijn nog gaan verrassen.

Feyenoord
zie ik ook dit jaar ook niet in de top vijf eindigen. Ik geloof dat AZ, Ajax, PSV, Twente en Heerenveen te sterk zijn voor hun. Ze hebben maar een paar leuke spelers rond lopen zoals een Bisewar, Fer, Wijnaldum en Cisse. Voor de rest is het allemaal middelmaat. Sommige spelers zullen ook meer in de lappenmand zitten en dan denk ik vooral aan Tomasson waar het echt voorbij is. Ook zitten ze financieel helemaal op de bodem wat misschien wel hun redding is geweest, Daardoor gaan ze weer beseffen dat ze het met de jeugd moeten doen. Nu zal het nog niet lukken om in de top vijf te spelen, maar over paar jaar wel als ze de jongere spelers een kans geven. Verder vind ik Been helemaal geen topcoach zoals de meesten dat vinden. Hij had bij Nec een leuke selectie en kon er aardig mee door. Hij heeft in twee jaar eerst een heel slecht half jaar gehad. Na de winterstop ging het heel goed bij Nec wat zich door trok tot de winterstop van afgelopen jaar. Daarna is het weer berg afwaarts afgegaan bij N.E.C. Ook is die er niet in geslaagd om de moeilijkere jongens op het goede spoor te krijgen. Ik ben benieuwd hoe het bij Feyenoord gaat doen. Verder ben ik geen voorstander hoe Feyenoord de opleiding door spelers op latere leeftijd bij andere bvo's eg te halen, maar dat is een keuze die je maakt. Zolang dat goed gaat zou ik er ook mee doorgaan.
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Di 3 nov 2009 14:40
Citaat:
Zal er binnenkort wat uitgebreider op reageren.

Ik ben benieuwd.

Bump. :mrgreen:
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.368.040 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Eredivisie » Toekomstige Heerschappij in de eredivisie
Ga
Zoeken: