Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Albani - Nederland
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Albani - Nederland
Maker: LucasBekeken: 16938
Status: InactiefBerichten: 18
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Wo 12 sep 2007 21:49
0-0 geloof ik. Het is hier leuker dan voor de televisie lijkt me! :666:
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 12 sep 2007 21:56
Ach, Duitsland en Engeland spelen ook.
Lucas

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 21:58
Ik heb de bbc niet!

Maar kijk je naar het nederlands elftal, 343? Mij kan het eigenlijk zelden boeien
Kaboem!

Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:25
Er wordt weer eens gevoetbald? Sjonge, houdt het dan nooit op?
Lucas

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:30
Dat zou wel heel vermoeiend worden voor de spelers, Boem!
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:32
Mijn gedachten zijn eerder bij de volgers.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:33
Citaat:
Ik heb de bbc niet!

Maar kijk je naar het nederlands elftal, 343? Mij kan het eigenlijk zelden boeien

Stukjes. XD Kijken wat de stand is. Verder niets.
Lucas

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:38
Als je ons dan op de hoogte houdt! Nog steeds 0-0?
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:41
'We' spelen uit. Lastig. Zeker een kloteveld?
Lucas

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:42
Dat is als we thuis spelen
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:45
Godskolere. Nog steeds?
Lucas

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:47
Het houdt nooit op, Kaboem!

0-0 gebleven?
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:48
Schandalig! Dat het nooit ophoudt en dat het 0-0 is gebleven (als dat zo is).
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:51
Ik heb even op een voetbalforum gekeken en daar las ik dat Ruudje (?) de 0-1 heeft binnen geschopt. Iets voor tijd.
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:53
Het zal weldra wel storm lopen hier nu de buit binnen is.
SylvievdVaart

Forum berichten: 764
Geplaatst: Wo 12 sep 2007 22:56
Of de oranjefans raken in coma! :666:
Kaboem!

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 23:01
Nadat ze hun vrouwen hebben bezwangerd!
Lucas

Geplaatst: Wo 12 sep 2007 23:06
IK geloof niet dat deze pot voetbal zoveel enthousiasme naar boven gebracht zal hebben!
Lucas

Geplaatst: Do 13 sep 2007 10:20
Citaat:

Doelpunt in laatste minuut voorkomt blamage
Het Nederlands elftal speelde gisteravond ver onder de maat in Albanië. Maar door een late treffer van Ruud van Nistelrooy komt het EK wel heel dichtbij.

Door een onzer redacteuren
Het Nederlands elftal heeft gisteravond een benauwde 1-0 zege geboekt tegen Albanië. De winnende treffer werd pas in de 91ste minuut gemaakt door Ruud van Nistelrooy uit een voorzet van invaller Urby Emanuelson. Daardoor is Oranje in groep G op gelijke hoogte gekomen met koploper Roemenië.

Albanië, een land met ternauwernood 4.000 voetballers, verdiende gisteren een punt en had zelfs diverse kansen op een zege. In de slotfase verloren de Albanezen Lorik Cana met een rode kaart.

Hoewel hij had aangekondigd wegens fysieke belasting enkele wijzigingen door te voeren had bondscoach Marco van Basten het basisteam van Oranje in vergelijking met het duel van afgelopen zaterdag tegen Bulgarije aanvankelijk slechts op één plek veranderd. André Ooijer verving John Heitinga die om privéredenen was thuisgebleven.

Er was dus opnieuw geen plek vrijgemaakt voor Clarence Seedorf. Het geduld van een van de meest succesvolle Nederlandse voetballers ooit wordt zwaar op de proef gesteld. In de Amsterdam Arena mocht Seedorf slechts twintig minuten invallen tegen Bulgarije. En nu mocht hij tegen het op papier toch nietige Albanië zelfs helemaal niet meedoen. In de aanloop naar het duel in Tirana toonde hij nog begrip voor de bondscoach. Want de vaste kracht van AC Milan wilde natuurlijk zijn eigen glazen niet ingooien. „De bondscoach heeft het al moeilijk genoeg met zo’n grote groep goede spelers”, aldus Seedorf toen. „Ik ben tweeënhalf jaar weggeweest en kan niet verwachten dat Van Basten me nu ineens opstelt in het basisteam. Hij moet me nog leren kennen. Ik heb begrip voor zijn keuzes en ook uit respect voor mijn ploeggenoten ga ik die niet bekritiseren.”

Hij gaf wel toe dat het niet altijd gemakkelijk is positief te blijven als je steeds als reserve wordt ingezet. En het blijft toch merkwaardig dat de bondscoach de kwaliteiten van de beste middenvelder van de Champions League van vorig seizoen niet zou kennen. Seedorf vindt dat hij en Wesley Sneijder of Van der Vaart best samen op een middenveld kunnen spelen. „Dan is er inderdaad nog maar ruimte voor één defensieve middenvelder. Maar bij Milan heb ik ook jaren met de aanvallend ingestelde Rui Costa gespeeld en was Gattuso de enige controleur.”

Het is een opvatting die de bondscoach dus niet deelt en daar zal Seedorf zich naar moeten schikken, of hij moet net als Mark van Bommel bedanken voor Oranje. Van Basten vindt waarschijnlijk dat beide spelers bij balverlies de kwaliteiten missen om een defensieve taak naar behoren uit te voeren.

Hij koos er gisteravond overigens aanvankelijk voor om het middenveld te laten opereren zoals tegen Bulgarije in het begin van de tweede helft. Demy de Zeeuw speelde dus centraal, Giovanni van Bronckhorst op links en Wesley Sneijder vanaf rechts. Gezien de aanwezigheid van Ryan Babel en Robin van Persie op de vleugels – spelers die er ook de voorkeur aan geven hun acties binnendoor te maken – werd de volle breedte van het veld opnieuw niet goed benut. Een euvel dat zich ook openbaarde op het wereldkampioenschap.

Albanië begon tegen het Nederlands elftal zoals de 75-jarige bondscoach Otto Baric van het kleine voetballand had aangekondigd: agressief en gedreven. Met name de eerste tien minuten liet Oranje zich zelfs onder druk zetten. Daarbij aangemoedigd door het fanatieke publiek op de tribunes. Bij een voorzet van Erjon Bogdani kon De Zeeuw maar net redding brengen. Kort erna volgde opnieuw een hachelijk moment in de Oranjedefensie toen Van Persie nota bene op de doellijn de bal moest wegwerken bij een kopbal van Edmond Kapllani. De spits van Karlsruhe had echter geduwd. Dat gebeurde kennelijk ook kort voor tijd toen Mario Melchiot zelfs na een reuzensprong in eigen doel kopte. Oranje had wederom geluk dat de Engelse arbiter Mike Riley een overtreding zag en het doelpunt afkeurde. Op het andere deel van het veld kwam het snel geïrriteerde Nederlands elftal in die eerste 45 minuten slechts tot een paar speldenprikken. Van Persie was nog de gevaarlijkste kracht bij Oranje. De aanvaller van Arsenal incasseerde echter ook een gele kaart toen hij een tegenstander bij een loopactie ogenschijnlijk per ongeluk in het gezicht sloeg. Daardoor is hij in de volgende EK-kwalificatiewedstrijd tegen Roemenië geschorst. Uit vrees voor een rode kaart mocht Van Persie in de rust douchen. Hij werd vervangen door Rafael van der Vaart. Ook Melchiot en Sneijder zijn tegen de Roemenen geschorst.

Kort na rust kroop Albanië weer wat meer uit zijn schulp. Dat leidde tot diverse kansen waarbij doelman Edwin van der Sar redding bracht. Pas in de 63ste minuut was Oranje dichtbij een treffer. Doelman Arjan Beqaj wist een schot van Sneijder ternauwernood te verwerken. Een kwartier voor tijd kwam Dirk Kuijt, en niet Vennegoor of Hesselink, in het veld als pinchhitter. Hij deed bij de winnende treffer een poging de bal door te koppen.

www.nrc.nl
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.375.834 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Albani - Nederland
Ga
Zoeken: