Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Nicolai Boilesen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nicolai Boilesen
Maker: Bond|AJAXBekeken: 34392
Status: InactiefBerichten: 251
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
sincere1983

Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 20:59
Citaat:
Ik denk dat Blind vergeleken met Boilesen veel minder is. Al heeft Boilesen wel glippertje af en toe maar ik vind dat hij ook aanvallend veel meer brengt dan Blind doet. En over een jaar is hij zeker vaste waarde en ik denk dan meer ervaring en een beter overzicht. Hij hapt soms een beetje. Maar verder dit gaat echt een grote worden.

Verschil tussen Blind en Boilesen is alleen als Boilesen een slippertje maakt hij dit weer corrigeert met zijn snelheid. Een back die je daardoor altijd een 2e keer tegen zal komen als buitenspeler zijnde.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 22:16
Citaat:
Hij is wel heel matig met het hoofd.

Verdedigend ook nog best kwetsbaar, lijkt bij tijd en wijle een tot linksback omgeturnde middenvelder aangezien het voetballend zeer goed is. Hij is nog jong en dat verdedigende is te leren, als zeer talentvolle speler zijnde moet hij hier de komende periode grote stappen in kunnen maken.

Verder een genot om hem bezig te zien, zeer energiek ventje.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 756
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 22:50
Citaat:
Ik denk dat Blind vergeleken met Boilesen veel minder is. Al heeft Boilesen wel glippertje af en toe maar ik vind dat hij ook aanvallend veel meer brengt dan Blind doet. En over een jaar is hij zeker vaste waarde en ik denk dan meer ervaring en een beter overzicht. Hij hapt soms een beetje. Maar verder dit gaat echt een grote worden.

Ik hoop het, maar vind dit wat voorbarig.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 23:46
Heeft het vaak verdedigend moeilijk omdat die een behoorlijke grote ruimte moet afdekken. Het centrum mag hem daar wel eens wat meer gaan helpen.

Het worden de komende weken een leuke test voor Boilesen tegen de beste rechtsbuitens van de eredivisie Narsingh en Ruiz te spelen. Hopelijk komt die de test goed door.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 14:55
Bart.

Vind je Narsingh ook beter dan Lens? Ik vind Narsingh wel een goede speler, maar naar mijn mening vooral op de counter. Lens vind ik al iets completer.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 15:00
Lens heeft een stuk meer bagage dan Narsingh, wat mij betreft. Narsingh is toch wel erg licht en eenzijdig.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 16:44
Citaat:
Bart.

Vind je Narsingh ook beter dan Lens? Ik vind Narsingh wel een goede speler, maar naar mijn mening vooral op de counter. Lens vind ik al iets completer.
Lens was ik vergeten.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 26 apr 2011 15:11
Citaat:
Maakt na 3 wedstrijden een prima indruk: verdedigend en aanvallend. Moet alleen nog getest worden door tegenstanders van niveau.

Zwemt af en toe vind ik, krijg te weinig rugdekking van Vertonghen (heeft dat nog nooit gedaan).. Verder vind ik hem nog matig/zwak in de lucht.. Snelheid, balvoorzetting en zn tegenstander afstoppen is goed/voldoende maar ook bij Boilesen is nog veel verbetering vatbaar.. Wel een verademing t.o.v. Blind die vaak op snelheid al geklopt werd. Nu kan Anita op het middenveld blijven staan ipv tegen de snelle buitenspeler van de tegenstander.
Peter79

Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:05
Ondanks dat Narsingh enkele keren een voorzet kon geven, kon hij mij gister wel bekoren. Stond toch tegen de razendsnelle man in vorm bij heerenveen en ondanks dat hij het moeilijk had, hield ie zich wel staande.

Liet Narsingh heel slim ook regelmatig achter hem aanlopen ipv andersom, op die manier kun je een buitenspeler (mentaal) kapot spelen aangezien ze daar de schurft aan hebben. Liet zich i.t.t. de wedstrijd bij NEC (door George) nu niet binnendoor verrassen en stond echt zijn mannetje. Het jong is bloedfanatiek, druk lerende en straalt een enorme drive uit. Dat zie ik graag, heerlijk ventje.

Dat Narsingh enkele keren een voorzet kon geven, kun je Boilesen niet kwalijk nemen. Narsingh is gewoon sneller en een van de beste buitenspelers in de Eredivisie dan kun je het dit jonge pikkie niet kwalijk nemen dat Narsingh eens een bal voor kan slingeren, liever buitenom iets meer ruimte weggeven dan binnendoor. Helemaal afstoppen is immers onmogelijk zolang je zeer gebrekkig in de rug wordt gedekt.
sincere1983

Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:14
@ Peter: Klopt helemaal...Wat vooral opviel, de energie die hij op het veld neerlegde. Zei het hier al eens eerder, Boilesen is wel een back die je als buitenspeler altijd 2x tegenkomt. Je kan er langs zijn, maar met Boilesen zijn snelheid maakt hij vaak weer veel goed.

Zeker als je dit dan vergelijkt met onze andere back....*zucht*
Geenidee4

Forum berichten: 531
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 12:31
Net als Vertonghen wisselde hij goede acties af met gigantische blunders. Tegen Twente mag dit absoluut niet gebeuren. Ruiz of De Jong (Ruiz zeker) zal dit soort fouten onmiddelijk afstraffen. Tegen H'veen gebeurde het heel vaak, maar kregen we slechts 1 doelpunt tegen. Bij Twente weet ik helaas zeker dat je dan met 3-0 ten onder gaat, als het niet meer is...
Riejuh

Geplaatst: Ma 2 mei 2011 12:46
Narsingh dolde compleet de linksback van Oranje (Heerenveen in Eindhoven vergeten).. Boilesen hield zich in 90 minuten beter staande tegen Narsingh dan Pieters.

Ruiz is een heel ander verhaal dan Narsingh (die veel op snelheid moet doen).. Ruiz bezit deze snelheid niet, is een veel beweegelijkere buitenspeler die gaat zwerven over het veld als je hem lastig maakt. Zal veel positiewisselingen ondergaan met Chadli, het is van belang dat je ze opvangt in de zone, eventueel in het centrum doordekken van Alderweireld en Vertonghen (helaas hun zwakke punten), evenals rugdekking geven aan je backs. De slag zal vooral op het middenveld gewonnen dienen te worden.
Het belangrijkste is dat je de pass er van te voren uithaald richting Ruiz, Chadli, de Jong.. dus kort en agressief dekken op Janssen.
Peter79

Geplaatst: Ma 2 mei 2011 12:52
Citaat:
Net als Vertonghen wisselde hij goede acties af met gigantische blunders. Tegen Twente mag dit absoluut niet gebeuren. Ruiz of De Jong (Ruiz zeker) zal dit soort fouten onmiddelijk afstraffen. Tegen H'veen gebeurde het heel vaak, maar kregen we slechts 1 doelpunt tegen. Bij Twente weet ik helaas zeker dat je dan met 3-0 ten onder gaat, als het niet meer is...

Wat waren de gigantische blunders van Boilesen dan? Ben benieuwd naar je opsomming.........
Geenidee4

Forum berichten: 531
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 13:27
Nou ja, blunders misschien niet. Maar wel aarzeling. Oké, dat valt te verwachten bij een jonge speler, maar ik vond hem gewoon niet goed. Hij leek bang voor Narsingh, viel hem niet aan en stond soms meters van hem af. Maar hij moet nog veel leren, dat is wel weer zo.
Riejuh

Geplaatst: Ma 2 mei 2011 13:32
Boilesen stond op afstand dit gaf Frank gisteren zelf aan, zodat hij niet eenvoudig er langs kwam. Narsingh is een snelle beweegelijke buitenspeler. Als je hapt is hij erlangs, met gevolgen vandien. Hij had korter kunnen dekken als hij RUGDEKKING kreeg van Eriksen of Vertonghen, dit gebeurd echter niet dus was het goed (lees: minder slecht) dat Narsingh enkel nog een voorzet kon geven ipv erlangs dribbelen en een schot op doel. Natuurlijk zou die voorzet ook nog binnengeknikt kunnen worden. Maar als Narsingh langs Boilesen was dient Vertonghen uit te stappen, kan Dost vrijkomen en hem ook alsnog binnen tikken evenals een schot van Narsingh.
Op de voorzet kunnen de verdedigers heb nog wegkoppen, Boilesen de bal blokken of Vermeer de bal uit de lucht plukken..
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 00:27
Kwam 'dees' tegen op YouTube:

sincere1983

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 09:56
Mooi filmpje! En wat gaan we genieten van hem op linksback komend seizoen!
Riejuh

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 10:02
Snel, goede sliding/tackle. Heeft ook best wel wat gogme. Mag verdedigend nog wat sterker worden maar doet het zeer zeker niet slecht. We gaan van hem genieten de komende jaren. Snel zijn contract verlengen tot 2015/16.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 10:09
Wat was het een zege dat Blind, maar vooral Boilesen Emanuelson kwamen vervangen. Boilesen heeft veel meer talent dan Emanuelson. Verdedigend veel sterker en opkomend helemaal een verademing in vergelijking met Furby. Geen oogkleppen, maar de combinatie zoekende. Zijn pass is ook veel beter. Een echte AJAX-back en hij ontwikkelt zich nog steeds.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 14:29
Citaat:
Een echte AJAX-back en hij ontwikkelt zich nog steeds.

Dat is niet zo vreemd voor een 19-jarige speler natuurlijk.

Verder inderdaad een topper in spe, zowel verdedigend als aanvallend.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 14:32
En daar gaan we weer. Die jongen heeft nog geen tien wedstrijden in het eerste gespeeld.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 22 jun 2011 14:39
Citaat:
Die jongen heeft nog geen tien wedstrijden in het eerste gespeeld.

En in die tien wedstrijden heeft hij al laten zien dat hij genoeg potentie heeft om door te groeien naar de top.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 14:59
En in die 10 wedstrijden wekt hij al meer vertrouwen dan in 172 wedstrijden van Emanuelson. Het moet wel heel gek lopen wil deze speler niet de absolute top halen.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 16:20
Citaat:
En daar gaan we weer. Die jongen heeft nog geen tien wedstrijden in het eerste gespeeld.

Mag je dan geen hogere verwachtingen hebben van iemand met bovengemiddeld talent? Dat hij in die korte tijd de stoutste verwachtingen al waarmaakte, bevestigd alleen maar dat we met hem een pareltje in handen hebben. Was het nou gegaan over Koppers of Dijks, dan had ik je gelijk gegeven.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 22 jun 2011 16:30
Citaat:
Wat was het een zege dat Blind, maar vooral Boilesen Emanuelson kwamen vervangen. Boilesen heeft veel meer talent dan Emanuelson. Verdedigend veel sterker en opkomend helemaal een verademing in vergelijking met Furby. Geen oogkleppen, maar de combinatie zoekende. Zijn pass is ook veel beter. Een echte AJAX-back en hij ontwikkelt zich nog steeds.

Komt natuurlijk ook door de positie hè. Emanuelson was geen verdediger, en ook geen linksbuiten.

Boilesen is gewoon Vertonghen II. Hij voetbalt eigenlijk precies hetzelfde. Zelfde positie's ook. Beginnen als linksback, en ik denk dat hij als Vertonghen weg is ook vrij snel centraal staat. Veel potentie om verdedigend een topper te zijn. Opbouwend nu al uitstekend. Laat ook mooie dingen zien, waar Vertonghen soms een pirouette heeft heeft Boilesen een akka.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.310.056 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Nicolai Boilesen
Ga
Zoeken: