Auteur
|
Bericht
|
Superjood AFCA
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 09:20
|
|
Citaat: Jammer dat Ajax.nl niet de hele thuisshirt laat zien, maar waarom doen ze dat zo?
Op dit manier kan Ajax de thuisshirt niet snel verkopen, toch...
Commercieel gedoe is het. Ik las net op Ajax.nl dat er vanmiddag weer een nieuw ''detail'' van het shirt bekend wordt gemaakt. Ze moeten er niet zo'n happening van maken, maar gewoon eens het shirt bekend maken en meteen verkopen. Laat die overbodige onzin toch achterwege..
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 10:57
|
|
Vind het mouwdetail wel cool, ``Wij zijn Ajax``, maar betekent dat ook dat er op de andere mouw dan ``Wij zijn de beste`` staat?
VInd het echt geen onaardig shirt en verwacht wel dat deze er gewoon weer gaat komen, met alle tirelantijntjes, dat maakt het toch meer een echt shirt.
Las ook iets over klassieke shirts kopen... Heb nog een 95`Cl finale uitshirt liggen maatje M, maar die moet echt wel meer dan 75 euro opleveren.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 11:01
|
|
"Wij zijn de beste" zal niet lekker vallen binnen de rest van Nederland.. Ik denk nog slechter dan die "1" op de stropdasse een x aantal jaar geleden. Voor de verkoop van het shirt zou het wel zijn..
Ik zou het persoonlijk wel mooi vinden.. Lekker arrogant..
Edit: Mooi gebaar ook weer met de oude logo's achterop.. Iets is altijd beter dan niets. Adidas probeert wel mee te denken, jammer alleen van die drie rode strepen.. Wat zou lammert albertus ervan denken?
Ik verwacht dat dit seizoen er ook een run gaat zijn op de thuis-shirts.. De Shirts voor de keepers vind ik dan weer minder mooi: Wit, licht-groen en uitshirt kleur blauw.
Het valt me trouwens ook op dat er steeds meer producten in de FAN-shop komen met het oude logo.
Vraagje: Ik heb zelf een clubcard (hoor je in de fanshop 10% korting mee te krijgen) lukt dit ook online? Heb namelijk nog niet een shirt online besteld.
|
M
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 13:29
|
|
Of er nou wel of geen 'wij zijn de beste' op staat maakt voor wat de rest van Nederland niet uit.. die hebben toch wel een hekel aan ons.. fok hun. Alleen sta je zelf voor lul wanneer je niet bovenaan staat.
Verder, het 'wij zijn Ajax', de logos, de 3 sterren... drie hele grote pluspunten om misschien weer een keer een shirt te kopen.. de 3 strepen, de smurf op de borst zijn weer 4 redenen om het niet te doen.. ik kijk wel als het shirt uit is
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 13:48
|
|
Ik mag toch hopen dat jij met 3 sterren de 3 strepen bedoeld?
Denk het wel want je spreekt hierover zowel positief als negatief.
Nog een ander mooi pluspunt zou het stadswapen ergens zijn. Of staat dit weer op het uitshirt?
|
AFCAjax-JB
Forum berichten: 178
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 14:06
|
|
Citaat:
Vraagje: Ik heb zelf een clubcard (hoor je in de fanshop 10% korting mee te krijgen) lukt dit ook online? Heb namelijk nog niet een shirt online besteld.
Ja dat kan, heb ik ook gedaan.
De 4 logo's zijn echt mooi!!!
|
M
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 14:32
|
|
Citaat: Ik mag toch hopen dat jij met 3 sterren de 3 strepen bedoeld?
Denk het wel want je spreekt hierover zowel positief als negatief.
Nog een ander mooi pluspunt zou het stadswapen ergens zijn. Of staat dit weer op het uitshirt?
Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Stadswapen zou wel mooi zijn an sich, maar dan wordt het te veel plakplaatjes.. sterren, logo's, tekst, eredivisie badge en nog een stadswapen. Was 09-10 toch dat we die hadden? Ik denk het dus niet, volgens mij houden ze niet zo van herhalen bij shirts ontwerp.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 14:40
|
|
Klopt was 09-10. Staat namelijk op mijn shirt. Ach die gouden badge mag wat mij betreft in herhaling vallen
|
Leonajax
Forum berichten: 30
Nieuws reacties: 29
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 14:50
|
|
Off: Dan ben ik Jarig
On: Nu hebben we pas echt een mooi thuisshirt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 15:15
|
|
Wil hem nu echt gaan bestellen, maar wil hem het liefst met Eriksen, of Sulejmani achterop. Iemand enig idee wanneer de rugnummers bekend worden gemaakt, of zijn ze dat al ?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 15:20
|
|
Citaat: Wil hem nu echt gaan bestellen, maar wil hem het liefst met Eriksen, of Sulejmani achterop. Iemand enig idee wanneer de rugnummers bekend worden gemaakt, of zijn ze dat al ?
Dat is het enige waar ik nog op wacht inderdaad.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 15:30
|
|
Je kan altijd nummer 3 of nummer 30 pakken als je niet kan wachten.
|
M
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 15:33
|
|
Trouwens, ik dacht dat het echte logo niet geschikt was voor massaproductie?
Ik vind dit een mooi moment om de 'Geef Ajax zijn gezicht terug' aktie weer in leven te roepen. Voor Coronel was het onbespreekbaar, maar die is weg. Ook in de ledenraad zijn nieuwe gezichten. Ajax laat zelf zien dat het logo wél gewoon op het shirt kan staan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 15:37
|
|
Natuurlijk kan dat. Ook dat stomme gelul dat het oude embleem niet goed zichtbaar zou zijn op de foto's.... Alsof dat met het 'nieuwe' embleem wel zo is.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 15:41
|
|
Citaat: Je kan altijd nummer 3 of nummer 30 pakken als je niet kan wachten.
Dacht eerder zelf aan F. de Boer en een 4 erop.. Toch mijn jeugdidool... Zelf altijd verdediger/ linksback geweest tot ik ging keepen omdat we niemand anders hadden.
|
MichelAngelo
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 16:18
|
|
nr 14 is altijd goed. Zonder naam.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 16:46
|
|
Citaat: Trouwens, ik dacht dat het echte logo niet geschikt was voor massaproductie?
Ik vind dit een mooi moment om de 'Geef Ajax zijn gezicht terug' aktie weer in leven te roepen. Voor Coronel was het onbespreekbaar, maar die is weg. Ook in de ledenraad zijn nieuwe gezichten. Ajax laat zelf zien dat het logo wél gewoon op het shirt kan staan.
Ik vrees dat het oude logo nooit meer op het shirt zal komen. Simpelweg omdat het huidige logo wereldwijd gezien veel herkenbaarder is, en dus meer "waarde" heeft. Daarnaast kost het erg veel tijd, geld en moeite om een ander logo te introduceren.
En het belangrijkste, het draait niet puur om het logo alleen. Het logo straalt de nieuwe identiteit van Ajax uit (die deels is ontstaan samen met de beursgang). Het huidige logo is simpelweg zakelijker, overzichtelijker, duidelijker etc. dat past nou eenmaal beter bij de nv. Nou ze eenmaal dit logo hebben, is er bijna geen weg meer terug. Ik ben bang dat dit ook niet gaat gebeuren. Ook niet met de huidige veranderingen binnen Ajax. Ze hadden het toen gewoon nooit moeten veranderen, mja helaas draait het tegenwoordig nou eenmaal teveel om geld.
Daarom vind ik deze oplossing erg goed. Ik vind het een goed alternatief om alle oude logo's op de achterkant te zetten. Voor zover het er nou uit ziet, vind ik het een erg mooi shirt! Heb hem ook al besteld. Zowel het uit- als thuisshirt zijn een van de mooiere shirts van de afgelopen jaren.
Die strepen kan ik ook wel mee leven, vind het zeker niet storend. En het is voor het "goede doel", het levert namelijk per jaar vele miljoenen op voor Ajax. Liever zoiets dan dat we net als onze "vrienden uit Eindhoven" een tweede sponsor nodig hebben om het hoofd boven water te houden.
|
M
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 17:35
|
|
Crouch89, Ik snap je punten wel maar ik ben het er niet mee eens. Allereerst is het niet de n.v. die het logo bepaald, maar de vereniging. En net zoals het toen het logo konden wijzigien kunnen ze dat nu ook. Je hebt helemaal gelijk dat het nieuwe logo zakelijker is, maar is dat niet het imago waar Ajax zo hard vanaf probeert te komen? Daarnaast kan zelfs een investeringsproject als chelsea zijn logo terug veranderen (maar dan met een paar kleine wijzigingen)
Of de smurf herkenbaarder is dan het Ajax logo? Ik waag het te betwijfelen. Als ik zelfs in Amerika hoor dat het zonde is dat ze het logo vervangen hebben nadat ze het oude hebben gezien.
Je shirt verkoop zal er in ieder geval flink door toenemen. Bijvoorbeeld: het klassieke logo op de rug (ik vermoed niet groter dan een 2 euro munt) is voor mij en vele bekenden van mij een reden om het shirt misschien eindelijk weer eens te kopen dit jaar. Het toverwoord is bijna in de geen weg meer terug.
Ik vind het een goeie eerste stap om de logo's er op te zetten, maar de ledenraad heeft de sleutel in handen om deze fout weer ongedaan te maken.
En de drie strepen, ja... fontein heeft voor een heleboel zilverlingen een stukje ziel van Ajax verkocht. Zoveel geld zal een Nederlandse club helaas niet meer krijgen van een shirtjesmaker, maar ik vind het een gruwel om te zien.
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 17:46
|
|
Ajax speelt volgend seizoen ook zijn wedstrijden in de eredivisie met de 'badge of honour'. Deze blauwe badge refereert aan de vier keer gewonnen Europacup 1 en prijkt op de linkermouw. Rechts is de gouden eredivisiekampioensbadge te zien. Tot vorig seizoen mocht Ajax de 'badge of honour' alleen in de Champions League opspelden. De KNVB heeft nu toestemming gegeven om de badge ook tijdens eredivisiewedstrijden te dragen.
Leverbaar
De fanshop van Ajax laat aan Ajaxlife.nl weten dat het op dit moment nog niet mogelijk is om de badge voor op het shirt te bestellen.
Bij het openen van de voorinschrijving was nog niet duidelijk of de KNVB daarvoor toestemming zou geven aan Ajax.
Het is pas vanaf 18 juli mogelijk om de 'badge of honour' op het shirt te laten bedrukken. Vanaf dat moment is het eervolle teken leverbaar.
Voor degenen die balen dat zij de 'badge of honour' zijn misgelopen tijdens de voorinschrijving is er goed nieuws.
U kunt vanaf die dag gewoon met uw shirt naar de fanshop gaan om de badge er alsnog op te laten drukken.
Bron: http://www.ajaxlife.nl
|
AFCAjax-JB
Forum berichten: 178
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 19:26
|
|
Die badge of honour ga ik er zeker op zetten!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 21:06
|
|
Op de andere mouw ''wij zijn de beste'' zou fantastisch zijn. Wel gezeik van de rest van Nederland maarja; nobody like us, but we don't care!
Tuurlijk is er wel een weg terug! Gewoon op de site alles aanpassen. Nieuwe kleding met dát logo produceren en papieren etc. vanaf nu alleen dat logo veranderen.
Dat plakplaatje in de nek vind ik niet geweldig. Als het inderdaad de grote heeft van een 2 euro munt heb ik er geen problemen mee. Maar hier lijkt het veel groter. Dan zou ik het spuuglelijk vinden. Die plakzooi hoeft toch niet op ons shirt te staan? Net als dat stadswapen van twee jaar geleden: een verschrikking! Doe dan gewoon net als vorig jaar. Áls je er iets dergelijks op doet dan in het wit of rood. Termen als ''XXX'' of ''AFCA'' ''AJAX AMSTERDAM''.
Zo begint het shirt net op de arm van Theo Janssen te lijken.
Die badge of honour is fantastisch! Prachtig symbool. Ajax is samen met Real Madrid, AC Milan, Liverpool en Bayern München de enigste club ter wereld die deze mag dragen! AC Milan doet het ook in de Serie A. Vroeg me al langer af waarom Ajax het niet deed. Onzin dat de KNVB dit verbood natuurlijk. Die badge laat ik eigenlijk soweizo elk jaar op mijn mouw van het uit-en thuis shirt zetten. Met de CL bal als we CL spelen.
|
M
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 21:09
|
|
Je houdt niet van plakplaatjes maar je plakt wel allemaal badges op je shirt?
Persoonlijk vind ik dingen als het stadswapen toen en de logo's nu mooier dan het gekloot met reliëf in de rode baan... umbro maakte daar toen helemaal een ramp van.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 21:09
|
|
Citaat:
Dat plakplaatje in de nek vind ik niet geweldig. Als het inderdaad de grote heeft van een 2 euro munt heb ik er geen problemen mee. Maar hier lijkt het veel groter. Dan zou ik het spuuglelijk vinden. Die plakzooi hoeft toch niet op ons shirt te staan?
Die logo's dat is gewoon een stukje historie, de historie waarin Ajax echt Ajax was ( beetje raar dat IK dat zeg ). Dus ik vind het wel mooi dat die logo's erin staan
Gestopt
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 21:13
|
|
Ik hoop alleen dat ze niet té dominant aanwezig zijn. Gewoon klein, bescheiden en subtiel.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 21:34
|
|
Barcelona mag vanaf dit seizoen ook the badge of honour dragen
|