Auteur
|
Bericht
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 18:16
|
|
Citaat: 'Maxwell bezig aan laatste seizoen bij Internazionale'
Na drie jaar lijkt er een einde te komen aan het verblijf van Maxwell bij Internazionale. De zaakwaarnemer van de 27-jarige Braziliaan, Mino Raiola, zegt dat zijn pupil zeer waarschijnlijk zijn heil buiten Italië gaat zoeken.
'Ik denk dat het avontuur van Maxwell bij Inter is afgelopen', tekent Sky Sport Italia op uit de mond van Raiola. 'De relatie tussen hem en de club is goed, maar ik denk niet dat hij er komend seizoen nog speelt.'
'Maxwell is de beste linksback van Europa en daar zijn altijd aanbiedingen voor', aldus de zaakwaarnemer. 'We hebben de afgelopen jaren niet te klagen gehad over aandacht voor hem. Hoewel ik zelfs niet uitsluit dat hij overstapt naar AC Milan, denk ik dat het voor Maxwell de gemakkelijkste oplossing is een nieuwe werkgever buiten Italië te zoeken.'
Ajax haalde Maxwell in de zomer van 2001 naar Europa. In Amsterdam groeide de Braziliaan uit tot een van de beste spelers in de Eredivisie. In zijn vijfde en laatste seizoen kwam Maxwell niet aan spelen toe vanwege een ernstige knieblessure. Eenmaal herstelt stapte hij over naar Internazionale.
In Milaan maakte Maxwell in zijn eerste jaar weinig indruk, maar vorig seizoen liet de toenmalige trainer Roberto Mancini de linkspoot 27 keer in de basis beginnen. Met de komst van José Mourinho als coach is de Braziliaan niet altijd meer verzekerd van een basisplaats. Hij verscheen dit seizoen zestien keer aan de aftrap en kwam vier keer als invaller binnen de lijnen.
Bron: vi.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 18:20
|
|
Bron, afca.darcy? (altijd de bron erbij aub)
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:18
|
|
Die is al in gesprek met Milan. En dit is waarschijnlijk naar buiten gebracht om druk op Inter te zetten.
|
afca.darcy
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:25
|
|
Zou van mij wel terug mogen komen en dan Silva weg, want die heeft toch geen toekomst meer in Amsterdam. En dan met met deze verdedigings linie spelen:
Van der Wiel Oleguer/Wielaert Vermaelen Maxwell
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:28
|
|
Ten eerste heeft het vertrek van Silva weinig te maken met het aantrekken van een nieuwe linksback. Ten tweede is Maxwell financieel onhaalbaar. Zet dit soort spelers nou maar uit je hoofd. Wellicht over vijf jaar wanneer hij 32 is of zo.
|
afca.darcy
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:39
|
|
Citaat: Ten eerste heeft het vertrek van Silva weinig te maken met het aantrekken van een nieuwe linksback. Ten tweede is Maxwell financieel onhaalbaar. Zet dit soort spelers nou maar uit je hoofd. Wellicht over vijf jaar wanneer hij 32 is of zo.
Dat begrijp ik ook wel dat ie financieel niet haalbaar is, maar dit is een geval van de fantasie lekker laten gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:45
|
|
Laten we het in de realiteit houden, Darcy. Voor fantasie is DEZE topic.
|
afca.darcy
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 19:55
|
|
Ik heb ergens gelezen dat hij (net als Zlatan en Chivu) later weer terug zou willen naar Ajax (tijdens Amsterdam Tournament), maar dat kan net zo goed een gerucht zijn. (Ik las het op een reactie van iemand op een andere voetbal site.)
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 10:30
|
|
Laten we daar maar niet vanuit gaan. Spelers als Maxwell, Zlatan en Chivu zal je niet snel terug zien. Ajax is voor hen een tussenstap naar de stop. Zoals Suarez Ajax nu ook ziet. Niet iedereen is zoals Cvitanich die voor altijd bij Ajax wilt blijven. Wat Thomas net als zei, anders komen ze rond hun 32ste terug, voor een waardig afscheid.
Over Maxwell...
Het kan dus zijn dat ie naar Milan gaat. Maar zijn zaakwaarnemen meent dat het waarschijnlijk buiten Italie zal zijn. Welke club denken jullie? Waar zal hij passen?
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 10:45
|
|
Citaat: Laten we daar maar niet vanuit gaan. Spelers als Maxwell, Zlatan en Chivu zal je niet snel terug zien. Ajax is voor hen een tussenstap naar de stop. Zoals Suarez Ajax nu ook ziet. Niet iedereen is zoals Cvitanich die voor altijd bij Ajax wilt blijven. Wat Thomas net als zei, anders komen ze rond hun 32ste terug, voor een waardig afscheid.
Over Maxwell...
Het kan dus zijn dat ie naar Milan gaat. Maar zijn zaakwaarnemen meent dat het waarschijnlijk buiten Italie zal zijn. Welke club denken jullie? Waar zal hij passen? Als hij naar Barca zou gaan: Maxwell en Dani Alves op de flanken , maar dit zou wel heel aanvallend worden. In principe denk ik dat hij overal wel zou kunnen voetballen, maar gewoon ook even naar de concurrentie moet kijken waar hij beter niet heen kan.(Man utd: Evra bv. ). Het Spaanse voetbal lijkt me het meest geschikt voor hem.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 11:05
|
|
Ja, ik zat zelf ook aan Barca te denken. Maar misschien is Liverpool iets voor hem.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 12:44
|
|
Ik durf er wel een wedje op te leggen dat hij naar Milan gaat.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Do 26 maa 2009 17:34
|
|
Gun hem een prachtige transfer naar Real Madrid. Daar past hij goed en om het Ajax-gevoel daar wat meer kleur te geven. Vijf jaar lekker voetballen en dan nog even afbouwen in Amsterdam
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 16:33
|
|
Maxwell verdient een mooie club en een basisplaats daar. Had eigenlijk nog redelijke hoop dat hij naar Ajax zou terugkeren in de zomer, maar ja dat zit er helaas niet meer in.
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 17:46
|
|
Citaat: Gun hem een prachtige transfer naar Real Madrid. Daar past hij goed en om het Ajax-gevoel daar wat meer kleur te geven. Vijf jaar lekker voetballen en dan nog even afbouwen in Amsterdam
Als hij nog steeds linksback is, MOET real hem halen want die Heinze is echt slecht!
|
klene
Forum berichten: 202
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 18:19
|
|
Wat had ik graag gezien dat hij terugkwam naar Ajax ipv. Atouba.
Ik was altijd gecharmeerd van hem. Hoe simpel hij een voorzet geeft en de prachtige doelpunten die hij heeft gemaakt voor Ajax
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 18:45
|
|
Dat was idd geweldig geweest!
|
klene
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 19:29
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=wb6mSjWpoY8
Wat een filmpje:)
En kijk die aanval tegen NEC, hoe makkelijk dat ging!
Het einde is wel minder
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 19:54
|
|
Zal hij ooit terug keren naar Ajax? Zoals Chivu dat wel zal doen, en Ibrahimovic niet (wat in zijn situatie logisch is). Ik heb echt geen idee of voorgevoelens.
Mooi filmpje idd!
|
klene
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 19:55
|
|
Citaat: Zal hij ooit terug keren naar Ajax? Zoals we van Chivu dat wel zal doen, en Ibrahimovic niet (wat in zijn situatie logisch is). Ik heb echt geen idee of voorgevoelens.
Mooi filmpje idd!
Ik neem aan van Chivu wel, ik denk dat je die wel op z`n woord kan vertrouwen.
Maxwell zou best kunnen, maar Ibrahimovic denk ik niet.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 21:31
|
|
Barcelona verrast met Maxwell
Geschreven op woensdag, 15 juli om 21:34
Niet Luis Felipe, maar Maxwell wordt de nieuwe concurrent van Eric Abidal bij Barcelona. De Spaanse grootmacht maakt op de officiële website bekend dat zij een akkoord heeft bereikt met Internazionale over een transfer van de voormalig Ajacied. Barcelona betaalt 4,5 miljoen euro voor de linksback en kan later nog een half miljoen euro extra kwijtraken bij goede prestaties van Maxwell.
Vz.
Krijgt Ajax er nog iets van?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 21:53
|
|
Citaat: Barcelona verrast met Maxwell
Geschreven op woensdag, 15 juli om 21:34
Niet Luis Felipe, maar Maxwell wordt de nieuwe concurrent van Eric Abidal bij Barcelona. De Spaanse grootmacht maakt op de officiële website bekend dat zij een akkoord heeft bereikt met Internazionale over een transfer van de voormalig Ajacied. Barcelona betaalt 4,5 miljoen euro voor de linksback en kan later nog een half miljoen euro extra kwijtraken bij goede prestaties van Maxwell.
Vz.
Krijgt Ajax er nog iets van? Als het goed is krijgt Ajax nog wat opleidingskosten voor Maxwell, maar dat zal niet veel zijn. Alle kleinte helpen wel.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:03
|
|
Mooie overstap voor m. Aangezien er slechts 1 andere back is zal ie genoeg speelminuten krijgen. Denk wel dat ie tweede keuze wordt achter Abidal.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 00:05
|
|
Citaat: Ik durf er wel een wedje op te leggen dat hij naar Milan gaat.
Waarom was jij er zo zeker van dat hij naar Milan ging?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 11:31
|
|
Hopelijk komt hij nu ook in het Braziliaanse elftal, het is echt een klasbak!
|